J.D. Power از سال ۱۹۶۸ هر ساله برداشتها و نظرات زیادی را از مصرفکنندگان جمعآوری میکند و اطلاعات و دیدگاههای خود را در اختیار کمپانیهای سرتاسر دنیا قرار میدهد تا به کیفیت محصولات و یا خدمات خود بیفزایند. در ادامه نگاه مختصری خواهیم داشت به چند مورد از آمارهای منتشرشده توسط J.D. Power در حوزه خودرو در سال ۲۰۱۵.
- کیفیت اولیه (Initial Quality Study (IQS))
برندهای کرهای به همراه سایر برندها سالبهسال با پیشرفت قابلملاحظهای کیفیت محصولات خود را افزایش میدهند. درحالیکه اکثر برندهای ژاپنی برای اولین بار در طول ۲۹ سال گذشته به زیر حد میانگین سقوط کردهاند.
این مطالعه مشکلات ایجادشده در طول ۹۰ روز اول مالکیت خودرو را بررسی کرده است. کیفیت اولیه بر اساس تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف میشود. امسال کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته ۳ درصد بهبود یافته بهطوریکه در سال ۲۰۱۴ میانگین تعداد مشکلات برابر ۱۱۶ و در سال ۲۰۱۵ این تعداد برابر ۱۱۲ بوده است.
دراینبین کرهایها با میانگین ۹۰ اشکال، نسبت به سال گذشته ۱۱ واحدِ PP100 بهبود داشتهاند و برای اولین بار برندهای آلمانی با میانگین ۱۱۳، ژاپنیها را با میانگین ۱۱۴ پشت سر گذاشتهاند. این در حالی است که برندهای ژاپنی تنها ۲ PP100 بهبود را تجربه کردهاند.
آمارها نشان میدهند که تکنولوژی همچنان یکی از مشکلات صنعت است. سیستمهای سرگرمی و ارتباطی برای سومین سال متوالی در امریکا بیشترین آمار مشکلات را به خود اختصاص دادهاند و در صدر آنها سیستمهای بلوتوث و تشخیص صدا قرار دارند. سیستم تشخیص صدا بهتنهایی حداقل ۱۰ PP100 ایجاد کرده است.
در جداول زیر، برندههای هر سگمنت خودرویی را میتوان مشاهده کرد.
در این لینک نیز جزئیات نتایج بررسی کیفیت اولیه بر اساس سگمنتهای خودرویی نشان داده شده است.
- قابلیت اعتماد (Vehicle Dependability Study (VDS))
در بیست و ششمین سال این بررسیها، مشکلات اتومبیلهای تولید شده در سال ۲۰۱۲ در طول ۱۲ ماه گذشته بیان شدهاند. بهطورکلی، قابلیت اعتماد بهصورت تعداد مشکلات ایجادشده به ازای ۱۰۰ اتومبیل (PP100) تعریف میشود. این مطالعه شامل ۱۷۷ مشکل خاص میشود.
بر اساس مطالعات انجام شده «قابلیت اعتماد وسایل نقلیه J.D. Power» در امریکا، اشکالات قابلیت اتصال بلوتوث و تشخیص صدا بیشترین مشکلات گزارش شده در طول سه سال مالکیت خودرو بودهاند. همین دو مشکل بیشترین آمار را در مطالعه کیفیت اولیه J.D. Power نیز به خود اختصاص دادهاند. نتایج مطالعه نشان میدهند که تکنولوژی در برداشت مالکان از قابلیت اعتماد اتومبیلشان نقش مهمی را ایفا میکند که روی احتمال انتخاب برند فعلی در آینده توسط آنها تأثیرگذار است.
همانطور که در نتایج بررسی کیفیت اولیه هم مشاهده شد، دارندگان اتومبیل به مشکلات تکنولوژی نظیر مشکلات جدی مینگرند. مالکان آخرین تکنولوژیها را روی اتومبیلشان میخواهند و اگر در کارکرد آنها مشکلی به وجود بیاید، از مخالفت با آن دریغ نمیکنند. تعریف آنها از «قابلیت اعتماد» بهشدت تحت تأثیر «قابلیت کاربرد» و کارایی تکنولوژیها است.
یافتههای کلیدی مطالعه
علاوه بر مشکلات مربوط به بلوتوث و تشخیص صدا که بیشترین آمار را به خود اختصاص دادهاند، مشکلات دیگری نظیر اشکال در سیستم انتقال قدرت که عموماً مربوط به تأخیر در تعویضها و تعویضهای همراه با تکان میشود و نیز مشکلات مربوط به طراحی که شامل شش مورد از ده مورد اول بودند نیز به چشم میخورد.
در جدولهای زیر نیز برندهها در هر سگمنت مشخص شدهاند.
در این لینک میتوانید جزئیات مربوط به نتایج بررسی قابلیت اعتماد بر اساس سگمنتهای خودرویی را ملاحظه کنید.
- عملکرد، اجرا و چیدمان Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) Study
نوآوریهای تکنولوژیکی در اتومبیلها و همچنین سیستمهای مربوط به ایمنی که خودروسازان مدلهای جدید خود را به آنها مجهز میکنند و باعث میشوند که اتومبیلها برای صاحبان آنها جذابتر شوند، در این مطالعه بررسی میشوند.
مطالعه APEAL معیار صنعت برای جذابیت و لذتبخش بودن خرید و راندن اتومبیل است. مالکان، اتومبیل خود را در ۷۷ ویژگی مورد بررسی قرار میدهند و به آنها امتیاز میدهند. امتیازات امسال نسبت به سال گذشته ۴ واحد افزایش داشته است.
مطالعات نشان دادهاند که وجود برخی از سیستمهای ایمنی به میزان قابلتوجهی امتیاز APEAL را بالا میبرد. برای مثال اتومبیلهایی که به سیستم هشدار و نمایش نقطه کور مجهز هستند، ۳۸ امتیاز بیش از اتومبیلهای فاقد این سیستم کسب کردهاند. برخلاف سیستمهایی نظیر تشخیص صدا که میتوانند برای عملی بودن، دردسرساز باشند، اکثر سیستمهای ایمنی حس امنیت بسیار بیشتری را به مالکان میدهند.
برندههای هر سگمنت نیز به شرح زیر هستند؛
برای مشاهده جزئیات نتایج بررسی APEAL بر اساس سگمنتهای خودرویی نیز به این لینک مراجعه نمایید.
- مصرف سوخت (Fuel Economy)
در این مطالعه، آمار مصرف سوخت اعلام شده توسط دارندگان اتومبیل بررسی شده است.
در این لینک نیز نتایج بررسی مصرف سوخت بر اساس سگمنتهای خودرویی نشان داده شدهاند.
- خدمات مشتریان (Customer Service Index (CSI) Study)
در این مطالعه میزان رضایت مشتریان از خدمات تعمیر و نگهداری کمپانیها برای خودروهای با عمر ۱ تا ۵ سال مورد بررسی قرار گرفته است. این آمار اندکی بهبود را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
در این لینک می توان امتیازات را به تفکیک خودروها مشاهده کرد.
منبع: جی.دی.پاور
درباره نویسنده:
حسین رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد-گرایش سرامیک، علاقهمند به دنیای اتومبیل
faraz777
۱۷ مرداد ۱۳۹۴واقعا آمار قابل تاملیه
توصیه میکنم دوستانی که علاقه به کامنت گذاری دارن این آمار رو خوب مطالعه کنن شاید درد تعصب و طرفداری بی مورد(ویا حتی به جا) درمان بشه
Lord Cezar
۱۷ مرداد ۱۳۹۴این امار نشان از افزایش کیفیت محصولات کره ای میده و نشون میده ژاپنی ها در خطر هستن و این کیا و هیوندای دارن به شدت رو کارش تمرکز میکنن تا بهشون برسن . واقعا به جای این همه کل کل باید به کره ای ها تبریک گفت که دارن پا به پای غول های خودروسازی حرکت میکنن. این نشان از انگیزه اونها و تلاش برای خدمت به مردم هست . خودرو های کره ای با قیمت مناسب و امکانات زیاد و روز به روز به کیفیت بیشتر دارن میرسن به خودرو ساز های دیگه . این چیزی هست که باید بهش گفت افرین . جناب هویدا اون زمان گفت هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشه و اون موقع کره ای ها گفتن ما تا 5 سال میشیم بهترین صادر کننده . تفاوت طرز فکر ها این روزا داره خودشو نشون میده که چقدر فرق داریم .
mohamad
۱۷ مرداد ۱۳۹۴با یه جمع بندی ساده میشه فهمید غولهای خودروسازی دنیا ژاپن و آمریکا و آلمان هستند و درصد بسیار زیادی از خودروهای مورد استفاده در دنیا تولید این سه کشوره.
اما جالب اینجاست هرکس میخواد دم از پیشرفت کره ای ها بزنه صاااااف میاد دستشو میزاره رو ژاپن و میگه بزودی اونا به اینا میرسن!!!! ( نمونش خود شما)
اصلا یه خرده اطلاعات کسب کنید ببینید صنعت ژاپن و زیر ساخت هاش چیه، ببینید چطوری تو صنعت داره خدایی میکنه، ژاپن در حال حاضر سومین اقتصاد دنیا را داره، دومین کشور تولید کننده علم در جهان و باز هم دومین کشور صنعتی جهان، همینطور بزرگترین صادر کننده ابزار آلات حرفه ای و هزاران برند معتبر و سطح اول در دنیاست، صنعت کره یک اپسیلون از ژاپن هم نمیشه و هرچی داره آمریکا و غرب بهش کمک کردند. تلاش خودشون و میل به پیشرفت هم بوده که منکرش نمیشیم. اما مقایسه صنعت خودروسازی این دو کشور در این مقیاس مطرح کردنش چیزی جز مزاح نمیتونه باشه.
کیفیت و دوام این کجا و آن کجا! حس اعتماد و اطمینان که در خرید محصول ژاپنی و آلمانی و آمریکایی در مردم وجود داره هیچوقت در خرید جنس کره ای و چینی پیدا نمیشه. خواهشا به این مسائل دامن نزنید چون فکر کردن بهش هم گناه کبیره ست!!!
Lord Cezar
۱۷ مرداد ۱۳۹۴من روی علم و صنعت و اقتصاد یک مملکت خاصی بحث و اظهار نظر نمیکنم . لطفا متن منو با دقت دوباره بخونید . اینجا بحث فقط رو خودرو هست . شما ها هستین که دم از کیفیت ژاپنی ها میزنید . و المان رو هم به حساب نمیارید حتی . وقتی مرسدس بنز ماشین می ساخت یا بی ام دبلیو موتور واسه هواپیما طراحی میکردن تویوتا چی می ساخت ؟ همه میدونن المان مادر صنعت خودرو هست . اینجا ژاپن هست که با این همه ادعا میبینیم داره از بقیه عقب می افته. من مشکلی با ژاپن و کره و امریکا یا المان ندارم همشون یه خودرو ساز هستن . خیلی گفتم و باز میگم تو خودرو ی انتخابی همه چیز رو نمیشه فدای کیفیت کرد . این طرز تفکر شماست . واسه کسی که خودرو واسش یه سرمایه محسوب نمیشه و فقط ازش به مدت چند سال کوتاه استفاده صحیح میکنه واسش فرقی نداره کیا سوار شه یا تویوتا . اینجا دیگه میاد انتخابش رو به معیار های دیگه ای قرار میده مثل ظاهر و تجهیزات . اگر واسه شما کیفیت مهمه بسم الله بفرمایید تویوتا بخزید ( که باز میگم دیگه اون تویوتای قدیم نیست و الان محصولات داری بیشتر مصرفی تر میشن . ) این امار هم جواب خوبی هست واسه ادعای من . خوش باشید .
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴دیگه سواد فارسی خوندن هم نداری نه؟
HILUX
۱۷ مرداد ۱۳۹۴حالا خوبه همین جا از کیفیت کره ای ها صحبت شده بعد شما اونا رو کنار چینیا میزاری؟؟؟
mohamad
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آلمان را هم بحساب نمیارید حتی؟!!! جالبه من تو کامنتم دوبار اسم آلمان را آوردم و گفتم در کنار ژاپن و آمریکا غولهای صنعت خودروسازی هستن. (شما کامنت من رو بازم مرور کن خواهشا) باقی حرفاتون راجبه موتور هواپیما هم ربطی به بحثمون نداشت فقط میگم بد نیست یه تحقیقی راجبه حوزه ی کاری میتسوبیشی بکنید…
میرسیم به تویوتا! نمیدونم تویوتا با اون گستردگی و عظمتش، با اون سطح فروش و کیفیت چه هیزم تری به شما فروخته که اینجوری بهش حمله میکنید!!واقعا چرا؟ و اینم نمیدونم که چرا صنعت خودروسازی ژاپن را توی تویوتا خلاصه میکنید!!! خب شما با طراحی و آپشن مشکل دارید، آیا این مشکل را با نیسان و هوندا و مزدا و… هم دارید؟؟ ما بحث برند باز نکردیم اما شما مستقیما حمله کردید به تویوتا، اونم تویوتایی که فروشش در دنیا وحشتناک بالاست و همه جا حرف از کیفیت ارزنده و کم نظیر این برنده. کلا همه ی کامنتتون مملو از نظرات شخصی و کینه بود که من جوابی بهش نمیدم. یجور واسه خودتون نسخه پیچیدید و جمع بندی کردید یه لحظه احساس کردم کره ای ها فروش خودرو در دنیا را قورت دادن!!! متاسفانه ما ایرانیهای پر مدعا عشق کارشناسی و مهندس بازیمون که فوران کنه دوست داریم حتی تویوتا را هم ببریم زیر سوال اما در واقعیت هیچی نیستیم!!!
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴خیلی روی امار های جی دی پاور مانور ندید نه این که غلط اند یا این که جانبدارانه باشند.نه اتفاقا خیلی دقیق وحساب شده و کمک شایانی به خودرو سازی ها جهت افزایش کیفیت شون می کنه.
ولی یک نکته هست این امار با استفاده از نظر سنجی از صاحبان خودرو البته خودرو صفر صورت گرفته .وطبیعی فرض کنید من مالک یک خودرو هستم واز من نظر سنجی می کنند قطعا من نسبت به انتظاراتم وبهای پول پرداختیم وامکانات خودرو نظر میدم.
طبیعی انتظاری که از یک هیوندایی دارم با انتظاری که از یک مرسدس دارم تفاوتش از زیر زمین تا اسمونه.
نتیجه:
می توان گفت این امار نشان دهنده این است که هیوندای بهتر از مرسدس بنز توانسته انتظارات مشتریان را در قبال پول پداختی وامکانات براورده کنه همین .
نه این که کیفیت هیوندایی چند رتبه از مرسدس بالاتره.این حرف که جک ساله!!!!!!
وینسنت پرایس
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آقای Lord Cezar تعداد بسیار زیادی خودروساز هست چرا میری سراغ تویوتا ؟؟ چرا به جای تویوتا نگفتی مرسدس بنز و پژو و رنو و لامبورگینی … ؟؟ آلمان مادر صنعت خودرو هست . واقعا ؟؟ مادر صنعت خودرو فرانسه هست نه آلمان . اولین خودرو قابل حرکت در جهان توسط فرنسویها در سال 1808 ساخته شده . پیشرانه این خودرو با گاز هیدروژن کار میکرد . آلمانیها اولین خودروبا پیشرانه بنزینی را ساختن . نه اولین خودرو . در سال 1808 آلمان چی میساخت ؟؟
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ مرداد ۱۳۹۴حرف جالبی زدی آقا محمد
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴این حرف رو قبول ندارم lord عزیزم
هر ادمی اگه پولش پول دزدی نباشه قیمت کارکرده ماشین خرج و مخارج ماشین و…. براش مهمه . درسته که ماشین امروزه یه وسیله کاملا مصرفیه و حرفت درسته ولی برای همون امریکایی ها که جزو ثروتمند ترین و در رفاه ترین مردم دنیا هستن خرج ماشین و قیمت ثانویه بسیار اهمیت داره. از طرفی خرج به کنار زمانی که باید در طول 3 سال برای یک ماشین در تعمیر گاه بزاری
تویوتا در طراحی میکانیک ان چنان ادعایی نداشته ولی دقیقا دلیل پرفروش بودنش کیفیت و هزینه نگهداریشه به راحتی میشه از تاکسی ران های جزایر جنوبی خودمون این نکته رو بپرسی بهترین معرفی از یک خودرو حرف مصرف کننده های اون خودروهه .
ولی باز با حرفت موافقم که کیفیت تویوتا ها بنز ها و همه ماشین های امروزی خیلی کمتر از نمونه های قدیمیشه.
Lord Cezar
۱۸ مرداد ۱۳۹۴دوست گرامی mohammad
مهم الان هست که المان در چه سطحی از خودرو سازی هست و فرانسه در چه سطحی .
هیچ کدوم از نظرات من هم از روی کینه توزی به تویوتا نیست . و نه اینکه هیوندای و کیا کارخونه من باشه که بخوام نظری بدم.
من فقط میخوام اینو بگم شما ها هستید که متعصبانه رو ماشینای ژاپنی نظر میدید و نمیخواید قبول کنید کره ای ها پیشرفت داشتن. همش حرف اشغال رو انداختید سر زبون ها و به هر کی و هر چی میرسه میگید کره ای اشغال . در کل میگم ها خطاب فقط به شما نیست . وقتی شما بخوایید یه خودرو تو کلاس سانتافه از بین ماشین های المانی انتخاب کنید چقدر باید مبلغ پرداخت کنید ؟ پس معلومه نسبت به قیمت کره ای ها ماشینای خوبی میسازن .
RETOLEX
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ه خدا من به هیچ وجه با کره ای ها مشکل ندارم .
کره ای ها الان سرسخت ترین رقبا برای ژاپنی ها و حتی المان ها هستن . مثلا جنسیس سدان با ماشینایی که دو تا سه برابر قیمتشو دارن رقابت میکنه .
چرا دروغ چن سال پیش طرفدار دو اتیشه هیوندا بودم( ماشین ژاپنی هم که باهاش بزرگ شدم و نمیتونم دوسش نداشته باشم و الان بیشتر از هر موقع دوسشون دارم ) . خدا شاهده ماشینای هیوندای معرفی نشده بودن من بهتر از هر کسی مشخصاتشو پیدا میکردم .
سانتافه 2012 که فیسلیفت همون مدل قدیمی بود عاشقش بودم .
یه پوشه تو کامپیوترم هست به نام cars که به دو بخش کره و ژاپن تقسیم شده و مشخصات و عکس های که جم کردم اونجا هستن .
اگه کره ای ها رو بیشتر از ژاپنی ها دوس نداشته باشم کم تر نه!
اینو بگم که واقعا دوسشون دارم . به خدا از مقایسه ژاپن و کره بدم میاد چون هر دوشون رو دوس دارم .
یه حساب کاربری تو همین پدال داشتم به نام toyotahyundai. ( کلا خیلی حساب کاربری تو پدال داشتم و پر از کامنت های چرت و پرت که شاید 3000 تا باشن )
اما الان دبگه بعضی ها اینقد چرت و پرت گفتن که بعضی وقتا دست خودم نیست و یه چیزایی میگم .( کاری میکنن ادم مجبور بشه )اصن نمیفهمم چی میگم
زنده باد toyotahyundai
زنده باد ماشین ژاپنی و کره ای
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴فرض کن کره ای ها رغیب المانی ها باشند!!!!!!!!!!!!!!!
مگه میشه مگه داریم…………………….
ARSHIA
۱۸ مرداد ۱۳۹۴کیا و هیوندای بیخود کردن از نیسان و لکسس و اکوراو بنز زده جلو . مگه میشه مگه داریم.وقتی میری تو نمایندگی کیا ماشین های خراب شده خیلی زیادن ولی وقتی میری تو نمایندگی تویوتا تعداد ماشین ها اکثرا هیچیه.همین سال پیش کرولا جایزه رو گرفت به منظور کم خراب ترین خودرو در این سگمنت.دوستم سانتافه داشت بعد چند وقت ماشین خراب شد وقتی یه راو 4 خرید فهمید سانتافه از همه لحاظ پیشش اسباب بازی بوده.
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ببین عزیزم این امار از صاحبان خودرو های صفر پرسیده شده وانها هم نسبت به پول پرداختی وامکانات خودرو وعملکردشون جواب دادند.همین.
همین امار اگر از صاحبان خودرو یک سال بعد پرسیده بشه قضیه به کلی عوض می شد.
کسی که هیوندایی می گیره اکثرا قشر متوسط جامعه اند.ولی کسی که بنز می گیره قشر قطعا قشر مرفه جامعه است .
ایا انتظارات این دو طبقه با هم برابره !!!!!!
اگه برابره بله کیفت هیوندای بالا تر از مرسدس بنزه ولی اگه نیست……..
این امار نشان دهنده این است که هیوندای به نسبت امکانات وپول پرداختی بهتر از مرسدس بنز انتظارات مخاطبان خود را براورده کرده است .همین ولاغیر.
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مرسی محمد جان من اشتباه کردم ببخشید.
محمد
۲۷ شهریور ۱۳۹۴بله شما درست می گی ولی هیوندای در کیفیت اولیه و نو بودن رتبه اول ولی از لحاظ ماندگار ی و این که بعد چند سال خودرو همان خودرو باشد رتبه 27 در بعضی از رقابت ها از لحاظ ماندگاری خودرو و کیفیت خودرو آلمانی ها هم از ژاپن شکست خورده اند و این قطب صنعت اتومبیل دنیا آلمان و تویوتا است.
فواد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴بذار بهت بگم این آمار چی میگه! میگه kia وقتی صفره خیلی خوبه ولی وقتی 50 تا کار کرد خیلی خیلی افت میکنه. (آلمان و ژاپن ندارن و ایجاد هم نمیکنن). از این خلاصه تر نشد بگم.
Lord Cezar
۱۸ مرداد ۱۳۹۴اینحوریام نیست . من الکی طرفداری نمیکنم. ولی دوست من یه اسپورتیج مدل 2014 داره مدل 2 لیتری . تو 1 سال و نیم نزدیک به 70 هزار تا رونده از صفرش دست خودش بوده . و من میدونم چجور میرونه . موتور همیشه دور بالا و به چاله ها و سرعت گیر اهمیتی نمیده . ولی با این حال ماشین هیچ گونه مشکلی نداره و هیچ نوع شاهد به صدا افتادن اتاق و کاهش راندمان ماشین نیستم.
فواد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ما سورنتو داریم 2010 کلا 45 تا کارکرده همه جاش سر و صدا میکنه (داخل اتاق)
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ببین دیگه به من از اسپرتیج نگو چون سوار شدم .
بسیار سواری خشکی داره وکیفیت متریال مخصوصا رودریاش زیر حد فقره.
فرمونشم پوسه پوسه شده.
من یک مدت پدرم تو جمهوری اذربیجان ماموریت داشت قبل تحریم ها به پول ایران اسپرتیج 2011 را خریدیم 27 میلیون.
در بین مردم اذربایجان خودروی بسیار ارزان قیمت برای قشر متوسطه.
رضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۴من که دوست ندارم و نمیخام باور کنم و قبول ندارم.
ZIPPO
۱۸ مرداد ۱۳۹۴اره واقعا قابل تامله !!!!!!!!!!!!!!!!!
دیدید که کره ای ها همه رو دارن به راحتی پشت سر میزارن
کره یک پدیده هست در صنعت اتومبیل
و در اینده نزدیک بزرگترین و کیفی ترین خودروساز دنیا میشه
مردم دنیا دیگه دارن میفهمن که میتونن به جای اینکه پول برند رو بدن
میتونن با هزینه کمتر دنبال کیفیت بالاتر و امکانات منحصر فرد باشن
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴به همین خیال باش……………………………………
HILUX
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مگه فولکس واگن مرده باشه که هیوندای بخواد بزرگترین و کیفی ترین خودروساز دنیا بشه!!!
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مگه تویوتا موتور کورپریشن مرده باشه
که این کمپانی عظیم فقط سه خوردو تویوتا لکسوس سایون که هرسه مال خودش ابداع خودش طراحی و ساخت خودش هستن نه اینکه تمام خودروسازهای کشور های دور و اطراف رو بخره بعد ادعای فروش کنه.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آقای zippo (شایدم خانوم)
مشکل از تعصب شما نیست
مشکل از عدم درک شما از آمار بالاست که فقط توی آمار اول (کیفیت اولیه) که برای 90 روز صادقه هیوندای و کیا بالاتر هستند اما در بقیه آمار ها رتبه پایینی کسب کردند
حالا شما اصلا نمیدونید آمار چیه و نمودار داره چی میگه فقط یه اسم هیوندای و کیا یه جا دیدی اومدی میگی به به کره ژاپن و آلمان رو با خاک یکسان کرد حالا بماند که تو همون یدونه نمودار هم پورشه آلمانی در صدر جدول ایستاده ولی جناب علاقه ای به این حرفا نداری و کلا این چیزا تو کتت نمیره فقط یه جا اسم هیوندای و کیا ببینی میای گوش همه رو کر میکنی به به و چه چه راه میندازی که بههله ببینید هیوندای و کیا چه کرده ند حالا بماند اگر هم آماری منتظر کنند که روش بنویسه مضخرف ترین برند های آمریکای شمالی و در صدر جدول هیوندای و کیا قرار بگیرند بازم میای میگی به به ببینید هیوندای و کیا اینجا هم تویوتا رو جا انداختند!!!
مردم دنیا هم فعلا دارن پولشونو صرف خرید فوکلس و تویوتا و محصولات جنرال موتورز و رنو-نیسان می کنند که حضرت عالی از اینهم خبر نداری!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ مرداد ۱۳۹۴…اگر آماری منتشر کنند…
HILUX
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آقایluis اگه منظورت فولکسه قبلا گفتم الانم میگم هزینه هایی که فولکس میخواسته صرف طراحی و تولید مدلهای جدید کنه صرف خرید کارخانه های خودروسازی کرده.
(((نه اینکه تمام خودروسازهای کشور های دور و اطراف رو بخره بعد ادعای فروش کنه))) خب وقتی داره میفروشه ادعای چی بکنه؟؟؟
اگر زیر مجموعه های VW به این حد رشد کرده اند همه از مهندسی و مدیریت فولکس بوده و این خیلی کار بزرگی هست که 12برند و بیشتر از60 مدل خودرو رو مدیریت میکنه و در ضمن بیشترشون تاثیر چندانی در فروشش ندارند ….
بعدشم پولشونو داده خریده تو قرعه کشی که برنده نشده!!!
ashkan
۲۰ مرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا دوستان همه چیو با هم قاطی میکنن
این رنک بندی رنک بندی کلیه جای که پورش و کنار کیا قیاس میکنن واسه همین شما ها فکر میکننین کره ی ها پیشرفت کردن مسئله اینه هرکی به همون اندازه که پول میده توقع داره شاید توقع از خودرو کره ی زیاد بالا نبوده که امتیازاتش بالا بود یا بلعکس طرف مثلآ LAND ROVER گرفته از اون تخیلاتی که از لندرور تو ذهنش بوده خیلی پایین تره
تنها ماشینی که دید از کره ی ها نظر منتقدارو جلب کرده بود جنسیس 4 در جدید بوده
RETOLEX
۱۷ مرداد ۱۳۹۴به این میگن یه لیست درست و حسابی.
ممنون
بهنام
۱۷ مرداد ۱۳۹۴این حقوق مصرفکنندگان و …. چیه که الکی میگن در ایران رعایت نمیشه؟
آخه بیان بگن کدوماش تو این لیستها نیست.
من نمیدونم چرا این همه کشور تو دنیا دور خودشون حصار کشیدن و ارتباط تکنولوژیشون رو با ایران قطع کردن که این همه عقب بمونن؟
اصلا اونها مصرف کننده.هاشون حقوقی ندارن که بدونن من چی میگم؟
ببینید چقدر ماشین خراب دارن
حالا اگه تو تونستی ماشینهای مونتاژ داخل رو تو این لیست خرابیها پیدا کنی جایزه داری
نمیتونی. مگه میشه؟ مگه داریم؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ مرداد ۱۳۹۴درود .
افرین حسین جان . ممنون به خاطر مطلب خوبت . در هر حال تکنولوژی ، بدون مشکل نمیشه .
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۴درود. خواهش میکنم میلاد جان. دلیل اینکه این مطلب رو تهیه کردم این بود که بعضا آمار نصفه و نیمه ای در سایت گذاشته میشه و بر اساس اونها هم قضاوتهای نادرستی از طرف بچه ها انجام میشه. خواستم یه آمار نسبتا کلی از JD.Power وجود داشته باشه تا بهتر بشه قضاوت کرد. البته اینو هم بگم که این آمار معمولا توسط کمپانیها مورد توجه قرار میگیره ولی جهت بازار رو مشخص نمیکنه.
مخلص همه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ مرداد ۱۳۹۴درود .
کاملا درسته .
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ مرداد ۱۳۹۴درود حسین جان
زحماتت قابل تحسینه اما متاسفانه نفهمیدن یک مطلب و مقاومت در فهمیدن یک مطلب دو مقوله کاملا جدا از هم هستند
متوجهی که؟!؟!؟!
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴البته فکر کنم آنالیز ، تحلیل ، جمع بندی و نظر نهایی دادن در اینجور موارد برای کارشناسان هم چندی طول بکشه . اما دوستان ما خیلی سوپراسپیدن انگار…..
میبُرن ، میدوزن
و ظرف 3 سوت مقام اول دوم سوم را مشخص میکنن !
lmbx
۱۷ مرداد ۱۳۹۴چیزی که تو این متن جالبه اینه که همه چی داره نسبت به سال گذشته بهترمیشه و خودرو سازها دارن خدمات بیشتر وبا کیفیت تری رو به مشتری هاشون عرضه میکنند چیزی که تو ایران دقیقا برعکس است و با شیب زیاد.
به کره ای ها هم واقعا باید تبریک گفت جدا از بحث ژاپنی بهتره یا کره ای این کشور هر سال داره حداقل تو زمینه خودرو پیشرفت میکنه
رهگذر
۱۷ مرداد ۱۳۹۴کلا از امارهای منطقه ای و کشوری خوشم نمیاد!! حتی حالا که وضعیت آلمان ها بهتر هم شده ولی کلا حالم از جی دی پاور بهم میخوره کلا به درد این میخوره یکی دو نفر تو اینجا فقط بگن جی دی میگیم این همه ایراد داره ماشین های فلان شرکت میگه جی دی میگیم فراخون ها سر به فلک زده میگن جی دی!! حالا دیگه نمیدونم چی میخوان بگن
ARSHIA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴کیا و هیوندای از برند های امریکای و المان و ژاپن بهتر ?????? مگه میشه مگه داریم.این امار اشتباه است. به عقل باید مراجعه کرد کره کجا المان و ژاپن کجا.واسه ساله قبل لکسس اول بود حالا یوحویی لکسس رفت ته و پورشه اومد . خوب حالا پورشه میتونه ولی دیگه کیا نه. هیوندای چهار باشه اینفینیتی و بنز اون قدر عقب??? خوب اگه کیا و هیوندای انقدر خوب بودن چرا قیمتاشون انقدر اختلاف داره. مگه میشه مگه داریم
ARSHIA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴تویوتا تو مصرف سوخت اونقدر پایین ¿???????. تاجایی که من میدونم تویوتا با حجم موتور بالا ولی مصرف سوختشون پایین تره. شما هم که هر چی اینجا مینویسن باور میکنین.داییم یه سراتو داشت . یک ماه کار کرد بعد خراب شد.اب و روغنشم به موقع عوض کرده بود.
ARSHIA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴باور نداری تو سایت سرچ کن اطمینان خودرو بعد توی یکی از صفحه ها که عکس صفحه یه شاسی بلنده سفیده میبینیکه لکسس اوله بیوک دوم و تویوتا سومه
AHMADREZA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴بابا این توی 90 روزه اوله اصل آمار در باره ی قابل اعتماد بودنه
ارمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۴حسین رحمانی عزیز خیلی جالب بود مرسی دستتون درد نکنه
.
.
.
جالب اینه که تفاوتها اونقدر زیاد نیستن و گویی زمانی که بحث کارکرد در زمان مطرح باشه تویوتا بسیار حرف واسه گفتن داره و همین احتمالا محسوس ترین تجربه برای خریداره
دوستان دسته زیادی از تویوتا های فروش رفته توسط مشتریان قدیمی این خودرو استمرار داره و تو بلند مدت حاضر نیستن ریسک کنن و برند مورد اعتمادشون رو عوض کنن با این حال این مطلب جای خوبی برای بحث در مورد برند های زیادی رو باز میزاره مثل رضایت مشتریان از برند فولوکس واگن و خیلی چیزهای دیگه.
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۴خواهش میکنم آرمان جان، لطف دارید.
امیرحسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان بزرگوار…
لطفاً کمی با دقت بخوانید.کره ای ها فقط در مورد اول که مربوط به 90 روز اول مالکیت هست توانستن ژاپنی ها رو کنار بگذارند!!!
خوب ما هم همین رو میگویم!!!کره ای ها فقط برای یکسال ماشین های کم صدا و با کیفیتی هستند
لطفاً به قسمت vds که مربوط به سه سال مالکیت هست توجه بفرمایید.ژاپنی ها در صدر و هیوندای در قعر جدول
فرزاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اقا ما بی ام و x3 داشتیم لندکروز هم داشتیم الان هم سانتافه داریم به جرات می تونم بگم که سانتافه حرف نداره!اصلا سر برند و مدل ماشین بحث کردن اشتباهه . الان دوره ، دوره تکنولوژیه تو تمام کشورهای در حال توسعه . ایران رو نبینید که در جا میزنه .چین هم ماشین خوب داره اما درجه 3 رو به ایران میده که اونم تقصیر خود ماست که بشون اجازه میدیم … مطمئن باشید هیچ کم و کسری کارخونه هیوندا و کیا ندارن . اونا فقط منحصر به کشور خودشون دیگه نیستن . اگه یه لغزشی پیدا کنن آبروشون تو کل دنیا میره . مثه ایران خودرو و سایپا نیستن که فقط تنها چیزی که واسش مهم نیست رضایت مردمه …البته ابنم بگم 90 درصد اونایی که تو این سایت می یان فکر کنم اخرین ماشین مدل بالایی که سوار شدن ال 90 بوده!فقط یه چیزی از این و اون شنیدن که مثلا توبوتا حرف نداره!
