تجربه و آزمایشهیوندای

پشت فرمان هیوندای سانتافه XRT، کراس‌اوور آفرودی نمایشی با پیشرانه کم‌توان!

هیوندای نیز مثل هوندا با نشان جدید تریل‌اسپرت و سوبارو با ویلدرنس، وارد بازار رو به رشد کراس‌اوورهای آفرودی شده است. سازندهٔ کره‌ای برای این کار نسخهٔ XRT را با ظاهری خشن برای کراس‌اوورهای خود معرفی کرد که برای اولین بار با سانتافه شروع شد؛ اما درحالی‌که محصولات تریل‌اسپرت و ویلدرنس هوندا و سوبارو حداقل یک سری ارتقاء جزئی مثل تجهیز به لاستیک‌های بزرگ‌تر و کمی افزایش ارتفاع تعلیق را تجربه می‌کنند، سانتافه XRT فقط به سپرهای برجسته‌تر و ویژگی‌های آفرودی ظاهری مجهز شده است.

این یعنی سانتافه XRT زیر پوست کاملاً با نسخه‌های معمولی یکسان است و بنابراین، نباید انتظار تغییری در تجربهٔ رانندگی آن داشت. درنتیجه، در اینجا هم فرمان پذیری و هندلینگ خوب خودرو توسط پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کم‌توان که تنها انتخاب برای XRT است خدشه‌دار شده است. بااین‌حال، این نسخه با روکش‌های پلاستیکی بیشتر، سپرهای اصلاح‌شده و جلوپنجرهٔ بازطراحی شده، لااقل در ظاهر نمایی خشن و آفرودی به خود گرفته است. XRT به‌صورت استاندارد به پله رکاب و ریل‌های روی سقف هم مجهز است و از رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی‌رنگ اختصاصی بهره می‌برد.

این رینگ‌ها اما با لاستیک‌های خیابانی پوشیده شده‌اند و ادعای XRT مبنی بر ارائهٔ توانایی‌های آفرود بیشتر را زیر سؤال می‌برند خصوصاً با توجه به اینکه سانتافه XRT در تیپ پایه به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود. البته خودروی آزمایشی ما به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بود که ۱,۷۰۰ دلار به قیمت پایهٔ ۳۴,۰۴۵ دلاری خودرو اضافه می‌کند. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی این ماشین نیز با تنها ۱۹۱ اسب بخار قدرت، از موتور توربوی ۲۷۷ اسب بخاری یا هیبریدی ۲۲۶ اسب بخاری بسیار ضعیف‌تر است. این موتور، سانتافه XRT را به یکی از کندترین خودروهایی تبدیل کرد که در سال ۲۰۲۲ آزمایش کردیم.

این کراس‌اوور کره‌ای برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۹.۶ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخهٔ توربو این کار را در ۶ ثانیه انجام می‌دهد. همچنین رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه بیشتر طول می‌کشد که این می‌تواند سبقت گرفتن را به یک چالش ترسناک تبدیل کند زیرا برای اینکه از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسید باید ۶.۲ ثانیه صبر کنید. البته هرچند طبق استانداردهای امروزی این اعداد بسیار کند هستند اما سانتافه در رانندگی‌های شهری آن‌قدرها هم احساس بی‌حالی ندارد و در اینجا موتور ۲.۵ لیتری به‌اندازهٔ کافی سرحال هست که بتواند با جریان ترافیک همراه شود.

سانتافه همچنین علیرغم فقدان قدرت کافی پیشرانه، دینامیکی رانندگی خوبی دارد اگر نگوییم هیجان‌انگیز است. فرمان دقیق است و کراس‌اوور هیوندای در جاده‌های پیچ‌درپیچ برای خودرویی با این اندازه کنترل چشمگیری دارد و بادی‌رول را به حداقل می‌رساند. در آزمایش چسبندگی، ما عدد ۰.۸۵ جی را ثبت کردیم که در مقایسه با ۰.۸۷ جی نسخهٔ اسپرت شورلت بلیزر RS بسیار خوب است. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولاً دنده‌ها را به نرمی تعویض می‌کند اما زمانی که خودرو در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرد، گیربکس گهگاه به دنبال دندهٔ مناسب می‌گردد یا گیج می‌شود.

در همین حال، حالت اسپرت دور موتور را تا حد امکان بالا می‌برد اما در ایجاد احساس اسپرتی ناتوان است و صرفاً ناله‌های ناخوشایند پیشرانهٔ کم‌توان را بلندتر می‌کند. از سوی دیگر اما پدال ترمز احساس خوبی دارد و به‌راحتی سرعت خودرو را کاهش می‌دهد. سانتافه XRT در آزمایش ما از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۵۴.۲ متر متوقف شد که بهتر از مسافت توقف ۵۶.۱ متری هوندا پاسپورت تریل‌اسپرت است اما فاصلهٔ زیادی با مسافت توقف ۵۰.۱ متری بلیزر دارد. هرچند سانتافه کنترل خوبی دارد اما کیفیت سواری آن می‌تواند بهتر شود. البته در اکثر مواقع، سانتافه خودروی راحتی است اما سواری آن روی آسفالت‌های خراب آشفته می‌شود.

هرچند این دست‌اندازها تأثیر بزرگی روی فرمان نمی‌گذارند اما تکان‌های بزرگ‌تر به‌وضوح از طریق صندلی‌ها احساس می‌شوند. بااین‌حال، با اینکه لاستیک‌های خیابانی ممکن است تصویر آفرودی XRT را خدشه‌دار کرده باشند اما استفاده از لاستیک‌های آفرودی بزرگ‌تر هندلینگ را بدتر می‌کند و سروصدا را در رانندگی‌های بزرگراهی افزایش می‌دهد. لیست آپشن‌های XRT بسیار کوتاه است و تنها مواردی که به خودروی آزمایشی ما اضافه شده رنگ قرمز بیرونی با قیمت ۴۰۰ دلار و کف‌پوش‌های کارپتی ۱۹۵ دلاری است.

XRT بر اساس سانتافه SEL ساخته شده و تجهیزات رفاهی آن شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، دو پورت USB برای سرنشینان جلو و دو پورت برای عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و پد شارژر بی‌سیم می‌شود. این نسخه با نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه می‌شود اما هرگز آرزوی وجود نمایشگر بزرگ‌تری که در دیگر تیپ‌ها ارائه می‌شود را نداشتیم. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. همچنین درحالی‌که در کابین خودرو می‌توان پلاستیک‌های خشکی را پیدا کرد اما در اکثر قسمت‌ها از متریال نرمی استفاده شده و کیفیت ساخت هم خوب به نظر می‌رسد.

کابین سانتافه خیلی چشمگیر نیست اما دکمه‌ها در مکان مناسبی جای گرفته‌اند و طراحی داخلی خودرو کاربردی است. صندلی پارچه‌ای راننده با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته نسبتاً راحت است و بدون سانروف پانوراما که در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود، فضای سر در جلو و عقب مناسب است درحالی‌که سرنشینان عقب نیز از فضای پای زیادی برخوردار خواهند بود. پله رکاب‌ها اما می‌توانند ورود به خودرو را دشوارتر کنند زیرا در XRT ارتفاع از زمین افزایش پیدا نکرده و وجود این پله‌ها ضروری نیست؛ بنابراین، اگر نخواهید از آن‌ها استفاده کنید، باید پاهای خود را به‌طور ناخوشایندی باز کنید تا بتوانید از روی پله‌ها عبور کنید.

به‌طورکلی، ازآنجایی‌که پکیج XRT ارتقاءهای فنی به همراه ندارد، صرف هزینهٔ بیشتر برای سفارش آن را نمی‌توان چندان منطقی دانست. البته ممکن است برخی ظاهر ماجراجویانهٔ این نسخه را جذاب بدانند اما باید با شتاب تنبل موتور ۲.۵ لیتری کنار بیایند.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه XRT

Hyundai SantaFe XRT 2022

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4
قدرت ۱۹۱ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۹.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۲ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۴.۲ متر
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی
طول ۴,۷۸۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۰۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۶۶ میلی‌متر
وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۰۲۰ لیتر
قیمت پایه ۳۵,۷۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۶,۳۴۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10347 ديدگاه)

    کراس‌هوور آفرودی نمایشی ، با پیشرانه کم‌تواند!
    😂😂😂
    بعد میگین چرا میگم کره‌ای‌ها کلاهبردارند !!!
    خُب کلاهبردارن دیگه وقتی میدونن موتور کم توانشون توان نداره پس چطور نباید یاتاقان بزنه !

    به قول یه بنده خدایی که میگفت ، کیا هیوندای خودرو نمیفروشند ، سودشون تو قطعه فروشی و خدمات فروشی هستش 🤦‍♂️😂 !

    موافقم 85
    مخالفم 35
    1. Twin H Power

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      یاتاقان چیه ؟؟
      چطور زده میشه ؟؟!!!!
      چرا زده میشه ؟؟!!!!

      موافقم 31
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10347 ديدگاه)

        مطمئناً یه سرچ کوچیک در گوگل و یوتیوب بزنید ، خیلی جامع و کامل میبینید یاتاقان چیست !

        با ذکر مثال بخوام بگم ، مثل سکته زدن در بدن انسان و دلایل سکته زدن و بالا رفتن فشار خون در بدن هست که تبدیل به سکته میشه وقتی قلب ( اویل پمپ ) نمیتونه خون را پمپاژ کنه و فشار میاد به یاتاقان و جام میکنه که بعدش هم شاتون میزنه و میوفتید دنبال خریدن میلنگ و … !!!

        فقط یاتاقان زدن در خودرو فرقش با بدن انسان اینه که بعد از سکته اگر نمیریم ولی دیگه اون آدم سابق هم نمیشیم ولی خودرو را میشه سروپا کرد دوباره و دوباره!

        موافقم 24
        مخالفم 11
    2. ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      من میخوام برم تخمه بیارم چرا شروع نمیکنید

      موافقم 41
      مخالفم 7
      1. ۹۱۱

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (566 ديدگاه)

        منم رفتم پفیلا هم اوردم پیتزا هم خریدم دیگه چی مونده…

        موافقم 29
        مخالفم 5
    3. محمدرضا

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      باز هم کامنت اول زیر پست کره ای ها😅
      البته دیدم هیتر تسلا هم هستی
      کلا هیتری😅

      موافقم 22
      مخالفم 28
      1. ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        من رفتم تخمه اوردم
        محمدرضا من ایمان دارم تو میتونی بعد قرن ها در پدال اولین کره فنی باشی که در بحث شکست نخوره

        موافقم 35
        مخالفم 7
    4. M

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      … هرچی سانتافه ۲۰۱۴ به بالا هست نصفشون یاتاقان زدن
      همین هفته ی پیش حدود ۷۰ تومن خرج گذاشت رو دست یکی از دوستام.

      موافقم 38
      مخالفم 11
      1. اشکان

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (197 ديدگاه)

        دروغ ۱۳ !!! دوست یکی ماشینهای سایپا یا ایرانخودرو سواره

        موافقم 10
        مخالفم 30
        1. M

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (160 ديدگاه)

          پورشه و مازراتی نیستا ! … صحبت راجع به سانتافه س ! تو کوچه پس کوچه هر دهاتی بری دو سه تاش رو میبینی

          موافقم 11
          مخالفم 6
    5. محمد

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      تویوتا راوفور هم تریم آفرودی TRDمعرفی کرده یه سرچ کنی که میتونی پست های مربوط به اون رو پیدا کنی و زیر اون پست ها تا دلت میخواد مسخره بازی در بیاری و موتور های کم توان تویوتا روهم مسخره کنی

      موافقم 31
      مخالفم 9
    6. اشکان

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (197 ديدگاه)

      آقای پدال خیلی وقته که هیچکدام از کامنتهای من منتشر نمیشه

      موافقم 2
      مخالفم 8
    7. حسین دهمرد

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2440 ديدگاه)

      میگی از کره ای خوشت نمیاد ولی همیشه اولین نفر پیگیرشی.

      موافقم 9
      مخالفم 7
    8. hummer

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نوید سوزوکی جیمنی رو یادت رفته
      1 ونیم لیتر برای افرود تازه تنفس طبیعی

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    همچنین رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه بیشتر طول می‌کشد که این می‌تواند سبقت گرفتن را به یک چالش ترسناک تبدیل کند زیرا برای اینکه از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسید باید ۶.۲ ثانیه صبر کنید

    یعنی اگه از ماشین جلوی بخوای سبقت بگیری باید از 50 رفت رو 110 !؟ یا من منظورش را بد فهمیدم
    در کل تا جای که میدونم با 75 تا هم میشه از یه ماشین با 50 تا سبقت گرفت

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      این ابعاد ۱۹۱ اسب دیگه واقعا نمایشیه به نظر من هوندا پایلوت تراک اسپرت با موتور ۳.۶ شش سیلندر و گیربکس ۹ سرعته با چندهزار دلار بیشتر بهتره ولی با اون فکر کنم آدم دلش بخواد فقط توی کوه افرود باشه

      موافقم 38
      مخالفم 4
    2. AMANTE

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1861 ديدگاه)

      این ایرادی که گرفت جزو ایراد های الکی بود که معمولا میگیرن.
      در کل منظور اش اینه که شتاب آرومی داره و اگه بخوای مثلا در جاده دو بانده از کسی سبقت بگیری کمی زمان میبره.

      موافقم 16
      مخالفم 13
  3. بهراد

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    بنظرم کامنت های این بخش رو ببندین الان دعوا راه میوفته !

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. بهراد

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (753 ديدگاه)

      سلام
      کدام بهراد هستی شما؟

      موافقم 6
      مخالفم 8
  4. Alan.r

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    آفرودری که سیستم چهار چرخ محرکش سفارشیه😂🤣🤣 کار جی کلاس و رانگلر و برانکو حسااابی سخت شد😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. ehsan.fa

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1908 ديدگاه)

      عزیز این خودروهایی که اسم بردی ، برای آفرود واقعی و خشن طراحی شدند و برای سفر چندان مناسب نیستند هرچند طرفدار این خودرو نیستم ولی این خودرو برای مصارف خانوادگی طراحی شده وهمینکه چند صد متر از جاده فاصله بگیره تا یه پیکنیک خانوادگی باهاش برگذار کرد برای مالکانش کفایت میکنه ، نه مشتریان رانگلر ، سانتافه و بلیزر میخرند و نه مشتریان این کلاس به سمت اونا میرند.
      تنها خودرویی که میتونه عملکرد آفرودی واقعی داشته باشه تو این کلاس ، وایلدرنس هست که اون هم قابل مقایسه با جیپ و فورد نیست در صورت استفاده از لاستیک خیابانی تواناییش کاهش پیدا میکنه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. ferimia

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    توی کراس اوور چه کامپتک، چه میدسایز، چه فول سایز فقط با هوندا حال میکنم! Crv, passport, pilot, hrv

    موافقم 18
    مخالفم 7
  6. AMANTE

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    کراس اوور آفرودی!؟ اصلا چرا باید وجود داشته باشن؟
    کراس اوور برای شهر هست و حالا اگه دو دیفرانسیل باشه کاملا عادیه که مسیر های خارج جاده سبک مثل جنگل یا کوه رو بتونه بره پکیچ آفرود نمیخواد، مثلا تایر بزرگ و ارتفاع بیشتر چقدر قراره تاثیر داشته باشه.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. کیان

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1442 ديدگاه)

      قطعا برای افرود نیستن، همون در حد شونه خاکی یا فرضا جاهایی ک برف زیادی میباره یا خونه ها حومه شهری هستن ک عبور برای سدان مشکل هست تا حدودی حالا با اینها قضیه راحت تر میشه، وگرنه نه شاسی نه موتور نه گیربگس نه طراحی سپر همخوانی با افرود واقعی ندارن

      موافقم 20
      مخالفم 1
  7. meysam

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3584 ديدگاه)

    من که خوشم نیومد

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. downfall

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
    آخه تو رو چه به آفرود! موتورهای یاتا. قانی و سیستم چهارچرخ بدرد نخور چه به درد آفرود میخوره؟
    تو اگه اینکاره ای و دوست داری به کلاس های مختلف وارد بشی برو یک دونه سوپراسپرت بساز نه اینکه همینکه دیدی سوبارو کراس اور آفرود زد تو هم تقلید کنی

    موافقم 27
    مخالفم 11
    1. ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      سید امروز سنگین شروع کردی

      موافقم 13
      مخالفم 6
  9. downfall

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ببینید چینی ها هم هرچند با تقلید ولی آفرودر های با ابهت و در حد خودشون قابل احترامی میسازن. این کره ای ها همین کارم نمیتونن انجام بدن. واسه اینه میگم کره از چین عقب افتاده و کمتر از ده سال دیگه صنعت خودرو شون به خاطرات طرفدارانش می پیونده. عاقبت مشابهی توسط شیائومی، اوپو، وان پلاس، ریلمی در انتظار بخش موبایل سازی و لوازم جانبی موبایل سامسونگ هستش

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      سامسونگ که دیگه توی بخش موبایل سازی هم داره درجا میزنه.
      اون از تراشه سازیش که تبدیل به بخاری سازی شد.
      اون از گوشی هاش که هرساله داره از اپل سنگین شکست میخوره.
      اون دوربین های سامسونگ که فقط بازی با اعداده ۱۰۸و۲۰۰مگاپیکسلی که در برابر حتی ۱۲مگاپیکسل اپل هیچ حرفی نداره.
      اینم از بخش ماشین سازی.این از یکی از پرفروش ترین شاسی بلند هاشون که متخصص یاتاقانه.
      اونم از وانت هاشون آخه سانتاکروز 😂
      تن هایلوکس با اسم سانتاکروز لرزید😂

      موافقم 7
      مخالفم 2
  10. Si

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مگه اصلا هیوندا بلده آفرود بزنه کل کارش آپشن های یک بار مصرف هست

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      برای شرکت هیوندای کلمات آفرود و یاتاقان ارتباط تنگا تنگی با هم دارن

      موافقم 6
      مخالفم 2
  11. Bmw gg6

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    به نظرم با این کارا فقط خودشونو مسخره کردن با این قدرت و وزن از پس یه شتاب کوچیک بزور بر میاد

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. قاطر فروش

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    علارقم میل باطنیم اغلب کره ای ها رو تحسین کردم ولی انصافا سانتافه ماشین خوبی نیست
    نمیدونم چرا تو ایران ازش استقبال شد

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Si

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      عزیزم به گفته کارشناسان فوق حرفه ای زیر 15 سال پدال سانتافه لوکس ترین ماشینی هست که تا به امروز تولید شده

      موافقم 21
      مخالفم 4
    2. Si

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بخاطر واردات بسیار زیاد و تبلیغات وگرنه حتی یه لاستیک ایکس تریل و اوتلندر و راوفور و کولئوس به کل کره می ارزه

      موافقم 18
      مخالفم 7
    3. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      چند دلیل داره.
      1.تبلیغات زیاد.
      2.واردات بالا.
      3.ظاهر جذاب.
      4.آپشن های زیاد.
      که همین دو مورد آخر برای مردم ایران کافیه یعنی عقل مردم تو چشمشونه فقط ظاهر و آپشن هارو میبینن دیگه کاری با موتور و گیربکس و اینا ندارن.
      البته به نظر من همه مشکل ها از آموزش و پرورش ایرانه چون فقط آموزش دارن.
      اگه از همون ابتدا مردم در کنار آموزش پرورش هم میدادن و بهشون گفته میشد که عقل انسان نباید داخل چشمانش باشد نیمی از مشکلات الان ما حل میشد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Mr.saleh

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جالبه هم نظریم . ما مردم نه دنبال کیفیت و هندلینگ و فنی مقاوم هستیم فقط آپشن باشه و طراحی پر خط و خطوط روی بدنه /:

        موافقم 2
        مخالفم 0
  13. Enayat

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    همین عزیزان که از خودروها کره ایی بد می گویند…اگه روزی وارد ایران بشه و قیمت مقولی داشته باشه، همشون سر و دست می شکنند! می گن کره ایی های بودن که تکنولوژی های جدید رو با قیمت های مناسب در اختیار جهانیان قرار دادند،و داره با تویوتا در اصطحلاک و با بنز در امکانات، در رقابت هست🤣

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. Phonix

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      من داشتم الان هم تویوتا دارم
      والا مشکل خاصی نداشت
      البته بماند که من تا امروز از مگان تا الان ماشین خیلی نگه نداشتم
      البته با این اوصاف واردات حالا حالا ها باید صبر کنم
      بر باعث و بانیش لعنت

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      فعلا توی شرایطی هستیم که دستت به هر ماشینی به جز ایرانی و چینی رسید باید دو دستی بچسبیش

      موافقم 7
      مخالفم 0
  14. samurai

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    یه ویژگیه دیگه ایم داره که گفته نشد اونم قابلیت پارک نشدن در خانه خریدار این لگن هست که بخاطر خاصیت انفجاریش باعث پودر شدن خریدار.خانواده خریدار . خانه خریدار . همسایه های دور و بر خریدار و جک و جونورای خونه خریدار و …میشه :)))

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      واقعا اینم مشکل شده.
      داخل پارک بکنی امکان منفجر شدن هست.
      بیرون پارک بکنی ممکنه با USBبدزدنش

      موافقم 6
      مخالفم 2
  15. پیام

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    بعضیا حرفای خنده داری میزنن. برید ماشین سنگین‌های هیوندای رو ببینید بعدا حرف بزنید! هیوندای بیشتر رو ماشینای شهری تمرکز کرده و شک نکنید رو آفرود هم بیشتر کار میکنه ولی در کل روز به روز بازار ماشین آفرود کمتر میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  16. MASOUD 0099

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    من سانتافه ۲۰۱۷ دارم خیلی راضی هستم آدم واقعاً کامنت ها رو میخونه می‌فهمه آی‌کیو همه زیره ۷۰ هست

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. Erfan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      این که بگید آدم کامنت هارو میخونه می‌فهمه آی کیو همه زیر ۷۰هست حرف خوبی نیست یه جور توهین میشه.
      بلاخره شما از سانتافتون راضی هستید یکی هم از پراید خودش راضیه و میگه بهترین ماشین دنیا رو دارم بلاخره سلایق متفاوتند و علاقه ها فرق می‌کنه.
      یکی با سانتافه راضی میشه یکی با راو 4 بلاخره هرکسی یه سلیقه ای داره و باید به هم احترام بزاریم

      موافقم 10
      مخالفم 2
  17. Erfan

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    ژاپنی‌ها خطاب به کره ای ها.
    میخوای مثل من باشی موفق باشی😂

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Mr.saleh

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ژاپنی ها خوشبختانه اصالت بیشتر دارند به صورت کلی ماشاالله کره‌ی ها فقط آپشنن /:

      موافقم 2
      مخالفم 0
  18. مشتاقی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    درود بر هیوندای بزرگ!

    موافقم 1
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا