ولوو

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو از پیشگامان بزرگ خودروسازی در دنیای امروز است و دستکم، سوابقی نود ساله را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، سوابقی بس پربار که در جای‌جای آن نشان از عزمی درست جهت نیل به تکنیکی برتر دیده می‌شود. در تمامی این نه دهه، این برند شهیر سوئدی، اصول مهندسی را با وسواس و دقتی درخور توجه مراعات نموده و دوام و استحکام محصولاتش همواره زبانزد عام و خاص بوده است. ولو یکی از مبدعان بلندمرتبه دنیای خودروست و اگر در برهه‌ای از تاریخ تااندازه‌ای ناکام مانده بیشتر به عوامل اقتصادی بازار مرتبط بوده تا عوامل فنی. امروزه دنیای رقابت بسی بی‌رحم است و به کمتر برندی مجال جولان‌دهی می‌دهد، حتی اگر آن برند پهلوانی چون ولو باشد!

2016 Volvo XC90 T6
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6
در ایران، بیشتر نام ولو را با کامیون‌های آن می‌شناسند و خودروهای سواری آن به‌ندرت در جاده‌ها دیده‌شده و یا اصلاً دیده نمی‌شوند! اما حال به نظر می‌آید که ولو قصد دارد گام‌های محکم‌تری را در این بازار برداشته و تااندازه‌ای بخت خود را در این عرصه بیازماید. از همین روست که بهترین محصول خود، یعنی XC90 را راهی دیارمان نموده است.
2016 Volvo XC90 T6
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6
ولو XC90، یک شاسی‌بلند کلان سایز سوئدی است که از بدو تولد تاکنون، تنها در دو نسل پیاپی عرضه‌شده است. نخستین نسل از آن، در سال‌های ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۴ میلادی در مدار تولید بود، درحالی‌که نسل دوم و یا فعلی‌اش از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، به‌عنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازارهای جهانی شد. طراحی بدنه آن توسط شخصی به نام توماس اینجنلیس (THOMAS INGENLATH) صورت پذیرفت. این طراح ۵۲ ساله زاده آلمان، پیش‌تر در شرکت فولکس‌واگن و اقمار آن من‌جمله آئودی و اشکودا مشغول به کار بود. طراحی داخلی ولو XC90 نیز توسط روبین پیج (ROBIN PAGE) بریتانیایی انجام شد، نامبرده هم پیش‌ازاین، در کمپانی لوکس ساز بنتلی بریتانیا مشغول به فعالیت بود و طراحی کابین خودروهای این شرکت زیر نظر وی صورت می‌گرفت.
2016 Volvo XC90 T6
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6
ولو XC90 بر مبنای پلت‌فرم جدید این شرکت تکوین و توسعه یافته است. این پلت‌فرم به‌اختصار SPA نام دارد که مخفف عبارت SCALABLE PRODUCT ARCHITECTUR می‌باشد که معنای فارسی آن «ساختار تولید مقیاس‌پذیر» است. این پلت‌فرم، از ساختاری قوی‌تر، سبک‌تر و در عین حال ایمن‌تر و کاراتری نسبت به نسخه‌های پیشین خود برخوردار است. ازلحاظ ابعادی نیز، نسخه جدید XC90 نسبت به سلف خود، بلندتر، عریض‌تر و کوتاه‌تر شده است.
2016 Volvo XC90 T8
۲۰۱۶ Volvo XC90 T8
نسل نوین XC90، با پیشرانه‌های متفاوت بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می‌شود، اما نکته جالبی که در تمامی آن‌ها مشترک آن است مربوط به میزان حجم آنهاست، تمامی این پیشرانه‌های جورواجور تنها ۲ لیتر حجم دارند! پیشرانه‌های بنزینی این خودرو با کد T6 و T5 عرضه می‌شوند. در این میان، نسخه T6 به سامانه توئین شارژ (توربو شارژ و سوپرشارژ) مجهز است و از توانی معادل ۳۲۰ اسب بخار برخوردار است، درحالی‌که نسخه T5 تنها از سیستم توربوشارژر بهره برده و توان خروجی آن معادل ۲۴۰ اسب بخار است. از سوی دیگر، پیشرانه‌های دیزلی این خودرو نیز با کدهای D4 و D5 عرضه می‌شوند. خروجی توان نسخه D4 که از سیستم توربوشارژر بهره می‌برد معادل ۱۹۰ اسب بخار است. در عوض، نسخه D5 که از سامانه توئین توربو مدد می‌گیرد، از توانی معادل ۲۲۵ اسب بخار برخوردار است. ولو XC90 در یک نسخه هیبریدی نیز عرضه می‌شود، این نسخه با کد معرف آن T8 شناسایی می‌شود. پیشرانه مذکور، از ترکیب یک پیشرانه بنزینی مجهز به سامانه سوپرشارژ و یک پیشرانه الکتریکی خلق شده و خروجی توان آن معادل ۴۰۸ اسب بخار است.
2016 Volvo XC90
۲۰۱۶ Volvo XC90
نسل جدید ولو XC90، از همان بدو ورود خود، مورد توجه رسانه‌های گروهی و مشاهیر و ثروتمندان عالم قرار گرفت و جوایز متعددی را هم درو نمود. از مهم‌ترین مشتریان این خودرو می‌توان به “کارل گوستاو” پادشاه سوئد اشاره داشت که نخستین خریدار این خودرو بود. به‌غیراز شخص پادشاه، افراد معروف دیگری هم از مشتریان آن بودند که ازجمله می‌توان به زلاتان، فوتبالیست معروف سوئدی اشاره نمود، این شخص دهمین خریدار این مدل بود. ایزابل اولسون، طراح سایت گوگل هم از دیگر مشتریان به نام این خودروست و نیز افراد دیگری که ذکر نام تمامی آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. از طرف دیگر، ولو XC90 از طرف مجله موتورترند آمریکا هم به‌عنوان خودروی SUV سال ۲۰۱۶ برگزیده شد و در نمایشگاه بزرگ خودرو در دیترویت آمریکا نیز توانست عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را در بخش خودروهای تراک و SUV از آن خود نماید. البته پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵ میلادی، ولو XC90 به‌عنوان بهترین خودروی SUV بازار استرالیا گزینش شده بود.
2016 Volvo XC90 T8
۲۰۱۶ Volvo XC90 T8
در حال حاضر، نسل جدید XC90 فقط در کشور سوئد تولید می‌شود. محل کارخانه آن نیز در حومه تورسلاندا ((TORSLANDA از توابع شهر گوتنبرگ، واقع شده است.
چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» نسخه جدید این خودرو با پیشرانه بنزینی توئین توربو (T6) را مورد تست و بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنم. مقدمه
ولو همواره یک گزینه عجیب جهت انتخاب در این منطقه (خاورمیانه) بوده است. این امر بدان خاطر است که ولو هرگز به‌عنوان نشانی دوست‌داشتنی و یا پریمیوم مطرح نبوده و سازندگان این خودرو نیز برای خلق و آفرینش خط‌مشی جدیدی در خاورمیانه سردرگم بوده‌اند. با این وجود، از برکت وجود مالکین جدید آن یعنی جیلی، بخاری از ولو متصاعد شد که در این میان،XC90 نخستین مخلوق جدیدش بود.
2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6 AWD Inscription
نمای خارجی
زمانی که این خودرو برای نخستین بار، جلوی دوربین رسانه‌های گروهی ظاهر شد، یک برنده بود. ولو پس از دهه‌ها تغییرات حداقلی در ناوگان خود، سرانجام عملی غیرقابل‌تصور را با طرحی کاملاً انقلابی صورت داد و به هر شخصی، حسی از یک طرح آینده‌نگرانه را القاء نمود. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار خودرویی، من هوادار و خاطرخواه آن شدم. این طرحی لطیف و زیرکانه است و نه یک طرح قدیمی و دمده و کاملاً هم متفاوت از دیگر رقباست و به همین سبب است که من عاشق آن هستم. چراغ‌های جلو شبیه حرف T بوده و یک جلوپنجره بزرگ در آن تعبیه شده است. روی هم رفته، طراحی XC90 عالی و درخشان است. کابین و ایمنی
داخل کابین این خودرو، دلشادکننده و لذت‌بخش است. طراحی آن مینیممی و نسبت به دیگر رقبا، از ساختار مرتب و شسته‌رفته‌ای برخوردار است. از داخل، شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می‌آید و هر چیزی در آن به‌وسیله یک صفحه لمسی شبیه به IPOD کنترل می‌شود، صفحه‌ای که در میانه کنسول آن جای گرفته است. به‌غیراز این، مواد و متریال نرمی هم در جای‌جای کابین به کار رفته است، متریالی که با چرم و فلز بر روی آن‌ها کار شده است. گرچه فضای داخل برای نشستن هفت نفر کفایت می‌کند، ولی کودکان بهتر است که در ردیف سوم آن جای گیرند.
2016 Volvo XC90 T6 AWD Inscription
۲۰۱۶ Volvo XC90 T6 AWD Inscription
چنانچه شما یک کاربر تلفن هوشمند باشید، استفاده از صفحه لمسی آن برایتان سهل و آسان خواهد بود. خودروی مورد تست از تریم “INSCRIPTION” بهره می‌برد و مملو از تجهیزات رفاهی من‌جمله سیستم صوتی با ۱۹ عدد بلندگو، سیستم روشنایی در آستانه درب‌های خودرو، سیستم نمایش بالاسری (HEAD UP DISPLAY)، تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای و… بود. ازلحاظ ایمنی، ولو سلطان وسایل نقلیه ایمن است و البته مدل XC90 هم چیزی جز این نیست. شما در این مدل، اقلام ایمنی همچون ترمزهای خودکار، سیستم کمکی هوشیاری راننده، سامانه‌های BSD/RTCA/LDW و سامانه ردیابی نشان‌های جاده‌ای و تعداد زیادی کیسه هوا و نیز کروز کنترل تطبیقی را، می‌یابید. رانندگی
ولو پیشرانه‌های قدیمی خود را رها نموده و راه‌حل این مسئله را در بهره‌گیری از یک نسخه ۲ لیتری کوچک پیدا نموده است. پیشرانه این خودرو به یک سامانه سوپرشارژ کوپل شده است که توانی متحیرکننده‌ای معادل ۳۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. با اضافه نمودن یک گیربکس فوق‌العاده نرم ۸ سرعته و نیز سیستم تمام چرخ متحرک (AWD)، این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا صد را در زمانی کمتر از ۷.۵ ثانیه تجربه کند. البته این امر بدان معنا نیست که ولو XC90 خودرویی لذت‌بخش جهت رانندگی است و من شخصاً پیشرانه بزرگتری را برای کسب نیروی اضافی ترجیح می‌دهم؛ اما این خودرو، سیستم فنربندی فوق‌العاده نرمی دارد و همین امر موجب می‌شود که کاملاً نواقص و مسائل دیگر را به باد فراموشی بسپارید. روی هم رفته، خیلی خوب بر روی این خودرو کار شده است.

2016 Volvo XC90 T6

2016 Volvo XC90 T6
داوری
ولو XC90 به منظور ترابری درون‌شهری تکوین یافته است و این کار را هم به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

مشخصات فنی (پیشرانه T6 – سفارش ایران)
شناسه موتور: B4204T27
نوع موتور: توربو شارژ و سوپرشارژ (TWINCHARGE)
تعداد سیلندر: ۴ عدد
حجم موتور: ۱۹۶۹ سی‌سی
توان: ۳۲۰ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۴۰۰ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۳۰ کیلومتر ذکر شد)
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل (DOUBLE WISHBONE)
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
نوع گیربکس: ۸ سرعته GEARTRONIC ساخت AISIN
نوع محور: چهارچرخ محرک (AWD) ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۹۵۰/۱۷۷۵/۲۰۰۸ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۹۸۴ میلی‌متر
وزن خالص: ۲۱۲۵ کیلوگرم (نسخه T6)
گنجایش صندوق بار: ۱۸۶۸ لیتر
ظرفیت باک بنزین: ۷۱ لیتر
شعاع گردش خودرو: ۱۱.۹ متر ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت آزمون‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز، تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود (رتبه ایمنی: TOP SAFETY PICK+).
5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (با نرخ ایمنی ۹۷ درصد برای سرنشینان بزرگسال)
8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – چهار کاناله
سیستم کمکی ترمز (EBA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی (DSTC)
سیستم محافظتی ضربه‌های جانبی (SIPS)
سیستم حفاظت صندلی در تصادفات (WHIPS)
سیستم حفاظت داخل کابین (REDUCED GUARD)
سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک (CITY SAFETY)
سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر (DRIVE ALERT)
سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله (COLLISION WARNING)
سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی (ROPS)
چراغ‌های هوشمند کمکی (LIGHT ASSISTANT)
ترمزدستی الکترونیکی
بغل‌گیرهای هوشمند صندلی‌های جلو
نشانگر وضعیت درب‌ها از روی ریموت
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
رادار نقاط کور در زمان رانندگی (BLIND SPOT) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم هشداردهنده رانندگی بین خطوط با آلارم (LDW) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم تشخیص گاردریل های جاده و تنظیم خودکار فرمان – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم کمکی حرکت مجدد در سربالایی‌های تند – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
سیستم پارک خودکار دوبل – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
توضیح: تمامی تجهیزات ایمنی که در سطور بالا ذکر شد مطابق داده‌هایی است که در فایل PDF این خودرو و توسط نماینده ایرانی این خودرو درج شده است. این داده‌ها هم مربوط به تیپ‌های گوناگون ولو XC90 در ایران است. تجهیزات رفاهی (تیپ INSCRIPTION یا فول سفارش ایران)
در حال حاضر، این خودرو ازلحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی در سه تیپ متفاوت من‌جمله MOMENTUM و R – DESIGN و نیز INSCRIPTION در ایران عرضه می‌شود که در سطور ذیل تنها تجهیزات مربوط به تیپ INSCRIPTION درج شده است.
سیستم هوشمند ورود بدون کلید با حافظه + سیستم استارت هوشمند
صفحه‌نمایش لمسی به سایز ۱۲.۳ اینچ مجهز به سیستم APPLE CAR PLAY
کروز کنترل تطبیقی و سوئیچ آن بر روی فرمان (ADAPTIVE CRUSE CONTROL)
سقف پانوراما ثابت (SUNROOF&MOONROOF)
دوربین دید عقب در دو حالت
صندلی برقی ۱۲ حالته راننده با سه حافظه
تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ‌های جلو (AHBS)
صندلی برقی سرنشین جلو + پشت‌سری‌های برقی
گرم‌کن صندلی‌های جلو
چراغ‌های نمایشگر جانبی (CORNERING LIGHT)
آینه‌های جانبی هوشمند با تنظیمات اتوماتیک به همراه گرم‌کن
صندلی طبی
قابلیت رانندگی در حالت‌های مختلف (ECO،SPORT و…)
سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی (RSI)
سیستم NAVIGATION نقشه‌های اینترنتی
درب صندوق عقب برقی
تهویه مطبوع هوشمند چهار ناحیه‌ای با قابلیت تصفیه اتوماتیک هوا
بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌های عقب برحسب دما
صندلی کودک عقب
چراغ‌های جلو با امکان تنظیم ارتفاع
سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
شیشه‌شور چراغ‌های جلو
قابلیت چرخش چراغ‌های جلو در هنگام پیچیدن (ABL)
سنسور دنده‌عقب به همراه نمایشگر + سنسور جلو به همراه نمایشگر
سیستم صوتی از برند SENSUS با ده عدد بلندگو + ساب ووفر + آمپلی‌فایر با قدرت خروجی ۳۳۰ وات
چراغ راهنما با قابلیت روشنایی سه‌گانه و دائم (TRIPLE INDUCTOR)
چراغ‌های جلو از جنس زنون + چراغ‌های LED روشنایی در روز
سنسور باران + سنسور نور
صندلی‌ها با پوشش چرم طبیعی + فرمان و دسته‌دنده از جنس چرم
پشت آمپر دیجیتالی با قابلیت تنظیم نور
سنسور رطوبت‌سنج
پدال‌های اسپرت آلومینیمی
آینه‌های داخلی از جنس الکتروکرومیک
اندازه‌گیری درجه حرارت بیرون
ریل سقفی
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 و پورت USB و IPOD و اتصالات بلوتوث و هندزفری
اسپویلرهای جلو
ریموت چرمی
و…
آپشن های سفارشی در ایران: سیستم صوتی حرفه‌ای BOWERS WILKINS با ۱۹ عدد بلندگو+ ساب ووفر و خروجی ۱۴۰۰ وات – کمک‌فنرهای بادی تنظیم شونده در حین حرکت – سیستم هدآپ دیسپلی حرفه‌ای – دوربین ۳۶۰ درجه

2016 Volvo XC90 01
قیمت
در ایران: ۵۰۰ میلیون تومان (تیپ INSCRIPTION) و ۴۷۵ میلیون تومان (تیپ R-DESIGN) و ۴۵۰ میلیون تومان (تیپ MOMENTUM)
در امارات: ۲۴۹,۹۰۰ درهم
در آمریکا: ۵۵,۴۰۰ دلار (نسخه T6 – تیپ INSCRIPTION)
مکان ساخت: سوئد

منابع:
YALLAHMOTOR.COM
VOLVO.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

نوشته: سام کاویانی


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Das Beste Oder Nichts

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خجالت اوره. برندی که به ایمنی در تمام دنیا زبانزده چرا قیمت محصولش باید از پنجاه هزار دلار بشه نیم میلیارد تومن؟ چرا حق ما نیست که خودرویی سوار بشیم که جونمون حفظ بشه؟چرا تو هر تصادفی کشته یا معلول برای خانواده ها میمونه؟ چرا جون من و شما ارزش نداره؟ من نمیدونم و نمیفهمم چطور مسئولین صحنه های دلخراش بعضی تصادفات رو میبینن و دلشون به حال این ملت نمیسوزه و باز هم اجازه میدن یک عده این مردم رو سرکیسه کنن. قیمت عادلانه ی این ماشین 200 میلیون تومنه نه دو و نیم برابرش

    1. mohsen

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      خوب داداش پراید نقش موثری داره تو کنترل جمعیت کی میاد ولوو بکاره جاش
      خخخخخخ
      راستی گیرم 200 میلیون باز کسی که ماشین معمولی داره میتونه اینو بخره؟

      1. rezazadeh

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        محسن خان داستان فقط مال این ماشین نیست.
        درسته که با قیمت 200 تومنی باز هم من و شما و خیلیهای دیگه نمیتونن بخرن.
        خب این ماشین از پایه قیمت جهانیش بالاست.
        ولی شما مثلا خودروهای معمولی تویوتا هیوندای مزدا و……هم از این داستان پیروی میگنن که همین هودروها را توی ایران میدن 200 میلیون تومن در صورتی که قیمت جهانیش در حد 70 تا 80 تومنه.
        دیگه همه میدونیم که خودروهای خوب و دارای استانداردهای روز دنیا قیمت پایشون 20 تا 24 هزار دلاره مثل مزدای سی ایکس 5 یا فارستر یا سانتافه یا کمری و……..
        اینجا هر خودرویی را حداقل سه برار قیمت جهانیش میکنن توی پاچه مردم.
        حالا کدوم مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        همون مردمی که انقلاب کردن همون مردمی که 8 سال از مملکتشون با چنگ و دندون محافظت کردن همون مردمی که با صبر و شکیبایی تحریم ها را تحمل میکنن و کردن.
        حالا این مردم لیاقتشون پرایده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        شایدم نه تیبا این زیبای ایرانی هستش.

    2. حسين

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      دلیلش مشخصه ، چون این ماشین برای همون مسئولین و خانواده هاشون وارد میشه و نه برای من و شما ، ماها باید سوار چینی های بدرد نخور و محصولات ایران لنگن بشیم

    3. علي

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (966 ديدگاه)

      نون بربری که تا همین ۲ سال پیش بود ۱۵۰ تومان که الان شده ۱۵۰۰ تومان رو نمیبینی که خیلیها بهش محتاجا اونوقت ماشینی که به اندازه نون شب واجب نیست رو کردی تو بوق .

    4. ایرانی

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (641 ديدگاه)

      این قیمت برای تمام ماشینهای وارداتی نا عادلانه است…!!!

      مثلا toyota landcrus کجاش میرزه اون قیمت…؟!!!!!!!!

      bmw x5 …..و…… چطور ؟!!!!!

      این ماشین هم مثل بقیه لوکسهای بازار و بلکه ارزان تر هم به نصبت ارزشش قیمت گذاری شده!!!

      با توجه به این بازار نا عادلانه… قیمت ولوو ها نسبت به ارزش ماشین… خیلی هم خوب هستن…(با توجه به این بازار نامرد …پست و پولدار پرست افاده ای)
      اگه لابیها و دلالها بذارن…!!!

      اینجا ایرانه… دلال جماعت با ماشین و سودی که براش داره بیشتر حال میکنه…تا با ارزش ماشین… این ماشین تو آلمان اول شد… بالاتر از x5 و….. !!!
      وقتی بعضی همینجور یهویی پولدار میشن و بعضی فقیر… خلاصه بگم… سلیقه ها هم خود به خود عوض میشه….!!!

      1. lolipop

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        لندکروز و خوب امدی

  2. ارش

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با این دلار این روزا میشه تقریبا ۲۰۰ میلیون تومان.چرا ۵۰۰ میلیون تومان !!اخه این پولا کجا میره ؟کجای این مملکت خرج میشه؟کجای این مملکت رو با این تعرفه های ناعادلانه اباد میکنن؟خدا رسواشون کنه ایشالله

    1. tv

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      متاسفم که اینو میگم ولی اقتصاد تو همه جای دنیا چون برپایه ی دلار ه… و هیچ وقت دلار و سیاست هاش بر پایه ی حفظ حقوق فقرا نبوده و همیشه این قدرت در اختیار 3 درصد بالای جامعه بوده( تو هر جای این کره ی خاکی باشی، نم.نه ی بارزش پرداخت 50 درصد مالیات بخاطر داشتن شغل کارمندی -خصوصی یا دولتی-در آمریکا) … کشور ما هم اقتصادش بر پایه ی دلار های نفتیه و حفظ حقوق اقلیت 3 درصدی … پس یا باید سعی کرد جزئی از اون سه درصد بود و لذت برد ( بنز وبی ام دابلیو و لامبورگینی سوار شد ) یا به همین زندگی بخور و نمیر خو گرفت …

      1. Archi KHAN

        ۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        دوست عزیز چگونه سعی کنیم که جزئی از اون سه درصد باشیم !
        شما راهش را بلدی ؟!

        1. tv

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          خودمم دنبال راهشم ، ولی هنوز پیدا نکردم

        2. امیر

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (236 ديدگاه)

          از این بازیگره مشورت بگیر.بازیگر فیلم اوای باران اا راهشو بگو بت یاد بده .(: .در کمتر از ۳ثانیه قله های ترقی رو طی کن

        3. Archi KHAN

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          چطور امیرجان
          تست اش کردی ؟! جواب گرفتی یا نه ؟!

          البته به این هم توجه داشته باش ، که قله های ترقی از دید افراد مختلف ، متفاوته دوست عزیز …

      2. مهران

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (191 ديدگاه)

        کی به شما این خبر رو رسونده که کارمندان آمریکا 50 درصد مالیات میدن؟ یه سرچ کن بعدا ازین اطلاعاتا بده

        1. tv

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          مهران جان چرا بدون اطلاع دیگرانو محکوم میکنی این لینک مالیات بردرامد و مالیات ایالتی آمریکا ست که با هم جمع میشن و حتی در بعضی از موارد بیشتر از 50% میشه ( نهایتش باید بشه 52.5%)
          این در حالیه که براحتی دست سرمایه دار ها برای فرار مالیاتی بازه
          تحت این عناوین تو لینک ذکر شده

          Federal income tax rates for individuals
          Effective income tax rates
          https://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax_in_the_United_States
          پاراگراف اول این لینک
          https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_the_United_States
          اینم لینک مستقیم دولتیش
          https://www.law.cornell.edu/wex/income_tax
          واقعا از دست شماهایی که علامه ی دهر هستید و فقط سعی دارید با سیاه کردن دیگران خودتونو خوب جلوه بدید خسته شدم … به خدا سخت نیست چند دقیقه وقت بذاری همه چیز مفتی تو نت هست

        2. Das Beste Oder Nichts

          ۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          درامد یک معلم در انگلستان با مالیات میشه سالی 300000 پوند. یعنی پول یکی از اینا. تو ایران معلمی سالی نیم میلیارد درامد دارد ایا؟؟؟؟

    2. Ramin

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خدا سرنوشت هیچ ملتی رو تا خودشون نخوان عوض نمیکه این مهمترین قانون هر اجتماعی هست…

  3. شروین

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من حساب کردم؛
    اگر عوارض و گمرکات(!) رو به قیمت ماشین اضافه کنیم،
    هر دلار 9000 تومن درمیاد …
    من دیگه حرفی ندارم

  4. احسان(احسان سابق)

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ماشین بشدت قابل احترامیه اما قیمت نجومی و غیر قابل تحملی تو ایران داره.خیلی دوست داشتنیه ولی نیم میلیارد تومن؟!.چرا بعضی از مردم ما به این اندازه بی فرهنگ و مضخرف شدن که با وقاحت تمام از هر راهی به دنیال سود و منافع شخصی هستن و برای رسیدن به این خواسته ها با وقاحت تمام اخلاقیات رو زیرپا میزان که نمونه بارز اینکار وجود دلال بازی در بازار خودرو هست.اما این فقط بخش کوچکی از دزدی و از بین رفتن انسانیت در ذات بعضی از مردم این سرزمینه که زمانی بسیار باشکوه بوده اما حالا تبدیل به امانتگاهی برای لاشخوران بشدت دنیاپرست و دورو و فریبکار شده

  5. Cadillac

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    صندلی این در دوازده جهت تنظیم میشود.خیلی خوب است.
    همچنین لطفا بگید که صندلی های کادیلاک اسکالد و جیپ گرند کروک در چند جهت تنظیم میشود؟ لطفا بگید

    1. Hitler

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      هر چند جهت که دلتان خواستعه کردعه نوماید.

  6. tv

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    یکی از سختترین طراحی ها موتور اینه که سوپر شارژ رو با توربو هماهنگ بکنی … چون دو جبهه هوای پرفشار وارد موتور میشه تلاطم شدیدی تو اینتک ایجاد میشه و عملکرد موتور رو به شدت کاهش میده … حالا باید یک رزوناتور براش طراحی کرد که این اشفتگی رو از بین ببره … این یعنی مهندسی از نوع عالیش

  7. امير علي

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    من خیلی از طراحی جلو و بغل و داخلش خوشم میاد اما از پشت زیاد جالب نیست همه ی ولوو ها همینه ولی از نزدیک حرف نداره تا وقتی که پشتش و ندیدی ولی در کل ماشین خوبیه

    1. علي رضا

      ۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      اتفاقا عقبش منو دیونه کرده…

  8. کادیلاک

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آیا کسی میتونه بگه که صندلی های جیپ گرند کروک و کادیلاک اسکالد.در چند جهت تنظیم میشود

    1. Mustang

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (172 ديدگاه)

      نه

    2. Hitler

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      هر چند جهت که دلت بخواد

  9. امیر.عارف

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خیلی جالبه 55400تو آمریکا ولی تو ایران500 م یعنی تقریبا 300 م عوارض و سود و …..

  10. احمد باقری

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خیلی در بحث ایمنی و استحکام، عالی کار کرده.

  11. حسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من حتی اگه این ماشینو زیر پای بقیه هم ببینم خوشحال میشم چون واقعا هر بار که میبینمش حس بسیار خوبی بهم میده…

  12. حسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فقط یه چیزی بد اعصابمو خورد میکنه..این ماشین قیمت فروشش واسه ولوو با احتساب سود 200میلیونه حالا اینو تو ایران باید بخریش 500میلیون!!یعنی اینا بدون هیچ دردسری بدون هیچ علم و دانشی تو عرصه خودروسازی چندین برابر خود شرکت ولوو سود میکنن!!!!!آیا این عدالته؟ خداااااااا

    1. محمدرضا

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا ؛ بیشترین ضرر به کمپانى ولوو میرسه

  13. ASTON

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    جالب ترین قسمت قضیه میدونید چیه؟

    شرکت ولو از تحقیق و توسعه و استفاده ار برند و حق اختراع و کارگر و فلان و فلان + شرکت جیلی همگی چند سال زحمت کشیدن تلاش کردن تحقیق کردن بازاریابی و کوفت و زهر مار کردن پدر صاحابشون در اومده تا ماشین رو به پول ما بفروشن کمتر از 200 میلیون تومن
    اما یه عده نشستن تو ایران با زد و بند دارن واسه تلاش نکرده بالای 300 میلیون سود خالص گیرشون میاد اعم از دولت و واردکننده
    یعنی اینها احساس مالکیتی که به این مردم و سرزمین دارن هیچ کس تا به حال نداشته
    به قول بهروز وثوقی تو فیلم سوته دلان : چقدر دشمن داری خدا دوستهای تو هم که ما هستیم یه مشت فقیر …
    خدایا خودت حقتو از اینها بگیر ما حقمون رو نخواستیم
    ما چقدر ساده هستیم وقتی میشه اینجوری تو ایران از شرکتی که 80 سال قدمت داره بیشتر سود آوری داشت چرا باید تو این کشور بفکر تولید یه ماشین با کیفیت شد که آیا بشه و آیا نشه
    توقع ما زیاده

    1. Reza

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمیکند مگر خودشان سرنوشتشان را عوض کنند

  14. بهنام طیبی

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    حجم موتور 2 لیتری چطوری تونسته توان 320 اسب بخار تولید کنه؟؟؟؟؟

  15. Kamran

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قیمت این مدل لوکس ولوو واقعا بالاست البته تو ایران اما به نظرم هر قیمتی و هر پولی که بابت ماشین های ولوو بدی ارزش داره واقعا چون من خودم بیل مکانیکی ولوو دارم که یه سر وگردن از تمام بیل های موجود بلاتره

  16. Iman

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یکی از بهترین خودروهای بازار همین چینی سویدی xc90 هست که تو ایران هم هست
    شتاب کشش بازده ایمنی هندلینگ
    خلاصه نسخه فول تکنولوژی اروپایی که تحت لیسانس ولو و مالکیت چین ساخته میشه ?

