به عنوان بخشی از برنامه بازیابی وجههی کادیلاک در سراسر جهان، کمپانی مادر یعنی جنرال موتورز سرمایهگذاری ۱۲ میلیارد دلاری را برای عرضهی مدلهای جدید از جمله همین شاسیبلند XT5 تدارک دیده است. این خودرو برخلاف سدان CT6 در انگلستان در دسترس نیست اما در بازار اروپا عرضه خواهد شد.
XT5 تقریباً اندازهای برابر با بامو X5 دارد اگرچه که نوع طراحی و جلوپنجرهی بزرگ آن حتی کادیلاک را بزرگتر هم نشان میدهند. طراحی خودرو منحصربهفرد است و احتمالاً در سرتاسر جهان جذاب خواهد بود اما دیدن اینکه خریداران زیادی این خودرو را به رقبای جذاب کارکشته در اروپا ترجیح دهند کاری سخت است. همین داستان دربارهی طراحی کابین هم وجود دارد و این بخش فاقد سطح نرم و ممتازی است که از یک شاسیبلند در این کلاس انتظار داریم. مقدار کمی از مواد با کیفیت بالا وجود دارد که ظاهر خوبی را به کابین بخشیدهاند اما با کمی نگاه دقیق به کابین میتوان پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت را نیز پیدا کرد که نقطهضعفی برای کادیلاک محسوب میشوند. طراحی کلیدها نیز چندان زیبا نیست. درحالیکه ظاهر خودرو از بیرون جادار و بزرگ نشان میدهد اما بهطور شگفتآوری داخل کابین تنگ است. فضای کافی برای سر در عقب وجود نداشته و سرنشینان جلو نیز برای جای گرفتن افراد بالغ در عقب باید صندلی را به طرف جلو حرکت دهند. کادیلاک این خودرو را با پیشرانهی تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری عرضه کرده که توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۸ نیوتون متر گشتاور را دارد. علیرغم اینکه این پیشرانه کاملاً جدید است اما احساس از مد افتادگی و قدیمی بودن دارد و به آرامی دور میگیرد و صدای اگزوز آن نیز ناهنجار است. جالب آنکه پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری و توربوی سدان های CTS و CT6 شخصیت خاص خود را دارند.
کارایی خودرو نیز جالب نیست مخصوصاً اینکه عملکرد پیشرانهای با این حجم ناامیدکننده است. علیرغم قدرت ۳۱۰ اسب بخاری، XT5 مصرف ۱۰ لیتری دارد و ظرف مدت ۷.۵ ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند که با استانداردهای امروزی قابلتوجه نیست.
پیشرانهی خودرو محل ناامیدی است اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نیز حتی این حس را تشدید میکند. واکنش و پاسخ گیربکس کند است و دربارهی دندهی صحیح نمیتواند تصمیم بگیرد. حتی استفاده از دستهدنده نیز عجیب است اگرچه که پدالهای روی فرمان برای حالت دستی بهتر از پدالهای پلاستیکی موجود در سدان CT6 هستند.
فرمان خودرو از نقاط برجستهی XT5 بوده و توزیع وزن خوبی دارد اما از دست دادن کنترل بدنه به این معنی است که خودرو برای رانندگی سریع جذابیت ندارد و در واقع در سرعتهای متوسط ناراحت است.
سواری خودرو به ویژه از نگاه سرنشین ناهنجار بوده و خودروی حاضر در تست به خاطر لرزشهای وارده به کابین حالت ناخوشایندی داشت. سواری خودرو با سرعت کم در شهر بد نیست اما گیربکس پر نوسان و پیشرانهی پر سروصدا باعث میشوند تا رانندگی در شهر نیز لذت خاصی نداشته باشد.
کادیلاک این خودرو را در انگلستان عرضه نمیکند و دانستن دلیل این کار نیز آسان است. قوای محرکه، سواری، هندلینگ و کیفیت کابین XT5 در سطحی برابر با رقبایی که اینجا فروخته میشوند نیست به علاوه پیشرانهی دیزلی نیز وجود ندارد. البته خودرو دارای لیست تجهیزات خوب و فاکتور خاص بودن است اما هیچکدام از اینها نمیتوانند پوششی بر مشکلات ساختاری XT5 باشند.
مشخصات کادیلاک XT5 2016
قیمت پایه: 39,۹۹۰ دلار
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۶ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 310 اسب بخار/۳۶۸ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 7.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 209 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
<<<<<
۱۲ مرداد ۱۳۹۵باید بیای ایران لیفان X60 و جک S5 و هزارتا ماشین بی سر و ته دیگه سوار شی تا قدر کادیلاک را بدونی
NEMESIS
۱۲ مرداد ۱۳۹۵بابا امین جان همین لیفان و جک هم شده ارزو به خدا
الان پراید و سمند سوار میشی قدر چینی ها رو بهتر می دونی
PORSCHE:The God of Cars
۱۲ مرداد ۱۳۹۵نمیخوام به Autoexpress توهین کنم.
شاید در سطحی بالاتر از من فکر میکنن. یا هدف دیگه ای دارن.
ولی همیشه مقایسه هایی که میکنه خلاف انتظار من از آب درمیاد
حس میکنم با همه ی ماشین های غیر انگلیسی بخصوص آمریکایی و آلمانی دشمنی داره.
خیلی مته به خشخاش میذاره.
البته من با نقد بیشتر از تعریف و تمجید موافقم. چون به پیشرفت بیشتر کمک میکنه
هم سواریش خوبه هم گیربکسش هم مصرف سوختش. این گیر دادن ها واسه چین؟؟؟
حسین
۱۲ مرداد ۱۳۹۵موتور 6 سیلندر 3.8 با مصرف صدی 10 کجاش زیاده ؟؟ شتاب 7.5 ثانیه هم ناامید کننده نیست !!
فورد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵این یارو که تستش کرده بنظر میاد افسردگی شدید داره
mfire
۱۲ مرداد ۱۳۹۵خلاصه مقاله ی فوق :
سلام
کادیلایک XT5 خودروی بد و اشغالیست.
خدافظ :ا
Ali.usa
۲۳ شهریور ۱۳۹۵چه کینه ای از کادیلاک داری جناب ماشین به این خوبی
امیر.عارف
۱۲ مرداد ۱۳۹۵آخه چه دشمنی با این بدبخت داری که اینجوری ذلیلش کردی؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا کارشون درست و چقدر اهمیت میدن به صنعت
39990 دلار میشه 139965000 تومن
Archi KHAN
۱۲ مرداد ۱۳۹۵با تشکر فراوان از دوست عزیزمون uss zumwalt DDG-1000
بابت تبدیل قیمت ها و اعداد و ارقام از دلار به تومان ، یوآن به تومان ، درهم به دلار و سایر خدمات …
:-) :-) :-)
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ارش عزیز قیمت
یوان چین-لیر ترکیه-بات تایلند-فرانک سوئیس-درهم امارات-و غیره هم خواستی درخدمت شما دوستان هستم.
Archi KHAN
۱۲ مرداد ۱۳۹۵جدا تو کاره خرید و فروش ارز فعالیت داری ؟!
علي
۱۲ مرداد ۱۳۹۵این مدل کادیلاک بیشتر طراحی شده برای قشر خانومها بخاطر فرم خاصش و جمع جور بودنش.
PlymouthBarracuda
۱۲ مرداد ۱۳۹۵جمع جور بودن؟؟؟؟
هم سایز x5 عه!!!!
great britain
۱۲ مرداد ۱۳۹۵چرا چون خانوم پشتش نشسته؟
واقعا چه موشکافانه نظر دادی.
اگه این جمع و جوره پس مینی چیه؟
فکر کنم شما با نویسنده اتو اکسپرس دو نفری ماشین رو نقد کردین.(شوخی)
احسان(احسان سابق)
۱۲ مرداد ۱۳۹۵درسته برا قشر خانمها هست اما کاربرش اقایونی هستن که می خوان خانما رو تحت تاثیر قرار بدن
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مرداد ۱۳۹۵دقیقا
دانیال
۱۲ مرداد ۱۳۹۵والا من هرچی تو این عکسها نگاه می کنم ، داخلش دوخت پارچه و چرمه، تیکه های شیشه ای و …. انکه میگه همش پلاستیک سخت استفاده شده نمی دونم کجاشه!!!
asa
۱۲ مرداد ۱۳۹۵نویسنده محترم این مطلب (سو تفاهم نشه منظورم مترجم پدال نیست ) داداش مشکلت چیه با کادیلاک ؟ ایراد دیگه ای توش نمونده که بگی ؟ همچین کادیلاک با این عظمتو خوردش کردی که اگه یه ناوارد بخونه فکر میکنه مطلب راجب پراید بوده ، داش من اخه همون پرایدم بازم یه نقات قوتی داره ولی تو راجب این بد بخت حتی یه تعریفم نکردی .بعدم مگه همین کادیللک نبود که جایزه طراحی داخلی رو برده بود ؟ مجموعا اینو میخام بگم که شما مثکه از روی صلیقه خودت متن نوشتی یا با این ماشین پدر کشتگی داشتی در غیر این صورت اتفاقا در مقالات معتبر ماشینی هست که مورد ستایش قرار گرفته .(تمام این حرفام خطاب به نویسنده ،نه مترجم محترمه پدالیه این متن بود .)
ali
۱۲ مرداد ۱۳۹۵این نقد نبود که تیترش رو بکنید بدی های xt5 این چه مطلبه مزخرفیه تحلیل کننده دادن یه ماشینو تحلیل کنی دیگه دور برت نداره مرسی اه
Nima
۱۲ مرداد ۱۳۹۵والا توى خیلى مطالب دیگه همین XT5 ماشین خیلى خوبى بود
همه از از گیربکس ۸ سرعته جنرال موتورز تعریف کردن و موتوزش هم کاندیداى موتور هاى برتر سال بوده. والا نمیدونم اتو اکسپرس چشه!!
shayan
۱۲ مرداد ۱۳۹۵“سواری خودرو به ویژه از نگاه سرنشین ناهنجار بوده و خودروی حاضر در تست به خاطر لرزشهای وارده به کابین حالت ناخوشایندی داشت.”این قسمتش فکر کردم وانت پیکان یا زامیاده…خجالت داره
Developer
۱۲ مرداد ۱۳۹۵یعنی اگه میشد نویسنده auto express یه چند تا فحش آبدار هم به مدیر کادیلاک میداد که مطلب تکمیل شده باشه! یه جوری ازش نوشته آدم حس میکنه مطلب در مورد نیسان گاویه
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ از دست شماها.
PlymouthBarracuda
۱۲ مرداد ۱۳۹۵یه نقد کاملا مسخره…
فقط چند خط اولو خوندم!!!
حميد
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ما همین جور هم قبولش داریم
هم خیلی با کلاسه
همه موتور به این قویی داره
ا
continental
۱۲ مرداد ۱۳۹۵این مقاله چرت محضه
a
۱۲ مرداد ۱۳۹۵یهویی همون اول می نوشتین مزخرف تموم شد رفت
مارو چرا معتل کردین
احمد باقری
۱۲ مرداد ۱۳۹۵خیلی پر ابهت و زیباست. با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، خیلی حیفه که ماشینی با این استایل، این نقاط ضعف رو داره.
احسان(احسان سابق)
۱۲ مرداد ۱۳۹۵تنفر از قلم نویسنده میباره. همش بد گفته و همون یکی دوجاش که چیز مثبتی گفته با اما خرابش کرده و به قول تیریون لنیستر تو گیم او ترونز جمله ی قبل از اما به حساب نمیاد!
کلا مشخصه نویسنده با این برند اصلا و ابدا حال نمی کنه
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مرداد ۱۳۹۵مشخصاتش که خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا نقدش کردن
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۵لکسوس rx 350 2016 از هر لحاظ از این کادیلاک بهتره و خیلی پرفروش تر … حتی تو خوده امریکا !!..