آئودی

آئودی RS6 آدو ایکس پرفورمنس؛ سوپرسدان جذاب با 854 اسب بخار قدرت!

شرکت آلمانی آدو ایکس پرفورمنس اخیراً پروژه جالبی را در قالب آئودی RS6 سدان معرفی کرده است. خودروی موردبحث در واقع یک آئودی A6 سدان است که ۸۵۴ اسب بخار قدرت دارد!

نسل فعلی آئودی RS6 از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار حضور دارد و بر اساس اخبار منتشر شده ارباب حلقه‌ها شاید در حال کار روی نسخه‌ای قوی‌تر از این استیشن پرفورمنس باشد. RS6 که با کد کارخانه‌ای C8 شناخته می‌شود همواره با بدنه‌ای به شکل استیشن در دسترس بوده و بنابراین آئودی رقیب مستقیمی برای بی ام و M5 ندارد. البته به‌صورت غیررسمی شاهد تولید RS6 سدان هستیم…

واضح است که این خودرو توسط خود آئودی تولید نشده و کمپانی آدو ایکس پرفورمنس از A6 سدان با پیشرانه ۳ لیتری TFSI برای معرفی پروژه خود استفاده کرده است. RS6 آدو ایکس پرفورمنس تغییرات زیادی را در بدنه، کابین و قوای محرکه تجربه کرده تا بسیار قوی‌تر از نسخه استوک RS6 باشد. ابتدا به ظاهر خودرو بپردازیم که از کیت پهن‌پیکری سود می‌برد. این خودرو از رنگ آبی کریستال سفارشی سود می‌برد. نکته جالب آنکه کیت یاد شده از خود آئودی خریداری و روی A6 نصب شده است. کابین نیز داستان مشابهی دارد هرچند تریم کربن سفارشی در آن به چشم می‌خورد. باید دانست وزن خودرو در حالت کنونی به حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

زیر کاپوت نسخه استاندارد A6 همان‌طور که گفته شد پیشرانه ۳ لیتری قرار داشته اما حالا بجای آن نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو به همراه ریمپ مرحله ۳ و اینترکولر واگنر نصب شده و سیستم اگزوز آدو ایکس پرفورمنس نیز به تنفس بهتر آن کمک می‌کند. نتیجه این تغییرات دستیابی به قدرت ۸۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۳ نیوتون متر است که بسیار بیشتر از قدرت و گشتاور ۶۲۱ اسب بخار و ۸۴۷ نیوتون متر آئودی RS6 استاندارد خواهد بود. اگرچه آئودی هیچ حرفی درباره تولید RS6 سدان نزده اما شاید ارباب حلقه‌ها در حال کار روی نسخه‌ای پرفورمنس و قوی‌تر از RS6 و RS7 باشد. سباستین گرامز رئیس آئودی اسپرت اخیراً بدون اشاره به جزئیات گفته بود ژرمن‌ها می‌توانند گیراتر و خشن‌تر هم کار بکنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5536 ديدگاه)

    از نظر من این از مدل RS6 استیشن واگن خیلی خوشکلتر و جذابتره 👍👍

    موافقم 41
    مخالفم 2
  2. PRPR

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون جذاب ترین خودرو امسال جی بود؟

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      پورشه میشن ایکس خواهد بود

      موافقم 24
      مخالفم 12
    2. امیر

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      سال مگه تموم شده !! ۶ ماه دیگه تا پایان ۲۰۲۳ مونده

      موافقم 15
      مخالفم 0
    3. Yazdan

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پاگانی یوتوپیا

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. R@min

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    این سیستم تقسیم قدرت فولکس ضربه بدی به آئودی و لامبو زده. شدن دو تا برند عقب افتاده که یکی توان رقابت با بنز و بیمر نداره و همیشه ازشون عقب تره و اون یکی هم باید صبر کنه ببینه بودجه بهش میدن بعد 25 سال یه ماشین جدید بسازه.

    این اشتباه استراتژیک جی ام هم دهه 90 انجام داد و ساب و ساترن و پونتیاک و بیوک رو نابود کرد.

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. POUYAN

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      کاملا موافقم👍
      و دلیل این مشکل این دوتا برند دوست داشتنی وجود برندی به نام پورشه هستش.
      پورشه مهندسی سازترین شرکت خودروسازی دنیاست ولی متاسفانه نیازمند رعایت کردن هیچ محدودیتی توی هولدینگ VW نیست،یعنی بقیه برندا باید خودشونو با پورشه وفق بدن ولی پورشه این مشکلو نداری.
      به همین دلیله که RS8 یا RSQ5 نداریم چون با پورشه ماکان و پانامرا توربو همپوشانی پیدا میکنن.
      پورشه با تمام فوق العاده بودنش ولی آقازاده این هلدینگه.

      موافقم 25
      مخالفم 0
      1. blackwing

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (998 ديدگاه)

        اتفاقی که برای کوروت و کامارو افتاد

        تیم مهندسی کوروت با بودجه بیشتر و دست باز شروع به ارائه مدل‌های جدید میکرد در حالی که تیم کامارو منتظر بودن ببینن تیم کوروت چه گیربکس ، موتور یا سیستم ترمزی روی کوروت طراحی یا نصب میکنن تا اونها بعداً ازش استفاده کنن ، الان هم میبینیم که کامارو نابود شد

        موافقم 17
        مخالفم 0
  4. BMW

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    خدایی چه رنگی چه رخی چه ابهتی داره لعنتی ولی ما کلا با ائودی می‌شناسیم حالا هر کسی هم این رو ارتقا داده باشه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. *ALI*

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    بله و باز هم آئودی یکی از مطالب قبلی هم که مربوط به تیونینگ آئودی بود گفتم ماشین های این شرکت بیشتر به درد اسپورت کردن میخورن و باز هم یکی دیگرو داریم می بینیم این یکی هم بسیار زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا