سیستمهای کروز کنترل تطبیقی که در خودروهای امروزی نصب هستند درحالحاضر تنها میتوانند در جادهها نقاط احتمالی برخورد را شناسایی و بهطور خودکار ترمز خودرو را اعمال کند. این سیستم بهظاهر در هر خودرو لوکس جدیدی یک پیشرفت جزئی دارد، اما درحالحاضر پورشه در حال کار بر روی کروز کنترل تطبیقی است که ویژگیهایی دارد که تاکنون هیچ شرکتی به فکر دستیابی به آن نیافته است. سیستم بروز شده InnoDrive میتواند در همهحال شتاب جانبی ۰.70g را حفظ کند، شتابی که بسیاری از رانندگان کمتر آنرا تجربه میکنند.
درحالحاضر این فنآوری توسط پورشه در پیچ و خم جادههای Weissach (منطقهای در شهر بادن-وورتمبرگ که در آن مرکز تحقیقاتی پورشه واقع شده است) در حال توسعه است. این سامانه برای شناسایی پیچها از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه دادههای سیستم ناوبری بهره میبرد. این اطلاعات کمک میکنند تا رایانهها یک عکس سهبعدی از جاده تهیه و اقدام به تنظیم سرعت کروز کنترل کنند تا به سرعت لازم برای دریافت شتاب کمتر از ۰.50g دست یابند (حد شتاب جانبی در سه حالت قابل انتخاب است؛ کارآمدترین آن ۰.70g است)، دراینصورت نیازی نیست راننده در پیچها هدایت خودرو را مجدد بهدست گیرد. هدف فنآوری جدید InnoDrive رساندن راننده به مقصد با بیشترین سرعت ممکن آنهم با مصرف حداقل سوخت است. پورشه میگوید InnoDrive میتواند مصرف سوخت را در دنیای واقعی تا ۱۰ درصد کاهش دهد درحالیکه زمان رانندگی هم ۲ درصد کاهش مییابد. در این سیستم، گذشته از کاهش ترمز گیری، کامپیوتر برای بهینهسازی و کنترل جریان مصرفی بنزین در هنگام شتاب گرفتن مجدد و کاهش مصرف سوخت برنامهریزی شده است. فنّاوری پورشه احتمالاً جریان بنزین را تحت کنترل قرار میدهد و با معکوس دادن سرعت را کنترل میکند تا حداقل مقدار مصرفی سوخت حاصل گردد.۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa&S
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اونا به فکر چی هستن ما به فکر اینیم پرایدی که از روش 10 تا مدل زدیم ایربگ داشته باشه یا نه
افسوس
فرید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴وقتی پورشه یه فن اوری رو میکنه اونو به بهترین نحو ممکن درستش میکنه یعنی واقعا کاربردی درستش میکنه
Ahmad..F12
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب فراهانی ممنون
پورشه همیشه در تکنولوژِ پیشرو بوده و هست
فقط دارم به این فکر میکنم که این کروز تطبیقی که عنوان شد چطور میتونه شتاب جانبی رو روی یه
عدد خاص حفظ بکنه!!
خیلی عجیبه
مهرداد فراهانی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود جناب نیشابوری عزیز
با کمک سنسور ژیروسکوپ میشه اینکار را کرد.
Ahmad..F12
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر شما همکار عزیز
درسته با سنسور ژیروسکوپ و سنسورهای شتاب سنج میشه این کار رو
راحت انجام داد ولی خب این سنسورها تماماًمتصل به ECU و هیدرولیک
سیستم تعلیق هستند
تعجب من از این بود که چه ارتباطی به کروز داره
احتمالاً کروز رو به این سیستم وصل کردند
در هر صورت ممنون. ;)
حامد قدسی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا جالب بود سپاس
احسان(احسان سابق)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴باید پردازنده الکترونیکی بشدت قدرتمندی داشته باشه که بتونه چنین اطلاعاتی رو بسرعت زیاد پردازش کنه و پاسخ مناسب رو بده
BMW7
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خوشحالم از اینکه سایتی مثل پدال اخبار به این مهمی از دنیای خودرو رو زود به اطلاع ما میرسونه و ناراحتم از اینکه امکان داره تا ما زنده ایم و اوضاع همچینه دستمون به چنین تکنولوژیهایی نرسه.اه ه ه خدا
ویشتاسپ
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود به همه
پورش یکی از بهترین کمپانیها هستش
بسیار عالی و با بخش R&D بسیار قوی
احمد باقری
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سیستم خوبیه ولی جدید نیست.