با وجود اینکه اولین مدل کادیلاک با سیستم نامگذاری جدید هنوز یک سال با بازار فاصله دارد، به مرور ابعاد بیشتری از این استراتژی ارائه میشود. هفته گذشته، این برند رسماً اعلام کرد که سدان لوکس دیفرانسیل عقب آینده آن که قرار است در اواخر ۲۰۱۵ در خیابانها حضور داشته باشد، دارای نشان CT6 خواهد بود. همچنین در یک مصاحبه رسمی، کمپانی تأکید کرد که CT (مخفف Cadillac Touring) که مستقیماً از CTS گرفته شده، برای نامگذاری مدلهای جدید کادیلاک به کار گرفته خواهد شد.
در همین حال نیز، یووی الینگهاوس، رئیس بخش بازاریابی کادیلاک از راز نامگذاری شاسیبلندها و کراساورهای کادیلاک پرده برداشته است:شاسیبلندها و کراساورهای آینده دارای پسوند XT خواهند بود.
علاوه بر پسوند XT، یک عدد نیز برای شناسایی مدل استفاده خواهد شد. در همین حال، به نظر میرسد که مدل اسکالید به عنوان تنها مدل از این نامگذاری مستثنی باشد.
همانطور در بسیاری از صحبتها معلوم شده، سیستم جدید نامگذاری کادیلاک، محصول کار ریاست یعنی یوهان دو نیسچن نیست. در همین حال، این مسئله با توجه تغییر طراحی مدلها در جایگاه قبلیاش در اینفینیتی قابلدرک است. درواقع، ایده این کار توسط الینگهاوس شکل گرفته؛ کسی که از طرف مدیرعامل جنرالموتورز، ماری بارا مأمور شده تا یک سیستم منطقیتر ایجاد کند. الینگهاوس تأکید بسیاری بر سیستم نامگذاری با استفاده از اعداد دارد. در حالی که نامگذاری مدلها با حروف و عدد به صورت کلی خستهکننده هستند، ولی چارچوبهای CT و XT به نظر میتوانند کارایی خود را داشته بشند؛ چون هم قابلفهمتر است و هم از منطق بیشتری برخوردار خواهد بود. در همین حال، کادیلاک دستی به سر و روی لوگویش کشیده تا تصویر مدرنتر از خود نشان دهد. نامهای جذابی در تاریخ برند کادیلاک حضور داشتهاند؛ از جمله «فلیتوود» و «الدورادو»؛ باید دید این استراتژی نامگذاری با چارچوب مشخص میتواند راهگشا باشد یا خیر.
خودروي ملي انحصار ملي
۱۴ مهر ۱۳۹۳ابهت ازش جکه میکنه!
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳شرمنده دوستان که کامنتم رو اینجا گذاشتم
از بچه هایی که پژو slx TU5 V16 دارن یا قبلا داشتن، میخواستم بپرسم که چه جور ماشینی هستش، نسبت به هم رده هاش چه جوریه؟
نقاط قوت و ضعفش چیه؟
کلا چه جور ماشینیه؟
من همه چیز رو تقریبا در مورد این ماشین میدونم ولی فقط روی کاغذ!
تجربه خیلی مهمه که دوستان لطف میکنن اگه جواب بدن
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳داداش شما برو بخر , بشین پشتش ببین نقاط ضعف و قدرتش چیه!!!!
البته به قیافت نمی خوره که خریدار باشی!!!!!
.
.
.
.
امروز افتادم رو خط شوخی!!!
امروز شنگولم!!!
(داش صادق الان از یه نفر می پرسم بهت می گم)
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳ما شوخیاتم دوست داریم ;)
دمت گرم.
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳راستی داش صادق محدوده قیمتت رو هم بگو دیگه نوکرتم!
اگه 28 تا داشته باشی , یه پرشیا 30000 کارکرد می تونم برات گیر بیارم!
ال 90 با این قیمت می تونی 50000 گیر بیاری!!!!!
اگه کمتر داری که هیچ!
ولی اینو دقت کن که مزیت ال 90 اینه که تو 80000 تسمه تایم عوض می کنی ولی پژو , سمند و پارس 60000 !!!!
کلا قیمت رو بگی راحت تر می تونم بهت بگم!
راستی پژو 2000 مک میسل هم هست اگه خواستی!!!!
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳میدونی ممد، SLX خیلی سر و صدا کرده
ال 90 یکی از مشکلاتش که خیلی به چشم میاد اینه که ماشین راحتی نیست (یا حداقل نسبت به هم رده هاش راحت نیست)
GLX ماشین خیلی پر خرجیه، یعنی اگه افتاد توی خرج نابودت میکنه
در مورد پرشیا هم اطلاعات زیادی ندارم ولی از لحاظ راحتی و چالاکی فک کنم SLX بهتر باشه
راستی حدود قیمت هم در حد 27 تومن حساب کن
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳با 27 نمی تونی ال 90 خوب بخری!
پدرم ال 90 که 40000 تا راه رفته بود رو حدودای 33 خرید!
پارس 8 سوپاپه آشغاله!
اصلا به درد نمی خوره!!!!
اگه پارس می خری فقط elx !
من در مورد 405 زیاد اطلاعاتی ندارم ولی اینو می دونم که پرشیا همون موتور 405 رو داره با اندکی قدرت بیشتر.
داشبورد که همونه!
شاسی که همون!
فقط دارن پول ظاهرش رو می گیرن!!!!!
من بهت پیشنهاد می کنم که ماشینی که می گیری مال 90-91 باشه!
کیفیت ماشین های اون موقع خیلی بهتره!!!!!
مصطفی
۱۴ مهر ۱۳۹۳داش صادق 206 منم هست اگه خواستی.
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳ELX که گرونه
ال 90 هم همچین ارزون نیست ولی خب راحتیش هم مهمه که توی فاکتورای ال 90 نیست
GLX هم که هیچی، بیخیال
تا الان توی تحقیقاتم هیچی نتونسته به SLX برسه
سر فرصت باید یه زنگ هم به داش حسین بزنم، ته و توش رو درارم.
بازم دمت گرم ممد
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳ممنون داش مصطفی
راستش ما یکم پر جمعیتیم ( ;) ) 206 برای ما مناسب نیست
وگرنه ماشین خوبیه
نصف بیشتر همین SLX از 206 اومده
درواقع SLX حاصل پیوند 206 و GLX ـه (اگه اشتباه نکنم)
ولی بازم ممنون
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳بابا لامصب من با ال 90 رانندگی یاد گرفتم ، اون وقت میایی میگی که راحت نیست؟!
جلو بندی گه ال 90 داره ، Gl65 6×6 نداره!
من توضیحات کامل ال 90 رو چند پست پیش نوشتم!
ولی هرچی گرفتی امیدوارم چرخش برات بچرخه!
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳میدونی ممد
منظورمو اشتباه گرفتی
من هنوزم میگم، توی ایران زیر 50 تومن، هیچ ماشینی موتور ال90 رو نداره
هیچ کدوما به اندازه ی ال90 محکم و سفت نیستن
ولی ماشینی هست که توی مسافرت خیلی خسته کننده میشه، صندلی های خشک و بد حالتی داره
فنر بندی به مراتب خشک تری نسبت به هم ردیفهاش داره
این موارد آخری رو که در نظر بگیرم، SLX گزینه ی مناسبی هستش
از نظر فنی هم میشه گفت نزدیک ترین ماشین به L90 ـه
ولی در کل بازم دمت گرم
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳صادق منظورتو گرفتم!
درسته صندلی هاش یکم خشکه ولی لذت رانندگی اش خیلی زیاده!
من که عاشق اینم که دور موتورش رو تا 5000 ببرم بالا!
صداش خیلی جذابه!
دیشب 5 نفر تو ال 90 بودیم همه هیکلی ، روی هم حدود 500 کیلو می شدیم!
بماند که چقدر راحت نشستیم!
یه پارس 8 سوپاپ رو تو سربالایی نیست و نابود کردیم!
تازه اون تک سرنشین بود!
کورس گذاشتیم بردیم!
یکی از خوبیاش اینه که از دور 4000 تازه جکن می گیره چون گشتاور رو تو دورای بالا بازم همون 150 نیوتونه ، درحالی که ماشین های همرده تو دور موتور بالا گشتاور کم میارن!!!
فریا
۱۴ مهر ۱۳۹۳داش صادق جان به سلامتی ایشالا
درمورد L90 که بحث شد ، ببینین L90 ماشینیه که برای راننده اصلا قابل مقایسه با هم قیمتهاش نیست . شتاب عالی ، کشش عالی ، جلوبندی عالی ، هندلینگ عالی ( تا خودتون پشتش نشینین اینو باور نمیکنین ) و ترمزای نسبتا خوبی داره . ولی خب همونطور که صادق جان خودشون فرمودن باهاش بری سفر سرنشینای عقب با ضمانت 100% مشکل دیسک کمر پیدا میکنن :-D . جدا از اینکه باید با ظاهرشم کنار بیای . البته تعلیقش اونقدرا هم که میگین سفت نیست . حداقل از 405 و پارس سفت تر نیست …
SLX TU5 همینقد میدونم کـه نباید زیاد اذیتش کنی ، چون موتورش زیاد با وزن کلی ماشین همخونی نداره و استهلاکش به نسبت بقیه بالاست ( بر طبق شنیده ها )
داشبورد جدیدشم خوب در آوردن از اون طرح قدیمی دور شده .
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳زنده باشی داش فریا
میدونی دادا، راحتی یکی از مسائل مهمه
راستش، من خودم سوار ال90 شدم، هم به عنوان راننده، و هم به عنوان شاگرد
قبول دارم، موتور واقعا عالی
گیریبکس عالی
کم استهلاک (نسبت به هم ردیفهاش)
به 2 دلیل از لیست گذاشتمش کنار
1-نداشتن راحتی
2-قیمت بالا
تا چند وقت پیش نظر خودم روی ال90 بود، ولی وقتی این دو مورد پیش اومد، مجبور بودم یه ماشین دیگه سراغ کنم، که نزدیک ترین ماشین به ال90 که توی 2 شرط بالا از ال90 بهتر باشه، SLX رو پیدا کردم
در مورد پرخرج بودن SLX هم کسایی که 2-3 ساله دارن، ازشون پرسیدم، گفتن که ماشین پر خرجی نبوده (نسبت GLX و سمند)
ولی بازم باید در مورد آخری تحقیق کنم
بازم ممنون
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام صادق جان!
این که میگی تو مسافرت صندلی هاش خشکه باید خدمتت عرض کنم اینطور که من شنیدم اونا طبی اند.من یکی ازز فامیلام داره جونش بالاش در میره…میگفت صندلیش در نگاه اول راحت به نظر نمیاد ولی بعد از چند ساعت مسافرت اصلا احساس خستگی نمیکنی…این تجربه شخصی خودش بود و من هم اصلا به صداقت اون فرد شک ندارم
به هر حال خواستم یه راهنمایی کرده باشم
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳شما که روی سر ما جا داری داش رضا
راستش من که خودم با ال90 مسافرت نرفتم
ولی صحت این قضیه رو از پسر داییم که ال90 داره و 2 تا از رفیقام که بنگاه ماشین دارن جویا شدم و گفتن که کم و بیش درست هست
والبته یه دلیل دیگه برای نخریدنش، قیمت بالاترش هست
در کل بازم ممنون به خاطر جوابت.
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳شما که روی سر ما جا داری داش رضا
راستش من که خودم با ال90 مسافرت نرفتم
ولی صحت این قضیه رو از پسر داییم که ال90 داره و 2 تا از رفیقام که بنگاه ماشین دارن جویا شدم و گفتن که کم و بیش درست هست
در کل بازم ممنون به خاطر جوابت.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۴ مهر ۱۳۹۳پدال جان اون عکس آخری که زدی اسمش Elmiraj هست نه Elmira !!!!! اصلا مدلی به اسم Elmira نداریم
شرمنده پدال جان دیر تایید کردی منم حوصله نداشتم دوباره فرستادم :D
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۳صادق جان درمورد راحتی ال 90 باهات موافق نیستم چن تا پست قبل تر شرح کامل دادم منم از ماشین استفاده خانوادگی زیادی میکنم اما چند مورد قابل ذکره SLX ماشین خیلی خوبیه شک نکن از خود 206 خیلی بهتره اما راحتی، برو عقب بشین اگه تونستی توحالت افقی بشینی جایزه داری این یک دو پشت سری ردیف عقب نداره که تو سفرای بلند مدت خیلی مهمه، پارسم که داره قابل استفاده نیست سه به علت قرار گرفتن پا در حالت نزدیک تر به 90 درجه در ال 90 چون گردش خون بهتره کلافگی و خستگی خیلی کمتره اینم که میگن ناراحته الکیه ضخامت ابر کمه اما کاملا راحته
4- صندوقش 50 لیتر از نسل قبل S کلاس بیشتره معادل 550 لیتر که خیلی مهمه
اما یه توصیۀ دوستانه اگه خواستی بگیری فقط E2 فول چون تو مدلای E1 و برخی E2 ها یسری صدا گیر ها مثل نمد پشت موتور حذف شده از همین جهته که یسری میگن صداموتور زیاده E2 فول میگیری یه نمد زیر در موتور و یه نمد انتهای صندوق میندازی سکوت میشه درحد ماکسیما در ضمن دیسک کمر رانندم داره که خیلی به درد من میخوره وقتی میخوام از سر کار برگردم حس خیلی خوبی بهم میده اما کلا حفاض صندلی های جلو کمتر از خانواده پژوه که اگه نخوای پیچ 90 درجرو با 120 تا بپیچی به مشکل بر نمی خوری بازم اگه سوالی داشتی بگو چون تا حدی تجربه دارم از آپشنا و… ممکنه کمکت کنه
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳حسین جان، درمورد راحتی ال90 باید بگم که من مسافرت طولانی با این ماشین نرفتم، برای همین هم خودم نظر خاصی ندارم و فقط از نظر دوستان و دور و بری ها استفاده کردم
اما یه مشکل دیگه که پیش میاد قیمت فول هستش، که مشکل ساز میشه
برای همین نزدیک ترین ماشین به ال90 که تونستم سرا کنم، به SLX رسیدم
خیلی خیلی هم ممنون که پاسخ دادی.
S97
۱۵ مهر ۱۳۹۳منم SLX و L90 رو به تمام ماشینای همردشون ترجیح میدم، خودم پول کم داشتم به جای L90 رفتم L70 خریدم. (شوخی کردم ولی راست گفتم)
*MAK MISEL*
۱۵ مهر ۱۳۹۳چی شده گیر دادی به2000ما؟
دلت برای گونی تنگ شده؟
زنگ بزنم بچه های بالا بیان جمعت کنن؟
حسن
۱۴ مهر ۱۳۹۳بهد از خوابوندن 4 انگشت ماشین، لاستیک 205 کره ای و حل یه سری ایرادات ریزه میزه فرمون نرم، نفس و شتاب عالی، مصرف شهری 9 الی 10 و جاده ای 5.5 الی 6. کلاچ سفت و کمی سر و صدای اتاق و البته صدای باد. تو 5 باید زود معکوس بدید. اگه بتونی 37 پارس LX از کارخونه بگیری به صرفه تر هست. سرش به تهش میارزه. من الان یه slx و یدونه تیپ 5 مدل 85 دارم و از جفتشون راضیم.
حسن
۱۴ مهر ۱۳۹۳914.120.2688 تماس بگیر هر چی خواستی در مورد این ماشین بهت بگم.
حسن
۱۴ مهر ۱۳۹۳موتور پارس سال و 405 هیج فرقی ندارن. بستگی داره کدوم سریش رو خط یاشه. زیمنسی ها بهتر از ssat هستن.
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳میدونی حسن جان
پارس ماشینی هستش که اگه بهش رسیدگی نشه خیلی افتضاح میشه (البته همه ماشینا همین جورین ولی پرشیا و سمند از همه بدترن)
من میخوام بدونم، SLX ماشین پر خرجی هست یا نه؟
بعضی از دوستان که داشتن، گفتن ماشین پر خرجی نیست ولی میخواستم نظر بقیه رو هم بدونم.
saeed.shariati
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام صادق جان
سال 89 یه اس ال ایکس خریدم واقعا شاهکار بود بدون هیچ عیبی با 140 تا از جاده منحرف شدم اما به رغم نداشتن ایربگ چیزیم نشد همون موقع فروختمش سه ماه قبل هم یه اس ال ایکس خریدم دوباره اما نتونستم تحملش کنم و یه ماه بعد فروختمش اخه الان اکترا موتور هاشون 1600 هس قدرت خوبی ندارن و اینکه الان کلشون رو با قطعاط چینی میسازن یه بار از 180 بالا بردم سرعتو شیلنگ زنتش در رفت گیرباکس هم مشکل پیدا کرد دنده درس جا نمیرفت بخاطر همین فروختم بابا الان ال نود داره. به نظرم بهتره که یکم راحتی رو فدای کیفیت بالا و موتور پر قدرت ال نود نکنی راستی یادم رفت اینو بگم کخ داشبورد اس ال ایکس از 150 هزار تا به بالا میپوکه و پوست میده ولی ال نود بابا الان 200 هزار تا کار کرده عین روز اولشه امید وارم توضیحاتم بهت کمک کرده باشه اگه هم بد بود ببخشید
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳داش سعید، اتفاقا من هم گفتم که مدل 91 به بالا رو نباید بگیریم، زیاد مطمئن نیستن
قطعا قبول دارم ال90 گزینه ی مناسبتری هستش، ولی خب راحتی و قیمتش مناسب نیست
درمورد ماشین باید بگم که ما کلا خونوادگی از ماشین خوب نگه داری میکنیم (تعریف از خود نکرده باشم) برای همین اگه خود ماشین مشکل نداشته باشه، ما هم زیاد مشکل به وجود نمیاریم
در مورد گریبکس های SLX ها، منم شنیدم که بعضیهاشون مشکل دارن و خوب جا نمیرن، مخصوصا جدیدا
جدیدا هم از لحاظ کیفیت داخلی و هم کیفیت موتوری خیلی بد شدن، رو همین حساب منم اصرار به خرید مدلهای قدیمی تر دارم
از اینم که تجربیاتت رو به اشتراک گذاشتی خیلی خیلی ممنون.
saeed.shariati
۱۴ مهر ۱۳۹۳چاکریم
فک کنم کامنتم بالای کامنتت بیوفته
صادق جان سعی کن اس ال ایکس زیر مدل90 با کارکرد کم پیدا کنی چون واقعا حتی از نظر دوام و راحتی از ال نود خشک هم بهترن ، ببین من کرمان زندگی میکنم بالاخره تو جنوب کرمان و سیستان بلوچستان و هرمزگان. خیلی با قاچاق سوخت با ماشین سواری روبه رو شدم کسی رو میشناسم اس ال ایکس مدل 89 داشت کمک فنر عقب رو یرداشته بود جاش میله کلفت گزاشته بود باهاش گازوییل قاچاق میکرد تا لب مرز یه کله هم بالای 120 میرفت و هنوزم ماشینش همونه و اخ نگفته پس مدل های زیر90 دوام و کیفیت ساخت خوبی دارن
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۳عجب خودرو سازایی اینی که گفتم SLX 1600 از خود 206 بهتره همین چن وقت پیش موتور 208 وی 8 رفیقم عیب کرد دوروبر 4 تومن خرج رو دسش گذاشت یکی دیگه رفقا یه صفرشو گرفته بود خابونده بود ماشین صفر روغن ریزی داشت در نهایت ردش کرد
DRAGONBORN
۱۴ مهر ۱۳۹۳موفق باشن
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۳صادق جان من ماشین زیر جک اتومات یعنی زیر ۶۰میلیونی نداشتم ولی به نظر من این ماشینیو که بهت معرفی میکنم بخر من خودم نداشتم ولی دوستانم داشتن و راضی بود.(البته من نداشتم پس ببخشید مشتی اطلاعات بروشور رو بهت میدم)
MVM530
1_موتور ۲۰۰۰با ۱۴۰اسب بخار و کم مصرف
2_دارای دو ایربک
3_سانروف
4_تهویه اتوماتیک
5_رینگ اسپرت
6_طراحی داخلی بهتر
اینا مواردی بود که از پژو خیلی سر تر بود .
ولی مشکل این ماشین این است که میگن چینی است.و کیفیت نداره ها ولی خیلی ببخشیدا من نیسان تیانا خودمو بعد چهار ماه تاخیر دو سه هفته پیش تحویل گرفتم و از با کیفیت ترین خودرو های مونتاژ داخل است ولی بازم به نظر خودم یکم ایراد داره.مثلا اتو من صندلی باز و بسته نمیشد کهبا یه کامپیوتر گذاشتن(یعنی ریسیت کردن برنامه)درست شد.
ولی اگر خواستی میتونی مدل ۸۹_۹۰رو این قیمت ها پیدا کنی.
درپایان از دوستان دیگرم میخوام اگر کسی انتقاد یا نظری داره بگه چون من تجربه این ماشین رو نداشتم و دوست ندارم با این پیشنهادم دوستمون رو به دردسر بندازم.
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳داش علی، اسمشو که گفتی یادم اومد، پسر عموی خودم یکی از اینا داره، باید ازش بپرسم ببینم چه جوریه، خودم که زیاد ازش سردر نمیارم
فقط میدونم میخواد بفروشتش و احتمال زیاد یه رنو داچیا بگیره، دیگه نمیدونم مشکلی داشته یا برای تنوع میخواد عوضش کنه.
ممنون که جواب دادی، مرسی
DRAGONBORN
۱۴ مهر ۱۳۹۳عجب رخی داره این کادیلاک
Archi khan
۲۸ بهمن ۱۳۹۳چکه نمیکنه ، شُرشُر داره میریزه…
اسی
۱۴ مهر ۱۳۹۳اصالت امریکایی داره داد میزنه من به شخصه از طرفدارای المیراژ هستم
*MAK MISEL*
۱۴ مهر ۱۳۹۳من از بین تمام کادیلاک ها،الدرادو رو بیشتر دوست داشتم،اگر فیلم کادیلاک سیاه رو مشاهده کرده باشید به حرف من پی میبرید.
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳پدال یکم آرومتر!
چشم درد گرفت اینقدر مطلب خوندم!!!!!
یکم تایم اوت بده…!
مصطفی
۱۴ مهر ۱۳۹۳شاسی بلند و کراس اوور!کادیلاک ترکونده!
*MAK MISEL*
۱۴ مهر ۱۳۹۳دست اقای انیس درد نکنه،هم در اینجا زحمت میکشه هم در کالایاب ما مطالب ارزشمندشونو میخونیم…
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳مکی چرا تو وایبر آنلاین نمی شی؟؟؟؟؟
مگه از من سوال نپرسیدی؟!؟!؟!
بیا تا جوابش رو بهت بگم!!!!
*MAK MISEL*
۱۴ مهر ۱۳۹۳موبایلم تو وایبر هنگ میکنه.
راستی چه سوالی؟
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳پاور لیفتینگ!!!
بیا واتس آپ!
بیا لاین!
بهونه نیار!!!!
*MAK MISEL*
۱۴ مهر ۱۳۹۳ببین کربو کلا شبکه های اجتماعی به دلایلی نمیتونم بیام.وایستا بهار94احتمالا یه گوشی جدید میگیرم اون موقع همه چی ور میدارم
Carbonado Aventador
۱۴ مهر ۱۳۹۳2 حالت داره!
1-وقتی میایی وایبر بابات می زنه با سینی تو سرت !
2-یا یه بلایی سر موبایل آوردی که نمی خواهی رو کنی!
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳کادیلاک برترین برند جنرال موتورز
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳کادیلاک سری V کی میاد
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳این سیاست نام گذاری جدید خیلی بهتره
کلا شناسایی مدل ها با اسامی مخلوط از عدد و حرف خیلی راحت تر از تمام حرف هستش
کادیلاک هم که کلا 2 دسته نام گذاری داره یعنی به قول متن CT و XT هستند که خیلی یادگیریش راحت میشه
در مورد اسکالید هم باید بگم که شدیدا با این کار کادیلاک موافقم که اسمشو عوض نمیکنه، چون که اسکالید به یه اسم پر ابهت مث خودش نیاز داره
tadano
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام صادق جان
من یه رفیق دارم دفعه دومشه SLX میگیره با اولی فک کنم 2 سالی راه رفت بعد فروخت میگه ماشین خوبیه ولی واسه 2 الی 3 سال تنها شکایتی که داره صندلی هاشه که واسه فرم کمر آدمیزاد که میدونم طراحی نشده من خودم 405 مدل 91 دارم اونم همین مشکل رو داره . راستی بچه ها کسی اطلاع داره که میشه صندلی 405 روعوض کرد یا نه؟
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳مرسی تادانو جان
البته الان اکثر ماشینای داخلی یه همچین حالی دارن که بیشتر از 5 سال نمیشه باهاشون کنار اومد!!
چه کنیم، ایرانه دیگه!
مرسی داداش
M Power///
۱۴ مهر ۱۳۹۳سیاست جدید کادیلاک برای نام گذاری ماشین هاش خوبه. ولی حیف که دیگه کادیلاک اون نام های جالب رو برای ماشین هاش انتخاب نمی کنه.
