خودروهای کرهای در طول حضورشان در بازار کشورمان، دوران پر فراز و نشیبی را طی نمودند. زمانی بود که به این ارابههای شرقی به نظر تحقیر نگریسته میشد و کسی هم آنها را جدی نمیگرفت، ولی زمانه بهخوبی ثابت کرد که تمامی آن پندارها، واهی و همه این قضاوتها زودهنگام بود. در بیست و اندی سال پیش که کیا و هیوندای وارد بازار ایران شدند، وضعیتی سخت ابهامآمیز داشتند و عموم خریداران هم از روی ترس و تشکیک به این دو نزدیک میشدند. تمامی سعی و همت فروشندگان نیز بر این مبنی بود که این خودروها را نه محصولاتی کرهای، بلکه بهعنوان برندهای تابعه شرکتهای ژاپنی و یا آمریکایی معرفی کنند! هیوندای را شعبهای از میتسوبیشی و کیا را بخشی از فورد.
سایت AUTO EXPRESS، این خودرو مورد بررسی قرار داده و نکات مثبت و منفی ذیل را در آن مشاهده نموده است.
- نکات مثبت: بهای عالی، فضای جادار داخل، هفت سال گارانتی
- نکات منفی: برخی از اجزای پلاستیکی در کابین خودرو، رقبا نسبت به آن هیجانانگیزترند و نیز فرمان پذیری مبهم (گنگ و سردرگم)
در تستی که پیش از این سایت مذکور با این مدل انجام داد، از لحاظ هندلینگ آن را کمی پایینتر از فورد فیستا ارزیابی نمود.
سایت DRIVE ARABIA امارات، هم این خودرو به این صورت ارزیابی کرده است.
- نکات مثبت: قیمت پایه پایین، طراحی مناسب کابین، طراحی دلپذیر بدنه، فضای رضایتبخش کابین
- نکات منفی: کندی خودرو، سواری سفت و سخت با رینگهای آلومینیمی، ویژگیهای محدود ایمنی
سایت WHAT CAR بریتانیا، هم برخی از ویژگیهای این خودرو را چنین توصیف کرده است:
- خرید و مالکیت: قیمت خوب و گارانتی عالی (۴ امتیاز از ۵ امتیاز)
- کیفیت و قابلیت اطمینان: خوب (۴ امتیاز از ۵ امتیاز)
- پشت فرمان: رانندگی آن برای همه آسان است (۳ امتیاز از ۵ امتیاز)
- فضای داخل و کاربردی بودن: فضای کافی برای نشستن چهار بزرگسال وجود دارد و از صندوق عقب خوبی هم برخوردار است. (۴ امتیاز از ۵ امتیاز)
- هندلینگ و سواری: در این زمینه میتواند بهتر از این باشد. (۲ امتیاز از ۵ امتیاز)
- عملکرد: متوسط (۳ امتیاز از ۵ امتیاز)
این سایت خودروی ریو را در حال حاضر یکی از بهترین سوپرمینی های موجود بازار برشمرده است.
سایت JD POWER آمریکا هم که در حال حاضر یکی از مهمترین منابع در ارزیابی کیفی خودروهای جدید است، کیا ریو را از لحاظ عملکرد و طراحی در حد عالی، در زمینه کیفیت بالای متوسط و از نظر قابلیت اطمینان در سطح متوسط ارزیابی نموده است. این نتایج نشاندهنده کمی تفاوت دیدگاه بین کارشناسان آمریکایی و بریتانیایی در مواجه با این خودرو است. در زمینه ایمنی هم این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا و ۴ ستاره را هم از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نموده است. همچنین این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) هم تست شده و در تمامی قسمتها اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو و نیز ضربه به ناحیه سر، نمره خوب و در تصادف از بخشهای کناری خودرو، نمره قابلقبول را کسب نموده است و تنها در تست تصادف از جلو (SMALL OVERLAP) که از دشوارترین آزمونهای تصادف در حال حاضر است، امتیاز مرزی را دریافت کرد. این خودرو به طور استاندارد از ۶ کیسه هوای ایمنی بهره میبرد. بهای این خودرو در بازار آمریکا با موتور (۱.۶ لیتری و ۱۳۸ اسب بخاری) بین ۱۳,۹۹۰ الی ۱۸,۲۴۰ دلار است. ممکن است با خود بگویید آنچه که در بالا به آن پرداخته شد مربوط به جوامع دیگر میباشد که در آنجا قیمت خودرو پایین بوده و دستیابی به آن هم بسیار آسان است اما در این میان تکلیف خریدار ایرانی چیست؟ در مواجه با این خودرو، باید چه روشی را در پیش بگیرد تا متضرر نشود؟ بالاخره آن را خریداری کند یا خیر. واقعیت این است که در حال حاضر نمیتوان به این پرسش جواب قطعی داد زیرا اولاً این خودرو توسط ما تست و آزمایش نشده است و ثانیاً این مدل بهجز مناطق آزاد، به هیچ قسمتی دیگری از کشورمان هم وارد نگردید. با این وجود، با آنالیز و بررسی سایت معتبر خودرویی در دنیا، به استنباطهای ذیل رسیدهایم که امیدواریم کمی به شناخت بهتر شما از این خودرو کمک کند. در کل اگر در جستجوی خودرویی کممصرف، نسبتاً با کیفیت، تا حدی زیبا و با برندی معتبر هستید، حتماً این خودرو را در اولویتتان قرار دهید. و نیز اگر فردی عیالوار، اهل سفر و در پی خودرویی نسبتاً نرم و مستحکم و جادار هستید، این خودرو به شما پیشنهاد میشود. و همچنین اگر خدمات پس از فروش خودرو برایتان از اهمیت بسیاری برخورداراست، نیمنگاهی هم به این خودرو بیاندازید، زیرا از این بابت خودروهای کیا وضعیت بهتری نسبت به دیگر برندهای وارد شده به کشورمان دارند. اما اگر در پی خودرویی سریع و پرشتاب هستید و اهل مسابقه دادن هم میباشید، این خودرو چندان مناسب حال شما نیست. گرچه این خودرو در حالت عادی هم از این بابت چندان کم نمیآورد، حداقل در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در خیابانهای کشورمان! و نیز اگر خودروهای SUV و یا کوپههای دستدوم را بیشتر میپسندید و دلتان هم پیش آنهاست، بهتر است که به این خودرو فکر نکنید. چون فلسفه ساخت این خودرو چیز دیگری است. این یک خودروی کامپکت و درعینحال خانوادگی است نه کیا سراتو کوپه و یا اسپرتیج!مشخصات فنی
- موتور: ۴ سیلندر خطی
- حجم موتور: ۱۳۹۶ سیسی
- توان: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور/ دقیقه
- گشتاور: ۱۳۷ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/ دقیقه
- شتاب از صف تا صد: ۱۱.۱ ثانیه
- سرعت: ۱۷۵ کیلومتر
- گیربکس: ۴ دنده تیپ ترونیک
- مخزن سوخت: ۴۳ لیتر
- مصرف ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد
- طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۴۵/۱۷۲۰/۱۴۵۵ میلیمتر (طول مدل سدان: ۴۳۶۵ میلیمتر)
- فاصله بین دو محور: ۲۵۷۰ میلیمتر
- وزن: ۱۲۴۸ کیلوگرم
ایمنی
- سیستم ترمز ABS- EBD
- سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)
- شش عدد کیسه هوای ایمنی
- سنسور سرعت
- سنسور ایمنی شیشه بالابر
- کروز کنترل اتوماتیک
برخی از تجهیزات این خودرو
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
- آینههای گرم شونده برقی
- چراغهای مه شکن جلو
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
- یستم صوتی با قابلیت پخش CD + MP3 + بلوتوث + USB + AUX + IPOD
- صفحه کیلومتر شمار سوپر ویژن + کامپیوتر سفر
- شیشه جلو مجهز به سیستم ضد بخار اتوماتیک
- داشبورد مجهز به سیستم خنککننده (جهت سرد نمودن قوطی آب معدنی یا نوشابه)
- پدالهای آلومینیمی
- سانروف
- سنسور باران
- دکمه استارت
- فرمان تلسکوپی
ارزشگذاری و قیمت
قیمت در ایران: ۹۷.۷ میلیون تومان (مدل هاچ بک – ثبت نامی)
۱۰۰.۱ میلیون تومان (مدل سدان – ثبت نامی)
قیمت در امارات: ۴۲,۰۰۰ الی ۵۵.۰۰۰ درهم
نوشته: سام کاویانی
AliZeus
۱۸ آذر ۱۳۹۳با این قیمت…موتورش خیلی خیلی ضعیفه..امکانات خوبه بنظرم..قیافه هم که چه عرض کنم..
سجاد
۱۸ آذر ۱۳۹۳همین موتور به قول شما ضعیف (که از موتور L90 و پرشیا و… خیلی قوی تره) در عمل و در کارکرد ترکیبی ، با حدود 50 لیتر بنزین (یعنی کمتر از سهمیه یکماه سواری) 1000 کیلومتر راه رفته!
مدل صندوقدار پلاک منطقه آزاد انزلی .
اگر خودم از صاحبش نشنیده بودم باورم نمیشد . . .
shahin
۱۹ آذر ۱۳۹۳یعنی صدی 5
ریو
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ریو های سایپا هم تو اتوبان صدی پنج میسوزونن
E 36
۱۸ آذر ۱۳۹۳با این اوضاع قیمت بازار خودرو ایران نقد و بررسی هر نوع اتوموبیل 100 % اشتباس
چون قیمت یکی از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب خودرو هست که تو مملکت ما چندین برابر ارزش واقعیشه
سپهر
۱۸ آذر ۱۳۹۳قیافش معمولیه البته من در مورد دو تا ماشین خیلی بدی شنیدم که یکیش کیا پیکانتو بود بعدی هم همین ریو جدید. یکمم به نظرم قیمتش بالاس البته از نظر شکل ظاهری چون امکاناتش بدک نیست.
iman
۱۸ آذر ۱۳۹۳گشتاور ال 90 148 و توان 105 و شتاب 10.2 ثانیه که در کل قویتر از این هست
سجاد
۱۸ آذر ۱۳۹۳شما یک اشتباه ظاهراً کوچیک کردید!
مشخصات ریو با موتور 1400 رو با L90 با موتور 1600 مقایسه کردید .
در حالی که منظور من ریو 1600 بود .
(البته موتور 1400 ریو تقریباً برابر با موتور 1600 رنو L90 هستش که این عقب افتادگی L90 رو نشون میده)
علي
۱۹ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز اشتباه میکنی اولاً این موتور 2014 با این قدرت یه خورده عقب موندگی ریو رو نسبت به موتور سال 2004 رنو لوگان نشون میده
موتور 1.6 رنو که روی برخی مگان ها هست 115 اسب قدرت داره
یا موتورهای 1.6 لیتری جدید رنو که روی رنو کلیو سواره 197 اسب قدرت داره پس اینجوری که شما میگید نیست لطفاً سفسطه نفرمایید
رضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳این عداد ارقام به درد نمیخوره.ما یک لیفان 520 روندیم با موتور110 اسبی اصلا قابل مقایسه با 206 تیپ 5 یا تندر نبود.در حالی که هر سه 110 اسبی بودن.فقط خودرو اروپایی
ASTON MARTin
۱۸ آذر ۱۳۹۳با این قیمت به توفم نمی ارزه
اخه چرا تا ملت میبینن یه ماشین یه دونه مانیتورو چندتا دکمه رو فرمونش داره ینی دیگه این ماشین لوکسو خوبه؟
بابا به مولا ملت ایران با این زوری که برا دو قرون پول میزنن باید با هفتاد هشتاد میلیون پورشه سوار شن بعد میرن رنو کیا سوار میشن؟؟
اخه ینی چی؟ ما ملت چرا برا خودمون ارزش قائل نیستیم؟
ناموسا هرچی میکشیم حق مونه.. مام اگه یه مالی بودیم الان این دولتو این انحصارو این نامردی رو تاحالا درستش کرده بودیم..
از ماست که بر ماست…
MAFIA
۱۸ آذر ۱۳۹۳ماشین کم خرج و قابل قبول
مجتبی
۱۸ آذر ۱۳۹۳میگن فروش خوبی نداشته در امریکا
یه پسر
۱۸ آذر ۱۳۹۳همه چیز عالی و بی نظیره مخصوصا 5 ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا
به جز قیمت که وحشتناکه
یعنی ماشین خیلی خوبیه اما اگه 100 میلیون پول ماشین بخوای بدی و حاضر باشی ماشین چینی بخری شاید جیلی به صرفه تر باشه حداقل اگه کیلویی حساب کنی به صرفه تره البته من پشت هیچ کدوم ننشستم نمی تونم چیزی بگم ولی می دونم 100 میلیونم پول کمی نیس
تویوتا کمری قدیمی هم میشه خرید فقط با قیافه اش باید کنار بیای اصلا هم به این فک نکنی ماشینت همین نزدیکی به عنوان تاکسی ازش استفاده میشه
یادمه یه زمانی فیلم هندی که نگاه می کردم تاسف می خوردم که این مردم هند چقدر فقیرن که خرید یه ماشین متوسط رو به پایین براشون سخته و با سه چرخه این ور اون ور می رن:/
تو رو خدا ببین شب خوابیدیم صبح بیدار شدیم همه چی 3 برابر شد:)
amir
۱۸ آذر ۱۳۹۳کیا مدل سراتو را در کلاس C-Segment برای رقابت با مزدا3 و رنو مگان و..داره.این خودرو در واقع رقیب خودروهای کوچکی مثل مزدا2 تویوتا یاریس و …به حساب میاد ولی قیمتش در حد مزدا3 و رنو مگانه!مزدا 2 که قیمتش از این کمتر بود فروش چندانی نداشت.
به نظر من که با این قیمت …!
سجاد
۱۸ آذر ۱۳۹۳مزدا2 که نزدیک به کلاس پیکانتو هستش!
اما ریو دقیقاً در کلاس مزدا3 و مگان هستش . . .
ضمناً ریو از مگان هم قوی تره!
mohsen
۲۰ آذر ۱۳۹۳النترا و سراتو توی کلاس مزدا ۳ هستن نه ریو!!
احسان 1
۱۸ آذر ۱۳۹۳برام یه سوال پیش اومد با این مشخصاتی که این داره پژو (به قول ایرانخودروییها انواع پژو) باهاش کورس بزاره نتیجه به نظر شما چی میشه؟؟؟؟
میگن کورس گذاشتن بستگی به گشتاور موتور داره گشتاور اینم که 137 در 4200 گشتاور پژو 148 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه ی حالا چی میشه نتیجه ی این کورس؟؟؟
احسان آرسنالی
۱۸ آذر ۱۳۹۳آقا احسان بزار واست یه مثالی بزنم لیونل مسی و زلاتان ابراهیمویچ هردو بازیکنان فوق العاده و حرفه ای هستند ولی یه فرقی که دارن میزان هوششون هستش که مسی در حد نوابغ هست ولی زلاتان در حد باهوش اینا دوتا در یک موقعیت یکسان جلوی دروازه عملکرد یکسان ندارند مسی با یه ضربه چیپ یا فنی آروم توپ رو گل میکنه ولی زلاتان با یه شوت محکم احتمال گل شدن توپش رو میاره پایین این دوتا ماشین هم همینجورن شاید 405 گشتاور بالاتری داشته باشه ولی تو بحث انتقال قدرت از کیا ضعیفتر هستش پس قدرت بیشتر عملا به درد نمیخوره.
اینم بدون تو بحث انتقال قدرت همه قبول کردن که فعلا بی ام و از همه جلوتره حتی از بنز.
یه پسر
۱۸ آذر ۱۳۹۳احسان جان داداش واقعا با این تحلیلت حال کردم
لایک
4MATIC
۱۸ آذر ۱۳۹۳نظرسنجی
کیاریو2014=دیس لایک
هیوندای اکسنت2014=لایک
تویوتایاریس سدان2014=یه صلوات محمدی
فرامرز
۱۸ آذر ۱۳۹۳هیچ کدوم بلکه فولکس پولو (البته شاید قیمت جهانیش کمی بالاتر باشه اما سواری و لاکچری خودروهای یه کلاس بالاتر رو داره). البته مزدا ۲ جدید هم اگه تو این گروه قرار بگیره عالیه و من اون رو انتخاب میکنم.
احسان 1
۱۸ آذر ۱۳۹۳اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
مهدی جون
۲۰ آذر ۱۳۹۳یه دونه BMW 2006 بارینگ های ۲۰۱۰ بگیر حالشو ببر
4MATIC
۱۸ آذر ۱۳۹۳ببخشید دوستان راهنمایی کنن تااون جایی که من می دو نم مزداقبلا مال فورد بوده ولی برچه مبنایی کیا بخشی ازفورد هست؟؟؟؟؟
وهیوندا بخشی از میتسوبیشی؟؟؟؟؟؟؟؟
سام
۱۸ آذر ۱۳۹۳با سلام
در آن زمان، یعنی اوایل دهه 90 میلادی، میتسوبیشی 13 درصد سهام شرکت هیوندای را تحت تملک خود داشت. از دهه 70 میلادی، موتور و گیربکس خودروهای هیوندای به طور کامل از طرف این شرکت تامین می شد. این وضع کمابیش تا اواخر دهه 90 میلادی هم ادامه داشت تا آنکه این شرکت در زمینه ساخت پیشرانه و گیربکس خودروهایش به خودش متکی شد.در آن ایام فورد هم 10 درصد از سهام کیا موتورز را در اختیار خود داشت و هم سهامدار عمده مزدا نیز بود. به همین خاطر و به علت هزینه های پایین کارگری در کره، تولید مزدا 121 را به شرکت کیا محول کرد.این خودرو به نام فورد فستیوا به آمریکا هم صادر می شد و در ایران هم به نام کیا پراید وارد شد. در اوایل دهه 70 شمسی که خودروهای کره ای وارد ایران شدند، کاملا ناشناخته بودند و خریداران هم با شک و تردید بسیار با آنها روبرو می شدند.به همین خاطر فروشندگان با اطلاعاتی که داشتند تا می توانستند ماهیت کره ای این خودروها راانکار نموده و سعی می کردند آنها را به خودروسازان آمریکایی و یا ژاپنی مرتبط نمایند که البته این امر بخشی از حقیقت بود نه همه آن!
احسان(احسان سابق)
۱۸ آذر ۱۳۹۳اینجا تو دزفول که تردد ازاده تقریبن ریو جدید ارزونترین ماشین خارجی هست و 50 تا 55 میلیونی قیمت داره اما بنظرم 100 میلیون نمی ارزه.اگر کسی مزدا 3 با 10 تا 20 هزار کیلومتر کارکرد بگیره از هر لحاظ بهتره
لاکی استریک
۱۸ آذر ۱۳۹۳من مزدا ۲ رو تو این کلاس از همه بهتر میدونم البته تو ایران چون موتورش قویه و کیفیت ژاپن رو هم داره فقط یکم اپشناش کمه که خودم به شخصه باش مشکلی ندارم
یاسین
۱۸ آذر ۱۳۹۳دوستان خواهشا اگه چیزیو نمیدونید نظر ندید این ماشین فوق العادست
و درضمن موتور 1600 هم داره هرچند ال ممد به 1300 اینم نمیرسه {شخصا تجربه
رانندگش باهاشو داشتم} .
محمد نکونام
۱۸ آذر ۱۳۹۳یاریس میلیون ها برابر بهتر است.
فقط فقط تویوتا.
ساسان.م
۱۸ آذر ۱۳۹۳با این قیمتش تو ایران من تیپ 5 رو ترجیح میدم
ahmad
۱۸ آذر ۱۳۹۳همین چند سال پیش بود که مدل ریو رو با پراید و سمند خودمون مقایسه میکردن.
ببین حالا اونا به کجا رسیدن و ما هنوز در حال کپی سازی پلتفرم سمند و پراید هستیم و هر روز بی کیفیت ار از دیروز…
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۳اگه من باشم 100میلیون رو ترجیح میدم ام جی بگیرم یایه تویوتا چندسال کارکرده
Archi KHAN
۱۸ آذر ۱۳۹۳عاقا این حرفا چیه :
“این سخن گزافه نباشد که امروزه در میهنمان، سلایق خودرویی آحاد مردم سخت کرهای پسند شده است! و دیگر مدلها را ولو اینکه اروپایی یا ژاپنی باشند و یا حتی اگر از مدرنترین طرحها نیز سود ببرند، چندان زیبا نمیبیند. این خودش بهتنهایی پیشرفت قابلتوجهی است که به سهولت حاصل نمیشود، بلکه حاصل سالها رنج و زحمت میباشد و نشانهای روشنی است از یک برنامهریزی درست.”
سلایق کره ایی پسند ؟؟!!
آحااااد مردم ؟؟
ژاپنی ؟؟!
عاغا تو اینکه اون برنامه ریزی و حساب و کتابه خوبی دارن قبول
اما این که خودروهای کره ایی تو ایران جا افتاده و اینا….. دوست عزیز بیشتر برمیگرده به سیاست های دوستان عزیزمون و دست اندرکاران مملکتمون
آرین موتور تا 4 روز پبش نمایندگی فعال نداشت اون وقت انتظار داشتی مردم بجا مثلا سانتافه برن ASX بخرن ؟
لُب کلام اینا برا سایر برندها نمیخوان جا باز بشه
چون اونا حق حساب بده نیستن شااااااااید
Archi KHAN
۱۸ آذر ۱۳۹۳پا گرفتن برندهای هیوندا و کیا در ایران بیشتر جنبه بورسی داره
کاذب…
سام
۱۸ آذر ۱۳۹۳با سلام
ARCHI KHAN ، شاید برای من وشما که تا حدی با دنیای خودرو آشنایی داریم اینگونه نباشد، ولی در سطح جامعه، اکثریت افراد به خودروهای این کشور گرایش زیادی دارند و این مسئله هم قابل کتمان نیست. این امر به عوامل زیادی مرتبط است که مهمترین آن به نظر من طراحی نسبتا محافظه کارانه خودروهای ژاپنی در دهه اخیر می باشد. بسیاری از افراد طراح های فضایی و رادیکال خودروهای کره ای را بر طرح های ساده ژاپنی ترجیح می دهند،آنهم به این دلیل که در کشور ما که ظاهر یک خودرو نقش مهمی را در خرید و یا فروش آن ایفاء می کند و افراد جوانتر هم خودروهای کره ای را بیشتر می پسندند.در مورد خودروهای با کیفیت میتسوبیشی هم باید صبر نمود تا که ببینیم فروش آنها در بازار تا چه حد پیشرفت می کند،آن وقت بهتر می توانیم در این باره قضاوت کنیم.
mohsen
۱۸ آذر ۱۳۹۳اره سام عزیز مثلا من خودم اسپورتیج را به تویوتا راوفور ترجیح میدم چون از نظر من خوشکلتره در حالی که برند تویوتا از نظر استهلاک مطمین تره ولی اسپورتیج حدود 60 میلیون تومن از راوفور ارزون تره.
خب این 60 میلیون تومن هم باشه برای استهلاک بیشتر اسپورتیج
اگه 60 تومن را توی بانک هم بزاری ماهی 1.2 میلیون تومن بهش سود میخوره ایا اسپورتیج این همه استهلاک داره؟؟؟؟
Archi KHAN
۱۹ آذر ۱۳۹۳منظور من مشخصا ASX نبود، کلا در مورد سایر برندها بود
بنظر شما اگه واردات ، فروش شرکتی ، گارانتی تامین قطعات و…
همه برندها آزاد بود شما و همون دوست عزیزمون میرفتید اسپورتیج بخرید ؟! یا مثلا با 30،000 دلار شما مثلا یه شاسی بلند مثل acadia میخریدین ؟؟؟
اگه همه واردات آزاد بود (حتی ماشین های امریکایی و…) و بازم آحاد(!) مردم رو می اوردن به کیا و هیوندای اون این صحبت ها قابل بحث بود.
به نظرتون اینجور نیس دوستان ؟
رضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳من با 33 هزار دلار یدونه فورد ادیج میخریدم.واقعا فوقلعادست.تو تبریز اکثرا فورد و دوج و شورلت میخرن.با این پولها
سام
۱۹ آذر ۱۳۹۳بنده اگر پولش را داشته باشم ترجیح می دهم یک مزرعه کوچک بخرم تا اسپورتیج! این مسئله را هم که شما گفتید باز هم به این امر بستگی دارد که بازار کشورمان کاملا آزاد و طبیعی و رقابتی باشد.چنانچه این وضع برقرار شد،که بعید است به این زودی ها شاهد آن باشیم،آن وقت می توان در مورد فروش برندهای دیگر هم اظهار نظر قطعی نمود.اگر واقع بین باشیم این امر بر ما مسجل می شود که اکثریت مردم کشورمان به خودروهای کره ای گرایش دارند.
mohsen
۱۸ آذر ۱۳۹۳دوست من یه ریو مدل 88 داره خیلی ازش راضیه میگه تا الان هیچ هزینه ای برام نداشته به جز لوازم مصرفی.
از مصرفشم راضیه.
ولی چرا به این قیمت گزاف میاد توی ایران؟؟؟؟؟
مردم ایران محکوم هستن که ماشین خوب سوار نشن.
صادق
۱۸ آذر ۱۳۹۳این خودرو رقبای خیلی خیلی جدی ای داره که احتمال موفق شدنش رو به خطر می اندازن (توی بازار جهانی)
راستش در مورد بازار ایزان نمیشه نظر قطعی داد، آخه این ملت غیر قابل پیش بینی هستن
روزی که وانت پراید رو زدن با خودم گفتم یعنی کسی هم پیدا میشه که اینو بخره؟!؟
الان روزی 20 تا ازش میبینم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای همینم نمیشه گفت که این ماشین موفق میشه یا نه؟
در صورت طبیعی با این قیمت نباید موفق بشه
(البته فک نکنید که اینو با وانت پراید مقایسه کردم، یه مثال کلی زدم)
sunmartin
۱۹ آذر ۱۳۹۳محصولات کیا با دوام کم استهلاک زیبا کم مصرف و دارای طراحی هستند که رنگ کهنگی به خود نمیگیره کیا ریو چهامین خودروی مورد اطمینان در انگلستان پنجمین در استرالیاست بد نیست بدونید در آلمان که بنده کاملا اشراف دارم به وضعیت زندگی و آداب ورسوم مردمش دارم کیا اسپرتیج محبوب هست و شما خیلی این خودرو میبینید در مورد ریو جدید باید بگم اگه اطلس خودرو قیمت متعادلی مثل 70 تومان براش در نظر میگرفت بی رقیب بود اما متاسفانه یک خودروی عالی اقتصادی با قیمت مناسب در کشور ما تبدیل میشه به یک کالای لوکس دیت نیافتنی
ميثاق
۲۳ شهریور ۱۳۹۵تو المان اسپرتیج محبوبه ؟ اشراف داری ؟ اونوقت کجای المان ؟ ۱۰ روزه از المان اومدم ایران جهت اطلاعتون نه تنها از کره ای ها خبری نیست بلکه ژاپنیها با لکسوس و امریکاییها هم به سختی تو خیابانها دیده میشن در عوض کمپانی فا – و جهت اطلاعتون تلفظ خود المانها برای فولکس واگن هستش با تنوعی باور نکردنی از ا ءو دی و سد و فا و داره حکوت میکنه اونوقت میگی کیا تو المان ؟ جهت اطلاع دوستان از اپشن های اسباب بازی کیا و هیوندای در مقایسه با یکی از ارزانترین خودرو های فا و یعنی گلف ۲۰۱۵ که خودم باهاش راندگی کردم رادار جلو با امکان حفظ فاصله از خودرو جلویی و رادار جهت رانندگی بین خطوط بدون دخالت انسان و در نهایت ترکیبش با کروز کنترل باعث میشه تو اتوبان نه تنها با گاز و ترمز کاری نداری بلکه حتی تو خطوط حرکت میکنی و با فرمون هم فقط زمان تغییر مسیر کار داری علت نظم رانندگی هم همین اپشنهاست حالا قضاوت با خود مردم
parseh net30
۱۹ آذر ۱۳۹۳این چ بدبختیا تو کشور ما که ی ماشین خوب و مناسب میاد باید قیمتش بشه ماله پولدارا
Behnam
۱۹ آذر ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی نه با قیمتی که در ایران عرضه میشه.
pooria
۱۹ آذر ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان.
شتاب این خودرو با موتور ۱۶۰۰ حدود ۹ ثانیه هستش.یعنی از سراتو النترا و کرولا و حتی در حد مزدا ۳ شتاب بهتری داره اونم بخاطر وزن کم در برابر اسب بخار و گشتاورش هست.کیا برای طراحی موتور از جنرال موتورز کمک میگیره.موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی با ۱۳۸ اسب موتوری بسیار به روز و مدرن حساب میشه لطفا با اطلاعات این خودرو رو با ال نود ۱۰۵ اسبی یا حتی مگان ۱۱۵ اسبی هر دو ۱۶۰۰ مقایسه کنید
پیمان
۱۹ آذر ۱۳۹۳واقعا حیف مردم ایران که این کره ای ها رو سوارشن واقعا ما ارزش اینو ندریم که بهترین خودروهای اروپایی رو سوار شیم این کره ای ها تا سی سال پیش ارزوشون این بود که کشور ما یک لحظه مال اونا بشه ولی حالا اونا کجا و ما کجا داریم پراید بیست سال قبلو سوار میشیم ارزش ایرانیان خیلی بالاتره
آرش
۲۱ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان خسته نباشین، روزهای تعطیلتون به خیر و خوشی باشه. اول عذر می خوام چون سوالی که می پرسم درباره این خودرو نیست. کسی می تونه به من کمی اطلاعات در خصوص هیوندا اکسنت در فول ترین آپشنش (حالا فولم نبود ایرادی نداره) به من بده؟ اینکه کلاً چجور کاشینی و یه مقایسه ای هم بین کیا ریو و هیوندا اکسنت داشته باشه. پیشاپیش ممنونم
امین 111
۲ دی ۱۳۹۳هیوندا اکسنت با قیمت حدود 104 میلیون تومان نقد در مدلهای فول و نیمه فول با اپشنهای متفاوت بصورت نقدی و و مدت دار ارائه به فروش میرسه که مدت دا رش 45 نقدی و الباقی زمان تحویل و 150 روزه است امکانات 6 ایربگ موتور 1600 سانروف اتومات اینه برقی نمایشگر و مونیتور روی اینه- ایمو بلایزر و دکمه هوشمند روشن و خاموش کردن بدون سویچ(استارتر) چراغ هالوژن- سنسور عقب چراغ مه شکن ترمز ای بی اس و ..و ریو 2014 جدید موتور 1400 cc
توربو شارژ دارای دوایربک ترمز ضد قفل abs , ebdسنسور عفب استارتر اینه برقی سیستم ایمو بلایزر حد اکثر قدرت 137 در 4200 دور مصرف سوخت ترکیبی 6/4 در هر 100 کیلومتر سنسور باران اینه برقی و… قیمت 97/5 میلیون نفد و مدت دار 45 نقد در دو مرحله و الباقی زمان تحویل هست اونم 150 روزه
منم دنبای مقایسه همین دو مورد بودم در نهایت زیبایی اکسنت و جادار بودن وقی تر بودن موتور اکسنت رو انتخاب کردوم و شاید فردا برم ثبت نام
موفق باشید
آرش
۴ دی ۱۳۹۳ممنونم دوست عزیز، نظر خودم هم اکسنت هست
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳اکسنت از نظر ظاهر خیلی از ریو هاچبک ضعیف تره . من هر دو رو سوار شدم ریو معرکست
هادی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴انصافا خیلی ماشین شیکی هستش
درضمن فوق العاده پرشتابه
موتورشم بدون صداست
خداوکیلی از این آشعالای ایران خودرو و سایپا خیلی بهتره
حسین
۵ آذر ۱۳۹۴سلام
من چند ماهه که مدل 2015 ریو رو دارم
قبلش ال90 و قبل از اونم 206 داشتم
اصلا قابل مقایسه نیستن
ریو یه دنیای دیگس
شتابش از ال 90 و 206 خیلی بیشتره بخاطر سیستم انتقال قدرت بهتر و آیرو دینامیک مناسبتر
توی اروپا هم بالاترین درجه رضایت مشتری رو توی خودرو های هم ردش داشته
اگه کسی در مورد این ماشین سوالی داشت بپرسه کامل براش شرح میدم
moji
۲۰ مرداد ۱۳۹۵سلام دوست عزیز. من به ریو 2015 کارکرده خریدم در اهواز با پلاک اروند. منم از همه چیزش راضی هستم بجز مصرفش. باکولر اوی سطح شهر بالای 14 اا میسوزنه. واقعا واسم علامت سوال شده. بردم نمایندگی دیاگ هم زدن میگن هیچ مشکلی نداره ماشین.
ظاهرا مصرفش بالاست برخلاف گفته ها
سخاوتی
۱۵ خرداد ۱۳۹۵سلام
شنیدم اکسنت مونتاژ کره نیست و تحت لیسانس یکی از کشور های آسیای شرقی میباشد
آیا صحت دارد ؟
MMM
۳۱ شهریور ۱۳۹۵بنظرشماباصد میلیون چه ماشینی بهتره بخرم