شرکت چینی Guangzhou Auto در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ از یک SUV متوسط زیبا بانام ترامپچی GS8 رونمایی کرد. گروه گوانگژو که بهصورت مخفف GAC نامیده میشود دارای دو زیرمجموعه بنام Gonow و Trumpchi است که مدل G5 از برند گونو بانام گک گونو G5 توسط مرتب خودرو در ایران عرضه میگردد.
حال تصاویری از جدیدترین محصول این شرکت یعنی همان ترامپچی GS8 منتشرشده که نشان میدهد این خودرو تقریباً آمادهٔ عرضه در بازار چین است. مدل نهایی این SUV تقریباً نسبت به نمونهٔ بهنمایش درآمده در نمایشگاه پکن امسال بدون تغییر مانده است. GS5 از ماه سپتامبر با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوآن (حدود ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار) در چین عرضه خواهد شد.
تا قبل از این، بزرگترین کراساوور ترامپچی، مدل GS5 بود که حالا مقام خود را به GS8 واگذار کرده است. این SUV بزرگ بر روی جدیدترین پلتفرم GAC که AL نام داشته و در ابتدا در سدان متوسط لوکس ترامپچی GA8 این شرکت مورداستفاده قرار گرفت ساختهشده است؛ بنابراین GS8 اولین SUV هفتنفرهٔ این شرکت و دومین خودرویی است که بر روی پلتفرم جدید AL ساختهشده است. گک در آینده یک MPV جدید بنام GM8 را نیز بر روی این پلتفرم خواهد ساخت.
گویا طراحان این خودرو بر کاربرد عدد ۸ در طراحی آن تأکید زیادی داشتهاند چراکه در هریک از چراغهای جلوی آن ۸ عدد لامپ LED بکار رفته و هنگام ترمز گیری در چراغهای عقب نیز بهصورت نمادین عدد ۸ انگلیسی بهنمایش درمیآید. بااینحال برخلاف گذشته، در طراحی GS8 کپی و تقلید فاحشی به چشم نمیخورد بهگونهای که در جلو شاهد طراحی خاص، باابهت و تا حدودی زیبا هستیم اما فرم چراغهای عقب تا حد زیادی به رنجروور شباهت دارند. بعلاوه کاربرد جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی نیز به لوکس و باابهت به نظر رسیدن آن کمک زیادی کرده است.
در داخل هم با طراحی ساده و زیبایی روبرو هستیم. یک فرمان ساده، دریچههای تهویه به شکل بال، یک صفحهنمایش بزرگ و طراحی چوب نمای وسط داشبورد از ویژگیهای قابلذکر داخل GS8 هستند؛ اما در قسمت قوای محرکه همانند اکثر خودروهای چینی شاهد استفاده از پیشرانههای کوچک و کمتوانی هستیم که خصوصاً برای استفاده در یک SUV بزرگ سه ردیفه مناسب نیستند. ترامپچی GS8 فعلاً با یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه میشود درحالیکه شایعاتی مبنی بر ارائهٔ یک واحد ۱.۸ لیتری توربو با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در آینده منتشرشده است.
نیروی این موتور ۲ لیتری توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میابد. سازنده مدعی است در سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو که i-4WD نامیده میشود از تکنولوژی جدیدی استفادهشده که برای اولین بار در GS8 بکار رفته است. فاصلهٔ بین دو محور GS8 برابر با ۲.۹ متر است و طولی در حدود ۵ متر دارد. این SUV چینی با ۳ ردیف صندلی، فضای کافی را در اختیار ۷ سرنشین قرار میدهد.
در سپتامبر سال ۲۰۱۲ گروه گک اعلام کرده که قصد صادرات محصولات برند ترامپچی خود به مناطقی چون شرق اروپا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی را دارد؛ بنابراین احتمالاً SUV جدید GS8 هم به این مناطق صادر خواهد شد و گویا سازنده قصد دارد توسط ترامپچی GS8 بخشی از سهم بامو X5 در این بازارها را به خود اختصاص دهد.
محمد رومياني
۴ مرداد ۱۳۹۵ابهت داره….خوشم اومد
ولی کاش موتور قوی تر بود
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۵چون توربو هست ۱۷۷ أسب بخار داره و اندازه یه ماشین ۲۰۰۰ یا بیشتر أسب تولید میکنه.
B/M/P/J
۴ مرداد ۱۳۹۵با خوندن جمله ی ( در طراحی GS8 کپی و تقلید فاحشی به چشم نمیخورد بهگونهای که در جلو شاهد طراحی خاص، باابهت و تا حدودی زیبا هستیم )
اینجوری شدم ?
جلوی ماشین کپی نه الهام از کیا تلورایده
http://s3.amazonaws.com/digitaltrends-uploads-prod/2016/01/rsz_1telluride_frontquarter_glass_final.jpg
و عقب ماشین هم در متن گفته شده شبیه ی چیه.
ولی بدترین بخش ماشین طراحی داخلی بی روح و زشت ماشین که با بیرون هماهنگ نیست.
احمد باقری
۴ مرداد ۱۳۹۵طراحیش میتونست بهتر از اینا باشه، اما به هر حال، چه بخوایم و چه نخوایم، چین همچنان داره به پیشرفت خودش ادامه میده.
علی
۴ مرداد ۱۳۹۵وقتی با خودروهای 5 سال پیششون مقایسه بشه متوجه سرعت رشد عجیبشون میشیم به نظر تا 10 سال دیگه کره ای ها و حتی ژاپنی ها به مشکل بسیار بزرگی باید دست و پنجه نرم کنن
ضمناً به حال ایرانی ها باید تأسف خورد
Sajjad Ahmadi
۴ مرداد ۱۳۹۵یه مقدار کپی برداری از رنج روور داره ولی واقعا خوبه
محمدرضا
۴ مرداد ۱۳۹۵تکنولوژی جدید بکار رفته در سیستم چهارچرخ محرکش چیه ؟!
uss zumwalt DDG-1000
۴ مرداد ۱۳۹۵بابا لاتیشو پرکرده چین
مجتبی
۴ مرداد ۱۳۹۵دمشون گرم
Alpha
۴ مرداد ۱۳۹۵اینو هم به ما نمیدن.
امین
۴ مرداد ۱۳۹۵چین ترکوند. تسلیم!!
حميد
۴ مرداد ۱۳۹۵اخه اینم شد خبر تو چین هر روز یک ماشین بی هویت ساخته میشه
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۵چقد خوب گفتی بی هویتی موج میزنه اصالت ندارن
uss zumwalt DDG-1000
۴ مرداد ۱۳۹۵حمید و امیر عزیز همین هم ایران خودرو و سایپا نمیتونن تولید کنن.
چینی هرچقدر هم کیفیت پایین باشه باز خودروساز
ایران خودرو چی؟؟؟؟؟؟ هنوز داریم ممتاژ میکنیم و توانایی تولید و فناوری از خودمون نداریم
حميد
۵ مرداد ۱۳۹۵داداش ادم وقتی وفتش رو میزاره در مورد ماشین میخونه باید یک چیزی به معلوماتش أضافه بشه یا هیجان داشته باشه نه تو چین که تو هر روز یک ماشین کپی کاری میشه
ولی معلومه کسائی که دارند خودشون رو اماده میکنند اشغال چینی بخرند زیاد شده
که کلی دیس لایک خوردم
هادی
۲۳ مرداد ۱۳۹۵مگه روزی که هیوندای و دوو به ایران اومدن اصالت داشتن حالا همه چشمشان دنبال ماشین کره ای چند سال دیگه حسرت همین ها رو می خوریم فکر کردی اروپا وامریکا به ما ماشین که به جیبمون بخوره میدن نهایتش یه ال90 میدن که من دارم که هیچ امکاناتی نداره بازم دم چین گرم که مدل های بروز شو میده وگرنه خودرو ساز داخلی عمرا بذاره خودرو خوب سوارشی
عیسی
۴ مرداد ۱۳۹۵به عنوان یک ماشین چینی خیلی قشنگه اما حیف از موتورش…ولی در کل من برا نابودی ایران خودرو و سایپا هم که شده چینیا رو به ایرانیا ترجیح میدم…
uss zumwalt DDG-1000
۴ مرداد ۱۳۹۵ایران خودرو و سایپا اصلا توباغ نیستن.
فرهاد
۴ مرداد ۱۳۹۵من پیشرفتشون رو تحسین می کنم. حالا با اصالت یا بی اصالت….
uss zumwalt DDG-1000
۴ مرداد ۱۳۹۵اصلا اصالت یعنی چی هی دوستان میان حرفشو میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فعلا که چین از ما جلوتر این چی میخوان بگن
shahin
۴ مرداد ۱۳۹۵من ترجیح میدم کلا جای همه این ماشین داخلی ها چینی بیاد.حداقل میدونیم با پیشرفت چین ما هم یه چیز درست حسابی سوار میشیم در آینده نزدیک.
امیرحسین
۴ مرداد ۱۳۹۵کاش شرکتها لااقل GAC رو مونتاژ کنن و نه کمپانی ته جدول چین رو.نمیدونم چرا شرکت مرتب که سابقه تولید این کلاس ماشین ها رو داره دست بکار تولید GAC نمیشه
من نمیدونم چرا ایرانی ها اینقدر تناقض دارند؟؟؟موتور 188 اسبی و 300 نیوتن متری ضعیف هست ولی ماشینی که موتور 176 اسبی و 235 نیوتن متر گشتاور داره میشه پرفروش ترین ماشین وارداتی!!!!!!!!انشاالله خداوند همه ما را آدم کند
امین قوام صفری
۴ مرداد ۱۳۹۵177 اسب بخار!!
محمد
۵ مرداد ۱۳۹۵به نظر من برای کارخونه ای که سال 1997 تاسیس شده فوق العاده س.
به زودی چین جز برترین خودروسازهای جهان از لحاظ کمی وکیفی میشه
و ما همچنان پژو405 با داشبورد جدید رو مونتاژ میکنیم.افسوس به حال ما ایرانیا
امین
۷ مرداد ۱۳۹۵خداییش ما خیلی عقبیما!!!!!!روز به روز دارم به اوج بدبختیمون پی میبرم.وقتی که با 40 میلیون هیچ ماشین خوبی نمیتونیم بخریم.ما ایرانیا واقعا بیچاره ایم.کاش یه فرجی بشه.
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام خدمت دوستان
صنعت خودروسازی کشور چین داره با سرعت فوق العاده ای فاصله شو با پیشروان این صنعت کم و کمتر میکنه،درسته که اصالت نداره(اصالت یعنی عقبه،یعنی وقتی اسم برند رو میبری توی ذهنت حس خوشایندی بیاد مثل برند آلفارومئو)،ولی برای پیشرفت و فروش بیشتر اصالت فاکتر خیلی مهمی نیست.
در ضمن دلیل پیشرفت سریع چینیها بر عکس اون چیزی که همه فکر میکنیم کپی کاری نیست،دلیلش شراکتهای صحیح و بستن قراردادهای بسیار مهم و اصولی با بزرگان این صنعت مثل فولکس واگن،شورلت و… هستش،قراردادهایی که باعث سرمایه گذاری و تولید مشترک با شرکتهای بزرگ جهان و انتقال تکنولوژی به صنعت خودروسازی چین شد،چیزی مثل قراردادهایی که در یکسال اخیر و در آینده نزدیک ما با بزرگان این صنعت مثل پژو_سیتروئن و رنو_نیسان و فولکس واگن(شرکت ماموت) بستیم و در آینده نزدیک با فیات و مرسدس بنز و…میبندیم(قراردادهای جوینت ونچر)که البته مهمترین بخش این قراردادها اجرای درست و دقیق اونها هستش تا باعث پیشرفت صنایع ما بشه و ایران رو از مونتاژکار به خودروساز تبدیل کنه(به امید تحقق این آرزو)توسط مدیران توانمند.
میلاد
۷ مهر ۱۳۹۶طراحیش بنظر من خیلی قوی هست
اصغر
۱۲ دی ۱۳۹۶همون بی اصالت و کپی شده و عقبش جیزه جلوش اخه اینا حرفای بیخود و به درد نخور هست.چین به عنوان کشوری که تقریبا تازه پا به عرصه تولید خودرو گذاشته داره تو مسیر رو به جلو و هدفمند و بازار محور جلو میره…چین در وحله اول به اشتغال و درآمدزایی صنعت خودروی خود برنامه ریزی کرده و بازارهای هدفش رو هم خوب انتخاب میکنه کشورهای توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته و پرجمعیت که نیاز به نوسازی ناوگان خودرویی خود هستند البته با قیمت های خیلی کمتر از پورش و مرسدس!!وقتی تو بازارهای هدف خطوط مونتاژ ایجاد بشه خدمات پس از فروش ایجاد بشه محصولات فروخته بشه خود به خود برای محصولات بعدی چین نیز شرایط دوام و بقا ایجاد شده.همیشه هستند کسانی که رنجروور نمیتونن بخرند ولی تقریبا تقلبی شو میخرند یعنی تقاضا همیشه هست…چین در سال های آتی بیشتر از این ها هم شگفتی عرضه خواهد کرد.بازار یعنی عرضه و تقاضا