جدیدترین سدان مفهومی پژو با شعار ” چشم اندازی از سدان های آینده ” معرفی شد؛ خودرویی که قرارست کمتر از دو هفته دیگر برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ رونمایی شود . . .
اگزالت در ادامه طرح های جدید Shark Skin پژوست یعنی بجای خطوط تیز و شکسته از لبه های منحنی و نرم در بدنه ۲ رنگ خودروها استفاده می شود که قبلا آنرا به وضوح در مفهومی Onyx که سال ۲۰۱۲ رونمایی شد، دیده بودیم. همچنین بدنه این خودروی ۴.۷ متری، به یاد خودروهای فرانسوی سالهای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بصورت دست ساز ساخته شده؛ کاپوت کشیده، سقفی که تنها ۱.۳۱ متر ارتفاع دارد و رینگ های ۲۰ اینچی از دیگر ویژگی های ظاهری Exsalt هستند.
آقای Maxime Picat ریاست کمپانی در اینباره می گوید:
در تاریخ ۱۲۵ ساله پژو، مدل های زیادی هستند که الگویی منحصر به فرد برای صنعت خودروسازی جهان بودند. حالا با EXALT این برند به جایگاهش ثبات داده و آغازگر فصلی نوین شده است. حرکت روبه جلوی ما همیشه قاطعانه و مطمئن بوده.
اگر به کابین خودرو دقت کنیم، علاوه بر روکش های فولادی سخت کاری شده، تریم چوبی گسترده ای را خواهیم دید که توسط استودیوی PINWU Design در چین طراحی و ساخته شده است. همچنین می توان دید که پژو در کابین Exsalt از تکنولوژی جدید i-Cockpit بهره گرفته که برای اولین بار در مدلهای ۳۰۸ بکار رفت؛ دو مشخصه خاص این تکنولوژی را می توان فرمان کوچک خودرو و کنسولی ساده و خلوت (بدلیل انتقال دکمه های متععد کنسول به درون سیستم چندرسانه ای) دانست.
دومین ویژگی کابین Exsalt وجود ۹ دکمه ضامن دار (سوئیچ های خلبانی) است که به دو گروه تقسیم شده؛ ۲ دکمه سمت چپ فرمان برای تنظیمات خودرو و ۷ دکمه دیگر در کنسول برای دسترسی به امکانات سیستم چندرسانه ای.
اما سومین مشخصه کابین این سدان را می توان سیستم تصفیه هوای Pure Blue دانست که در هنگام خاموش بودن خودرو فعال شده و می تواند از رشد باکتری ها و قارچ های درون کابین جلوگیری کند.
پژو برای Exsalt از پیشرانه HYbrid4 خود بهره گرفته؛ یک انجین ۱.۶ لیتری THP (که مهندسین PEUGEOT Sport آنرا بهبود داده اند) با قدرت ۲۷۰ اسب وظیفه به حرکت انداختن چرخ های جلویی خودرو را دارد درحالیکه برای چرخ های عقب از یک موتور الکتریکی ۶۷ اسبی استفاده شده.
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳این رسانه های ایران هی میگن پژو
بر شکست شده منظورشون اینه دیگه لابت
بعد عمری معنی برشکستم فهمیدیم
واقعا که
اونداز onyx اون از rcz اون از308 اینمexzant
بر شتکیت که نشد هیچ خیلی هم پیشرفت کرد
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳بنظرم زبان طراحی جدید پژو نشون میده استراتژی بلندمدتی برای ورود مجددی به بازارهای جهانی داره ..این مدل پاشنه آشیل پژو هست که در رده سدانهای متوسط لوکس با طول4.7متره.پژو از ساخت این گونه خودروها در چند دهه اخیر عاجز بوده اما این خودرو ونحوه طراحی و معرفیش نشون میده واقعا روش کار شده..یه چیزی که جالبه اینه که همه شرکتها تلاش میکنن تا سرحد امکان بهتریناشونو به بازار عرضه کنن چیزی که در ایران بدلیل وجود نداشتن بازار رقابت بالعکسه
امیدوارم روزی برسه بچه های مهندسی داخلی بتونن همچین خودروهای خوبی به بازار ایران وجهان معرفی کنن
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳تصور ایران از پژو خلاصه شده در همون مدلهای 206 و 405 و پرشیا و نهایتا 407 و اون چیزی که ما در ایران به عنوان 207 میبینیم با 207 که در فرانسه تولید میشه فرسنگ ها فاصله داره
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آره داداش
تا میگن پژو, 405 فوری میاد توذهنم پشتک میزنه
سیاست پژو در ایران هم تقصیر خود پژوی نامرده هم داخلی های بی عرضه بی سواد…
این مدل مفهومی هم بنظرم قشنگه (هرچند که از شرکت پژو بدم میاد)
متفاوت هم هست که متفاوت بودن و جرات و جسارت برای طراحی و کمک به پیشرفت صنعت خودروسازی خیلی لازمه
ولی داخلش جالب نیست انگار تنه درختو کردن تو ماشین
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳رضا جان باهات موافقم کمپانیه پژو اون زمانی که کیا و هیوندایی به عنوان برند های نیمه مطرح به این اندازه تو ایران فراگیر نشده بودن و رشد نکرده بودن میتونست مدعی باشه ولی الان دیگه مدلهای پژو حرفی برای گفتن در مقابل غول های مطرح بازار مثل بنز و بی ام و و در آینده نزدیک کیا و هیوندایی ندارن
خاوری مزراتی
۲۴ فروردین ۱۳۹۳عزیزان توجه کنید که در سرمایه آزاد کسی دلش برا کسی نمیسوزه الا خود فرد..ماهم اگه از پژو بد دیدیم تقصیر ابهانی بود که باهاشون قرارداد بستن…بنظرم حرجی بر پژو نیست ..تقصیر کار خودمونیم
ali
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ما ایرانی ها حقمون بیشتر از این چیزاست ولی اینقدر از این مملکت دزدی مکنن ما باید تا سی ساله دیگه پراید و سمند رو تحمل کنیم
آرش
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اتفاقا اصلا هم حقمون بیشتر از اینا نیست،تا زمانی که خودمون برای جون و مال خودمون ارزش قائل نباشیم همین پراید و سمند از سرمون هم زیادیه. از ماست که بر ماست.
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳پس از مــرگش از او پرسیدند : جوانی خود را چگونه گذراندی ؟ ندایی از عرش برآمد که : بدبخت ایـرانیه ، ولش کنین ، برین سراغ سوال بـعـدی . . .!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود .
دورنگ شده ، زیباییش از بین رفته .
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اکثر قریب به اتفاق دوستان خودروهای پژو رو دوست ندارن ولی نظر من این طور نیست.این مفهومی هم از نظر من خیلی جالب هست(البته نمای داخلیشو خیلی زیبا ندیدم).رینگاشون فیت بدنه هستش.خیلی هم با ابهت به نظر میرسه.
Un4given
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اینو اگه یه نظر ببینی فک میکنی عقبش صافکاری و بتونه شده !
اما با اینکه من از این کمپانی خوشم نمیاد، ولی قشنگ کار کرده منهای دو رنگ بودنش .
ضمنا هر چقد تو طراحی بدن خوب بوده تو طراحی داخلیش گند زذه و هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیذاره .
احسان(احسان سابق)
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین نیست.هنوز نمیتونم طراحیش رو هضم کنم
Ehsan
۲۳ فروردین ۱۳۹۳طراحی خارجیش خوبه ولی طراحی داخلیش خیلی ساده است
mory
۲۳ فروردین ۱۳۹۳واقعا ماشین زیباییه
یکم طراحیش ژاپنی شده
خوشم میاد که همرو دارن هیبریدی میزنن جدیدا
PEUGEOT
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی ازش خوشم اومد
طراحی خوبی داره
کاش مشخصات موتورشم میگفت
پژو چند ماهه که داره عالی کار می کنه
این پژو هم برا کسانینه که میگن پژو نمی تونه خودروی لوکس بسازه
با دست ساز شدن این ماشین قیمتش خیلی میره بالا
AUDI R8
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود
طراحی خارجیش که خیلی جذاب شده ولی طراحی داخلی خیلی جدیده هر چند این یه کانسپت و موقع تولید خیلی تغییر میکنه
مسلم
۲۳ فروردین ۱۳۹۳با اینکه علاقه زیادی به استفاده از مواد طبیعی مثل چرم و چوب دارم و از پلاستیک بدم میاد ولی طراحی داخلی این رو اصلا نپسندیدم
آخه چرا داده یه استودیوی چینی داخلشو طراحی کنه؟!
AUDI R8
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود طراحی خارجیش که خوبه ولی طراحی داخلی عجیبی داره که چون یه کانسپت احتمال اینکه عوض بشه زیاده
مسلم
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ببخشید شاید کمی بی ربط باشه فقط کمی
فقط جهت تنویر افکار عمومی
بخوانید تا بدانید
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل ازافکار نیوز، بنزین را باید گران کرد. قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس برسد. ارزان بودن قیمت بنزین یعنی افزایش قاچاق. ارزان فروشی بنزین توزیع ناعادلانه یارانههاست! دولت پول ندارد که هزینه یارانه بنزین را بدهد و باید قیمت بنزین را واقعی کند! این ها جملات توجیهی است که مسئولان و طرفداران افزایش قیمت بنزین بیان می کنند. دولت هم چون باید هرچه درآمد دارد صرف تامین این مابه التفاوت کند پس عملا دولت به مشکل برمیخورد و ناچار میشود پول چاپ کند. چاپ پول باعث رشد نقدینگی و رشد نقدینگی باعث تورم میشود پس به همین راحتی نتیجه میگیریم که بنزین ارزان مساوی است با تورم و خالی شدن جیب خودتان.
آنها معتقدند وقتی در کشورهای اروپایی قیمت بنزین در حول و حوض ۵ تا ۶هزار تومان نوسان می کند، چرا در ایران بنزین باید تا این اندازه ارزان باشد؟ چون اروپایی ها بنزین گران دارند، نه قاچاق دارند و نه هوای آلوده ای به اندازه ایران! به عقیده طرفداران افزایش قیمت بنزین، دولت برای بنزین ارزانی که مصرف کننده ایرانی آن را هدر می دهد مجبور به پرداخت ما به التفاوت است، پس چه دلیلی وجود دارد که دولت هزینه های خود را صرف پرداخت این ما به التفاوت کند! بنابراین تنها راهی که می ماند این است که بنزین را گران کنیم یا به عبارتی قیمت آن را واقعی سازیم!
حتی در روزگاری نه چندان دور، گفته می شد چون قیمت یک بطری آب معدنی با قیمت بنزین برابر است، باید قیمت آن افزایش یابد تا مردم هم قدر بنزین را بدانند و هم قیمت ها واقعی شود. اما دریغ از اینکه افزایش قیمت بنزین، نه تنها باعث نشد تا قیمت این کالای استراتژیک نسبت به آب معدنی گرانتر شود بلکه به علت تاثیر تورمی آن، باز هم قیمتش با قیمت آب معدنی برابر شد.
درباره استدلال برخی افراد پیرامون شرایط بحرانی کشور و لزوم افزایش قیمت حامل های انرژی باید به آنها یادآوری کرد که شرایط کنونی کشور محصول همین سیاست افزایش قیمت ها است. با این حال همچنان بر استدلال های غلط، برای افزایش قیمت بنزین اصرار می شود.
افزایش قیمت حامل های انرژی حتی اگر به بهترین شیوه هم مدیریت شود، افزایش شدید قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. این که گفته شود افزایش قیمت ها “اگر” به درستی مدیریت شود تبعاتی نخواهد داشت اشتباه است. کارشناسان تخمین می زنند که افزایش قیمت بنزین، افزایش حداقل ۷۰درصدی تورم را به دنبال خواهد داشت.
از دوره هاشمی رفسنجانی دولت تصمیم دارد قیمت بنزین را واقعی کند. دلایل هم منطقی و قابل قبول . قاچاق سوخت , مصرف بالا و سهم زیاد آن از سوبسید دولتی از جمله این دلایل است ولی تاکنون هیچکدام از دولتهای هاشمی و بعد از ان در این خصوص توفیقی نداشته اند. افزایش قیمت بنزین که هر سال در اول فروردین در دوره هاشمی صورت می گرفت به سرعت اثر تورمی خود را برجای می گذاشت. این اثر تورمی موجب شد که عملا اثر افزایش قیمت بنزین از بین برود. افزایش قیمت سوخت به روش پلکانی در دوره هاشمی موجب شد که احمدی نژاد تصور کند با افزایش یکباره می تواند قیمت سوخت را واقعی کند. اما روش احمدی نژاد هم قیمت سوخت را واقعی نکرد. سوال اساسی اینجاست که چرا با وجود دوبار افزایش قیمت بنزین (یکبار به صورت پلکانی در دوره هاشمی و یکبار به صورت یک مرحله زمان احمدی نژاد) همچنان قیمت بنزین واقعی نشده است؟؟
افزایش قیمت سوخت، تاثیرات تورمی را به دنبال دارد که به آن مارپیچ تورمی می گویند. بدین صورت که با افزایش قیمت سوخت هزینه های تولید به شدت افزایش می یابد، تولید کنندگان نیز به دنبال آنکه توانایی پوشش هزینه های خود را ندارند واحدهای تولیدی را تعطیل کرده و درنتیجه بر نرخ بیکاری افزوده می شود. تولید در داخل کم می شود. از آنجایی که جامعه وابسته به واردات است و باید واردات افزایش یابد، تقاضا برای ارز افزایش می یابد. تقاضای بیشتر برای ارز موجب افزایش قیمت ارز خواهد شد. در شرایط کمبود ارز و کاهش تولید، شکاف بین عرضه و تقاضا افزایش یافته درنتیجه همین موضوع تورم دوباره اوج می گیرد همین افزایش تورم سبب می شود بعد از مدتی قیمت ارز افزایش یابد، از سویی دیگر در این شرایط دولت برای جبران کسری بودجه خود، ناگزیر به افزایش نرخ ارز روی می آورد. به دنبال افزایش قیمت ارز شکاف بین قیمت فوب خلیج فارس و بازار داخل افزایش می یابد. در نتیجه دوباره بنزین قمت واقعی خود را از دست خواهد داد و مسئولان دولت مدتی بعد دوباره مجبور می شوند قیمت بنزین را واقعی سازند!
افزایش قیمت بنزین و یا به عبارتی واقعی ساختن قیمت آن، زمانی آغاز شد که قیمت هر لیتر بنزین ۱۰۰تومان و قیمت هر دلار هزار تومان بود. با رسیدن قیمت بنزین به ۴۰۰ تومان، قیمت هر دلار به ۳۶۰۰تومان و نرخ تورم نیز به ۳۶درصد رسید. در واقع عملا نه تنها بنزین به قیمت واقعی خود نرسید بلکه ارزش آن کمتر نیز شد. این نشان دهنده همان مارپیچ تورمی است که ادامه می یابد. افزایش مرتب نرخ تورم قدرت خرید را کاهش می دهد و ارز را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین افزایش قیمت بنزین تنها اقتصاد را در مارپیچ عمیقی فرو می برد که هیچ سودی برای دولت و مردم نخواهد داشت.
چاپلو
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مسلم این بحث ها بی فایده اس همه میدونن کار درست چیه صنعت خودرو سازی ما یه صنعت دولتی که کلی از افرادی که دارن توش کار میکنن نبودشون از وجودشون بهتره کلا شده لابی گری مجلسی ها و خودرو سازایی که وقتی دمشونو میگری میفهمی به کجا ها وصلن اینا نمیخوان ما خودرو ساز بشیم اینهمه ماشین خارجی خوب و ارزون قیمت که داخل ایران اینقد گرونه. چرا چون فقط پولدار جماعت دسش برسه به امکانات اینا نه ماشین خوب میدن دس ملت نه میزارن خودرو ساز بشیم
اگه میخوان قیمت بنزینو به فوب منطقه ای برسونن چرا نباید قیمت تعرفه های واردات رو هم به قیمت منطقه برسونن چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا یکی از دوستان جواب بده
مسلم
۲۳ فروردین ۱۳۹۳به قول یه مثل:
کور شوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
البته ببخشید که کمی بی نزاکتی بود ولی باید این حرفا همه جا گفته شه که آگاهی همه ی ما بیشتر شه
هر چند دانستن خیلی وقتا واقعا دردناکه ولی من ترجیح می دم بدونم و عذاب بکشم تا تو خلسه ی بی خبری بمونم ( همون خر شوم)
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مسلم جان نوشته ای که گذاشتی کاملا درسته اما باید درباره ش خیلی حرف زد… تنها گران کردن بنزین موجب بهبود وضعیت آلاینده ها و کاهش مصرف سوخت و بهینه شدن دولت نمیشه… دولت باید بعد از این گرانی سریعا در 2حوزه واردعمل شده و فضا را برای بروز وظهور شرایط بهترفراهم کنه یکی از این2مورد رسیدگی سریع به وضعیت تولید خودرو ، کاهش واقعی تعرفه خودرو به سمت خودروهای کم مصرف، هیبرید، برقی و دیزل و سپس مورد دوم گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کل کشور … این مورد دوم به شدت ظرافت ، دقت و تلاش میخاد چرا که در صورت بی توجهی بهش و گران شدن سوخت مطمئنا اقتصاد کشور دچار رکود میشه چرا که حمل و نقل عمومی که پایه تجارته شدیدا گران میشه …باید منتظر بود دولت تدبیر مدبر هست یا نه؟
مسلم
۲۳ فروردین ۱۳۹۳موافقم
شدید
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آقا از همه نظر مارو به سطح زندگی اونا برسونن ما دوبرابر اونا پول بنزین میدیم….والا
هزینه=جهانی
درآمد=بومی
امید
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی عجیبه طراحی داخلیش
چاپلو
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اقا به نظر من که از هر نظر عالیه چه طراحی داخلی چه بیرونی
جالبه که طراحیش با ماشینای دیگه خیلی فرق داره و فضایی ولی اصلا تو ذوق نمیزنه هرچند ایکاش همون پلتفرم اونیکس رو عینا اجرا میکرد اما همه میدونن پژو جدا از شعار عایی که میده محافظه کار تر از این حرفاست که حتی همین نمونه ی کانسپت رو هم اجرا کنه و من مطمئنم با تغییرات زیادی مواجه خواهد بود
به هرحال سیاست پژو اینه که مسیر یکنواختی داشته باشه بدون فراز و نشیب و کلا دنبال ریسک کردن نیس خیلی
اما در کل رفتن به سمت تکنولوژی هیبریدی شاید براش الان گرون تموم شه ولی در اینده خیلی جلو میفته
امین
۲۴ فروردین ۱۳۹۳طراحی بیرونش عالیه اما داخلش ادمو یاد کمد میندازه.
Yekta
۲۵ فروردین ۱۳۹۳پژو هم دلش خوشهه با این کانسپت های مسخرش!
خیلی زشته. هم طراحی بیرونی ، هم طراحی داخل .
اون اصالت طراحی بزرگان رو نداره.
علی
۳۰ فروردین ۱۳۹۳از وقتی جنرال موتور پژو رو خرید
پژو حسابی داغن شد ولی از وقتی که ازgmجدا شده خیلی
عالی شده
بعضی ها فکر کردن حالا ک ه دیگه gm که مانع بزرگی
برای رسیدن ایران به فرانسه بود برداشته شده و
مذاکرات خوب پیش میره پژو هم برمی گزده ولی برنگشت
و ترجیه داد با چینی ها هم کاری کنه والبته چینی ها
هرچی باشن از ما بهترن
ولی فکر شم نمی کدم چانگان موتور بیاد پژو رو بخره
PEUGEOT
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چانگان موتور نیست علی جان دونگ فنگ موتوره و فقط 14 درصد سهام پژو سیتوئن رو خریده
AMIR
۲۳ تیر ۱۳۹۴فرانسه
و فقط پژو