تقریباً یک هفته پیش از رونمایی رسمی نسل پنجم مرسدس کلاس E در نمایشگاه خودروی دیترویت، تعداد زیادی از تصاویر رسمی این خودرو همراه با جزئیاتی چند از آن فاش شدهاند.
نسل جدید E کلاس روی پلتفرم جدید، مدولار و سبکوزن MRA بنا شده که با کلاس سی و اس مشترک میباشد. ابعاد E کلاس نسبت به قبل اندکی رشد یافته و ۴۳ میلیمتر به طولان و ۶۵ میلیمتر به فاصله بین دو محور آن افزوده شده است. بدین ترتیب طول مدل سدان ۴۹۲۳ میلیمتر و فاصله دو محور آن ۲۹۳۹ میلیمتر خواهد بود که نوید یک فضای داخلی جادار و راحت را میدهد. همچنین با وجود الگوهای طراحی برگرفته از سایر برادران خود، ضریب مقاومت در برابر باد یا آئرودینامیک آن به رقم ۰.۲۳ رسیده که در این کلاس بینظیر است. نمای بیرون خودرو کاملاً مشابه کلاس سی و اس جدید میباشد و درعینحال شیک، موقر و اسپرت است. تمامی خطوط بدنه در هماهنگی با یکدیگر قرار دارند و درعینحال مرسدس بودن خودرو نیز کاملاً عیان است. چراغها هرکدام همانند جواهرات و سنگهای قیمتی به نظر میرسند. با این وجود همه چیز مرتب، مدرن و گیرا طراحی شده است. در مورد فضای داخل کابین و داشبورد، پیش از این با تصاویر رسمی پنل ها و صندلیهای آن آشنا شده بودیم. پانل نمایشگرهای عریض برگرفته از کلاس اس بوده و البته در مدل پایه شامل پانل کلاسیک آنالوگ میشوند. سیستم تعلیق مرسدس کلاس ای جدید سه گزینه اضافی فراتر از نسخه استاندارد را ارائه میکند. ازجمله کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع برای مدلهای آوانگارد، کاهش ارتفاع و تعلیق سختتر اسپرتی همراه با دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی و فنرهای قابل تنظیم. در اروپا نسخه E200 با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو و E220d دیزلی با حجم ۲.۰ لیتر و قدرت ۱۹۲ اسب بخار و مصرف سوخت تنها ۳.۹ لیتر انتخابهای نخستین خواهند بود. مدلهای شش سیلندر نیز به این مجموعه اضافه میشوند و پس از مدتی نیز نسخه پلاگین هیبریدی E350e که ترکیبی از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با یک موتور الکتریکی است و ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و نسخه سرسبد AMG با موتور ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توربو با قدرتی در حد ۶۰۰ اسب بخار معرفی خواهند شد. تمامی این مدلها با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی 9G-Tronic ارائه میشوند. بعلاوه انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا فورماتیک نیز قابل انتخاب است.۵۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
حامد
۱۵ دی ۱۳۹۴بنز هم شد مثل آئودی … دیگه تشخیص مدلاش داره سخت میشه
king 918
۱۵ دی ۱۳۹۴باور کن خود کارکنان هم موقعی میخوان اسم ماشین رو بچسبونن قاطی کردن
Km
۱۵ دی ۱۳۹۴مثل اینکه شماها و خیلیای دیگه کلمه ی “هویت سازمانی” به گوشتون نخورده.اگه یکم مطالعه کنین و سری به کتاب های طراحی صنعتی بزنید و در این مورد تحقیق کنید دلیل شباهت محصولات هر برندی رو میفهمید
ZIPPO
۱۵ دی ۱۳۹۴شما که به گوشتون خورده یامفهومشو متوجه نشدی یا بد متوجه شدی
هویت سازمانی با این چیزی که شما گرفتی خیلی فرق داره
mohsen
۱۵ دی ۱۳۹۴شباهت یه بحث هس کپی یه بحث دیگه! آخه این با C Class که اونم سایز کوچیکه S Class هس چه فرقی داره؟
تا دیروز بعضیا هی میگفتن پورشه و بی ام وه تکراری حالا اینم بنزشون تحویل بگیرید فردام نوبت CLS حتما
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴یعنی چه این هویت سازمانی میشه خلاصه بگین؟؟
maha
۱۵ دی ۱۳۹۴بنز، آئودی و بی ام و هر سه تاشون. به نظرم این وفاداری به سنت با وجود جذابیتهایی که داره، خیلی دست طراحارو برای نو آوری بسته. البته از بی شخصیت بودن طراحی تویوتا نمیشه گذشت،
AHMADREZA
۱۵ دی ۱۳۹۴آوودی ها کم کم در مدل های جدید دارن تمایز پیدا می کنن اما بنز برعکسش
حامد
۱۵ دی ۱۳۹۴نمیگیم شباهت نداشته باشه ولی دیگه کپی نزنن که بشه تشخیص داد… از صبح دارم عکسای کلاس سی رو با کلاس ای مقایسه میکنم تفاوتاشونو پیدا کنم که بعدا بتونم تشخیص بدم ولی تفاوتی نیست که نیست
ПпП
۱۵ دی ۱۳۹۴چرا اتفاقا یه تغییر اساسی کرده که اولین باره اونم خط روی بدنس که قبلا به سمت پایین متمایل بود و تو در پشت تموم میشد.اما خط شونه الان از جلو تا پشت ماشین ادامه پیدا کرده.یکم بیشتر دقت کن اینکه دیگه چیز واضحیه D: (;
arman
۱۵ دی ۱۳۹۴عقبش خیلی شکل سری c شده :(
سری قبلی ابهت بیشتری داشت
The Best Or Nothing
۱۵ دی ۱۳۹۴600 اسب بخار از همون موتور GTS !!!!!!
یعنی E-Class جدید اینقدر از GTS مهمه ؟؟؟؟؟؟
چی میشد الان C63 S AMG Coupe جدید هم 600 اسب داشت
علي
۱۵ دی ۱۳۹۴لطفا زود قضاوت نکنین . ماشینهای آلمانی معمولا تا بوده خودشون از عکساشون بهتر بودن . در ضمن چشم عادت میکنه به طراحی چون بعضی ماشینا اولش گیرا هستن ولی بعدش تدریجا نظر رانندرو و دیگران رو جلب میکنن طوری که شما کاملا راضی خواهید شد . این علم روانشناسی طراحیه . در ضمن من و شما قرار نیست فقط ی ماشین خوشگل بخریم باید به جهات دیگر هم اهمیت داده بشه . به هر حال هر چی باشه هدف اول امنیت و سواری ماشینه نه فقط ظاهر.
مسعود
۱۶ دی ۱۳۹۴کلاس اس هم موقع رونمایی همینقد ناآشنا به چشم اومد، ولی بعدا که عادت کردیم، هم تشخیصشون راحت شد و هم دیگه نا مانوس نیستیم باهاشون.
ولی خب اگه مستقل تر و قابل تشخیص تر از هم بودن بهتر بود
کاش از جنبه اسپرت بودنشون کم نمیکرد. الان همشونو فقط داره لوکس میکنه. آخرسر کار به جایی میرسه که خریداران کلاس اس رو به فکر فرو میبره که واقعا انتخابشون درست بوده!!!
سامان اذری
۱۵ دی ۱۳۹۴سلام
هر کی هر چی میخواد بگه ولی من قیافه E کلاس 2010 رو خیلی دوس دارم
خیلی جذاب و مردونه بود
سامان اذری
۱۵ دی ۱۳۹۴جون من قیافه رو ببین
http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/01_december_2009-merc-e-class-wald-sports/2010-mercedes-benz-e-class-wald-sports-line-black-bison-edition-11.jpg
http://media.emercedesbenz.com.s3.amazonaws.com/magazine/wp-content/uploads/1210794.jpg
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴ایول بسیارزیبا بود من که با طراحی نسل قبل ای یه سری مشکلات شخصی داشتم ولی این مدلو که دیدم کمی تو ذوقم زد و مدل قبلی با اون مشکلاتش بیشتر به دلم نشست البته تا یه بنزو از نزدیک نبینی نمیشه راجبش نظر بدی
CORVETTE Z06
۱۵ دی ۱۳۹۴سری Eنسل قبلش بهتر بود.نمیدونم چرا اصلا با یک سوم عقب طراحی های جدید بنز نمیتونم کنار بیام-فیس های جدیدشون حس فیک بودن به آدم میده
دلمون به سری E خوش بود که قیافش رو خراب نکرده که اونو هم خراب کرد
ZIPPO
۱۵ دی ۱۳۹۴طراحی داخلیش خیلی زیباست
نمای جلو هم خیلی باکلاسه
نمای عقب ماشین وبه خصوص فرم چراغ ها اصلا جالب نیست میتونست خیلی بهتر باشه
Ali
۱۵ دی ۱۳۹۴در این که همه چی تمام شکی نیست ولی خدایش دیگه S &E,C همشون یه شکل شدند. آقایون بگند این تشابه خوبه یا بد.
عباس
۱۵ دی ۱۳۹۴موندم.اینا تاکجا میخوان پیش برن؟یعنی سطح پیشرفت تا کجاست؟هر سال نوآوری دیگه کم کم داره خودروهای بنز و بی ام دبلیو شبیه مدل های قبلشون میشن،واقعا آدم حیرت میکنه که دیگه چی مونده به این ماشین ها اضافه کنن؟شاید در مدل های دیگهآپشن همیشه در دسترس پراید یعنی پرواز یا مرگ راحت و آسوده رو بهش اضافه کنن
مهدی
۱۵ دی ۱۳۹۴دیگه فرقشون تو ظاهر فقط ابعاد شده.به نظر من اگه قیافه هاشون یه شکل نبود بهتر بود
Hermidas
۱۵ دی ۱۳۹۴به نظرم کلاس c رو میشه به راحتی از s تشخیص داد…
ولی کلاس e رو دیگه نمیشه از c تشخیص داد.
امین
۱۵ دی ۱۳۹۴تکرار داستان W203 و W211 بعد از حدود 15 سال
http://www.autoevolution.com/cars/mercedes-benz-e-klasse-w211-2002.html#agal_3
http://www.autoevolution.com/cars/mercedes-benz-c-klasse-w203-2000.html#agal_0
ali agha
۱۵ دی ۱۳۹۴اینکه قیافشون شبیه به همه اصلا چیز جالبی نیست.ولی حتما بنز یه دلیلی داره که قیافه هاشون شبیه به همه…
مثلا شاید بخواد تو نسلای بعد قیافه s کلاسو عوض کنه…
BMW ///M
۱۵ دی ۱۳۹۴من از قبل گفتم که چهره ی e کلاس به c کلاس شبیه و بعضی کاربران هم گفتن شبیه s کلاس هم شده و الان کاملا مشخصه طراحیش بین s و c کلاس هست.
دیگه قیافه مردونه و پر جذبه نداره و بیشتر لوکس و تجملاتی شده.
شلبی
۱۵ دی ۱۳۹۴شخصا بنز رو بیشتر از خودروسازای دیگه المان دوست داشتم چون محصولاتش در عین اینکه امضای بنز رو داشتن قابل تفکیک و تشخیص از همدیگه بودن و هر کدوم طراحیه خودشونو داشتن ولی الان طوری شده که نمشه ماشینای بنز رو از همدیگه تشخیص داد و بیش از اندازه شبیه هم شدن و فرقشون فقط در ابعاد خودروهاست که به نظرم اصلا جالب نیست
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴اگه یه توجه خوبی به تیزری که از چراغ هاش گفته شد کرده باشم یه چیزی متوجه شدم اولا که چراغ های رنگی و خارج از نور سفید وارد بازار کرد(البته به صورت استاندارد وگرنه هستند توینیگ کارایی که چراغ های رنگی روی چراغ جلو نصب میکنند)و یه نکته که اگه چراغ اصلی که به موتور هست ببینید یه نور پردازی به صورت لایه ای روی بدنه موتورش شده که واقعا چیزی فراتر از جذابیت هست
efk
۱۵ دی ۱۳۹۴منم مثل شما با ظاهرش کنار نیومدم چون نسل های قبلیشو خیلی دوست دارم،برای قضاوت زوده از نزدیک باید دید چیه..
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴بنز بی ام و پورشه آستون آئودی همه اصالت هاشونو توطراحی نگه داشتن ولی این اصالت همیشه یه مشکلی داره و خواهد داشت و از دسترس بشر خارج هست اونم تکرار در طرح تکراری که حتی بعضی مواقع شناخت از یک مدل رو کم میکنه پس لطفا یا اصالت رو قبول کنید و از تکرار اون صحبتی نکنید یا به خودروهای بی اصالت هیوندا و کیا گیر ندهید
جی تی ار
۱۵ دی ۱۳۹۴به هیچ عنوان بنز اصالت در طراحی خود را در این نسل ندارد حتی جلو پنجره ی معروفش را هم الآن فقط میشه تو اس کلاس دید. اینو من نمیگم بزرگای طراحی دنیا این انتقاد رو به گردون واگنر کرده اند. ای کاش همچین فرد کم تجربه ای سر طراح بنز نمی شد. کابین های فعلی بنز با طراحی های اصیل قبل از این ترکیب بی نظیری رو ایجاد می کرد اما حیف… اصلا از طراحی این نسل ای خوشم نیومد. من عاشق اون ای کلاس های چراغ گردم و معتقدم طراحیشون حتی از این هم برتره هنوز که هنوزه…
Km
۱۵ دی ۱۳۹۴آقایی قابل توجه شما که گوردون واگنر به هیچ عنوان بی تجربه نیست حتی نسل قبل مرسدس سی ال کا که بسیار ماشین زیبا و متناسبی هست رو گوردون واگنر در 27 سالگی برای مرسدس طراحی کرد.انتقاد هایی هم که بهش شد برای اوایل سرطراحیش بود ولی الان مرسدس چه بخواین چه نخواین واقعا به بلوغ رسیده.من با خیلی افراد دیگه خارج از اینجا تو گروه مثلا طراحان که با استادای معروف کار کردن که همیشه با گوردون واگنر مخالفت میکنن همصحبت شدم و واقعا به این افراد باید گفت که اگه خودشون میتونن برن برا مرسدس یه کاری کنن آخه حرف مفت برا چی؟؟؟توقع دارن که طراحیای مرسدس به دوران فایفر برگرده در حالی که نمیفهمن که مرسدس داشت با طراحیاش به یک ماشین پیر تبدیل می شد.البته کار پروفسور پیتر فایفر هم واقعا بی نظیر بود و ماشینای بی نظیری ارائه داد ولی اواخر این مسکل پیش اومد تو طراحی های مرسدس.و این که شما دوستان عزیز لطفا اول ماشینارو از نزدیک ببینید چون تو عکس شما حجم و خیلی چیزای دیگه رو درک نمیکنید
جی تی ار
۱۵ دی ۱۳۹۴جالبه شما با طراح ها برند های بزرگی چون جگوار هم همصحبت شده اید؟ منظور من از طراح های برگ دنیا، واقعا طراح های بزرگ دنیا است! شاید به قول شما این سبک طراحی در حال حاض به بلوغ رسیده باشد، اما هیچ ردی از اصالت مرسدس که طراح های اسطوره ای چون ساکو و فایفر برای این برند تعریف کرده بودند وجود ندارد. انتقادت به فایفر هم واقعا جالب بود. نل اول مرسدس سی ال اس رو هنوز هم که هنوزه بهش نگاه کنی محوش میشی. اوج خشونت و جوان پسندی است. اون وقت شما میگی طراحیا پی شده بود؟ ای کلاس چراغ جلو گرد بسیار مورد پسند جوانی مثل م است؛ چون هیبت و شادابی وجوان پسندی و لوکس ودن ر یکجا ارائه می دهد. همون یزی که در حال حاضر در اکثر محصولات ب ام و و آئودی شاهده می شود. شما چهار مورد از امضاهای برند بنز رو که سابقه ی چند ده سلاه ی این برند را داشته باشد به من نشان بده؟!!
ضمنا چهره خودروی در عکس می تواند توانایی های خود در طراحی را نشان بدهد. اتفاقا اکثرا خودروهای بنز در عکس زیباتر از واقعیت اند.عکس هم برای همه ی برند هاست. نمی توان گفت که خوروهای بنز در عکس زشتند بقیه خوشگل!…
Km
۱۵ دی ۱۳۹۴دوست عزیز در این مورد که مرسدس در اواخر دوران طراحی آقای فایفر دچار پیری شده بود شکی نیست چون اگه نسل قبل E در مقابل رقیبش سری 5 قرار بدی اینطوره و این هم انتقادی بود که به آقای فایفر شد در اون موقع.من خودم یکی از طرفداران آقای فایفرم و واقعا کاراشون عالیه تا جایی که کریس بنگل که سرطراح قبلی ب ام و CLS رو واقعا تحسین کرد و حتی E class ایشون هم هیچ مشکلی نداشت و طراحی خیلی عالی داشت ولی رقیبش یعنی سری 5 جوونارو به خودش جذب میکرد و مرسدس اون جذابیتو برا جوونا نداشت که خب باعث کاهش فروشش شد.یه حرف جالبی که اتفاقا خودتون بهش اشاره کردین طراح جگوار(یان کالوم ) بود که توی یه مصاحبه ای که بحث به همین اصالت کشیده شد که شما میگین مرسدس الاناصالت نداره ، برند های مرسدس بنز،ب ام و،فراری،لامبورگینی،و آستون مارتین رو به عنوان خودروسازی هایی که دارای طراحی با اصالت هستند نام برده بود.در آخر اینکه من خودم به عنوان کسی که خودروسازی مورد علاقش مرسدس بنزه همیشه سعی میکنم بدون تعصب حتی بهش انتقاد کنم حتی با این که شاید هم بشه بهش گفت بهترین خودروسازنه اینکه چشم بسته ازش طرفداری کنم .واین که طراحای مرسدس به خاطر دل ما چند نفر طراحی نمیکنن بلکه برای چندصدهزار نفر که میخوان این ماشینو بخرن مطابق سلیقه ی جهانی طرح های به روزی ارائه میدن.چون اونا بهتر از ما میدونن چطور طراحی کنن که برای عموم جذاب ترباشه در هر دوره پس مرسدس باید سبکشو تغییر میداد که از بازار عقب نمونه.نمیتونست تو دوران فایفر بمونه.اینا همش منطقه چشماتونو باز کنید خواهشا
Km
۱۵ دی ۱۳۹۴مسلمه که یه مرسدس 500E سال 1994 برا من و شما نه تنها از این بلکه از خیلی ماشینای دنیا قشنگتر باشه ولی چون اون خیلی زیبا و پر ابهته نمیشه که الانم تولیدش کرد یا چیزی شبیه اون.پس نمیشه همیشه تو گذشته موند.کلی تحقیق انجام میشه روی اینکه چه طرحی برا حال حاضر عامه پسند و جذابه و بازار بهتر و سود بیشتری نصیب شرکت میکنه تو هر زمینه ای
مسعود
۱۶ دی ۱۳۹۴آقای km خیلی حال کردم با حرفات. لاییییییییییییییییک
رامتین
۱۵ دی ۱۳۹۴واقعا ناراحت شدم (گرچه شاید بعضی دوستان اینطور نباشند و هر کسی، سلیقه ای داره) گذشته از اینکه داخل کابین بسیار بهتر شده و از نظر فنی ارتقا پیدا کرده، اما عقب خودرو نباید تغییر میکرد. ابهت E اومد پایین. سریC آنچنان مهم نبود و اون اگه شبیه S شد (در نمای عقب) اشکال نداره. سری E مدل کروک هم داره، مدل کروکش هم باز شبیه S میشه. نمای عقب سری قبلیE واقعا بینظیر بود. سری5 بی ام و در این وضعیت، چهره زیباتری از سریE داره (از نظر فنی تقریبا معادلند)، سری3 بی ام و برتر از Cبنز است (انتقاد وارد نیست، چون سری3 معیاره و 6سال پشت سرهم برترین خودرو در این کلاسه)، مقایسه سری7 با Sبنز خیلی پیچیده است ولی بنظر S بهتره. نتیجه: بنز و بی ام و هردو بهترینند و باید گفت مثه هم.
Zonda R
۱۵ دی ۱۳۹۴@.F
تو فوق العاده بودن. این ماشین ازهمه لحاظ شکی نیست
ولی عجب ریسکی کرد بنز امیدوارم جواب بده
الگوی طراحی و ….گفتن
اما نه شباهت.کامل
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۴دوستانی که خوششون نیومده نخرن
والا
حالا یدونه از اینا تو خیابون از کنار همین دوستان رد شه چشاشون گرد میشه
من از اون نقره ای رنگش خیلی خوشم اومد
علیرضا
۱۵ دی ۱۳۹۴اونایی که از نسل قبل هم. خوششون اومده همه نخریدن!!! بنز تو طراحیش پس رفت کرده مثه بی ام و ولی دیگه بنز شورشو در آورده حتی شاسی بلنداشم شبیه c وs شدن اصلا s کلاس نسل قبل ml نسل قبل و….از لحاظ طراحی سرترن
پویان
۱۵ دی ۱۳۹۴عاشق نسل قبل بودم. بنظرم این طراحی رو فقط باید مختص اس کلاس بکار میبرد. الان تمام سداناش شبیه هم شده فقط مونده cls
امیر
۱۵ دی ۱۳۹۴آقا دیگه شباهتم حدی داره کلاس سی وای واس عین همن این که نشد هویت واصالت این یعنی عقب ماندگی در طراحی ونداشتن حرف جدید باز بی ام دبلیو تشخیص مدلاش یا لکسوزراحت تره بنز به خودت بیا بابا
moein
۱۵ دی ۱۳۹۴داخلش عالی شده
محمدرضا
۱۵ دی ۱۳۹۴C + S —–> E
Ahmad..F12
۱۵ دی ۱۳۹۴هرچه بیشتر میگذره بیشتر دارم به حرف خودم میرسم
یک استایل برای همه ی مدل ها…
از این پس تفاوت کلاس ها، فقط در اندازه ها خواهد بود.
آئودی، BMW، مرسدس و پورشه تقریباً همه دارن همین سبک رو دنبال میکنن
رضا س
۱۵ دی ۱۳۹۴اصلا زیبایی و جذابیت نسل قبل رو نداره مخصوصا عقب اتوموبیل
کلا اون ابهت و غرور از چهره اش برداشته شده .
K_m
۱۵ دی ۱۳۹۴دوستان شما میدونید طراحای بنز نمیدونن نه؟؟؟؟
باید بگم طراحای مرسدس به خاطر دل ما چند نفر طراحی نمیکنن بلکه برای چندصد هزار نفری که میخوان ماشینو بخرن طراحیای به روزی ارائه میدن.اینجور که شما میگین که اصلا تو طراحی نباید چیزی تغییر میکرد.به قول دوستمون هر وقت این ماشینو از نزدیک دیدین چشاتون گرد میشه
benz and porche
۱۵ دی ۱۳۹۴جنابgtrمعذرت به احتمال زیاد حواس پرتی مدیر عامل بنز دارد من به ایشان گوش زد کردم تا شمارا سر طراح بذارن اما یادش رفته .اقا چی می گی الان بی نظیر ترین طراحی ها در خودرو های لوکس برای بنز است .بعد نه پس طراحی بی ام و خوبه اگه شما میگی که کلیه کلاس های بنز مثل هم شده بی ام و هم همه ماشین هاش از یه طراحی داخلی واز یه طراحی بیرونی پیروی می کنند که طراحی داخلی اصلا در خور یک خودرو لوکس نیست . .mersedes.benz the best or nothing
جی تی ار
۱۵ دی ۱۳۹۴!!!!!!!!!!!!:-P:*)
آقا شما یه با توی یه تصمیم کلان حرف ما رو گوش ندادی, ضرر میلیونی خوردید. نتیجه اش هم این شد که بین کرولا و 206 فرقی قاىل نیستی!!!!!! بعدشم من الآن نمیدونم جواب کجای کامنتتو بدم مثلا بگم نه نمی خواد چیزی به مدیر بنز بگی یا!!!!!…
در کل میتونم بگم که یاخچی آقا مهدی, خیلی چاکریم…
احمد باقری
۱۵ دی ۱۳۹۴شما از تکرار مدلهای بنز حرف می زنید، ولی پورشه که از دوران دایناسورها همون طراحی رو داره میزنه میگین اصالت داره، در یکی تعصب بیجا و در دیگری قضاوت عجولانه. واقعا شما دیگه کی هستین.
mro
۱۵ دی ۱۳۹۴اس کلاس ، کلاس سی ، حالا هم کلاس ایی …
فقط از اتاق داخلشون میشه تشخیص داد چی هستن ….
طراحی داخلی این کلاس ایی به نظر من از کلاس اس هم قشنگ تره
me84
۱۵ دی ۱۳۹۴آقا منم از اینکه شبیه هم شدند زیاد خوشم نیومد. یه جورایی کوچیک تر از اندازه واقعیش دیده میشه در صورتی که نسل قبلش خیلی بهتر و با ابهت تر بود
مهران
۱۵ دی ۱۳۹۴فکر کنم بنر طراحای پورشه رو استخدام کرده که همشون دارن شبیه هم میشن
Pooriya
۱۵ دی ۱۳۹۴از این به بعد بنز سایز بندی هاش تکمیل شد
کلاس سی میشه XL
کلاس ای میشه XXL
کلاس اس میشه XXLX