سایر خودروهای آسیایی

معرفی ماهیندرا XUV 3XO، کراس‌اوور هندی بر اساس سانگ‌یانگ تیوولی

ماهیندرا XUV 3XO کراس‌اوور کوچکی است که بر اساس سانگ‌یانگ تیوولی ساخته شده و با قیمت پایهٔ ۹ هزار دلار عرضه می‌شود.

ماهیندرا کراس‌اوور کوچک XUV 3XO را به‌عنوان جانشین XUV300 قدیمی برای بازار هند رونمایی کرده است. علیرغم طراحی بیرونی و داخلی مدرن، این خودرو همچنان بر اساس سانگ‌یانگ تیوولی ساخته شده که متعلق به سال ۲۰۱۵ است. این در حالی است که حدود یک سال پیش ماهیندرا سانگ‌یانگ را به گروه کره‌ای KG فروخت. XUV 3XO در بیرون اساساً فیس‌لیفت بزرگی روی XUV300 است و همچنان همان تناسبات را حفظ کرده است.

چهرهٔ بازطراحی شدهٔ XUV 3XO از جدیدترین زبان طراحی ماهیندرا الهام گرفته که از چراغ‌های جلوی LED عمودی استفاده می‌کند. پروفیل جانبی تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده اما روکش‌های پلاستیکی دور دهانهٔ گلگیرها پهن‌تر شده‌اند. ماهیندرا همچنین رینگ‌های جدیدی با اندازهٔ ۱۶ یا ۱۷ اینچی را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است. طراحی عقب خودرو نیز با چراغ‌های جدید سراسری و سپر خشن‌تر کاملاً بروز شده است.

کابین XUV300 بشدت به به‌روزرسانی نیاز داشت و به همین دلیل طراحان ماهیندرا آن را بازطراحی کرده‌اند. برجسته‌ترین ویژگی در اینجا نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی جدید است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و با صفحه آمپر دیجیتالی به همین اندازه همراه است. تریم مشکی براق در میانهٔ داشبورد ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد اما ظاهراً کیفیت متریال نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

در تیپ‌های بالایی XUV 3XO تجهیزاتی مثل سانروف، پد شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی هارمن کاردون با هفت بلندگو و مجموعهٔ کمک‌رانندهٔ سطح دو ارائه می‌شود که گفته شده پیشرفته‌ترین نمونه در این کلاس خواهد بود. همچنین علیرغم بدون تغییر ماندن ابعاد خودرو، ماهیندرا راهی برای افزایش ظرفیت بار از ۲۵۷ لیتر به ۲۹۵ لیتر پیدا کرده است.

همان‌طور که اشاره شد، XUV 3XO بر اساس پلت‌فرم XUV300 ساخته شده که پسرعموی هندی سانگ‌یانگ تیوولی محسوب می‌شود. پیشرانه‌های کراس‌اوور جدید ماهیندرا شامل ۱.۲ لیتری بنزینی توربو در دو سطح قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار و ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۱۵ اسب بخار قدرت می‌شود. برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ اتوماتیک یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب خواهد بود. در آینده نیز ماهیندرا نسخهٔ الکتریکی این کراس‌اوور را ارائه خواهد کرد. ماهیندرا XUV 3XO در حال حاضر با قیمتی بین ۷۴۹ هزار روپیه معادل ۹ هزار دلار تا ۱.۵۵ میلیون روپیه معادل ۱۸,۵۰۰ دلار در هند عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    سه تا نکته داره:
    طراحی چراغ های عقب اطلس بیاد میاره
    قیمتش هم قیمت شاهین…
    زیبایی کابین زیبا تر از کل تولیدات ایران خودرو.‌‌..

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش من نمونه پایه این ماشین حتی کولر و شیشه برقی نداره بعد شما 9*65 میشه 585 میلیون ولی شاهین اتومات فول 650 تومنه کارخونه تازه باید مالیات روهم به این ماشین اضافه کنی یعنی دنده دستی با چهار تا در و شیشه مقابل فول اتومات

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. علی جردن

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        محمد خجالت نکشیدی شاهینو با این مقایسه کردی ؟؟؟
        غربیلک فرمان شاهین کجا این کجا
        داشبورد رودری و صندلی های این کجا اون کجا

        شاهین صدهیچ میبازه به این

        موافقم 9
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (143 ديدگاه)
  2. Avan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خود خودرو خوب طراحی شده ولی مسئله اینه که خود تیولی با وجود قدیمی بودن از این قسنگتره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    به نظرم در حین این که ظاهر خیلی بی ریختی داره اما جالبه برام

    موافقم 5
    مخالفم 3
  4. Aryan Abdolahpoor

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کپی و ترکیبی از کیا سلتوس و سونت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. Amirsh

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خوشگل شده

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. amirboss

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    چرخ های کوچیک و اون همه پلاستیک سیاه دورو ور ماشین زیاد جالب نیست.
    اما تو کابین قضیه فرق می‌کنه و چینش ادوات با توجه به راست فرمان بودن خوبه.
    به نظر من نمای جلویی یه جورایی نامفهوم طراحی شده و خیلی بهتر از اینا می‌تونست اجرا بشه.
    نمای عقب هم با تناسب نمای جلو طراحی شده و نمای بهتری به خودرو داده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. پیام

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1711 ديدگاه)

    جایی داره یه کیفیت از ماشین ایرانی ببینیم 😂😂
    https://www.instagram.com/reel/C5gbVO6tAmU/?igsh=MTloMWlvNmhsMGU0bA==

    موافقم 1
    مخالفم 4
  8. مهردادکمال

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    بهترین گزینه برای واردات
    قول میدم از 90درصد چینی های بازار مطمئن تره و چقدم خوش قیمته

    موافقم 9
    مخالفم 3
  9. علی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این تفکرات تون رو کنار بزارین به ولله اگه این ماشین رو یه شرکت ژاپنی و یا اروپایی میزد اینقدر عیب ایراد نمی‌گرفتید این شرکت هندی جزو بهترین های جهانه بازار هدفش هنده چون به اندازه کافه بازار هند بزرگ هستش

    موافقم 11
    مخالفم 3
  10. فرامرز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    مدل پایه با قیمت ۹ هزار دلار که با دلار حدود ۶۰ تومنی تقریبا میشه ۵۴۰ میلیون که خدایی از همه ی تولیدات داخلی بهتره
    الان دنا پلاس توربو اتوماتیک توی بازار شده ۱۲۰۰ و به نظر من این خودرو از همه ی محصولات داخلی یک سر و گردن بالاتره
    این قطار پیشرفت جوری با سرعت بالا به سمت پیشرفت(شما بخونید پسرفت) حرکت میکنه که در حد هند هم نیستیم
    ایرانم شرمنده ام

    موافقم 12
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا