من مطمئن نیستم که این مسئله دقیقاً کی رخداده است اما در ۱۵ سال گذشته، تراک پیکاپ ها بیش از اینکه ابزاری برای کار باشند، اسباب لوکستری شدهاند. هیچ تراکی بهاندازهی لینکلن بلک وود این سیگنال را دریافت نکرده است. فورد F-150 با درب عقب فرانسوی و فضای بار فرش شده که در مواقع ضروری بهعنوان صندوق ۷۵۰ لیتری عمل میکند.
البته بلک وود به اندازهی فورد در امر فروش موفق نبوده است. اگرچه که خریداران، لوکس بودن را درک نکردند اما حداقل چیزی میخواستند که بتواند کاری انجام دهد؛ بنابراین فورد به پای تخته برگشت و با طراحی لینکلن MARK LT به میدان پای نهاد که دوباره خوب کار نکرد! در این زمان فورد شاهد موفقیت رقیب خود یعنی جی ام سی سیرا دنالی بوده است که در واقع قیمتی بیش از تریم لوکس سیرا دارد و در این هنگام یک نفر در فورد ایدهای را مطرح کرد که باید تریم لوکستری به خط تولید F-150 اضافه شود. من یک هفته را با فورد F-150 Limited 4*4 2016 سپری کردم، تراکی که شاید لوکسترین خودروی سگمنت باشد. بالاترین تریم F-150 که لیمیتد است جای مدل پلاتینیوم را گرفته است و ویژگیهای استاندارد بیشتری را نشان میدهد و همانطور که گفته شد، بیش از کار روی لوکس بودن تمرکز کرده است. این مدل که تنها بهصورت چهار درب SuperCrew و پیشرانهی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و توئین توربو در دسترس است (شما میتوانید مدل پلاتینیوم را با پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری انتخاب کنید)، با رینگهای منحصربهفرد ۲۲ اینچی، جلوپنجره و دستگیرهی درهای جلا دادهشده از مدل پلاتینیوم متمایز میشود. جزئیات جالب دیگری نیز وجود دارند که باعث هر چه بهتر شدن خودرو میشوند از جمله مونوروف پانورامیک و پکیج تکنولوژی که بهصورت استاندارد وجود دارند. همچنین شما میتوانید آپشن های زیادی ازجمله سیستم چهارچرخ محرک، پلهی درب پشتی، پلههای کناری و پکیج بکسل کردن تریلر را سفارش دهید. پیشرانهی ۶ سیلندر اکوبوست این خودرو ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ پاوند فیت گشتاور تولید میکند و با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک همراه شده است.F-150 Limited در مدتزمان ۵.۸ ثانیه بهتندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴.۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۱.۹ کیلومتر بر ساعت طی میکند. این تراک عظیمالجثه رکورد ۳۴.۷ متر را در تست ترمزگیری از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت بر جای میگذارد. تست فیگور اِیت نیز در ۲۷.۲ ثانیه و با شتاب جی متوسط ۰.۶۳ ثانیه صورت میپذیرد. در مقام مقایسه با پیکاپ های رقیب، پرفورمنس F-150 این خودرو را تقریباً در صدر قرار میدهد. فورد در زمینهی همهی آیتمهای پرفورمنس از رم ۱۵۰۰ Laramie با پیشرانهی Hemi، تویوتا توندرای ۸ سیلندر و شورلت سیلورادوی ۸ سیلندر LTZ پیشی میگیرد. تنها پیکاپی که در برابر F-150 Limited قد علم میکند جی ام سی سیرای دنالی است. آخرین مدلی که ما تست کردیم مدل چهارچرخ محرک crew cab 2016 بود که به پیشرانهی آپشنال ۶.۲ لیتر مجهز بوده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پاوند فیت گشتاور را در دسترس قرار میدهد و به گیربکسی ۸ سرعته و اتوماتیک مجهز است. ازنظر شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت هر دو خودرو یکسان هستند اما در تست مسافت ۴۰۰ متر، دنالی با زمان ۱۴.۲ ثانیه و سرعت ۱۵۶ کیلومتر بر ساعت پیش میافتد؛ اما F-150 در آزمونهای ترمز گیری و هندلینگ از رقیب خود جلو میزند. سیرا دنالی به ۳۹.۳ متر فاصله نیاز دارد تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون برسد و آزمون فیگور اِیت نیز در ۲۷.۸ ثانیه و شتاب جی متوسط ۰.۶۳ به پایان میرسد. چون در آپارتمان شهری خود زندگی میکنم (کسی که میتواند پیکاپ ۶۷۵۶۰ دلاری بخرد، مطمئناً به یک نفر پول میدهد تا اشیای سنگین را بلند کند!) نتوانستم توانایی حمل بار و کشش این تراک را تست کنم اما مطمئن باشید که این تراک کاملاً تواناست! خودروی ما میتواند ۶۶۲ کیلوگرم بار را حمل و نزدیک ۵ تن را بکشد! من به همراه خانواده لسآنجلس را بهمنظور یافتن طبیعت زیبا ترک کردم. در جادههای باز، F-150 Limited یک خودروی کاملاً قوی است. پیشرانهی ۶ سیلندر اکوبوست هنوز هم یک هیولاست و همیشه میغرد. برخلاف رقبا که به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک روی آوردهاند، گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک فورد شما را تشنهی دندههای بیشتر نگه میدارد. این گیربکس بهصورت هوشمندانه از منحنی گشتاور استفاده میکند و تعویضهایش سریع است و هرگز در دندهی اشتباهی گیر نمیکند. با طی بیش از ۴۸۰ کیلومتر راه که عمدتاً جادههای بزرگراهی بودند، من به مصرف سوخت متوسط ۱۵.۳ لیتر در صد کیلومتر دستیافتم. رتبهبندی EPA برای مصرف سوخت این تراک ۱۴.۷/۱۰.۶/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. برای آنهایی که قطرهقطرهی سوخت برایشان ارزش دارد، بهتر است که نگاهی به پیشرانهی اکودیزل رم داشته باشند. فرمان پذیری خودرو همانند یک تراک است (شگفتزده شدید؟!) حتی در راههای باریک فرمان توزیع وزن خوبی دارد و صریح و دقیق است. سواری F-150 نیز همانند یک تراک است. سواری خودرو غیرقابلاعتراض است اما کمی شلوغ است، مخصوصاً در مقایسه با سواری مگنتیک سیرا دنالی یا سیستم تعلیق پیچشی و هوایی رم ۱۵۰۰. در جادههای ناهموار فورد لرزش و حالت شناوری دارد که چندان موردقبول نیست و رینگهای ۲۲ اینچی و ظاهر زیبا و سفیدرنگ قطعاً هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمیکنند.قیمت پایه: ۶۳۳۹۰ دلار
قیمت در هنگام تست: ۶۷۵۶۰ دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،۵ سرنشینه، تراک چهار درب
پیشرانه: ۳.۵ لیتری/۳۶۵ اسب بخار قدرت/۴۲۰ پاوند فیت گشتاور/ ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه و توئین توربو
گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک
وزن خودرو: ۲۵۱۲ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع: ۵.۸۹/۲.۰۲/۱.۹۶ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۵.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر: ۱۴.۵ ثانیه با سرعت ۱۵۱.۹ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۷۸ جی (متوسط)
مصرف سوخت تخمینی EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): ۱۴.۷/۱۰.۶/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: motortrend
امیر.عارف
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من عاشق این نوع از ماشینهام مخصوصا f150 با روح روان آدم بازی میکنه
Ali2240
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان راهنماییم کنید
اینو بخرم یا وانت شوکا ؟
amin
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵علی جان آریسان بگیر
یک تیر و دو نشان!
هندلینگ و کیفیت سواری فوق العاده 405 همراه با قابلیتهای بهترین تراک های روز دنیا!
نخند!
تولید ملیه شوخی که نداره!!!!
احسان آرسنالی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من اینو داشته باشم تا یه هفته فقط واسه دستشویی ازش پیدا میشم
Sina
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کن با این بری لب جاده گوجه خیار بفروشی، عجب کلاسی داره، یعنی کلاس فروشندش از وزیر نفت بیشتر میشه
(*مهرداد*)
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵علاوه بر قدرته فوق العادش داخله کابین عین یه هواپیما ابهت داره ..
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ای ولا فورد که سری اف اون 35 ساله پرفروش ترین ماشین امریکاس
واقعا حق دارند مردمی که این خشگل ها رو به رقبای غیر امریکاییشون ارجعیت میدن
واقعا امریکاییا استاد در تولید هر ماشینی به خصوص هیولاهای مثل سری اف
سیلورادو . رم و سیرا این سبک ماشین هستند و امار فروششون موید این مطلبه
بهنام طیبی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مشخصات فنی خوبی داره بخصوص شتاب خیلی خوبی داره 0 تا 96 – 5.8 ثانیه است
احمد باقری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا این تراکها رو خیلی غول میسازن، نمای جلوی بسیار با کلاسی دارن.
fcmz
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان یه سوالی که همیشه فکر منو مشغول کرده اینه که نیسان ابی (جونیور) توانایی حمل 3.5 تن بار رو داره هر چند بنده گاهی اقات 4 تن رو هم دیدم اما فور f150 فقط 665 کیلو یه کم تو ذوق میزنه چه جوریاس ؟
کلا تمام وانتهای امروزی همین جورین.
موسسه پینه مونده
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵آمریکا فقط در تولید ماشین های پرقدرت و کم بازده در مصرف سوخت ماهر هستند و این هم به خاطر روحیه ی وحشی و جنایتکارشونه که از دوران گاوچرانی و هفت تیر کشی های تگزاسی به ارث بردن.
British
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دداشم اگه تو ایران بیاد فکر میکنم حداقل یه ده تنی بهش بزنن چون تو ایران به قیافه ماشین نگاه میکنن ,, به سیسی پی سی و قدرت موتور اینجور چیزا کار ندارن
البته اگه من باشم همون 665 رو نمزنم
حمیدرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چقدر موتوراشون پرمصرفن با قیمت بنزین تو امریکا من نمی فهمم چرا بازم ماشینای پرمصرف طرفداراشون کم نمیشه
moein
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵یهنی جون می ده یه طبیعت گردی حرفه ایی
از شمال و جنگلاش تا کرمان یزد و کویرش تا جنوبو آب و هوای شرجیش خراک این ماشینه
نت
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵فورد f 150 زیباترین و بهترین وانت دنیاست.ای کاش چراغ جلوش یه تیک اهن وسطش قرار داره این تیکه اهن وجود نداشت.من نمیدونم چرا فورد اومده چراغ جلوش تیکه اهن گذاشته و چاغ رو دو تیکه کرده؟این مدل چراغ خیلی زشته.باید چراغ جلوش مثل مدلهای قدیمی فورد یه تیکه و یکپارچه بود .من نمیدونم چرا فورد همچین کاری رو انجام داده؟چراغ جلوش یباست فقط اون اهن وسطش زشتش کرده.
نت
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵یه مشکل دیگه f 150 شیشه جلوش هست که نسبت به شیشه درب عقب اومده پایین .منظورم زیر اینه جلو یه کم قوص داره و اومده پایین تر نسبت به شیشه درب عقب و این زشته و طراحی روبد کرده.چراغ جلو او تیکه اهن جلو پنجره که تو چراغ گذاشته و شیشه جلو بزرگترین مشکل f 150 هست.به غیر از این دو مشکل طراحی دیگر این وانت هیچ مشکلی نداره.