در قسمت قبل اولین بازه قیمتی خودروهای ۲۰۱۷ را بررسی کردیم. این بار در دومین قسمت از این مجموعه نوشتارها به سراغ مدلهای ۲۵ تا ۳۵ هزار دلاری رفتهایم که ازقضا اقبال خوبی میان مردم دنیا دارند. با ما همراه باشید.
هوندا رِجلاین
در حال فروش
قیمت پایه: ۳۰,۳۷۵ دلار
مدل ۲۰۱۷ رجلاین نسبت به نسل اولِ آن که سال ۲۰۰۶ آمد خیلی جاافتادهتر است. این وانت پرماجرا چند ویژگی شاخص دارد که ازجمله آنها میتوان به موارد مقابل اشاره کرد: ظرفیت کشش بار تا ۵۰۰۰ پوند (۲۲۶۷.۹ کیلوگرم)، محفظه بار ۱۵۸۴ پوندی (۷۱۸.۴ کیلوگرمی)، فاصله ۵۰ اینچی (۱۲۷۰ میلیمتری) بین برآمدگی گلگیرهای عقب، فهرست بلندبالای موارد امنیتی استاندارد و سفارشی و مهروموم سهلایه اتاق. کیفیت و راحتی سواری نیز به لطف سامانه تعلیق مستقل در هر ۴ چرخ، اتاقِ بهاصطلاح Carlike و صندلیهای نرم و دربرگیرنده دقیقاً مشابه یک سدان اندازه متوسط بوده و تعادل بسیار خوبی دارد.
کرایسلر پَسیفیکا
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۹,۵۹۰ دلار
پَسیفیکا واقعاً شایسته تجلیل است. مهندسی نو، کیفیت رانندگی و سواری بسیار خوب، ظرفیت حداکثر ۸ سرنشین، موارد سفارشی مخصوصِ سرگرمی، چندین نمایشگر داخل اتاق و کنترلکنندههای جداگانه از ویژگیهایی هستند که باعث میشوند بیشتر موردتوجه قرار گیرد.
برای افرادی که سبز و طبیعتدوست هستند، یک نسخه پلاگ-این هایبرید نیز از پاییز امسال در دسترس خواهد بود.
شورولت کامارو 1LE
آغاز فروش: اواخر ۲۰۱۶
قیمت پایه: ۳۰,۱۹۵ دلار
توسعه نسخه 1LE برای نسل نو کامارو اتفاقی بود؛ درواقع آمد تا در کنار ویژگیهای ظاهری، با استفاده از بهروزرسانیهای سامانه تعلیق، کمفرمانی حاد کامارو SS در پیست را برطرف کند. کاپوت مشکی مات، اسپویلر خاص و ارتقای سامانه ترمز، خنککننده و رینگ و لاستیکها مواردی هستند که بازهم در قالب این نسخه ارائه شدهاند (مشابه نسلهای قبل) تا به قول خودِ کمپانی، نسخه محبوب 1LE، افزایش فروش را با خود بیاورد. البته همه چیز به اینها ختم نمیشود، چراکه دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی و تعلیق مگنتورئالاجیکال (Magnetorheological) در کالبد آن جای داده شدهاند.
این نسخه مخصوص مدلهای V8 است. برای اِکوبوستها ارائه نمیشود و ۶ سیلندرها هم تنها میتوانند بهروزرسانیهای سامانه تعلیق را دریافت کنند.
بیوک لاکراس
در حال فروش
قیمت پایه: ۳۲,۹۹۰ دلار
مدل ۲۰۱۷ لاکراس یکسری عناصر طراحی خود را از خودروی مفهومی بیوک آوِنیر سال ۲۰۱۵ گرفته است. در میان تمامی تغییرات، افزایش ابعاد، کاهش ۳۰۰ پوندی (۱۳۶ کیلوگرمی) وزن، تعلیق ۵ اتصالی جدید در محور عقب، تعدیلهای سفارشی انطباقی و کاهش ارتفاع سواری پررنگتر بوده و امیدهای زیادی برای بهبود هرچه بیشتر آن نسبت به مدل قبلی ایجاد کردهاند.
داخل اتاق استفاده از چرم و چوب و چینش مناسب ادوات فضای بسیار راحتی را پدید آورده و وجود مواردی چون کمکی پارک، تشخیص عابر پیاده، شارژر بیسیم تلفن همراه، هدآپ دیسپلی، اپل کارپلی و آندروید اتو به ارتقای تجربه سواری کمک شایانی میکند. تنها نکته منفی شاخص، کاهش فضای ردیف عقب علیرغم افزایش فاصله بین محورهاست که جداً جای تأمل دارد!
فیات ۱۲۴ اسپایدر
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۵,۹۹۰ دلار
پلتفرم ۱۲۴ با مزدا MX-5 میاتا یکسان است و از ورق فلزی و قطعات داخلی خاصی بهره میبرد. زیر کاپوت قلب توربوشارژر شده ۱.۴ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار قدرت جای دارد که میتواند با جعبهدنده ۶ سرعته دستی یا خودکار جفت شود. وزنش نسبت به مدل افسانهای کمی سنگینتر شده اما به نظر نمیرسد مورد خاصی باشد. فیات همچنین یک نسخه آبارث ارائه میکند که اگزوزهای پرسروصدایش واقعاً جذاباند.
جمس آکادیا
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۹,۹۹۵ دلار
نسل جدید آکادیا به میزان قابلتوجهی سبکتر و غنیتر بوده و از نظر ظاهری بیشتر شبیه یک کراساوور مینماید. استفاده از پلتفرم کراساوور جدید جنرال موتورز باعث شده تا موفق به کاهش وزن ۷۰۰ پوندی (۳۱۷.۵ کیلوگرمی) شود و در نوع خود رکوردی تازه برای کمپانی بر جای بگذارد.
فضای اتاق هنوز هم مثل قبل جادار و راحت است. صندلیهای ردیف سوم قابلیت تا شدن با نسبت ۵۰/۵۰ دارند. برای ردیف دوم، صندلیهای سفارشی موسوم به “کاپیتان” قابل سفارشاند که مخصوصاً اگر فرزند در حال رشد دارید، گزینه مناسبی هستند. در هر سه ردیف نیز خروجیهای USB تعبیه شده تا تمامی سرنشینان بتوانند وسایل دیجیتالی خود را شارژ کنند.
کیا نیرو
آغاز فروش: اوایل ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۲۷,۰۰۰ دلار (تخمینی)
نیرو که اولین خودروی کیا روی پلتفرم هایبرید DE محسوب میشود، بیشتر از اینکه کراساوور باشد، به یک هاچبک قدبلند میماند. قلب ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی آن در کنار یک موتور برقی کوچک مجموعا ۱۴۶ اسب بخار (۴۳+۱۰۳) قدرت و ۲۶۴.۳ نیوتونمتر گشتاور تولید کرده و تحویل جعبهدنده ۶ سرعته دو کلاچه خودکار میدهد. برجستهترین ویژگی این بخش، سامانه کنترل پیشگویانه انرژی یا Predictive Energy Control میباشد که با استفاده از اطلاعات سامانه رهیاب، باتریها را در سرپایینیها شارژ کرده و در سربالاییها از انرژی آنان استفاده میکند. طبق ادعای کمپانی، تعویض بین حالتهای استارت/استاپ برقی، EV و درونسوز در نیرو به آرامی هرچهتمامتر صورت میگیرد.
تویوتا ۸۶
آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: ۲۶,۵۰۰ دلار (تخمینی)
عدد ۸۶ اشاره به مساحت ۸۶ میلیمتر مربعی قطر سیلندر و کورس پیستون پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری خودرو دارد. مدلهای دارای جعبهدنده دستی از خروجی ۲۰۵ اسب بخار و ۲۱۱.۵ نیوتونمتر بهره میبرند، درحالیکه انواع خودکار تنها ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۴.۷ نیوتونمتر گشتاور دارند. نسبتهای فنر/تعدیل نیز مورد بازبینی قرار گرفتهاند تا کنترل بدنه نسبت به قبل بیشتر شود.
تویوتا هایلندر
آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: ۳۱,۵۰۰ دلار (تخمینی)
نسخه پایه همان پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر خطی را دارد، اما بلوک ۳.۵ لیتری V6 موجود در نمونههای قویتر بهروز شده و از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد. جعبهدنده ۶ سرعته موجود در مدلهای ۶ سیلندر سابق نیز از رده خارج شده و جای خود را به نمونه ۸ سرعته خودکار داده است. داخل اتاق هم علاوه بر تریمهای Limited و پلاتینوم موجود، دو گزینه جدید LE و XLE ارائه میشود که نسبت به دوتای قبلی سادهتر هستند.
مزدا MX-5 میاتا RF
آغاز فروش: اوایل ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۳۱,۵۰۰ دلار (تخمینی)
ساخت نسخه تارگا میاتا حرکت هوشمندانه و ساختارشکنانهای بود. نمای ظاهری گیرا و جذاب به خوبی با اتاق پوشیده از چرم ناپا کامل شده و از رودستر کوچک قبلی، یک کوچولوی جسورتر ساخته است. البته وجود سقف فلزی ۱۰۰ پوند (۴۵.۳ کیلوگرم) به وزن کلی اضافه کرده و تقریباً جایی برای قرار دادن وسایل در صندوق عقب باقی نمیگذارد.
فولکسواگِن تیگوآن
آغاز فروش: تابستان ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۲۵,۵۰۰ دلار (تخمینی)
فولکسواگن قصد دارد از طریق ارائه نسل دوم تیگوآن با نسخههای مختلف، خریداران کراساوورها را جذب خود کند. گونه با فاصله محوری بلند و پیشرانه (احتمالی) ۱.۸ یا ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر در تأسیسات چین و مکزیک کمپانی تولید شده و پیش از همه به آمریکا خواهد رفت. در اروپا هم برنامههایی برای عرضه نسخه تقویتشدهای با کد R و ابعاد استاندارد وجود دارد.
تویوتا پریوس پرایم
آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: ۳۱,۰۰۰ دلار (تخمینی)
مجموعه باتریهای ۸.۸ کیلوواتی با همکاری بلوک درونسوز ۱.۸ لیتری وظیفه تأمین قدرت پریوس پرایم را بر عهده دارند. نکته تحسینبرانگیز درباره آن، برد مسافت کلّی ۶۰۰ مایلی و توانایی پیمودن ۲۲ مایل در حالت تمام برقی است که نسبت به قبل بیش از دوبرابر افزایش را نشان میدهد.
تویوتا تاکوما TRD Pro
آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: ۳۴,۹۹۰ دلار
ارتقای شوکهای بیلشتِین، فنرهای جدید جلو، صفحه فلزی محافظ زیر بدنه (Skid plate) در جلو و نیز انبوهی از تغییرات ظاهری، گونه Pro را از TRD عادی جدا میکند و به افراد ماجراجوتر اجازه میدهد بیشازپیش در مناطق خارج جاده به سیروسفر بپردازند.
نیسان تایتان
آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: ۲۸,۵۰۰ (تخمینی)
تایتان استاندارد ۲۰۱۷ نسبت به خودش ویژگیهای چشمگیری دارد. فریم آن با نسخه XD متفاوت بوده و با طول بدنه ۱۴.۷ اینچ (۳۷۳.۳ میلیمتر) کوتاهتر، بیشتر میتواند مانور دهد. ۵ تریم مختلف از S تا پلاتینوم به همراه فضای بار ۵.۵، ۶.۵ و ۸ فوتی قابل سفارشاند. اوایل تولید تنها با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۳۹۰ اسب بخاری و ۵۴۳.۶ نیوتونمتریِ موجود در تایتان XD عرضه میشود، اما بعداً بلوک کوچکتر V6 نیز در دسترس خواهد بود. بد نیست اشاره کنم که جعبهدنده نمونههای ۸ سیلندر از نوع ۷ سرعته خودکار است.
هیوندای سانتافه
در حال فروش
قیمت پایه: ۳۱,۶۹۵ دلار
سانتافه و سانتافه اسپورت ۲۰۱۷ هردو از ویژگیهای جدید ازجمله تغییرات ظاهری در جلو و عقب، جلوپنجره جلا دادهشده و هواسُرتر، رینگهای جدید و رکابهای جانبی نو سود میبرند. دوربین دید عقب، آندروید اتو و خروجی USB شارژر ردیف سوم بهصورت استاندارد در سانتافه عرضه میشوند، درحالیکه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و آندروید اتو در سانتافه اسپورت سفارشی هستند.
مزدا CX-9
در حال فروش
قیمت پایه: ۳۲,۴۲۰ دلار
شاسیبلند ۷ نفره مزدا نه تنها فضای زیادی برای سرنشینان دارد بلکه انبوهی از فناوریها و امکانات امنیتی هم ارائه میکند تا همهچیز برای موفقیت آماده باشد. بلوک ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو در بهترین حالت ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰.۳ نیوتونمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد تا مشکلی برای گشتوگذار در انواع جادهها وجود نداشته باشد؛ گرچه میزان تحقق این هدف قابلبررسی است. البته این را هم باید در نظر داشت که در کلاس خود نسبت به بهای پرداختی، امکانات و ویژگیهای بسیار خوبی ارائه میدهد که همگان از آن برخوردار نیستند.
نگاهی به خودروهای جدید کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال ۲۰۱۷
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵.
من برم یک پارچ اسید سولفوریک بخورم بیام.
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۵من هم خودم رو حلق آویز کنم شایدتو راه اون دنیا تونستیم سوار یه همچین ماشین هایی بشیم!
vahid porsche
۱۵ مهر ۱۳۹۵انتخاب من فولکس تیگوآن
کامیاب
۱۶ مهر ۱۳۹۵انتخاب من به ترتیب:
ریجلاین
تاکوما
تایتان
پسفیکا
آکادیا
ام ایکس 5
جی تی 86
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵خداییش خودروهای ژاپنی و امریکایی با بهترین قیمت عرضه میشن
Nima
۱۵ مهر ۱۳۹۵به ترتیب براى من:
کامارو
لاکراس
آکادیا
نیسان تایتان
پسیفیکا
آخر همه هم رج لاین(فروشش سال ۲۰۱۵ توى آمریکا فقط ۱ عدد بوده!!!)
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ مهر ۱۳۹۵ابنم ترتیب من
کامارو
لاکراس
اکادیا
پاسیفیکا
همین فقط
Mohamad
۱۵ مهر ۱۳۹۵ماشالا همش تویوتا!
چیزایی که من دوسشون دارم
تویوتا 86، کامارو، هایلندر، تاکوما (البته ترتیب و اولویت خاصی نداره)
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵همشون خوبن
امیرحسین
۱۵ مهر ۱۳۹۵تو سواری ها کامارو و مزداmx5 و تو پیکاپ ها و کراس ها تیوتا تاکوما,هایلندر,نیسان تیتان و آکادیا
یعنی اگه کسی اسم سانتافه رو بیاره من خودزنی میکنم!!!!!!!!
علي
۱۵ مهر ۱۳۹۵درود بر سانتافه که هنوز که هنوزه جز لیست ماشینای ارزان و مناسبه جالبه که چند سال از معرفیش میگذره.
با تچکر
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵توایران که قیمتش ارزون نیست
امیر.عارف
۱۵ مهر ۱۳۹۵وای پسر چه ماشینهایی میشه با 87500000 تا122500000 خرید . وای خدا آخه چرا ما ایرانیها نباید از این ماشینها لذت ببریم
hsn safari
۱۵ مهر ۱۳۹۵ملت شریف .ملت بزرگ .ملت صبور. ملت …
ولی حتی حق انتخاب یه ماشین هم نداره
Infinite
۱۵ مهر ۱۳۹۵اگر اشتباه نکنم مدل پایه مرسدس بنز CLA هم در این رنج هست.
Elemento
۱۶ مهر ۱۳۹۵.
نه دوست خوب.
CLA مدل پایش از 37 هزار شروع میشه.
Infinite
۱۶ مهر ۱۳۹۵CLA 250 coupe
$32,400
CLA 250 4matic coupe
$34,400
حميد
۱۵ مهر ۱۳۹۵مزدا شاسی به نظر من عالیه
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۵بیوک لاکراس، شورولت کامارو، تویوتا 86، تویوتا تاکوما
Ali
۱۵ مهر ۱۳۹۵چقد این بیوک خوشکل و لوکسه.
از بین هایلندر و سانتافه ب نظرم هایلندر زیبا تره.
انتخاب من بیوک.:))
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۵ مهر ۱۳۹۵مزدا cx9 و مزدا mx5 و دیگرهیچ.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵عشق ژاپن داری ها
بازم دمت گرم ولی امریکایی ها هم خوب
سینا
۱۵ مهر ۱۳۹۵این نسخه مخصوص مدلهای V8 است. برای اِکوبوستها ارائه نمیشود و 6 سیلندرها هم تنها میتوانند بهروزرسانیهای سامانه تعلیق را دریافت کنند.
اکوبوست مگه مدل های توربو فورد نبود؟
جیانی آنیلی
۱۶ مهر ۱۳۹۵به نظرم 124 اسپایدر البت مدل عقرب نشانش و مزدا cx-9 بهترین هستن تو کلاس خودشون
سینا
۱۶ مهر ۱۳۹۵آبارث رو میگی ؟
فیات ۱۲۴ کوپه اش باحال میشه
shahin
۱۶ مهر ۱۳۹۵کسی میدونه چرا مزدا شاسی بلند وارد نمیشه؟ قیمتش که تقریبا با سانتافه برابره.چون ژاپنی هم هست به هر حال پرفروش میشه
مهدی drift
۱۶ مهر ۱۳۹۵چه دنیایی شده سانتافه از کامارو گرون تره !!!! حتی از جمس هم گرون تره :(
رافال M
۱۶ مهر ۱۳۹۵از لحاظ قیمت:
تایتان کامارو 1le تویوتا 86
تیگوان فیات 124 رج لاین هوندا
از لحاظ عملکرد: مزدا cx9 تیگوان مزدا میاتا mx5
تویوتا های لندر نیسان تایتان تویوتا تاکوما
مهدی drift
۱۶ مهر ۱۳۹۵از همه ی اینا اگه من بودم کامارو میخریدم اگه برای راحتی و مسافرت میخواستم جمس
mojtabaaston
۱۶ مهر ۱۳۹۵واقعا کامارو عالیه
هم خودش هم قیمتش
حیف به خاطر عقده های شخصی برخی افراد
ملت ایران از لذت سوارشدن به همچین ماشینهایی بی نصیب موندن
GOD BLESS AMERICA
۱۶ مهر ۱۳۹۵ثآمریکاییها بد نبود ولی با توجه به وزن نسبتا بالای این محصولات گشتاور کافی در چنته ندارند.
ولی خوب جمس آکادیا چشمم رو گرفت، البته امیدوارم در لیست موتورها نسخه وی 8 با حجم 5.7 لیتری هم وجود داشته باشه یا بعدا اضافه بشه.
Hami
۱۶ مهر ۱۳۹۵مزدا سی ایکس پس چرا اینا رو انقدر گرون می کنن تو ی ایران :(
Amin
۱۶ مهر ۱۳۹۵شورولت کامارو رو داشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر کن با 100 میلیون کامارو2016 سوار شی!!!!!!!!!!!!1
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵بعد اینجا با 100 میلیون چی سوار میشیم
حمیدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۵بیوک لاکرس واقعازیبا و دیدنی هست امیدوارم یه روزی مجددا وارد بازار خاورمیانه بشن که بتونیم در خیابان ها ببینیمشون حداقل دیگران سوارشن ما لذت ببریم
ابولفضل نصیری
۱۲ آبان ۱۳۹۵سرور لیست آبارت 124