مزدا

معرفی مزدا CX-80، شاسی‌بلند جدید هفت‌نفره برای رقابت با بی‌ام‌و X5

خانوادهٔ شاسی‌بلندهای مزدا بسیار گیج‌کننده شده است. این شرکت ابتدا مدل میان سایز CX-60 را روی پلت‌فرم محرک عقب جدید خود برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرد. سپس نوبت به مدل فول سایز و هفت‌نفرهٔ CX-90 برای بازار آمریکا رسید. اوایل امسال نیز CX-70 برای بازار آمریکا معرفی شد که نسخهٔ دو ردیفهٔ CX-90 محسوب می‌شود و طول یکسانی با آن دارد. حالا هم چهارمین عضو این خانواده با نام CX-80 معرفی شده است. این بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مزدا برای بازارهای اروپا و ژاپن خواهد بود که بالاتر از CX-60 قرار می‌گیرد.

البته برخلاف CX-70 و CX-90 بازار آمریکا که اساساً باهم یکسان هستند و تفاوتشان فقط در تعداد صندلی است، CX-80 با ۴,۹۹۳ میلی‌متر طول، ۲۴۹ میلی‌متر از CX-60 کشیده‌تر است. همچنین فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید هم با ۲۴۹ میلی‌متر افزایش به ۳,۱۱۹ میلی‌متر رسیده است. بااین‌حال، عرض هردو خودرو یکسان و برابر با ۱,۸۹۰ میلی‌متر است. CX-80 در اروپا با همان پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل CX-60 عرضه می‌شود که با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این کراس‌اوور ژاپنی هم ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و مجموعاً ۳۲۸ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همین قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی برای CX-70 و CX-90 بازار آمریکا هم ارائه می‌شود.

CX-80 پلاگین‌هیبریدی ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات سعی نیز خودرو می‌تواند تا ۵۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. CX-80 با سه ردیف صندلی در نسخه‌های شش یا هفت‌نفره عرضه می‌شود که اولی در ردیف دوم به کنسول میانی مجهز است. تمام تیپ‌های این خودرو به کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Bose و رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز هستند.

صندوق بار CX-80 هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها ۲۵۷ لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۱۲۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش درِ صندوق برقی هم وجود خواهد داشت. CX-80 که مثل CX-60 و CX-90 روی پلت‌فرم محرک عقب با پیشرانه‌های طولی ساخته شده، پاسخ دیرهنگام مزدا به شاسی‌بلندهای آئودی Q7، ب‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE محسوب می‌شود. برخلاف CX-60 که به‌صورت محرک عقب هم ارائه می‌شود، تمام نسخه‌های CX-80 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. این کراس‌اوور سه ردیفه پرچم‌دار مزدا در بازار اروپا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چرا انقدر پشتش بی ام وست؟!!

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10245 ديدگاه)

      اون رنگ بژ ، دیگه سال‌هاست در معرفی خودروها استفاده نمیشد و مزدا من رو برد به ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی که این رنگ مُد بود ولی به شدت به آفتاب حساسِ!!!

      مزدا اینقدر خوش‌کیفیت میسازه که حقیقتاً میشه یه جورایی با لکسوس مقایسشون کرد!!!

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        نوید ای جاننننممممم مزدا ژاپونی.(اقای اشتری کامنتمو قبول نکنی حلالت نمیکنم بزار سایت ازادی بیان داشته باشه)
        این رو باید گرفت (دیگه نمیگم قد ۱۹۰ و وزن ۱۲۰ کیلو چون به این ماشین نمیاد اون به امریکن میومد.)با قد ۱۸۰ و وزن ۸۰ کیلوگرم یه کتو شلوار مشکی با عینک دودی داشته باشی سوارش شی بعد شیشه ها ۱۰۰ در ۱۰۰ دودی امریکن یه کروات قرمز هم داشته باشی با زیر کت سفید مثل جنتلمنا رفتار کنی.دیگه لازم نیست با این ماشین کسیو خفت کنی و بزنیش،فقط باید مثل جنتلمنا رفتار کنی و بری جاهایی که دختر زیاده یه پوست خند به دخترا بزنی(دندوناتم باید لمینت و کامپوزیت باشه و قبلش مسواک زده باشی)بعد شیشه دودیو بدی بالا یه موزیک ملایمم بزاری.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2369 ديدگاه)

          فحاشی نداشته باشه
          کامنت تایید می‌شه

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. هومن

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (37 ديدگاه)

          اوه اوه ع خیلی بالاست، واقعا چرا میام اینجا من!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        اینم بگم من الان مدتیه تیمارستانم و دیگه نمیزارن gta سان اندریاس بازی کنم بخواطر همین تحت نظارتم و نمیزارن خشونت نشون بدم😉

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          استاد اشتری بزرگ هرچی میخواید امیدوارم خدا بهتون بده.🤝👏👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. net

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      تیتر نوشته شاسی بلند مزدا این ماشین کراس اور هست . ردیف سوم صندلی الکی هست برای کراس اور حتی برای اس یو وی هم ردیف سوم کاربرد چندانی ندارد و کسی که در ردیف سوم صندلی کراس اور و اس یو وی میشینه مثل اینکه تو زندان نشسته چون صندلی ها ثابت هست و دسترسی به درب و شیشه بالا و پایین کردن و سیستم صوتی و گرمایشی و سرمایشی نداره و جاش تنگه . خط سفید زیر جلوپنجره که مثل خط سفید زیر جلوپنجره ساینا اس و سهند هست خیلی بد هست و تو چشم میزنه حداقل رنگ این خط سفید زیر جلوپنجره مشکی بود قشنگتر میشد . بدترین جای این ماشین چراغ جلو هست و خط سفید زیر جلوپنجره رفته داخل چراغ جلو خیلی بد هست و تعجبه چرا چراغ جلو اینجوری ناشیانه طراحی کرده . زه سفید اطراف شیشه دربها خوبه ولی قسمث شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده بد شده . باربند روی سقف خوبه و باربند روی دو ستون سقف برای کراس اور و وانت میان سایز قشنگ میشه . طراحی چراغ عقب خوبه ولی اگر خطوط مشکی و سفید داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. اگر دو اگزوز خاکستری دایره ای زیر سپر عقب در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد . طراحی داخلی خوبه ولی این مدل صفحه نمایش روی داشبورد کمی قدیمی شده و جلو دید راننده می گیره و اگر مدل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد . تو عکسها مشخص نیست اگر تا ردیف دوم صندلی سقف سانروف گذاشته باشه خوبه

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2369 ديدگاه)

        شاید باورتون نشه
        ولی عبارت SUV که ما بهش می‌گیم شاسی بلند، در تمام جهان فراگیر شده و حتی سایت‌های رسمی خودرو سازان بزرگ، از CUV استفاده نمی‌کنند
        چند وقت پیش دیدم که تویوتا امریکا حتی Ch-R در گروه محصولات SUV گذاشته بود
        در پدال هم ما به همین روند ادامه می‌دیم و ماشین‌هایی که بزرگتر از X22 باشن، شاسی بلند می‌گیم

        موافقم 10
        مخالفم 6
    3. net

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این ماشین مزدا طراحی داخلی و بیرونی لوکسی داره مثل کراس اورهای لکسوس و برای بازار کشورهای پیشرفته غربی (امریکای شمالی.اروپای غربی.استرالیا) خوبه

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. net

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        عکس مزدا رنگ مسی که خط سفید زیر جلوپنجره مشکی شده کمتر تو چشم میزنه و قشنگتر هست ولی همین ماشین رنگ مسی رینگ رو مشکی کرده ببینید چقدر قیافه ماشین بد شده و زیباترین رنگ رینگ برای همه ماشینها خاکستری مایل به تیره هست . این ماشین حس میکنم از کراس اورها کمی ارتفاع سقفش کوتاه تر هست و اگر کمی ارتفاعش بلندتر بود قشنگتر میشد

        موافقم 2
        مخالفم 4
  2. زیزیگولو

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5037 ديدگاه)

    اینجور که پیداست CX-80 زیاد تفاوتی با CX-60 نداره و تفاوت بینشون ناچیز هستش ……. شده مثل فیس لیفتهای تویوتا لندکروز که به تغیرات کوچیک اکتفاء میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. MehdiTurbo

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1988 ديدگاه)

    هر چقدر این روزا همه بدتر میشن مزدا زیبا تر کامل تر میشه امیدوارم بمونه تو این مسیر
    الان این مزدا با وجود اقتصادی بودن از صدتا بنز و بی ام و جذاب تر و زیباتر و لوکس تر دستمریزا امیدوارم بمونه همیشه همینجوری تو این دنیای بی روح واقعا این تک توک ماشینا را میبینه ادم حال میاد

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Engineer

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      واقعا لوکس بودن بنز و بی ام و رو از این پایین تر میدونید!

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. MehdiTurbo

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1988 ديدگاه)

        همین الان تو پدال پست اول مال بنز بهترین مدلشم هست
        یه لحظه عکس داخل این باز کن و برو بلافاصله عکس داخل بنز باز کن
        به میزان چرم دوزی های داخل این و داخل بنز نگاه کن
        طراحی و سر دنده این ماشین برای من بسیار لوکس تر جایگیری اجزا و …
        این طراحی لوکس بودن برای من که وقتی به دوتا عکس نگاه میکنم بله واقعا و به شدت از بنز لوکس تر

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Engineer

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (38 ديدگاه)

          فکر کنم تعریف شما از خودروی لوکس یه چیز دیگه ای باشه!

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. امیر علی

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          مهدی توربو باهات موافقم
          مزدا با وجود قیمت اقتصادی، اما کیفیت و زیبایی در حد لکسس ارائه میده که همین ارزش خریدشو بیشتر از آلمانی ها کرده…
          تنها نقصش قدرت آفرود پایینه!

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. MehdiTurbo

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1988 ديدگاه)

        اینجینیر دیگه وقتی بعد از اینا همه توضیح حرف خودت میزنی دیگه مشکل از من نیست ! یه فکری براش بکن ! خخخ

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. ژاندارم

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    محصولات مزدا
    زبان طراحی خاصی داره
    ثابت و زیبا
    البته تو بحث دوام و لوکس بودن میدرخشه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. Yaghoob

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. Car love

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (550 ديدگاه)

    رقابت با x5 ؟ 😂😂😂
    این تو اقتصادی ها هم باخت و فروشش پایین بود 😂

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. کرگدن باواریا

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (589 ديدگاه)

      دقیقا اولین بار باهات موافقم ، توهین برای x5 و bmw هست به خدا

      موافقم 4
      مخالفم 6
  7. ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3359 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی X5 رو ترجیح میدم

    موافقم 4
    مخالفم 8
  8. Killer

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    فقط تو قسمت کپی چراغ عقب میتونه رقابت کنه وگرنه با فروش ٣۴ تا تو ٣ ماه رقابت کجا بود

    موافقم 2
    مخالفم 12
  9. blackwing

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (908 ديدگاه)

    مزدا همیشه از حواشی دور بوده ، همیشه ماشین مطمئن و محکم میساخته ، طراحی‌های مزدا همیشه ساده و با اصالت بوده و به دل آدم میشینه ، این مدل‌ هم مثل بقیه مزداها خوش استایل و با کیفیته !
    دس خوش ژاپن 🤌🏼

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1314 ديدگاه)

    زیبا و خوب

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. KAIZEN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    طراحیش از کراسهای بنز و بی ام و خیلی بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. ماکان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من خود بی ام و X5 هستش .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. Mehran Mirabolghasemi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    همیشه طراحی های مزدا رو دوست داشتم این یکی هم خیلی زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. misha

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خداوند مزدا رو در جواب کسانی فرستاد که معتقدن ژاپنی ها نمیتونن لوکس درست کنن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. رامتین

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3055 ديدگاه)

    طراحیش لوکسه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    فکر می‌کنم حجم بدنه در مقایسه با ححم کاپوت ، نامتناسب و زیاد است.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. رومانی>چین>فرانسه

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1118 ديدگاه)

    پرستیدنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. LAND CRUISER 70

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از بیمر ارزون تره یکجورایی رقیب هایلندر و
    لندکروزر پرادو تو اروپا و خاورمیانه میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. Anti Tesla

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (632 ديدگاه)

    طراحی های مزدا روز به روز پخته‌ تر می شه.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا