پژو

بررسی پژو 208 کارکرده

با توجه به عرضه‌ی قریب‌الوقوع پژو ۲۰۸ در کشورمان اخیراً به مطلبی در سایت اتو اکسپرس برخوردم که در آن بررسی کاملی را نسبت به نمونه‌ی کارکرده‌ی این خودرو انجام داده است. با توجه به اینکه خودرو در کشور ما کالایی سرمایه‌ای محسوب شده و اکثر خریداران مدت زیادی یک خودرو را نگه می‌دارند، اطلاع از هزینه‌های طولانی‌مدت و خرابی‌های احتمالی آن حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین خواندن این مطلب درباره‌ی ۲۰۸ می‌تواند مفید باشد.

Peugeot 208
پژو خودروهای کوچک فوق‌العاده‌ای را ساخته است اما در چند سال اخیر زیر سایه‌ی رقبای خود در مباحثی چون سواری بهتر، اعتماد بیشتر و کیفیت بالاتر بوده است.

Peugeot 208
بنابراین دیدن این‌که پژو با عرضه‌ی مدل ۲۰۸ در سال ۲۰۱۲ بازگشتی شکوهمندانه داشته جای بسی خوشحالی دارد. این خودرو به حدی خوب بود که عنوان سوپرمینی سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد. در آن زمان گفتیم که پژو به صدر کلاس خودروهای کوچک بازگشته است. ۲۰۸ همه‌چیز دارد: طراحی زیبا، کیفیت، فضا و تجهیزات. این خودرو سواری خوبی داشته و بسیار اقتصادی نیز هست.

Peugeot 208
نمونه‌های اولیه‌ی این خودرو هم‌اکنون ۴ ساله بوده و مدل فیس لیفت شده‌ی آن نیز در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بنابراین این خودرو می‌تواند یک گزینه‌ی کارکرده‌ی مناسب باشد.

Peugeot 208
نسل نخست پژو ۲۰۸ مدلی است که تمرکز ما روی آن قرار دارد.

  • پژو ۲۰۸ نسل اول

قیمت از ۵ هزار پوند

تاریخچه

۲۰۸ در ژوئن ۲۰۱۲ و در فرم‌های بدنه‌ی هاچبک ۳ و ۵ درب معرفی شد. رنج پیشرانه‌های این خودرو عبارت‌اند از نمونه‌های ۱،۱.۲،۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۴ و ۱.۶ لیتری دیزل. از بین دو گیربکس ۵ یا ۶ سرعته ی دستی نیز می‌توان یکی را انتخاب نمود.

Peugeot 208
نسخه‌ی 30th anniversary special edition Gti نیز با ۲۰۸ اسب بخار قدرت در سال ۲۰۱۴ معرفی گردید. در ژوئن همین سال نسخه‌های تجدیدنظر شده‌ی ۲۰۸ به نمایندگی‌ها راه یافت که پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر، تجهیزات ایمنی بیشتر و طراحی خارجی بهبود یافته داشت و یک تریم GT Line نیز با جزئیات اسپورت تر به خط تولید اضافه گردید.

Peugeot 208
مدل‌های پایه دارای امکاناتی نظیر ESP، شیشه‌های جلوی برقی، کروز کنترل و قفل مرکزی هستند. در تریم اکتیو شاهد افزوده شدن رینگ‌های آلیاژی، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه لمسی، بلوتوث و صندلی‌های عقب تا شدنی هستیم. مدل Allure نیز دارای شیشه‌های دودی، تریم کروم اضافی، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار و تهویه‌ی دو ناحیه‌ای است درحالی‌که در مدل Feline رینگ‌های ۱۷ اینچی، رادیو DAB، سیستم ناوبری و سقف پانورامیک هم اضافه می‌شود.

Peugeot 208
رقبای پژو ۲۰۸ در این کلاس

گزینه‌ی محبوب و کارکرده‌ی ما در این کلاس فورد فیستا با ترکیبی از هزینه‌های مالکیت و رانندگی پایین، پیشرانه‌های عالی و جذابیت بالا است.

فورد فیستا 2014
فورد فیستا ۲۰۱۴
کیا ریو دیگر گزینه‌ی عالی است که به لطف گارانتی زیاد، ارزش بالا و فضای داخلی زیاد نسخه‌ای قابل‌اعتنا نشان می‌دهد. رنو کلیو نیز دیگر گزینه‌ای است که با خرید آن (مخصوصاً نسل چهارم) شاهد کیفیت بالایی خواهید بود.
Kia Rio 2014
Kia Rio 2014
Renault Clio 2013
Renault Clio
اگر جیب‌هایتان عمق بیشتری دارند می‌توانید به فولکس‌واگن پولو نیز فکر کنید که پیشرانه‌های فوق‌العاده‌ای دارد.
2014 Volkswagen Polo facelift
۲۰۱۴ Volkswagen Polo facelift
  • چیزهایی که باید مدنظر قرار بگیرند:

برف‌پاک‌کن‌ها

هنگام فعال شدن، برف‌پاک‌کن‌ها می‌توانند لرزش‌های شدیدی در روی شیشه‌ی جلو داشته باشند. به نظر می‌رسد که بهترین راه‌حل استفاده از نمونه‌های افترمارکتی است.

peugeot-208-019
سیستم مدیا

سیستم چندرسانه‌ای صفحه لمسی می‌تواند بدون هیچ دلیلی از کار بایستد. با خاموش کردن آن معمولاً مشکل حل می‌شود اما همیشه این‌گونه نیست.

peugeot-208-016
ترمزها

برخی مالکان اشاره کرده‌اند که لنت‌های ترمز پس از حدود ۸ هزار کیلومتر نیاز به جایگزینی دارند.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق جلوی ۲۰۸ می‌تواند بکوبد که این مورد معمولاً به خاطر محل قرارگیری بوش بالایی در یکی از جذب‌کننده‌های شوک است که باید جایگزین شود.

peugeot-208-017
کابین

با وجود فرمان کوچک که پایین‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته می‌توانید طراحی داشبورد را هم دوست داشته باشید و هم از آن متنفر شوید. اما این بخش به خوبی ساخته شده و نمای خوبی دارد اگرچه که دسترسی به بخش عقب در نمونه‌های ۳ درب کار پرزحمتی است. صندوق‌عقب حجم ۲۸۵ لیتری دارد (با تا شدن صندلی‌ها این مقدار به ۱۰۷۶ لیتر می‌رسد) که اگرچه در رتبه اول کلاس نیست اما فضایی برجسته محسوب می‌شود.

فراخوان‌ها

پیش از این ۷ فراخوان برای ۲۰۸ انجام شده که دلگرم کننده نیست. اولین فراخوان در جولای ۲۰۱۲ بوده که برای کاپوت خودرو انجام شده است. دو ماه بعد نیز به علت مشکلات ترمز فراخوان بعدی صورت پذیرفته است.

اشکالات مربوط به ESP نیز باعث فراخوان در دسامبر سال ۲۰۱۲ شدند درحالی‌که نشت سوخت منجر به فراخوان دیگری در فوریه ۲۰۱۴ گردید. فراخوانی دیگر در همان زمان برای نقص سیستم تعلیق نیز انجام پذیرفت. ششمین فراخوان در می ۲۰۱۴ صورت پذیرفت و آخرین فراخوان نیز به نگرانی از نقص ساب فریم‌ها مربوط می‌شد.

رضایت مالکان در نظرسنجی Driver Power

پژو ۲۰۸ در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ترتیب رتبه‌های ۴۹،۷۳ و ۸۴ را در نظرسنجی رضایت‌مندی Driver Power به دست آورده است. مالکان مواردی چون هزینه‌های رانندگی پایین، قابلیت اعتماد و کیفیت سواری را به همراه هندلینگ ۲۰۸ دوست داشته‌اند درحالی‌که کاربردی بودن، تکنولوژی‌ها و راحت سواری از نقاط ضعف این خودرو بوده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    به نظرم تورقبای پژو 208 رنو خیلی بهتر از پژو.البته فورد هم خوبه

    1. xan

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ینی واقعا پولو رو نادیده گرفتی ؟ یا Gol رو ؟ گلف رو نمیگم اون که قیمتش خیلی از این بالاتره و گل با قیمت کمتر صد شرف داره به این. تو باقی رقبا هم صد در صد فیستا از این بهترینه و انتخاب منه بعد از گزینه های vw و بعدش رنو کلیو و کیا ریو. از لحاظ طراحی هم خیلی زشته فک نکنم مردم برن طرفش بیشتر فروش 206 به خاطر ظاهر و چابکیش بود. وگرنه با اون فضای زیادش چندان قابل استفاده نیست ! با این طراحی زشت اگه خودروهای دیگه ایی مثل سوزوکی بالنو عرضه بشن به نظرم کسی سراغ این نمیره. یا تو سدان ها گزینه ایی مثل فیات تیپو که ظاهرش اسپرته رقیبش میشه. حتی به نظرم سدان های که ظاهر اسپرت هم نداشته باشن میتونن بازارشو بگیرن از بس زشته این. امیدوارم پژو بعد چند ماه کاسه کوزشو ورداره بره دیگه نیاد ایران.

      1. وحید

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (325 ديدگاه)

        سوزوکی بالنو را با این مقیسه می کنی
        این خیلی بهتر از سوزکی بالنو

      2. مسعود

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        شدیدا با حرفت موافقم. نه قیافه داره، نه کیفیت. اصن هماهنگ به نظر نمیاد. به نظر من نسبت به 206 هم پسرفت حساب میشه
        حیف پولو و کلیو و ریو نیس واقعا!

  2. وایییی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این کجا و چیزی که قراره ساخته بشه تو جاده مخصوص کجا . تازه همیشه برام جالب بود که چرا هیچ وقت سایپا و ایران خودرو فراخوان ندادند . یه دلیل میتونه تموم شدن فراخواناشون باشه یه دلیل دیگه این که کارمند قسمت فراخوان ندارند یا شاید فراخواندانشون پر شده

    1. ممل

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من 206 تیپ 6 داشتم مدل 90 دو سری فراخوان دادن که یکیش برای دسته موتور بود…

    2. shahin

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دادا دیگه نیازی به فراخوان نیس که همون هفته اول گیربکس ی طرف موتور یه طرف داشبورد ی طرف صدا میده کلشم عوض کنن باز صدا میده و باید عوض شه خانه از پایه ویرانه

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        افرین به شاهین.دقیقا

  3. Sina

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تعویض لنت تو 8هزار کیلومتر!!! ? مگه با ترمز راه میرن

  4. محسن

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    س.مطمئن باشید چیزی که قراره تو ایران تولید بشه اشکالات بیشتری نسبت به نسخه خارجی خواهد داشت.کلا فراخوان تو ایران وجود خارجی واقعی نداره به امید روزی که ایران خودرو و سایپا برای این مردم احترام قائل بشن چون ارزش این مردم بیشتر از این حرف هاست

  5. آرش

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هرجا سخن از استهلاک است،نام پژو بر تارک آسمان میدرخشد.

    1. amir

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (522 ديدگاه)

      این جمله یک توهم بیشتر نیست هیچ دلیل علمی ای نداره.

  6. Lord Cezar

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این هنوز نسخه خارجیشه . وای بر حال ایرانیزه و ایرانخودرویزه شدش.

  7. volvo fh

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    مگه قطعات افتر مارکتی به قطعه های درجه چندم نمیگن؟چجوریه که باید بجای قطعهOEM,افتر مارکتی استفاده کنی

    1. سجاد

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (188 ديدگاه)

      افتر مارکت به قطعه ای که بعد از خرید خودرو میتونی بخری و امکان سفارش به خودروساز وجود نداره رو میگن
      حالا میتونه کیفیتش خوب یا بد باشه
      معنی کلمه افتر مارکت هم میشه بعد از بازار یا بعد از ورود خودرو به بازار

  8. حميد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فعلا کراس اورها تو بورس هستند فکر کنم پژو ۲۰۰۸ بیشتر از دویست و هشت کارش تو ایران بگیره
    مقاله خوبی بود

  9. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    خیلی جالبه بعضی دوستان اصلاً مقاله رو نمیخوانند!!!!!!!!!!!!!خب مطالعه خسته شون میکنه
    مقاله میگه هزینه رانندگی پایین ولی دوستانی هستند که میگن هر جا سخن از استهلاک هست نام پژو میدرخشد!!!!!!
    امیوارم لااقل امکانات تیپ پایه رو حذف نکنن.اگر فول آپشن اتوماتیک رو تا 70 میلیون بدن ارزش خرید داره

    1. علی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (206 ديدگاه)

      قیمت قطعات 208 قطعا خیلی بالاتر از مدل های قبلی پژو خواهد بود طبق تجربه…
      و همین تجربه میگه بازار ایران متفاوت خواهد بود با بازارهای دیگه

  10. حمیدرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو تیپ پایه این ماشین همون امکاناتی هست که ایرانخودرو جزو آپشن محسوب میکنه بعد قیمت کارکرده بعد از چهار سال خیلی مناسبه و البته بررسی بسیار جالبی بود بازهم دل ماسوخت که چرا این همه رقیب برای این ماشین هست ولی در ایران هیچ کدام وجود خارجی هم نخواهند داشت خصوصا اون فورد خانه خراب کن پرمصرف و پراصطحلاک

  11. امین آریامن

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (147 ديدگاه)

    این دوستانی ک میان نظر راجب قیمت میدن خب حتما لگن سازای داخلی هم میان بازخورد همین نظرات رو میگیرن و اونجور نظام قیمت گذاری فضایی رو شکل میدن…اخه ۷۰ ملیون واس این ماشین ارزش خرید داره؟
    این چیش نسبت به همین ۲۰۶پلاس جدید ک قراره حدود ۴۰ واس دستی و ۴۵ واسه اتومات قیمت بخوره زیادتر داره جز اینکه جدید تره..همه خودروسازای دنیا نسل جدید خودرو رو با کمترین تغییر قیمت نسبت ب مدل قدیمی عرضه میکنن اونوقت شما میگین ۲۰۸ با ۷۰ ملیون ارزش خرید داره ؟؟بابا نگین این حرفا رو خداوکیلی…
    این ماشین فوقش تو تیپ پایه قیمتش از ۴۵ باید شروع شه و تو فول ترین تیپ به ۵۵ ختم شه…
    تازه با همین مبلغ هم ارزش ک نداره و بس مبلغ گزافی هس ولی با توجه به وضعیت سیاه خودروسازی ایران این قیمتا را باید تحمل کنیم..
    هرچند قطعا لگن ساز وطنی قیمت بالاتری از این حرفا میزنه اما ما نباید بیایم بگیم ارزش خرید داره ک اون لگن سازا هم پروتر شن

  12. omid

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحیش به همون۲۰۶ قدیمی هم نمیرسه!
    هفتاد تومن یعنی پول زور
    واقعا بیش از پنجاه پول دادن بالای این ماشین اشتباه محض هستش
    تست تصادفش هم که افتضاح هستش
    به قول دوستان از ۲۰۶پلاس هیچی بیشتر نداره که کمتر هم داره و حدود سی تومن هم گرونتره!!!!
    خداوکیلی هر جور فکر میکنم خریدش با عقل جور در نمیاد!

  13. محمدرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ضعف جلوبندی مشکل همیشگی پژو !

  14. Genius

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    این ابوطیاره بدرد نخور فرانسوی تنها برگ برنده خودش یعنی قیمت مقرون به صرفش(شروع قیمت از 5 هزار پوند برای مدل 4 سال کارکرده یعنی حدودا از 20 میلیون تومان) رو در ایران از دست خواهد داد و خریدش به هیچ وجه فعل پسندیده و عقلایی محسوب نمیشه و میشه با رقم پرداختی برای این پژوی چینی شده و مفتخر به هنر دست صنعتگران ویرانخودرو روی خرید گزینه های به صرفه تری فکر کرد!
    امیدوار بودم حالا که تمام مسیرها از جاده مخصوص به شانزه لیزه ختم میشود لااقل با توجه به بدعهدی پژو در پایبندی به مفاد قراردادش و همینطور عدم تعهد این کمپانی برای بروزرسانی محصولات مونتاژی خود در بازار ایران اینبار کفه ترازو بسمت مشارکت با رنو که یک سر و گردن از پژو بالاتر است سنگینی کنه اما غافل از آن بودم که گویا نمی توان از نقش تصمیم گیری مدیران غیر متخصص و روابط پشت پرده در این خصوص چشم پوشی کرد!

  15. A

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خوشم میاد ظبطش همونیه که ایران خودرو روی 206 های خودش میزاشت

  16. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم مثل همیشه.

  17. sunmartin

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    باید گفت هر جا سخن از استهلاک است “نام فرانسوی ها بر تارک جهان میدرخشد”
    چون فرانسوی ها به استهلاک شهره آفاق هستند و رنو و سیتروئن وبیش از پژو در استهلاک بالای قطعات مهندسی پیچیده غیر ضروری ید طولایی دارند. برای تعویض لامپ هدلایت جلو مگان کلی باید وقت گذاشت و کل جلوی خودرو را باز کرد یا یکی از چرخ ها و نیز کیفیت رو دری های مگان، کافیه مرطوب بشه سریع دفورمه میشه و باید تعویض بشه پارگی مداوم گردگیر پلوس ال نوت ریپ زدن های گاه و بی گاه سوختن مداوم سنسور اکسیژن 206 و یا 207 fake نشکل پدال و غربیلک مشکل جوش آوردن های اپیدمی و ….اینها مستی نمونه خروار بودند حالا نسخه چینی فرانسوی ایرانی چه شود؟خدا داند

  18. Arian

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتره تا وقتی که فعلاً هیچ چیز از این ماشین ندیدیم بی خود اراجیف در مورد کیفیت و قیمت این ماشین نگیم .این مدلی که توی این مقاله هست برای سال ۲۰۱۲، مطمئناً تمام این مشکلات در مدل ۲۰۱۵ که می خواهد در ایران تولید شه اصلاح شده .من که یک مدل ۱.۶ مال سال ۲۰۱۵ این ماشین رو با پلاک اروند روندم و به نظرم بی نظیر بود، حتی به نظر من سواریش از ریو ۲۰۱۴ خودم خیلی خیلی لذت بخش تر بود و خیلی هم اتاق نرم و راحتی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا