وقتی صحبت از تراکم قدرت و خروجی خالص میشود، به نظر میرسد که در حال آنالیز دقیق ویژگیهای یک خودرو برای شرکت در مسابقات هستیم. از سوی دیگر، مقایسه همین ویژگیها در خودروهای مختلف، نشان از دستیابی به تکنولوژی و توان فنی مهندسین شرکتهای مختلف است.
در بخش پیشین این مقاله، ۱۵ خودرو با بالاترین نسبت قدرت تولیدی به هر لیتر حجم موتور با تنفس طبیعی را معرفی کردیم. در این بخش به سراغ پیشرانههای پرخوران میرویم. یعنی خودروهایی با سیستمهای توربوشارژر و سوپرشارژر که تزریق سوخت و هوا به سیلندرهای آنها با فشاری بسیار بالا صورت میگیرد. تنها اتومبیلهایی در لیست ما حضور دارند که مجهز به موتور پرخوران (سوپرچارجر/توربوچارجر) بوده و در بازار آمریکا بهعنوان مدل سال ۲۰۱۵ به فروش برسند. برای طبقهبندی کردن اتومبیلها هم کافی است مقدار اسب بخار تولیدی اتومبیلها و حجم موتور هرکدام از آنها را بدانیم.
۱۵ – فراری کالیفرنیا T
مشخصات موتور: ۳.۹ لیتر / ۵۵۳ اسب بخار قدرت / ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر V شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۱.۸ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۵۰۰ دور در دقیقه
فراری F40 با موتور دو توربو ۲.۹ لیتری و ۴۷۰ اسب بخاری خود، یکی از قابلاحترامترین ساختههای فراری تاکنون است . اگرچه مدل F40 دارای نسبت اسب بخار بر لیتر فوقالعاده ۱۶۲.۴ میباشد که از عدد مربوطه به فراری کالیفرنیا T بهتر است اما کالیفرنیا T نسبت به F40 دارای ۸۲ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۷۷.۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری میباشد.۱۴ – بنتلی کانتیننتال GT3-R
مشخصات موتور: ۴ لیتر حجم / ۵۷۲ اسب بخار قدرت / ۷۰۲.۳ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر V شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر:۱۴۳ اسب بخار (۱۴۸ اسب بخار در حالت اوربوست ۱۵ ثانیه ای)
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۰۰۰ دور در دقیقه
کمپانی بنتلی برای شرکت در مسابقات، دستی بر سر و روی مدل نان آور خودش یعنی کانتیننتال کشیده و صندلیهای عقب را هم حذف کرده است. مادامیکه که مدل GT Speed با ۶۲۶ اسب بخار قدرت موجود است، نمیتوان GT3-R دو نفره را قویترین بنتلی نامید. اما GT3-R از نظر نسبت اسب بخار بر لیتر بهترین عملکرد را در میان محصولات بنتلی دارد.۱۳ – نیسان GT-R
مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۵۴۵ اسب بخار قدرت / ۶۲۷.۷ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر V شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۳.۴ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۴۰۰ دور در دقیقه
صحبت در مورد نیسان GTR صحبت در مورد پیشرفت است مدل GT-R R35 طبق تعهدی از جانب نیسان، هرساله تحت بروز رسانی قرار میگیرد. وقتیکه اولین سری از نیسانهای GT-R در ژوئن سال ۲۰۰۸ بهعنوان مدل ۲۰۰۹ به فروش رسیدند این مدل تنها ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت گفتیم که صحبت در مورد پیشرفت است.۱۲ – میتسوبیشی لنسر اوولوشن
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۱ اسب بخار / ۴۰۶.۷ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۵.۵ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۵۰۰ دور در دقیقه
بعد از عرضه ۱۰ نسل (در آمریکا فقط ۳ نسل عرضه شده) مدل لنسر اوولوشن در اواخر سال جاری با یک مدل تازهنفس جایگزین خواهد شد و هنوز اطلاعی از میزان اسب بخار مدل فوق اطلاعی در دست نیست اما به نظر میرسد کسب رتبه ۱۲ برای طرفداران میتسوبیشی خوشایند باشد.۱۱ – فولکس واگن گلف R
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۲ اسب بخار قدرت / ۳۷۹.۶ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۶ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۴۰۰ نیوتن متر
اتومبیل Golf R32 مدل ۲۰۰۴ در زمان خود یک مدل اسپرت کامپکت بسیار جذاب بود مدل نام برده شده به یک موتور ۳.۲ لیتری V6 با قابلیت تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت در ۶.۲۵۰ دور در دقیقه و همچنین سیستم چهارچرخ محرک مجهز بود. اکنون با گذشت یک دهه و با گسترش استفاده از توربوچارجر و سیستمهای پرخوران، Golf R مدل ۲۰۱۵ بهطور قابلملاحظه ای سریعتر و مقرون به صرفهتر از مدل ۶ سیلندر یک دهه پیش است.۱۰ – آئودی S3
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۲ اسب بخار قدرت / ۳۷۹.۶ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۶ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۴۰۰ نیوتن متر
آئودی S4 مدل سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ که هم سایز مدل فعلی S3 میباشد، اطلاعات اجمالی از آنچه کمپانی آئودی در آن زمان بهعنوان سری S به بازار عرضه میکرد را نمایان میکند. آئودی B5 S4 به یک موتور دو توربو ۲.۷ لیتری، ۳۰ سوپاپه V6 مجهز بود که ۲۵۰ اسب بخار را در دور موتور ۵.۸۰۰ تولید میکرد. اما آئودی S3 مدل سال ۲۰۱۵ با دو سیلندر کمتر، ۱۴ سوپاپ کمتر و تنها یک توربو، ۴۲ اسب بخار بیشتر را در دور موتور ۵.۴۰۰ تولید میکند.۹ – پورشه ۹۱۱ توربو S
مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۵۶۰ اسب بخار قدرت / ۶۹۹.۶ نیوتن متر گشتاور / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر تخت
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۷.۴ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۵۰۰ دور در دقیقه
موتورهای پرخوران به لطف کمپرسورهای خارجی که فشار سیلندرها را افزایش میدهند، قادر به تولید قدرت بیشتری با حجم موتور کمتر هستند . فشار بوست توربو این مدل پورشه ۱۷.۴ Psi است که بهطور موقت به ۱۹.۶ psi هم میرسد.۸ – بوگاتی ویرون سوپراسپرت / گرند اسپرت ویتسه
مشخصات موتور: ۸ لیتر حجم / ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت / ۱۴۹۹ نیوتن متر گشتاور / چهار توربوچارجر / ۶۴ سوپاپه / ۱۶ سیلندر W شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۷.۹ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۴۰۰ دور در دقیقه
بعضیها معتقدند که ویرون، مشهورترین خودرو فرانسوی تمام دوران است و باور این جمله به میزان فرانسه دوستی شما بستگی دارد. میزان قدرت موتور ویرون در واحد متریک، ۱۲۰۰ اسب بخار است (که بر اساس واحد اروپائی برابر با ۸۸۲ کیلووات میباشد) در هر حال میزان قدرت تولیدی به ازای یک لیتر از حجم موتور ویرون عدد بهواقع بالائی است. در حدود ۱۵۰ اسب بخار بر لیتر.۷ – ولوو S60
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۰۲ اسب بخار قدرت / ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر و سوپرچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۱ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۷۰۰ نیوتن متر
موتور ۲ لیتری و چهار سیلندر ولوو S60 از سیستمهای پرخوران ترکیبی (سوپرجارجر + توربوچارجر) بهره میجوید. سوپرچارجر برای دورهای پائین موتور و توربوچارجر هم برای دورهای بالای موتور تدارک دیده شدهاند و تمام ۳۰۲ اسب بخار قدرت موتور به چرخهای جلو منتقل میشوند.۶ – ولوو XC60
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۰۲ اسب بخار قدرت / ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر و سوپرچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۱ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵.۷۰۰ نیوتن متر
بزرگترین تفاوت میان s60 t6 drive –e و xc60 t6 drive –e چیست؟ جواب این است که مدل s60 بیشینه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری خود را در دور موتور ۱.۸۰۰ دور در دقیقه تحویل میدهد در حالی که xc60 همان گشتاور را در دور موتور ۲.۱۰۰ تحویل میدهد.۵ – نیسان GT-R نیسمو
مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۶۰۰ اسب بخار قدرت / ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر وی شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۷.۹ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۸۰۰ دور در دقیقه
ظرفیت بالاتر توربو ها به علاوه ۴۰۰ دور در دقیقه دوران بیشتر و بهتر شدن ساز و کار جرقهزنی موتور، همگی باعث شدهاند تا GT-R نیسمو به اندازه ۵۵ اسب بخار آر تیپهای پریمیوم و Black Edition قویتر باشد. اگر این قدرت اضافه کافی نبود در این صورت میتوان به اسپویلر فیبر کربنی عقب که نمای یک ماشین سریعتر را یادآوری میکند، اشاره کرد.۴ – مک لارن ۶۵۰S
مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۶۴۱ اسب بخار قدرت / ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر وی شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۶۸.۷ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۲۵۰ دور در دقیقه
اگر رتبهبندی ما بر اساس گاز CO2 تولیدی به ازای هر اسب بخار قدرت موتور میبود، موتور M838T مک لارن، بهترین موتور این لیست میشد در واقع موتور M838T مک لارن ۶۵۰S به ازای هر اسب بخار قدرت در هر یک کیلومتر تنها ۰.۴۲ گرم گاز CO2 تولید میکند (۲۶۹ گرم در هر یک کیلومتر به ازای ۶۴۱ اسب بخار قدرت) این نتیجه خوبی برای شرکت سازنده سوپراسپرت افسانه ای ۱۲ سیلندر F1 و با پشتوانه قوی در مسابقات فرمول ۱ میباشد.۳ – مرسدس بنز CLA45 AMG
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۵۵ اسب بخار قدرت / ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۷۷.۵ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۰۰۰ دور در دقیقه
CLA45 AMG اتومبیل کوچکی است، اما در راستای انجام وظایف محول شده بر روی دوشش از یک موتور بزرگ به بهترین نحو بهره میگیرد. منظورمان از بزرگ، اندازه فیزیکی موتور نیست بلکه دلیلش لقبی است که از جانب مرسدس به موتور آن داده شده یعنی ” قویترین موتور چهار سیلندر تولید شده در جهان ” البته میتسوبیشی لنسر اوو FQ-440 MR هم مدعی این عنوان است ولی فقط ۴۰ دستگاه از آن ساخته شده و همگی آنها مدتها قبل به فروش رسیدهاند.۲ – مرسدس بنز GLA45 AMG
مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۵۵ اسب بخار قدرت / ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندرخطی
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۷۷.۵ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶.۰۰۰ دور در دقیقه
نکته عجیب در مورد این کراس اوور این است که شما میتوانید اسپویلر عقب مسخره و اسپلیتر جلو و همچنین دوربین دید عقب ۴۵۰ دلاری را برای آن سفارش دهید. اما عجیبتر این است که این خودرو خود را بالاتر از غول های سوپر اسپرت قرار داده است.۱ – مک لارن P1
مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۷۲۷ اسب بخار قدرت / ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر وی شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۹۱.۳ اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۳۰۰ دور در دقیقه
با توجه به حجم موتور ۳.۸ لیتری مدلهای ۶۵۰S و P1 ممکن است برای بسیاری سؤال پیش بیاید که آیا هر دو اتومبیل از انجین مشترک بهره میبرند؟ جواب منفی است. کد انجین پی وان ، M838TQ میباشد که برای هماهنگی بهتر با موتور الکتریکی ۱۷۶ اسب بخاری، دارای بلوکهای خاصی میباشد. در ضمن انجین استفاده شده در P1 بیشینه گشتاور خود را در ۴.۰۰۰ دور در دقیقه تحویل میدهد که نسبت به ۶۵۰S، ۲.۰۰۰ دور در دقیقه کمتر است آخرین تفاوت این است که موتور P1 در حالت بنزینی قادر به تولید ۸۶ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به موتور ۶۵۰S میباشد.
REZA
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من 911 و لنسر و گلف ار رو ار همه بیشتر دوست دارم
البته از نیسان جی تی ار هم بدم نمیاد
M5
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مکلارن P1 چه بدنه خوفی دارهااا !!
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳واقعا با همه چیز CLAحال می کنم ولی حیف که مثل بقیه ی بنزا دف عقب نیست
از لنسر هم خوشم می اد ولی مدل2000اوو نه اینایی که تو ایران داریم
امیرحسین (Lion26)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شما از روی علاقه قضاوت می کنید،اگر بقیه برندها از بنز بهتر باشند،باز هم شما می گید بنز.
من ولوو و بوگاتی را بیشتر از بقیه دوست دارم.
Just France.
شایان
۲۷ بهمن ۱۳۹۳امیرحسین (Lion26) شما هم عاشقه فرانسه نیستسد بیشتر ضدآلمان هستید شماهم هروقت بنز با اختلاف برتره میای میگی بنز بدتر از همست کلا با آلمان مشکل داری
E 36
۲۸ بهمن ۱۳۹۳بنز شاهکاره ، از موتور 2 لیتری 355 اسب میگیره !!
Ahmad..F12
۲۸ بهمن ۱۳۹۳e36 جان
همین CLA در نسخۀ براباس 400 اسب خروجی داره
که در واقع میشه 200 اسب بخار به ازای هر 1 لیتر
یعنی رتبۀ 1، حتی بالاتر از P1
فورد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اونا کجان و ما اندر خم موتور پیکان مانده ایم
سامورایی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳Only GTR
جی تی ار
۲۷ بهمن ۱۳۹۳Just me and finish……
shahryar
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اصن ذوق میکنم،وقتی اسم نیسانو میشنوم!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز منظورتون نیسان گاوی نبود که…!!!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳منم همینطور…
اما من وقتی اسم نیسان گاوی را میشنوم اینطور میشوم!!!
shahryar
۲۸ بهمن ۱۳۹۳نه منظورم اون نبود :D
اما نسبت به نیسان گاوی یه حسی دارم که اونم حس خطره،بم میگه که فقط از سره راحش بکش کنار،تا شاید زنده بمونی D: D:
-
۲۳ دی ۱۳۹۵من با نیسان گاوی خیلی حال میکنم ۲.۴ لیتر ۱۰۰ اسب بخار یعنی به ازای هر لیتر ۴۱.۶۶ اسب بخار
در ضمن پیکان بهتره ۱.۶ لیتر ۶۴ اسب بخار یعنی به ازای هر لیتر ۴۰ اسب بخار
واقعا ایران خودرو و سایپا شاهکارن
MOHAMAD TBAG
۲۷ بهمن ۱۳۹۳جای سلطان خالیه …….
در کل خدایی نیسان gt عالیه ….
تو most wanted خیلی از غول ها رو زمین زدم باهاش ….
AliZeus
۲۷ بهمن ۱۳۹۳جای سلطان خالیه…خدایی نیسان عالیه :D
ایول به خیلی از ماشینای کم ادعا که اومدن و با امثال بوگاتی و مک لارن تو لیست قرار گرفتن.
MOHAMAD TBAG
۲۷ بهمن ۱۳۹۳:D
شاهین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳فریدجان ممنون از مقالت،پاینده باشی داداشم.
حیف که BMW نیست اما چیزی از ارزش هاش کم نمیشه! :)
Powered by M…
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شاهین جان داداش BMW همیشه تکه! ;)
هیچی از ارزش هاش کم نمیشه.نه تنها BMW بلکه خیلی کمپانی های دیگه هم میتونستن اینجا باشن اما این قدر قدرت گرفتن از موتور هم رو استهلاک خودرو تاثیر میذاره به نظرم شاهین جان همین موضوع میتونه بیانگر استهلاک کمتر BMW باشه.(دوستان بد برداشت نکنن همه ی این خودرو های حاضر در لیست شایسته و لایق اند)
در کل خیلی ارادت داریم شاهین جان!
شاهین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مخلصم باربد جان،دقیقا همینجوری هستش که شما می فرمایی.
BMW شصت و سه بار برنده ی جایزه ی بهترین موتور سال شده!
.
.
.
.
.
الکی اینا هم نداریم! خیلی هم عالی و راستکی! :)
فرید حنیفه زاده
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت شاهین عزیز
شاهین جان همون طوری که شما هم عقیده دارید نبودن ب ام و در چنین لیستی به هیچ وجه از ارزش های این ماشین کم نمیکنه . در واقع بحث طرفداری ورای حضور در چنین لیست هایی هست که البته نباید به حدی برسه که تبدیل به تعصب بشه . البته باید از ته قلب به تک تک ماشین هایی که تونستن در این لیست قرار بگیرند آفرین گفت .
بنده هم به نوبه خود یکی از کوچکترین طرفداران ب ام و هستم ولی به هیچ وجه تعصب روبرند ب ام و ندارم و در پایان از جمله ای که خود شما دوست عزیز قبلا از اون استفاده کردید ، استفاده میکنم
” درود بر ماشین خوب ” و درود بر دوستان خوب
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شرمنده فرید عزیز!فراموش کردم بابت مطلب خوبت تشکر کنم.
شخصاً ارادت خاصی به مطالب همراه با بیان شیوای شما دارم فرید جان! ;)
فرید حنیفه زاده
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت باربد عزیز
خواهش میکنم باربد جان ، منم ارادت خاصی به دوستان با اطلاعی مثل شما دارم . ☺
صادق
۲۸ بهمن ۱۳۹۳راستی فرید جان من اصلا حواسم نبود، مرسی بابت مطلب عالیت
فوق العاده بود.
Ahmad..F12
۲۸ بهمن ۱۳۹۳فرید جان خسته نباشی داداش
مطلب خوبی بود لذت بردم
ali mtr
۲۷ بهمن ۱۳۹۳البته شاهین جان i8هم به ازای هر لیتر 152hp قدرت تولید میکنه
ولی نمیدونم چرا این جا نیست با تشکر از فرید جان بخاطر مطلب خوبش
ارادت مند همه ی دوستان
fs
۲۷ بهمن ۱۳۹۳خودروهای آلفارومئو هم میتونست تو لیست باشه آلفا جولیتا با موتور 1.4 که از پراید کمتره 170 اسب تولید میکنه.
mobin
۲۷ بهمن ۱۳۹۳سخت نگیر رفیق…
—————-
کسی که عاشق ی ماشین باشه کاری به اسب و گاو و قیافش از نظر بقیه نداره.
صادق
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود
واقعا جا داره یه کف مرتب برای مکلارن بزنیم، خارق العاده کار کرده
فراری ۴۸۸ هم میتونه توی رده ی ۴ام بایسته، (البت میدونم مال ۲۰۱۶ هستش، کلی گفتم)
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من نمیدونم چرا دیسلایک دادن من تاحالا نظر غیر منطقی از صادق جان ندیدم و این دیسلایک ها میتونه خیلی جای بحث بذاره. هر چند مهم نیستن ولی انگیزه این کار خیلی جالبه دونستنش :D
من تا حالا دیسلایک ندادم به کسی مر اینکه واقعا نظر غیر منطقی.
:D
صادق
۲۸ بهمن ۱۳۹۳شما لطف داری داش مکلارن
شاید دوستان حال نداشتن کف بزنن، دیس زدن ;)
در کل دوستان چه دیس بدن چه ندن، چیزی از ارزش کار مکلارن کم نمیشه
ارادت
Mclaren
۲۸ بهمن ۱۳۹۳عزیزی صادق جان
اما بحثم روی مکلارن نیست بحث سر اینه که چرا وقتی کسی هم داره با اطلاعات کامل نظر میده دیسلایک میزنن واسش و تا حالا نظر متعصبانه از شما و یکسری از بچه های پدال ندیدم اما بازم با دیسلایک ازشون قدردانی شده…عجیبه!
farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۳گودزیلا
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳آفرین به مرسدس بنز.
همین موتور دو لیتری روی A45 AMG هم هست که قراره فیس لیفتش اواسط امسال بیاد،موتورش هم کمی قویتر میشه،احتمالا 375 اسب بخار(اگه بیشتر نشه) که اونوقت این عدد نسبت قدرت تولیدی به لیتر میشه 187.5 !!!
godfather
۲۷ بهمن ۱۳۹۳فراری کنار روش تعصب دارم به نظرم بنتلی بسیار بسیار عالیه
ولوو xc60 خیلی خیلی خوبه
توی کراس های داخل ایران اول نباشه دومه
احمدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نظرسنجی:
مرسدس بنز CLA45-AMG لایک
آئودی S3 دیسلایک
Archi khan
۲۷ بهمن ۱۳۹۳به نظر من کالیفرنیا و 911 عالی ترینند….
عشق و عقل
reza
۲۷ بهمن ۱۳۹۳تبریک به ولوو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
ممنون از نویسنده عزیز . اما برای من سواله که میتسوبیشی موتور 2000 سی سی
داره که قدرتش 400 اسب بخاره .
یا سوبارو ایمپرزا در مدل هاچ بک یک نمونه با موتور 2.5 لیتری با قدرت 315
اسب داره .
یا مثلا ائودی آ3 کلاب اسپورت با موتور 2.5 لیتری 518 اسب خروجی داره .
چرا منبع ازین مدلها غافل شده ؟؟؟
اما به نظر من بوگاتی برای خودش یک دنیاست . عاشق تکنولوژیشم .
فرید حنیفه زاده
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت میلاد عزیز
میلاد جان از شرایط لازم برای حضور در لیست این هست که ماشین باید مدل سال 2015 بوده و در بازار آمریکا هم به فروش برسه .
در مورد میتسوبیشی باید گفت که اون موتور دو لیتری 400 اسبی در مدل FQ-400 استفاده شده بود که زمان عرضه اش به سال ها قبل بر میگرده . البته بگذریم که میتسوبیشی از موتور دو لیتری 480 اسب PS هم در مدل Final Edition استخراج کرده .
در مورد آئودی Clubsport هم میلاد جان واقعیتش تا اونجا که من میدونم این ماشین هنوز concept هستش و تولید انبوه نشده
و اما انجین باکسر سوبارو که تو سایت خود سوبارو به مدل 305 اسبی توربو اشاره شده که با فرض همون تولید 305 اسب بخار میزان قدرت به ازای هر لیتر میشود 122 اسب که نسبت به پائین ترین رتبه در این لیست هم کمتر هست .
البته خوب میلاد جان سلیقه نویسنده هم بسیار دخیل هست . برای مثال کثرت نام بردن از مدل های مختلف پورشه در هر دو این لیست ها برای من عجیب بود در حالی که میشد به جای نام بردن چندین باره از پورشه ، موتور های دیگه ای رو هم در لیست وارد کرد . ☺
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ بهمن ۱۳۹۳درود .
ممنون فرید جان . من فکر کردم درهمه . البته باید یادآور بشم که منظور من از
منبع اون سایت خارجی و یا مجله خارجی بوده ، یک موقع حمل به بی ادبی نشه .
در هر حال از زحمتی که بابت مطلب کشیدید ، سپاس گزارم .
علی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳بازم شاهکارهای بنز
فقط المان فقط بنز
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳این طبیعی بود مکلارن عنوان بهترین رو به خودش اختصاص بده بالاخره بین شاهزاده و بقیه باید فرقی باشه یا نه :D
فرید جان ممنون بابت مطلب خیلی خوبت
شایان
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اگر مک لارن شاهزاده لوسه بنز پادشاه ست اینو یادت نره
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳صد البته مرسدس هم پادشاهی هست واسه خودش واقعا بنز و بی ام دابلیو و آئودی و پورشه رو از آلمان خیلی دوست دارم و قبول دارم
Erfan . McLaren Automotive
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود
شایان جان مقایسه بنز و مکلارن اصلا درست نیست. ببین بنز در همه نوع کلاسی خودرو داره و بیشتر ما اون رو به عنوان یک برند لوکس میشناسیم از اصیل ترین کمپانی های جهانه و هر ماشین بازی برای بنز احترام قائله و در کشورهای اروپایی فروش بسیار بالایی داره و مدل های بی شمار.
اما مکلارن یک سوپر اسپرت ساز افسانه ایه و بیشتر تمرکز اون در طول این سالیان بر روی ساخت خودروهایی خاص و سوپر اسپرت بوده، هست و خواهد بود و همچنین تعداد ماشین های اون محدود هستش و درصد کمی از افراد قدرت خریدشو دارن. اگر نگاهی به تاریچه این شرکت بندازیم چیزی جز پیروزی های پی در پی و کسب رکوردهای ماندگار نمیبینیم و این خودش نشون میده که مکلارن باید با بزرگانی مثل فراری و لامبورگینی و پاگانی مقایسه بشه نه با مرسدس بنز.
فریا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ونوم GT کجاست پــ ؟
نسبت قدرت به حجمش 177.7 هست :D با دور موتور 6600
داستان بقیه آمریکایی هم هم که معلومه: “دور موتور پایین = قدرت پایین تر نسبت به رقبا = استهلاک پایین ”
دور موتور ونوم هم چندان بالا نیست . 200 تا دور بیشتر از ویرون SS هست .
ولی 1 لیتر حجم و 2 تا توربو ناقابل کمتر :D
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۷ بهمن ۱۳۹۳فریا داداش کم پیدایی؟ ;)
سعادت نداریم بیشتر ملاقاتت کنیم!
در کل انشالله که در تمام مراحل زندگی موفق باشی.
این لیست بیشتر از اینا میتونست باشه ولی خب به قول فرید عزیز سلیقه ی نویسنده هم در این لیست دخیل بوده.فکر میکنم موتور کادیلاک 2.0 لیتری توربو 272 اسبی هم میتونست این جا باشه.
فریا
۳ اسفند ۱۳۹۳ممنون باربد جان چطوری داداش ؟ ♥
اون موتور 2.0 کادیلاک اگرچه 30 اسب از موتور 2.0 لیتری “28” BMW بیشتر داره ولی بازم جزو 15 تا نیست …
موفق باشی ♥
h112
۲۷ بهمن ۱۳۹۳این نیسان gtr و بوگاتی ویرون هیچ وقت تکراری نمیشن….عالی…
من از این لیست از اینا خوشم امد..
Bugatti Veyron Super Sport – Nissan Gt R – Bentley Continental Gt3 – Ferrari California T
h112
۲۸ بهمن ۱۳۹۳البته همه چیز اسب بخار نیست….اگه این طور باشه Citroen C-Elysée WTCC باید اول میشد…
http://www.pedal.ir/سیتروئن/c-elysee-wtcc/
بنظر من گیربکس به همراه گشتاور و قدرت مناسب برنده میشه…
لاکی استریک
۲۷ بهمن ۱۳۹۳پراید و پارس با قابلیت ۵۰ اسب بخار غیرواقعی در هر لیتر کجان پس؟؟
hero
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اول گودزیلا دوم evo
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳افرین به مکلارن
عالی کار کرده در 2015.کلا مک لارن ماشین های خاصی میزنه.حداقل الان اینطوریه
امیدورام در اینده مثل بوگاتی یا فراری و… خز نشه.
در ضمن برای شما جالب نیست که یه هاچ بک کوچیک از یه فراری در موتور بهتر کار کرده؟
یه دست به افتخار مک لارن
یه دست به افتخار فولکس واگن
یه اخم هم برای بوگاتی.
اصلا از بوگاتی خوشم نمیاد.با اینکه زیر مجموعه فولکس واگن هست،هی ضرر میزنه،برای همین ضرر زدناش هست ازش خوشم نمیاد!
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مک میسل جان درسته بوگاتی … اما فراری خز نیست فراری عشقه
مکلارن هم که با وجود این همه دشمن توی پدال اما همیشه تو هر مطلبی ستاره شده
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳آره دیگه فراری و بو گاتی خزه
بچه ها یادتون باشه رفتید اروپا فراری و بوگاتی سفارش ندید
ASTON
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مک لارن سلطانه سلطان
وگرنه سایپا هم میتونه ماشین 160 سیلندر بزنه بشه سریعترین خودرو (خیلی اغراق بود) معنی بوگاتی 16 سیلندر رو درک نمیکنم که با خودروهای 12 و 8 سیلندرها مقایسه میشه
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اسب های بوگاتی بی بخارن آستون جان :D
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۹ بهمن ۱۳۹۳سلطان این هایپرکارها کونیخزگه والسلام
همینطوریش هم امثال بوگاتی رو به چالش میکشه …. باور کنین اگه زیر مجموعه بود و یه حامی مثل مرسدس یا فولکس یا بی ام و داشت تا حالا همه رو گذاشته بود جیب عقبش….اینا حقیقت محضه که یه شرکت به چنین سابقه کمی و جمیعا هفتاد سهامدار و یه کارخانه به اندازه یه سوله چنین تکنولوژی خفنی داره
درود بر کونیخزگ
درود بر ماشین خوب
همه چیش یه طرف…باز شدن دراش یه طرف
Mclaren
۳ اسفند ۱۳۹۳در این که کونیگزگ شاخ هست شکی نیست اما سلطان هایپر کارا نیست
چون با 1300 و خرده ای اسب بخار قدرت داره و بوگاتی رو به چالش کشیدن اما پی 1 و لافراری زیر 1000 اسب قدرت دارن و بوگاتی و همین آگرا 1 رو به چالش کشیدن
armin
۲۷ بهمن ۱۳۹۳فقط لنسر … پرچم بالاس
M5
۲۸ بهمن ۱۳۹۳پورشه 911 یدونه باشه !
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳مکلارن به جایی که استحقاقشو داره رسید ولب خب در کل زیاد رو این موتور 3.8 لیتری کار میکنه و تمام ماشیناش همین پیشرانه 8سیلندر 3.8 لیتری رو دارن منتها از هر کدوم یه خروجی میگیره
ولی خب کار فراری هم جای تحسین داره چون تازه وارد دنیای توربو شده بعدشم 458 اسپشیال با اینکه تنفس طبیعیه بازم اگه با اینا مقایسه میشد بازم تو رده سوم یا چهارم جا داشت چون از هر لیتر نزدیک به 160 اسب بخار قدرت میگیره
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ولوو xc60 از همه این لیست ها سر تر هست به چند دلیل (در فضای جاده نه در کارخانه)
اول اینکه شاسی بلند هست و بحث ائرودینامیک و چسبندگی به سطح جاده برای اوج گرفتن … که مثلا مک لارن p1 اصن رو جاده میخوابه و میره . به هر حال این خودش امتیاز هست برای رتبه بندی
دوم اینکه وقتی بحث سرعت زیاد میشه بدون شک ایمنی هم باید کنارش ذکر بشه که تو بحث ایمنی تو این لیست پرچم دست ولوو هست
علاوه بر اینها بخوام ساده بگم شما فرض کن p1 رو بدن ولوو بگن تو روش موتور بنداز . شک نکن ولوو از موتور فعلی مک لارن یک موتور پرقدرت تر خواهد زد .
Mclaren
۲۸ بهمن ۱۳۹۳یعنی تخصص ولوو در طراحی موتور از مکلارن که از قطب های اصلی فرمول 1 هست بیشتره؟ الان به وضوح مشاهده میکنین همه چیز به قدرت موتور بستگی نداره و این هنری هست که فقط از مکلارن بر میاد از همچین موتوری بهترین و بیشترین قدرت رو تولید کنه و فکر نمیکنم مقایسه دو شرکت با هم درست باشه اهداف کاملا با هم تفاوت داره
Ahmad..F12
۲۸ بهمن ۱۳۹۳به شخصه انتخاب من در اول از همه کالیفرنیا، بعد 911 توربو S، و بعد GLA خواهد بود
Mclaren
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ولی جدا وقتی بوگاتی رو میبینم با 16 سیلندر و 4 تا توربو و تاپ اسپیدشو اصلا هنر خاصی توش پیدا نمیکنم و وقتی با اف1 اسطوره ای دهه نود مقایسه میکنم واقعا اختلاف سطح بوگاتی و مکلارن رو کامل حس میکنم
____________________________________________________________________
بوگاتی ویرون سوپراسپرت / گرند اسپرت ویتسه
مشخصات موتور: 8 لیتر حجم / 1183 اسب بخار قدرت / 1499 نیوتن متر گشتاور / چهار توربوچارجر / 64 سوپاپه / 16 سیلندر W شکل
نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: 147.9 اسب بخار
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: 6,400 دور در دقیقه
تاپ اسپید : 258 MPH
_____________________________________________________________________
مکلارن اف 1 / خیابانی
مشخصات موتور: 6.1 لیتر حجم / 627 اسب بخار قدرت / 651 نیوتن متر در گشتاور / بدون توربوچارجر و تنفس طبیعی / 48 سوپاپه / 12 سیلندر V شکل
دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: 7,500 دور در دقیقه
تاپ اسپید : 242 MPH
و البته همراه با محدود کننده سرعت اگر محدود کننده و ضریب دنده 6 مکلارن اف 1 اصلاح بشه نهایت سرعت تا 251.5 MPH افزایش پیدا میکنه
مک لارن F1 در حالی این رکوردهای خارق العاده رو ثبت کرد که نه به لانچ کنترل مجهز بود ، نه به سیستم AWD و نه به گیربکس با تعویض دنده متوالی و نه دیگر تکنولوژی های امروزی! اما با این حال تونست به این اعداد و ارقام حیرت آور دست پیدا کنه! نکته دیگه اینکه به گفته ی کارشناسها اگر ضریب دنده 6 مک لارن F1 اصلاح بشه و قطر تایر های عقبش هم بیشتر بشه این ماشین با همین قدرت 627 اسب بخارش میتونه به سرعتهای بالای 410 کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کنه!
________________________________________________________________________
به این میگن هنر اونم توی دهه نود نه به لطف 16 سلیندر و بالای 1150 اسب بخار و 4 توریوچارجر
ماسل کار
۲۸ بهمن ۱۳۹۳انصافا f1 اسطوره ایه واسه خودش تکنولوژی فوق العاده در اون زمان واقعا اون ماشین انقلابی بود مثل gtr که انقلابی تو شتاب بود البته این دو قابل مقایسه نیستن ولی به نظرم p1 حرف نداره ولی بازم f1 یه افسانس
Just Muscle Cars
سعید
۲۸ بهمن ۱۳۹۳مک لارن F1 و فراری انزو با قدیمی بودن همین الانم جلوتر از زمان تو حرکت اند
مسعود
۳ اسفند ۱۳۹۳دیگه ببینید اگه مکلارن موتور 8 لیتریو میخروندa چی ازش در میاورد همه دنیا رو سکوت فرا میگرفت
البته همین الانشم دنیا هنوز تو شک مکلارن اف 1 هستند
daniaL
۲۸ بهمن ۱۳۹۳تعجب میکنم که ماشین هایی مثل koenigsegg one:1 & Dodoge challenger srt hellcat و باید کجای این لیست پیدا کرد؟
mehdy
۲۹ بهمن ۱۳۹۳باید لنسرfxQ 400 که 403 اسب داره و ferrari488GTBمیزاشتن
مسعود
۳۰ بهمن ۱۳۹۳خط های روی بدنه ی بنتلی رو عشقه
ارش
۱۵ اسفند ۱۳۹۳مرسدس بنز CLA45 AMG ظاهرش دلجسب نیست