کانسپت A1Aبا درنظر گرفتن منطقه حارّهای فلوریدا در امریکا ساخته شده است. A1A دقیقاً نام یک بزرگراه ۳۰۰ مایلی (۴۸۲ کیلومتری) در «ایالت آفتاب» است. کانسپت A1A در مقایسه با مدل جدید اپتیما ۲۰۱۶، واقعاً یک هوای تازه محسوب میشود و خودروی مناسب برای مناطق ساحلی است.
مسئول حذف سقف اپتیما و موارد دیگر، هنرمندانی از «لاکس موتور ورکز» بودهاند. آنها حتی تا استفاده از لولههای فولادی تقویتی برای صلبیت بیشتر بدنه پیش رفتهاند. در عین حال، درهای عقب A1A بر روی لولای عقب خود باز میشوند که نشانهای واضح از تمایل کیا برای ایجاد حال و هوای لوکس در این کانسپت است. در عین حال، شاید بهتر بود که کیا فکری به حال دستگیرههای داخلی درها نیز میکرد.
بدنه این خودرو دارای رنگآمیزی فیروزهای (Vibrant Turquoise) است و یک مجموعه چرخهای ۲۰ اینچی HRE S104 برای آن به کار رفتهاند. در داخل کابین نیز صندلیهای راحت در عقب و همینطور، صندلیهای دو لایه در جلو به چشم میخورند که توسط یک تکیهگاه دست عریض و یک کنسول وسط منحصر به فرد از هم جدا میشوند. از نظر عملکرد نیز، A1A دارای یک موتور توربوی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسببخار است که با یک سیستم اگزوز سفارشی همراه میشود. از دیگر نکات قابلذکر در مورد این کانسپت، ارتفاع کمتر رانندگی است که به لطف سیستم تعلیق اسپورت کویلاور Ksport ایجاد شده است.
من چند روز پیشا دیده بودم عکساشو اما فک میکردم رسمی خود سازنده نباشه بیشتر شبیه یک تیون فوق العاده از west coast باشه یاد پیمپ مای رایید افتادم pimp my ride خخخخخخخخخ آخرش به طرف میگن بزن به چاک….
نکته جالبش اینکه اونایی که نتونستند بخوننش دیس دادن. عجب ملت سرخوشی هستیم ما. خوب یاد یه آهنگ از سلطان افتاده یه تیکه اش رو گذاشته اینجا. مرسی محمدرضا که من رو یاد سلطان انداختی
بیشتر میخوره کار این کارگاه های تیونینگ آمریکایی باشه، تا یک خودرویی که توسط خود کیا به صورت کانسپت معرفی شده!! دیگه بهش نمیشه گفت : زیباترین سدان ساخت کره
قشنگه ولی به عکس نیمرخ یا از کنار ماشین نگاه کنید خیلی زشته یکی از دلایلش کوچیک بودن تایر ها و قسمت در نظر گرفته شده برای فضای تایر هاست که خیلی کوچیکه که واقعا خرابش کرده نه؟
میدونی راستش به نظرم نقطه ضعف طراحی اپتیما جدید سپر و دیفیوزر هاشه خیلی خشن نیست فک کنم فیس لیفتش که دو سال دیگه میاد دیگه این مشکل رفع بشه ولی باقی طراحی خیلی خوبه ولی همچنان هیچی مزدا 6 از لحاظ طراحی نمیشه البته تو کلاس بالاتر ماکسیما و آولون فوق العادن
در برابر مثلا بی ام و 428 یا آئودیs3 از بحث زیبایی شناختی، میشه گفت که اپتیما در برابر اینها اصلا به حساب نمیاد. اصولا مدل کروک بهش نمیاد. ساخت مدل کروک واقعا تبحر میخواد. واقعا صنعت آلمان بینظیره. در فرمول1 آقای سپاستین فتل (راننده فراری و قهرمان 4 دوره اخیر) میگفت بابا خودروی من نمیتونه از نظر فنی با بنز رقابت کنه. هر چقدر هم خوب کار کنم نمیتونم. همین موضوع موجب شد امسال همیلتون و روزبرگ هر دو راننده بنز مقام اول و دوم را صاحب بشند. باز بعضیها میگن فقط لامبورگینی یا فراری. بابا پیچیدگی و دانش فرمول1 ده ها برابر سوپر اسپرته. برای بنز کاری نداره خودرویی بسازه که لافراری یا مکلارنp1 و… را نابود کنه.
رامتین جان میفهمی چی میگی؟ p1 رو نابود کنه !!!!!!!!!اصلا مگه خودروی سوپراسپرتی داریم که به مهندسی وتکنولوژی های مکلارن کبیر بتونه حتی نزدیک شه مثله اینکه f1 رو یادت رفته هنوزم از خیلی از خودرو های رقیبش جلوتره. انگار مثلا بنز میتونه بسازه ولی نمیخواد. حالا یه خودرو بسازه ببینم. که مثلا مکلارن ولافراری رو نابود کنه. اگه میتونست بسازه شک نکن تا حالا ساخته بود.در ضمن توی فرمول یک هم به دلیل استفاده از مهندسین بریتانیایی تونسته موفق بشه. یه تحقیق کن میفهمی.
king918 عزیز موتور f1 طراحیش کاره خوده مکلارن بوده فقط bmw ساختش رو به عهده داشت وگرنه اگه bmw میتونست یه همچین ماشینی اون موقع بسازه حتما میساخت… ارادت.
اصلا ربطی به تعصب نداره چرا همه چیرو سیاسی میکنین عجب……………. ریچارد هموند..918 هایپر کاری از اینده p1 هایپر کار امروز………. شایدم هموندم تعصبیه….کی میدونه………
اخه کی برمیداره ماشین سدانو کروک میکنه.معمولا ماشین کروک باید کوچیک باشه تا سقفشو که برمیدارن قشنگ بشه نه ماشین به این بزرگی.مثل اینکه کمری رو بخوای کروک کنی خیلی مضحک میشه
Danial
۱۶ آبان ۱۳۹۴من چند روز پیشا دیده بودم عکساشو اما فک میکردم رسمی خود سازنده نباشه بیشتر شبیه یک تیون فوق العاده از west coast باشه یاد پیمپ مای رایید افتادم pimp my ride خخخخخخخخخ آخرش به طرف میگن بزن به چاک….
Mohammadreza
۱۶ آبان ۱۳۹۴It’s not about East or West
It’s about niggaz and bit…es
Power and money, riders and punks
Which side are you on?
“2PAC”
“Bomb First (My Second Reply)”
“The Don Killuminati: The 7 Day Theory”
:))
Mohammadreza
۱۶ آبان ۱۳۹۴yade in oftadam yehoo vaghti gofti west coast
Mostafa&M-D
۱۶ آبان ۱۳۹۴داداش فکر کنم اشتباه اومدی سایت پداله کار اند درایو نیستا ما هم خارجی بلد نیستیم…
احسان آرسنالی
۱۶ آبان ۱۳۹۴نکته جالبش اینکه اونایی که نتونستند بخوننش دیس دادن.
عجب ملت سرخوشی هستیم ما. خوب یاد یه آهنگ از سلطان افتاده یه تیکه اش رو گذاشته اینجا. مرسی محمدرضا که من رو یاد سلطان انداختی
Mohammadreza
۲۱ آبان ۱۳۹۴agha mokhlesam
khodaei shadam kardi vaghti fahmidam yeki fahmidam
فرزاد
۱۶ آبان ۱۳۹۴خداییش خیلی قشنگه
داود
۱۶ آبان ۱۳۹۴بیشتر میخوره کار این کارگاه های تیونینگ آمریکایی باشه، تا یک خودرویی که توسط خود کیا به صورت کانسپت معرفی شده!!
دیگه بهش نمیشه گفت : زیباترین سدان ساخت کره
AliZeus
۱۶ آبان ۱۳۹۴بهش نمیاد…یعنی کلا به سدان دو در نمیاد بی سقف باشه…ولی اگه کوپه ش میکردن بهتر میشد.
Ahmad..F12
۱۶ آبان ۱۳۹۴برای اپتیما اصلا جالب نیس کروک بودن
ولی به نظر من هم هیوندای و هم کیا باید کم کم به فکر یکی دو مدل کانورتیبل هم باشند
king 918
۱۶ آبان ۱۳۹۴قشنگه ولی به عکس نیمرخ یا از کنار ماشین نگاه کنید خیلی زشته یکی از دلایلش کوچیک بودن تایر ها و قسمت در نظر گرفته شده برای فضای تایر هاست که خیلی کوچیکه که واقعا خرابش کرده نه؟
ali ayat
۱۶ آبان ۱۳۹۴میدونی راستش به نظرم نقطه ضعف طراحی اپتیما جدید سپر و دیفیوزر هاشه خیلی خشن نیست فک کنم فیس لیفتش که دو سال دیگه میاد دیگه این مشکل رفع بشه ولی باقی طراحی خیلی خوبه ولی همچنان هیچی مزدا 6 از لحاظ طراحی نمیشه البته تو کلاس بالاتر ماکسیما و آولون فوق العادن
رامتین
۱۶ آبان ۱۳۹۴در برابر مثلا بی ام و 428 یا آئودیs3 از بحث زیبایی شناختی، میشه گفت که اپتیما در برابر اینها اصلا به حساب نمیاد. اصولا مدل کروک بهش نمیاد. ساخت مدل کروک واقعا تبحر میخواد. واقعا صنعت آلمان بینظیره. در فرمول1 آقای سپاستین فتل (راننده فراری و قهرمان 4 دوره اخیر) میگفت بابا خودروی من نمیتونه از نظر فنی با بنز رقابت کنه. هر چقدر هم خوب کار کنم نمیتونم. همین موضوع موجب شد امسال همیلتون و روزبرگ هر دو راننده بنز مقام اول و دوم را صاحب بشند. باز بعضیها میگن فقط لامبورگینی یا فراری. بابا پیچیدگی و دانش فرمول1 ده ها برابر سوپر اسپرته. برای بنز کاری نداره خودرویی بسازه که لافراری یا مکلارنp1 و… را نابود کنه.
great britain
۱۷ آبان ۱۳۹۴رامتین جان میفهمی چی میگی؟ p1 رو نابود کنه !!!!!!!!!اصلا مگه خودروی سوپراسپرتی داریم که به مهندسی وتکنولوژی های مکلارن کبیر بتونه حتی نزدیک شه مثله اینکه f1 رو یادت رفته هنوزم از خیلی از خودرو های رقیبش جلوتره. انگار مثلا بنز میتونه بسازه ولی نمیخواد. حالا یه خودرو بسازه ببینم. که مثلا مکلارن ولافراری رو نابود کنه. اگه میتونست بسازه شک نکن تا حالا ساخته بود.در ضمن توی فرمول یک هم به دلیل استفاده از مهندسین بریتانیایی تونسته موفق بشه. یه تحقیق کن میفهمی.
king 918
۱۷ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز 918 تکنولوژی خیلی خاص و پیشرفته تر نسبت به p1 دارد
در ضمن موتور f1 رو هم مدیون bmw هست…….ارادت
great britain
۱۷ آبان ۱۳۹۴king918 عزیز موتور f1 طراحیش کاره خوده مکلارن بوده فقط bmw ساختش رو به عهده داشت وگرنه اگه bmw میتونست یه همچین ماشینی اون موقع بسازه حتما میساخت… ارادت.
ali ayat
۱۷ آبان ۱۳۹۴وقتی تونستی تعصبی رو برند نداشته باشی اونوقت بیا اظهار نظر کن
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴اصلا ربطی به تعصب نداره چرا همه چیرو سیاسی میکنین عجب…………….
ریچارد هموند..918 هایپر کاری از اینده p1 هایپر کار امروز……….
شایدم هموندم تعصبیه….کی میدونه………
armada
۱۶ آبان ۱۳۹۴یه کم دخترونست …
امیر
۱۶ آبان ۱۳۹۴اخه کی برمیداره ماشین سدانو کروک میکنه.معمولا ماشین کروک باید کوچیک باشه تا سقفشو که برمیدارن قشنگ بشه نه ماشین به این بزرگی.مثل اینکه کمری رو بخوای کروک کنی خیلی مضحک میشه
armin
۱۶ آبان ۱۳۹۴۶۵۰ گرن کوپه هم مضحکه؟
احمد باقری
۱۶ آبان ۱۳۹۴من هم با دوستان موافقم، طرح جالبی در نیومده.