پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر هردو گروههای خودروسازی بزرگی هستند که برندهای متعددی را در اختیار دارند. حال اما بعد از اعلام خبر ادغام این دو گروه، برخی این سؤال را مطرح کردهاند که آیا این دو شرکت واقعاً به این همه برند نیاز دارند خصوصاً با توجه به اینکه برخی از برندهای FCA ممکن است به نیاز سرمایهگذاری سنگینی داشته باشند و یا میتوانند در فروش به رقیبی برای برندهای PSA تبدیل شوند.
اما مدیرعامل پژو-سیتروئن «کارلوس تاوارس» طی مصاحبهای گفته است که ادغام PSA و FCA منجر به حذف و رها کردن هیچکدام از برندهای دو گروه نخواهد شد. وی توضیح داده است:
این بخشی از چالش مدیریت صحیح این برندها برای پوشش بازار است. من میبینم که همهٔ این برندها بدون استثنا یک ویژگی مشترک دارند و آن برخورداری از تاریخی افسانهای است. ما عاشق تاریخچهٔ برندهای خودرویی هستیم. این زیربنایی را برای پروژههای آینده در اختیار ما قرار میدهد؛ بنابراین اگر این ادغام نهایی شود، من هیچ نیازی به حذف برندها نمیبینم زیرا همهٔ آنها تاریخ و نقاط قوت خود را دارند
تاوارس در ادامه گفته است «این گروه ادغامشده تعداد قابلتوجهی برند را در اختیار خواهد داشت». بااینحال تعداد برندهای FCA و PSA هنوز هم از برندهایی که گروه فولکسواگن در اختیار دارد کمتر است. به گفتهٔ تاوارس، هردو شرکت با گذشت زمان بهبود بهرهوری را هدف قرار میدهند و هردو مایل به ایجاد هرگونه امتیاز برای گرفتن چراغ سبز از اتحادیهٔ اروپا هستند. البته طبق اظهارت تاوارس، چنین ادغام بزرگی نمیتواند در کمتر از یک سال صورت گرفته و نهایی شود.
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۸دوستان یه سوال!!
فراری در حال حاظر دقیقا در چه جایگاهی هست؟
چرا تو عکس اخری جزئی از زیربرندهای فیات کرایسلره؟
تاجایی ک اطلاع دارم این خودروساز مستقل شده
ممنون میشم یکی از دوستان برام توضیح بده دقیقا،چون هرچی سرچکردم چیزی ک منو قانع کنه پیدا نکردم
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۳۹۸فراری از لحاظ مدیریتی چندیدن ساله کاملا خودکفاست و همانند یک برند مستقل از گروه عمل می کنه ولی از آنجایی که ۹۰ درصد سهامش برای فیات-کرایسلر هست در اصل زیر مجموعه FCA محسوب میشه و چون FCA اکثریت قاطع سهام را داره می تونه به راحتی از انجین ها و تکنولوژی های فراری در دیگر زیرمجموعه های گروه استفاده کنه .
Ferrari
۲۴ آبان ۱۳۹۸فیات کرایسلر دیگه مالک فراری نیستن ۶۷ درصد سهام فراری در بورس عرضه شده ۲۳ درصد دراختیار هولدینگ اکسور هست که مالکش جان الکان هستش و ۱۰ درصد در اختیار پیرو فراری.
جان الکان نوه جیانی انیلی هستش
یه جورایی میتونیم فراری رو متعلق به جان الکان بدونیم
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۸حرفتون درسته دوست عزیز اما وقتی در سایت ها سرچمیکنیم مخصوصا در ویکی پدیا، شرکت مادر رو فیات کرایسلر میزنه ک خیلی عجیبه
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۳۹۸سهام فراری وضعیت خیلی پیچیده ای داره ، اما درسته فراری دیگر زیرمجموعه فیات کرایسلر نیست چون بدنبال عرضه عمومی فراری در بازار بورس این دو از هم جدا شدند .
به عنوان بخشی از این فرایند سهامداران FCA هر یک از سهم مشترک در فراری را برای هر ده نفری که در فیات کرایسلر در اختیار دارن دریافت می کنند ، سهام ویژه رای گیری نیز در همان نسبت به سهامداران خاص توضیع می شود ، این سهام که توضیع می شود ۸۰ درصد سهام شرکت را بخود اختصاص می دهد… ده درصد دیگر به عنوان بخشی از IPO شرکت شناور شده و ۱۰ درصد باقیمانده هم به پیرو فراری تعلق داره .
منتها اشتراکی که وجود داره اینه که خانواده بزرگ Agnelli به سرپرستی جان آلکان در حالی که بزرگترین سهامدار فراری هست در مقابل مالک بیشترین سهام فیات-کرایسلر را نیز هست و در حال حاضر سرخیو ماردیون هم رئیس فراری هست و هم مدیر اجرایی فیات-کرایسلر ، به همین دلیل انتقال تکنولوژی و کمک مالی بین فیات-کرایسلر و فراری هنوز امکانپذیره .
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۸این یعنی دیگه پژو نه به ایران بر خواهد گشت ونه دیگه تامین قطعات انجام خواهد داد با این وضعیت وبا توجه به اینکه چینی ها برای بازار های نوظهور جنوب شرق اسیا و برخی کشور های عربی دارن برنامه ریزی میکنن کن اونام متحدین امریکا هستن باید خودمون برای یک دوره سی ساله تیبا وسمند اماده کنیم
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۳۹۸با مدیریت صحیح می تونن کاری کنند که همه برند ها مستقل از یکدیگر در خودکفایی کامل باشند ، دقیقا مانند کاری که سرجیو مارکیونه چند سال قبل برای فراری کرد ولی در حال حاضر چندیدن برند عملاً مرده در گروه حضور دارن و این کار حداقل تا پنج سال آینده امکان پذیر نیست…
و از آنجایی که 1,568,989دستگاه از فروش ۴/۸۴ میلیونی فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۸ به تنهایی برای Jeep بود امیدوارم حداقل این کار ارزشمند برای جیپ هم انجام بشه .
پویان
۲۴ آبان ۱۳۹۸خودرو 208 برقی که بیاد سهم زیادی از بازار تسلا3 در اروپا رو می بلعه
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۳۹۸برقی بودن با تسلا بودن فرق داره رفیق…
.
اگر غیر از این بود آئودی e-tron و جگوارi-pace برای شکست دادن model 3 کافی بودن…
ده ها خودروی دیگر هم به بازار اضافه بشن باز تسلا فروش خودشو خواهد داشت .
آریا ماشین
۲۴ آبان ۱۳۹۸فیات واقعا به یه همچین ادغامی نیاز داره
فراری که خداروشکر رو پا خودش وایستاده و دوج و جیپ هم وضعیت فروش خوبی دارن ولی آلفارومئو و مازراتی اصلا حالشون خوب نیست
به حمایت پژو – سیتروئن نیاز دارن
دارن به مرز نابودی کشیده میشن این دو تا
Mohammad amin
۲۴ آبان ۱۳۹۸امیدوارم این ادغام به نفع هردو باشه
(Saeed(peugeot
۲۴ آبان ۱۳۹۸به نظر من سود دهی خوبی برای طرفین هست….
و یه شبه نمیشه که به آخره راه رسید ... الان برنامه ای که پژو یا psa برای اپل داره اینه که
کله محصولاتش باید برقی بشه تا سال ۲۰۲۵ و از طرفی هم ۲۰۰۸ و ۲۰۸ و ون های پژو و اپل و نسل جدید کورسا و دی اس های e_tense…. آماده ورود به بازار برقی ها هستند و پیش فروش شده اند ….که سهم زیادی از برقی ها رو تصاحب میکنند ……و مازراتی و آلفا هم رویکرد جدیدی و پیش گرفتند که با کمک psa بهتر میشن ….بقیه برندها هم که روند خوبی دارند.