HILUX
۱۸ مرداد ۱۳۹۴لایک داری آقا فرزاد…
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مثلا تویوتا حرف نداره؟؟؟
40 سال بیشتره که داره این خودرو وارد کشور میشه هنوز مدل های قدیمیش تو شهر و جاده دیده میشن هر کسی حداقل اگه 2015 شو سوار نشده باشه یه دهه 70 یا 90 سوار شده و همچنین بنز شورلت بی ام بیوک و…… برادر من اصلا دوچرخه سوارم ولی هر ماشینیو که فکرشو کنی یا سوار شدم یا میتونم تست کنم تو جنگل که نیستیم داداش.
با قسمت اول حرفت موافقم ماشین های کره خیلی خوب عمل کردن متاسفانه خیلی از دوستان نسبت به اونها کم لطفی میکنن.
فرهاد کرمستجی
۲۳ مرداد ۱۳۹۴شما واقعا سواری لندکروزر رو با سانتافه مقایسه می کنی؟!!!!!! عجیبه من پرادو داشتم الان داییم سانتافه، نرمی پرادو با سانتافه قابل قیاس نیست، لندکروزر که بماند!!!!
Lambo
۱۸ مرداد ۱۳۹۴نه بابا جی دی پاور پول میگیره از کره ایا :)))))
وحید
۱۸ مرداد ۱۳۹۴و باز ژاپن کیفیت محصولاتش را برخ کشید
کیارش
۱۸ مرداد ۱۳۹۴و البته تکنولوژی پایین و کپی کار بودنش رو
میتونی ببینی که تو قسمت تکنولوژی بی ام و و پورشه کجان و لکسوس کجاست
تو قسمت مصرف سوخت ببین تویوتا کجاست
چرا که تویوتا هیچ حرفی واسه گفتن تو زمینه موتور نداره
عدم حضورش تو لیست برترین موتورها و مصرف سوختش تو این امار تصدیق کننده این موضوع هست
البته صنعت ژاپن از المان پیشرفته تره چون جمعیتش بیشتره
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴حالا فهمیدم چرا اینقدر از ماشین های های المان خوشت میاد چون عاشق لایی کشی هستی هرجا تویوتا پایینه میشه نماینده تام الاختیار ژاپن هرجا هم که بالا هه که خب معلومه چون کپی برداره.
خخخخخخخخ
تو این مقاله در موارد 2و 4 و 5 ژاپن در صدر لییسته برادر چشماتو مسواک بزن اکورا مال ژاپنه مال بنگلادش نیست جان دوتا.
از طرفی دیدتو نسبت به کپی برداری خیلی باید عوض کنی چون اگه با همین دید به مسائل نگاه کنی تمام کارخانجات نوشیدنی سازی المان و امریکا و ژاپن و….. کپی بردار زکریا رازی بودن.
sunmartin
۱۸ مرداد ۱۳۹۴کره ای ها و در صدر اونها کیا و در رتبه چهارم جهان هیوندایی واقعا این میشرفت کی میتونه نادیده بگیره کی میتونه باز بیاد و بگه جک اس 5 و تیگو 5 که واقعا یکبار مصرف و در جهان ناشناخته و مجهول الهویه هستن از اسپرتیج که بهترین اس یو وی سایز کوچک شناخته شده بهتره!!البته در سایت دنده 6 افرادی میان و نظراتی میدن که واقعا بیشتر شبیه شوخی هست طرف میگه من با جک 5 و یا ام وی ام 530 با اپتیما کورس گزاشتم و امکانانش بهتره و ازین دست حرف های کودکانه البته بحث با این افراد بی فایدس و یا درجایی گفتن کیا سراتو بی کیفیته دنبال مگان و یا فلوئنس میگردم چی میشه گفت این افراد نه مطالعه دارن و نه باور ببینید کیا هیوندایی چیکار کردند؟به گفته مدیر بازار یابی و فروش در آلاباما کیا در سال 2020 به یکی از خواستنی ترین برند های جهان بدل میشه من هم میدونم و بتور دارم طراخی های ابن هنرمند پیتر شرایر در کنار تیم مهندسی آلمانی (اسطوره خودروسازی جهان) در رگ های کیا هیوندایی جان تازه ای بخشید و باعث شد این برند و طراحش در کنار طراحان برتر جهان قرار بگیره و جایزه یک دهه تلاش بی وقفه و برترین طراحی در سال 2014 برای شرایر به ارمغان بیاره ضمنا در سایت آلمانی رد دات که یکی از برترین مجموعه های نظارتی در حوزه طراحی هست کیا ریو کیا اپتیما و پروسید طی سه سال متوالی جوایزبرترین طراحی از آن خود کردند همچنین ریو و توسان بعنوان خودروهای قابل اطمینان در رده 5 و در کنار بزرگانی مانند فورد و لکسوس در انگلستان برای سال جاری انتخاب شدند اما هیچ اثری از چینی های خوش آب و رنگ و یکبار مصرف در هیچ محفلی نیست
سلطانی
۱۸ مرداد ۱۳۹۴سانمارتین اینجا هم داری ضد تبلیغ می کنی
کیا مال شماست و بهترینه
mds
۱۸ مرداد ۱۳۹۴کجان په این ایران خودرو و سایپاهامون!
چیه بابا کره، بدرد نمیخوره پیشرفتشون اصلا
کشور فقط جهان سوم ماشین فقط تیبا با قیمت بسیار خوب
ZIPPO
۱۸ مرداد ۱۳۹۴حالا هی به نظرات من گیر بدبد هی منو مسخره کنید
4 سال دیگه تو همین پدال خبر میزنه به نقل جی دی پاور که کره ای ها شدن تاج سر صنعت خودروسازی
چه کیفی چه کمی
بازم مسخره کنید
ققط بشینیدو تماشاکنید
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴zippo جان بازم جک گفتی .کره ای ها که در برابر المانی ها خیلی ریزن .
ولی خب اگر از امار های جی دی پاور این برداشت را داری که خودرو ساز های کره ای از المانی ها باکیفت ترند .
می تونی یه هیوندای بگیری وبا یک مرسدس مقایسه کنی .در هر کلاسی که دلت می خواد.
فقط کافی یک دست روی داشبردشون بکشی .اگه متوجه چیزی نشدی قطعا حس لامثه نداری .
ولی خب می تونی دو سال جفتشون را تست بکنی اون وقت متوجه می شی داخل کابین هیوندای بیشتر شیبه یه سویت سمفونی شده تا یک کابین خودرو.
و انواع صدا ها از در و پنجره هاش به گوش می رسه.
mds
۱۸ مرداد ۱۳۹۴تو تا حالا کى دست کشیدى رو داشبورد جنسیس 2015 یا کى این ماشینو دو سال تست کردى که فهمیدى کابینش به سرو صدا میفته این حرفت کاملا دروقه چون حتى پایینترین مدل هیونداى مثل i20 هم این مشکل براش پیش نمیاد
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴چرا ناراحت می شی.
ببین تمام نمایندگی های هیوندای در ایران اجازه میدن داخل خودرو هاشون بشینی وتست کنی.
ولی از نظر من هم که بگذریم که شاید جانب دارانه باشه .کلی سایت ایرانی مثل:خودرو بانک وکلی هم سایت خارجی مثل:یوتویوب هست که می تونی فیلم تست اکثر خودرو ها راببینی.ولی در تمامی سایت های خارجی یک عبارت مشترک درباره خودرو های کره ای هست:
use hyper cheap material
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴در ضمن یادم رفت mds جان دروغ با غین هست نه با قاف.
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مشکلت اینه فک میکنی همه خوابن و تو و کره بیدار از این 5 تا پارامتر فقط تو کیفیت اولیه 90 روزه رتبه اوردی حالا داری همه رو به خاک و خون میکشی بشین ماهم نشستیم .
پیرهن مشکی
۱۸ مرداد ۱۳۹۴چرا برندهای فرانسوی نیستند؟
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴چون جی دی پاور یک شرکت امرکایی است و ورود خودروهای فرانسوی به امریکا ممنوع است.
حلا چرا ؟چون سال 1992 تعدادی خودرو پژوی 405 امریکا از فرانسه خریداری کرد.
این ماشین ها ایمنی لازم را نداشتند و مخصوصا سیستم ترمز شون خیلی ضعیف بود .
همین شد که امریکا از پژو خواست تمام این خودرو هارا پس بگیرد ولی فرانسه بعد از بگو مگو های فراوان نپذیرفت ودولت امریکا هم دستور داد کل خودرو ها بریزند تو اقیانوس.
وهمین هم شد واز ان زمان ورود خودرو های فرانسوی به امریکا ممنوع شد.
اگر دقت کنید تو سایت تست تصادف امریکایی(www.iihs.org)هم اثری از خودرو های فرانسوی نیست.
luis
۱۸ مرداد ۱۳۹۴والا تو این لیست هایی که مشاهده میشه المان دوبار صدر جدول ژاپن دوبار امریکا یک بار انگلیس یک بار به خودشون اختصاص دادن که به هر جهت همه این کشور ها کشور های خوبی در زمینه خودروسازی هستند. کره هم خوب بالا اومده ولی در صدر جایی نمیبینمش باید بیشتر تلاش کنه .در سالهای اینده حتما در صدر قرار میگیره.
عزیزان متعصب هم همچنان در سایت به چشم میخورن المانی باز های واقعی ژاپنی باز ها و امریکایی بازهای واقعی مثل همیشه کامنت های زیبا و تحسین بر انگیز گذاشتن و یه عده خیلی خیلی خیلی معدودی هم باز هم حرف های بچه گانه گذشتشونو تکرار کردن که خداروشکر با کم محلی دوستان مواجه شدن.
فرزاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴اقا محمد شما این حرفها رو از کجا اوردی میگی؟خدا شاهده بی ام و x3 داشتیم وقتی باهاش 100 تا میرفتی انگار تو موتور نشستی!ولی الان سانتافه داریم با 180 تا هم بری اصلا نمیفهمی!نه اینکه بی ام و بده نه هیوندا هم الان تا رده بنز بی ام و اومده باید قبول کنیم
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۴واقعا نمی دونم جواب شما را چی بدم.
اخه x3 با سانتافه .
انشا الله همین طوره که شما می فرمایید.
علیرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۴نظرات خوبی دوستان دادن .به نظر من ماشینای کره ای بدون تعسب کیفیتشون بالاتر خواهد رفت و به رنج ماشینای ژاپنی میرسن تا آینده ای نزدیک.خواستن توانستن است دوستان
امید
۲۵ مرداد ۱۳۹۴من متوجه این قضیه نمیشم که چرا یک عده از دوستان سر موضوعاتی که پشیزی به ما مربوط نمیشه بحث میکنن ؟!!
حالا کره غول باشه یا نه چه فرقی میکنه ؟ به شما پورسانت میدن ؟
اگر بحث صنعت کلی باشه که مشخصه آمریکا آلمان و ژاپن برترین برندهای صنعتی جهان را دارند ، بحثی در این نیست.
کره و چین و لهستان و مجارستان و … کشورهای رده دوم و سوم صنعتی بحساب میان
ما خودمون تامین کننده قطعات صنعتی هستیم و این موضوع را کاملا و از نزدیک لمس میکنیم