تویوتا موقعیت خود را بعنوان باارزش ترین برند خودرویی جهان یک سال دیگر حفظ کرد.
این جایگاه در حالی حفظ شد که تویوتا رقابت تنگاتنگی با برندهای آلمانی مرسدس بنز و ب ام و داشت. در لیست جدید صد برند برتر دنیا، آلمانی ها با داشتن ۵ نماینده، قدرتشان را به رخ همگان کشاندند. گرچه سه شرکت از این پنج تا مربوط به امپراطوری فولکس می باشند یعنی فولکس واگن، آئودی و پورشه. در حالیکه ژاپن دارای سه برند و کره دارای دو نماینده در این فهرست هستند. حضور هارلی دیویدسون هم در جایگاه ۹۶ جالب توجه است. فراری هم با حدود ۴ میلیارد دلار ارزش، جایگاه ۹۸ را در اختیار دارد.تویوتا با ارزش ۳۵.۳ بیلیون دلار درصدر جدول با ارزش ترین خودروسازان جای گرفته و در رده بندی کلی بین سایر برندهای معتبر دنیا در رتبه ی دهم قرار دارد. در رده بندی کلی اپل و گوگل با پیشی گرفتن از کوکاکولا در جایگاههای اول و دوم صدر جدول قرار گرفته اند.
منبع: interbrand
احسان(احسان سابق)
۱۵ مهر ۱۳۹۲کره جنوبی فوق العاده هست.3تا برند از کره جنوبی تونسته تو این لیست جا بگیرن.بهشون تبریک میگم
کافر مقدس
۱۵ مهر ۱۳۹۲کره ای هاهم به لطف جنرال موتورز ش ا خ شدن بره ما حالا
آمریکا نباشد تَن من مَباد فروشی که پیکاب هاشون داره هیشکی نداره جز ایران فرغون وسایپا
carbonado aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۲یادتونه یه مطلب در مورد بنیان گذار لکسوس گذاشته بودند . تا وقتی همچین مدیر های توانمندی وجود داشته باشد این شرکت ها به بالا ترین هدف هاشون می رسند!!!!!
ایمان
۱۵ مهر ۱۳۹۲قبول نیست اخه فراری 98؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Vahid
۱۵ مهر ۱۳۹۲سلام،پدال خواهشا اطلاعات غلط به بچه ها نده. بچه ها این لینک برندای برتره.خودتون برید ببینید.
http://brandirectory.com/league_tables/table/global-500-2013
محسن.د
۱۵ مهر ۱۳۹۲بابا یکی بیاد به بعضی دوستان بگه ارزش مالی بیشتر، ملاک برتر بودن محصولات نسبت به بقیه نیست بخدا…
amir
۱۵ مهر ۱۳۹۲ماشین کره ای آشغالی ظاهرنما بی کیفیت و بی اصالت بیش نیست و کره ای ها بدون کمک برند ها وکشورهای دیگه خیلی ضعیفن
باران
۱۵ مهر ۱۳۹۲آقا محسن اینجا بحث بر سر ارزش برند هست که برای تعیین کردنش شاخصهای ویژه ای وجود داره و تنها برتر بودن محصولات ملاک نیست .بلکه میزان سرمایه,2-گردش مالی سالیانه 3-سود 4-قدمت 5-رضایت مشتریان 7-میزان پیشرفت و ارائه محصولات جدید و محبوب و…مد نظر است .رتبه 98 برای فراری که بیشتر یک نوع محصول میسازد بسیار بسیار با ارزش است.اپل و گوگل صدها میلیون کاربر و خریدار دارند در حالی که کل تولیدات فراری در یکسال برای تمام مدلهاش کمتر از 10هزار دستگاه است.
فرید
۱۶ مهر ۱۳۹۲وحید جان ممنون از لینکت کاملان درست بود مرسی عزیز
Genesis
۱۶ مهر ۱۳۹۲نمیدونم چرا به کره جنوبی سامسونگ و هیوندای افتخار میکنم
مرتضی
۱۶ مهر ۱۳۹۲وحید این شاید جواب لینکت باشه همین که پدال استفاده کرده و همه به این استناد!!! کردند اون سایت معلوم نیست معتبر باشه یا نه و حتی همین سایت!!!
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/Best-Global-Brands-2013.aspx
محسن.د
۱۶ مهر ۱۳۹۲باران!!! واقعا من چیزی غیر ازاین گفتم؟؟؟!!!
مرتضی
۱۶ مهر ۱۳۹۲شاید این مطلب اینجا چندان مرتبط نباشه اما بی ارتباط هم نیست بادیدن این که دوستان از کیفیت تویوتا و هوندا و حتی سوبارو!!!!!!!!!!!!! حرف میزنند بی اختیار خندم میگیره شاید در بین شما کسانی باشند که یادشون بیاد یه مدل سوبارو رو که تو شهرایی مثل کرج تاکسی بود با لاستیکی به اندازه تقریبا لاستیک فرغون!! با درهای همیشه باز و کشویی دلیل اینکه درهاش بسته نمیشد خیلی ساده بود چون موقعی که طرف پولشو حساب میکرد گاهی صبر نمیکرد سوبارو وایسه راحت پیاده میشد!!!!!! خودتون سرعت پایین این فرغون رو مجسم کنین از بزرگتراتون بپرسین بهتون میگن البته اشتباه نشه من پیر مرد نیستم!!! فقط حافظم خوبه!!! زمان کودکی ما تو تعمیرگاهها یا هیلمن و پیکان بود یا تویوتا و سوبارو نمیتونم تجسم کنم چکار کردند این ژاپنی ها که این خاطرات تلخ از ذهن مردم ایران و حتی جهان پاک شه و حالا حتی از کیفیت برتر محصولات ژاپنی در قدیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نسل جدیدمون غمپز؟!!! در کنه؟؟ خداشاهده بدنامی محصولات ژاپنی در زمانی نه چندان دور بیشتر از جنس چینی در حال حاظر بود یعنی جنس ژاپنی: بنجل از چه میدونم گوشت چرخ کن بگیر تا …. هر چی که فکرشو کنین ولی حالا چکار کردند که همین ایرانی ها نسل جدیدشون و حتی گاهی کمی قدیمی تر دارند سنگ زاپنی هارو به سینه میزنند؟؟ باید از این نظر درس گرفت با به به و چه چه چیزی درست نمیشه اگه زاپن تونست ما حتما میتونیم تغییر کنیم اول اینکه وجدان کاری داشته باشیم اینجا همه از بی وجدانی ایران خودرو و سایپا میگن میبینین بی وجدان بودن چه میکنه!!ولی وجدانا تو رشته کاری خودتون ایا خودتون(یکیش خودم اصلا)وجدان رو رعایت میکنین؟؟ فروشنده منصفی هستین؟؟ دانشجوی کوشا و با علم و درایتی هستین یا نصف عمرتون شده قلیون کشیدن و متلک به .. و فحش دادن به استادی که ازتون کار میخواد ارائه بدین؟؟ آیا و آیا و آیا و …… ماشاید المان نشیم چون این کشور حداقل دوبار با خاک یکسان شد ولی سمندروار از خاکستر برخواست و … ولی ما بهتر از کره ایم هم از نظر مغز و تفکر هم از منابع اما … همش به این و اون نازیدن فایده نداره ….. ما این چند سال خیلی پیشرفت کردیم صنعت خودرو رو فقط نبینین و پیشرفتمون رو هم فقط موشک های پیشرفته ندونین ولی یادمون باشه ایران هم بارها با خاک یکسان شد ولی ایران موند پس دوستان اینقدر نا امید نباشین
بهزاد
۱۶ مهر ۱۳۹۲مرتضی عزیز:
صحبت هاتون در مورد خودباوری درسته و استفاده از این الگوها هم متین.
ولی اعتماد به نفس زیادی کار دست ملت ها داده و به جای قبول شرایط و تنظیم محیط اقتصادی و صنعتی و کشاورزی با اوضاع قبلی و کنونی تنها راه نجات ملت برای آینده هست و انتخاب صنایع و محصولاتی که دارای توان جامعه برای تولید اون هست میتونه کارگشا باشه نه اینکه از صبح تا شام از توانمندیهای خودمون گوش ملت و جهانیان رو پر کنیم!!!
مرتضی
۱۷ مهر ۱۳۹۲بهزاد جان کدوم اعتماد به نفس زیادی؟؟؟ کشورهای دیگه رو نمیدونم ولی ایران اکثرا از وضعیت برعکسش برخوردار بوده نگاه به این چند سال نکن تو نانو و موشک و هوافضا و مسائل پزشکی و هسته ای و …. حرکت رو به جلو داشتیم یادت میاد یا نه نمیدونم تا قبل انقلاب و حتی اوایلش نصف این مملکت میگفتند ایرانی افتابه سازه!!!!!! حتی نمیگفتند که بابا بهترین فرشهای دنیا برای ایرانه صنایع دستی ایران نظیر نداره و… یعنی فقط تو سر خودشون وکشورشون میزدند یه چند سال بیخیال این حرفا شدند ببین چقدر تغییر کردیم (هم مثبت هم منفی!!) من میگم حالا دیگه نوبت حرکت رو به جلوئه طرف عاشق ژاپنه تمام دنیا حتی ایرانو مسخره میکنه!! طرف المان دوسته مسائل نژاد پرستانشون رو هم مثبت میبینه!! یا امریکا دوسته!!!!!!!!!!!!!!! تمام جنایات این کشور رو نمیبینه حتی کشته شدن خدا میدونه چقدر ایرانی رو قلم میگیره!! فقط هواپیمای مسافربریمون نبود!! که اگر فقط همین هم بود برای هر وجدان بیداری تا ابد سند بود!!!! ایا وقتش نیست ایران رو بیشتر دوست داشته باشیم؟؟؟ یعنی نقاط و نکات مثبتش رو تقویت کنیم و موارد منفیش رو کم رنگ ترش کنیم بابا ما اینقدر خودزنی میکنیم یه یارو تو یه رژیم به تمام معنا اشغالگر برگشته گفته ایرانی ها نمیتونند شلوار جین بپوشند!! خوب این حرف احمقانه از کجا نشات میگیره؟ تمام دنیا به یارو خندیدند ولی ایا میدونی اینو از رو یه مقاله احمقانه تو یکی دو تا سایت و روزنامه مثلاخودی دراورده؟!! ایا این خجالت اور نیست واقعا شلوار جین تو این مملکت ممنوعه؟؟؟؟ از صد نفر حداقل هفتادتاشون همین شلوارو دارند یعنی ما حتی در همین حد هم نمیتونیم مملکتمون رو حرمتشو حفظ کنیم؟؟؟
بهزاد
۱۷ مهر ۱۳۹۲مرتضی جان اگه بخواهیم از ریشه به این داستان بپردازیم خودش یک کتابه و از حوصله ی دوستان خارج.
مشکل همین جاست که به جای رغابت با کشورهای هم تراز یهو میپریم خودمونو با آلمان و ژاپن و … مقایسه میکنیم!!!
دوست عزیز ما توی صنعت هیچ دست آوردی نداشتیم. حتی هزینه های بسیار زیادی از قبیل جانی و مالی تو این راه داده ایم.
زندگی اونقدر بلند نیست که بخواهیم موش آزمایشگاهی صنایع عقب افتاده باشیم.
گره ی کور این وضعیت فقط با همکاری مشترک و آزاد شدن بازارها باز میشه.
حداقلش یه نگاهی به وضعیت صنایع بلند پروازانه ی وطن هم بندازید:
هزینه ساخت خطوط تولید در آفریقا و سوریه و بلاروس و جمهوری آذربایجان با 100 ها میلیون دلار که همشون الان دارن خاک میخورن از همین اعتماد به نفس زیادی ناشی میشه.
یکی از این نخبگان نبود که بگه تولید ماشین دهه ی 80 میلادی در زمان حال میتونه جواب این هزینه هارو بده؟! و شاید هم فکر کردن مردم اون کشورها مثل ما فکر میکنن!!!
اگر فردی هم از خودرو و برند خاصی طرفداری میکنه و عاشق صنایع کشور دیگری هست این حقشه و نمیتونه صبر کنه تا صنعت گران میهنش اگه خدا بخواد 40 سال دیگه همچین محصولی تولید کنه.
همه ی ما و ماشین دوستان برای پیشرفت صنایع کشورمون لحظه شماری میکنیم و آرزو داریم جایگاه خودروهامون بهتر بشه ولی با این شرایط به هیچ عنوان امکان پذیر نیست متاسفانه…
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۲چرا اخه چرا این شرقیا واین غربیا انقدر همه چیز رو خوب میسازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
slr722
۱۷ مهر ۱۳۹۲گوگل که از اپل بهتره…
armin
۱۸ مهر ۱۳۹۲شرکت سمند رو از قلم انداخت اند!تاوقتی سمند هستش باید اسم تویوتا برده شه؟
مرتضی
۱۸ مهر ۱۳۹۲نیما جان حرفت درسته این مطلب خیلی طولانیه ولی اینکه ما در صنعت هیچ!!!!!!!!! درست اوردی نداشتیم کمی بی انصافی نیست؟؟ بابا همین سمندهای به قول مردم اشغال(من یه بار سوارش شدم تا شمال رفتیم و برگشتیم یعنی رانندگی هم نکردم ببینم چه جور ماشینیه طرف کارداشت توفیق اجباری شد!) الان تو بلاروس و حتی فکر کنم خود روسیه دارند به فروش میرسند پس هر چقدر هم بد باشه اینقدی هست که فروش بره یعنی ما تو صنعت اتومبیل هم منفی صد مطلق نیستیم !!! :D پس همه چی خوب همه چی بد نباید دید
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۵ آبان ۱۳۹۲درود.
پدال پس تو کجااااییی؟؟؟؟
افرین به بنز.
رتبه ی 11.
سال دیگه پیشرفت چشمگیری میکنه.
((( ایران و المان )))
علی.J
۲۱ آذر ۱۳۹۲آقای مرتضی بحث ما در توانستن و ناتوانی نیست.
ایران در طول هفت سال تمام دانش مربوط به ساخت ماهواره و پرتابش به فضا و کنترلش رو بدست آورد.
اما 35 ساله که با محدود کردن واردات داریم از خودروسازی حمایت های سنگین مکنیم. مساله توانی مردم ایران نیست… مسئله اینه که مسئولین مربوط نمیخوان یا تمایل به پیشرفت ایران در این زمینه ندارند.
اولـــــا در نظر بگیرید که تکنولوژی ساخت خودرو از تکنولوژی ساخت ماهواره چقدر ساده تره!
دومـــــا در نظر بگیرید که تکنولوژی ساخت خودرو آشکار تر و در دسترس تره.
سومـــــا در نظر بگیرید که خودروسازی دولتی یا نمیه دولتی هستقل و بودجه هنگفت داشته… همچنین در زمان ضرر دادن از ورشکستگی مصون خواهد بود.
چهارمـــا موانع وارداتی مثل عوارض، قیمت ارز، اسقاط کردن چند خودروی قدیمی در مقابل واردات خودروی جدید… همه از تولید داخلی حمایت میکرده.
بنابرای مشکل در ناتوانی یا توانایی و خودباوری نیست.
مشکل در تنبل شدن شرکتهای خودروسازی ماست. چون هرچه تولید کنند مردم مجبورند بخرند.
در مورد خودروی ژاپنی هم باور کنید کیفیتش از کره ای خیلی بهتره… و هم ژاپنی ها 50 سال پیش خودروهایی میساختند که کره ای ها هنوزم نمیتونن بسازند مثل انواع خودروی کروک یا انواع خودروهای مناسب برای آفرود یا حتی خودروهای سوپراسپرت…
حالا اگه یــک شـرکـت ژاپنی ضعیف بوده (که الان نیست) دلیل بر تکنولوژی برتر کره ای ها نیست. همین الان اگه آمریکا پاشو بذاره بیرون خودروسازی کره بدبخت میشه.
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۲مگه میشه رتبه هیوندا از نیسان وفراری و اىودی بالا تره
این جدوله یه چیزیشه ینعی یه مشکلی داره