امسال جایزه بینالمللی پیشرانه سال به موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ هیبریدی که در زیر کاپوت بی ام و i8 قرارگرفته، تعلق گرفت و درنهایت سلطنت سهساله پیشرانه ۱.۰ لیتری اکوبوست فورد خاتمه یافت. موتور i8 با اختلاف کمی از موتور اکوبوست توانست رتبه اول را با امتیاز ۲۷۴ بهدست آورد و با این حساب رتبه دوم با امتیاز ۲۶۷ به فورد تعلق گرفت.
پیشرانه فورد در رده انجینهای زیر ۱-لیتری قرار دارد، درحالیکه پیشرانه بی ام و در رده ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری و همچنین در رده انجینهای جدید دستهبندی شده است. قهرمان انجینهای رده ۱ تا ۱.۴ لیتری، موتور سه سیلندر PSA پژو سیتروئن با حجم ۱.۲ لیتر توربوشارژ است که در خودروهای مختلفی مانند ۲۰۸، ۳۰۸، DS3، C3 پیکاسو، C4 کاکتوس، C4 و DS4 قرارگرفته است. خروجی آن هم ۱۱۰ و ۱۳۰ اسببخار است. موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ شاهکار مرسدس AMG با توان ۳۶۰ اسببخار هم قهرمان انجینهای رده ۱.۸ تا ۲ لیتری است. شما میتوانید صدای این موتور را در خودروهای A 45 AMG و CLA 45 AMG و GLA 45 AMG بشنوید. در دسته ۲ تا ۲.۵ لیتری هم موتور پنج سیلندر ۲.۵ لیتری توربو آئودی که توان تولید ۳۶۷ اسببخار در آئودی RS3 و ۳۴۰ اسببخار در آئودی RS Q3 را دارد برنده شد. موتور جدید شش سیلندر ۳.۰ لیتری توئین توربو بی ام و که وظیفه تأمین انرژی M3 جدید و M4 را دارد در رده انجینهای ۲.۵ تا ۳ لیتری بهترین بود و به دنبال آن موتور دیگر ۳.۰ لیتری توربو بی ام و که در خودروهایی مانند ۲۳۵i و ۴۳۵i استفادهشده در این رده قرار دارد. درواقع، این دسته بهطور کامل توسط موتورهای بیامو اشغال شده است. در ردهبندی موتورهای ۳ تا ۴ لیتری هم موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو مکلارن برنده میدان شد. برای رده بالاتر از ۴ لیتر، فراری با موتور ۴.۵ لیتری V8 خود که در ۴۵۸ ایتالیا و ۴۵۸ Speciale مورداستفاده قرارگرفته پیروز شد. موتور V8 فراری همچنین درزمینهٔ عملکرد موتور هم پیروز شد. درنهایت هم سیستم انتقال قدرت کاملاً الکتریکی تسلا هم موفق به کسب مقام موتور سبز سال شد. نتایج جایزه بینالمللی پیشرانههای برتر سال ۲۰۱۵:- برترین موتور سال: موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی بی ام و i8 (امتیاز: ۲۷۴)
- برترین موتور زیر ۱.۰ لیتر: موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربو فورد (امتیاز: ۲۶۷)
- برترین پیشرانه ۱.۰ تا ۱.۴ لیتری: موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو پژو سیتروئن (امتیاز: ۲۲۲)
- برترین پیشرانه ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری: موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری بی ام و i8 (امتیاز: ۲۶۲)
- برترین پیشرانه بالای ۴.۰ لیتری: موتور هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری (امتیاز: ۲۲۱)
- برترین پیشرانه ۱.۸ تا ۲.۰ لیتری: موتور ۲.۰ لیتری توربو مرسدس آامگ (امتیاز: ۱۷۷)
- برترین پیشرانه سبز سال: سیستم نیرومحرکه الکتریکی تسلا (امتیاز: ۱۵۷)
- برترین پیشرانه ۲.۵ تا ۳.۰ لیتری: موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری دو توربو بی ام و M (امتیاز: ۱۳۳)
- برترین پیشرانه ۳.۰ تا ۴.۰ لیتری: موتور ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توربو دوقلو مکلارن (امتیاز: ۹۳)
- برترین پیشرانه ۲.۰ تا ۲.۵ لیتری: موتور پنج سیلندر ۲.۵ لیتری توربو آئودی (امتیاز: ۸۱)
- برترین پیشرانه جدید: موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی بی ام و i8 (امتیاز: ۳۳۹)
- برترین پیشرانه رده پرفورمنس: موتور هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری (امتیاز: ۲۳۶)
امیرحسین (Lion26)
۲۹ خرداد ۱۳۹۴عشق است فرانسه.
کلا تخصص فرانسوی ها در خودرو سازی گرفتن قدرت و گشتاور بالا از موتورهای کم حجم است.
موتورهایی دارن که بدون توربو این قدرت ها رو تولید می کنند.
Just France.
رضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴خودش گفته 3 سیلندر توربو شارژر! اونوقت شما میگی بدون توربو!
شاهین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴خیلی خوب بود دوست عزیز،مرسی سر صبحی روحیمو شاد کردی.
BMW مطابق هر ساله حاکم بلامنازع انجین سال هستش.
جالبه که حتی یه خودروساز آسیایی هم تو لیست نیست.
فرامرز
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اون فورد هم البته مدیون تیم مهندسی اروپاییش هست چون فیستا بازار اصلیش اروپا هست. تسلا هم که موتورش برقی هست. یعنی در واقع آسیایی ها و آمریکایی ها تو این مورد عقب افتادن! البته مسئله اینه که اونا هنوز خیلی از موتورهاشون بدون توربو هست و برندگان این مقایسه ها اغلب توربو دارن!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴شاهین جان داداش تبریک میگم واقعاً ب ام و شایسته ی این جایگاهه.
آقا فرامرز شما هم اومدی مثلاً یه چیزی گفته باشی!
بازار فیستا تو اروپا باشه چه ربطی به این داره که موتورش هم ساخت اروپا باشه اتفاقاً کاملاً عکس این قضیه هست چون موتور های جگوار و بسیاری از سوپرکار های اروپایی رو فورد گاهی اوقات میزنه.
یعنی شما چشمت تو لیست فقط اروپایی هارو دید و خواستی فورد رو هم به نوعی و از روی تعصب بکوبی.
کمپانی هایی هستن که خودروی الکتریکی میزنن اگرم تسلا منتخب شده چون سیستم موتور الکتریکی اون فناوری بهتری داشته.
P.G
۲۹ خرداد ۱۳۹۴فرامرز جان،یه وقت این جک هاتو همه جا نگى ها،چون اون موقع دست به دست مى چرخه و کمدین هایى مثل ماهى صفت و نمى دونم این … حسن ریوندى همگى بیکار میشن!
پس با این تفاسیر شما میشه گفت خودروهاى اکثر برندهاى بزرگ دنیا من جمله بنز و بى ام و و … رو آمریکایى ها طراحى میکنن،چون بزرگترین بازار این خودروها آمریکاست.تازه تقریباً تمامى این شرکت ها خطوط تولید بزرگى در آمریکا دارن،پس میشه نتیجه گرفت که آمریکایى هستن.این جور نتیجه گیرى درسته؟!
پس ماستنگ و F-150 و دهها محصول دیگه ى فورد که تو اروپا عرضه نمى شن و از موتورهاى اکوبوست استفاده میکنن قضیه شون چیه؟!
شلبى
۲۹ خرداد ۱۳۹۴فرامرز جان،یعنى چى امریکایى ها عقب افتادن ،اگه متنو درست خونده باشى نوشته این عنوان رو بعد از سه سال از فورد گرفت و اختلاف امتیازشون خیلى که و باز هم در بخش موتورهاى زیر یک لیتر فورد انتخاب شده،بعدم چه ربطى داره که چون فوکوس و فیستا تو اروپا عرضه میشن پس تکنولوژیشون اروپاییه ،پس اون مدل هایى از فورد که تو اروپا عرضه نمیشن تکنولوژیشون برا کجاست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درود لازم به ذکر است که برای بار پنجم ، اگر اشتباه نکنم ، ذکر است که موتورهای اکوبوست فورد با هکاری و دخالت بیشتر شرکت FEV آلمان که زیر مجموعه دانشگاه آخن المان است طراحی و تولید شده . موتوری هم که بر روی فورد فیستا هست ، از نظر الایندگی و مصرف سوخت ، بهترین گزینه برای ورود به بازار اروپاست .اگر اشتباه نکنم فیستا پرفروش ترین مدل فورد در اروپا است و فاصله ی بسیار کمی با گلف دارد .
این را هم اضافه کنم که آقافرامرز چون چندین سال است که در آلمان زندگی میکند ، قطعا اطلاعات بیشتری در این مورد نسبت به ما دارد . چون با ایشان درارتباط هستم و میدونم که احتمال داره وقت نکنه که جواب بده ، این موضوع را گفتم و هم رفع اتهام و سوئ تفاهمی که در کامنت ایشون برای شما ایجاد شد ، بشود .
شلبى
۲۹ خرداد ۱۳۹۴سلام بر میلاد عزیز،خب میلاد جان کشورها و کارخانه هاى مختلف با هم تبادل علمى و تکنولوژیک دارن و دائم دارن نواوریاشون رو در اختیار هم میذارن،امروز در صنعت دیگه هیچ چیزو نمیشه گفت که انحصاریه ولى این دلیل نمیشه که بیایم بگیم یه کارخونه هر چى که داره مدیون یه جاى دیگست،الان توربوهاى اکثر خودرسازى ها و ماشین هاى المانى هم توسط هانیول امریکا ساخته میشه ولى ما نمیتونیم بگیم که المانى ها کل موتور سازیشون رو مدیون امریکاییان،!!!و صرفا همکارى کردن یه خودروساز با یه جاى دیگه دلیل بر ناتوانى یا خلا تکنولوژیکیه خودش نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۴درود .
کاملا درسته شلبی جان . منم کلی گفتم .
P.G
۲۹ خرداد ۱۳۹۴کلاً تنها تخصص فرانسوى ها ساختن خودروهایى بى روح و بى خاصیته که هیچ احساسى در اونهاوجود نداره،یعنى دقیقاً وقتى شما به ماشیناشون نگاه میکنى همون حسى رو به شما میدن که انگار دارى به گل کلم نگاه میکنى!وقتى سوارشون میشى همون حسى رو دارى که انگار توى قوطى کبریت نشستى!
این بزرگترین تخصص فرانسوى هاست…
رافال
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ماشینای فرانسوی با هم فرق می کنن و یه جور نیستن ، مثلا پژو خودروهاش در عین سادگی خیلی شیک و اسپورت هستن ولی رنو بی ریخت و کارآمد و پیشرفته هستن و اکثرا مناسب اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستن مث اروپای شرقی، آمریکای جنوبی و ایران و روسیه. سیتروئن هم که خودروهای اسپورت و پربازدهی تولید می کنه ولی همشون در یه چیز مشترکن ، داشبوردای خشک مشکی رنگ!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درود .
دوست عزیز بهتر بود میگفتی که خودروها رنو از نظر شما بدریخت هستند . نظر شخصیه بنده اینه که خودروها رنو از پژو خیلی زیباتر هستند .
ALL CARS
۲۹ خرداد ۱۳۹۴من خراب جناب P.G ونظراتشونم
نظر نمیزاره نمیزاره ووقتی هم که میزاره خیلی واضح ورشون و صریحو و ووو … از ته دلش هر چی دوس داره میگه
منظورم مخالفت با نظرتون نیستااا
کلا از نوع بیانتون خوشم میاد والبته تو گذشته اینطور نبودین وبیشتر در مباحث فنی شرکت میکردین امام بنا به دلایلی که تا حدی بر میگرده به بعضی پدالی های عزیز میبینم مدتیست بیانتون طنز آمیزه اما تو دلش اشاره ی به مسائل فنی هم دارین که بازیرکی تو بیان طنزآمیزتون جاش دادین
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درود .
پی جی جان تا نشینیم پشت محصولاتشون نمیشه نظر قطعی داد .
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴چطوری داداش میلاد؟خوبی شما؟
بله حق با شماست اما آقا فرامرز تنها میخواست به نوعی آمریکا رو بکوبه که این ها از کامنت ایشون مشخص بود.
ضمن اینکه کمپانی FEV دخالت میکنه میلاد جان اما این بدین معنا نیست که فورد کار مهمی در این زمینه انجام نداده باشه.فورد تو ساخت پیشرانه هایی سوای این یکی استاده نظیر پیشرانه ی فورد GT و ماستنگ شلبی GT350 و همون طور که ذکر کردم خودش پیشرانه های بسیاری از شرکت های مطرح خودروسازی رو تامین میکنه.
هم چنین تسلا کم چیزی نیست که ایشون جسارت نباشه ها میفرمایند الکتریکیه( الکتریکی مگه چیز نامتعارفیه در منتخب شدن؟) خب دلیلی داره که منتخب میشه دیگه.
قصد بنده هم فقط این بود که متذکر بشم این طور که ایشون فورد و تسلا رو در زمینه ی ساخت این پیشرانه ها بی تاثیر میدونن نیست.
ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ تیر ۱۳۹۴درود . بله باربد جان . ولی این که اونها هم به دنبال این شریک در میان این همه شرکت اومدن ، خود گواه دیگری است . حالا ایند هارو ول کن . خودت چطوری؟؟؟؟
قاقالی
۲۹ خرداد ۱۳۹۴میگم خبری از ژاپنی ها نیست …اونایی که ژاپن ژاپنشون گوش دنیارو کر کرده کجان؟؟؟
ساسان.م
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مقداری مطالعه بد نیست
این موتور ها استهلاک بالایی دارن و این با ذات ماشین های ژاپنی که اقتصادی و با دوام هستند سنخیت نداره دوست عزیز
“هرکسی را بهر کاری ساختند” هرکدوم از این کمپانی ها خط و مشی مخصوص به خودشون رو دارن
تا حالا فکر نکردی چرا هزینه نگهداری بنز و ب ام و از تویوتا و نیسان بیشتره؟
سجاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴به همون دلیلی کهذهزینه ی نگهداری تویوتا و نیسان از پراید بیشتره!
برادره من شما کی میخواید از این چهار پنج جمله ی مسخره ی بی منطق دست بردارید؟ معلومه هر وسیله ای تکنولژی پیشرفته تری داشته باشه هزینه ی نگهداریش هم بیشتره، معلومه که هزینه ی نگهداری بنز و بی ام و از تویوتا بیشتره همونطور که هزینه نگهداری f22&f32از آذرخش و صاعقه بیشتره ، آیفن از جی ال ایکس بیشتر، وقتی گوشی اپل ده برابر جی ال ایکس قیمت داره فردا واسه تعویض ال سی دیش نباید بیشتر پول بدی؟ این که نیاز به توضیح نداره دیگه
این موتور ها استهلاک بالایی دارن؟ شما به موتور های سال دنیا میگی پر استهلاک؟ پس واسه چی انتخا ب شدن؟ اگه واقعا پر استهلاکن چرا گزینه ای به عنوان مثلا کم استهلاک ترین موتور سال رو تو گزینه ها قرار ندادن؟ و اگه قرار میدادن چه تضمینی وجود داشت که مثل بقیه ی موارد باز هم تویوتا دست خالی نمونه؟
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ساسان جان شما سکوت اختیار کنی خیلی بهتره
بس کنید دیگه
تویوتا هیچ حرفی تو زمینه موتور نداره و البته کلا ژاپن
دلیلش هم اینه که وقتی تویوتا دوچرخه میزد اروپایی ها سر ماشین مسابقه ساختن دعوا داشتن
هرچی میشه میگن تویوتا کم خرجه فلانه
لکسوس چی ؟؟ هزینه نگه داریش خیلی کمه ؟؟؟؟؟؟؟؟ تو خیلی چیزا هزینش از بنز و بی ام و بیشتره
چرا رو لکسوس از این موتورا نمیذارن ؟؟ دلیلش سادس چون اینقدر این موتورا واسشون پیچیدس که حتی توان کپی کردنش رو ندارن
بعدم هزارتا مهندس خفن نشستن با 100 تا تست و 500 تا آزمایش موتور انتخاب کردن بعد یکی که فرق کولر و پیستون تو ماشین رو نمیدونه اومده میگه اینا پر استهلاکن :)))
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴در ضمن، همه میدونن تویوتا کارخونه کوچیکی نیست
فک میکنی بدش میاد یه کم پول خرج کنه یه موتور درست حسابی طراحی کنه که حداقل تو این لیست باشه ؟؟
مطمین باش حاضره نصف سرمایشو رشوه بده تا اسمی ازش تو این لیست باشه چون واسش بهترین تبلیغ محسوب میشه
بعد طرف اومده میگه بر خلاف سیاست تویوتاست :))))
بر خلاف سیاستش نیست بر خلاف توانایی مهندساشه
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴کیارش میتونی یه کمکی بکنی. ؟ ازت میخوام یه ماشین از بی ام معرفی کنی که سوپر اسپرت باشه ترجیح میدم تو یه کلیپ با لکسوس ال اف ای رقابت داشته باشه هم شتاب هم سرعت هم پیست بنز اس ال اس رو میدونم ولی از خودرو های بی ام تو این کلاس اطلاعاتم کمه.ممنون.
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اخه اینجا دوتا بحثه اگه هزینه مطرح بشه که خب برای مثال شیشه بالا بر برقی بی ام مسلما گرون تره تویوت میشه و هزینه نگهداریش میره بالا تر ولی اگه منظور خراب شدن باشه خب خدایش که پژو های ایرانخودرو با این سادگی طراحی و مهندسی زارت و زارت واشر سرسیلندر میسوزونن مسلما خرابی بی ام پورشه تویوتا و…. از این ماشین های به ظاهر ساده کمتره ولی هزینه جنبش فرق داره یه تعویض روغن بی ام باش میشه دو بار سر سیلندر پژو رو درست کرد.
بعد یه سوال دیگه لکسوس از تویوتا یا مثلا نیسان هم پیچیده تره هم پر اپشن تره هم اسپرت تر پس چرا خرابی گزارش شدش کمتره؟؟؟؟ و همیشه تو صدر لیسته؟؟ در کل میکانیک ماشین المان و حتی دینامیک هاشون زبان زده و دیگر خودرو ساز ها تو این زمینه عقب تر هستن. یه سوال دیگه هم داشتم و اون این که اگه روزی خودروهای ایتالیایی با این سابقه طولا در زمینه اسپرت خودرو سدان و خانوادگی بزنن نتیجه به نظرتون چی میشه ایا موفق میشن یا نه؟؟؟؟
ساسان.م
۲۹ خرداد ۱۳۹۴چرا آتیشتون انقد تنده؟ دعوا دارین یا اعصاب ندارین؟
حرف خود منو تکرار کردین تحویل خودم میدین؟
معلوم نیس ملت چشونه افتادن به جون هم سر آلمان و ژاپن
کمپانی که هدفش ساخت موتور با دوام و کم استهلاکه چرا باید هزینه بیجا کنه موتور n سیلندر با 10 تا توربو طراحی کنه؟ چه دلیلی داره پورشه بیاد موتور 1 لیتری 4 سیلندر با استهلاک کم تولید کنه وقتی هدف کمپانی این نیست؟
من اون کامنت رو در جواب دوست عزیزمون نوشتم که میگه پس ژاپنی ها کجان
چطور شما نتیجه گرفتید که انجین BMW رو با تویوتا مقایسه کنید؟
بعد بزنید تو سر ژاپن؟
از این مطلب من یه چیزی فهمیدم اونم اینکه در رده پرفورمنس موتورهای فراری بهتر از لامبو یا 8 سیلندر های آمریکایی هست این نتیجه گیری منطقیه یا داد و هوار شما که انجین BMW رو با تویوتا مقایسه میکنید؟ مثل این میمونه تو مقایسه با دوام ترین ها من بیام موتور 2.5 لیتری کمری رو با موتور n لیتری بوگاتی مقایسه کنم
خدا نکنه شماها مدیر یا تصمیم گیرنده بشید که سر کل کل و اینکه من بهترم اون بده همرو به فنا میدید
حالا تا روز قیامت کلنجار برین با هم که آلمان فلانه ژاپن بیساره یا برعکسش
دست از این بچه بازیاتون بردارید
عزت زیاد
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴این ساسان کلا حرفاش خنده داره :)
کدوم یکی از این موتورا n سیلندر بودن که تو داری میگی ؟؟؟؟؟؟؟
تویوتا تقریبا تو همه ی این گروه ها موتور داره ولی هیچ کدوم انتخاب نشدن
چرا ؟؟؟؟ چون احتمالا طرف ترجیح داده موتور به قول شما پرخرج بی ام و رو انتخاب کنه چون پر استهلاکه اره ؟؟ خخخخخخخخخ
دلیلش اینه که موتور های ژاپنی مهندسی خفن و تکنولوژی خاصی توشون نیست
پس سکوت کن
عارف
۲۹ خرداد ۱۳۹۴بنز! 2 لیتر؟! 360 اسب؟
تو ذهنم با موتور دو لیتری XUM دنا مقایسه کردم که 90 اسب هم قدرتش نیست!
castiel
۲۹ خرداد ۱۳۹۴میتسوبیشی لنسر اوولوشن FQ400 مخصوص بازار انگلستان با موتور 2 لیتری توین توربوشارژ 405 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتون متر داره شتاب صفر تا 100ش هم 3.8 ثانیه هست.
حسین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴فولکسواگن بیتل wrc از 1.6موتور لیتریش 500 اسب داره میگیره
ساسان.م
۲۹ خرداد ۱۳۹۴محض اطلاع
موتور دنا ef7 هست که به گفته کمپانی ( جون عمش ) 114 اسب قدرت داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درود .
به نظر من که 114 اسب بخار داره . ولی چون بدنه سنگینه به نظر نمیاد .
ساسان.م
۲۹ خرداد ۱۳۹۴میلاد جان 114 اسب رو با بنزین تو آلمان که ساختنش حساب کردن نه با این بنزینای ایران
یکی از دوستان رفته بود ترکیه با ماشین میگفت تفاوتش واقعا محسوسه که چه بنزینی به خورد ماشین بیچاره بدی
شما که از قدیمیها هستی یه ذره این کاربرای متعصب رو نصیحت کن بلکه اثر کرد
سر ژاپن و آلمان دارن همدیگرو میخورن
احمد باقری
۲۹ خرداد ۱۳۹۴واقعا یک زمانی هیچ کس فکر نمی کرد که از موتوری با یک حجم، بشه بیشتر از یک مقداری نیرو گرفت و می گفت دیگه این آخرشه، ولی میبینیم در همین حجم ها چقدر جای کار داره و هر روز پیشرفت جدیدی در راه است. به این میگن پیشرفت مداوم و عدم سکون.
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴بحث مهندسی که میشه مثل اینجا، ژاپنی ها هیچ حضوری ندارن
بعد بحث قیمت خدمات پس از فروش و طعم قهوه سرو شده تو نمایندگی که میشه، اسم ژاپنیا میاد بالا :)
hamid reza
۲۹ خرداد ۱۳۹۴شما اگر دقت کنی میبینی که اکثر این پیشرانه ها غیر از دو سه تاشون روی ماشینهای اسپرت نصب شدن و تا اونجا که جا داشته با توربو از این موتورها قدرت کشیدن بیرون که شاهکاره واقعا
ولی اگر در جریان باشین با انجام این کار به موتور فشار میاره عمر مفید قطعات موتور کم میشه که این بر خلاف اهداف خودروسازی زاپنی هس. پس هی نگید زاپنی ها کجا هستن. تبریک به طرفداران ب.ام.و که درو کرده جایزه هارو. فراری هم که از وقتی 458 معرفی کرده حاکم بلامنازع موتورهای بالای 4 لیتر هس. عشق خالصه فراری
رضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مثل همیشه سهم ب ام و در بهترین موتورهای سال بیشتر از بقیه ست
جی تی ار
۲۹ خرداد ۱۳۹۴جانم بی ام و. شد 66 موتور برتر سال. تازه این عدد تعداد موتورهاست اگه تعداد عناوین رو بشماریم که دیگه هیچی. مثلا همین موتور سه سیلندر سه تا عنوان گرفته امسال. چند وقته بی ام و همه ی عناوین رو داره می گیره و خلاصه یه سروگردن ازهمه ی رقباش بالاتر قرار گرفته اینو میگن برند برتر وپیشرو در تکنولوژی. الآن یه دوستی میاد میگه تکنولوژی نه نوآوری !!!!!!!!!!!!!?????¿¿¿¿
هه; خداشفاش بده…
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴نتایج جالبیه پرچم اروپا به شدت بالاست کاریش هم نمیشه کرد چون مهندسی میکانیکشون بی نظیره دوستان خواهشا مهندسی مهندسی که میکنید میکانیکشو بگید به هر جهت من رشتم عمرانه مهندس برق هم داریم مهندس کامپیوتر هم داریم و…… از نویسنده خواهش مندم لینک منبع مقاله رو بزارن خیلی ممنون.
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴luis جان شما قرار شده بود بری اون مقاله رو نگاه کنی که اون بحث پیش اومد
اونجا جوابت داده شده
…
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴کدوم مقاله کدوم بحث خدایش نمیدونم!!!!
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴همون مقاله بی ام و سری هفت که بحث قفل مرکزی پیش اومده بود
برو نگاه کن و ………
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴الان دقیقا من حرف بی ربط زدم که جواب داده شده؟؟؟؟ البته در قبل کامنت های نه چندان جالب میزاشتم که سعی کردم نگاهمو به دنیای خودرو تغیر بدم خودرو دوست واقعی میتونه طرف دار یه برند باشه ولی باید از همه برند ها استقبال کنه و تعصب رو کنار بزاره برا همینه که خودرو خای المانی قابل ستایش هستن حالا اگه شما جواب کامنتهای قبلی منو دادی که هیچ ولی این کامنت های جدیدم علنا تعریفی بوده و توهین توش نبوده که جواب بخواد .خلاصه زودتر بگو موضوع چی بوده ما از گمراهی در بیایم ممنون.
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مقاله راجع به بی ام و سری هفت
که بحث قفل مرکزی پیش اومده بود
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴موضوع این بوده که شما ادعا کردی قفل مرکزی ابداع لکسوس بوده و همینطور پارک اتومات که راحت ثابت شد حرفت کاملا بی پایه و اساسه
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ممنون رفتم دیدم البته من زبانم خوبه تقریبا از لینک ها ممنون در کمال ادب منو توجیه کردی تو یه ماشین دوست واقعی هستی ازت ممنونم که چیز جدیدی یاد من دادی درسته ماشین امریکا از اون دوره قفل مرکزی داشته اشتباه من از اونجا بود که تو برنامه تلویزیونی voa شنیدم که لکسوس در سال 89 تممی تولیداتشو با قفل مرکزی عرضه کرد که این دلیل نمیشه ابداعش با خودش بوده در زمینه پارک اتومات من قبلا ویکیپیدیا رو دیده بودم ولی منظورم پارک دوبل اتومات بود که مطمعنم در برنامه تخت گاز لکسوس سال 2006 اولین بار این کارو کرد ولی مطمعنا طرح و ابداع پارک اتومات از فولکس بوده در کل ماشین های ژاپنی فوق العاده در ابداع ضعیف هستن دلیلشم مشخصه چون همیشه دنبتل ماشین مقرون به صرفه بودن ابداع هزینه بره زمان بره و قیمت تمام شده خودرو رو بالا میبره ولی از تو که ماشین باز به این با تجربه ای هستی انتظار دادم با انتقام و توهین راجع به خودرو های ژاپن صحبت نکنی خودروسازان ژاپن عدم لیاقت و…. درست نیست یه سر به این لینک یوتیوپ بزن که برات گذاشتم بی تعصب بی اغراق نسل اول لکسوس ال اس با حرف های زیادی اومد جلو اشتباه ما اینه که همش تو کیفیت تویوتا رو با بی ام مقایسته میکنیم که اشتباه مسلما چون تمام ماشین های بی ام روح اسپرت دارن و قاعدتا استهلاک بالا ولی کسی نمیاد بگه چرا تویوتا از فیات هیوندا فولکس هوندا نیسان مزدا خیلی از ماشین های امریکایی با دوام تره اونا که هیچ کدوم نه مثل بنز و بی ام لوکسن نه اسپرت و تقریبا با تویوت در یه رنج قیمت و امکانات هستن اصلا از تویوت گذشته ماشین های لکسوس که هم لوکسن هم بعضا در صورت اف اسپرت اسپرت هم هستن ولی باز جایگاه خوبی تو کیفیت داره . چیزی که تو سایت های دیگه پراکنده خوندم این بوده که بخش کنترل کیفیت لکسوس خیلی سختگیرانه عمل میکنه شاید یه دلیلش همون فراخان بزرگ لکسوس در سال89 بود که لکسوسو به دنیا نیومده داشت نابود میکرد در کل با لینک هات حال کردم و زین پس به شدت قبولت دارم با منطق جواب دادی نه مثل اون دوستمون با مغلطه.این فیلمم ببین حداقلش اینه که اینقدر به این هم قاره ای های چشم بادومی سخت کوشمون با این همه بلایی که سرشون اومده دیگه مسخرشون نکنی :)))) شوخی کردم کیارش جان.
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=ueiDVantD6i9ygO897PACQ&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D3Y-Gdz6N-dU&ved=0CB0QtwIwAA&usg=AFQjCNE6cw8twDauNdxposCSj99ZPvJOGQ
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴در کل کارت درسته کیارش
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴خب خوبه که اینقدر وجدان داری که قبول کردی
در ضمن من همون فرهادم :))
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ایول فرهاد جون تو شرفتو ثابت کردی که با شرفی خوشم اومد از پدال میخوام که متن ها رو سریع بزاره تا ما دچار سوتفاهم نشیم به خدا فکر کردم فقط سر حال گیری میخوای کامنت بزاری ولی حالا فهمیدم که انسان کاملا مطلعی هستی.
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مخلصم
منم یه کم لحنم تند بود شرمنده
milad
۲۹ خرداد ۱۳۹۴عجیبه ژاپنی ها نیستن..
علیرضا . م
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درسته بنز و BMW و … میتونند از این موتور ها قدرت خیلی خوبی بگیرند اما هیچ کس به مسئله اصطحلاک و قیمت قطعات توجه نمیکنه .
دلیل عدم حضور خودرو های ژاپنی بر بی لیاقتی اون ها نیست .
اون ها رو کیفیت و طول عمر کار میکنند .
هر روزه در دنیا کلی خودروی بنز داره میره تعمیر گاه .
حالا شما بگید این موتور غولیه.
همه چیز موتور ، قدرت نیست .
رتبه لکسوس از نظر کیفیت اول شد و جالبه رتبه مرسدس بنز بیت و یک شد .
رتبه دوم به مزدا اختصاص داشت خودرویی ارزان و با کیفیت نه مثل بنز گران و پر اصطحلاک .
تکرار میکنم همه چیز قدرت موتور نیست . همین .
با تشکر از همه .
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اینجا هم بحث قدرت موتور نیست مهندسی اونه
قدرت موتور بود که بوگاتی اول بود
خیلی چیزا هست که کارشناسا میدونن نه تو
دلیل عدم حضور ژاپنی ها دقیقا عدم لیاقتشون هست نه چیز دیگه
شاهین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز با بخشی از سخن شما موافقم که همه چی موتور و قدرت نیست اما اینجا باید چند تا نکته رو بگم:
1. اولویت ها فرق داره،کسی که تویوتا میخره هدفش توی 99درصد موارد فقط جابجایی از نقطه ی A به B هستش.کسی که BMW میخره قطعا هدفش لذت رانندگی هستش و قس علی هذا.
2.توی انتخاب موتور سال یکی از پارامترهای اصلی کارایی و پاک بودن پیشرانه هستش،چیزی که توی موتورهای BMW به وضوح دیده میشه.اینکه نبودن خودروهای ژاپنی از جمله تویوتا در این لیست رو به موارد دیگه ربط بدیم نوعی سفسطه و فرافکنی هستش.
3.مساله ی استهلاک چیزی هستش که بستگی داره به نوع استفاده.شما مطمئنا با تویوتا پریوس تو نوربرگ رینگ رکورد نمیزنی اما با BMW M3 خیلی مواقع دور موتور بالای 5 هزار رو تجربه میکنی (اینا تجربه ای هستش که اصولا یه خریدار معمولی باید داشته باشه،اگه کسی با M3 مثل پریوس رفتار کنه اون دیگه بحث دیگه ای هستش).
4.اگه موتورهای BMW پر استهلاک و پرخرج بود تویوتا از اون ها استفاده نمی کرد! دقیقا برعکس صحبت های شما اتفاق افتاده.
5.اینجا پارامترهای انتخاب انجین سال رو ذکر میکنم تا بفهمیم که در زمینه ی انجین BMW خیلی جلوتره:
The award is determined by the panelists using “subjective driving impressions and technical knowledge, and took into account characteristics such as fuel economy, noise, smoothness, performance and driveability”
P.G
۲۹ خرداد ۱۳۹۴البته شاهین جان،حرفاى شما همش متینه به جز یک مورد و اون هم اینه که بى ام و ذاتاً ماشین پر استهلاک و پرخرجیه و تعمیرات و نگهدارى منظم و خاصى نیاز داره
هر چند که بخشى از این پر خرج بودن برمیگرده به تکنولوژى بالا و پیچیدگى فنى و الکترونیکى محصولات بى ام و و خب این موضوع تا حدى هم طبیعى هست،چون بالاخره هرچقدر یک وسیله پیچیده تر باشه احتمال مواجه شدن با خرابى بیشتر و تعمیر و نگهداریش هم بیشتر میشه،اما در هر صورت این یه واقعیته که البته چیزى از ارزش هاى بى ام و کم نمیکنه
من خودم چند روز پیش با یکى از تعمیرکارهاى مطرح تهران صحبت مى کردم که سالها تو نمایندگى مرکزى بى ام و کار کرده بود،با اینکه خیلى از سوارى و تکنولوژى بى ام و تعریف میکرد اما تأیید مى کرد که بى ام و ماشین پرخرج و پر اصطحلاکیه
شاهین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴P.G جان حرف های شما کاملا درست هستش،اونم برمیگرده به نوع کارایی BMW.خب ذاتا این ماشین اسپرت هست و راننده ها عموما فشار زیادی بهش وارد میکنن که باعث استهلاک بیشتر میشه.همونجوری هم که شما گفتی این نوع خودروها کلا پیچیده هستن و همین پیچیدگی بعضا باعث برخی عملکردهای ناقص میشه.
ارادت
P.G
۲۹ خرداد ۱۳۹۴واااااى خدا،من چرا استهلاک رو به این طرز فجیع نوشتم؟!
فکر کنم ماه مبارک یواش یواش داره اثراتشو روى مغزم نشون میده،قند خون که پایین بیاد نتیجه اش همین میشه،استهلاک و اصطحکاک رو ترکیب کردم و نتیجه اش شد اصطحلاک!!!!:)
شلبى
۲۹ خرداد ۱۳۹۴هم شاهین و هم علیرضا تا حدود زیادى حرفاتون درسته
علت اینکه کارخانه هاى ژاپنى و بخصوص تویوتا در اکثر موارد در این لیستا نیستن اینه که متاسفانه تویوتا در زمینه معرفى و ارائه تکنولوژى تا حدودى ضعیف عمل میکنه و به ندرت پیش اومده که تکنولوژیه جدید معرفى کنه
تمرکز تویوتا بر روى کم هزینگى و کم اصطحلاکیه خودروهاشه که سالهاست به این هدف رسیده و رمز فروش بالاش هم همینه،در واقع تویوتا براى کسانى است که دنبال یک ماشین روزانه و کم اصطحلاک و بى دردسر هستن،از طرفى این رویه رو تو لکسوس هم دنبال میکنه که اتفاقا در لکسوس هم به هدفش رسیده ولى نمیشه منکر این شد که از نظر فنى خودروهاى المانى قابلیت بیشترى دارن
از اون طرف خودروساز هایى مانند بنرز و بى ام و و پورشه هدفشون متفاوته،اونا همیشه هدفشون ارائه تکنولوژى و حس برتر رانندگى بوده که سالهاست به این هدف هم رسیدن ولى در مقابل نمیشه پیچیدگى و اصطحلاک و خرج هاى رایجى که در این خودروها وجود داره رو منکر شد
در واقع تویوتا و لکسوس تکنولوژى ساده تر با هزینه نگهدارى کم تر رو ارائه میدن و خودروسازهایى مثل بى ام و تکنولوژى پیچیده تر و حس رانندگیه برتر با هزینه بیشتر رو ارائه میدن
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴فرمایش شما کاملا درسته ولی مشکل اینجاست چرا همه تویوت را با بی ام مقایسته میکنن تو کیفیت؟؟؟ بی ام هم لوکسه هم اسپرت مسلما باید استهلاک بالا داشته باشه به جرات میگم تنها ماشین قدیمی که تو شهر(دقت کنید تو جاده شامل بنز و بیوک و شورلت و تویوتا و خود بی ام میشه) ولی تو شهر میتونه پا به پا تو شتاب و کشش حال این تولیدات ایرانخودرو و سایپا رو بگیره بی ام 518 بی ام 320 مدل های 1976 1977
ولی بحث اینجاست چرا کسی نمیگه چرا کیفیت تویوت از بقیه ماشین های معمولی و غیر لوکس و غیر اسپرت سرتره؟؟؟؟
کلی ماشین امریکایی کلی ماشین ژاپنی فرانسوی چینی سوئدی حتی المانی غیر لوکس سازی مثل فولکس(خودرو های فولکس نه کمپانی فولکس که ائودی و…. زیر مجموعش هستن) و اپل خب اینجا یه چیزی هست که داره تویوت رو توی این زمینه از بقیه خودروساز ها مجزا میکنه از طرفی ماشین های لکسوس هم که هم لوکس هستن و سرشار از امکانات هم سریf اسپرت و تا حدودی درنده ولی باز هم لکسوس تو صدر کیفیت قرار میگیره حتی از ماشین های پدر که تویوت باشه بالا تره که دلیلش سخت گیری در بخش کنترل کیفیته نه سادگی و … لکسوس
از طرفی شاهین جان تمامی محصولات تویوت هم فقط برای جابه جایی نیست و همشون به سادگی یاریس و پریوس نیستن به هر جهت کمپانی تویوتا یه چیزی حدود 14 برند suv و cuv داره راو فور پرادو لندکروز افجی کروز هایلندر فور رونر فور چونر سکویا لکسوس rx lx nx gx و…. و به هر جهت علاوه بر کمتر بودن پیچیدگی ماشین های این کمپانی نسبت به بقیه غول های خودروسازی کنترل کیفیت سختگیر رو نباید نادیده بگیریم.
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اقا من دقت کردم اکثرا حتی خود من بارها استهلاکو مینویسم اصطحلاک دلیلشم این واژهای عربی دخیل در فارسیه خدایش برا ما فارس زبان ها که ث ص س یه جور تلفظ میکنیم چه فرقی داره استهلاک با اصطحلاک :)))))
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴آهان فرقش تو نمره ی برگه ی امتحانت مشخصه میشه luis جان!!! :D
شوخی کردم داداش اما بنده شخصاً نظرم اینه که درسته این کلمه دخیل عربی هست اما این کلمات به صورت مشترک هم تو عربی و هم فارسی به کار میرن و الان جزئی از ادبیات فارسی ما هستن چه بخوایم چه نخوایم این کلمه تو ادبیات ما هست و به قول معروف آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته!
american and japan
۲۹ خرداد ۱۳۹۴رتبه اول لکسوس دوم تویوتا سوم یا فورد بود یا فولکس یادم نیست
رهگذر
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مرسدس از نظر کیفیت بیست و یم شد؟؟؟ برفرض این که میگی راسته! این نشانه خراب نشدن لکسوسه؟ عکسی که از لکسوس گذاشتم و ندیدی حتما!! تویوتا خراب میشه خوب هم خراب میشه!! اما خدماتش در امریکا بسیار بالاست سالها قبل خوندم وقتی به نمایندگی تویوتا میری چنان برخوردی باهات میکنند که اصلا روت نمیشه دست خالی برگردی!! اینا خیلی مهمه .تویوتا فراخوان هاش در طول تاریخ نظیر نداشته یعنی هیچ کمپانی نیست که اینقدر ماشیناش مورد داشته باشه اینجا رو نگاه نکن که چهار تا جوون خام میگن تویوتا خراب نمیشه و باعث خنده میشن باید از اون امریکایی هایی که کشته شدن توسط تویوتا نظر پرسید که البته دیگه ساکتند اما خوانوادشون که هستند تازه امریکا امار میده کشوری مثل مکزیک و افغانستان و ……. که اصلا اماری ندارند و کلی از همین تویوتا اونجا ولند
شاهین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴یه زمانی بود که همه چیو با حجم موتور و تعداد سیلندر میسنجیدن! اصلا اگه V8 بود که دیگه اِندِ ماشین بود! الان اما حجم موتور اهمیت خیلی کمتری داره و اصل، میزان خروجی پیشرانه و کاراییِ اونه.
البته هنوزم هستن کسانی که با شنیدن اینکه حجم موتور جنسیس کوپه 3.8 هستش،دهنشون دو متر باز میمونه! (نمونش دوست خودم که دو ساعت بهش توضیح میدادم 3.8 حجمی نیست که! 5.6 لیتری هم داریم!)
خدا نصیب نکنه هم صحبیتو که هیچی از خودرو سرش نشه ولی اصرار عجیبی داشته باشه که همه چیو میدونه!
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴دقیقا حرفت درسته
هنوز خیلی از کسایی که ادعای ماشین دارن فک میکنن چون مثلا حجم موتور کامارو 6 لیتره پورشه 3.8، کامارو پورشه رو میخوره :)))))))))
بحثم رو این دو تا ماشین نیست مثال زدم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴درود بر تو شاهین جان بعضی ها درک نمیکنن.ما که میدونیم حقیقت چیه. ;)
کیارش جان شما هم حرفت درسته داداش گلم ولی خب اون حرفت فقط مثال بود دیگه؟ :D
کامارو و پورشه دو تا اسطوره اند و دو تا شاهکار مهندسی.
رهگذر
۲۹ خرداد ۱۳۹۴پورشه و کامارو؟؟ هر دو شاهکار مهندسین؟ یعنی شان پورشه اینقدر اومده پایین؟ چون تو کامارو دوست داری …….. تو که بدتر از دوست شاهینی که :D
شاهین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴سلام باربد جان
خیلی مخلصم داداش،ان شاالله همیشه موفق و موید باشی.
ارادتمندم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴قبلاً با هم صحبت کردیم رهگذر من برا چی وقتم رو برا تویی که چیزی از کامارو نمیدونی تلف کنم؟
حتماً من کامارو Z28 رو برای داشتن بهترین هندلینگ تو motortrend انتخاب کردم که تا الان هم اسمش اونجاس.
عمه ی من تو پیست هم 911 و هم GTR رو شکست داد.
یا شایدم جنابعالی بدنه ی Z28 رو طراحی کردی که کمترین انحراف رو تو پیچ داشته باشه.
زنگ میزنم کمپانی پورشه بگم بیان از شما بپرسن چیکار کنن شان پورشه نیاد پایین.
یعنی از موقعی که اومدی تو سایت یه کامنت درست و درمون از تو ندیدم که بویی از منابع معتبر توش باشه هر چیزی که فکر میکنی درسته برا خودت مینویسی.
فقط توصیه میکنم همین طور که داری از کوچه ی خیالاتت گذر میکنی حواستو جمع کنی یه وقت پورشه زیرت نگیره کله پا بشی.
( از سایر کاربران گرانقدر سایت هم عذرخواهی میکنم ولی ایشون باید یه جایی جواب کامنت های بی منطقشون داده میشد وگرنه پورشه که جای خود دارد و کسی هم منکر مهندسی فوق العاده اش نیست.)
رهگذر
۳۰ خرداد ۱۳۹۴باربد!! شان من جواب دادن یه جوون خام نیست مثلا همه اینا رو که گفتی چقدر مهمه که کامارو هم شان پورشه شد؟؟ یه چیزی میگی که فقط ارادتت رو به یانکی ها نشون بدی همین!! باز میگم شان پورشه خیلی بیشتر از اینه که کنار گنده های بد ریخت هم سطح و هم شان قرار بگیره چه تو خوشت بیاد چه نیاد شماره پورشه رو داری؟ خوش بحالت زنگ بزن افطار دعوتشون کن یا اونا تو رو دعوت کنند بعد حسابی درباره نظر من بحث کنین
P.G
۳۰ خرداد ۱۳۹۴رهگذر امان از دست تو!
از جمله اون کاربرایى هستى که اگه خودت و کامنتات نباشین پدال دیگه هیچ لطفى نداره و تبدیل به یه محیط خشک و افسرده میشه،کامنتاى تو و امثال تو حکم نمک رو براى این سایت دارن،خیلى با نمکى،اصلاً نمک خالصى!
اون وقت از نظر تو باربد که صدبار تو کامنتش گفت پورشه بزرگ و فوق العاده و … است فقط داره تو کامنتاش ارادتشو به یانکى ها نشون میده،بعد تو و امثال تو که به صورت جنون آمیز عاشق و مرید ژرمن ها و نازى ها هستین و آدم اگه تمام کامنتاتونو زیر و رو کنه جز خزعبل و حرفاى بچگانه بى منطق چیزى پیدا نمى کنه و فقط تعصب کورکورانه تو کامنتاتون موج میزنه متعصب و مرید ژرمن ها نیستید؟!عجب!
خلاصه که رهگذر خیلى جوکى،خدا کنه هیچ وقت از اینجا گذر نکنى و براى همیشه اینجا اطراق کنى تا ما با کامنتات تفریح کنیم:)
BMW4ever
۲۹ خرداد ۱۳۹۴موتور 8.4 وایپر رو میگفتی ببینیم چی میشد
american and japan
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اوففف شاهین حرف حساب زدی من از این رفقا زیاد دارم سعی میکنم اصلا بحث ماشین رو وسط نکشم باهاشون
جی تی ار
۲۹ خرداد ۱۳۹۴آره یه بنده خدایی هم هست خیلی هم عاشق مرسدسه یه مفاهیمی براخودش تعریف میکنه که خودشم آخرش هنگ میکنه مثلا میگه تکنولوژی چراغ های لیزری بی ام و تکنولوژی نیست یه نو آوریه میگه ابداع تکنولوژی یعنی یه یه چیزی قبلا نبوده الآن هست مثل خودرو ولی چون قبلا چراغ بوده حالا لیزری شده به این نمی گن ابداع تکنولوژی می گن نوآوری در زمینه تکنولوژی!!!!!??????!!!!دوهفته سراین بحث کردیم آخر نفهمیدم فرق این دو چیه!!!…
متین
۳ تیر ۱۳۹۴اینم برای شما که من بدون دلیل و منطق صحبت نمی کنم :
تعریف فن آوری :
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C
تعریف نوآوری یا تکنولوژی :
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C
متین
۳ تیر ۱۳۹۴لطفا تعریفو دقیق ، کامل ، و با صبر و حوصله بخون و انقد متعصبانه به چراغ های لیزری بی ام دبلیو نگاه نکن … دوستت راست میگفت …
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴http://m.wardsauto.com/2015-wards-10-best-engines تو این لینک تا حدودی ده موتور برتر سال 2015متفاوته که گمان کنم دلیلش کلاس بندی متفاوت این سایت که من لینکشو گذاشتم باشه در این سایت باز i 8 در موتور های الکتریکی اول شده ولی اسم چند موتور امریکایی نظیر کرایسلر و شورلت هم هست البته یه کره ای هم هست که خیلی جالبه
محمدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴مرسی بابت منبا دوست عزیز
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴تو این رده بندی یه موتور سوبارو ژاپن هم هست یه هیوندا هم هست ولی بیشترش امریکایی و المانیه. در کل نمیدونم چرا این رده بندی لینکی که من گذاشتم با رده بندی مقاله دوست عزیزمون متفاوته خوشحال میشم یکی راهنماییم کنه کیارش جان منتظرم.
danlelord
۲۹ خرداد ۱۳۹۴پرچم بی ام و بالاست
AHMADREZA BMW
۲۹ خرداد ۱۳۹۴بچه ها مگه موتور amg gt کجاست مگه بدون روغن نیست
american and japan
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اونایی که میگن چرا ژاپنی ها حضور ندارن خوب بخونن:
اولا تخصص ژاپن این نیست که خودرو های سوپر اسپرت بسازه و اینایی هم که میبینید سوپر اسپرت هستن همه.تازه همون چند تایی هم که ساخت غوغا کردن توی سوپر اسپرت ها و اسپرت ها.مث لکسس lfa یا تویوتا 86 یا سوپرا یا نیسان جی تی آر یا جی تی و از خیلی از جهات گور بابای بقیه خودروسازا کرد. :))) .دوما همین موتور ها رو با عمر موتور های خودرو های ژاپنی مقایسه کنید.از نظر اقتصادی بودن مقایسه کنید.یه روغن میخوای عوض کنی پدرتو در میارن یه بنز c200 مدل 2013 یکی از اشناها داشت میگم سرویسش 1 میلیون و 200 تومن میشد.موتور ژاپنی 20 سال مخصوصا تویوتا برات موتوره.از این لحاظ اگر دیگه اینجور چیزا رو به رخ ما ژاپنی سوار ها بکشید به رختون میکشیم.خودت بگو حاضری 500 میلیون بدی لندکروز برداری یا یه بنز e کلاس که چراغش بشکنه پدرت در میاد.ژاپن همه نوع خودرویی تولید میکنه و تو همون نوع هم برتری رو میکشه تو رخ رقبا.ولی نوع اصلیش خودرو های خونوادگی و کم مصرف و اقتصادی مثل ماکسیما یا کمری یا es یا آکورد یا خیلی چیزای دیگه هست.همین میتسوبیشی لنسر 2000 سی سی که 470 اسب بخار قدرت تولید میکنه و قدرا و شتابش پورشه 911 رو که این همه ادعای اصالتش میشه میخوره. […]
ببخشید دوستان لحنم بد بود اعصاب برا آدم نمیزارن بعضی تازه کار ها….من نمیدونم چه ربطی داشت این مطلب که این بحثو وسط کشیدن ولی گفتم تا هر چی میشه نگن ژاپنی چرا نیست.اصلا سبک ساخت ژاپنی یه چیزه بنز و بی ام و یه چیز.آلمان فخر میفروشه.ایتالیا سرعت و شتاب به رخ میکشه.امریکا و ژاپن اقتصادی بودن و طول عمر داشتن.من یه لندکروز fj80 میخوام برای آفرود بخرم لامصب ماشینایی که تاحالا توشون نشستم یکیشون در صورت چپ نکردن و تصادف شدید نداشتن با 200 تا 300 هزار کیلومتر و کارکرد هنوز اتاقش جیکش در نمیاد.شتاب هنوز همون شتابه.خرجش کمه و اپشناش حتی برای بعضی از ماشین های حالا هم زیاده.همین ماشین رو بی ام و 518 فرض کن که دوستم داره و در به در دنبال وسایل و تعمیرکار میگرده.الکی نیست که توی اکثر جنگ ها و ارتش ها مثل همین جنگ خودمون تویوتا حضور داشته همیشه.یه اریون دارم لامصب هر جی آزرا و کادنزا و حتی جنسیس رو میخوره از لحاظ موتوری….خسته شدم.حالا باز هم یه چیز میگن میگی نه نگا کن.هزار بار بهشون میگی باز میگن حرف خودشونو …
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴دقیقا شمایید که دارید حرف خودتون رو میزنید :)
کرولا از بوگاتی مهندسیش بهتره چون خرجش کمتره :)
مشخصه که هیچی از ماشین سر در نمیاری و همه حرفات بی پایه و اساس و بعضا خنده داره
همون جی تی ار که شما میگی خیلی خفنه و یه سری ماشین ندیده بهش میگن گودزیلا، تو رنکینگ کار اند درایور 5 امه :))))))))
البته تو مطمینا از کارشناسای کار اند درایور بیشتر میفهمی :))))))))))
جالبه همه طرفدارای ژاپنی یکیو میشناسن بی ام و داره و از خرجش خسته شده :))))))))))))))
…
نظر تو مهم نیست نظر کارشناسا مهمه :)
رهگذر
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اره دقت کردی اینا همشون یا بی ام و دارن یا یکی از دوستاش بی ام و داره :D اما تویوتاشون اصلا خراب نمیشه و بی ام و رفیقاشون همش تو تعمیرگاست
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴کیارش تو کار اند درایور الان بودم تو رنکینگ لکسوس RC F بعد از بی ام و بنز سوم بود ولی از ائودی بالاتر بود در حالی که تو همین سایت یه مقایسته گذاشته بود که تو اون لکسوس حرفی در مقابل ائودی برای گفتن نداشت و حتی از کادیلاک هم کمتر شد دقیقا یادم منبع اون مقاله هم کار اند درایور بود !!!!!
سر در نمیارم چطور امکان داره به نظرت؟؟؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ خرداد ۱۳۹۴luis جان منظور شما از “حتی از کادیلاک هم کمتر شد” چیه؟
کادیلاک کم چیزیه به نظر شما؟
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴من بیجا کنم اصلا اگه دهه 50 میلادی امریکا زیر شونه های ژاپن رو نمیگرفت و دست یاری نمیداد ژاپن خیلی عقب میموند بد گفتم منظورم این بود که اون روز با اختلاف فاحش سوم شد ولی الان تو کار اند دریاور از ائودی مدل اف اسپرتش بالا تره این دومین تجربه لکسوس تو این کلاس بوده بعد بنز و بی ام سوم شد ولی بالا تر ائودی که خودش خدایی در اسپرت شده میخواستم یکی بم بگه چطوری اینجوری میشه و مقااله پدال با خود سایت منبع متضاد هم قرار میگیرن.امریکا خداست باربد جان قبلا گفتم خورشید منظومه شمسی در تمامی تکنولوژی ها مهم نظیر اینترنت ماهواره ها و صنایع هوایی و دریایی ماشین و…. امریکاست و یکی از رموز موفقیت ژاپنی ها علاوه بر سخت کوشی نزدیک بودن به این خورشیده.
کیارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۴Luis جان فک کنم ار اس 5 رو با اس 5 قاطی کردی
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴خب کار اند درایو lexus rcf رو با Rs5 audi هم رده دونسته و مقایسته کرده که لکسس علیرقم کمتجربگی برتر شده از طرفی هم لکسوس Rc را با ائودی A5 مقایسته کرده که ائودی برتر شده ولی تو کار اند درایور هیچ جا لکسوس Rcf sport با ائودی s 5 مقایسته نشده.
سجاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴نمردیم و مقایسه ی لنسر و 911 رو هم دیدیم، میخورتش!
datsun
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ده موتور برتر خودروهای موجود در بازار امریکا
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ممنون از لینکت داداش پس ماشین های ژاپن هم خیلی تو این رنکینگ بودن ولی امسال کم کاری کردن و نتونستن یه سکو بگیرن. بی ام در صدر جدول خیلی تحسین بر انگیزه .
luis
۲۹ خرداد ۱۳۹۴در کل دوست من تمامی این بحثا بدون پایانه چون کلاس بندی خودرو ساز ها و اهدافشون مختلفه ماشین های تویوتا یه ویژگی بارز دارن که در اصطلاح گفته میشه سگ جون خدا شاهده که 2 سال از عمرمو تو پلیس راه خدمت کردم تمام راننده های قدیمی کادر بلا استثنا کیریسیدا رو بهترین ماشینی میدونستن که تا حالا زیر پاشون بوده و میگفتن تا روز اخر که دستمون بود کولر و بخاری و دیگر ادوات ماشین سالم بود همین حرفو دقیقا راننده تاکسی های قشم و کیش میگن راجع به کمری و کرولا . من به خدا منظورم طعنه به بنز و بی ام نیست اونها خدای خودروسازی هستن ولی اون انسانی که بنز لوکس را میکنه ماشین پلیس بعدم توش روغن تصفیه ای میریزه بعدم کار میکانیکشو میده میکانیک سمند انجام بده خب ادم چی میتونه بشون بگه؟؟؟ اخه اگه میخوای اینطوری نگه داری کنی چرا این ماشینو میای برا سازمان خریداری میکنه.با این وجود هنوز بنز های پلیس راه با کیلومتر های 800 هزار هنوز موتور پلمپ هستن و دارن راه میرن ولی عقیده ی شخصیمه که برای کارهای سازمانی مثل اتش نشانی پلیس تاکسی بهتره که از ماشین لوکس استفاده نشه . در کل تا مقاله کیفیت میزارن ژاپنی ها کم لطفی میکنن و طعنه میزنن تا مقاله میکانیک و دینامیک میشه المانی ها طعنه میزنن خودم کلا از این طعنه ها بیزارم :( کیارش جان شما اینقدر حرص نخور ول کن برادر هرکی یه نظری داره دنیا رو که نمیتونی عوض کنی لینک یوتیوب که دادمو دیدی؟؟؟
نوید جهرمی
۳۰ خرداد ۱۳۹۴حرفت باید بکنن سر در خودروسازیا
من همش از این میسوزم ک این همه تجربه راجب خودروهای ژاپنی تو کشور بود بعد اینا چطور رفتن با پژو قرار داد بستن اونم این جوری که ی قرون سرمایه گذاری نکنه و بیشتر سود حاصله رو هم مفت و مجانی برداره؟
اگه از همون اول با ژاپنیا قرارداد داشتیم ومثلاً تویوتا از کارخونه هامون بیرون میومد ب جا پژو وضع همین بود؟
ب شخصه با این بلاهایی ک سرمون آوردن از هرچیز فرانسوی متنفرم. بعد ی بار ضربه خوردیم ازشون بازمیخوان برن باهاش قرارداد ببندن. خدا میدونه چی قراره گیرشون بیاد ک حاضرن با مردم اینطور کنن.
ماشینای ژاپنی کم خرج و کم استهلاک . مناسب ترین گزینه ها برای استفاده عمومی.
حالا باز بیا بنجل های عهد بوق فرانسه و چین رو مونتاژ کن وبنداز ب ملت.
رهگذر
۳۱ خرداد ۱۳۹۴نامردی که ژاپنی ها زمان جنگ سر ما اوردن اگه بیشتر از فرانسه نباشه کم از فرانسه نبود
naser ferari
۳۰ خرداد ۱۳۹۴نگاه به لیست برندگان بندازین همشون ازتوربو استفاده کردن ازتوربو که همه میتونن استفاده کنن هنراینکه بتونی از تنفس طبیعی چی دربیاری جانم فقط فراری. به قول جرمی کلارسون توربو مال ضعیفاست
بنده خدا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴سلام.رانا هیبریدی تو این لیست نیست…..
AMIR
۲۰ تیر ۱۳۹۴ILOVE YOU PEUGEOT