  17. Kamran

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قیمت این مدل لوکس ولوو واقعا بالاست البته تو ایران اما به نظرم هر قیمتی و هر پولی که بابت ماشین های ولوو بدی ارزش داره واقعا چون من خودم بیل مکانیکی ولوو دارم که یه سر وگردن از تمام بیل های موجود بالاتره

    1. mojtaba

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (641 ديدگاه)

      زمانی میشه گفت قیمتش بالاس که شما ماشین بهتری با این قیمت گیر بیاری تو ایران!!!!

  18. اکبر

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فقط نباید از گرانفروشی دولتی یا خصوصی انتقاد کرد بلکه کسانی که از گرانفروش حمایت می کنند نیز مورد انتقاد قرار دارند ، خیلی ها به خودرو علاقه مند هستند ولی باید خود را آموزش دهند که جلوی هوای نفس خود را بگیرند و از گرانفروش حمایت نکنند . تا زمان آینده ای نا مشخص خود را عادت دهیم تا از اطلاعات و تصاویر صنعت خودرو لذت ببریم ولی تسلیم گرانفروش نشویم .

  19. نت

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    پشت ماشین و چراغ عقبش زیبا نیست.

  20. نت

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    رنگ مشکی این ماشین فقط قشنگه

  21. ارمان

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    از این به بعد نحوه حساب کردن قیمت در امریکا و ایران به این شکل که زیادم سخت نیست هرچی میبینی 18تا صفر بزرارید کنارش قیمت روز میاد دستتون

  22. Matin

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    البته قیمت این ماشین در فنلاند همسایه سوئد ۱۱۲۰۰۰ هزار یورو است که با هر یورو ۳۹۰۰ تومان میشه چیزی حدود ۴۳۶ میلیون تومان . !
    m.nettiauto.com/volvo/xc90/8003666?vifAdCount=165&vifNav=Y#10

    1. ایرانی

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (641 ديدگاه)

      اشتباهی تأیید کردم…

      وااای…

      اشتباه…شد

      این چه حرفیه شما میزنی؟!!!!!!

    2. ایرانی

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (641 ديدگاه)

      قیمت این ماشین از نزدیک 60 هزار دلار شروع میشه…

      مطالعتونا زیاد کنین جناب متین…

      1. lolipop

        ۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        بله حق با شماست از 65 هزارتا در حالت لو آپشن شروع میشه و تا 120 هزارتا ادامه داره

    3. lolipop

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      در تمام اروپا قیمت این ماشین تقریبا ۱۲۰ هزار یورو هست دوستان یکم دارن تند میرن بابت قیمت

  23. mohammad fm 480

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    xc90 عالیه رو دست نداره مثل تمام ماشین های ولوو بینظیره.

  24. mohammad fm 480

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کلا از استایل ماشین خوشم میاد مخصوصا چراغ جلو . تو خطر عقب که دیگه سنگ تموم گزاشته .منکه روانیه خطر عقبشم

  25. kasraart

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    نظر های دوستان وتا اینجا خوندم راستش چنتا نکته کوچیک هست
    اول اینکه نمیدوم چرا تو هر مطلبی که در مجله پدال میخونم، نظرات بیشتر در مورد قیمت خودرو است و کسی به تحلیل خودرو انچنان نمیپردازه و بعد این موضوع از خاطر میره که درصد زیادی از تقصیر گرانی بی دلیل خودرو ،متوجه خود ما است که این چیز ها رو میخریم حق رو خود ادما تعیین میکنن حقیقت اینه که وقتی مردم با یه استراتژی ساده ایران خودرو و سایپا حمله میکنن و خودرو بی کیفیتی مثل پراید و پژو رو به صورت قسطی نزدیک به 50% گرون تر میخرند دیگه نباید از حق صحبتی کنیم و طبیعیه که خودرو ساز کره ایی خودرویی با دو برابر قیمت جهانی به ما میده یا خودرویی مثل لندر کروز سری 200 اونم مدل 2013 بالای 400 میلیون تومن قیمت میخوره و یا خودرو ولوو که قیمتی بین 500 تا 700 میلیون قیمت داره
    نکته دوم در مورد خود خودرو به نظرم طراحی داخلش واقعا زیباست البته وقتی دخالش سفید میشه جذابیت بیشتری پیدا میکنه . طراحی داشبورد ساده با حد اقل دکمه و یه مانیتور 12.3 واقعا جالبه
    و نکته اخر امیدوارم یه روز حق خودمون بدونیم که از حد اقل نعمتهای دنیا بهره مند بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا