مرسدسبنز کلاس B که اواخر سال ۲۰۱۱ به عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلوی MPV معرفی شده بود، بعد از سه سال حضور در بازار، فروش ۳۵۰ هزار دستگاه را هم پشت سر گذاشته است. این یعنی محبوبیت این خودرو با وجود پلتفرم دیفرانسیل جلو، بسیار بالاست. حالا زمان برای فیس لیفت و ارتقای در دو بخش زیبایی و فنی فرارسیده است.
تغییرات ظاهری در کلاس B بسیار جزئی میباشند. طراحی سپر جلو شامل هواکشهای بزرگتر، جلوپنجره مشبک بهینه شده و نوار چراغهای LED روزتاب و چراغهای DRLs، چراغهای عقب دو رنگ با لامپهای LED و تغییر سپر و خروجی اگزوز ذوزنقهای شکل جلب توجه میکنند. پکیج اسپرت AMG نیز جذابیتهای اسپرتی خاص خود را دارد. طراحی مدل الکتریکی، در بخش بیرونی تغییرات کمتری را نشان میدهد و تنها به استفاده از LED درون چراغها بدون تغییر فرم کاسه چراغها اکتفا شده است. در داخل کابین با یک نمایشگر بزرگتر ۸ اینچی شناور، هواکشهای تهویه دایرهای شکل، فرمان اسپرت و ۱۲ رنگ برای روشنایی داخل مواجه میشوید. امکاناتی نظیر ورود بدون کلید و سیستمهای امنیتی و ایمنی نظیر پیشگیری از برخورد و تصادف که بین سرعتهای ۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در پنج مرحله عمل میکند، نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب میشوند. فضای درونی خودرو با روکشهای بسیار مرغوب، شیک و با اصالت طراحی شده و مشابه برادران گران قیمت و سدان همین خودرو است. فرمان در مدل AMG اسپرت تر و با قسمت پایین مسطح و داشبورد با روکشهای شبه فیبرکربنی و تزئینات منحصربهفرد میباشد. انبوهی از امکانات و تجهیزات رفاهی نیز به صورت استاندارد یا قابل سفارش تدارک دیده شدهاند. سه تریم استایل، شهری و AMG برای این خودرو قابل انتخاب میباشند. در بخش پیشرانه، تنها موتورهای چهار سیلندر را میتوان انتخاب کرد. چهار موتور بنزینی و ۵ موتور دیزلی قابل انتخاب هستند. شروع کار با موتور ۱.۶ لیتری در مدل B 180 است که نیروی ۱۲۲ اسب بو گشتاور ۲۰۰ نیوتنمتر را به همراه دارد. در مدل B 200 از موتور مشابه اما قدرت ۱۵۶ و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر استفاده میشود. B 220 و حجم موتور ۲.۰ لیتری خود ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتنمتر خروجی دارد. در نهایت مدل B 250 است که از همین حجم موتور خود ۲۱۱ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور استخراج میکند. در بخش پیشرانههای دیزلی هم مدل B 160 با موتور ۱.۵ لیتری ۹۰ اسبی و ۲۴۰ نیوتنمتری که از رنو به عاریت گرفته شده و مدل B 180 با موتور ۱۰۹ اسبی و ۲۶۰ نیوتنمتری قرار دارند. یک بروز رسانی هم روی مدل B200 CDI انجام شده که موتور ۲.۱ لیتری آن را به ۱۳۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتنمتر ارتقا داده است. مدل B 220 CDI هم میتواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید نماید. یک نسخه گازسوز هم از این خودرو در کشورهای خاص عرضه می گردد. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا 4MATIC نیز یکی از گزینههای انتخابی محبوب است. کلاس B الکتریکی هم از یک موتور ۱۸۰ اسبی بهره میگیرد که گشتاور آنی ۳۴۰ نیوتنمتر را میتواند در اختیار قرار دهد. این نیرو برای شتاب گیری صفر تا صد ۷.۹ ثانیهای مناسب است. نهایت سرعت این خودرو هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به محدودیتهای خودروهای برقی، رقمی مناسب و قابل توجه است. تأمین انرژی این مدل از طریق باتریهای لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی صورت میگیرد. با هر بار شارژ کامل باتریها میتوان تا مسافت ۱۳۷ کیلومتر را طی نمود. شارژ مجدد باتریها از طریق برق شهری ۲۲۰ ولتی هم حدود ۳.۵ ساعت طول میکشد. با ۲ ساعت شارژ هم میتوان مسافت ۹۶ کیلومتر را طی کرد.۲۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام
در یک مقایسه ی معتبر بین BMW i3 و مرسدس B Class الکتریکی،BMW i3 برنده شد.
اینو نگفتم که بگم i3 بهتره ها.همینجوری کلی گفتم! :) ;)
“ساعت 3 بعدازظهر
برای انجام هر کاری،
یا زیادی دیر است
یا زیادی زود…”
kayvan
۲۴ شهریور ۱۳۹۳خیلی جمع و جوره
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳این کجا i3 کجا؟ کلاسشون به هم نمیخوره. هم رده این تو بی ام و سری ۲ اکتیو هستش.
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳B کلاس الکتریکی واقعاً خیلی خوبه
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳B class فقط دیزلی. تو اروپا دیزلیش بیشترین محبوبیت رو داره. مخصوصا b180 وb200.
M Power///
۲۴ شهریور ۱۳۹۳مرسدس B کلاس، باکلاس شده. ولی BMW I3 خیلی باکلاس تر و فضایی تر هست که من عاشقم. و i3 بدون کلید باز نمیشه با یه اپیکیشن موبایلی باز میشه. دیدی گفتم باکلاس تره.
Elring-aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳در یک جمله
کم مصرف در عین زیبایی
مهران72
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ولی بنز طراحیش برای من جالب تره
i3 خیلی خوبه ولی انگار دماغشو عمل کرده!!
علی آهنگر
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دقت کردین ما به جای این تیبا هاچبک داریم :|
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳انصافا خیلی با رنگ قرمزش (آلبالویی) قشنگ میشه
بنز معمولا برای یه ماشین موتورهای زیادی قرار میده، با این کار همه جور مشتری و همه جور نیاز رو جذب خودش میکنه
جالب اینجاس که ضعیف ترین موتورش هم برای این ماشین مناسبه و احساس ضعف شدید نمیکنی، حالا هر چه قو تر بهتر
مسافت خوبی هم با یه بار شارژ طی میکنه
مهمتر اینکه زمان شارژش بسیار خوبه
طراحی داخلیش هم مث همون بنز همیشگی، ساده و جذاب
توی تریم الکتریکیش رقیب خیلی سختی به اسم i3 داره، ولی خب اینم قابلیت های خودشو داره
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳من به شخصه، جدای از قابلیت های بسیار خوبی که i3 داره، کلاً از ریختش بدم میاد نمیدونم چرا؟!!
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اگه بخوایم قیافه رو مد نظر قرار بدیم، راست میگی داش احمد، این خیلی قشنگتره
ولی از طرفی i3 خیلی جایزه برده، فروش خیلی خوبی هم داشته، با همین بنز هم رقابت داشت که i3 پیروز شد
i3 و i8 اینقد خوب درومدن که به یکی از نقاط عطف BMW تبدیل شدن
ولی داش احمد، خیلیا طراحیه i3 رو نمیپسندن، کلا تو این کلاس خودرو اینجور مسائل طبیعیه ;)
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۳کاملاً موافقم صادق جان ;)
ماسل کار
۲۴ شهریور ۱۳۹۳زیاد فرق نکرده
با اینکه طرفدار BMW هستم ولی این بنظرم بهتره
فقط BMW I8 و M4
omid?
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با سلام به دوستان حرفه ای پدال.
دوستان من میخواستم ماشین بخرم،چون اول زندگیمه با 20 میلیون!!!خواستم ماشین بخرم.
بین پراید و ام وی ام 110 گیر کرده بودم.
حالا 110 خریدم.
از اونجایی کعه شما حرفه ای هستین انتخابم درست بوده یا نه؟
پراید-
mvm 110+
ممنون
M Power///
۲۴ شهریور ۱۳۹۳انتخابت از نظر من کاملا اشتباه بوده پراید هر چقدر هم زشت و بی کیفیت و نا ایمن و …. باشه. از mvm۱۱۰ خیلی بهتره.
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳امید جان مبارک باشه خودروی جدیدت.
ام وی ام ماشین کم مصرفی هست و از نظر کیفیت فکر نکنم با پراید تفاوت چندانی داشته باشه.این مزیت رو هم داره که یه ماشین کوچیک شهری هستش و از نظر ترافیک و جای پارک اینا مشکل خاصی نداره.ضمن اینکه شاید خاص تر به نظر برسه.
اما از نظر قطعات و خدمات و بازار فروش شاید در پس پراید قرار بگیره.
مطلب آخرم که شاید مهم تر از نوشته های خودم باشه اینه:
مهم اینه که شما الان این خودرو رو خریدی،مقایسه هارو ول کن! از خودروی جدیدت نهایت لذت رو ببر! ما هم دعا میکنیم که ان شاالله چرخش واست بچرخه.
از ته دل دعا میکنیم همه ی دوستان به خودروی مورد علاقه شون برسن…
ارادتمندم
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳رقیباش سری ۲ اکتیو و گلف اسپرت ون هستند. اما این بنز به چیز دیگست. بی ام و هم واسه رقابت با همین اولین دیف جلوش رو داد بیرون.
hrs
۲۴ شهریور ۱۳۹۳به نظر شما کدوم زیبا تره BMW i3 یا مرسدس B class الکتریکی؟
BMW i3 لایک.
مرسدس B class الکتریکی دیس لایک.
datsun
۲۴ شهریور ۱۳۹۳کلاس بی بین رقیباش بهترینه من که طراحیش رو خیلی دوست دارم
Alpha
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با کلاس ترین بی کلاس دنیا :دی
سعید131
۲۴ شهریور ۱۳۹۳رنگ قرمزشو از نزدیک دیدم خییلی خوشگل تر از عکسشه پلاک منطقه ازاد انزلی
4MATIC
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بنزکلاسB خیلی توایران واردنشد چون مردم ایران دنبال سواری وشاسی بلند هستن نهMPV
راستی قبول دارید ماشین های جدید بنز اون ابهت سابقو ندارن
4MATIC
۲۵ شهریور ۱۳۹۳امید شورای رقابت اعلام کرده ام وی ام110بعدازپراید بی کیفیت ترین ماشین درایران است به نظرمن اگه یک کم دیگه روش می گذاشتی206 تیپ2 کم کارکرد می گرفتی
رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳متاسفانه کشور ما شده فقط شاسی بلند وسواری که البته عموما خودروهای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته هستند ای کاش انواع خودروها در کلاسهای مختلف با قیمت معقول تو ایران وجود داشت البته این یه رویاست
امید
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یه خودرو خانوادگی خوب و راحت
وبسیار زیبا