کیا

ملاقات کیا اسپورتیج 2003 و 2023، از پلتفرم ون مزدا تا شاسی‌بلندی جذاب

نسل اول کیا اسپرتیج که بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده بود، در سال ۱۹۹۳ به بازار آمد و حالا پس از سه دهه، به کراس‌اوور شیک و محبوب تبدیل شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

کیا طی چند سال اخیر به خاطر زبان طراحی خود بسیار تحسین شده است اما در گذشته‌ای نه‌چندان دور، قیمت ارزان اصلی‌ترین ویژگی محصولات این برند کره‌ای بود. نسل اول اسپرتیج که اولین بار در سال ۱۹۹۱ در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی و در سال ۱۹۹۳ راهی بازار آسیا شد، درواقع بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده و بسیاری از قطعات فنی خود مثل پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل را از شرکت ژاپنی گرفته بود. دو سال بعد اسپرتیج به اروپا رسید و تا سال ۲۰۰۳ در این قاره به فروش رسید.

طراحی

اسپرتیج از آن زمان تاکنون در پنج نسل ساخته شده و کیا واقعاً در طراحی متحول شده است. نسل پنجم این کراس‌اوور پس از مدل الکتریکی EV6 دومین محصول کیا محسوب می‌شود که زبان طراحی جدید این شرکت استفاده می‌کند. در این ربان طراحی، جلوپنجرهٔ پوزه ببر آشنای کیا با چراغ‌های بومرنگ شکل همراه شده است. نسل پنجم همچنین در مقایسه با نسل اول، فرم جعبه‌ای کمتری دارد و برای اولین بار، کیا نسخه‌ای مخصوص بازار اروپا را هم با فاصلۀ محوری کمتری ارائه کرده است.

رانندگی

نسل اول اسپرتیج فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شد که ۱۲۷ اسب بخار قدرت داشت و برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های چهار سرعتهٔ اتوماتیک یا پنج سرعتهٔ دستی قابل انتخاب بود. هنگام ورود به کابین اسپرتیج قدیمی، در ارتفاع بسیار بالایی می‌نشینید درحالی‌که فرمان احساس کمی دارد و میزان خنده‌داری از بادی‌رول گوشزد می‌کند که بهتر است بااحتیاط وارد پیچ‌ها شوید. بااین‌حال، چیزی که در این ماشین به دست خواهید آورد، دید فوق‌العاده به دورتادور خودرو و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ماجراجویی‌های آفرودی است.

پیشرانه‌ها

تنوع موتورهای نسل پنجم اسپرتیج بسیار زیاد است و شامل ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزلی پایه در نسخه‌های معمولی و هیبریدی خفیف، نسخهٔ هیبریدی کامل با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با یک پکیج باطری ۱۴ کیلووات ساعتی می‌شود. این نسخه می‌تواند ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۷۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. در اسپرتیج جدید هنوز هم فرمان احساس کمی دارد اما سواری خوبی را به نمایش می‌گذارد و در پیچ‌ها اطمینان بیشتری را ارائه می‌کند.

محبوبیت در بازار

اسپرتیج طی پنج نسل بیش از یک میلیون دستگاه فروخته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش محبوبیت در بازار را از خود بروز نمی‌دهد. نسل چهارم این کراس‌اوور کره‌ای در آخرین سال حضور خود در بازار یعنی سال ۲۰۲۱، نهمین خودروی پرفروش بازار بریتانیا بود و نسل پنجم حتی از این هم بهتر عمل کرد. این خودرو در سال ۲۰۲۲ با فروش ۲۹,۶۵۵ دستگاه، به ششمین خودروی پرفروش بریتانیا تبدیل شد و سال گذشته با فروش ۳۶,۱۳۵ دستگاه، رتبهٔ خود را به چهارم ارتقاء داد. در بازار آمریکا نیز فروش اسپرتیج در سال ۲۰۲۳ با ۱۳.۳ درصد افزایش به ۱۴۰,۷۸۰ دستگاه رسیده و در جایگاه بیست و ششمین خودروی پرفروش این کشور قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    این خودرو افسانه ای می‌باشد 😱
    این خودرو در فروش ترین خودرومیباشد😱
    این خودرو قابلیت سرقت توسط بچه ۱۵ ساله را دارد😱
    این خودرو از پراید ایمن تر می‌باشد😱
    این خودرو رقیب مستقیم لامبورگینی اوروس می‌باشد ! 😱
    لندکروز زیر چرخ های این خودرو میباشد😱😱😱😱😱😱

    موافقم 19
    مخالفم 63
    1. NAVID@@98

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      اون کیا فورته بود که سیس رقیب لامبورگینی گرفته بود🙅
      این یکی دیگس این حس رقیب فورد اف ۱۵۰ میگیره ولی از درعقب😂🤪😘

      موافقم 28
      مخالفم 18
      1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3874 ديدگاه)

        لامبورگینی اونتادور رو قورت میده میزاره زیر لاستیک کویر تایرش 😱😱😱😱

        موافقم 10
        مخالفم 6
      2. amir

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        اون بابانوئل کروز( سانتاکروز ) بود که فاز فورد اف ۱۵۰ گرفته بود با نصف توسان که آخرشم توشط فورد ماوریک با سه برابر فروش تحقیر شد الان آقا پیام میخواد ریپ بزنه بگه نه که دودوتا چیزی داشت؟؟ اولا که داره استات میاد و هنوز نیومده دوما که در سگمنت های دیگه اگرم به پای آمریکایی ها نمیرسه باز تو همون خوده آمریکا جزو پرفروش های سگمنتشه

        موافقم 10
        مخالفم 7
    2. MehdiTurbo

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1995 ديدگاه)

      فعلا که با پنجاه سال عقبه کمتر و صد سال کمتر نسبت به بعضی خودروساز ها داره باهاشون رقابت میکنه و خوب میفروشه نسبت به خودش شما ها که پراید و دیویست شیش پنجاه سال پیش دیگه تقریبا داره میشه سوار میشید کشورتان این خودروها را تولید میکنه نمیخواد تحقیر و مسخره کنین که خودتون محقر ترین مسخره تریم مردمانین با خودروسازیتان
      تمام این دردی که مردم نسبت به کره دارن به خاطره حسادت و دردیه که از دیدن ادمایی که دارن و جوونن و سوار میشن و لایف استایلشان دارن تازگی هام داره اون قشر به چینی سوارا منتقل میشه و جو داره میره سمت چینی سوارا تمام دردتان از داشتن بقیه است تویوتا را جونا و اون قشر نمیخرن المانی سوارا را هم نمیتونین خرده بگیرین هر موقع ادمای این مدلی میبینم میفهمم یه مشت حسودن که از درد داشتن بقیه میمیرن متاسفانه این داستان تو جامعه ما فراگیر خیلی که از درد داشتن و دارایی و پیشرفت هم میمیرن
      من خودم کره ای سوار نیستم ولی میدونم داستان همینه
      یه فکری به حال خودتون بکنین

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3874 ديدگاه)

        🤯

        موافقم 1
        مخالفم 4
  2. پیام

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    واسه مصیبت زده هاش

    موافقم 12
    مخالفم 26
    1. Anti BTS

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      «درواقع بر اساس شاسی ون مزدا بونگو ساخته شده و بسیاری از قطعات فنی خود مثل پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل را از شرکت ژاپنی گرفته بود»

      دست مزدا رو ببوسید که خودروسازی یادتون داد .
      سعی کنید شاگردای خوبی باشید .

      موافقم 50
      مخالفم 12
      1. پیام

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        آنتی بی تی اس همین چرت و پرتا رو برای سامسونگ هم می گفتن! شماها باید بفهمید که داشتم داشتم حساب نیست! دارم دارم حسابه! اینکه الان جایگاه نزدا کجاست و جایگاه هیوندای کجاست مهمه!!! اتفاقا چنین خبرای برای شماها بار منفی داره نه برندی که به شدت رو به پیشرفته!!!

        موافقم 13
        مخالفم 45
        1. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
          این لینکو ببین بعد این همه پیشرفت ها و درنوردیدن مرز های خفن بودن هنوز حتی به پای هوندای عقب مونده و داستون فلک زده نمیرسن جنسیس تحت عنوان برند سوپر لوکس!!!هنوز به پای آکورای بیچاره نمیرسن یه چیزی در حد اونفینیتی فلک زدن بیچاره ها
          اگه به خوبی نگاه کنی توی بازار آمریکا که برات مهم ترینه و آزاد ترین بازاره حتی از لحاظ درصد رشد هم نمیرسن به پای اونا بماند که تازه از لحاظ عددی جاپونی های عقب مونده بیشترن

          موافقم 22
          مخالفم 13
        2. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          اره دارم دارم حسابه همینو بس که هیوندای با سه برند هیوندای کیا و جنسیس باز هم از هوندا عقب تره

          موافقم 20
          مخالفم 11
        3. پیام

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1793 ديدگاه)

          اینم یه لینک برای تو امیر. لینک کلی تر‌ با عنوان
          جنسیس به فروش ۱ میلیون دستگاه رسید!
          تازه اینو بگم که جنسیس سال ۲۰۱۵ تاسیس شد!!! فکر کردید زرنگید میرید یه لینک مال یه کشور رو میارید؟!!! من کلی‌ترش رو برات آوردم. سایونارا.
          https://www.pedal.ir/hyundai/genesis-sells-one-million-vehicles-globally/#:~:text=%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%20%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3,%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%20%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%20%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.

          موافقم 6
          مخالفم 19
        4. بهنام

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (851 ديدگاه)

          پیام
          برای شما داشتم داشتم حساب نیست چون هیچ تاریخ ، افتخار ، اسطوره و پیشینه ی تاریخی قابل ذکر ندارین ولی برای ما اگه مثلاً میتسوبیشی حتی در سال ده هزار تا بفروشه هم یه پیچ چرخشو به کره ای نمیدیم .

          موافقم 15
          مخالفم 6
        5. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          پیام جان پاسخی نده که موجبات مضحکه تورا فراهم آرد ای یار
          این لینک یک میلیون فروشی که گذاشتی پس از هشت سال به دست آمده و همین قضیه داستان رو میگه که چقدر حرفات راسته سایونارا
          تازه جنسیس بخش عمده ای از فروشش رو نزدیک به ¾ رو در همون خوده کره داره همون قضیه حمایت از تولید ملی در سال ۲۰۲۳ تمام فروشاش با تمام مدل هاش روی هم به ۷۰ هزار دستگاه نرسید در بازار آمریکا

          موافقم 13
          مخالفم 5
        6. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          تازه بزای دارم دارم ها بخوایم حساب کنیم دوو که شرکت گنده کره ای بود بخش خودروسازی خودش رو به جنرال موتورز فروخت و الان تحت عنوان جی ام کره فعالیت میکنه سانگ یانگ هم پس از چند بار احیا شدن بازهم به چاله ورشکستگی افتاد

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. amir

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      والا اینا با موتور های تتا و لامبدا حسابی مصیبت زده بودن یاتاقان و آتیش سوزی نداشتن سنسور ناک و ایموبیلایزر و خوراک و پاتوق بچه های کیا بویز با یه یو اس بی فراخوان های بی پایان
      هرچی فکر میکنم اینا مصیبت زده هستن

      موافقم 20
      مخالفم 11
      1. پیام

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        انیر شماها دیگه بحث یاتاق رو نکنید چون امسال کاپ طلا رو به هوندا دادن! تیترش که یادته حاجی؟! 😉😉 آره مردم بریتانیا نمی فهمن که چی میخرن، بعد تو با استانداردهای اینجا و سوار شدن سمند و پراید بهتر ازونا میفهمی! حالا بذار ببین جنسبس‌های الکتریکی به تدریج چه حالی ازون برندهای عقب افتاده ژاپنی بگیرن!

        موافقم 4
        مخالفم 16
        1. بهنام

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (851 ديدگاه)

          پیام
          خداوکیلی شما با چه رویی به عنوان کره ای فن با هوندا سر پیشرانه ی درون سوز کل کل میکنید ؟ کره از نظر پیشرانه ی درونسوز اصلأ در صدکیلومتری هوندا هست ؟ من دلیل دشمنی شما با ژاپنی ها رو نمیفهمم. مطمئنا هم بحث دشمنی رو شماها شروع کردین وگرنه هیچ ژاپنی بازی کره ای رقیب نمیدونسته واین کل کل رو باعث شرمساری خودش میدیده.
          در کل با همون سلاطین یاتاقان خوش باشید ؟ آخه هوندا ؟ واقعا با هوندا ؟

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. Jdm& muscle

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          این حقیقت ک ژاپن از کره بهتره بر کل دنیای واضح حالا شما بگو نه اتفاق خاصی نمی افته حالا هی زور بزن بلکه تونستی ی هیوندای ورنا یا کیا ریو بخری

          موافقم 15
          مخالفم 3
        3. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          چرا حرف الکی میزنی حالا خوبه که مقاله اس موجوده که رتبه اول فراخوان به فور رسید سپس به گروه هیوندای و سپس هوندا

          موافقم 7
          مخالفم 3
        4. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          ضمنا مگه فراخوان هوندا مربوط به یاتاقان بوده که میگی یاتاقان؟
          بعدا هم تو بازار آمریکا که چند برابر بازار بریتانیا است کم اوردی حالا سوییچ کردی رو بازار بریتانیا؟
          جنسیس های الکتریکی اگه همین آمار هم دارن که تازه به پای بنزینی های بقیه نمیرسه صدقه سره اینه که امثال دودوتای عقب مونده و فولکس و… برقی درست حسابی رو نکردن و درواقع اینا لات کوچه خلوت محسوب میشن امروزه میبینی که همون چینی های عقب مونده که منوتو هم حسابشون نمیکنیم و میگیم تو اینستا خرابی هاشون پره آمار فروش رو حتی از تسلای یکه تاز دزدیدن همین کمی پیش بود که مشاهده کردی که فروش برقی های فراخوان خورده شکست خورده و سه چرخه دودوتای عقب مونده ده برابر شد و این تازه شروع داستانه ک هنگامی که بیاد برقی های پخته و خوب اون موقع میبینیم که گروه هیوندای همونطوری که موقع بنزینی ها با وجوده اینکه جزو گنده ها بود به سبب قیمت کم و آپشن های زیاد ( درواقع این برای رقابته ) جزو تاپ ها نبود و هیچ افتخاری در زمینه موتور اسپورت و جا گذاشتن برند های عقب مونده جاپونی اعم از هوندا نیسان و تویوتای عقب مونده و مفلک نداشتن در زمینه برقی ها هم همینطور خواهد بود

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. پیام

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        بهنام نتیجه داشتم داشتم مثل اون مملکتایی هست که با اون همه قدمت، خیلیا میخوان ازش فرار کنن و حداقل جایی بره که با ۵۰ سال قدمت، زندگی خیلی بهتری می تونن داشته باشن!!! ته افکارت هیچ هست!!! تو ذهنت یک توهم و داستان درست کردی و بر اساس واقعیت و علم روز پیش نمیری! در ضمن، به این فکر کن که میتسوبیشی برای تو اسطوره هست! اگه مثلا این برند از بین بره، همین بچه‌هایی که الان ببرند کره‌ای رو میبینن، بعدا حرف تورو میزنن! حرفات فقط جنبه احساسی داره و از لحاظ فلسفه (واقعیت) فاقد ارزش و اعتبار!!!

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. amir

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          اره تو خیلی بر اساس واقعیت و علم پیش میری جایی که آمار برقی های شکست خورده و سه چرخه جاپونی های عقب مونده ده برابر میشه و آمار فروش فسیل سوز های زشت و بدرد نخور جاپونی ۵ ۶ محصول با رشد فروش ۵۰ درصدی دارن و برند های کره ای با ۳ برند به پای هوندای عقب مونده هم در عرصه فروش در آزاد ترین بازار جهان و هم در زمینه ارزش نمیرسن برند های فوق فضایی کره ای پس از در نوردیدن مرز های پیشرفت و جر دادن زمینه های خفن بودن آمار سرقتشون با یو اس بی ده برابر میشه ۳.۳ میلیون فراخوان میدن و شکایت یک میلیارد دلاری علیه اشون میخواد ثبت بشه و آمار رشدشون با سه برند از دودوتای عقب مونده که بلد نیست برقی بسازه( توجه کن همونطوری که با اکانت کارلاو لینک دادی و نوشتی به سلامتی و میخواستی رد شدن فورد از هوندا رو به رخ بکشی در حالی که حواست نبود و سه برند هوندای عظیم با هم ۴.۴ درصد رشد رو ثبت کرده بودن و باز هم از دودوتای عقب مونده با ۴.۷ درصد کمتر بود)و همچنین سه برند هیوندای فضایی به سه برند خفن و دهن پر کن باز هم به پای هوندای فلک زده و بیچاره نمیرسید
          بارها و بارها با خبر هایی که با دست های همین خود آقای اشتری و همکاراش با ترجمه از مجلات به روز و معتبر اروپایی و خارجی به ثبت رسیده ثابت شده که جایگاه کره ای های فضایی و جاپونی های عقب مونده کجاست و تو مجبور شدی از فرط ضابع شدن و ناتوانی در ماستمالی یکی دوروز کاملا آفتابی نشی و بعدش دوبا ه به انتشار اراجیف بی پایانت بپردازی تو ده ساله داری پیش بینی میکنی و هنوز به واقعیت نپیوسته و وعده ده سال دیگه رو میدی
          فقط کاشکی روزی میومد که لاقل از روی اعصاب رفتن کاربرای پدال دست میکشیدی
          آقا ما نمیگیم کره ای بده اقا خوبه بخدا خوبه لاقل یه چیزی هست سوم جهان شده ولی انقدر سعی نکن با پایین کشیدن ژاپنی ها بخوای کره ای ها رو بالاتر ازشون نشون بدی

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. بهنام

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (851 ديدگاه)

          پیام
          تو ماشین باز نیستی وگرنه واسه دفاع از کره ای بی اصل و نسب به اسطوره های این صنعت توهین نمیکردی . توهم که شما دارین . مگه میشه ماشین باز به اسطوره ها بی‌تفاوت باشه ؟ مگه میشه ماشین باز باشی و از افت و مشکلات یک شرکت دوست داشتنی خوشحال باشی ؟ ما اینجا یه عده علاقه مند به ماشین جمع شدیم و از مباحث روز خودرو و بررسی و مرور مدلهای اسطوره ای و قدیمی در کنار هم لذت میبریم . اینهمه مقالات مربوط به خودروهای کارکرده، یا به نوعی اسطوره ای یا با ارزش تاریخی در همین پدال منتشر شده و میشه و مورد استقبال دنبال کنند ه ها قرار میگیره . حالا چون از اون کره ایهای بی اصل و نسب حتی یک مورد در هیچ مقاله ای نام برده نشده چون اصلا همچین چیزی وجود نداشته ما شدیم متوهم ؟ یا شما هستین ندید بدید و تازه به دوران رسیده. بنده خدا من از سال ۱۳۷۵ تا بحال فقط مجله ماشین آرشیو کردم و باید هم به مدلهای اسطوره ای و قدیمی علاقه مند باشم . مشکل شما هست که چشم باز کردی چهار تا مدل کره ای آشغال دیدی و دلبسته شدی و فکر کردی داشتم داشتم حساب نیست.

          موافقم 9
          مخالفم 2
  3. NAVID@@98

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    به چیزی تو مایه های نیسان آبیه که دوستان اینجا دارن😂😝

    موافقم 12
    مخالفم 11
  4. ارسلان

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (469 ديدگاه)

    ایرانخودرو از پلتفرم پژو هزار تا ماشین در میاره سمند و دنا و تارا و رانا و …
    سایپا هم از پلتفرم تویوتا یاریس شاهین درمیاره از پلتفرم مزدا 121 هم اطلس و ساینا و تیبا و کوییک و …
    کیا هیوندای هم از پلتفرم مزدا و میتسوبشی آزرا و اسپورتج و … در میارن

    اما خودروسازهای واقعی خودشون توانایی توسعه خودروهاشون رو دارن برای همین کنترل کامل روی محصول شون دارن و میتون محصولی بی نقص تولید کنن نه اینکه پلتفرم ون رو بچپونن توی کراس و وقتی محصول به مشکل خورد چون دانش از خودشون نیست نتونن مشکل رو حل کنن و وقتی هم ماشین آتیش بگیره و اخر هم نفهمن مشکل از کجاست

    موافقم 20
    مخالفم 13
    1. phonix

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1821 ديدگاه)

      این مال سال های دوره مطمعنا اون موقعه هزینه داشته براشون این روش براشون زود بازده تر بوده دنبالش رفتن .
      بجز این چنین روشی به معدود دفعاتی موفق بوده در بازار جهانی برای همینه الان خودشون پلتفرم توسعه میدن .
      بحث احترام یک چیز بحث توهین هم یک چیز دیگه …
      کره خیلی پیشرفت کرده مطمعنا و هنوز پیشرفت میکنه دست من و شما هم نیست ولی دلیل نمیشه بخاطر پیشرفت کره بیایم و اونو با ژاپن یک کشور 100 میلیون نفره که نزدیک 1 قرن هست که همگام با مدرنیزه شده مقایسه کنیم . اونایی که اینکارو میکنن افراد نادانی هستن که چیزی از تکنولوژی و.. نمیدونن خیلی هم راحت میشه با چندتا پرسش درباره تکنولوژی های توسعه داده شده در خود کره جنوبی مچ اینارو گرفت و فهمید که حتی اطلاعات وتاریخ شرکتایی که براشون جو یه سایت رو نابود میکنن رو نمیدونن .
      شما دیگه لطف کن وارد این بازی مسخره نشو

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. ارسلان

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (469 ديدگاه)

        من هر چی گفتم با رسم شکل در اینترنت موجوده نه برندی رو بالا بردم نه برندی رو پایین اوردم شرکتا با خروجی که میدن بیرون خودشون خودشون رو بالا پایین میبرن و من فقط مشاهدات عینی و واقعی و میدانی رو برای کسایی که دوست ندارن واقعیت ها رو ببین بازگو میکنم

        موافقم 11
        مخالفم 6
      2. amir

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        جالب تر اینجاس این افراد عقب مونده و متعصب نادان هیچ جوره زیر بار نمیرن آقاجان کره خفنه کی گفته نیست اما به پای ژاپن نمیرسه و و اون حاجی نمیتونه با پایین کشیدن ژاپن الکی کره رو ببره بالا بعدا هم که هرچند گاهی جالب تر اینه که خبر هایی که میاد کاملا متضاد با اون چیزیه که چندماه جار میزده اما زیر بار نمیره که نمیره بعد دوروز دوباره شروع میکمه و این چرخه دوباره ادامه داره

        موافقم 13
        مخالفم 9
    2. m

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      استدلال شما درست نیست.
      موتور تتا برای Global Engine Alliance LLC
      که یک جوینت ونچر بود تو امرریکا برای هوندای میتسوبیشی و کرایسلر
      که هیوندایی مهندسی base engine برعهده دشته و ان دو مهندسی بخش های یگه.
      موتور میتسوبیشی کدش 4B1 بود برای هیوندایی کدش تتا بود.که ماشین های زیر رو شامل میشد
      lancer
      outlander
      ASX
      Mitsubishi Eclipse Cross
      هیوندایی اومد حرکت زد بالانسر رو انداخت رو oil pump ماشین یاتاقان میزنه.
      مقایسه هیوندایی با سایپا !!!!
      یک سری جاها گند زدن واقعا مثل عدم نصب ایمبولایزر یا همین بالانسر ولی کلا رو به جلو هستن
      ی بخشی از خبر ها رو پدال پوشش نمیده وگرنه recall چیز عادی هست
      از recall توربو تویوتا بگیر تا 900 هزار تای کرولا کراس تا شکستن شیشه عقب هوندا و یا افتادن سپر نیسان

      موافقم 11
      مخالفم 4
  5. پیام

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    فونیکس برو نگاهی به وضعیت میتسوبیشی که قدیمی‌ترین برندتون هست بنداز! مثل اینکه حافظه شما چیزی حدود یکی دو دقیقه هست. فقط تا سال ۲۰۳۰ پای حرفاتون بایستید! خواهیم دید سهام کره جنوبی، آمریکا و آلمان چه قدر از بازار خودروسازی میشه! یادته رئیس تویوتا یه سال پیش اراجیف می گفت و می گفت خودرو برقی به درد نمیخوره و … . من قبل از اون به ظاهر رئیس گفتم که دنیا به سرعت رو به این سمت میره. همون رئیس تویوتاتون از امثال من کمتر میفهمه! فقط صبر کنید معلوم میشه!

    موافقم 4
    مخالفم 28
    1. amir

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      ببین پیام جان تو ده سال بیشتره داری این حرفا رو میزنی هنوز تحلیلت واقعی نشده

      موافقم 19
      مخالفم 5
    2. amir

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      مشکلت اینجاست فکر میکنی تا ابد جاپون عقب مونده از ساخت برقی ناتوانه اولین خودرو تولید انبود برقی نیسان لیف بود در خودروی هیدروژنی از همون هیوندای جلوتر بود یکم پیشم خبر اومد میزان فروش محصولات به قول خودت سه چرخه و فراخوان خورده شکست خورده ده برابر شده این یعنی ورق داره برمیگرده….

      موافقم 16
      مخالفم 3
    3. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      کره جنوبی و آمریکا و آلمان؟ پسر جون فکر نکن با این کامنتا میتونی جایگاه مربا رو به آمریکا و آلمان و ژاپن برسونی.
      به گل واژه گفتن نیست، به آماره. در حال حاضر برندهای ترتیب چینی و ژاپنی و آمریکایی و آلمانی بیشترین تیراژ تولید و فروش سالانه خودرو رو دارن. مربا این وسط کجای کاره؟ سر جایگاه پنجم باید با فرانسه رقابت کنه!!
      چند روز قبل آمار جالبی توی سایت statistia دیدم، تیراژ خودروی تولید شده در خاک مربا حتی از هند و برزیل هم کمتره!!!! بله تحلیلگر اینجوریه!!! حالا بیا تحلیل کن زیر ساخت اقتصادی کشور فلک زده مربا چجوریه که حتی از هند و برزیل در حال توسعه هم پایین تره🤣🤣🤣

      شاید روزی که موهای نوادگانت سفید شد حجم فروش سالانه فرغون سازی کره مربا به ده میلیون دستگاه برسه که فقط با تک برند تویوتا برابر میشه در حالی که خودروسازی ژاپن بیش از 20 میلیون خودرو در سال می‌سازه 😁
      فعلا باید بدوی شاید بتونی برند حقیر مورد علاقت رو به آمار فروش سال 2016 برسونی چون از 2016 تا الان 1 میلیون کاهش فروش داشته 🤣

      موافقم 16
      مخالفم 6
      1. amir

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        آقای حسین شما رو دعوت به دیدن این لینک میکنم تا بهتر بفهمی در که بزرگ ترین و آزاد ترین بازارجهان که آمریکای جهان خوار!!!! باشه اوضاع برند ها از چه خبره همونطور که مشاهده میکنید برند های کره ای فضایی و فوق پیشرفته پس از درنوردیدن مرز های پیشرفت و جر دادن زمینه های خفن بودن هنوز به پای هوندای عقب مونده چه در زمینه ارزش برند با وجود سه برند و چه در آمار فروش و داستون عقب مانده نمیرسند
        https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ((همون رئیس تویوتاتون از امثال من کمتر میفهمه!)) تو فعلا یک ساله داریم ازت می پرسیم یه دونه اختراع چیوندا رو اسم ببر جواب بده چوسان نژاد گردو مغز😁

      موافقم 7
      مخالفم 2
    5. phonix

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1821 ديدگاه)

      فقط همینو دارم در جوابتم بگم
      متاسفانه ما چون در کشوری هستیم که روز به روز داریم از جهان عقب میوفتیم صنعت خودرو سازی رو یک صنعت پیشرفت وهایتک وخط شکن میدونیم ولی اینطور نیست حتی اگر کره در صنعت خودرو سازی بیاد و واقعا جای زاپن رو بیره بازم تاثیری در جایگاه علمی دو کشور نداره جایگاه اقتصادی که بماند .
      ضمنا میتسوبیشی بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی ژاپنه در کشور ژاپن صنایع سنگین کم نیستند همین هم بهت بگم که سال گذتشه میلادی هلدینگ میتسوبیشی به شکل کامل ساخت کشتی های تجاری سنگین وزن رو تعطیل کرد . توانشو نداشت ؟ خریدار نداشت ؟ اونم وقتی جز 3 تای اول بود ؟ خیر دنبال کار ساده وپر سود میگرده و صنایع اسیب زننده وگرون رو منتقل میکنه به خارج از ژاپن انقدر سر یه چیز مسخره بحث نکن ملت کره خودشون چشم ندارن ژاپنی هارو ببینن سایه ژاپنیارو با تیر میزنن ولی من ندیدم از این چرندیات بینشون تازه واسه تعطیلات بلند میشن میرن ژاپن .
      بسه پسر تا سال 2030 که هیچ تا 2050 هم میبینیم پسرجان

      موافقم 3
      مخالفم 2
  6. Hassan

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دعوا سر پلتفرم هست.
    پلتفرم ها شاید منحصر به فرد برای هر خودروساز اصلی باشن ، ولی همشون از یک اساس وابت پیروی میکنند ، چهار چرخ و موتور.
    توسعه پلتفرم زمانی ارزش داره که ارتقا همه جانبه بخواد رخ بده وگرنه به نظر نمی رسه پلتفرم مزدا رو کیا کلا تغییر داده باشه، بیشتر بهبود میدن و بعنوان پلفرم جدید اعلام میکنند.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. آرین

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    یادش بخیر دو سال پیش یدونه 2010 قهوه ای داشتم خیلی جون دار و بی آزار بود

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. حسین

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    دوران طلایی حلب سازی چیوندا همون زمان بود که آویزون ژاپن بود. بعدش با مشکل انفجار و ایموبلایزر و هزار مشکل دیگه روبرو شدن.
    الان هم بهتره آویزون چین بشن شاید از شر انفجار راحت بشن :)

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. بهنام

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (851 ديدگاه)

      حسین
      دقیقا همینه . چندتا موتور تقریباً بی آزار داشتن که همشون ریشه ی ژاپنی داشتن.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  9. yaghoub

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    با این که اصلاً از شاسی بلند خوشم نمیاد
    ولی نسل جدید اسپورتیج زیباست .

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا