کانسومر ریپورتز لیستی از بهترین خودروهای سه ردیفه در دسترس در سال جاری میلادی را منتشر کرده است. از جمله شاخصههای انتخاب این خودروها میتوان به راحتی صندلیها و دسترسی آسان به صندلیهای ردیف سوم اشاره کرد. باید به این نکته اشاره کرد که این خودروها بر مبنای صندلیهای خود انتخاب شدهاند و فاکتورهای دیگری چون پرفورمنس و قابلیت اطمینان در نظر گرفته نشدهاند.
اگرچه شاسی بلندهای بزرگتر دسترسی بهتر به صندلیها و فضای بار بیشتری فراهم میکنند اما اگر میخواهید صندلیهای ردیف سوم بهتری داشته باشید باید نگاهی به مینی ونها بیندازید.
فورد اکسپدیشن EL
بهای فورد اکسپدیشن XLT Extended Length از ۵۱۰۳۰ دلار آغاز میشود و نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست با قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۹ نیوتون متری می باشد. فضای کل سرنشینان برابر با ۴۷۶۶ لیتر بوده و این خودرو قابلیت حمل ۸ نفر را دارد.
کرایسلر پاسیفیکا
مینی ون کاملا جدید کرایسلر با بهای ۲۹۵۹۰ دلاری خود خودرویی رقابتی بوده و زیر کاپوت آن پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستاری وجود داشته که به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی متصل است. این خودروساز آمریکایی همچنین نسخهی هیبریدی پاسیفیکا را با بهای ۴۳۰۹۰ دلاری معرفی نموده است.
کیا سدونا
سدونا با قیمت آغازی ۲۷۸۵۰ دلاری خود پکیجی رقابتی را در کلاس مینی ون ها ارائه کرده است. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۳۶ نیوتون متری است. در کل فضای بار این خودرو برابر با ۴۰۲۱ لیتر میباشد.
هوندا اودیسه
اودیسه همچنان به عنوان یکی از معتبرترین مینی ونهای بازار مطرح بوده و برای مدل سال ۲۰۱۸ یک بازنگری اساسی را تجربه نموده است. جدیدترین نسل هوندا اودیسه دارای صندلیهای ردیف دوم جادویی خلاقانهای است که دسترسی افراد به ردیف سوم را آسانتر میکند. هنوز بهای این خودرو اعلام نشده اما انتظار داریم به زودی جزئیات قیمتی این خودرو را بدانیم زیرا بهار سال جاری اودیسه را در نمایندگیهای هوندا خواهیم دید.
تویوتا سیِنا
همانند هوندا اودیسه، تویوتا سیِنا نیز یک گزینهی مناسب در کلاس مینی ونها به شمار میرود. تویوتا این خودرو را “واگن مغرور و متکبر” نامیده و بهای آن از ۳۰۷۱۰ دلار آغاز میشود. زیر کاپوت میتوان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را یافت که خروجی ۲۹۶ اسب بخاری دارد. فضای بار این خودرو نیز برابر با ۴۲۴۷ لیتر است.
لینکلن نویگیتور
شاسیبلند لوکس لینکلن ارزان نبوده و بهای آن از ۶۴۷۱۰ دلار آغاز میشود. هرچند چیزی که گیرتان میآید پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری است. کممصرفترین نسخهی نویگیتور مربوط به مدل تک دیفرانسیل است.
شورولت سابربن
سابربن با بهای آغازین ۵۱۲۱۰ دلاری خود دارای پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری اکوتک ۳ است. این خودرو قدرت ۳۵۵ اسب بخاری دارد. حداکثر فضای بار این خودرو برابر با ۳۴۴۶ لیتر بوده و مدل تک دیفرانسیل سابربن بهترین عملکرد از نظر مصرف سوخت و راندمان را دارد.
جی ام سی یوکان XL
این شاسیبلند فول سایز بهای آغازین ۵۲۵۲۵ دلاری داشته و توانایی حمل ۹ نفر را دارد. یوکان XL طویلتر از نسخهی استاندارد خود بوده بنابراین مالکان فضای بار و پای بیشتری در ردیف سوم خواهند داشت. همانند شورولت سابربن، نیروبخش این خودرو نیز همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری ۳۵۵ اسبی است.
مرسدس بنز GLS
لوکسترین و گرانترین خودروی حاضر در لیست مرسدس بنز GLS با بهای ۶۹۶۲۵ دلاری است. با این پول شما به پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دست پیدا میکنید اما همانند دیگر خودروهای مرسدس، اگر پول بیشتری را پرداخت کنید عملکرد بسیار بهتری را دریافت خواهید کرد. مدل GLS550 پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری بای توربو با قدرت ۴۴۹ اسبی دارد. تاپ ترین مدل نیز AMG GLS63 با قدرت ۵۷۷ اسب بخاری است. این خودروی ۷ نفره دارای فضای بار ۲۶۵۶ لیتری میباشد.
بیوک انکلیو
بهای این خودرو از ۳۹۹۹۰ دلار آغاز شده و نیروبخش آن پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۸ اسب بخار است. انکلیو توانایی حمل ۸ نفر را داشته و فضای بار آن برابر با ۳۲۶۲ لیتر است.
شورولت تراورس
تراورس ۲۰۱۸ جدید به زودی به نمایندگیها میرسد و در آن شاهد صندلیهای ردیف دوم کشویی هوشمندی هستیم که دسترسی بهتری را به صندلیهای پشتی فراهم میکنند. از پیشرانههای در دسترس میتوان به گزینهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری یا ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک اشاره کرد. مدل جدید تابستان سال جاری به نمایندگیها راه پیدا خواهد کرد و بهای آن از ۲۹۵۹۵ دلار آغاز خواهد شد.
نیسان کوئست
مینی ون ۷ نفره نیسان بهای آغازی ۲۷۵۲۰ دلاری داشته و قلب آهنین ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۶۰ اسب بخاری دارد. این پیشرانه به گیربکس CVT ایکس ترونیک متصل بوده و فضای بار آن در زمان تا شدن صندلیها به ۳۰۶۹ لیتر میرسد.
دوج گرند کاروان
دیر یا زود گرند کاروان قافیه را به کرایسلر پاسیفیکا خواهد باخت اما برای الآن، کاروان هنوز هم زنده است. بهای خودرو از ۲۴۵۹۰ دلار آغاز شده و این یک گزینهی در دسترس تر برای افرادی است که خواهان فضای بار ۴۰۴۹ لیتری هستند. نیروبخش گرند کاروان نیز پیشرانهی آشنای ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار است.
تویوتا سکویا
سکویا قدیمیترین خودروی این لیست است اما بهای آغازین ۴۶۷۵۵ دلاری دارد. قوای محرکهی سکویا ترکیبی از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده که خروجی مجموع آن به ۳۸۱ اسب بخار میرسد. خریداران علاوه بر گزینهی چهارچرخ محرک میتوانند پیشرانهی منعطفی را نیز انتخاب کنند که با سوخت E85 کار میکند.
همچنین بخوانید: بدترین خودروهای سه ردیفه سال ۲۰۱۷
Khan
۷ فروردین ۱۳۹۶یوکان خیلی حال میکنم باهاش. ابهته اصلا. قشنگ هم هست.
اکسپدیشن هم یک ماه پیش نشستم، یه سانتافه میره تو شکمش قشنگ ?
john
۷ فروردین ۱۳۹۶من این لیستو قبول ندارم، چرا ولوو xc90 نیست ؟؟؟
ایرانی
۷ فروردین ۱۳۹۶ولوو که کارش درسته…
ولی شاید از نظر سایز ماشینای این لیست یه سایز بزرگتر از xc90 هستن.. چون gle بنز و x5 هم ظاهرا نیستن… شاید فضای صندلیهای عقب و… هم خیلی تو این مقایسه مهم هستن…
مثلا gls بنز تو لیست هست.. چون فول سایزه…
شاهین
۷ فروردین ۱۳۹۶منتظر لیست بعدی باشید :)
Sina
۷ فروردین ۱۳۹۶چقدر سه ردیفه دوست دارم خدا…تخصص خودمه?
Mohammad-K-r
۷ فروردین ۱۳۹۶هم چنین لندرور دیسکاوری
محمد جواد
۷ فروردین ۱۳۹۶از بیوک خیلییییی خوشم اومد،
یه حس خوبی بهم داد بین این همه ماشین!!
پول داشتم میخریدمش!!
sunmartin
۷ فروردین ۱۳۹۶همه عالین همشون خودروهای 3 ردیفه برای مسافط های طولانی و سفر عالین بخصوص اکیپی و با جمع دوستان از فورد کیا و شورولت بیشتر از همه توی لیست بلحاظ طراحی خوشم اومد اما همگی عالی و پکیج های خوبی در اختیار مصرف کننده میزارن ملت ایران هم 5 تا 6 نفر بصورت کاملا استاندارد? میتپونان (جای میدهند) داخل یه 405 عصر عتیق و یا در بهترین حالت برعکس با یه تویوتا لندکروزر دو نفری میرن سفر کلا ملت جالبی هستیم دور هم باهم کنار میایم
Michael
۷ فروردین ۱۳۹۶البته این عکس expedition 2017 که هنوز تولید نشده و کلا EL دیگه نداره مدل کشیده ترش میشه expedition MAX
kamran cooper
۷ فروردین ۱۳۹۶کرایسلر واقعا منحصر بفرد و شایسته ی احترامه امیدوارم کمپانی از این حالت و شرایط خارج بشه و به تملک یه شرکت متعهد تر و البته ثروتمند تر در بیاد چون واقعا داره به اعتبارش لطمه میخوره
کرایسلر 300 یکی از اون خودرو هاییه که مدت هاست چند وقت یک بار به عکس هاش خیره میشم و تحسینش میکنم
پرهام
۷ فروردین ۱۳۹۶کرایسلر شرکت مادره?
زیر مجموعه نیستا
یعنی دوج و جیپ و رم و srt همه ماله کرایسلره
kamran cooper
۷ فروردین ۱۳۹۶دوست گرامی کرایسلر از زمانی که با دایلمر ادغام شد رویه اش به کلی تغییر کرد و میشه گفت عملا چیزی از سهام براش باقی نموند و ماجرا های بعد باعث شد دیگه در مرکز نباشه
شاهین
۷ فروردین ۱۳۹۶فقط شورلت تراورس. هم خوشکله هم کارآمد..تو این سگمنت ساخت خودروی زیبا واقعا سخته
Kamran
۷ فروردین ۱۳۹۶جالبه تو این کلاس ایتالیا اصلا نماینده ای نداره کلا ایتالیایی ها با شاسی بلند حال نمیکنن چه برسه به 3 ردیفه اش 😃
ـ
و پنج انتخاب من به ترتیب
ـ
1-مرسدس GLS
2-فورد اکسپدیشن
3- جی ام سی یوکان
4-شورولت سابربن
5-شورولت تراورس
Dice
۷ فروردین ۱۳۹۶مرسدس gls64 amg ..رنگ سفید.. رینگ های مشکی…..
بزنی به دل جاده :)
GT
۷ فروردین ۱۳۹۶دقییییقا.اصن این GLS یه کاریزما و ابهت خاصی داره که فقط مختص خودشه .واقعا همه چی تمومه ?
فيصل.
۷ فروردین ۱۳۹۶با اجازتون ۱ دونه یوکان مشکی با شیشه های دودی ۱۰۰٪ بر میدارم و میرم ?
علی"m.f"
۷ فروردین ۱۳۹۶انتظارgls رو داشتم
حميد
۷ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم امروز نمی تونم کامنت بزارم
ادم به ارزوهاش و امید زنده هست
ایا داشتن یک بنز gls خوبه
به نظر من خوبه در حالی که همسایه هم همشریت و هم وطنت هم داشته باشند
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
مرسدس بنز GLS رو بیشتر از همشون دوست دارم.
پس انتخاب های من به ترتیب شدن اینا :
مرسدس بنز GLS
تویوتا سکویا
تویوتا سیِنا
لینکلن نویگیتور
نیسان کوئست
هوندا اودیسه
کرایسلر پاسیفیکا
بیوک انکلیو
جی ام سی یوکان XL
فورد اکسپدیشن EL
کیا سدونا
شورولت تراورس
شورولت سابربن
دوج گرند کاروان
mohammadreza
۷ فروردین ۱۳۹۶پس لندکروزر؟
Jast bentley continental
۸ فروردین ۱۳۹۶وقتی اسکالید تو لیست نیست بدرد نمی خوره جمعش کنید
پرسپولیس
۸ فروردین ۱۳۹۶لکسس LX570غایب هست تویوتاسکویانماینده اش هست نیسان پاترول یا آرمادا یا اینفینیتی QX80
Maserati
۸ فروردین ۱۳۹۶انتخاب من به ترتیب
1.مرسدس بنز
2.فورد اکسپدیشن
3.جی ام سی
4……..
.
.
13.تویوتا سکویا
14.تویوتا سی نا
از این که تویوتا ها در آخر قرار دادم ببخشید درسته خیلی خوبن چون ژاپنی هستند ولی تو این لیست از نظر شخصی من طراحی داشبورد ضعیف تری دارند
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۶من سه ردیفه دوست ندارم
دو نفر که بیشتر نیستیم
یه GT86 مرا بس است…