ELDORADO
۱۴ مهر ۱۳۹۳من یه فیلم از رونمایی تیبا جدید تو شیراز دارم خیلی جالبه چجوری میتونم تو پدال نمایشش بدم
زیگما
۱۴ مهر ۱۳۹۳میدونستید نام کادیلاک الدورادو در واقع نام یه دره در کالیفرنیا بوده که مکان مورد علاقه هیئت رئیسه جی ام بود در دهه 50 میلادی؟
—————-
کادیلاک راه درازی داره تا بتونه به طور کامل با لکسس و اینفینیتی و آکورا و بنز و ب ام و و آئودی رقابت کنه(مدل اسکالاد از این موضوع مستثنی هست)
قطعا در کوتاه مدت میتونه به طور موردی در رقابتی پیروز بشه(مثل کادیلاک ats) ولی موفقیت کامل و تبدیل شدن به لوکس سازی بزگ کمتر از 10 سالی طول میکشه برای کادیلاک
اولا باید سدان کامپکت خودشو رو کاملا جا بندازه
ثانیا میدسایزش cts رو باید به حدی از بلوغ برسونه که به عنوان یک ماشین معیار در کلاس خودش شاخته بشه(مثل ای کلاس و سری 5)
ثالثا فول سایز دیف عقبش که البته در حال طراحیه و باید توسعه پیدا کنه
و البته من معتقدم فول سایز دیف جلوی کادیلاک باید راهشو ادامه بده
چون کادیلاک و بقیه لوکس سازای امریکایی همیشه یه سدان فول سایز ارزون قیمت توی سبد محصولاتشون داشتند و بازار کنونی هم براش جذابه این خودرو ها
رابعا باید کوپه ها و کبریولت هاش رو در سدان هاش توسعه بده
خامسا نیاز به یک سری کامل شاسی بلند داره (درست مثل ب ام و)
یه شاسی بلند فول سایز یه مید سایز و یه کامپکت و البته مدل های کوپه شاسی بلند (مثل ایکس 6 و ایکس 4)
سادسا توسعه یک سوپر اسپرت گران قیمت(برای رقابت با اس ال اس و ار8) و توسعه یک ماشین اسپرت دو در بر پایه کامارو ولی لوکس تر و هیجان انگیز تر
این برنامه ای هست که هر لوکس سازی باید طی کنه تا به اونجایی که بنز و ب ام و هستن برسه
قطعا این راه برای کادی راحت نیست و بسیار پر هزینه است و از نظر مالی خیلی پول میخواد توسعه این همه محصول.
حالا سوال اینجاست که جی ام حاضره چقدر با کادیلاک بر سر مسائل مالی کنار بیاد؟
*MAK MISEL*
۱۴ مهر ۱۳۹۳در مورد نوشته2خط اول زیگما باید بگم که خیر نمیدونستم.
2-به نظرم کادیلاک اون قدری بزرگ نیست که بتونه با بنز و بی ام دبلیو و
ایودی و…رقابت کنه.به نظرم کادیلاک باید مثل شورولت و فورد و… ماسل کار بشه،نه لوکس ساز!
به نظرم نام کادیلاک بیشتر به ماسل کار میخوره تا به لوکس ساز.
در ضمن یه سوال فنی مبتدی از دوستان داشتم که از اولش هم نمیدونستم
گشتاور چه تاثیری بر سرعت و شتابگیری و حجم و قدرت موتور داره؟
فریا
۱۴ مهر ۱۳۹۳اصلا هیجوقت تو تاریخ کادیلاک ماسل نساخته !!
کادیلاک همیشه لوکس ساز بوده .
درمورد چیزی که نمیدونین با عجله نظر ندین خواهشاً !
ارادت
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۴ مهر ۱۳۹۳فریا عاشق کادیلاک غیرتی میشود!!!!!!!!
البته حق با فریاست کادیلاک کلن تو کار ماسل کار نیست
ال دورادو هم به زبان اسپانیایی یعنی سرزمین طلا…
El تو اسپانیایی هم جالبه بدونین از «ال» تو عربی گرفته شده!!!
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳کادیلاک اسکالید عظمتی داره ها
خدا وکیلی
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳داش مک میسل، سوالت خیلی هم خوبه و اصلا هم مبتدی نیست
وقتی که یه سوال رو مبتدی و پیش پا افتاده حساب کنی، خیلی هم سخت میتونی اونو بیان کنی.
به زبون خیلی ساده، گشتاور توی شتاب گیری تاثیر میذاره
اسب بخار توی نگه داشتن سرعت
با یه مثال شاید بهتر متوجه بشی
کامیون ها معمولا گشتاور خیلی بالا وبیشتری نسبت به اسب بخار دارن
چون به دلیل وزن زیادشون (مخصوصا با بار) باید توانایی راه افتادن و همچنین شتاب گیری رو داشته باشن
یا مثلا توی سوپر اسپرت ها، اسب بخار روی حداکث سرعتشون بستگی داره، برای همین معمولا (نه همیشه) اسب بخار بیشتری نسبت به گشتاور دارن
گشتاور بالاشون هم روی شتاب گیری ها (مخصوصا شتاب گیری اولیه) تاثیر داره
ارادت
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳مکی جان احتمالا چن روز آینده یه مطلب کامل با زبان ساده در مورد گشتاور و اینا برای پدال بفرستم تا اون موقع صبر کن!
فریا
۱۴ مهر ۱۳۹۳کاملا موافقم
سوپراسپرت لوکس هم تو راهه ، رو همون پلتفرم کوروت ZR1 نسل جدید که موتور وسط یا به اصطلاح mid-engine هست ساخته میشه . قیمتش احتمالا 200000$ تا .
در مورد شاسی بلند ها هم قطعا باید تنوع بیشتری بده و اینکه SRX نیاز شدید به طراحی جدید با هیجان بیشتری داره !
اگه کادیلاک بتونه از جنرال موتورز جدا بشـــه این محدودیتا براش برداشته میشه و قطعا بنز و بـ ام و رو به زانو زدن وامیداره ( در مورد فروش و تیراژ بالا و … ) البته درمورد تکنولوژی بنظرم چیزی از اونا کم نداره ! یا حداقل جنرال موتورز بهش بهای بیشتری بــده ! به نظر من بهترین کار اینه که واکسهال و اوپل رو واگذار کنـه و این سرمایه گذاری رو روی کادیلاک و بیوک بکـنه ، قطعا سودآوریش خیلی بیشتر میشه . البته نظر شخصی من هست ، قطعا اونا خودشون صلاح کار رو بهتر میدونن …
زیگما
۱۴ مهر ۱۳۹۳اوپل شاخه ی اروپایی جی ام هست و ده ها سال ضرر ده بوده و قراره از سال 2015 سود اور بشه و جی ام خیلی خرجش کرده تا تونسته جمع و جور کنه خودشو
پس نمیشه اوپلو گذاشت کنار. واکسهالم که همون ماشینای اوپل رو با آرم خودش میزنه و چیز خاصی نداره
فقط 2 تا کارخونه تو بریتانیا داره که تو یکیش یکی از ون های رنو رو مونتاژ میکنن و در یکیش اوپل آسترا(واکسهال آسترا) رو میسازن و موتوراش هم اونجا میسازن.
در مورد شاسی بلند ها هم برنامه های جالبی در پیشه
روی پلتفرم ارتقا یافته تتا(پلتفرم شوی equinox و جمس ترین) کادیلاک شاسی بلند کامپکت رو ارائه میده
بعدش تقریبا همزمان با رونمایی شوی تراورس و جمس آکادیا یه شاسی بلند مید سایز هفت نفره توسط کادیلاک ارائه میشه (روی پلتفرم لامبدا)
با ارائه این ماشینا سبد کادیلاک یه شکل درستی میگیره
در مورد جدایی کادیلاک از جی ام
این اتفاق نمیوفته
چون اولا کادیلاک نماد لوکس سازی جی ام بوده برای بیش از 70 سال
چون جی ام برای کادیلاک برنامه ریزی طولانی کرده و خیلی براش هزینه و وقت گذاشته
چون جی ام به اندازه کافی برند هاشو از دست داده
پونتیاک اولدزموبیل جئو ساترن هامر و…..
من در جایگاهی نیستم که بخوام برای جی ام تصمیم بگیرم ولی یه نظریه دارم و فکر میکنم درست باشه و فقط به خاطر محافظه کاری بیش از حد هیئت مدیره جی ام هست که انجام نمیگیره
و اون اینه که جی ام باید برگرده به بخش های نظامی و لوکوموتیو
جی ام تا همین چند سال پیش یه بخشی داشت به نام gm defense که محصولات حمل و نقل نظامی سبک مثل نفربر تولید میکرد ولی با شروع مشکلات مالی جی ام کنار گذاشته شد
ولی الان تولیدات نظامی در امریکا خیلی بخش سود اوری هستند و بعد از اینکه کنگره صادرات اسلحه رو راحت تر کرد، میتونه این صنعت برای جی ام سود فراوان بیاره و با سرمایه بدست اومده میشه بخش اتومبیل که با کمبود سرمایه مواجه هست رو تقویت کرد
به خصوص که جی ام زیر ساخت های لازم برای تولید وسایل حمل و نقل نظامی رو داره
در مورد لوکوموتیو
جی ام یه زیر مجموعه تا دهه 90 داشت به نام electro motive diesel که لوکوموتیو تولید میکرد و با مشکلات جی ام فروخته شد و اسمش عوض شد و الان داره تحت یه اسم دیگه فعالیت میکنه
و جالبه بدونید بخش اعظمی از لوکوموتیو های باری ایران ساخت همین شرکت هستند و در کارخانه جی ام در کانادا ساخته شدن و به ایران صادر شدن
این بخش هم بخش بسیار سود اوریه در حال حاضر
این بخش لوکوموتیو و نظامی به حدی سود اوره که جنرال الکتریک میخواد قسمت تولیدات لوازم خانگیش رو به الکترولوکس واگذار کنه و با پولش روی بخش های نظامی سرمایه بذاره چون سودش وحستناک زیاده….
فریا
۱۴ مهر ۱۳۹۳البته من به شخصه بعنوان عاشق جنرال موتورز و بخصوص کادیلاک سودآوری و گشترش تولیدات و موفقیت های اونا توی خودروسازی برام خوشایند تره تا اینکه صرفا پول دربیارن !
چیزی که طرفداران GM رو خوشحال میکنه سلطه ی اون بر بازار هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی هست
همین که اعلام شد Z06 جدید 0.3 ثانیه از ZR1 قبلی سریعتره خودش به قول اونور آبی ها : Made my day !
یعنی با 50 اسب کمتر و 40 نیوتن متر گشتاور کمتر از اونتادور توی صفرتاصد فقط 0.05 ( پنج صدم ثانیه ) اختلافشونه ! اختلاف قیمشونم کـه .. ! :-)
زیگما
۱۴ مهر ۱۳۹۳فریا جان بله ولی خب جی ام از نظر مالی در ضعف قرار داره و اضافه کردن بخش هایی مثل اونایی که گفتم میتونه به توسعه مدل هاش سرعت بده
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳کی میشه ما هم یه کودی بخریم
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳در مورد کامنت زیگما باید بگم، با بیشترش موافقم
سرعت پیشرفت کادیلاک بسیار زیاد و قابل احترام بوده
از 2006-2007 که کادیلاک دوباره روند صعودی رو پیش گرفت، تا به امروز خیلی خیلی خوب پیشرفت کرده
کادیلاک یکم با کمبود کلاس مواجهه (برای تکمیل کلاس هاش هزینه ی بسیار زیادی نیاز داره که جی ام توانایی کمک یکجا رو نداره و به مرور به این مسائل رسیدگی میکنه)
اما در مورد کلاس های موجو باید بگم که واقعا خواب هم کلاسی هاشو که اکثرا آلمانی هستن آشفته کرده.
در کلاس های CTS و ATS که از رقبایی همچون BMW و Audi تونست تا حدی بهتر جلوه کنه
در مورد شاسی بلند فول سایزش، مدت زیادی هستش که میشه گفت بی نظیره یا حداقل کم نظیره
در مورد آخرین خودروی تولیدیش که قرار با 2016-17 به بازار بیاد و با امثال سری 7 و S-Class رقابت داره، از همین الان سر و صدا کرده و انتظارات زیادی ازش میره
جدای همه ی اینها، درسته که توی بعضی مدلها خیلی موفق بوده، ولی نکته ی مهمتری وجود داره و اینه که باید بتونه این موفق بودن رو حفظ کنه تا کم کم بتونه به جرگه ی بزرگان بپیونده.
navid
۱۴ مهر ۱۳۹۳دادش من تندر لامصب یه فرمونی به راننده میده یه راحتی داره که هیچکدوم از هم رده هاش ندارن
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۱۴ مهر ۱۳۹۳بهترین تجربه ی من از نظر قدرت و راحتی تو رده ی ماشینای زیر 40 تومن لوگان بوده . یا همون تندر شما :). البته از نظر امکانات تعطیله !
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳رنو حالا چرا رنو!!!!!!!
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۳عکس اولی نمره ی 20روبه خودش اختصاص میده نامصب چقدرخوشگل ومردونه است.
4MATIC
۱۴ مهر ۱۳۹۳کادیلاک فقطctsوrts
هادی
۱۴ مهر ۱۳۹۳اخ جون ما هم میتونیم 911 سوار شیم البته 70 سال دیگه پراید 911 رو میگم
شایان
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام به همه کادیلاک روز به روز داره قدرتمند میشه چه از لحاظ بدنه چه موتور یادش بخیر با سمند 84زدم به کادیلاک 1900تا صندوق تا شدم راستی صادق جان مجانی هم slx92 نخر از لحاظ برقی و فیوزا افتضاحه تو جاده بای بای میزنه البته من فروختمش به بنده خدای فامیلمون الان هر وقت می بینمش آب میشم میرم رو زمین همیشه در حال بکسله بیخود نیست که خودرو ملیه
صادق
۱۴ مهر ۱۳۹۳ممنون شایان جان
SLX از 92 خراب شد، 93 هم تا حالا باهاش برخورد نداشتم ولی چند ماهه دیگه سوتی های اونا هم در میاد
به دنبال SLX مدل 90 یا 91 هستیم، چون آخرین مدلهایی بودن که خوب از آب درومدن
بازم ممنون ازت شایان جان
Frankenstein
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام به همه….صحبت از ال 90 شد..
من از سال 86 یه ال 90 خریدم..
اون موقه گرفتم 11 تومن…یادمه اولین سری که ال 90 اومد
تو این 7/8 سال هنوز نه جلوبندیش خراب شده نه موتورش نه هیچ چیز دیگش.
همه جوره هم باهاش راه رفتم (سرعت 195 کیلومتر تاپ اسپید :) )
همون موقه عموم یه پارس صفر گرفت..
فکر کنم تا الان 3 بار واشر سر سیلندر عوض کرده چند بار جلو بندیش خراب شده
در کل ماشین عالی هستش..هنوز هم پاش به تعمیر گاه باز نشده فقط 4 تا شمع براش خریدم
حالا نمیدونم بعد این همه سال صفحه کلاج میخواد یا نه چون الانم گاز میدم عین همون موقع زمینو شخم میزنه
به نظرم زیر 50 تومن بهترین گزینه هستش
خوش حال میشم از تجربه دوستان استفاده کنم
با ارزوی شادی ( نیما)
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳نه اصلا حرفتو قبول ندارم
ESI
۱۵ مهر ۱۳۹۳چغدر زیباند
e36
۱۵ مهر ۱۳۹۳فقط اسکالید
Frankenstein
۱۵ مهر ۱۳۹۳دلیلاتون کاملا غیر منطقیه….
چرا بین این همه ال 90 فقط داشبورد پسر خاله شما شکسته( حالا بماند چه جوری با چی زدین که اون داشبورد این جوری شده )
تو مسیر های نا هموار هم خیلی روندم این مشکل رو نداشته
بعد کدوم ماشین ایرانی رو دیدین که تو جاده های نا هموار ایران خوب جواب بده؟؟
از ال 90 تعریف نمیکنم ولی من چند تا دست اندازی که من باهاش پریدم اگه پژو یا سمند بود از وسط نصف میشد
Ahmad..F12
۱۵ مهر ۱۳۹۳به نظر من نامگذاری کادیلاک هم باید مثه آلمانیها رُند و بی دردسر باشه
امید
۱۵ مهر ۱۳۹۳کادیلاک منو یاد بنز میندازه خیلی عالیه