امجی سرانجام کراساوور کوچک جدید خود با نام ZS را در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی کرد. این خودرو برای پر کردن شکاف سطح پایینتر مدل GS به بازار خواهد آمد و رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود. ZS در طراحی متفاوت از GS است اما فرم جلوپنجرهٔ آن به ساختههای جگوار شباهت دارد. این کراساوور جدید توسط SAIC Design که بخشی از شرکت مادر امجی یعنی Shanghai Automotive در استودیوهای طراحی در چین و بریتانیا طراحی شده است و در آن تأثیراتی از مزدا CX-5 دیده میشود. ZS طبق زبان طراحی جدید MG و با هدف ارائهٔ ظاهری لوکستر از GS طراحی شده است.
امجی ZS بازار نسل جوان را هدف قرار داده است و از سال ۲۰۱۸ در بریتانیا هم عرضه خواهد شد. برنامهٔ ساخت کراساوور دوم امجی با رونمایی از کانسپت Icon که بهصورت رترو طراحی شده بود در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۲ اعلام شد. گفته شده است که برای ZS یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ارائه میشود؛ بنابراین استفاده از یک موتور ۱.۵ لیتری به معنای موتوری مشترک با مدل بزرگتر GS است که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
علاوه بر این تأیید شده است که یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور هم برای ZS در بازار چین ارائه خواهد شد. بااینحال هنوز مشخص نیست که آیا این موتور در بریتانیا هم در دسترس خواهد بود یا نه. این موتور در نسل بعدی MG 3 هم استفاده خواهد شد. همچنین بهاحتمالزیاد گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه برای ZS هم ارائه خواهند شد. هردوی این گیربکسها در کارخانهٔ SAIC تولید میشوند.
قیمت و مشخصات ZS هنوز نهایی نشدهاند اما بااینحال این کراساوور هم مانند GS تجهیزات زیادی را با قیمتی کمتر از رقبا ارائه میکند. این استراتژی نشان میدهد که امجی با ZS قصد رقابت مستقیم با سانگیانگ تیوولی را دارد که قیمتش از ۱۹,۹۵۰ پوند آغاز میشود یعنی نزدیک به ۴ هزار پوند کمتر نیسان جوک. کراساوور کوچک امجی سال آینده در نمایشگاه خودروی لندن هم به نمایش درخواهد آمد. همچنین مانند GS، این مدل کوچکتر هم ابتدا در چین عرضه میگردد و سپس چند ماه بعد نسخهٔ بهینهسازی شدهٔ آن در بریتانیا عرضه خواهد شد.
علاوه بر این، امجی قصد ساخت کراساووری بزرگتر از GS را هم دارد. مدلی که اندازهای مشابه نیسان X-Trail خواهد داشت. بااینحال هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو اعلام نشده است. آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان خودرو در اوایل سال جاری نشان داد که فروش امجی در ماههای خاصی از امسال بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین با گسترش محصولات در بخشهای محبوب بازار مثل کراساوورهای کوچک، امجی امیدوار به افزایش حضور خود در این بازار است. بازاری که در آن از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست تنها ۲۲۰۰ دستگاه فروش داشته است.
sunmartin
۲۹ آبان ۱۳۹۵ام جی بجای ارائه مدل های بسیار نزدیک بهم اگر مقداری بروی کیفیت کار میکرد شاید حداقل در رنکینگ های کیفیتی شرکت داده میشد نمای عقب این خودرو دقیقا همان نمای GS است و در هدلایت ها و ورودی های هوا با کپی پیست برداری از مزدا و و جگوار تغییراتی صورت گرفته کیفیت عنصر گم شده در محصولات چینی است که متاسفانه توجهی به آن نمیشود
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آبان ۱۳۹۵جلوش داد میزنه از مزدا کپی کرده ???
نوید جهرمی
۲۹ آبان ۱۳۹۵چراغ پشتش هم مثل چراغ های رنو شده
Mahmood
۲۹ آبان ۱۳۹۵نمای جلو کاملا مزدا CX5 و عقب هم سوبارو ایمپرزا بعد میگن طراح هاش انگلیسی هستند به همین خیال باشید راستی یادم رفت نمای بغلش هم توسان رو نشون میده.
(new great britain(king mclaren
۲۹ آبان ۱۳۹۵مثلا الکی گفتن طراحان بریتیش هم به چینی ها کمک کردن که مشتری برای ماشیناشون پیدا کنن.
شما که کلا گند زدین به تاریخ ام جی.نمیدونین طراحایه انگلیسی اگه دخیل بودن هیچوقت چرخ های ماشین اینقدر کوچیک نمیشد.??
پس بیخودی دروغ نگین که دلگرمی بدین.
خودشونو پشت اسم ام جی قایم کردن و از اسم ام جی سوء استفاده میکنن.
(ali (CHEVY NOVA
۲۹ آبان ۱۳۹۵ام جی یه خودروساز باپشتوانه بوده
شما مدلهای ام جی که قبل فروش این کارخونه به چین شد رو ببینید که چه مدلهایی بود و مدلهای بعدی هم که توسط دخالت چین تولید شد رو ببینید
دوستان اینگلیسی باز خوب میدونند که یه سری کارخونه های خوب که در انگلیس بود به مرور زمان از بین رفتن و خیلی خوب شد که به دست چین نیوفتادن مثل تریومف که یه شرکت واقعا خوب بود و من مدلtr6 سال 1976 رو خیلی خوشم میاد یا شرکت جنسن که واقعا عالی بود ولی حیف که در 1976 ورشکست شد
واقعا حیف یه سری از شرکتها که دیگه نیستن
Ardalan
۲۹ آبان ۱۳۹۵کسی قسمت اول گرندتور رو دیده
AK_007
۲۹ آبان ۱۳۹۵من دیدم
یوسف
۲۹ آبان ۱۳۹۵طراحیش از الگوی قبلی ام جی فاصله گرفته و بیشتر شبیه مدل های شاسی بلندی شده که این اواخر چینیا میسازن، در کل نا امیدکننده س، رونماییش در چین هم مشخص میکنه که بازارهای غربی برای سازنده اهمیتی نداره و همون دلخوش به بازار چینه ، واقعا ام جی سرنوشت غم انگیزی پیدا کرد، ایکاش ورشکست میشد و یه خاطره خوب ازش میموند چون زیر دست این شرکت مادر به هیچ جا نمیرسه.
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آبان ۱۳۹۵این طبیعیه
هیچ وقت دوست ندارم حتی فکر اینکه خودروسازان باکیفیت و خوب اسیر دست شرکت های چینی بشن به ذهنم خطور کنه.
متاسفانه بلایی هست که چینی ها سر شرکت ها در میارن.
سرنوشت ولوو هم همین خواهد بود.
به شدت ازین کارشون متنفرم.
اصالت و همه چیز MG رو ازش گرفتن.
AK_007
۲۹ آبان ۱۳۹۵ولی سرنوشت جگوار چیزی نشده!
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آبان ۱۳۹۵جگوار که چینی نیست دوست من
Mohamad
۲۹ آبان ۱۳۹۵بیخود و بیجهت یاد جلو پنجره مزدا افتادم!
بنتلی
۲۹ آبان ۱۳۹۵دیگه کاااملا کمر ام جی شکست…مرکز تحقیق و توسعه ام جی توی انگلیس هیچ نقشی در ساخت و طراحیش نداشته…قبلا حداقل یه زبان طراحی منحصر ب فرد داشت…حتی گیربکس دستی ک جدیدا ام جی معرفی کرده هم توش بکار نرفته!…باز خوبه نتونستن ب تاریخچه روور گند بزنن و مجبور شدن برا آشغالایی ک تولید کردن آرم رووی بذارن
نوید جهرمی
۲۹ آبان ۱۳۹۵وقتی خبر از مدیرانشون منتشر میشه میگن ما به دنبال پاسخ گویی به نیاز مشتریامون هستیم.
هر کسی یه ذره ام جی رو بشناسه میتونه بفهمیه بیشترین چیزی که طرفداران ام جی منتظرشن یه کوپه اسپورت خوشساخت و باطراوته. اما بعد از این همه مدت هنوزم که هنوزه خبری از رودسترهای تو دلبروی ام جی نیست.
شاهکار این دفعشون هم که به کلی باعث ناامیدیمون شد.
karo
۲۹ آبان ۱۳۹۵اصلا انگار خود مزداست؟!
parham
۳۰ آبان ۱۳۹۵مدیونید اگه فکر کنید خوده مزدا نیست .
حامد
۳۰ آبان ۱۳۹۵یک خودرو ام جی در نمایشگاه به نمایش درآمده… یا خدا از این همه نظرات فنی دوستان !! :
ناامید کننده اس
سرنوشت غم انگیز ام جی
ایکاش ورشکست میشد
به هیچ جا نمیرسه
گند زدن به تاریخ ام جی
خودشونو پشت ام جی قایم کردن
کپی اینه.. کپی اونه.. مثل اون یکیه..
کاش رو کیفیت کار میکرد به جای مدل جدید!!
کپی پیست برداریه !!!!!!!؟؟؟ (اصطلاح جدید)
شما همین خبر را در 4-5 تا پایگاه خارجی و معتبر از انگلستان و استرالیا و تایلند و.. هم می توانید ببینید و کامنت های زیر متن خبرها را هم بخوانید بعد با احترام به برخی دوستان ، میتوان فهمید که چرا ما جهان سوم ایم …!
جهان سوم در عقل و گفتار ما و بازخورد ما از وقایع جهان همچون یک نمایشگاه خودرو و ماشین است . این همه عقب ماندگی درمان ندارد..
خدایی یکبار کامنت های سایت های خارج را بخوانید ببینید در مورد یک مساله چقدر دیدگاههایمان کور و تنگ است…!
shahin
۳۰ آبان ۱۳۹۵بدجور از رو دست مزدا کپی کرده.یعنی طرح مزدا رو گذاشته زیر کاغذ پوستی از روش با راپید کشیده.در این حد !!!!
آریا
۲۴ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان . من هم ام جی ۶ نیو ام مشکل داشت بردم مدیا گفتن باید توربوش عوض شه سه و نیم ملیون که منم زیر بار نرفتم و با جست و جوی فراوان رفتم پیش آقای فراهانی که مکانیک برام معرفی کرد و متوجه شدم منیفلد خرابه و قطعاتم از خود آقای فراهانی گرفتم در کل هزینم شد یک میلیون دیگه سرویسهاشم نمایندگی نبردم . با هزینه بالای خدماتی که مدیا به ماشین متحمل می کنه آدم فقط ترس از سوار شدن داره اما از وقتی مکانیکای خوب که کمم نیستن که الان پیداشونم کردم و قطعاتم که از آقای فراهانی می گیرم دیگه با عث شده که بتونم با ماشینم با جرات رفتار کنم و واقعا هم خراب شدن نداره . الکی مدیا بهم هزینه متقبل می کرد . گارانتیشم سر تا پا ضرره برای خودشون . همه چیزشم از آقای فراهانی می گیرم . واقعا ماشین عالییه . باور کنید اگه خوب نبود دروغ نمی گفتم چون اصلا من فقط لذت بردن از ماشین برام مهمه .
نریمان
۴ بهمن ۱۳۹۵آریا جان ، مگه گارانتی نبود ماشینت که هزینه 3 میلیونی برات نوشتن ؟ راستی اگه منیفولد باشه که قیمتش زیر پونصد تومنه اونم جنس درجه یک تو بازار