در بخش اول کاندیداهای بهترین خودروها برای رانندگان حرفهای، خودروهای مرسدس-ایامجی GT S، بامو M4 GTS، فورد موستانگ شلبی GT350R و مک لارن 570S را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم.
هماکنون نیز آمادهایم تا نامزدهای دیگر این جایزه را اعلام نماییم: استون مارتین V12 ونتیج S، شورولت کامارو 1LE، آئودی R8 V10 پلاس و آکورا NSX 2017.
در نوشتهی پیش رو معرفی مختصری از خودروها داشته و تجارب رانندهی حرفهای Randy Pobst را با شما در میان میگذاریم. با ما همراه باشید.
-
استون مارتین V12 ونتیج S مدل ۲۰۱۷
هر فردی در زندگی خود یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر نیاز دارد. این پیشرانه جاذبهای تاریخی و دلنشین ایجاد میکند و هیچ پیشرانهی دیگری در این زمینه نمیتواند حریف آن شود. همچنین موضوعی نوستالژیک دربارهی آن وجود دارد. پیشرانهی ۱۲ سیلندر کمیاب بوده مخصوصاً اگر با گیربکس ۷ سرعته دستی ترکیب شود که در این صورت راندن استون مارتین V12 ونتیج S را به تجربهای خاصتر بدل میکند. تا به امروز این خودرو اسپورت ترین استون مارتینی بوده که تست کردهایم. ونتیج S سریعترین و چابکترین استون تولید شده نیست اما قطعاً در بحث انجام مأموریت خود جاهطلبترین به شمار میرود.
پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۵۹۳۵ سیسی و ۴۸ سوپاپه آن توانایی تولید ۵۶۵ اسب بخار قدرت در دور ۶۷۵۰ را دارد. آیا تجربهی سواری یک خودروی ۱۲ سیلندر میتواند باعث صعود این خودرو در ردهبندی کلی شود؟
- رندی میگوید:
این خودرو یک استون سنتی بوده و همهی خوبیهایی را که از استون مارتین در طول سالیان مختلف دیدهایم در خود جمع کرده است. ونتیج S بیشتر شبیه خودروهای اسپورت مرسومی است که میبینیم. پیشرانهی ۱۲ سیلندر آن منحنی گشتاور چاقوچلهای تولید کرده و البته صدای منحصربهفردی نیز دارد. پیشرانه هیچگاه احساس تحتفشار قرار داشتن را منتقل نمیکند حتی وقتی که دور آن را نزدیک ردلاین میکنیم؛ و البته گیربکسی با نسبتهای نزدیک وجود دارد و من هنوز هم دندههای اشتباهی را انتخاب میکنم. من چند دور اضافی را با ونتیج S طی کردم تا مطمئن شوم که در هر نقطهی پیست دندهی صحیح را انتخاب کردهام. پیشرانه به نرمی و وضوح و البته آرامش خاطر به ردلاین نزدیک میشود. این واقعاً راضیکننده است و احساس مسابقهای دارد. استون همچنین دیفرانسیل عقب است و به حد کافی قدرت دارد که باعث از دست رفتن کنترل چرخهای عقب شود؛ اما اگر همانند یک رانندهی قابل رفتار کنید، خودرو بسیار لذتبخش بوده و این چیزی است که من دوست دارم.
-
شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷
حتماً دلیلی وجود دارد که کامارو خودروی سال ۲۰۱۶ موتور ترند شده و اضافه شدن نسخهی 1LE برای سال ۲۰۱۷ موضوعی خوب است. برای گرامیداشت پنجاهمین سال تولد ما پرفورمنس این خودرو را برجسته کردهایم. این خودرو ثابت کرده که یکی از بهترین کاماروهای کل تاریخ است.
پیشرانهی خودرو همان نسخهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۵۵ اسب بخاری مدل 1SS است و گیربکس ۶ سرعته دستی به آن متصل بوده و همچنین شاهد اضافه شدن اگزوز دوحالته و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی هستیم. دامپرهای مخصوص تریم 2SS به همراه فنرهای FE4 و میلههای ضد لغزش ضخیمتر نیز تکمیلکنندهی کار هستند. در جلو کالیبرهای ترمز برمبو با ۶ پیستون و در عقب با ۴ پیستون وظیفهی متوقف کردن خودرو را بر عهده دارند. رینگهای ۲۰ اینچی فورج کاری شده زیر خودرو بکار رفتهاند. نهتنها 1LE باعث بهبود برخی رکوردهای تاریخ کامارو شده بلکه یک دور پیست لاگوناسکای مزدا را در زمان کمتری طی کرده و مدلهای کامارو ZL1 2012 و کامارو Z/28 2014 را شکست داده است.
- رندی میگوید:
من دنبال این خودرو بودم زیرا نسخههایی که من دیده بودم واقعاً فوقالعاده بودند. پیشرانهی ۸ سیلندر بزرگ خودرو صدای محشری داشته و منحنی گشتاور آن فربه است. البته مدتی طول میکشد تا دور پیشرانه به محدوده قرمز برسد، من فکر میکنم که بخش عمدهی این موضوع به خاطر دندههای طولانی خودرو و نسبتهای نسبتاً عریض آن است. توانایی توقف خودرو بسیار احساسبرانگیز است و با در نظر گرفتن لاستیکهای گوودیر Eagle F1 ترمزها باورنکردنی عمل میکنند. این لاستیکها کاملاً خیابانی هستند. بهترین ویژگی این خودرو چسبندگی بخش جلویی است. با فرمان دادن میتوان خودرو را کاملاً کنترل کرد. 1LE مرا تحت تأثیر قرار داد و به عنوان یک خودروی باارزش و پرفورمنس مطرح است. کامارو SS 1LE واقعاً برای رانندگی در پیست لذت زیادی دارد.
-
آئودی R8 V10 پلاس مدل ۲۰۱۷
خودروی پیشرانه وسط آئودی در رخداد سال ۲۰۰۸ با پیشرانهای ۸ سیلندر برنده شد. از آن زمان به بعد رکورد آن یک ثانیه افت کرد و در سال ۲۰۱۱ به ردهی هفتم سقوط کرد. نسخهی V10 GT رده هفتمی سواری ناهنجار و کابینی ناآرام داشت. اخیراً و در سال ۲۰۱۳ نیز با نسخهی V10 پلاس به ردهی سوم دست یافت. امسال ما با R8 V10 پلاس بازطراحی شده طرف هستیم که قدرت ۶۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری دارد. به لطف ترمزهای کربن سرامیکی و ساختار فیبر کربنی دیفیوزر عقب، بال عقب ثابت و صندلیهای مسابقهای این خودرو سبکتر از مدل پایه است. گیربکس ۷ سرعته S ترونیک را نیز با تعویضهای بسیار سریع داریم. آیا این بهبودها برای حفظ و ارتقای جایگاه آئودی کافی هستند؟
- رندی میگوید:
این خودرو بسیار قوی بوده و دور پیشرانه سریعتر بالا میرود. پیشرانهی خودرو در پیست بسیار رضایتبخش است. در رابطه با گیربکس نیز همینطور: بسیار نرم! فکر نمیکنم که از این نرمتر و روانتر وجود داشته باشد. در حالت Drive Select خودرو تنها اجازهی تعویض دستی دندهها را میدهد که نقطهای ناامیدکننده برای من بود. ما دورهای زیادی را در پیست نداشتیم و گاهی به خاطر سپردن تعداد زمانهایی که من معکوس میکشیدم سخت بود بنابراین من در حقیقت باید به نشاندهندهی دنده نگاه میکردم. ترمزها بسیار قوی هستند اما در آخرین دور و در یکی از پیچها ترمز نرم شد و تا کف کابین حرکت نمود. R8 V10 پلاس تمایل به بیش فرمانی در هنگام ورود به پیچ دارد حتی اگر با دندهی پایین حرکت کنیم بنابراین من معکوس میدادم و یا اینکه از ارتقای دندهها اجتناب میورزیدم. جدای از این مسئله فهمیدم که این خودرو بیش از لامبورگینی هوراکان تمایل به کم فرمانی دارد.
-
آکورا NSX مدل ۲۰۱۷
زمان زیادی منتظر این خودرو بودهایم. بیش از ۲۵ سال گذشت از نسخهی اصلی، نسل دوم NSX در امریکا توسعه یافته و ساخته شده و سوپرکاری مدرن با تکنولوژی خلاق است.
پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی کاملاً جدید وجود دارد که قدرت ۵۰۰ اسب بخاری را در بازهی ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ دور پیشرانه تولید میکند. یک پیشرانهی ۳۶ اسب بخاری در هر چرخ جلو وجود داشته و واحد الکتریکی ۴۷ اسبی نیز بین پیشرانه و گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه اتوماتیک قرار گرفته است. کل خروجی سیستم ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور آن ۶۴۵ نیوتون متر است.
در این خودرو از سیستم گشتاور برداری و لانچ کنترل بهره گرفته شده و همین امر باعث میشود که NSX نرم، متین و کارا باشد. آپشن های خاص پیست این خودرو عبارتاند از ترمزهای سرامیک کربنی و لاستیکهای چسبان پیرلی P Zero Trofeo R یا میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲.
- رندی میگوید:
پیشرانه و قوای محرکه بسیار نرم و روان است. کنترل بدنه نیز بسیار خوب است. خودرو مسابقهای احساس میشود. ترمزها قوی و مستحکم هستند اگرچه که احساس پدال کمی تند است. من هرگز از عملکرد سیستم گشتاور برداری و واحدهای الکتریکی در چرخهای جلو آگاه نشدم. هرگونه دخالت الکتریکی آنی صورت میگیرد.
چیزی که فوری نیست بالانس خودرو در پیچها است. اگر ترمز را داخل پیچها خیلی زیاد نگه دارم، بخش عقبی خودرو تمایل به خروج از پیچ دارد. اگر استفاده از ترمز دنبالهدار نباشد عملکرد خودرو بسیار بهتر شده و خودرو تحت کنترل است اما درهرحال من مجبور بودم که با دقت عمل کنم. بیش فرمانی خودرو معقول بوده اما رانندههای متوسط هنگامیکه کنترل پایداری خاموش باشد به زودی اسپین خواهند زد.
بهترین خودروها برای رانندگان مشتاق و حرفهای (قسمت اول)
منبع: motortrend
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ مهر ۱۳۹۵احسنت به کامارو ss سال 2017
مشخصات فنیشم خوبه
كوروش
۱۴ مهر ۱۳۹۵کامارو واقعا خودرو قابلی شده یکی دو نسل قبلیش ادم احساس می کرد خیلی فانتزی شده اما الان با این هندلینگ فوق العاده واقعا ماشین قابلی شده
من قبلا می گفتم ماسل کار ها بیشتر بدرد مسیر مستقیم می خورد اما کامارو واقعا نشان داد یک (با این که موستانگ رو دوست دارم) ماسل همه فن حریفه
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ مهر ۱۳۹۵اتفاقا حرف شما همچین اشتباه هم نبوده
ماشینهای امریکایی در گذشته بخاطر یک تکه بودن محور عقبشون فقط به درد خط مستقیم میخوردند در مسابقات و مسابقات درگ هم برا همین در امریکا به وجود اومد حتی مسابقات ناسکار هم که برای امریکایی ها هست مسیر بصورت بیضی هستش
ماشینهای هم که محور عقبشون یه تیکه هست تو پیچ پشتشون در میره و دریفت میکشه و کنترلش کار یه راننده حرفه ای هست
البته همه امریکایی ها در گذشته محور عقبشون یک تکه نبوده مثل کوروت
حتی در این مورد کارل شلبی میگه
هیچ زمان یه هیولای امریکایی لازم نیست هم قیمت یه بنز باشه
ماشینهایی که محور عقب3 تیکه دارن باعث میشده قیمتشونم بالاتر بره مثل محصولات بنز
كوروش
۱۴ مهر ۱۳۹۵اره البته توزیع وزن ، نوع ساختار بدنه ، ایرودینامیک خاص در قدیم (نه خوب نه بد) وزن قابل توجه اکسل ماشین های امریکایی هم دلیل این موضوعه که واقعا معلومه رو کامارو اینا لحاظ شده (داستان کوروت و وایپرو ….جدا ) در کل به عنوان طرفدار ماشین های المانی ، حقیقتا کشور های با سابقه ماشین هاشون عالین درسته خوب و بد دارن اما اکثرا خودرو های قابلی هستند
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۵عزیز این ترول بازیا واسه چیه ? یه جور کادیلاک شورولت می کنی انگار ارث باباته ومنم مدیر عامل دایملرم اگه کادیلاک تعصب احماقانه داشته باشه فکر میکردن طراحیشون بهترینه موتورش همیشه بهترین سرنوشتی جز چیزی الان تو کشور ما هست نمیدیدی و این کادیلاک یا شورولت چیزی که تو الان میبینی نبود تعصب خوبه البته منطقی خودرو های امریکای اگه بعد جنگ جهانی دوم مثل خودرو های اروپایی کم کم خودشون با نیاز های روز منطبق نمی کردن الان شبیه شرکت های میشدن که نامی ازشون برده نمی شد کادیلاک تا چند سال پیش حتی بعضی قسمتاش از ماشین ارزان قیمت جنرال موتور قرض گرفته می شد و اصولا خودرو خاصی نبود بعد بحران اقتصادی تصمیم به تغییر رویه گرفتن این کلاس های جدید که الان میبنی امده یکی از نا کامی های چند وقت اخیرشون elr بود من وقتی از طراحی داخلی انتقاد می کنم تو می تونی بیای نظرتو بگی یا به قول خودت دیس بدی اما حق نداری جار جنجال راه بندازی البته کانسبت های جدید از طراحی داخلی داده طبق چیزی که گذشته ثابت کرده جنرال کانسبت های خوبی میده اما تا کانسبت به یک ماشین خیابونی که در دسترس همه قرار بگیره تبدیل بشه زمان زیادی میبره من تعصب روی هیچ المانی یا انگلیسی یا ایتالیای ندارم البته فکر کنم سنت کم باشه ?خیلی کم
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ مهر ۱۳۹۵به علی
چی میگی برا خودت؟؟؟؟؟؟
فکر کنم جای اشتباهی کامنت گذاشتی ها
خوش به حال شما که سنت زیاد و این همه تجربه داری حالا میگی چه کنم؟؟؟؟؟
تازه تو بخش کادیلاک به غیر من بقیه دوستان هم جواب شمارو دادن
اونجا به جایی نرسیدی اومدی جایی که جاش نیست داری بحث میکنی؟؟؟؟
اونوقت میگی سن من کمه؟؟؟؟؟
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۵چیکار کنی شکر خدا بکن اینا جواب کامنتای قسمت کادیلاکه تا یکی حرفی میزنه نپری بهش برو با بزرگترت بیا ?
ونوم
۱۴ مهر ۱۳۹۵اقا من نمیدونم این سن چیه گیر دادین به سن نیست به مطالعه و علاقس وگرنه پیرمردا داناترین ادم های جهان بودن
شاهینus cars
۱۵ مهر ۱۳۹۵افرین به کامارو که با این قیمت بهترین ماشین سال شده…براوو شورلت
Hamid...Audi
۱۵ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز (ali (CHEVY NOVA
شما هم دیگه شورشو دراوردی یه خورده یواش تر.ماشین آمریکایی خوبه و نیازی به اینهمه کل کل نداره،به نظرات بقیه هم احترام بزارین.
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ مهر ۱۳۹۵ائودی هم جیگر
REVENTоN ?
۱۴ مهر ۱۳۹۵هر روز که میگذره عشق من به اکورا بیشتر میشه
چرا واقعا؟
Mechanic
۱۴ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت شما دوستان عزیز پدالی
ببخشید اما یه سوال داشتم که ربطی به موضوع بالا نداره میخواستم بدونم اگه یه طرح نوآورانه در زمینه خودرو باشه و اون به سایت های خارجی ایمیل بشه امکانش هست که توجه و حمایت کنن؟؟
ممنون میشم اگر دوستانی که واقعا اطلاع دارن جواب بدن.
مرصاد
۱۵ مهر ۱۳۹۵بله عزیزم
احتمالش هست. .. از دوستان بنده بوده شخصی که الان با مرسدس آلمان همکاری می کنه بخاطر طراحی های بی نظیرش و ایده های خلاقانه
البته نمیگم حتما … ولی شما تلاش خودت رو بکن داداش
موقعیت های عالی گیر افراد عالی میاد???
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ مهر ۱۳۹۵به همین راحتی هم نیست
ولی احتمالش هست
نوید جهرمی
۱۶ مهر ۱۳۹۵طرحت رو کامل نگو. اول کلیتش رو براشون ایمیل کن خودشون راهنماییت میکنن که با چه قسمتی باید لینک بشی
برخوردشون متعجبت میکنه و سر ذوق میای. حتما این کارو بکن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵راهکار درستش گفتی
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵.
ژون ژون ژون
فقط آئودی آر ایت وی تن پلاس…
خیلی خشگله.
صداش بی نظیره.
کیفیتش بی نظیره.
قلب لامبورگینی داره
کواترو کار رو تموم میکنه.
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ مهر ۱۳۹۵در جواب به کوروش
میدونی داستان چی بوده
اون زمان مهندسا وظیفه داشتن یه ماشین طراحی کنن که همه بتونن اون رو بخرن با قیمت کم مثلا با 3000 دلار
برا همین اون مهندس زیاد نمیتونسته مانور بده رو یه ماشین که مثلا بخواد یه سیستم تعلیق بسیار حرفه ای طراحی کنه یا از محورهای 3 تیکه استفاده کنه
ولی در کوروت بخاطر اینکه اون محدودیت ها ی مالی دیگه نبود از تمام اون امکانات استفاده کردن
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ مهر ۱۳۹۵به علی
شکر خدا رو که میکنم 1000 بار
اینطور که شما حرف میزنی نشون میده سن شما خیلی پایین تر از منه
تازه حرفی نزن که 10 نفر بهت اونطور جواب بدن
من یکی از اون 10 نفر بودم که جوابت رو دادم اونم با رعایت ادب
شما وقت کردی یه کم ادب یاد بگیر
كوروش
۱۴ مهر ۱۳۹۵Nsx قطعا باید خودرو جالبی باشه یک اسطوره هیبریدی و r8 هم که دیگه معرف حضور همه هست ولی بنظر ظاهر ماشین بیش از حد ساده طراحی شده و یک سنگینی خاصی داره !
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۵آستون نسبت به بقیه تنبل تره اما روح خودروی اسپورت داره کامارو از نظر فنی ماشین قابلی شده شاید قابل رقابت با بی ام و ولی ظاهرش واقعا جالب نیست خیلی دیگه می خواستن گاو چرون نشونش بدن آکورا کلا سرپرست تیم طراحیش یک زن بوده بیشتر شبیه یه کفش پاشنه بلند میبینمش ? اما آئودی قلب ایتالیای طراحی المانی فکر کنم برنده همین ماشین البته آکورا ماشین قابلیه :/ ولی
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵اتفاقا اکیورا خیلی زیباست.
من این چند تا ماشین رو به پدربزرگم نشون دادم
گفتم آئودی از همه شون زیباتره مگه نه؟!!
گفت نه اون سفیده خیلی قشنگ تره. منظورش nsx بود !!
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ مهر ۱۳۹۵استون باز تواین لیست حضور داره خیلی خوبه
مهدی drift
۱۴ مهر ۱۳۹۵از بین اینا برای من 1.استون مارتین2. ائودی
uss zumwalt DDG-1000
۱۵ مهر ۱۳۹۵ائودی بهتره
آرش
۱۴ مهر ۱۳۹۵کل یوم (!) همشون عشقن. یکی می گفت بچه که بودم از خدا می خواستم که یه کاری کنه سوار موتور شم. بزرگتر که شدم پستچی موتوری شدم! حالا من تو میانه سی سالگی از خدا میخوام که یکی از اینا رو صاحب یا حداقل چند وقتی یا ته تهش یه بار سوار شم. امیدوارم، آرزو بر میانسالان هم عیب نیست، هست؟
Radison
۱۴ مهر ۱۳۹۵مگه میشه آدم کامارو رو انتخاب نکنه ؟؟؟ مگه داریم ؟ مگه میشه؟ حتی اگه آمریکایی باز نباشی دوست داری لذت کامارو رو تجربه کنی.
USA & JAPAN
۱۵ مهر ۱۳۹۵کامارو
GOD BLESS AMERICA
۱۵ مهر ۱۳۹۵مقایسه جالبی بود چهارتا ماشین با موتورهای 6 – 8 – 10 و 12 سیلندر.
از اون جایی که موتور وسط دوست ندارم و آستون مارتین ونتیج اس هم زیادی گرونه بنظرم برنده این مقایسه کامارو اس اس با پکیج 1 ال ای هستش.
دم جی ام گرم هنوز هم میتونه با اسباب بازیهای قدیمیش برای بزرگترهایی هیبریدی رقیب تجاری قدری باشه.
Saied
۱۵ مهر ۱۳۹۵مکلارن پورش فراری استون مارتین لامبور گینی مرسدس بی ام دبلیو
خلاصه ای از عشق هایه یه عشق ماشین
امریکا یی ها هم که دارن باز خون به پا میکنن و باز میخوان دلبری کنن.
کوروت بدجوری دلبری میکنه
fara2001
۱۵ مهر ۱۳۹۵هر فردی در زندگی خود یک پیشرانهی 12 سیلندر نیاز دارد.
بد جوری منو بردی تو فکر تو ایران 12، سیلندر، هر فرد،
مترجم گرامی کاش این یه تیکه رو نمیزاشتی
بد جوری دلم خون شد
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۵یکی از یکی بهتر. خیلی خوب شد که پورشه با اون قیافه بیخودش حداقل توی قسمت اول نیست.
mojtabaaston
۱۵ مهر ۱۳۹۵فقط استون
Hemichan
۲۷ آبان ۱۳۹۵کامارو دیوانه وار سریعه