کادیلاک

کادیلاک CTS-V از سرزمین کابوی‌های متمدن

زمانی که یک کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶ را می‌بینیم، احتمالاً با توجهی اندک به آن گذر خواهیم کرد. اما کمی تأمل باعث می‌شود تا از اشتباهی اساسی در امان بمانیم. زیرا ممکن است در یک کورس خیابانی، این کابوی خوش‌تیپ را واقعاً دست کم بگیریم.

2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
کادیلاک می‌خواهد خودرویی شایسته برای مقابله با AMG و M آماده سازد. این خودرو در واقع یک کوروت در پوسته یک سدان لوکس کادیلاک است. در سینه این خودرو همان چیزی می‌تپد که کوروت Z06 را تبدیل به یک هیولای مهارناپذیر می‌کند.
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
کادیلاک CTS-V جدید تنها در شکل سدان عرضه می‌شود. طراحی هواکش‌های جلویان با ۵۰ درصد مساحت بیشتر برای سیستم سوپرشارژر، چهره خودرو را نیز اسپرت تر نموده‌اند. جالب اینکه به علت افزایش این فضا، جا برای نصب رادار وجود نداشته و سیستم کروز کنترل تطبیقی در این خودرو نصب نمی‌شود! یک اسپویلر لبه ای در جلو یک اسپویلر بزرگ‌تر در عقب برای ایجاد چسبندگی بیشتر به زمین در سرعتهای بالا در نظر گرفته شده‌اند. در پشت گلگیرهای متورم جلو هم خروجی‌هایی برای تخلیه هوای گرم پیش‌بینی شده است.
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
موتور V8 با حجم ۶.۲ لیتر و با کمک سوپرشارژر کمی با نسخه آن در کوروت متفاوت است ازجمله سیستم روغن‌کاری خشک آن تعدیل شده و این یعنی قدرت خروجی آن هم تغییر اندکی را نشان می‌دهد. در اینجا پیشرانه قادر است ۶۴۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۴۰۰ و ۸۵۴ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۳۶۰۰ ارائه نماید. این اعداد را با ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۱ نیوتن متر کوروت Z06 مقایسه نمایید. با این وجود، این یک موتور واقعاً قدرتمند در سینه یک سدان لوکس اسپرت است. جای تعجبی نیست که چنین خودرویی قادر است شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۳.۷ ثانیه تجربه نماید.
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
همانند موتور LT4 در کوروت Z06 در اینجا هم موتور با پیستون‌های آلومینیومی فورج شده، دریچه‌های سوخت تیتانیومی و سوپرشارژر ۱.۷ لیتری Eaton تجهیز شده است. برای کنترل مصرف سوخت، سیستم جالب خارج کردن ۴ سیلندر از مدار باعث می‌شود تا در زمانی که به قوای کامل موتور نیازی نیست، مصرف سوخت نیز کاهش چشمگیری یابد و عملاً این موتور ۸ سیلندر به یک موتور ۴ سیلندر تبدیل گردد. گیربکس هشت سرعته خودکار این خودرو نیز که در کوروت نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، برای این خودرو بهینه شده است. برخلاف کوروت در اینجا امکان سفارش یک مدل یربکس دستی وجود ندارد.
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
با وجود بیشینه سرعتی معادل ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت، این مدل کادیلاک به راحتی BMW M5 و مرسدس بنز E63 AMG را پشت سر می‌گذارد. با این وجود مشخص است که تنها اسب بخار و سرعت بالا، نمی‌تواند برای برتری بر رقبای آلمانی کفایت کند.
2016 Cadillac CTS-V Interior
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V Interior
کادیلاک برای این خودرو تنها یک مجموعه چرخ ۱۹ اینچی آلیاژی تیره رنگ با تایرهای میشلن پایلوت سوپراسپرت تابستانی در نظر گرفته است. در عوض این شرکت روی سیستم تعلیق تمرکز بیشتری نموده است. سیستم دامپرها در نسل سوم تعلیق مغناطیسی که به صورت استاندارد ارائه می‌گردد، با ۴۰ درصد سرعت پاسخگویی بیشتر، نوسانات جاده را به خوبی جذب می‌کنند. همچنین میزان سختی آن در پیچ‌های تند جاده نیز بسته به نیاز تغییر می‌کند. فرمان نیز عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تری دارد و در مجموع شاسی خودرو را باید در میان ۱۰ برگزیده شاسی‌های برجسته سال قرار داد.
2016 Cadillac CTS-V Interior
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V Interior
متأسفانه این خودرو از ترمزهای سرامیکی بهره ای نمی‌برد. وزن خودرو نیز نسبت به نسخه استاندارد CTS Vsport مدل ۲۰۱۴ سنگین‌تر است. با وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم، این خودرو ۸۱.۲ کیلوگرم، وزن اضافی دارد. با این وجود هنوز از M5 با وزن ۱۹۹۹ کیلوگرم و AMG با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر می‌باشد.
2016 Cadillac CTS-V Interior
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V Interior
کادیلاک از چنین افزایش وزنی نگران نیست. هیچ تلاشی هم برای کاهش سطح تجهیزات این خودرو صورت نگرفته است. در واقع راحتی و آرامش سرنشینان، قربانی ویژگی‌های عملکردی نشده‌اند. صندلی‌ها با ۲۰ وضعیت قابل تنظیم الکتریکی و گرم شونده با پوششی از چرم و جیر دربر گرفته شده‌اند سیستم تهویه مطبوع خودکار سه ناحیه‌ای، ناوبری، سیستم صوتی Bose و اتصال به اینترنت 4G LTE و ماهواره OnStar و نمایشگر سربالای رنگی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی داشبورد از جمله تجهیزات این مدل می‌باشند. سقف پانورامای دو پانلی و صندلی‌های اسپرت ریکارو تنها گزینه‌های قابل سفارش می‌باشند.
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
یک پکیج فیبر کربن برای قسمت‌هایی چون دریچه هواکش درب کاپوت و اسپویلر عقب در نظر گرفته شده است. موارد ایمنی چون هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و پارکینگ خودکار نیز در این خودرو وجود خواهند داشت.
کادیلاک CTS-V سدان از تابستان ۲۰۱۵ و به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد. در حالی که قیمت پایه آن ۸۰ هزار دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره کلا تو ماشینای امریکایی کادیلاک رو خیلی دوس دارم و کامارو

  2. مهران

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    80 هزار دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. امین اریامن

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    این همه ابهت و قدرت شکوه عظمت…
    فقط از امریکایی اصیل برمیاد

  4. Farjam.BMW

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چراغا جلوش شبیه نیسان گودزیلا نیست آیا؟

  5. Ali

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیا آمریکا ماشین با این همه کیفیت و قدرت و زیبای بالا با این قیمت مناسب بعد ما بخوایم یه سمند بگیریم باید 30 میلیون تومان هزینه کنیم.
    دنیا آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا