مسابقات

دومین مسابقه WEC 2024 با پیروزی تویوتا به پایان رسید

تویوتا با انتخاب تایر درست در باران میان مسابقه موفق شد فراری و پورشه را پشت سر بگذارد.

تویوتا GR010 هیبریدی شماره ۷# موفق شد با سبقت از پورشه ۹۶۳ LMDh تیم «پورشه پسنکی» به مقام نخست دست پیدا کند. درحالی‌که رقبای دیگر مانند فراری به استفاده از تایرهای خشک اصرار داشتند، تویوتا به‌دلیل باران در میانه مسابقه، استفاده از تایرهای خشک را کنار گذاشت و از تایرهای خیس استفاده کرد.

مقالات مرتبط:

در ابتدا، رقابت کلاسیک فراری-تویوتا بالا گرفت روند یکسانی داشت و فراری‌های ۴۹۹P به‌لطف سرعت بیشتری که در خط مستقیم داشتند، جایگاه خود را تثبیت کرده بودند. با این وجود، با پیشروی بیشتر، روند مسابقه تغییر کرد و در میانه راه، زمین مسابقه بارانی شد تا زمینه را برای پیروزی سه راننده تویوتا یعنی «کانوِی»، «د وریس» و «کوبایاشی»آماده کند که مسابقه مسابقه را از جایگاه ششم آغاز کرده بودند.

با شروع باران، خودروهای فراری سعی کردند با استفاده از همان تایرهای خشک در وقت صرفه‌جویی کنند اما با این‌کار تنها سرعت خود را تا حدی کاهش دادند که برخی خودروهای کلاس LMGT3 هم از آن‌ها سبقت می‌گرفتند. مدیر مسابقه و تست تیم فراری، «جیولیانو سالوی»، می‌گوید:

دلیل اینکه فراری دیرتر از دیگر ابرخودروها (۴ دور بعد) به پیت رفت این بود که تصور می‌کرد باران موقتی خواهد بود؛ بنابراین تصور می‌کردیم از آن دسته شرایطی باشد که نیازی ندارد زیاد به رادار نگاه کنیم. مشخصا ما شرایط را اشتباه خواندیم. سعی هم نمی‌کنیم چیزی را پنهان کنیم چون یک اشتباه روشن بود.

او در ادامه تاکید می‌کند که تیمش می‌توانست برای دو خودرو شماره #۵۱ و #۵۳ دو استراتژی مجزا ترتیب دهد اما:

در آن لحظه فرصتی برای مشاهده کردن و درک کردن نبود. باید در زنجیره ارتباطی‌مان بازنگری کنیم. باید روند را تغییر دهیم.

بنابراین درحالی‌که فراری پیشروی بخش اعظمی از مسابقه بود اما سرانجام خودروهایش به مقام چهارم و هفتم رسیدند. تویوتا که از موقعیت ورود خودروی ایمنی استفاده کرده بود با انتخاب درست و به‌موقع تایر خیس به مقام نخست رسید. خودروی شماره #۸ این تیم هم به مقام ششم دست یافت. در این میان، دو خودروی شماره #۶ و #۵ تیم پورشه پنسکی هم از فرصت استفاده کردند و با کنار زدن خودروهای ایتالیایی به مقام دوم و سوم رسیدند.

در کلاس GT3 هم تیم WRT موفق شد با تکیه بر خودروهای بی‌ام‌و M4 GT3 خود به مقام‌های اول و دوم کلاس دست پیدا کند. پورشه تیم مانتی رکسینگ هم موفق شد تا به مقام سوم این کلاس برسد.

پس از پایان مسابقه پنالتی‌هایی شامل حال برخی شرکت‌کنندگان شد اما روی مقام‌های برتر تاثیری نداشت. مسابقه بعدی قهرمانی استقامت جهان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در پیست زیبای اسپا در بلژیک برگزار خواهد شد. برای مشاهده تقویم کامل این فصل مطلب «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون می‌دانیم» را مطالعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5076 ديدگاه)

    همونطوری که از اسم این مسابقات پیداست هدف سنجش استقامت خودروهای شرکت کننده در طول ۲۴ ساعت هستش ……… ولی کمپانی تویوتا حتی ماشینای اقتصادی و معمولیش هم استقامت بالایی دارن

    موافقم 14
    مخالفم 6
  2. corvette

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    فقط و فقط تاسف .
    واسه کلاس جدید GT3
    ماشین ها تو این کلاس رسما لاکپشت شدن
    یه افت باورنکردنی نسبت به GTE

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. Scuderia Ferrari

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3906 ديدگاه)

    مدیریت و استراتژی های فراری مثل جوک می مونه
    به اندازه ای فاجعه هستن که هیچ امیدی به سکو رفتن نیست اونم با این ماشین سریعی که دارن !!!!
    حاجی رادار جلوی چشماته بعد میگی حدس زدم 😂😂
    تیم بزرگ مدیریت عالی میخواد و با این مدیریت “فراری” به جایی نمیرسه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3519 ديدگاه)

    افتخاری دیگر برای تویوتا ، کمپانی که همه با استفاده از رسانه ها علیه اونن ولی همچنان رو به جلوست،

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2560 ديدگاه)

      داتسون جان این هجمه عمومی علیه تویوتا رو قبلا هم گفتی
      میشه توضیح بدی جریان چیه؟ و دلیلش چیه؟

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      داتسون گل گفتی
      مثل اون تیتر لندکروز سری 300 که نوشته بود با ایراداتی عجیب ولی هیچ چیز خاصی نبود

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. datsun

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3519 ديدگاه)

    پژو چندم شد؟ زیاد روش مانور میدادن تعریف میکردن ازش

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (743 ديدگاه)

      نهم و پانزدهم

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. JaMsHiD

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1023 ديدگاه)

        پژو با ۹۰۵ عملا مسابقه زمان خودشو ترکوند . مقام اول تا سوم رو برا خودش کرد .
        اما الان چرا این شکلی شده نمیدونم !

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. R@min

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1694 ديدگاه)

    متاسفانه افت کلاس GT خیلی سطح مسابقات پایین اورده.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. JaMsHiD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1023 ديدگاه)

    مسابقات GT همش شده راننده !
    عملا ماشینا فرقی ندارن از بس محدود شدن .
    دهه نود رو با الان مقایسه کنید میفهمید

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. parhamiof

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (695 ديدگاه)

    کلاس gt رسما اموزش فرهنگ رانندگی بود یعنی من با یه فورد فیستا میرفتم نفر اول میشدم.
    ماشینو یه جوری محدود میکنن انگار کره شمالیه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. همایون

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (586 ديدگاه)

    فکر میکردم فورد موستانگ بتونه اول بشه تو کلاسش ولی نشد تو کلاس اصلی هم کادیلاک و آکورا پسرفت داشتن پژو هم که اصلا معلوم نیست چشه؟ماشینش فقط خوشگل و جذابه همین.
    کاش بی‌ام‌و و بنز هم به این کلاس بیان

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1023 ديدگاه)

      بی ام و قرار بود با V8 hybrid M برگرده نمیدونم چرا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا