مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستوششم، اولین دوئل از گروه سدانهای کوپه
آئودی A7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶,۱۱۱ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۳۱۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۸۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۸۵۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی عالی و زیبا، تکنولوژیهای استاندارد سطح بالا، عملکرد درجهیک، کابین جادار
نقاط منفی: تغییرات نهچندان کلی نسبت به نسل قبل، فاقد هیجان مرسدس بنز CLS، سواری خشک
مرسدس بنز CLS
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۱۱۶ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۲۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۸۳۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۴۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ دوستداشتنی، چسبندگی و تعادل عالی، کابین باشکوه
نقاط منفی: هنوز کارایی را قربانی کرده است، هزینههای نگهداری بالا، فضای تنگ عقب
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A7 55 TFSI | مرسدس بنز CLS450 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری I6 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۵۸ گرم/کیلومتر | ۱۸۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۳ لیتر | ۶۶ لیتر |
وزن | ۲۰۱۹ کیلوگرم | ۱۹۹۸ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۷ متر | ۴.۹۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۲ متر | ۲.۹۴ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۵ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۱,۸۲۱ پوند | ۴۹,۹۸۸ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۸,۹۵۰ پوند | ۵۴,۷۲۱ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۶۸,۹۹۵ دلار | ۷۶,۱۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۸,۹۹۵ دلار | ۷۶,۱۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10209991]
Amir
۲۰ دی ۱۳۹۷به نظرم آئودی بهتره طراحیش شاهکاره خصوصا داخلش فوق العادست.نویسنده محترم سواری خشک رو جزو نقاط منفی آئودی ذکر کرده اما خدمتتون بگم در بررسی مجله carwow بین a7 و cls و بی ام و سری 6 GT آئودی با تعلیق بادی راحت ترین و بهترین سواری رو داشت.
رای من ارباب حلقه ها…
احمد
۲۰ دی ۱۳۹۷واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره
جفتشون فوق العادن
اگه به من بگن یکی از این 2تارو انتخاب باید کنم، خود کشی رو ترجیح میدم:))))))
Ali.usa
۲۰ دی ۱۳۹۷جفتشون خوبن
ولی کاش cls همون فیس میموند اون وقت این حرفو نمیزدین
خیلی خوب بود چرا اخه
majid
۲۴ دی ۱۳۹۷نمیدونم چرا چند ساله ماشینا دارن زشت میشن. متنفرم از این قیافه ی بنز. اصلا ب عظمت بنز نمیخوره این طراحی. بیشتر شبیه دنا و برلیانس هست تا بنز. نسل قبلی بهتر بود. حتی سانتافه و آزرا 2019 هم قیافشون مسخره شده نسل قبل آزرا بخدا عالی بود.
آریا
۲۰ دی ۱۳۹۷با وجود اینکه عاشق بنز و مخصوصا s کلاسم ولی خداییش اینچراغای برلیانس h220 خیلی مسخرن…
Car Lover
۲۰ دی ۱۳۹۷1-ستاره سه پر پرچمش بالاعه
2-عکس برلیانسو اگه کنار عکس بنز بزارید واقعا برلیانس تو ذوق میزنه پس تو واقعیت خیلیم بد نیس بنز
3-فروش این مدل ائودی تو امریکا چرا انقد از سی ال اس بیشتره؟؟!! تازه امریکاییا بنزو بیشتر میپسندن..
فک کنم این مدل بنز دیرتر وارد نمایندگیا شده درسته؟؟!
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۷بازم رسیدیم به طراحی ناامید کننده بنز ، قیمت طراحی داخلی طراحی خارجی سیستم کواترو جا دار بودن همگی از سر تر بودن آئودی خبر میده ، متاسفانه اینجاس که عاشقان بنز الان میریزن سر ما که اینجوری نیست ولی من خودمم طرفدار بنزم ولی منطقی نه لج و لجبازی
جی کلاس مرسدس
۲۰ دی ۱۳۹۷طرفدار که نیستی وقتی مسی طرفدار چیزی هست که به همه بدشو اگرم واقعا باشه نمیگه این تزهای روشن فکری هم پدر مارو دارورده تعصب اتفاقا خوبه ولی تعصب زیاد بده
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۷دقیقا نسل قبلی بنز cls که توی خیابونهای همینجا هم هست هنوز هم نگاه ها رو برمیگردونه
اما این نسل اونقدر هیجان انگیز نیست وقتی توی کلاسی خاص هست که مشتری خاص داره و میزان فروش کل خودروهای این کلاس شاید به ۵۰.۰۰۰ هم در همه دنیا نرسه!!!
طراحی عقب که واقعا پخته نیست
قوس عقب بیش از اندازه زیاده
طراحی کابین بسیار زیباتر از این داره بنز روی خودروهای دیگه اش که نقطه قوتشونه و تقریبا بهترین طراحی داخلی هر کلاس اما اینجا نه
جلو هم که فقط طراحی جلو پنجره ستاره ای بنز جذابه، اما گرافیک چراغها هنوز با امضای بنز ناپخته است که این مورد رو توی رونمایی خودروهای جدیدش همین چند روز قبل به نقطه قوت تبدیل کرده
اما اینجا هنوز جذاب نیست
و اینکه در عالم واقع هم اختلاف قیمت حدود ۱۰.۰۰۰ دلار برای انتخاب بین ۲ رقیب آلمانی با کیفیت با قدرت فنی پایاپای قطعا زیاده
cfz
۲۰ دی ۱۳۹۷هردو عالی
ولی من cls رو ترجیح میدم خصوصا نسخه amg 53
از طراحی داخلی تمام کامپیوتری اعودی زیاد خوشم نمیاد نمای بصری جذابی نداره برعکس سی ال اس که کابینش فوق العادست
Cadillac
۲۰ دی ۱۳۹۷صد درصد به طور قطع به یقین آئودی
The notorious critic
۲۰ دی ۱۳۹۷معلومه بنز.آدم بایه نگاه می فهمه که تراهیه بنز شکیل تر و آیرودینامیک تره.موتورش هم که بهتره وطراحیه داخلش هم لوکس تره ولی تراحی داخلی آئودی رو خیلی دوست دارم چون واقعا زیبا وپیشرفته است.
Ahmad
۲۰ دی ۱۳۹۷طراحی درسته دوست عزیز
..Hossein
۲۰ دی ۱۳۹۷چه گروه جذابی
چشم بسته هم یکیشو انتخاب کنی ضرر نکردی
اما باز جالبه که سردبیر محترم گفت تو گروههایی که دوتا خودرو از یک برند موجود باشه با هم رقابت میکنن اما باز اینجا این اتفاق نیوفتاده.
اگر فرم بدنه فرق میکنه که خب نباید تو یک گروه قرار میگرفتن چون ممکنه هر دو برسن فینال اگر که قرار گرفتن باید امکان رقابت رو در رو براشون وجود داشته باشه
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۷طراحی جدید مرسدس مسخره ست…
یه کلام
علیرضا
۲۰ دی ۱۳۹۷سلام ؛ من به آئودی رای ندادم صرفا به خاطر نمای خیلی زشت عقب cls و فرم گرافیک چراغ های عقب بنز که منو یاد اولین نسخه های need for speed میندازه.
حسام
۲۰ دی ۱۳۹۷خدایی تا حالا یه آئودی دیدین که طراحی داخل کابین خشگل و تکنولوژیک نباشه
بهنام
۲۰ دی ۱۳۹۷قبلأ بین cls و E کلاس اگه مردد بودین میتونستین بخاطر طراحی جذاب و زیبا و اون خیز زیبای خطوط، cls رو انتخاب کنی تا در مقابل فضای محدودتر ردیف عقب در ناحیه ی سر و گردن حداقل از مزیت زیبایی و خاص بودن در خانواده ی مرسدس برخوردار باشی ولی در نسل جدید اون مزیت بطور کامل از بین رفت و بنظرم دیگه دلیلی برای انتخاب سی ال اس در بین رقبا وجود ندارد در حالی که رقبا در مقابل راحتی و تکنولوژی همرده با مرسدس از مزیت طراحی زیبا نیز برخوردارن. انتخاب من A7
Infinite
۲۰ دی ۱۳۹۷پدال عزیز
شما مگر مد نظر نداشتید تا در هر کلاسی اگر هر برند دارای دو نماینده بود، هر دو نمایند رو در مقابل هم قرار بدید تا یک نماینده بیاد بالا؟
طبق این قاعده باید CLS و AMG GT 4Door در مقابل هم قرار میگرفتند.
امیر دهقان
۲۰ دی ۱۳۹۷بله حرف شما کاملاً درسته اما در این گروه در مرحلۀ مقدماتی، آئودی و بامو روبروی هم قرار گرفته بودن که بامو شکست خورد اما چون تعداد راهیافتگان به مرحلۀ بعدی فرد بود، بامو طبق قانون شکست با کمترین اختلاف، به مرحلۀ نیمهنهایی راه پیدا کرد.
به همین دلیل اگه در این مرحله مرسدسها روبروی هم قرار میگرفتن، دوباره باید آئودی در برابر بامو قرار میگرفت و دوئل تکراری میشد.
ak_oo7
۲۰ دی ۱۳۹۷من نسل قبل جفتشونو ترجیح میدم
Amir Machine
۲۰ دی ۱۳۹۷صدردصد آئودی
تقریباً در همۀ مقایسههای بین این دو ماشین، آئودی برنده شده و تو بررسیها هم امتیاز بیشتری گرفته
این نسل از CLS کاملاً ناامیدکنندهس، حیف نام بزرگ CLS و اون الهۀ زیبایی نسل اول که حالا به این روز افتاده
ahmad
۲۰ دی ۱۳۹۷با اینکه ائودی رو خیلی دوست دارم ولی به بنز رای دادم .
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۷http://gearopen.com/rides/new-audi-a7-sportback-mercedes-benz-cls-vs-bmw-6-series-gt-comparison-79716/
https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/cls/103982/mercedes-cls-vs-audi-a7-sportback
این دوتا مقایسه ورقابت بین این دوخودروهستش که دریکیش بی ام و۶gt هم حضور داره.البته مجلهcarwoow هم یه رقابت بینشون انجام داده که کلیپ تصویری هستش
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۷اولین رقابت بین cls جدید وآئودیa7جدید وهمینطور بی ام و سری۶ gt که دراصل عضواین کلاس نیست وفقط یه خودروی کاربردی هستش این نتایج رو در آخر به دست آوردن.
جایگاه اول:بی ام و سریgt6
جایگاه دوم: آئودیa7
جایگاه سوم:مرسدسcls
رقابت دوم بین مرسدسcls هستش باآئودیa7 که نتیجه اینطور میشه.
جایگاه اول:آئودیa7
جایگاه دوم:مرسدسcls
Khosrow
۲۰ دی ۱۳۹۷کابین ائودی زیباست ولی به هم ریخته ست / بدنه CLS خیلی زیباتر از ائودی هست / در کل ندید مرسدس ..
علی رضا
۲۰ دی ۱۳۹۷برنده نهایی : مرسدس AMG GT 4 door
و من در این دوئل با احترام خیلی زیاد به A۷ ، مرسدس cls رو انتخاب میکنم تنها به خاطر هیجان رانندگی بیشتر .
امیر
۲۰ دی ۱۳۹۷مشخصات فنی ک تقریبا در یه حده
میمونه طراحی و قیمت ک طراحی کابین جفتشون زیباس اما ائودی یکم لوکس تره و طراحی خارجی هم ائودی دست برترو داره تقریبا و تو بحث قیمتم ک معقولتره ائودی رو انتخاب کنم!
پنبه صورتی
۲۰ دی ۱۳۹۷من به ائودی رای میدم
ولی بخوام واقعا یه ماشین کوپه یا کوپه سدان بخرم اول از همه کوپه میخرم و دوما یه تویوتا GT86 میخرم یا نهایتش لکسوس RC
Mآsكvيch
۲۰ دی ۱۳۹۷دوئل الکی هست چون خیلی مشخصه ی برنده این کلاس Amg gt 4door هست ✌?
اینجا هم هر دو عالییی
ALIREZA034
۲۱ دی ۱۳۹۷با سلام خدمت نویسندگان محترم سایت پدال.لطفا بفرمایید تاپ اسپید هر ماشینی رو بر اساس کدوم منبع ذکر میکنید؟آخه ۲۰۰ کیلومتر برای این ماشین ها یکم کم نیست؟!!!این سرعتو ۲۰۶ هم میره
Abbas
۲۱ دی ۱۳۹۷هر دو فوق العاده عالین،دیه مجبوری ب یکیش رای دادم ولی چرا امتیازات cls انقد کمه؟
پارسا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عشق است و بنز
نه کجای این ماشین زشته آخه
هر کی میگه زشته یکی دو سال دیگه چشماش عادت می کنه
بعد می گه چه اصالتی و ابهتی
صدرا
۲۴ خرداد ۱۴۰۱از نظر من مرسدس خیلی بهتره انتخاب من cls