ولوو در ساخت ایمنترین خودروهای جادهای شهرت و اعتباری برای خود ایجاد کرده است. در حال حاضر، در زمینه جلوگیری از برخورد و تصادف در جادهها و خیابانها، تکنولوژی حرف اول را میزند. در ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵، این خودروساز سوئدی مرزهای ایمنی اتومبیلها را جابجا کرده و کاملاً در مسیر دستیابی به صدمات رانندگی صفر در سال ۲۰۲۰ قدم گذاشته است.
ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ حداقل دارای سه ویژگی جدید ایمنی هوشمند است؛ یک سیستم بهینه تشخیص عابران پیاده، یک ویژگی هوشمند تصحیح فرمان و یک استفاده خلاقانه از سیستم کنترل حرکت انطباقی. جزئیات این سیستمها توسط ولوو ارائه شدهاند. یک سیستم محافظت انحراف از جاده و جلوگیری از تصادف در تقاطعها در ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه شده است. برای مواقعی که سیستمهای دستیار عبور از بین خطوط و هشدار عبور از خط کار خود را به درستی انجام ندهند، سیستم محافظت انحراف از جاده به گونهای طراحی شده تا سرنشینان خود را هنگام پرت شدن از مسیر از صدمات جدّی حفظ کند. در این سیستم، زمانی که انحراف از جاده تشخیص داده شده، کمربندها در مدتی که خودرو در حال حرکت است، تنگتر میشوند تا مسافران را به صورتی ایمن در جای خود نگه دارند. به علت اینکه ضایعات نخاعی یکی از صدمات رایج در این گونه مواقع است، صندلیها و چارچوبشان نیز به شکلی طراحی شده که نیروی قائم ورودی را به خود جذب کند. ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ از یک سیستم ترمز اتوماتیک نیز بهره میبرد که در مواقعی که راننده جلوی اتومبیل روبرویی میپیچد، به کار میافتد. این تکنولوژی به منظور کاهش تصادفات از نوع برخورد به کنار اتومبیل توسعه داده شده است. در این سیستم، ترافیک روبرویی تشخیص داده میشود و وسیله نقلیه را قبل از برخورد متوقف میکند و یا حداقل از صدمات ناشی از تصادف کم میکند. به نظر میرسد که ولوو تمام وظایف خود را به درستی انجام داده است؛ چرا که XC90 مدل ۲۰۱۵ تمام انواع تصادفات احتمالی در جاده را درنظر گرفته است. این شاسیبلند با ظرفیت ۷ سرنشین از تکنولوژی پیشگیری از برخورد بهره میبرد و وقتی حسگرهایش متوجه یک برخورد احتمالی شوند، ترمز میکند و کمربند را به سرنشینان سفت میکنند. این خودرو، حتی برای هشدار به راننده روبرویی در مورد تصادف احتمالی، با چراغ علامت میدهد. اگر راه دیگری جز تصادف نبود، ولوو میخواهد خطر غلتیدن اتومبیل به حداقل برسد. به این منظور، سیستم استاندارد کنترل پایدار غلتش، گشتاور موتور را محدود کرده و اگر تشخیص دهد که خطر غلتزدن خودرو بالاست، به صورتی برنامهریزی شده، نیروی ترمز را به چرخهای مشخص منتقل میکند. بسیاری از تصادف در هنگام ترافیک شدید رخ میدهند. به همین دلیل نیز ولوو یک سیستم دستیار ترافیکی اضافه کرده که آن را «دستیار صف» نامیده است. زمانی که با یک ترافیک کُند روبرو هستیم، XC90 کنترل شتاب، ترمزگیری و فرمان را با استفاده از تکنولوژیهای کروز انطباقی، فرمان هوشمند و حسگرها به عهده میگیرد. سرنشینان ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ کاملاً در محیطی امن پوشش داده شدهاند؛ ولی عابران پیاده، دوچرخهسواران و دیگر رانندههای اطراف نیز میتوانند نفسی به راحتی بکشند. در سیستم استاندارد جلوگیری از برخورد، اگر با دوربینهای بسیار حساس یک برخورد احتمالی با افراد تشخیص داده شود، اول هشدار داده و سپس به صورت خودکار ترمزها را فشار میدهد. همین شرایط را در مورد قابلیتهای پارکینگ این خودرو شاهد هستیم. دستیار پارک دوبل و کنار همراه با سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو در دسترس هستند. همچنین یک سیستم نمای دوربین پیرامونی (Surround) نیز عرضه شده که مشابه سیستم Around View در نیسان است.شاید جمعکردن این اندازه از تکنولوژی در کنار یکدیگر برای خیلیها جای سؤال باشد. امّا ولوو با پلتفرم SPA، مدل XC90 خود را بر روی یک شبکه الکترونیکی سوار کرده که تمام تکنولوژیهای به کار رفته در آن را یکپارچه میکند. بخشهایی از این پلتفرم از فولاد بور مقاوم تشکیل شده که حدود ۴۰ درصد وزن کلی خودرو را تشکیل میدهد. مطابق گفته ولوو، پلتفرم SPA نسل جدید XC90 را پنج برابر مقاومتر از نسل اول کرده است. ولوو در وهله اول به دنبال این است که برخوردی با خودروهایش رخ ندهد، ولی به عنوان یک نقشه دوم، در نظر دارد که با استفاده از مصالح محکمتر جان سرنشینانش را حفظ کند.
vahid jinpachi
۱۳ مرداد ۱۳۹۳به نظرم ولوو توو ایمنی از همه بالاتره…..
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۳ مرداد ۱۳۹۳گذشته از ایمنی بی نقص ولوو طراحی داخلش معرکه است.
Behrooz
۱۴ مرداد ۱۳۹۳خیلی عالیه با این که در حد نامدارانی مثل آئودی و بنز و ب ام ولی سبک کاملا خاصی داره داخلش مشل ماشینای علمی تخیلی دهه شسته ایمنیم که حرف نداره.
vahid jinpachi
۱۴ مرداد ۱۳۹۳به نظرم با این همه ایمنی ولوو xc60 بهترین suv جهان بشه …
vahid jinpachi
۱۳ مرداد ۱۳۹۳چقدرررررررر هوشمندانه….
وحید
۱۳ مرداد ۱۳۹۳100 در 100
carbonado aventador
۱۳ مرداد ۱۳۹۳باتشکر از آقای حسینی
ولوو هست دیگه!
اگه این کار ها رو نکنه بعیده!!!!!!!!!!
mehran911
۱۳ مرداد ۱۳۹۳خدایی دمش گرم
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ولوو اگه تو ایران جا بیفته فک کنم طرفدارای زیادی پیدا کنه
ahmad
۱۳ مرداد ۱۳۹۳اگه سایپا و ایران خودرو به جای پژو با ولوو مشارکت میکردن( یعنی پیچو مهره های محصولات 20سال پیش ولوو رو شل وسفت میکردن)الان جمعیت ایران نزدیک 85 میلیون نفر بود
carbonado aventador
۱۳ مرداد ۱۳۹۳نشد دیگه!آخرشو خراب کردی!!!
الان جمعیت ایران از چین بیشتر بود!!!!!
MohammadTSR
۱۳ مرداد ۱۳۹۳لایک!
ahmad
۱۳ مرداد ۱۳۹۳نخواستم اغراق کنم احمد جان .واقعا یه حساب بکن سالی 21 هزار نفر تلفات جاده ای.یعنی 12برابر کشته شده ها در غزه .اگه قرار باشه یه بار بگیم مرگ بر اسراییل باید دوازده بار بگیم
ahmad
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ببخشید محمد حسین اسمتو اشتباهی گفتم
احسان
۱۳ مرداد ۱۳۹۳دیگه نیاز نبود الان طرح افزایش جمعیت هم گذاشته بشه :| یه مثلا بعضی چیز ها رو فروشش رو محدود کنن و در سوپری ها جمع کنن !!!! :|
MohammadTSR
۱۳ مرداد ۱۳۹۳وقعا ایمنی ولوو همیشه حرف اول رو میزده…..
حامد
۱۳ مرداد ۱۳۹۳واقعا عالیه
شاهکار هوش مصنوعی و الکترونیک.
اصلا از وقتی الکترونیک وارد دنیای خودرو شده یه انقلاب کرده.
نه اینکه چون رشته ام هست بگما الان دیگه واقعا نمیشه هیچ خودرودیی رو بدون سیتم های الکترونیک تصور کرد از کنترل موتور تا ایمنی و راحتی سرنشینان و …
راستی سیستم دستیار راننده ی لندکروز رو کسی دیده یه لینک میگذارم ببینید چه شاهکاریه:
https://www.facebook.com/photo.php?v=679389022130805
نوید
۱۰ بهمن ۱۳۹۳منظورت کرال کنترله دیگه؟
نوید
۱۰ بهمن ۱۳۹۳آره فوق العادست
مخصوصا تو شن روان
واقعا کاربردیه
و واقعا کمک میکنه
سعید131
۱۳ مرداد ۱۳۹۳همینجوریشم تو تصادف سفت شدن کمربند به اندازه کافی به گردن آسیب وارد میکنه!!(چون کمربند بدنو میگیره نه سرو که باعث پرتاب زیاد سر به جلو میشه و ..) حالا بکشه دیگه بدتر!
MohammadTSR
۱۳ مرداد ۱۳۹۳الکــــــــــــــــــــــــــــــــیه!
مرتضی
۱۴ مرداد ۱۳۹۳در بنز دو مرحله ای هست شوک وارد بدن نمیشه
Ahmad..F12
۱۳ مرداد ۱۳۹۳انیس جان ممنون واقعاً مطلب پر محتوایی بود
Ahmad..F12
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ولوو تمام تلاشش و تمرکزشو روی ایمنی گذاشته.
نه تنها ایمنی سرنشینان
نه تنها ایمنی خودرو
بلکه ایمنی شخص ثالث و خودرو شخص ثالث رو هم داره تضمین میکنه!
MohammadTSR
۱۳ مرداد ۱۳۹۳لطفا سریع تر در مورد 2015 Acura TLX مطاب بذارید!
Ahmad..F12
۱۳ مرداد ۱۳۹۳بله چشم
امر دیگه ای؟؟
سریع تر باشه حتماًً؟؟
ahmad..f12
۱۳ مرداد ۱۳۹۳و همچنین از لامبورگینی!!!!
Ahmad..F12
۱۴ مرداد ۱۳۹۳محممممممد…!!!!!!! :)
MohammadTSR
۱۴ مرداد ۱۳۹۳احمد چقدر گیر میدی به من!!
من اینطوری نگام نکنا تو دیسکاس یازده هزار تا جواب دارما!!!خخخخخ
:)
farzam
۱۳ مرداد ۱۳۹۳قبلا ساب در مقابل ولوو خدا بود در حدی که ساب سوارا به ولوو سوار ها میگفتن تراکتور سوار
واقعا آفرین به سوئد همه جور ماشینی میسازه. اون از اگرا وان که نسبت نیرو به وزنش ۱ به ۱ اینم از XC90
سام
۱۳ مرداد ۱۳۹۳پراید کمر بندش گردنو زخم میکنه چه برسه به ایربگاش که باز هم نمیشن
عباس
۱۳ مرداد ۱۳۹۳طنز/ پول خرد دارید من ماشین بخرم؟!
قیمت خودروها با شیب ملایم (ملایمتر… یک م ملایمتر.. آهان… خوبه!) افزایش پیدا کرد و مدیران محترم دست به دست هم دادند به مهر و تا ریال آخر قیمت خودروها را حساب کردند. همین الان که بنده با شما صحبت میکنم اگر بخواهید یک عدد «پژو 405 اس ال ایکس تی یو 5» ابتیاع فرمایید، باید مبلغ «303017282» ریال پرداخت کنید. اگر هم هوس سوار شدن به «ام وی ام 115، 4 سیلندر» به سرتان زده باشد، باید دقیقاً مبلغ «218661697» بسلفید!
میبینید؟ میبینید چه مدیران دقیقی داریم؟ میبینید چطور برای اینکه شیب افزایش قیمتها ملایم باشد حتی تا 2 ریال آخر قیمت پژو 405 را حساب کردهاند؟ میبینید مسئولان ما چقدر خوب حواسشان هست که این خودروسازها یک وقت بجای 303017282 ریال از ما 303017283 ریال نگیرند و 1 ریال سرمان کلاه نگذارند؟ اگر نمیبینید که حتماً بیسواد و از یک جای خاص تغذیه شو هستید اما اگر میبینید، بقیه اش را هم ببینید!
امروز
– سلام آقا… لطف میکنید یه (…) به من بدید؟
– پول خرد همراهتون هست یا نه؟ اگر نیست برید بیارید!
دو روز بعد
– سلام آقا… لطف میکنید یه (…) به من بدید؟
– لطف کنید 42586542 ریال بدید.
– بفرمایید.
– آقا اینکه 42587000 تومنه! گفته بودم پول خرد بیارید.
– اشکال نداره، خرده ندارم.
– خب من هم ندارم!
– عرض کردم… اشکل نداره، دیگه 458 ریال که قابل شما رو نداره.
– نخیر آقا… قابل شما رو نداره یعنی چی؟ نکنه میخواید رشوه بدید؟
– نه….نه… این چه حرفیه آقا… جسارت نباشه… منظورم این بود که قابل شما رو نداره. بمونه دست شرکت خودرو سازی محترم بات زحمات زیادی که برای مردم ایران در این سالها متقبل شدند!
– نه جونم… ما از اون خودروسازهاش نیستیم که از این پولها از گلومون پایین بره. ما یه عمره با نداری ساختیم و خودروی دسته گل تحویل مردم دادیم، حالا بیایم 458 ریال پول مردم رو بخوریم؟ نمیشه…
– خب چی کار کنیم؟
– پولتون رو بدید… درخواستتون ثبت شد. بهتون خبر میدیم.
سه ماه بعد
– الو… سلام آقا…
– سلام… چیه؟
– آقا من سه ماهه پول دادم، هنوز ماشینم رو ندادید!
– اسمتون؟
– (…) هستم.
– شما مشکل پول خرد داشتید؟
– بله… حل نشده؟
– ما درخواست دادیم به بانک مرکزی که 458 ریال بیارن برای ما که تقدیمتون کنیم، به محض اینکه بیارن، خبر میدیم.
– کی میارن؟
– مشخص نیست. همه مسئولان بانک مرکزی جیب هاشون رو گشتن، دو ریالی پیدا نکردن، پیدا کنن میدن، از 650 میلیون یورو که بیشتر نیست!
–
دو ماه و هشت روز بعد
– الو…
– جانم بفرمایید!
– آقای (…)؟
– بله خودم هستم.
– پول خرد و خودروی شما آمادهس، تشریف بیارید تحویل بگیرید.
– چشم… حتما… خدا خیرت بده… خدا بچههات رو واسهت نگه داره…
سی و هفت دقیقه بعد
– سلام آقا… زنگ زده بودید بیام خودرو و پول خوردم رو تحویل بگیرم.
– بله… این 458 ریال شما.
– … ماشین رو نمیدید؟
– عرض کنم در طی این تقریبا شش ماهی که از ثبت نام شما گذشته، قیمت جدید برای خودرو ها اعلام شده. طبق قرارداد هم قیمت نهایی خودرو قیمت زمان تحویله، شما باید تفاوت قیمت رو پرداخت کنید.
– باشه… چشم… چقدر باید بدم؟
– 2748512 ریال! فقط حتماً پول خرد لطف کنید!!!
چهار ماه بعد
– آقا… جون مادرت ماشین من رو بده… یه عمر غلامیت رو میکنم… پات رو میبوسم… ماشین من رو بده برم… تو این مدت مرگ موش خریده بودم، دو برابر شده بود!
– آقا جان دست من که نیست… به من چه که ته جیب مسئولان بانک مرکزی دو ریال پیدا نمیشه؟!
– شما بزرگتر من… سرور من… من نفهم… شما بگو من باید چی کار کنم؟
– راستش… چی بگم آخه… اوومممم… باشه. بیا این برگه رو بگیر برو انبار ماشینت رو بگیر…
– آقا بذار پات رو ببوسم… بذار ببوسم..
– … پاشو آقاجون… انقدر بوسیدن روماتیسم گرفتم بخدا… اه…
هشت دقیقه بعد
– آقا سلام… فدات بشم… گفتن بیام از شما ماشینم رو تحویل بگیرم.
– بده من ببینم برگهت رو.
– این که درسته… اینم حله… باشه… با من بیا…. شما هم مشکل پول خرد داشتی؟
– آره فدات شم… یه ساله…
– بیا اینم ماشینت… فقط یه لحظه صیر کن…. قرچچچچچ!
– عه… چی کار کردی مرد حسابی… چرا راهنما رو کندی؟
– 6248 ریال بدهکار بودی… بجاش شرکت یه راهنما ازت میگیره… ناراحتی برو وایسا پول خرد که اومد، بیا ماشین سالم بردار!
– نه فدای شما… دستت هم درد نکنه… ما رفتیم!
Carbonado Aventador
۱۴ مرداد ۱۳۹۳قشنگ بود!
نوید
۱۰ بهمن ۱۳۹۳رمان نوشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
just 323
۱۳ مرداد ۱۳۹۳آخر تکتولوژیه این …. دمش گرم ..
مجتبی (ساروی)
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ولو این قدر که به ایمنی توجه کرده از خیلی چیزای دیگه جا مونده و تبدیل به برند درجه دو توی فروش و بازاریا بی تو دنیا شده
دوستان تاحالا کسی باز شدن ایر بگ پراید رو دیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فکر کنم کله طرف بترکه شایدم فرونم باهاش بیاد تو شکم راننده
سایپا مطمن قبر تورا میخواند
ahmad
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ایربگ پراید وقتی که تصادف میکنی هنگام پرس شدن و مچاله شدن ماشین بین اون آهن آلات گم میشه!
تنها هدفی که از ساختنش داشتن اینه که خیلی نرم بمیری…!
MohammadTSR
۱۴ مرداد ۱۳۹۳تازه کمربندش بدتر ادمو تو تصادف خفه میکنه!!!
سام*
۱۴ مرداد ۱۳۹۳برنامه ریزی برای تلفات جاده ای صفر در سال2020 .اونا کجان و ما کجا.ولوو حرف نداره
mt amre
۱۴ مرداد ۱۳۹۳انقدر از پراید بد نگید میدونید اگه پراید این سیستمها رو داشت و تصادف میکردید چقدر هزینه باید بابت تعمیر اینا رو میدادید
خودروسازا وطنی به فکر جیب ما هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ولووسودخودش رومیکنه درکناراون هم خدمت میکنه به بشریت واقعااگه یک روزاین تکنولوژی هابیاد ایران که البته مطمئنم حداقل300سال طول میکشه اگه جون یکنفرروبتونه نجات بده کافیه ضمنااون یک نفرمیتونه خدایی ناکرده یکی ازعزیزان ماباشه.
سهیل
۱۴ مرداد ۱۳۹۳من چند روزه که XC60 R design plus خریدم حرف نداره امکانات ایمنی و رفاهی اش عالیه با هیوندا و تویوتا قابل مقایسه نیست.
datsun
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ولوو همیشه تو ایمنی اول بوده آفرین بهش چون به فکر جان مردمه
kianoosh
۱۵ دی ۱۳۹۳ولوو شاهکاره.دم شما همک گرم خیلی عالی بود ممنون!
وحید
۶ اسفند ۱۳۹۳سلام،اول از همه ممنون از دوستایی که این پیج واسه ما گذاشتن و باید بگم که وولوو معرکس
پیمان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴,واقعا عالیه،ای کاش خودروسازان ماهم یادبگیرن،به جان ومال مردم اهمیت بدن…