برند MG نامی آشنا برای تمامی عاشقان سرعت و شتاب میباشد. این سازنده معروف بریتانیایی از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت کاری خود را آغاز نمود. در ابتدا این کمپانی به کارهای خردهفروشی و نیز پخش آگهیهای بازرگانی میپرداخت. نخستین خودروی این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی روانه بازار مصرف شد. این خودرو یک مدل اسپرتی بوده و ۱۴/۲۸ نام داشت و با بهایی معادل ۳۵۰ پوند فروخته میشد. علاوه بر ویلیام موریس که مؤسس کمپانی بود، بخش عمدهای از موفقیت این شرکت مرهون شخصی به نام سسیل کمبر (CECIL KIMBER) میباشد. این فرد در استخدام ویلیام موریس قرار داشت و همو بود که اولین خط تولیدی کمپانی را طراحی و اجرا نمود. نام اختصاری MG که برگرفته از حروف اول دو کلمه MORRIS GARAGGES است، نخستین بار توسط همین شخصیت انتخاب شد.
سبک طراحی امتیاز: ۳.۸ از ۵
تنها با محاسبه تأثیرات آغازین و اتاق ۵ دربی که به دقت و آراستگی طراحی شده، MG3 شبیه به یک خودروی ارزانقیمت نیست. سیمای آن که همچون یک هاچ بک داغ است، جذاب طراحی شده و به خوبی هم تناسب یافته است، همین موضوع آن را بیرون از دایره خودروهای کمترسریع شهری همچون سیتروئن C1 و سئات MII قرار میدهد.
جزییات منظم و دقیقی که شامل مواردی چون لامپهای پشتی که در ارتفاع جا سازی شدهاند، چراغهای LED و نیز قوسهای سبک مینی ستونهای A میگردند، درحالیکه در این میان، فاصله زیاد بین دو محور (جلو و عقب) و برجستگیهای کوتاه روی بدنه، جلوهای اسپرتی به آن بر روی جادهها میبخشد. شما همچنین میتوانید گزینههای های شخصی سرگرمکنندهای نیز داشته باشید، مواردی چون برچسبهای پررنگ و پوششهای رنگارنگ آینههای خودرو و نیز تعداد زیادی رینگهای زیبا. گرچه اضافه نمودن آپشن ها، صورتحساب ماهیانهتان را متأثر خواهد نمود. با این وجود، تجهیزات فراوان MG3، شیوهای است که با آن چیزهای زیادی را با پولتان به دست میآورید. کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، بلوتوث، رادیو DAB و پنجرههای الکتریکی عقب، همه این موارد شما را مملو و برخوردار از تجهیزاتی میکند که همواره در یک خودرو کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند پیدا نمیکنید. علاوه بر این فضای داخلی هم به نحو منظم و آراستهای و به همراه یک دید جوان گرا و شاد طراحی شده است. متأسفانه این تأثیرگذاری خوب اولیه با متریال ارزانقیمت و کیفیت ناهمگون ساخت نیمهکاره باقی مانده است. پلاستیکهای مورد استفاده سخت و انعطافناپذیر و همچنین ارزانقیمت هستند و کلیدها هم سست و بیدوام به نظر رسیده و دکمههای کوچک روی استریو و ایرکاندیشن هم آزاردهنده و رنجآور هستند. بنابراین وقتیکه مشتریان جوان و معاشرتی این خودرو را اضافه کنیم، لذت ناشی از مالکیت این خودرو روزبهروز بهواسطه ضعف کیفی کابینش، کاهش خواهد یافت.رانندگی امتیاز: ۲.۸ از ۵
با سیستم تعلیقی که مخصوص جادههای بریتانیا تنظیم شده است و همچنین شاسیای که توسط مهندسان بریتانیایی ساخته و پرداخته گشته تا این اطمینان حاصل شود که آن فاکتور لذتی را که از یک MG انتظار دارید تقدیمتان میشود، هاچ بکی که در این مورد وعدههای زیادی داده و به آن نیز عمل میکند. یک جاده پیچدرپیچ را پیدا کنید تا این نکته را دریابید که خودرو به چه طرز خوب و مناسبی به رانندگیتان پاسخ میدهد، سریع تغییر جهت دهید تا دقیقاً و موبهمو با نوسان کم بدنه و چسبندگی زیاد خودرو مواجه گردید.
گیربکس ۵ سرعته یک واکنش فریبنده دارد و با مقداری مناسبی از تنظیم فرمان، تااندازهای میتواند بهآسانی موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کند. با این حال، این تمامی خبرهای خوب نیست، چنانچه قصد تعویض رانندگی چابک و اسپرتی را داشته باشید، با یک سواری سخت و محکم مواجه خواهید شد. این نتایج از کوبش فنربندی آن در چالهها و گودالها به دست آمده است. پرههای محکم و انعطافناپذیری که در سیستم تعلیق بکار رفتهاند، موجب شده که MG3 به طرز ناراحتکنندهای از روی دستاندازها بپرد، که این امر به نوبه موجب آشفتگی و عدم تعادل در هندلینگ خوب آن میگردد. از لحاظ تئوری، طرح موتور ۴ سیلندر این خودرو، گنجایش بیشتر و نیز قدرت اضافی آن قرار است موجب اعتبار بیشتر این مدل در برابر رقبایش در این بسته قیمتی گردد. اما وقتی عملکردی کافی را تحویل میدهد که به دنبالش مسائلی را وا میگذارد، هر لذتی ناشی از فشار بیشتر بر روی موتور موجب افت شدید و در پی آن تقلا و تنش زیادش میگردد. بعلاوه برای این که به اوج گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه دست یابید، نیازمند به استفاده زیاد از پدال گاز هستید. با توجه به پاسخ کند دریچههای گاز، این خودرو در حالت کم گازی شل و آهسته احساس میشود. علیرغم یک پیامد، فاکتور لذت در MG3 به هندلینگ چابک و فرز آن محدود میگردد، که این موجب شرمساری است، زیرا شاسی آن بالقوه استعداد رسیدن به یک خودرو خوب را دارد.قابلیت اطمینان امتیاز: ۳.۵ از ۵
این روزهای آغازین حیات مجدد برند MG است، لذا برای ما دشوار است که درباره قابلیت اطمینان آن داوری کنیم. با این وجود، اگر کمپانی به شاخص پیمایش رضایت ما مراجعه کند با جایگاه تحسینبرانگیز سوم، در رتبهبندی سازندگان سال ۲۰۱۴ مواجه خواهد شد.
نگرانی ما کسب ۳ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP است، که در یک دوره غیرعادی به نظر میرسد آنهم در ایامی که اکثر خودروها در این زمینه ۵ ستاره را کسب میکنند. در حقیقت MG3 با ۶ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و نیز هشداردهنده فشار باد تایرها به این تست آمد که کمی نگرانیها را درباره کاستیهای ایمنیاش جبران نمود. برای مثال، میزان امتیاز محافظت برای سرنشینان بزرگسالان در این خودرو، ۲۰ عدد کمتر از اشکودا CITIGO بود.عملکرد و کارایی امتیاز: ۴.۲ از ۵
اگر شما خواهان یک خودروی ارزان، لذتبخش که جادار هم باشد هستید، ارزشش را دارد که نگاهی به MG3 بیاندازید. برای شروع، صندوق عقب عمیق ۲۸۵ لیتری آن بزرگتر از رقبای همردیفش است. گرچه اگر شما گزینه چرخ یدکی را انتخاب کنید، این حجم به ۲۵۶ لیتر کاهش مییابد. در صورت خواباندن صندلیهای عقب حجم مفید آن به ۱۲۶۲ لیتر افزایش مییابد که برای جا دادن چمدانها کافی است.
اتاق خودرو با تعداد زیادی محفظه دستی چیده شده است، که شامل جعبههای درب دار با سایز مناسب، یک جا دستکشی و نیز یک محفظه درپوش دار میشود که بالای داشبورد قرار دارد.MG3 جاپایی خوبی هم در عقب دارد. شما همچنین شیشههای عقب برقی و تنظیمکننده الکتریکی آینهها را هم به دست میآورید، گرچه تنها ویژگی ردیفهای بالایی نسخههای تولیدی این خودرو استفاده از سیستم مفید سنسور پارک میباشد. (مدلهای وارداتی به ایران به این سیستم مجهز هستند- بنا به اعلان شرکت مدیا موتور) در خاتمه میخواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC میباشد ولی در حدود ۳۰۰ مهندس و ۶۰ طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.نکات مثبت این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- بهای کم (خودرو)
- حق بیمه پایین (گروه خودروهایی با بیمهنامه ارزانقیمت، البته در انگلستان!)
- شیک و جادار
نکات منفی این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- پیشرانه متوسط
- کابین ارزانقیمت
- صرفه اقتصادی کم
مشخصات فنی
- حجم موتور: ۱۵۰۰ CC
- قدرت: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ RPM
- حداکثر گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM
- نوع گیربکس: اتوماتیک (AMT) با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت، نرمال
- حجم باک: ۴۵ لیتر
- مصرف ترکیبی: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: EURO 5
- اندازه رینگها: ۱۸۵/۶۵ R 15
- وزن: ۱۱۵۰ KG
ابعاد خودرو
- طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۱۸/۱۷۲۸/۱۵۱۷ MM
- فاصله دو محور: ۲۵۲۰ MM
ایمنی
- مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پردهای)
- مجهز به سیستمهای ABS+EBD+BAS+BAS
- سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیکها ((TPMS
- سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
- صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک
- دارای ۳ ستاره ایمنی
- شیشههای سولار جهت کاهش اشعههای مضر آفتاب
- فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع + جذب ضربه در تصادفات
- مجهز به میلههای ایمنی در دربها جهت کاهش ضربات ناشی از تصادف
تجهیزات
- دارای شیشه بالابر برقی + آینههای برقی مجهز به سیستم گرمکن
- فرمان الکترومکانیکی با بهرهگیری از سیستم FV
- مجهز به سانروف
- مجهز به سیستم LED (DAY LIGHT)
- سنسورهای پارک عقب (PTC)
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (ETC)
- سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو + CD PLAYER + MP3 با ورودی USB
- AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو HIFI با ووفر و بلوتوث
- دارای پورت شارژ موبایل (مطابق ساختار آل جی، آیفون، سامسونگ و ……)
- روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو (AUTO LIGHT)
- سیستم ضد بخار شیشهها
ارزشگذاری و قیمت
در ایران: ۷۲.۹ میلیون تومان
در بریتانیا: ۸,۳۹۹ – ۹,۹۹۹ پوند
در چین: ۷۶,۶۰۰- ۹۹,۷۰۰ یوآن (با موتور ۱.۵ لیتری)
در امارات متحده عربی: ۴۳,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰ درهم
نوشته: سام کاویانی – کارشناس مکانیک
پیمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۴سلام دوستان من قصد خرید این خودرو رو دارم اگر کسی از دوستان قصد فروش داره لطفا اعلام کنه ممنون
المیرا
۱۸ اسفند ۱۳۹۴من رفتم از نزدیک دیدم?البته ترسیدم توش واسه تست بشینم….حیف دوزار پول واسه این ماشین..اینگار یه تیکه حلب بود????
suraj
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵یه ایراد دیگه میگرفتین که میگنجید آدم خندش نمیگرفت
سهیل
۳۱ تیر ۱۳۹۶شما اگه تستش میکردید این حرف رو نمیزدید ماشین خیلی خوبیه حتما باهاش رانندگی کنید
مجيد
۹ مرداد ۱۳۹۷??? شما اچ سی سوار شو
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵درود دوستان
من این ماشینو دارم, واقعا تو این رنج قیمت فوق العاده است حتی اگه کارکرده بگیرین که عالیه با حدود 60 م یه ماشین فول آپشن دارین.
سواری بسیار لذت بخش و عالی
طراحی بسیار شیک
قطعات بسیار با کیفیت
من قبلا 206 داشتم و ماشین های زیادی رو تست کردم اما واقعا احساسی که این ماشین در هنگام رانندگی منتقل می کنه عالیه
توی جاده پیچ و مسیر مستقیم واسش فرقی نداره بس که هندلینگش عالیه
اگه سوالی داشتین ایمیل بدین خوشحال میشم راهنماییتون کنم
Shiva
۹ آبان ۱۳۹۶سلام.این ماشین امکان چپ شدن هم داره مثله ماشینای کوچیک. و اینکه مشکلی توی زمستون پیش نمیاد ؟مثله لغزیدن و این چیزا
سعید
۱۶ اسفند ۱۳۹۶همه جا درخصوص هندلینگ و چسبندگی خوبش نوشتن، فقط پاترول بود که سر پیچ ها چپ می شد، هر په خودرو پایین تر و خشک تر باشه احتمال واژگونی اش کمتره و ربطی به بزرگ و کوچیکیش نداره
hadi
۲۱ مرداد ۱۳۹۷سلام من میخوام mg3 بخرم کسایی که این ماشینو دارن راهنمایی کنن که ماشین خوب و بی دردسری هست از نظر قیمت قطعات و سرویس و…یا نه؟
مهیار
۳ تیر ۱۳۹۵آموزش استفاده از گیربکس MG3 در لینک ویدئوی زیر. (مدت 4 دقیقه). کلا با گیربکس اتومات فرق داره. حتما ببینین جالبه.
http://www.aparat.com/v/zBOZ0
سعید
۷ آبان ۱۳۹۵http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/95238/best-cars-to-own-driver-power-2016-results
لطفا به سایت Auto express برید و رتیه خودرو ام جی 3 را در سال 2016 ببینید
رتبه 6 هندلینگ بین 150 خودرو مورد ارزیابی
fazel
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام وقت بخیر
میخوام این ماشین رو بخرم ایا همه کسانی که استفاده کردن تاییدش میکنن از همه نظر
suraj
۱۲ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز این خودرو دربین همرده هاش عالیه من مدل 2014 دارم 70000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم واقعا”راضیم تنها موردی که منو دلخورمیکنه پایین بودن کف ماشین است که در دست اندازمخصوصا” در سرعت بالا زیرخودرو گیرمیکند و یکی اینکه اپشنهای خارجی خودرو ازقبیل دیفیوزر عقب و رینگهایی که در نمایشگاه زیر خودرو بود شرکت مدیاموتور ارایه نکرد
حمید
۲۴ آذر ۱۳۹۵من مشکی این ماشین رو دارم واقعا ازش راضی هستم از هر نظر نسبت به قیمتش می ارزه
سفیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ا سلام . با توجه به اینکه بنده الان یک سال و نیم جی اس داشتم و 60000 کیلومتر با اون رانندگی کردم . و در کل فقط یک اشکال اساسی در اون پیدا کردم .از هر نظر فنی عالی و رانندگی لذت بخش ی داره و از لحاظ افرود کارایی یک ماشین آفرود کامل رو داره و تو جاده جالبش اینه که می تو نی سرپیچ از ماشینهای سدان جلو بزنی و اما اشکالش داشتن گارانتیه که من تو این یک سال و نیمی که داشتم نزدیک سی میلیون خرجش کردم فقط هم بخاطر اینکه گارانتی داشته باشم و ماشینم رو هنگام فروش بتونم با گارانتی بفروشم که خارج از مدیا این 30 میلیون میشد پنج میلیون . هزینه خدمات اضافه رو چند برابر خارج از گارانتی می گرفتند . آخر سر هم به مشکل اساسی می خوردم می گفتند شامل گارانتی نمیشه .آخر سر هم که خواستم بفروشم میگفتم گارانتی داره انگار همه می دونستند که گارانتی مدیا ضرره و فقط سی میلیونی که مدیا ازم گرفت پول زور بود.اگه این ماشینو انتخاب کردید سعی کنید گارانتی رو اصلا نخواید چون هیچ مزیتی از اول تا آخر جز هزینه اضافه نداره .
amir
۲۷ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .
ابوالفضل
۶ خرداد ۱۳۹۶من عاشقش شدم.
فوق العاده است.رنگهای خیلی زیبایی داره.
کروزش از هر چیزی یهتره.رانندگی توی جاده به شدت لذت یخش و ساده است.حدود یک و نیم میلیون برای تبدبل تودوزی به چرم خرج کردم که اتاقش رو خیلی تغییر داده.
اما متاسفانه رنگ کاری ضعیفی داره.مخصوصا داخل موتور و روی شاسی ها ستون.
اما در کل خیلی به صرفه و عالیه.به همه دوستام پیشنهاد میدم.
سهیل
۳۱ تیر ۱۳۹۶من یه زرد ۲۰۱۵ خریدم چهارتا رینگ ۱۶ روش انداختم با لاستیکهای ۲۰۵ هانکوک انقد خوشگل شده که نمیتونم دو دقیقه ازش جدا شم اگه میشد میبردمش وسط پذیرایی که جلو چشمام باشه من خیلی ماشین داشتم ولی این یکی رو خیلی دوستش دارم ماشین خوش تیپ و خوش قیمت و پر از آپشن
سعيد
۲۰ مهر ۱۳۹۶سلام من ۲۰۶ دارم کسانی که واقعا ان جی سه دارن منو درست راهنمایی کنم یه مدل ۲۰۱۵ کم کار کرد بخرم و برای من حجم صندوق عقب و راحتی سرنشین عقبی مهمه و البته از ۲۰۶ میدونم جا دار تره کلا بین أم جی و بسترن،x33موندم
ستاره
۱۱ خرداد ۱۳۹۸من دارم یه سفید شو ،،، ۳۸ تا کار کرده میخوام خونه بخرم همه چیمو دارم میفروشم
بیتا
۳۰ مهر ۱۳۹۶یه سوال خدمات پس از فروشش خوبه؟قطعاتش پیدا می شه؟
احسان
۱۳ آذر ۱۳۹۶من الان تقریبا ۱ ساله نیم هست این ماشین رو دارم و کاملا ازش راضی هستم ، در خریدش شک نکنید تو این رنج قیمت با آپشن هایی که داره اصلا قابل قیاس با ماشین هایی مانند ساندرو اصلا نیست ! خدمات پس از فروشش هم بد نیست کلا ماشینی نیست که زیاد به تعمیرات برین چون کیفیت ساخت قطعاتش بالاست ، من تو این یک سال نیم به جز روغن و سرویس های دوره ای خرج دیگه ای نداشتم
محمدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶Hiسلام دوستان خیلی ممنون از راهنمایی هاتون فقط یه چیزی قطعاتش پیدا میشه تو بازار آیا ?و بعد از ساندرو استپ وی کوچکتره ارتفاعش منظورمه
سعید
۱۶ اسفند ۱۳۹۶موتور این خودرو با ام جی 350 و ام جی 360 معمولی یکی است و ام جی جی تی صرفا روی همین موتور توربو نصب شده پس قایدتا نباید مشکل قطعه وجود داشته باشد