رنو

رنو سیمبیوز معرفی شد؛ کراس اوور هیبریدی و جمع‌و‌جور فرانسوی

شرکت رنو از جدیدترین کراس اور خود با نام سیمبیوز رونمایی کرد. این خودروی جمع‌وجور از قوای محرکه هیبریدی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.


احتمالاً نام سیمبیوز برای شما آشنا باشد چراکه قبلاً محصولی با همین نام نیز توسط رنو تولید شده بود؛ اما سیمبیوز جدید کراس اوری در کلاس C است و در جایگاهی بین کپچر و آرکانا و آسترال قرار می‌گیرد. فرانسوی‌ها تلاش‌های زیادی برای نوسازی سبد محصولات خود انجام می‌دهند و چندی پیش شاهد رونمایی از هاچبک تمام برقی رنو ۵ E-Tech به عنوان جانشین معنوی ۵ مشهور بوده‌ایم. البته محصول پرفروش این خودروساز نسخه تازه‌نفس کپچر خواهد بود چراکه دومین نسل این کراس اور فرانسوی به‌روزرسانی گسترده‌ای را تجربه کرده است.

رنو در کلاس خودروهای کامپکت یا جمع‌وجور نام کجار را حذف کرده تا خودروی آسترال جانشین آن شود. در برخی بازارها شاسی‌بلند کوپه آرکانا نیز ارائه می‌شود که بر اساس رنو سامسونگ XM3 شکل گرفته و از همان پلتفرم CMF-B پیشرفته‌تر سود می‌برد. نکته قابل‌توجه اینکه مدل اولیه معرفی شده در روسیه از پلتفرم B0 داچیا/رنو داستر استفاده می‌کرد؛ اما حالا نوبت به محصول جدید رنو در کلاس C یعنی سیمبیوز رسیده است.

این کراس اور کامپکت جدید قرار است تا چند ماه آینده با طراحی مدرن و بحث‌برانگیز، کابین باکیفیت و جدیدترین تکنولوژی‌های دنیای خودرو ارائه گردد. سیمبیوز جدیدترین زبان طراحی رنو را به نمایش می‌گذارد و پیش‌فروش آن از تابستان سال جاری میلادی شروع خواهد شد. نکته مهم‌تر اینکه کراس اور رنو سیمبیوز جدید در کابین خود حداکثر فضای ذخیره‌ای ۲۵ لیتری را ارائه می‌کند و ۲۴ سیستم کمک‌راننده جدید به منظور بهبود ایمنی و راحتی راننده بکار رفته‌اند.

به این موارد باید نمایشگر لمسی عمودی ۱۰.۴ اینچی برای سیستم مولتی‌مدیای اوپن R لینک را نیز افزود. تنها سه تیپ از سیمبیوز با نام‌های تکنو، تکنو اسپریت آلپین و آیکنیک اسپریت آلپاین عرضه خواهند شد. این خودرو به عنوان محصولی پایه در بین کراس اورهای کامپکت رنو شناخته می‌شود و تنها ۴.۴۱ متر طول دارد. بد نیست بدانید آرکانا و آسترال با طول حدود ۴.۵۷ و ۴.۵۱ متر در جایگاهی بالاتر از سیمبیوز قرار می‌گیرند. محصول جدید رنو در کنار مگان و سنیک از قوای محرکه هیبریدی استفاده می‌کند.

این خودرو به تکنولوژی E-Hybrid رنو مجهز شده و از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری به همراه موتوری برقی استفاده می‌کند و مجموع قدرت ۱۴۵ اسب بخار را در دسترس راننده قرار می‌دهد. همچنین یک گیربکس چند حالته هوشمند و بدون کلاچ نیز نیرو را به چرخ‌ها خواهد رساند. تکمیل‌کننده مجموعه هیبریدی سیمبیوز هم باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی خواهد بود. شایان ذکر است رنو سیمبیوز جدید بر اساس پلتفرم CMF-B HS ساخته شده و بیش از هر محصول دیگر رنو نیسان به کپچر جدید نزدیک خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه سیمبیوز جدید را می‌توان صندلی عقب کشویی دانست که فضای بار ۴۹۲ تا ۶۲۴ لیتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد. همچنین با تا کردن این صندلی‌ها می‌توان به فضای بار ۱۵۸۲ لیتری دست یافت. نهایتاً باید گفت کراس اور جدید فرانسوی‌ها ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت که رقم مناسبی برای خودرویی در این کلاس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (379 ديدگاه)

    فکر کن یکی بهت بگه ماشینت چیه بگی سیمبیوز

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. کولول خودرو شناس

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      فکر کن یکی بهت بگه ماشینت چیه بگی کونا

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (379 ديدگاه)

        🤣🤣🤣🤣

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Mr wrong

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      از نیسان آبی ک بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. moein

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فک کن یکی بهت بگه ماشینت چیه با افتخار بگی هونگچی گویا

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. کرگدن باواریا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (596 ديدگاه)

        من با افتخار میگم هووووووشهنگ !!

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. اشکان

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        بهت میگند پول نداشتی اصلش و بخری…کپی چینی خریدی!!

        موافقم 4
        مخالفم 1
    4. علی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (275 ديدگاه)

      دوران خودرو سازی اقتصادی در اروپا تموم شده صدای نفس های اخرش میاد باید خودشون واسه مونتاژ محصولات چینی آماده کنن

      موافقم 3
      مخالفم 17
      1. وطنم

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حاجی به لطف و همت این چپاولگران ماشین ندیدیم و نخواهیم دید اروپا آمریکا ماشین هایی میسازن که چین تو خواب هم نمیتونه بسازه یه سری بزن به اربیل عراق ببین چه ماشین های غربی سوار میشن بعد نظر بده دی دی

        موافقم 13
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2100 ديدگاه)

        علی جان لطفا خواب هات رو برای ما تعریف نکن

        موافقم 12
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3553 ديدگاه)

          خودروساز های فرانسوی عملا برندهای مرده ن فقط تو اروپا و حمایت شدید دولت نفس میکشن با علی موافقم

          موافقم 6
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2100 ديدگاه)

          علی میگه همه باید جمع کنن فقط چین خودرو تولید کنه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. datsun

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3553 ديدگاه)

          همه نه خودروسازی های آلمانی با قدرت تو کل بازار های مهم جهانی حضور دارن

          موافقم 3
          مخالفم 4
  2. JaMsHiD

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    طراحی فرانسویان جدیدا خوب شده . امیدی هست بیان جزو بیست خودرو ساز برتر اگه همینجوری پیش برن و فروش خوبی داشته باشن

    موافقم 6
    مخالفم 4
  3. شهروند ایرانی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    یه خودرو با ده تا برند مشکل اسم نداری میتونی میتسوبیشی asx بخری رخش همین اسمش سخت نیس

    موافقم 1
    مخالفم 6
  4. زیزیگولو

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    بنظرم این شاسی‌ بلند جدید رنو از لحاظ ظرفیت بار و سرنشین جادارتر از رنو کپچر و رنو آرکانا و رنو آسترال هستش و تمرکز کمپانی تو این مدل بیشتر روی راحتی راننده و سرنشینا بوده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Genius

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1249 ديدگاه)

    ابر ززززززت خاورمیانه هم فرمون کوئیک و پشت آمپر ام‌وی‌‌ام ایکس۲۲ گذاشتن رو پلتفرم لوگان نسل اول!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    به نظرم طراحی داخلیش خیلی سادس نسبت به بیرونش

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. رامتین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3070 ديدگاه)

    طراحی بیرونی واقعا خوبه. بر خلاف محصولات پژو، کابین رنو بشدت معمولیه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. سیروس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اروپا آمریکا هرچی بسازند بهتر ازآشغالهای چینی که تو سرعت اکسل میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا