پورشه ۹۱۸ یکی از سریعترین مدلهایی است که صنعت خودرو به خود دیده است. در سال ۲۰۰۸، چابکترین و سریعترین خودرویی که تا آن زمان آزمایش شده بود، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ بود که میتوانست در ظرف ۲/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یکچهارم مایل را در ۱۰/۱ ثانیه طی میکرد. اکنون، پورشه ۹۱۸، خودروی میلیون دلاری را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه میپیماید. برای اینکه تفاوت این دو قابللمس باشد، درنظر بگیرید که ۰/۳ ثانیه اختلاف بین شتابها در حد یک پلکزدن است. وقتی زمان شتابگیری کاهش مییابد، در ثانیههای بعدی نیز روند شتابگیری با شدت بیشتری دنبال میشود.
یک سؤال فیزیک مکانیک: دو ۹۱۸ مطابق شکل از حالت توقف از دو سر تونلی به طول یک مایل به طرف یکدیگر شروع به حرکت میکنند. سرعت برخورد آنها در لحظه رسیدن به یکدیگر در وسط تونل چقدر است؟جواب: بیشتر از ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت.
برای پیشرانه ۹۱۸، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسببخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسببخار همکاری میکنند. در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتنمتر که به تمام چرخها وارد میشود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت. شرایط برای تست کامل این خودرو برای سرعتهای بالاتر، چندان فراهم نبود ولی باید گفت که ویرون در مدت ۲۵/۵ ثانیه به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت میرسید و پورشه نیز تصدیق میکند که شتاب ویرون در سرعتهای بالاتر، بیشتر است.
۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعتی که میشد به آن دست یافت و در ۴۱/۷ متری بر روی سرعتسنج نمایش داده شد؛ مسافتی که تنها ۱/۵ متر کمتر از فاصلهای است که برای توقف کامل پورشه ۹۱۸ از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت لازم است.
در لحظه شروع حرکت ۹۱۸ شاهد اندکی هرزگردی بودیم. با چشمپوشی از بکسوات رخ داده در شروع حرکت، ۹۱۸ تنها با یک دور چرخش چرخها یا در مسافتی حدود ۲ متر به ۲۵/۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. تایرهای عقب پورشه از نوع ۳۲۵/30ZR-21 میشلین پایلوت اسپورت کاپ هستند که هر کدام ۷۲۹ دلار قیمت دارند. ارتفاع این تایرها به ۲۹ اینچ میرسد که ۲ اینچ بالاتر از این میزان در ۹۱۱ توربو S است. وقتی قطر کلی تایرها افزایش مییابد، سطح تماس تایرها با سطح جاده نیز به همین نسبت بالا میرود. به همین دلیل نیز چرخهای خودروهای مسابقهای به گونهای طراحی میشوند که در هنگام شروع حرکت نسبت به نیروی اینرسی واکنش مناسبی داشته باشند. عریضتر کردن تایرها نیز باعث کمک به افزایش عملکرد جانبی خودرو میشود.
- نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا.
- قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۳ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
- عرض: ۱/۹۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
- وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم.
پیشرانه:
- موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سیسی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتنمتر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه.
- موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسببخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر.
- موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسببخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتنمتر.
- قدرت مجموع: ۸۸۷ اسببخار.
- وزن برای هر اسببخار: ۱/۹ کیلوگرم.
- گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
شایان
۱۱ مرداد ۱۳۹۳جالبه طرفدارن انگلیس حمله کردن خب پدال واسه آلمان نذاره واسه کی بذاره انگلیسی ها هنوز نمیخوان قبول کنن در قرن 21 زندگی میکنن فکر میکنن الان حاکم دنیان در قرن 18 و 19 زندگی میکنن قبلا هم گفتم ماشینهای انگلیسی مثل تیم ملی اون کشورن:بی شخصیتن حالا هی بگید انگلیس بابا کل رسانه های بیداری و شنیداری و ماهواره ای فارسی و غیر فارسی مال شماست من نمیدونم یه کشور 64.5میلیونی که تازه همون از 4 کشور تشکیل شده که هرکدوم به نحوی سودای جدایی دارن با اقتصاد سومی(اونم به زور) در اروپا که همیشه ساز مخالف زده باهاشون چی داره که تمام عالم و آدم دارن ازش میگن این به نظرتون مشکوک نیست همون رسانه ها هم به هر فرصتی میخوان استفاده کنن و مردم و اقتصاد و تاریخ و ورزش و علمو… آلمانی ها رو بکوبن که البته مهم نیست چون آلمانها متحد تر از اونین که اونا میخوان در ضمن من اگر بخوام بنویسم از مافیای رسانه ای انگلیسی ها خیلی حرفها میتونم بزنم که البته جاش نیست ولی به زودی مطرح خواهم کرد
شایان
۱۱ مرداد ۱۳۹۳جالبه دارن به میلاد هم توهین میکنن دیگه […] به کجا رسیده آقایون مدرک دار یکم خجالت بکشین دیگه شما اونایی که واقعا تحصیلات دارنو زیر سوال نبرین که البته بردین خیلی وقته دیگه شما اون آب ریخته شده ای که خودتون ریختینو خشکش نکنین بسه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
خیلی معترضی ، برو خودت مطلب ترجمه کن . فقط نشین دنبال ایراد بگرد یا دنبال
این باشی که مطلب از کجا اومده و چرا قلم ضعیفه . چرا این نویسنده مدرک نداره .
هر کی ندونه انگار خودروساز ها هم از اول دکتری داشتن . حالا خوبه همه از صفر
شروع کردن . فقط دنبال مطرح شدن هستی زیگما . برات متأسفم . اگرم نمیتونی
مطالب رو تحمل کنی ، میتونی پدال و ترک کنی . همینی که هست .
امیدوارم ناراحت نشی وقتی جوابای خودتو به خودت میدم .
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام خوبی؟
وایبرت چی شد آخرش؟ تو میای یا من برم؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اینو بدون که مدرک فهم و شعور نمیاره .
هر حرفی از مدرک بزنی بدتر خودتو با 30 سال سن و عملکردت میبری زیر سوال .
یک نگاهی به سابقه و پیشینت و شخصیت های گوناگونت بکن .
اینقدر ظرفیت نداری که یک مطلب از بدی های ماشین امریکایی ببینی .
کدام یک از بچه های دیگر این حرف ها و کارهارو کردند ؟؟؟؟
سابقت خیلی خرابه . خراااااااااااااب .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳هرکسی دوست داره ، از عشقش مطلب بنویسه . تو هم از عشقت امریکا بنویس .
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان ول کن داداش
واسه کی داری گلو جر میدی
بچه ها خودشون آگاه ترن . . .
خدارو شکر هم اوضاع یکم آروم شد.!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
پدال خواهشا دیدگاه های منو تایید کن . اینقدر لاپوشونی نکن .
مجتبی (ساروی)
۱۱ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان من که به شخصه عاشقتم .نه عکستو دیدم نه سنتو میدونم نه ایمیلتو و نه هیچی ولی از کامنت هایی که در مورد ماشین ها میذاری مطمنم که بچه ای اگاه به دنیایه خودرو هستی .این داستان احمقانه ی مدرک هم دیگه داره لوث میشه.به شخصه شدیدا منتظر نظرات کارشناسانت در مورد ماشین ها هستم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
مجتبی جان من نوکرتم . به خدا اینجا نباید مساله ی پولداری و ضعیف . تحصیل
نکرده و تحصیل کرده . بالا شهر و پایین شهر و ….. مطرح باشه . یعنی اینقدر
حقیر شدیم ؟؟
من متولد 68 هستم . اینم جیمیل منه : MILADOLF.G65AMG@GMAIL. COM
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود . تورو جون هرکی دوست داری ، خاتمه بده به این حرفا .
محمد ، عشق ژاپن
۱۱ مرداد ۱۳۹۳چی شده؟
mehran911
۱۱ مرداد ۱۳۹۳نبینم غمتو گل پسر قبلا هم بهت گفتم بازم میگم تو با فکر ومنطق کاری که میدونی درسته بکن نه چیز دیگه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
نه بابا مهران جان . ازونجایی که من عاشق وسایل ضد ضربه و ضد اب هستم ، با این
حرفا تضعیف نمیشم . اتفاقا محکم تر هم میشم . دقیقا مثل تحریم های ایران .
:) :)
ahmad
۱۳ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان تو واقعا محکمی درش شکی نیست ولی تو روخدا خودتو با تحریم ها و استقامت ایران مقایسه نکن چون مقاومت ایران همش قپیه.
M.B
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شتاب 2.2
مصرف 3.8
..
…
تخیییییییییییییییییلی لامصب
نایب
۱۱ مرداد ۱۳۹۳یعنی با آمار پدال مسافت ترمز 206 اس دی از مسافت ترمز پورشه 918اسپایدر کمتره!!!!؟؟؟
mehran911
۱۱ مرداد ۱۳۹۳بااااااار ها تو این سایت گفتم 918 یه چیز دیگست اصلا به خودتون اجازه ندید اون رو با ماشین های دیگه مقایسه کنید به گفته سرمهندس موتور پورشه : در 918 اختراعاتی صورت گرفته که در هیچ چهار چرخی دیده نمی شود.
بار ها گفتم باز هم میگم پورشه ورای تمام خودرو ساز ها عمل میکنه و حداقل 10 سال جلوتر از تمام خودرو ساز هاست
شایان
۱۱ مرداد ۱۳۹۳مک لارن p1 باید با لافراری مقایسه بشه که درست هم هست 918 ورای اوناست یه سر و گردن بالاتره چه slr و دوستان ضدآلمانی و بی منطق بخوان چه نخوان الانم فقط اومدین که جو سایت و خراب کنین و بس من بارها به دوستان خطر و گوشزد کردم ولی اونا خیلی صبورتر و خوش بین تر از من بودن و دمشونم گرم ولی امروز ذاتتون و نشون دادین میلاد از هممون فهم اتومبیلش بیشتر و بود و اطلاعاتش کاملتر اینو من از سه سالی که هر روز میام تویه سایت میگم کسی که با همه با احترام صحبت میکرد و به همه نظرات احترام میذاشت براتون متاسفم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
نه بابا شایان جان . این حرفا چیه ؟؟؟ هیچ کس بر هیچ کس برتری ندارد ، مگر در
ایمان . شما منو خیلی بزرگ میبینی . اگرنه که …..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
راستی شایان جان ، به جیمیل من سربزن . این 1000 دفعه .
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳نبوغ آلمانی
reza
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شاهکاره
طراحی فوق العاده ای داره
مهندسی و سیستم این ماشین بره خودش یپا فیزیک بره خودش :) :)
reza
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پدال
چرا نمیشه ویرایش کرد؟!!!!!
سردبیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام. این مشکل به برنامه نویس منتقل شده و در حال بررسی آن هستند.
پوزش بابت مشکل بوجود آمده.
reza
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام
هرچه سریع تر رسیدگی بشه ها هههههه ( شوخی کردم :) )
خیلی ممنون بابت رسیدگی
just 323
۱۱ مرداد ۱۳۹۳این کیه با ……. من همیشه 918 رو تو یه دنیایه دیگه نگه میداشتم ولی قرار نبود این طوری روان بازی در بیاره …. واقعا حرفی برای گفتن وجود نداره ! …
شایان
۱۲ مرداد ۱۳۹۳918 918 918 بهترین و سریعترین و از همه مهمتر بالاترین اتومبیل دنیاست عشق است آلمانی که اگر نبود الان اونایی که ادعای همه چی دارن باید بجای ماشین سوار گاری میشدن که اونم به اسب بسته بود!
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۳خارق العاده ترین اتومبیل سوپر اسپرت دنیا
just american
۳۱ شهریور ۱۳۹۳اینم مثل لافراری محدودیت تولید داره؟
solat
۱۳ مهر ۱۳۹۳این ماشین پورش رو دوس دارم زیباست و چشم نواز و پرقدرت
شایان
۲۰ آبان ۱۳۹۳سلام.من خودم امریکایی رو دوست دارم ولی از واقعیت نمیشه گذشت انصافا 918 اسپایدر هیولاست.البته مطمینن اگر امریکا همچین ماشینی درست کنه به جرات میگم حدود 150000 دولار ارزونتر میزنن.این المانیا خیلی سود میخورن رو ماشیناشون.
میلاد
۱۰ آبان ۱۳۹۶مصرفش بینظیره
Khshayar
۹ اسفند ۱۳۹۶من که عاشق پی گیری و مقایسه سوپراسپورت هام .محصولات شرکت پورشه هم از علایقم هست اما صدای لامبورگینی به همه شرکت ها ی دیگه می ارزه بگذریم از قدرت موتور شتاب و مهمتر از همه هندلینگ..علاوه بر نهایت سرعت ،شرط پیروز شدن توو مسابقه اینکه جاده و پیچ ها رو شکست بدی نه فقط حریفات رو…از این رو بوگاتی با اون همه سیلندر و قدرت هیچ به دلم ننشست ..البته نگذریم که هندلینگ پورشه متناسب با زور ماشین و وزنشه ولی لامبورگینی یه چیز دیگس خصوصا این محصولشون اوراکان که جانشین سالار ماشینها لامبورگینی گالاردو شد