چند سالی است که مجموعه مدیران خودرو بهعنوان نماینده رسمی، محصولات مختلف کمپانی چری (Cherry) چین را با برند MVM در ایران تولید و عرضه میکند. یکی از مدلهای محبوب و خوشفروش این شرکت کراساوور X33 است که نخستین بار نزدیک به ده سال پیش وارد کشور شد و هماکنون نسل سوم آن با مدل ۹۶ به فروش میرسد. اخیراً در فرصتی کوتاه به بررسی مختصر این چینی خوشاقبال پرداختیم که ماحصل آن را در ذیل میخوانید.
اِمویاِم X33 اولین بار سال ۲۰۰۵ میلادی با مدل ۲۰۰۶ متولد شد و اندکی بعد راه خود را به بازار ایران پیدا کرد. مدل کنونی هم حدود دو سال پیش در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و درواقع نسل سوم این خودرو به حساب میآید. طراحی ظاهری در مقایسه با نسل اول پیشرفت زیادی کرده و تناسب و زیبایی بسیار بیشتری دارد. بهرهگیری از جلوپنجره جدید، طرح متفاوت و پویاتر سپرها، چراغهای افقی و اخموی جلو، گرافیک تازه چراغهای عمودی عقب، چراغ روشنایی در روز (DRL)، ابعاد بزرگ و مناسب رینگها و از همه مهمتر حجم پردازی و طراحی حرفهایترِ بدنه چهره و شخصیت جسورتری به خودرو بخشیده و موجب تمایز محسوس آن با مدلهای قبلی شدهاند. همه این موارد در تیپ اسپرت با پوشش مشکیرنگ بخشهایی از سپرها، جلو پنجره، سقف و ستون C همراه میشوند تا همانطور که از نامش پیداست، نمای اسپرتتری پیدا کند.
با ورود به داخل کابین نیز با دکوراسیون تازه و متفاوتی روبرو میشوید. داشبورد و کنسول مرکزی شباهت زیادی به مدل X22 تازهوارد داشته و با تکیه بر چینش جدید، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دکمههای کنترلی روی فرمان و نوار قرمزرنگ دور خروجیهای سامانه تهویه جلوه بصری بهتری ارائه میکند. فضای هردو ردیف جادار بوده و بهراحتی پنج نفر را در خود اسکان میدهد. صندلیها، غربیلک فرمان و بخشهایی از پنل دربها با چرم و باقی قسمتها با پلاستیک نرم پوشیده شده است. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی سه نقطهای برای تمامی سرنشینان، سامانه نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)، چراغ روشنایی در روز (DRL)، حسگر پارک، سامانه کنترل باد لاستیک (TPMS)، دوربین دید عقب، تنظیم صندلی راننده و سرنشین کناری به ترتیب در ۶ و ۴ جهت، شیشه بالابر برقی برای هر چهار درب، پشتیبانی از تلفن همراه هوشمند، سانروف برقی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و دو حالت رانندگی مختلف اقتصادی (Eco) و اسپرت (Sport) هم برخی از امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد موجود هستند.
رانندگی
پشت فرمان X33 S تسلط خوبی به اطراف دارید. شیشه جلو، پنجرهها و آینههای جانبی بزرگ برقی دید مناسبی در اختیار قرار میدهند؛ البته اندازه مناسب ستون A نیز در این امر بیتأثیر نیست. به لطف ارگونومی خوب کنسول میانی و کنسول جلو دسترسی به ادوات مختلف بدون مشکل خاصی صورت میگیرد. برای روشن کردن خودرو باید سوییچ را در جای خود وارد کرده و بچرخانید. پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با صدایی خفیف بکار افتاده و آماده حرکت میشود. علیرغم شاکله کراساوور خودرو، رانندگی در محیطهای شهری آسان و راحت بوده و X33 S به میزان قابلقبولی تحت امر شماست. طول و عرض به ترتیب ۴۴۱۹ و ۱۷۶۵ میلیمتری این چینی خوشاقبال را به گزینه خوبی برای استفاده روزمره بدل ساخته که مخصوصاً در شهرهای شلوغ و پرترافیک همچون تهران ویژگی بسیار مهمی است.
داشبورد و غربیلک فرمان جدید حین رانندگی جذابیت بصری بیشتری داشته و اصلا باعث خستگی راننده نمیشود. فرمان نرم و سبک عمل میکند و با توجه به اندازه خودرو هیچگونه حس عدم کنترل به راننده القا نمیگردد. با بستن پنجرهها، تا حد زیادی از مزاحمت صدای بیرون کاسته میشود، اما صدای پیشرانه همچنان به گوش میرسد. صندلیها هم راحتی متوسطی ارائه میکنند و برای رفاه حال راننده در شش جهت مختلف قابل تنظیم هستند.
قلب ۲ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری چندان قوی و پرقدرت نیست اما برای استفاده معمولِ روزمره کافی به نظر میرسد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از خریداران X33 S فارغ از نام و نشان خاص یا اعداد و ارقام چشمگیر، تنها به دنبال خودرویی راحت و بیدردسر برای روزهای کاری و گشتوگذارهای آخر هفته خود هستند و یک پیشرانه کوچک با بازدهی متوسط برایشان کفایت خواهد کرد. درنتیجه اگر بازده فنی را با التفات به فلسفه تولید خودرو موردبحث و انتظارات غالب مشتریان بسنجیم، نمیتوان خرده زیادی بدان گرفت. این پیشرانه کوچک همچنین پتانسیل قابل قبولی برای مانورهای شهری داشته و در مواقعی مثل شتابگیریهای لحظهای یا عبور از سربالاییها تا حد زیادی رضایتتان را جلب میکند. از طرفی به فناوری زمانبندی متغیر دوگانه سوپاپها نیز مجهز شده که تأثیر بسزایی در بهبود مصرف سوخت و افزایش سرعت عمل مجموعه فنی دارد.
درمجموع باید گفت اِمویاِم X33 S یک کراساوور اندازه متوسط از دیار چین است. قبول دارم که محصولات این کشور فاصله زیادی با ایده آل دارند و گاهاً مالک را با مشکلات عدیدهای روبرو میسازند که رهایی از ایشان صبر ایوب میطلبد، اما در مورد X33 S قضیه کمی فرق میکند. طراحی ظاهری، کیفیت رانندگی و امکانات مختلف اتاق تا حد زیادی بهبود یافته و در مقایسه با نسلهای قبلی وضعیت بسیار بهتری دارد. پیشرانه، جعبهدنده و دیگر بخشهای مجموعه فنی همکاری و هماهنگی قابلقبولی با یکدیگر داشته و شرایط مناسبی برای رفتوآمدهای روزمره محیا میسازند. X33 S یک کراساوور فوقالعاده جذاب و اغواکننده نیست، اما درعینحال برای استفادههای معمول روزانه هیچچیز کم نداشته و با توجه به شرایط فروش منعطف مدیران خودرو، یکی از گزینههای خوب بازار کشور به شمار میرود.
- تناسب طراحی
- دید خوب و تسلط کافی به اطراف
- فضای جادار اتاق علیرغم ابعاد نه چندان بزرگ
- شرایط فروش مناسب و منعطف
نکات منفی اصلی:
- پدال گاز گُنگ
- عملکرد متوسط سامانه تعلیق
- ورود صدای پیشرانه به داخل اتاق
- نوع خودرو: شاسیبلند پنج درب، پیشرانه جلو
- ابعاد (طول/عرض/ارتفاع): ۴۴۱۹ × ۱۷۶۵ × ۱۶۵۱ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۵۱۰ میلیمتر
- اندازه لاستیکها: ۶۰/۲۱۵
- رینگها: ۱۷ اینچی آلومینیومی
- پیشرانه: ۱۹۷۱ سیسی چهار سیلندر / دارای ۱۶ سوپاپ
- ضریب تراکم: ده به یک
- حداکثر قدرت: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور: ۱۸۰ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
- جعبهدنده : ۵ سرعته دستی (تریم Comfortable) / خودکار CVT (تریم Luxury) با قابلیت تعویض دستی
- انتقال قدرت: محور جلو
- شتاب صفر یا یکصد کیلومتر بر ساعت: حدود ۱۳ ثانیه
- سقف سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
- تعلیق جلو: مکفِرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش
- تعلیق عقب: کشنده چندگانه با فنر پیچشی
- ترمزها: دیسکی (هر چهار چرخ) / مجهز به ABS و EBD
- وزن (کیلوگرم): ۱۴۵۵ (با جعبهدنده دستی) / ۱۴۱۲ (با جعبهدنده CVT)
- حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- قیمت نمایندگی: ۷۶.۷۰۰.۰۰۰ تومان برای مدل استاندارد و ۷۸.۷۰۰.۰۰۰ تومان برای مدل اسپرت
- قیمت بازار: بازه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان (بسته به شرایط خودرو)
ASA
۸ فروردین ۱۳۹۶این ماشین جثه کوچیکی داره
کنار پراید هم باهاش احساس حقارت میکنید
آریا
۸ فروردین ۱۳۹۶اتفاقا چثه ای نزدیک به توسان داره ولی هنر طراحی حجیم هیوندای باعث میشه توسان خیلی بزرگتر به نظر برسه
تو رده قیمتی خودش خوبه ولی مشکل اینه که تو رده قیمتی ماشین خوب وجود نداره
Pejman
۸ فروردین ۱۳۹۶فهمیدیم تو هم x33داری
ahmad
۹ فروردین ۱۳۹۶ترکیدم از خنده! دمت گرم :)
peyman
۸ فروردین ۱۳۹۶داداش امین شما که این همه تعریف این خودرو کردی خب مینوشتی دیگه چند ستاره ایمنی هم داره از اروپا و امریکا!!
Delport
۱۰ فروردین ۱۳۹۶پدال جان فی تبلیغ چنده این روزا؟؟؟؟؟
سامان اذری
۹ فروردین ۱۳۹۶قدرت 139 اسب بخار
در دور موتور 5750
یعنی واسه گرفتن حداکثر قدرت
باید دور موتور رو تا حد انفجار بالا ببری ???
Bavaria
۹ فروردین ۱۳۹۶توو همه ماشین های غیر توربو باید دورموتور رو خیلی بالا ببری تا حداکثر ((اسب بخار)) بدست بیاد که البته اصلا عیب نیست
.
ولی بیشینه ((گشتاورش)) در دور ۴۳۰۰ بدست میاد که این برای یک خودرو که ادعای شاسی بلند بودن داره، عیب به حساب میاد
ASTON MARTIN
۹ فروردین ۱۳۹۶مدل اولیه ی این خودرو افتضاخ بود… تعلیقش هم از تیبا و پراید خشک تر بود.. الان پیشرفت قابل ملاحضه ای کرده.. چون قیمتش نبست به قبل زیاد افزایش پیدا نکرده ولی کلیت ماشین خوب شده
بنظرم بزرگترین عیب هاش نداشتن ایربگهای جانبی و تعلیقه ضعیفه …
ADEL
۸ فروردین ۱۳۹۶من پشت این ماشین نشستم باید قیمت 40 تا 50 میلیونی داشته باشه نه بیشتر…
ASTON MARTIN
۹ فروردین ۱۳۹۶همه ی خودرو ها تو ایران سه برابره ارزششون قیمت دارن فقط این نیست
نویدی
۸ فروردین ۱۳۹۶کی دلش میاد هفتاد میلیون تومن پول بی زبون رو بده واسه این؟!!
بنزما
۹ فروردین ۱۳۹۶توی نقد پورشه کاین هم این همه تعریف ندیده بودم چه تعریفی از این لگن کردی دوست من
جواد
۸ فروردین ۱۳۹۶تنها نکته مثبت مدیران خودرو اول اشتغال زایی خوب برای کشور هستش دوم بروزرسانی خودروهاش البته فعلا فقط ظاهری فنی همون مدلهای قدیمی هستش مدیر چینی این مجموعه قول ایجاد شهرک صنعتی برای تولید قطعات برای افزایش داخلی سازی و کاهش قیمت داده که من به شخصه در مورد کاهش قیمت خوشبین نیستم ولی خوب بازم باعث اشتغالزایی میشه
Milad
۸ فروردین ۱۳۹۶کدوم اشتغالزایی!
همه چیزهاش از چین میاد و اینجا تنها سر هم میشه. یه چراغ مه شکنش هم اینجا درست نمیشه و برایکاهش درصد گمرک اینجا مونتاژ میشه وگرنه همین مونتاژش هم نبود. مدیران خودرو مال چینه و چین به اندیشه اشتغالزایی برای چینی هاست نه ایرانی ها.
Pejman
۹ فروردین ۱۳۹۶آشغال زایی میکنه نه اشتغال زایی
ونوم اف ۵
۹ فروردین ۱۳۹۶دمت گرم شایدم اشتغال زدایی
محمد رضا
۹ فروردین ۱۳۹۶چه اشتغال زایی داداش
تمام خودرو های چینی در کشور به صورتCKD. تولید میشن یعنی یه پیچش هم تو ایران تولید نمیشه حتی بدنشون هم اکثر مواقع رنگ شده میاد
کلن شرکت یه مدیر داره 3تا کارگر
کورش
۹ فروردین ۱۳۹۶حداقل اشتغالزایی این خودروها، همون مونتاژ نیم بند اونهاست. در این خصوص بهتر از خودروهای ساخته شده هستند که وارد میشن
اشکان
۸ فروردین ۱۳۹۶کلا ایران ایجوریه!خودمون دوچرخه درست حسابی هم نمیتونیم بزنیم…همش به تلاش و پیشرفت دیگران میگیم عاشغال عاشغال!هر چه قدر هم ملت بگن عاشغال و بی کیفیت و این جور چیز ها…عادم عاقل میگه عافرین به تلاششون…هرچند عالی نیست،خوب هم نیست،ولی متوسط که هست…!از نخاله های داخلی که بهتره!
اصغر
۸ فروردین ۱۳۹۶زباله ترین ماشین دنیاس مدل سری اولشو داشتم دیوونم کرد بس ک خرااب شد جون مادرتون برای سلامتیتون نخرید این زباله ها رو فقط یه اسباب بازیه ک بزرگش کردن شده خودرو
سینا
۹ فروردین ۱۳۹۶مدل 10 سال پیش رو نباید با مدل های جدیدترش مقایسه کرد ، می دونم در اصل همون مدل 2006 داره فیس لیفت میشه ولی بالاخره توی ده سال یه بهسازی هایی روش انجام شده
s.m
۸ فروردین ۱۳۹۶آشغالللللللللللللللللل .فقط میشه همینو گفت
ایران
۸ فروردین ۱۳۹۶شما در نظر بگیرید که کیفیت سرسیلندر و آلیاژ این ماشین بقدری پایین هست که در صورت بروز مشکلات موتوری قابل تراشکاری نیست و باید سرسیلندر تعویض بشه.کیفیت قطعات موتوری بسیار پایینی داره.قیمت لوازم هم بسیار بالا هست.باید با یکیشون برخورد داشته باشید تا متوجه عرایض بنده بشید.
حسن
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اتفاقا موتورش با کیفیته و خرابی نداره.در ضمن اگر سرچی در اینترنت و سایتهای انگلیسی کنید می فهمید چری یکی از بزرگترین سازندگان موتور در چینه و موتورهاش توسط avlاتریش طراحی و توسعه یافته و حتی در فیات لینا نصب شدند.avl برای دوج آمریکا هم موتور طراحی میکنه.
Amir.dp
۹ فروردین ۱۳۹۶این چینی ها هم کم کم دارند قدم های خوبی برمیدارند.اگه منصفانه به یک دهه خودرو سازیشون بندازی پیشرفت های قابل قبولی نسبت به خودروسازهای ما که عمر بیشتری دارند ،کردند.البته همین خودروها هم که در ایران هست فعلا خیلی ها نمی تونند بخرند .ما اگه با این مسئولین بی کفایت داخلی همینجوری پیش بریم ،خودروهای چینی مثل کره ایی ها ،برامون رویا میشند.انشاالله اینطور نشه.
sunmartin
۹ فروردین ۱۳۹۶بله قدم هاشون خیلی خوبه فقط با زباله خودروتولید میکنند بنازم به این قدم ? پول بابت چنین خودرویی که تلق هدلایت های جلو و عقبش از پوست تخم مرغ نازکتره و عملا پوسته سپرش مث جک s5 حالت کاغذی داره و با ضربه کمی شیرازه خودرو از هم میپاشه و تریم داخلیش بقدری کیفیتش پایینه که احساس مورد تمسخر قرار گرفتن به اشخاص دست میده با اون قیمت قطعات یدکی گران و کم یاب و بازار دست دوم راکد واقعا میشه قدم اای چینی ها اینجا فهمید
حسين وي
۹ فروردین ۱۳۹۶من نمیدونم بررسی های لکسوس با بنز لی ام و و موستانگ و میخونیم انگاری اونا آشغالن بعد اینارو میخونیم انگاری مکلارنن ?
saeed-m
۹ فروردین ۱۳۹۶و باز چینی!….. اگه چینی میزارین خوبشو بزارین مثلا امکانش بود بیشتر در مورد BYD تانگ مطلب بزارین که قراره بیاد. ممنون
datsun
۹ فروردین ۱۳۹۶شنیدم مصرف سوخت بالایی داره گفتن تا صدی ۱۶ تا ۱۷ درست میگن؟
کسی که این دست ماشینا رو میخره کلا چشمش رو همه چی بسته فقط میخواد یه به اصطلاح شاسی بلند داشته باشه فقط همین شاید اصلا هم از خریدش راضی نباشه من با این افراد برخورد داشتم، البته سلیقه ای هر کسی قابل احترامه
ali bayani
۹ فروردین ۱۳۹۶تو جاده مصرف صدی ۸.۵ داشت و تو شهر نهایت ۱۰.۵ نمیدونم این اعداد و ارقام از کجا در میاد…
حميد
۹ فروردین ۱۳۹۶اخه قیمت ماشینها خیلی بالا هست چاره چیه مجبورند بخرند
ali bayani
۹ فروردین ۱۳۹۶نمیدونم دوستان چه پدر کشتگی با ماشین های چینی دارن یک عده *** فقط میان میگن اشغاله در حالی که به جز عکس چیزی از این ماشین ندیدن یه عده دیگه هم که میگن قیمتش بالاست و از این حرفا خوب برادر من تو ایران کدوم ماشین قیمتش با لا نیست و عادلانه است که این باشه؟ مثلا الان سانتافه ۲۵۰ میلیونی ایا قیمتش خوبه؟ یا ال نود ۵۰ میلیونی؟
من نسل قدیم این خودرو رو داشتم و الان هم دو ماهه این ماشین رو تحویل گرفتم و به پولی که دادم راضیم نمیگم ماشین عالییه ولی حداقل به نسبت قیمت تو ایران ارزش خرید داره حداقل مدیران خودرو به خاطر نسل جدید ۲۰ تومن نکشید رو ماشینش تو سان که ۳۰ تومن کشید قیمتش خوبه حتما😐
نمیدونم بعضی از عزیزان با چه منطقی نظر میدن…
ونوم اف ۵
۹ فروردین ۱۳۹۶علی جون مبارک باشه ولی داداش مکلارن نیست که فقط عکسش رو ببینیم هر کوچه خیابونی بری میتونی ببینی
ali bayani
۹ فروردین ۱۳۹۶ممنونم
منم نگفتم مکلارنه ولی اون عده ای که با قاطعیت میگن اشغاله مشخصه که فقط به خاطر اسم چین اینجوری حرف میزنن و تا حالا از این ماشین استفاده ای نکردن…
ملاک نظرات کورکورانه افراده…
swedish arrogant tiger
۱۰ فروردین ۱۳۹۶علی دمت گرم .من خودم البته ماشین چینی ندارم که تعریف کنم ولی پیشرفت خودروسازی چین رو تحسین میکنم .و بنظرم ماشینای خوبی میزنه ک حداقل از پارس و سمند و پراید و فلان بهتره.بعضی دوستان هم که نمیدونم چرا فقط میگن چینی بده اشغاله فلانه …
ali bayani
۱۰ فروردین ۱۳۹۶قربونت داداش
اره واقعا بعضی ها حرف حق براسون سنگینه…
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۶علی اقا ماشین شما چراغ داخل کابینش با باز شدن در روشن میشه؟ مال ما فقط با کلید دستی روشن و خاموش میشه. هرچی گشتیم چیزی پیدا نکردیم.
شهریار
۲۰ فروردین ۱۳۹۶با سلام
من خودم دوسال قبل از منتقدهای خودروهای چینی بودم..با اینکه برادرم ۳۱۵ قدیمی رو داشت بعدش خودم ۳۱۵ جدید گرفتم…چند تا ایراد که مدل قدیمی داشت رفع شده بود…طراحی خودرو چه داخل چه خارج کلی تغییرات داشت و بدون افزایش قیمت با یه میلیون بیشتر من جدیدش رو خریدم… .به جز یکی دوتا ایراد کاملا ماشین خوبیه در قبال ۴۰ تومنی که من دادم
الان هم که ۴۵۰۰۰ تا کار کرده هنوز هیچ ایرادی مکانیکی نداره…نمایندگی هم فقط برای سرویس دوره ای میبرمش..
مصرفش هم بنا به نوع رانندگیم از ۵.۶ داشته تا ۷.۹….
ما که راضی هستیم از این ماشین… ندید بدید ماشین هم نیستم که بگم ماشین اولم بود و چیزی بارم نبود…
حميد
۹ فروردین ۱۳۹۶اخه دیدن نمی خواد وقتی خروجی اگزوزهاش پلاستیکیه و نمایشی به هر حال هر
خودم
۹ فروردین ۱۳۹۶یه عده فقط کارشون گیردادن به ماشین چینیِ.اینها آخه بوگاتی سوار میشند،چینی بهشون نمیسازه.کسی که 30-40 میلیون پول داره،توقع دارید بره بنز و تویوتا بخره.مجبوره بین آشغالهای تولید داخل که 10-20 سالِ داره تولید میشه و ماشین های چینی ،یکی و انتخاب کنه.دست دوم و هم حرفش و نزن که حداقل 150 هزار کارکرد و میشه خرید که البته طرف کیلومتر و دست میزنه،میشه 15 هزار.کدوم شرکتی الان مثل مدیران خودرو شرایط منعطف داره.میشه تویوتا اینجوری خرید ،آدرس بدید برم بخرم.میگید قطعاتش گرونه،کدوم ماشین درست حسابی مدنظر شما قصعاتش ارزونِ.
swedish arrogant tiger
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ماشین خوبیه .قدرتشم با توجه به اینکه جفت نیست خوبه .حداقل از بقیه کراس اوور و شاسی بلندای چینی قشنگ تره. تو این رده و قیمت انتخاب اول منه
ahmad
۱۰ فروردین ۱۳۹۶چش نخوری با این تحلیل فنی و انتخابت!!!
swedish arrogant tiger
۲۰ فروردین ۱۳۹۶اگه بد میگم چرا اینقد دیس لایک خوردی؟؟
حسن
۱۰ فروردین ۱۳۹۶این صحبتهایی که دوستان راجع به ماشینهای چینی میکنن قبلا” پدر بزرگای ما راجع به ماشینای ژاپنی و پدرای ما راجع به ماشینهای کره ای میکردند که زمان ثابت کرد چندان درست نبوده . به نظرم چین هم همون راهی میره که کره ژاپن رفتن منتهی با سرعت بیشتر . ضمنا” البته که آلمانی از ژاپنی و ژاپنی از کره ای و کره ای از چینی بهتره ولی آشغال فرض کردن هیچ کدومشون معقول نیست. باید تحسینشون کنیم که در مسیر درستی تلاش میکنن و دیروزشون از پریروزشون بهتره و فرداشون بهتر از امروزشونه .
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۶بزرگترین مشکل این ماشین کیفیت قطعات هستش درسته از خودروی ایرانی بهتره ولی در کل نسبت به بقیه کشور ها ضعیف تره مهمترین ضعفش هم خدمات پس از فروش و کمس قطعات مشکل فروش دست دوم هستش
محمد
۱۴ فروردین ۱۳۹۶موندم بعضی ها نظر میدن مثلا. یه سوال دارم از اون ها امروز با 60 تا 70 میلیون چه خودرویی میشه خرید؟
اگر پورشه یا بنز یا بی ام دبلیو میشد خرید یا ژاپنی و …قبول دارم نظراتی رو که میدن. همه هم این ها رو انتخاب می کردن. یکم منصفانه نظر بدین.
در ضمن از سال 90 به بعد 405 دارم. قبلش سمند و پارس داشتم. البته سوار نسل قبلی این خودرو شدم. ولی کلا خودروی چینی نداشتم.
aajtomcat
۱۷ فروردین ۱۳۹۶با سلام خدمت تمامی دوستان نظر هر دو طرف قابل احترام هستش خوب واقعا توو این رنج قیمت وتوو این کلاس خدا وکیلی چه ماشینی هست که مردم با قدرت متوسط رو به بالا بتونن بخرن خوب معرفی کنن دوستان نه اینکه توو ایران اونقدر تنوع ماشین داریم موندیم چی انتخاب کنیم هر کس باید به اندازه جیبش تصمیم بگیره دوستان هم که نظر دادن آشغاله حتما دارن bmw سوار میشن میگن آشغاله خوب کسی کسی رو مجبور نکرده چینی بخره یا چیزه دیگه ولی قرار دادن تجربیات در موردهر چیز کار خوبیه ولی خدا وکیلی اونا دارن سعی میکنن چیز بهتری تحویل مشتری بدن نه ما که داریم در جل میزنیم
امین
۵ تیر ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان گرامی
اولا هر کس هر خودرویی با هر قیمتی که میخواد بخره به خودش مربوطه
دوما عزیزانی که از خودروی چینی بد تعریف میکنن احتمالا اروپا زندگی میکنن و از خودروهای چینی خوششون نمیاد
آخه عزیزان من الان اکثر لوازمی که ما توی منزل استفاده میکنیم چینی هست در ضمن صنعت خودروی چین به شدت رو به رشد هست و ماهایی که تو ایران زندگی میکنیم داریم احساس میکنیم هر روز یه ماشین خاص با آپشن ها و ظاهر خاص داره تولید میکنه ولی ایران چی ؟؟؟؟
خودتون حساب کنید پژو و سمند و پراید چند ساله که داره تولید میشه و هیچ پیشرفتی هم نداشته الان هم به همین خاطر اکثر مردم خودروی چینی رو انتخاب میکنن که حداقل ظاهر و آپشنش فرق کنه والا من که دیگه از تولیدات داخلی خسته شدم
ای لیا کیانی
۶ آبان ۱۳۹۶من دو ماهه گرفتم این ماشین رو. منم تا سه ماه قبل میگفتم ماشین ساخت داخل آدم بگیره ولی چینی نخره. ذهنیت همیشه نسبت به ماشین چینی منفیه تا زمانی که خودت هم بخری. در ضمن چین ساکن نمونده و به سمت جلو حرکت کرده و هر روز به روزتر شده و این رو میشه تو نسل های جدید خودرو چینی دید. من که راضی هستم. مسیر کارم سمت زنجانه و هفته ای دوبار میرم. من قبلن سمند داشتم و الان تو این ماشین به این نتیجه رسیدم قبلن اصلن ماشین سوار نمیشدم. راحتی سواری و آسایش تجهیزات جانبی فوق العاده ست. بله قطعن مثل ماشین کره ای نیست همونطور که ماشین کره ای مثل ماشین ژاپنی نیست. دقیقن همین ذهنیت درباره خودروهای کره ای هم وجود داشت. برگردید اوایل سالهای دهه هفتاد رو مرور کنید که چند خودور کره ای تو تاکسی رانی وارد شد و خیلی هم راضی نبودن ازش ولی الان کیا و هیوندا وارد صف اول خودروسازها شدن. چین هم همینه. پنج سال دیگه بازار خودرو رو تو دستش می گیره.
در نهایت اینکه خرید خودرو صفر ولو داخلی بهتر از خرید خودروی دست دومه.