کادیلاک

۱۵ نکته از کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶

این خودرو را شاید تا حدودی بشناسید؛‌ کادیلاک CTS-V سدان خودرویی است که می‌تواند به سرعت بالاتر از ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱/۸ کیلومتر بر ساعت) برسد و مجهز به یک پیشرانه سوپرشارژر ۶۴۰ اسب‌بخاری است. با این حال، شاید کمتر از قابلیت‌هایی که کادیلاک برای این مدل درنظر گرفته است خبر داشته باشید. به عبارت دیگر، در این مدل یک سدان لوکس ظاهراً نرمال، در مجموع، حال و هوایی شبیه به یک کوروت Z06 پیدا کرده است. در ادامه، در این رابطه جزئیات بیشتری را بررسی می‌کنیم.

2015 Cadillac CTS-V
۲۰۱۵ Cadillac CTS-V
۱) هیچ عنصری از طراحی به صورت تزئینی نیست.

همه عناصر بعد از ستون جلوی CTS-V به‌جز چراغ‌های نور بالا مختص این مدل هستند؛ از جمله کاپوت فیبرکربنی با دریچه‌ها، سپرهای عریض‌تر با دریچه‌های خروجی و تمام قطعات طراحی‌شده و البته کاربردی در جلوبندی و جلوپنجره ویژه مدل V.

Nothing about the styling is decorative
Nothing about the styling is decorative
۲) پیشرانه کوروت Z06

تمام اعضا و جوارح داخلی CTS-V به صورت مستقیم از شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ گرفته شده است. این موارد شامل یک موتور سورپوشارژر ۶/۲ لیتری LT4 V8 نیز می‌شود که قدرتی به اندازه ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۸۵۴/۱ نیوتن‌متر برای خودرو تولید می‌کند. این قدرت تنها چند اسب‌بخار و نیوتن‌متر با نسخه Vette فاصله دارد.

Driveline by Corvette Z06
Driveline by Corvette Z06
Z06 همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و همین‌طور گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک 8L90 خود را در اختیار CTS-V گذاشته است. تنها اختلاف عمده در این مدل، محفظه 8L90 است؛‌ زیرا در کادیلاک، این گیربکس با LT4 همراه است و نسبت محور عقب کوروت تفاوت دارد.
Driveline by Corvette Z06
Driveline by Corvette Z06
۳) تقویت صدای موتور

در مقایسه صدای ضبط شده ب‌ام‌و که در اسپیکرهای M5 پخش می‌شود، سمفونی صدای نویز LT4 که از طریق سیستم نویز CTS-V پخش می‌شود، بسیار واقعی است. البته، این صدا به صورت الکترونیکی تقویت شده است، ولی این صدا به شکلی زنده از میکروفن‌های زیر کاپوت پخش می‌شود.

2015 Cadillac CTS-V Interior
۲۰۱۵ Cadillac CTS-V Interior
۴) حرکتی پروانه‌وار، فرمانی تیز شبیه به یک سیستم فرمان الکترونیکی

مانند برادران CTS دیگر، CTS-V مدل ۲۰۱۶ از دستیار الکترونیکی برای سیستم فرمان استفاده می‌کند. کادیلاک در این مدل V، از نسبت واکنش سریع‌تری برای فرمان استفاده کرده است. در همین حال، در اینجا باید اشاره کنیم که سیستم فرمان استاندارد CTS یکی از سرزنده‌ترین و دقیق‌ترین فرمان‌ها در میان کلاس خودروهای سدان لوکس متوسط است. بنابراین امیدواری زیادی برای فرمان V نیز وجود دارد.

Dances like a butterfly, stings like it has electronic power steering
Dances like a butterfly, stings like it has electronic power steering
۵) قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار یا سرعت حداکثر ۲۰۰ مایل بر ساعت بدون مالیات

برآوردهای نهایی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای CTS-V هنوز اعلام نشده است. ولی کادیلاک اعلام کرده مصرف سوخت این سوپر سدان حتماً از میزانی که به خاطر مصرف بنزین به آن مالیات تعلق بگیرد، فاصله خواهد داشت.

No tax for 640 horsepower
No tax for 640 horsepower
۶) مبدّل‌های حرارتی برای مبدّل‌های حرارتی

کادیلاک موتور V8 را بدون تغییر در CTS-V استفاده نکرده است؛ نسبت به مدل‌های پایین‌تر CTS، مدل V از سیستم خنک‌کننده بیشتری بهره برده است. مخصوصاً اینکه نسبت به CTS با پیشرانه V6 تنفس طبیعی، تعداد ۵ مبدّل حرارتی بیشتر دارد. برای V6 با تنفس طبیعی، این مبدّل‌های حرارتی دو عدد هستند؛‌ یک رادیاتور و یک مبدّل مربوط به A/C. خنک‌کننده داخلی CTS-V را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این خنک‌کننده در زیر سپر جلو قرار گرفته است.

 It has heat exchangers for its heat exchangers
It has heat exchangers for its heat exchangers
سخن از مبدّل‌های حرارتی برای مبدّل‌های حرارتی در اینجا جدّی است. در هر کدام از محفظه‌های چرخ‌های جلو، یک مجرای اگزوز برای یک قطعه کمکی متفاوت گنجانده شده است. رادیاتور کمکی در محفظه چرخ سمت راست حاضر است و این در حالی است که در سمت چپ، یک خنک‌کننده داخلی کمکی استفاده شده است. هر دوی این سیستم‌ها از جریان هوای پرفشار از طریق مکنده‌های خارجی در جلوبندی CTS-V بهره می‌برند.
 It has heat exchangers for its heat exchangers
It has heat exchangers for its heat exchangers
البته وسواس کادیلاک در استفاده زیاد از مبدّل‌های حرارتی قابل‌درک است؛ چرا که دمای زیادی در CTS-V تولید می‌شود. در این خنک‌کننده روغن موتور را مشاهده می‌کنید.
 It has heat exchangers for its heat exchangers
It has heat exchangers for its heat exchangers
اینجا نمایی نزدیک از خنک‌کننده دیفرانسیل CTS-V است. در همین حال، در سمت چپ، یک لوله‌کشی را مشاهده می‌کنید که یک مدار مشترک خنک‌کننده دیفرانسیل با خنک‌کننده گیربکس را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، مایع خنک‌کننده آن تا فاصله زیادی پمپاژ می‌شود. مبدّل‌های حرارتی که در این تصاویر دیده نمی‌شوند شامل خنک‌کننده داخلی اصلی، رادیاتور و کمپرسور A/C (کولر) هستند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، مدل V در عمل یک مبدّل حرارتی متحرک است.
 It has heat exchangers for its heat exchangers
It has heat exchangers for its heat exchangers
۷) بدون آپشن ترمزهای کربن-سرامیکی گران‌قیمت

همان‌طور که از گفته‌های کمپانی پیداست، این خودرو یک پکیج آپشن برای پیست نخواهد داشت؛‌ چرا که CTS-V خودش یک پکیج پیست است. به‌جای آن، در مدل V از صفحه‌های ترمز فولادی با کالیپرهای برمبو ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب استفاده می‌کند.

There won't be a high-dollar carbon-ceramic brake option
There won’t be a high-dollar carbon-ceramic brake option
در مورد ترمزهای کربن-‌سرامیکی، داده‌های کادیلاک نشان می‌دهد که برای نشان داده شدن مزیت صفحه‌های ترمز کربن-‌سرامیکی نسبت به فولادی، ابعاد این صفحات به اندازه بزرگ باشد. در واقع، این ابعاد باید بسیار بزرگ باشد و در نتیجه، استفاده از پکیج بزرگ‌تر چرخ و تایر نیز موردنیاز خواهد بود؛ موضوعی که تیم توسعه کادیلاک از همان ابتدا مخالف سرسخت آن بوده‌اند. برای صفحات ترمز فولادی، سیستم خنک‌کننده مناسبی درنظر گرفته شده است. در اینجا، مجرای خنک‌کننده ترمز جلوی مدل V را مشاهده می‌کنید. این خنک کننده، با یک تیغه کنترل به سبک پورشه همراه شده که جریان هوای زیر بدنه را به ترمزها انتقال می‌دهد.
There won't be a high-dollar carbon-ceramic brake option
There won’t be a high-dollar carbon-ceramic brake option
۸) ایمنی عابران پیاده در حضور CTS-V

شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که CTS-V چگونه بتوان تست‌های سخت ایمنی عابران پیاده در اروپا را انجام دهد. با توجه به کاپوتی که دربرگیرنده یک LT4 است، این نگرانی قابل‌توجیه خواهد بود. برای اروپا، مدل V از یک محرّک پایروتکنیک در پایه پنجره جلو استفاده می‌کند که در هنگام برخورد با عابر پیاده، پشت کاپوت را بالا می‌برد.

Pedestrians facing down this view of the CTS-V are safe
Pedestrians facing down this view of the CTS-V are safe
۹) انگلیسی‌ها شانسی برای داشتن CTS-V ندارند.

کادیلاک یک نسخه راست‌دست از CTS-V ارائه نخواهد داد. شاید هواداران انگلیسی این خودروی عضلانی امریکا باید خود را با جهت متفاوت رانندگی با این مدل وفق دهند.

U.K. fans are out of luck
۲۰۱۵ Cadillac CTS-V Interior
۱۰) فرصت استفاده از تایرهای زمستانی

دوستداران سدان‌های اسپورت با قدرت بالاتر از ۶۰۰ اسب‌بخار نگران نباشند؛‌ CTS-V می‌تواند از تایرهای برفی نیز استفاده کند. جنرال‌موتورز می‌گوید که چهار گزینه برای تایرهای V در هنگام عرضه‌اش در سال آینده درنظر گرفته است.

Winter tires will fit
Winter tires will fit
۱۱) درباره تایرها

وقتی صحبت از تایرهای استاندارد CTS-V می‌رسد، کادیلاک خساست را کنار می‌گذارد. تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپورت عریض و با درجه Y به صورت استاندارد در CTS-V استفاده شده‌اند که نوع آن‌ها در جلو ۲۶۵/۳۵-۱۹ و ۲۹۵/۳۰-۱۹ در عقب است. مطابق گفته کادیلاک، چسبندگی جانبی ۱.00g برای این مدل مشاهده شده است.

Did somebody say "tires?
Did somebody say “tires
۱۲) میله دیفرانسیل‌های نامتقارن

مهندسان کادیلاک برای کنترل بیشتر محور، CTS-V با دیفرانسیل عقب را با میله دیفرانسیل‌های نامتقارن همراه کرده‌اند. قطر میله دیفرانسیل سمت چپ به صورت قابل‌توجهی از قطعه سمت راست بزرگ‌تر است. ولی در هر حال، هر دوی این میله دیفرانسیل‌ها نسبت به معادل‌های خود در مدل‌های عادی CTS از صلبیت بیشتری برخوردارند.
در این میله دیفرانسیل سمت چپ را مشاهده می‌کنید. دقت کنید که سطح مقطع آن بسیار باریک‌تر از قطعه نشان داده شده در تصویر قبلی است.

One side is not like the other
One side is not like the other
۱۳) صلبیت بیشتر در V

CTS به صورت معمولی نیز با یک ساختار بدنه مستحکم و شاسی بدون لغزش، صلبیت زیادی دارد؛ ولی کادیلاک برای مدل V چند گام فراتر نیز رفته است. مهارهای اضافی بسیار زیادی برای کمک به بدنه CTS-V به تحمل نیروی جانبی تولید شده توسط تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپرت استفاده شده است. بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین مهار، یک پنل برشی است که راکرهای جلو را به محفظه موتور متصل می‌کند. در تصویری که در اینجا می‌بینید، پنل مورد اشاره، یک قطعه آبی‌رنگ بین چرخ‌های جلو قرار گرفته است.

Brace yourself—and your V
Brace yourself—and your V
علاوه بر مهار ساب‌فریم عقب و استحکام بیشتر در قسمت، صلبیت CTS-V با مهارهای V که از هر استرات تاور جلو به سمت فایروال امتداد یافته‌اند (لوله سیاه‌رنگ که در تصویر به صورت مورب قرار گرفته است) و همین‌طور مهار استرات تاور آلومینیومی بیشتر شده است.
Brace yourself—and your V
Brace yourself—and your V
۱۴) نسبت طلایی در پیشرانه

کادیلاک اعلام کرده که CTS-V مدل ۲۰۱۶ وزنی به اندازه ۱۸۸۰ کیلوگرم خواهد داشت. در نتیجه، با توجه به قدرت ۶۴۰ اسب‌بخاری در این سدان، نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده ۲/۹۴۸ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار به‌دست می‌آید. در نتیجه، این مدل کادیلاک در این زمینه از خودروهایی مانند ب‌ام‌و M6 با نسبت ۳/۵۳۸ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار و مرسدس‌بنز E63 AMG با نسبت ۳/۶۲۹ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار جلوتر خواهد بود.

Powered by a golden ratio
Powered by a golden ratio
۱۵) پرواز امریکایی به سرزمین آلمان‌ها

در حالی که زمان دور پیست نوربرگرینگ به صورت رسمی در آینده اعلام خواهد شد، ولی مسئولین کادیلاک گفته‌اند که CTS-V مدل ۲۰۱۶ تاکنون چهار بار با هواپیما به این پیست مسابقه معروف انتقال داده شده است.

2015 Cadillac CTS-V
۲۰۱۵ Cadillac CTS-V

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. RETOLEX

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1398 ديدگاه)

    هیچ مشکلی نداره عالیه

    1. ASTON MARTin

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      چیزی که متوجهش شدم این بود که داخل خودرو از جهت فنی ،،چطوری بگم،اهنین میزن،بنظرم برای یه همچین ابرخودرویی زیبایی کم داشت..ازین مشخصات انتظار یه شاتل داشتم ..ولی خب اینا ملاک جیگریش نی ک :D

  2. Elring-aventador

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (329 ديدگاه)

    خوب ادم خیلی شیک می ره یه کروت می گیره چه کاریه خب چقد تقلید اخه

    1. حمید

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      این ماشین چهار دره عزیزم و کلاسش کلا با Z06 متفاوته

  3. Lord Cezar

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یه ماشین متمایز . زیر اون کت و شلوار شیک یه موتور وحشی هست که نفس ادم رو میبره . عجب مثالی زدم :دی

  4. MAFIA

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    تنها ماشینی که از آمریکای جنایتکار قبول دارم همین مدله.ولی این کجا و
    S600 maybach کجا گرچه میدونم باید با XTS مقایسه شه.

    مرگ بر آمریکا.

  5. سامان از تبریز

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    ایول به جنرال موتورز ایولبه. اوباما که نگذاشت تا جنرال ورشکسته شه
    من تبریز سوار cts شدم خیلی عالیه لوکس و نرم
    کم کم ماشینهای امریکایی خودشونو به جایگاه واقعی شون میرسونند

  6. مسعود

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همیشه کادیلاک رو دوست داشتم، این مدل هم که دیگه عالیه
    البته من توی سوپر سدان ها چارجر هلکت رو ترجیه میدم ;)

  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    این ماشین عالیه . جای هیچ حرفی نذاشته .

    پیشرفت کادیلاک واقعا چشمگیره .

    اما تنها چیزی که منو اذیت میکنه ، اینه که تو مشخصات فنیش اسم کوروت

    هم میاد .

    1. نيما

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      خوب چون کارخونه مادر جفتشون یکیه
      از قدیم همین طور بوده
      اکثر موتور و گیربکس هاى gm رو روى تمام برند هاى بیوک ى کادیلاک و شوى و … میبینى

    2. MAFIA

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      میلاد اذیت نکنه دیگه همه آمریکا اینجوریه کمبود طراحی موتور دارن موتور تاروس رو رو لینکلن میزارن موتور ماستانگ رو رو سالین اس 7 بعد موتور کوروت رو رو کادیلاک موتور کادیلاک رو رو بیوک بعد موتور شورلت رو رو جی ام سی میزارن بعد موتور کوروت رو رو هنسی این کارشونه

      جالب اینجاست که روی هر موتور رو هم لوگو برند رو میزنن انگار شرکت خودش زده.

      بعد این آمریکایی بازها میان و به اروپا ایراد میگیرن.

      مرگ بر آمریکا

      1. HUMMER

        ۱۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        چقد رو رو کردی!!!
        امپراتور ایالات متحده کادى…love me

      2. عرفان

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره.شما اروپایی بازها رو باید اسب بخار پایینو به اسم کیفیت بالا با قیمت گزاف بهتون بندازن و تو مختون فرو کنن که ماشینای آمریکایی کیفیت و هندلینگ و … ندارن.تا با همین عقاید برای خودشون طرفدار درست کنن.
        شرط میبندم یه بار هم تو یه ماشین آمریکایی نشستین که اینطوری راجع بهشون موضع میگیرین.
        برخلاف هرچیزی که بهش اعتقاد دارین خودرو های آمریکایی فوق العاده باکیفیت هستن.هندلینگشون(بغیر از چندتا ماسل)همگی عالیه.پتانسیل بالایی برای تیونینگ دارن و از همه مهم تر اسب بخار بالایی در ازای پول کمتر بهت میدن.
        مثل اینکه یادتون رفته رکورد نووربرگ رینگ برای چند سال دست وایپر بود!؟!؟!
        نمیدونم دلیلت برای گفتن جمله “مرگ بر آمریکا” چی بود ولی این نشانه ضعف و احساس خطرتو میرسونه.واقعا برات متاسفم.
        وقتی بیان یه ماشین زیر 100 هزار دلاری مثل Z06 رو با هایپر کاری مثل 918 مثایسه کنن یعنی مرگ بر اروپا نه آمریکا.

      3. rasoul

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        برادر مافیا منم میگم مرگ بر آمریکا بقیه هم همینو میگن
        ولی اینجا بحث سر ماشینه
        این کمپانیا خصوصی هستند
        و اینجا بحث سر تکنولوژی هست نه سیاست وگرنه شما راست میگی آمریکا همیشه دشمنه و سیاستش کثیف و با دشمن باید دشمنی کرد اگه باهاش دوستی کنی ذلیلت می کنه چون اندازه اون نیستی
        ما وقتی میتونیم با امریکا صلح و دوستی بر قرار کنیم که از نظر قدرت برابر باشیم و این به همه ثابت بشه
        ببخشید طولانی ضشد خواستم به این بحثها تو تایپیکها خاتمه داده بشه
        من به زبون ساده گفتم

      4. فریا

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (676 ديدگاه)

        مهندسین گرامی مثل اینکه انقد به خودتون زحمت ندادین فکر کنین

        که موتور هایی که بی ام و روی سواری هاش میزاره ، روی شاسی بلند

        هاش هم میزاره . موتور رولزرویس و مینی رو بی ام و

        میسازه ! موتوری که بنز روی سواری میزاره روی شاسی بلند و سوپرسپرت

        هم میزاره . یه لوگو بزرگ AMG توی محفظه موتور پاگانی تو چشم

        نمیزنه ؟!!!

        موتور مورسیه و R8 که مشترک بود چی ؟؟!!!

        بوگاتی که دوتا موتور V شکل آئودی رو کنار هم جا داده و اسمشم

        گزاشته W شکل چی میــگه ؟!!!

        خدا هدایت بده این ملــت بنی اسرائیلی رو !

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      میدونم نیما جان . عرض کردم به دل من زیاد نمیشینه .

      1. فرید

        ۱۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        تو چی به دلت میشینه آخه اونو بگو :-D …به هر حال یه اشکال باید بگیری دست خودت نیست.

        1. MAFIA

          ۱۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          نخیر لکسوس RCF و آوالون و روژ و جی تی آر و NSX و LS600h از ژاپن و S600 مایباخ و کل سری 65 و 63 بنز و M4 و M6 و M5 و سری 7 و 911 و 918 و پانامرا و رولزرویس و بنتلی و P1 و کونیخ زگ و بوگاتی و پژو و سیتروئن و جگوار وآستون مارتین و رنجروور ایووک و اتوبیوگرافی و هیوندا سنتینیال و کیا K900 به دلم میشینه.

          فریییییییییییییییییییییید

      2. MAFIA

        ۱۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        نیما کیه میلاد؟؟؟؟؟من میثم شهریاریم اهل دزفول

        1. عرفان

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          mafia خان وقتی موتور لامبو رو بزارن رو آئودی یا موتور مرسدس رو بزارن رو پاگانی کسی ایراد نمیگیره.
          حالا که یه ابر کمپانی آمریکایی از انجینش تو زیر مجموعه هاش استفاده میکنه به دلتون نمیشینه؟؟؟خب نشینه.اصلن مهم نیست.
          فعلن که این و هلکت و z06 و خیلی از آمریکایی های دیگه مشت محکمین تو دهن اونایی که ادعای سرعت و قدرت و هندلینگ داشتن.
          یارو رو تو ده را نمیدادن میگفت کدخدا کیه!!!

  8. CIFEX

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    واقعا بی نظر این ماشین
    به نظر میرسه کادیلاک بدجوری برا بازار های هدف خودش برنامه ریزی کرده
    همه مولفه های یک ماشین رویایی رو این ماشین داره برا ماشین باز ها
    زیبایی
    قدرت
    مهندسی پیشرفته
    اصلا ادم میمونه از چیش تعریف کنه
    مرسی کادیلاک

  9. hekmat

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگر یک روزی واردات خودرو با تعرفه پایین ازاد شود محال است ایرانی ها به لحاظ فرهنگی و رفتاری خودروی غیرآمریکایی سوار شوند

  10. rasoul

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این از اون ماشیناست که دیگه تکرار نمی شه مثل سویل

    1. فریا

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      چــرا با احساسات من بازی می کنی ؟؟!

      چرا سویل رو یادم میاری …

      بازم برم توی سایت امریکن کارز یه گشتی بزنم خماریم از بین بره :-)

  11. parseh net30

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این چراغ روزاش دیوانه کنندن

  12. مهدی جان محمدی

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سرشار از تکنولوژی و بسیار شکیل
    مافیا طبق نظرها و گفته بسیار از دوستان سیاست وارد دنیا ماشین نکن
    لطفا بفهم یا اسم ضایع خودت رو حذف کن

  13. هستی

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همینجا رسما از باراک اوباما جون برای نجات جنرال موتورز تشکر میکنم’بوسسسسسسسسس

  14. bardia

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم سری 5 بعدی بی ام و چطور میخواد با این روبرو بشه !
    یا حتی mercedes e63 هم همینطور

    حداقل از لحاظ سرعت و شتاب که به پاش نمیرسن
    مخصوصا با 640 اسب قدرتش و وزن به نسبت کمش

    عجیبه یهو کوروت و کادیلاک دارن دوتایی میترکونن

    1. پارسا

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      همه چیز ماشین که شتاب و قدرتش و سرعتش نیست باید کمپانی ببینه یک سدان با این میزان قدرت که حتما اصتحلاک بالایی هم داره لازمه اصلا توی بازار هدفش فروش خوبی داره یا نه وگرنه فکر نکنم کار سختی باشه amg هم بیاد موتور ۷۰۰ اسبی که رو پاگانی هست و بزاره رو e کلاس بعد اسمش بزاره e70 amg ولی چیزی که مهمه این که وجود همچین ماشینی ضروری احساس نمیشه یا مثلا فولکس واگن موتور بوگاتی بزاره تو پاسات بعد اونم میشه یک سدان۱۲۰۰ اسب بخاری ولی برای مقایسه میشه میزان فروش کادیلاک رو با بنز و بی ام و مقایسه کرد.

      1. bardia

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        مطمئن باشید که بنز و بی ام و اگر همچین رنج قدرتی ماشین بسازن اونوقت دیگه قیمتشون برابر کادیلاک نمیشه و خیلی گرون تر میشه

        باید توی بازه های قیمتی نزدیک از نظر امکانات فنی و رفاهی مقایسه بشه

    2. فریا

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      از لحاظ هندلینگ هم آلمانیا بهش نمیرسن . البته قابل احترامن ولی بررســی

      CTS ســاده رو توی سایت های مختلف برای مثال caranddriver بخونیـد تا بـه

      هندلینگش پــی ببرید .

