امروز در یکی دیگر از قسمتهای دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کراس استیشنها میپردازیم. در دوئل قبلی این گروه فولکسواگن پاسات آلترک در برابر سوبارو اوتبک قرار گرفته که مجموعاً ۱۳۰۳ عدد رأی از شما دریافت کردهاند. طی این دوئل پاسات آلترک موفق شد با کسب ۹۶۰ رأی یا ۷۳ درصد از کل آراء پیروز شده و مجوز راهیابی به مرحلهٔ بعدی را دریافتت کند درحالیکه اوتبک با کسب تنها ۳۰۳ رأی از دور رقابتها خارج میشود. حال امروز در آخرین دوئل گروه کراس استیشنها، آئودی A4 آلرود در برابر اوپل اینسیگنیا کانتری تورر قرار میگیرد.
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ولوو V90 کراس کانتری | آئودی A4/A6 آلرود | اوپل اینسیگنیا کانتری تورر |
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ؟ | ||
فولکسواگن پاسات آلترک | سوبارو اوتبک | پژو ۵۰۸ RXH | تویوتا ونزا |
فولکسواگن پاسات آلترک | تویوتا ونزا |
آئودی A4 آلرود
آئودی برای اولین بار نام آلرود را در سال ۱۹۹۹ مطرح کرد. در این سال سازندهٔ آلمانی کراس استیشنی را با نام آلرود معرفی نمود که در اصل همان نسل دوم A6 آوانت بود که تغییراتی در آن ایجاد شده بود تا به کراساوورها شبیه گردد؛ بنابراین آئودی به همراه ولوو از نخستین شرکتهایی محسوب میشوند که به کلاس کراس استیشن پای نهادند. نسل دوم آلرود نیز در سال ۲۰۰۶ معرفی گردید که بر اساس نسل سوم A6 آوانت ساخته شده بود. در این نسل اما این خودرو با نام A6 آلرود به بازار عرضه شد. سپس به دلیل موفقیت سری آلرود، دو سال بعد آئودی برای اولین بار نسخهٔ آلرود A4 را هم معرفی کرد. این خودرو بر اساس نسل چهارم A4 آوانت ساخته شده بود و بنابراین تعداد اعضای خانوادهٔ آلرود آئودی به دو خودرو افزایش پیدا کرد که در رقابت ما عضو کوچکتر یعنی A4 آلرود شرکت کرده است. این خودرو هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که بر اساس نسل پنجم A4 آوانت ساخته شده است. A4 آلرود مانند هر کراس استیشن دیگری، ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و همهٔ مدلهای آن نیز بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند. تنوع پیشرانههای این خودرو کمتر از نسخههای سدان و آوانت A4 است اما بااینحال هنوز هم در لیست سفارش آن سه موتور مختلف قرار دارد که شامل نمونههای چهار سیلندر بنزینی، چهار سیلندر دیزلی و شش سیلندر دیزلی میشود. نمونهٔ موردنظر ما در این دوئل به موتور اول مجهز است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
اوپل اینسیگنیا کانتری تورر
در دوئل دوم این دور از رقابتها، اوپل اینسیگنیا در برابر اشکودا ساپرب قرار گرفت و در آنجا به تاریخچهٔ این خودرو پرداختیم؛ بنابراین در این دوئل صرفاً به بررسی مدل کانتری تورر میپردازیم. با افزایش محبوبیت کراساوورها و بهتبع آن کراس استیشنها، اوپل نیز تصمیم گرفت نسخهٔ کراس استیشن اینسیگنیا را تولید کند. بدین ترتیب این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ با نام کانتری تورر معرفی شد؛ اما بهتازگی نسل دوم اینسیگنیا معرفی شده و با فاصلهٔ کوتاهی بعدازآن نسخهٔ کانتری تورر این نسل هم معرفی شد. این خودرو هم بر اساس نسخهٔ استیشن اینسیگنیا شکل گرفته است. همچنین برای اولین بار اینسیگنیا کانتری تورر توسط برند بیوک در ایالاتمتحده هم با نام ریگال TourX عرضه شده است که اولین استیشن بیوک پس از دو دهه محسوب میشود. البته در آمریکا فقط نسخهٔ کراس استیشن اینسیگنیا عرضه میگردد و نسخهٔ استیشن معمولی آن در این کشور قابل خریداری نیست. اینسیگنیا کانتری تورر با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۱.۵ لیتری بنزینی، ۲ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزلی به بازار عرضه میشود که جهت هماهنگی با رقیب آلمانی در رقابت ما با قویترین موتور خود یعنی ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی شرکت کرده است. این موتور ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند؛ اما برخلاف آلرود، تمامی تیپهای کانتری تورر به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز نیستند و فقط این موتور بهصورت استاندارد و موتور ۲ لیتری دیزلی بهصورت سفارشی با این سامانه ارائه میشوند.
مشخصات فنی
آئودی A4 آلرود | اوپل اینسیگنیا کانتری تورر | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۵۵ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۱ ثانیه | ۷.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر (ترکیبی) | ۸.۹ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | ۶۲ لیتر |
طول | ۴.۷۵ متر | ۵.۰۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۳ متر |
وزن | ۱۵۸۰ کیلوگرم | ۱۶۲۴ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۰۵ لیتر | ۵۶۰ لیتر |
قیمت | ۳۷,۸۲۰ پوند | ۲۵,۶۳۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9847559]
حامد
۱۷ مهر ۱۳۹۶با تمام احترام به اپل ولی آئودی یه چیز دیگست
SERIAL WINNER
۱۷ مهر ۱۳۹۶درسته
آئودی یک برند لوکسه و قابل مقایسه با اوپل نیست.
داخل کابین و حتی زیر کاپوت این ماشین ها منظور منو بهتر میرسونه.
اختلاف قیمتشون 14000 دلاره ولی به نظر من ارزش داره با 14000 دلار میتونی از اوپل به آئودی برسی.
اوپل بهتره با فولکس واگن مقایسه بشه.
فنی هم که آئودی سرتره.
برنده ی این دوئل فرقی نمیکنه زیاد. هر کی بیاد بالا در مقابل E class تکلیفش مشخصه.
تیاگو
۱۷ مهر ۱۳۹۶آئودی خیلی قابل اطمینان تره
تو این سگمنت آئودی برترینه
Serial Winner
۱۷ مهر ۱۳۹۶.
کاملا درست میگید
اوپل خیلی دوست داشتنیه ، یکی از خودروسازان بسیار قدیمی آلمانه اما شخصیت آئودی رو اصلا نداره.
انتخاب خیلی بیشتر از این که به سلیقه بستگی داشته باشه به سطح مالی طرف و اینکه آیا میتونه ۱۵۰۰۰ دلار اضافه واسه آئودی بده یا نه بستگی داره.
:::فرشاد:::
۱۷ مهر ۱۳۹۶به نظرم صرفا کابین فوقالعاده A4، ارزش پرداخت این اضافه قیمت رو داره. اوپل بی حاشیه و بی ادعاست، همینه که محبوبش کرده، اما اینجا بازی رو به آئودی میبازه.
حامد
۱۷ مهر ۱۳۹۶از جلمه که فلان برند با فلان قابل مقایسه نیست متنفرم
مثلا میگن کرهای با ژاپنی قابل مقایسه نیست
یا ژاپنی با آلمانی قابل مقایسه نیست
و...
همهی این برندای کرهای ژاپنی و آمریکایی و آلمانی در ازای ان چیزی که پرداخت میکنی بهترین ها رو براتون میدن همشون هم عالی ترینا رو میسازن
بهرام
۱۷ آبان ۱۳۹۶والا دادا اوپل اینسیگنیا خیلی با ابهت تر از آئودی هستش ، حالا آئودی هر چقدرم قابل اطمینان تر و مشهورتر از اوپل هم باشه
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۶منم آئودی رو انتخاب کردم بخاطر هم طراحی لوکس تر خصوصا در کابین هم مشخصات فنی تقریبا برابر اما شتاب بیشتر ضمن اینکه اوپل هم شدیدا قابل احترامه
ضمنا پدال جان
چرا خبر شکستن رکورد سرعتگیری ۰ تا ۴۰۰ و بعد توقف تا ۰ بوگاتی شیرون توسط کونیگزگ رو در کمتر از ۳۰ روز اونم با اختلاف فاحش ۵ ثانیه رو کار نمیکنی؟؟
power active
۱۷ مهر ۱۳۹۶انتخاب کردی مبارکه فردا میاد جلو در خونت خخخخخ
- A M I R -
۱۷ مهر ۱۳۹۶مسلما آئودی از پرستیژ و کلاس بالاتری برخورداره ، اما گشتاور بیشتر اینسیگنیا و اختلاف قیمت محسوس باعث شد من به اوپل رای بدم !
HORSE
۲۰ مهر ۱۳۹۶آئودی شاید یکم اسب بخار کمتری تولید کرده باشه و یکمی هم گشتاورش کمتر باشه ولی بهتر ازش استفاده کرده و سریع تره در همین حال مصرفش هم کمتره (مصرفی که توی این رده ماشینا خیلی شرطه)
غیر از اینا هم طراحی خارجیش بهتره هم طراحی داخلیش!
دلیلی نمیبینم به آئودی رای ندم!
البته باید قیمتشو هم درنظر گرفت که ضعفه بزرگیه جلوی رقیبش!
Fericuda
۱۷ مهر ۱۳۹۶برای رای دادن خیلی مردد بودم تا اینکه قیمت رو دیدم
اختلاف قیمت خیلی بالاست در حالیکه حجم صندوق و طول بیشتری رو تحویل میگیرید که برای این کلاس ملاک مهمی هستش که البته مصرف سوخت بیشتر و شتاب کمتر رو هم توجیه میکنه
در کل به نظرم اپل انتخاب بهتریه
ali panamera
۱۷ مهر ۱۳۹۶آئودی واقعا زیباست
ارش
۱۷ مهر ۱۳۹۶مشخصه دیگه آئودی.
#ali.m#
۱۷ مهر ۱۳۹۶ائودی و اوپل هر دو ماشین های خوبی هستن ولی a4مهندسی برتری داره .من به ائودی رای میدم
ولی به نظر من زیبا ترین استیشن،
ولوو v90کراس کانتریه .
:::فرشاد:::
۱۷ مهر ۱۳۹۶در واقع این کلاس یه چیزیه بین استیشن و کراس اوور، استیشن خالص نیستن.
mohammad_FM 480
۱۷ مهر ۱۳۹۶درسته استیشن خالص نیست. ولی v90 کراس کانتری واقعا یه چیز دیگست
یا بهتر اگه بگم بنظرم کلا تو استیشن واگن ولوو سرامد همه ست از نظر طراحی و زیبایی…
:::فرشاد:::
۱۷ مهر ۱۳۹۶اینسیگنیا محصول مورد علاقمه اما A4 اونقدر کابین شیک و خوش تراشی داره که نمیتونم بهش رای ندم.
حمیدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۶به اوپل رای دادم به علت چهره خوب و اینکه اساسا ائودی لوکس هست و اوپل نیست و البته به نسبت قیمت هاشون خیلی تفاوت خاصی ندارن به جز شتاب و مصرف سوخت بهتر ائودی
Saman
۱۷ مهر ۱۳۹۶طراحی اپل چه دلبره :-) به علاوه پلتفرم و تکنولوژی GM و قیمت منصفانه و قابلیت اطمینان بسیار بالا بنا به گزارش جی دی پاورز بریتانیا انتخاب ارجح و عقلانی هستش و بنا به گزارش جی دی پاورز بریتانیا ائودی قابلیت اطمینان بسیار پائینی داشت و از آخر شاگرد اول بود :D
Serial winner
۱۷ مهر ۱۳۹۶.
??
رفیق شما خودت یه پا جی دی پاوری ?
اینقدر خودت رو اذیت نکن
امین
۱۷ مهر ۱۳۹۶سخت ترین انتخاب بین تمام دوئل هاست
به رسم کسوت آئودی
اما به رسم جیب اوپل
sina
۱۷ مهر ۱۳۹۶اختلاف فنی شون اندازه اختلاف قیمتشون نیست، لذا اپل
mohammad_FM 480
۱۷ مهر ۱۳۹۶رای من a4
درسته که اوپل قدرت و گشتاور بیشتری داره اما شتاب و مکس اسپیدش از آئودی کمتره البته توی جاده های گلی بیشتر بدرد میخوره. در کل از آئودی توی کاغذ زیاد عقب نیست
ولی برند و اسم آئودی چی!!…
طراحی هم که دیگه نیازی نداره به تعریف نداره…
رامکال
۱۷ مهر ۱۳۹۶آئودی.