  15. شلبى

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست، واقعا جاى حرفى باقى نذاشته ، خیلى دوست دارم نتایج تو پیستش و مقایسش با رقباش رو ببینم، رقابت خیلى جذابیه

  16. آرش آمریکایی

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    آره آره
    این ماشینیه که عاشقشم
    اینه ایییینه
    خدمت یکی از دوستان که تو مطالب قبلی راجعبه کادیلاک نوشته بودن
    دلشون واسه خوشه هتی گندم روی لوگوی کادیلاک تنگ شده بود بگم که
    لوگوی کادلاک از دو بخش تقسیم شده
    یکی اون چند ضلعیه رنگارنگ زیبا و دیگه اون دوتا خوشه گندم که دیگه حذف شده
    راجع به اون چند ضلعی بگم که هر رنگ و هر علامتش نشانگر لحظه یا اتفاقی مهم از تاریخ آمریکاست به عبارتی دیگه نماد آمریکاست
    اما اون دو خوشه گندم نماد ایالت دیترویته که بزرگ ترین صادر کننده گندم در آمریکاست به طوری که آمار تولید گندمش از خیلی از کشورای صادر کننده گندم بیشتره همینطور از کل گندم تولیدی در ایران و از وقتی خط تولید کادیلاک از دیترویت به نیویورک اومده خوشه
    گندمش حذف شده چون دیگه کادیلاک بچه دیترویت نیست :-)

    1. علی اسکندری

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز ببخشید برای این ایراد بنی اسراییلی ولی ایالت دیترویت نداریم.دیترویت در ایالت میشیگان واقع شده :) تنها محض اطلاع

      1. آرش آمریکایی

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (637 ديدگاه)

        درود به همگی
        بله درسته از این که اشتباهمو اصلاح کردین ممنونم

  17. آرش آمریکایی

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    درسته حکمت جان ایرانیا و آمریکایا از نظر فکری و صلیقه ای خیلی به هم شبیه هستن هر دو طنزپردازای خوبی هستیم ساندویچای بزرگ دوست داریم ماشینای بزرگ خونه های بزرگ و تو ملاقاتا از نزدیک خیلی زود صمیمی میشیم زودتر از وقتیکه یه انگلیسی یا یه ژاپنی… میبینیم
    (دیدم ک میگم)
    ولی جدا از این چیزا ببین کادیلاک چ کرده که یه ضد آمریکاییه تمام عیارو ب احترام واداشته

  18. ar.poker

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آخه اگه این ماشینو برای سرعت ساختن چرا 4 در

  19. امیرحسین

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از همه نظر عالی و فوق العاده به نظر میاد
    فقط فکر کنم عقبش رو بشه جذاب تر طراحی کرد…

  20. عارف

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یه آمریکایی اصیل و واقعا بدون نقص,هم در طراحی و هم در قسمت پیشرانه.یکی از زیبا ترین خودرو های حال حاضر جهان و یکی از پر قدرت ترین سدان های بازار,از این بهتر هم میشه مگه؟!؟

  21. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    کادیلاک پیر دوباره بیدار شده و قراره با تمام توان دل ملت رو تسخیر کنه.امیدوارم اینکار رو انجام بده

  22. car designer

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام
    همه جی بهترینه بجز چراغ های عقبش که به نظر اگر شبیه ATS بوئنئ خیلی بهتر بود

  23. حسام

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    ماشینهای آمریکایی معمولا عضلانی هستند،علت چیه نمیدونم ولی من عاشق این هیبت و جثه این خودروهام، آدم احساس قدرت میکنه باهاش

  24. Camaro 1978

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حالا هی بگید ماشینای آلمانی با هیچ چی قابل قیاس نیستن…

    پس این چیه؟
    یعنی دیگه چی میخواید؟

    انصافم خوب چیزیه!!!

    1. حسین

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. کسی نگفته با هیچی قابل مقایسه نیستن. اما اونقدر قوی و فوقالعاده هستن که هر چیز خوبی رو با اونا مقایسه میکنن

      البته اگه بهم بگن حق نداری از آلمانیا انتخاب کنی، قطعا کادیلاکو انتخاب میکنم

  25. E 36

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    چقدر خوب بود این!

  26. behdad

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی محشره

  27. علی

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    جولوش شبیه جی تی آره

  28. 4MATIC

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    طراحی عقبش خوب نیست

  29. soroosh

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    من فقط انگلیسی انتخاب می کنم ظریف لوکس پر قدرت امیکایی به سلیقه من نمی خوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا