در یکی دیگر از قسمتهای دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، سراغ گروهی رفتهایم که بهتازگی به رقابتها اضافه شده و گروه کراساوورهای بزرگ لوکس نام دارد. به همین دلیل این گروه از لحاظ تعداد دوئلها از دیگر گروهها عقب بوده و تنها یک دوئل از آن برگزار شده که بین لکسس GX و لندروور دیسکاوری بوده است (این دو خودرو قبلاً در گروه SUVهای متوسط قرار داشتند). در رقابت میان این دو شاسیبلند لوکس سه ردیفه، مجموعاً تعداد ۲۱۷۳ رأی به ثبت رسیده که دیسکاوری با تصاحب ۱۶۱۵ عدد از آنها، بهعنوان پیروز دوئل انتخاب میشود درحالیکه GX تنها ۵۵۸ رأی کسب نموده است؛ بنابراین لندروور دیسکاوری با کسب ۷۴ درصد از کل آراء، تقریباً با قاطعیت مرحلهٔ مقدماتی را پشت سر گذاشته است. حال امروز در دومین دوئل این گروه تازه تأسیس، آئودی Q7 و ولوو XC90 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
بیوک انکلیو | آکورا MDX | لندروور دیسکاوری | لکسس GX |
؟ | لندروور دیسکاوری | ||
ولوو XC90 | آئودی Q7 | اینفینیتی QX60 | لینکلن MKT |
؟ | ؟ |
آئودی Q7
Q7 نخستین کراساوور آئودی بوده و در اصل آغازگر خانوادهٔ Q این شرکت محسوب میشود. نسل اول Q7 برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و حرکت قدرتمندی را بهعنوان نخستین تجربهٔ آئودی در بخش شاسیبلندها آغاز نمود. نخستین نسل این کراساوور بزرگ تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه دیترویت همین سال نوبت به معرفی نسل دوم آن رسید که با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. این خودرو روی پلتفرم MLB 2 فولکسواگن ساخته شده که با دیگر کراساوورهای بزرگ این گروه یعنی بنتلی بنتایگا، فولکسواگن توآرگ، پورشه کاین و مدل آیندهٔ لامبورگینی اوروس مشترک است. البته آئودی Q7 را بهطور کامل نمیتوان در یک کلاس قرار داد زیرا بین دو کلاس SUV های بزرگ لوکس و کراساوورهای متوسط لوکس قرار میگیرد اما این گروه جدید شاسیبلندهای لوکس سه ردیفه شاید بهترین مکان برای این کراساوور لوکس آلمانی باشد. همچنین Q7 مانند دیگر همگروهیهایش، مجهز به سه ردیف صندلی بوده و توانایی حمل هفت نفر را دارد. Q7 فعلاً بزرگترین کراساوور آئودی و پرچمدار خانوادهٔ Q این شرکت محسوب میشود اما بهزودی با معرفی نسخهٔ تولیدی Q8، این عنوان را به برادر بزرگترش واگذار خواهد کرد. آئودی بزرگترین کراساوور خود را با پیشرانههای مختلفی عرضه میکند که نهایتاً به مدل اسپرت SQ7 با پیشرانهٔ قدرتمند ۴ لیتری V8 سه توربوی دیزلی به قدرت ۴۳۵ اسب بخار ختم میشود ولی ما در این رقابت پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ آئودی را انتخاب کردهایم که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود.
ولوو XC90
XC90 اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۲ بهعنوان کراساوور پرچمدار ولوو رونمایی شد. نسل اول این خودرو که روی پلتفرم P2 ولوو ساخته شده بود، تا سال ۲۰۱۴ یعنی به مدت ۱۲ سال روی خط تولید قرار داشت تا اینکه سرانجام سازندهٔ سوئدی در همین سال نسل دوم XC90 را رونمایی کرد. این ماشین روی پلتفرم جدید ولوو ساخته شده و بهطور کامل نسبت به نسل قبلی متحول شده است. طراحی این کراساوور لوکس سوئدی نیز طبق زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته که کاملاً با قبل متفاوت است. پلتفرم XC90 با سدان لوکس ولوو یعنی S90 نیز مشترک است. XC90 هم مانند Q7 مجهز به سه ردیف صندلی است و توانایی حمل هفت نفر را دارد. اما ولوو برخلاف آئودی، برای XC90 تنها پیشرانههای چهار سیلندر را ارائه میکند که برای چنین کراساوور لوکس هفتنفرهای نبود موتور شش سیلندر کمی ناخوشایند است. درهرحال مدلهای مختلف این خودرو شامل دو نمونهٔ دیزلی با نامهای D4 و D5 و سه نمونهٔ بنزینی با نامهای T5، T6 و T8 میشود. نمونههای بنزینی همگی مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هستند که در هرکدام سطح قدرت متفاوتی دارند. همانطور که از نامها مشخص است، قویترین نسخهٔ بنزینی این کراساوور سوئدی، مدل T8 است که نمونهای هیبریدی بوده و مجموعاً ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد؛ ولی ما برای این رقابت، جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، قویترین مدل بنزینی غیر هیبریدی XC90 یعنی مدل T6 را انتخاب کردهایم که پیشرانهٔ چهار سیلندر آن با استفاده از سیستم توئین شارژر (استفاده از توربوشارژر و سوپرشارژر در کنار هم) ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
مشخصات فنی
آئودی Q7 3.0T | ولوو XC90 T6 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | سوپرشارژ | توئین شارژر |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۵ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۲ ثانیه | ۱۴.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۲ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۳۰۴ کیلوگرم | ۲۱۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۵ تن | ۲.۳ تن |
طول | ۵.۰۷ متر | ۴.۹۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۹۵ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ تا ۱۰۸۵ لیتر | ۴۵۵ تا ۱۱۹۰ لیتر |
قیمت پایه | ۵۵,۷۵۰ دلار | ۵۶.۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9822117]
Fericuda
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو خیلی خوبه اما نمیشه به آیودی رای نداد کاش تو این مرحله به هم نمیخوردن
KING 918 (محمدرضا)
۱۲ شهریور ۱۳۹۶از نمای جلو تفاوتشون خیلی ناچیزه
اصلا از نمای جلو 2 تا ائودی میبینم
حسام
۱۲ شهریور ۱۳۹۶هرچند که از ولوو خوشم میاد، ولی تو این رقابت حریف آئودی نشد
رای من آئودی
- A M I R -
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو واقعا ماشین فوق العاده خوبیه ، اما خب وقتی رقیبش Q7 باشه یکم قضیه فرق میکنه ?
به نظرم با توجه به جدول آئودی توانایی های بیشتری داره هم توی بحث آفرود و هم بحث داخل شهر
ایرانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو حریف نشد؟!!!!!!!!!!!
ولوو با موتور 4 سیلندر دو لیتری داره با یه 6 سیلندر 3 لیتری رقابت میکنه…!!
اینا دوستان در نظر نمیگیرن ظاهرا…!!
- A M I R -
۱۲ شهریور ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یبار دیگه درست کامنت بنده رو مطالعه کنید ?
کاملا واضح و مشخص گفتم ولوو ماشین فوق العاده ایه !
دقیقا کجا منکر تکنولوژی و توانایی های ولوو شدم ؟
Carbonado Aventador
۱۲ شهریور ۱۳۹۶مسخره ترین حرفی که تو یه سایت ماشینی میشه زد اینه که چرا این موتور توربو چرا از اون موتور توربو ضعیف تره!!!
آئودی اولا سوپر شارژه!
و کاملا سوپر شارژ با تویین توربو شارژ فرق داره!!!!
دوما با اینکه 2 سیلندر بیشتر داره ولی مصرف سوخت برابری داره..
و سوما به خاطر اینکه موتور بزرگتری داره استهلاک کمتری نسبت به موتور 4 سیلندر ولوو داره چون فشار بوست توربوش خیلی کمتر از ولوو هست و این یعنی فشار کمتری به موتور میاد!!!!
البته من درکل ولوو رو خیلی دوست دارم ولی خب برنده ی این دوئل در تمام زمینه ها آئودیه!!!!
arash66
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دمت گرم با اطلاعات خوبی که ارائه میکنی ..
دوستان نظر Carbonado Aventador بخونید و انقدر 2 لیتری 2 لیتری ولوو نکنید خواهشا !
پویا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸بله حرف شما درسته ولی این موتور ۲ لیتری هزینه زیادی داره به خاطر فشار تراکم بنزین داخل آن نیاز به بنزین با کیفیت خیلی بالا داره که در ایران راحت پیدا نمیشه و هزینه زیادی داره و استحلاک زیادی هم داره
ستاره های پرفروغ(Daniel)
۱۲ شهریور ۱۳۹۶از همه لحاظ Audi برتر بود.
شایان
۱۲ شهریور ۱۳۹۶از کدوم لحاظ؟؟؟اینکه با موتور 2 لیتری توربو اندازه موتور 3 لیتری سوپرشارژر قدرت داری؟؟؟
Serial Winner
۱۲ شهریور ۱۳۹۶.
موتور ۲ لیتری توربو نه ، موتور ۲ لیتری توئین شارژ
اینا با هم فرق فوکوله !
شایان
۱۲ شهریور ۱۳۹۶یعنی هم سوپرشارژر داره هم توربو آره؟
ستاره های پرفروغ(Daniel)
۱۲ شهریور ۱۳۹۶آقا شایان
لازمه ی بار دیگه با دقت جدولو یه نگاهی بندازی.
ارادت
الهی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶لطفا تا این حد جوگیرانه در مورد آئودی صحبت نکنیم!
audi sq7
۱۲ شهریور ۱۳۹۶اءودی معرکه است. جدول مشخصات که اینو میگه.
هرچند از ولوو نمیشه گذشت. ولی اءودی یه چیز دیگه ای هست
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶Q7 تقریبا از همه نظر بهتره، اما من از XC90 بیشتر خوشم میاد، خاصتره، طراحی خارجی بهتری داره (کابین هردوشون عالیه)، تو بقیه مواردم برای من کافیه.
بنزما
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ایودی توداکثر مقایسه ها تو این سگمنت اول شده
ولوو هم تو این بخش عالیه ولی ایودی یه چیز دیگست
Sina
۱۲ شهریور ۱۳۹۶میگم آئودی چهار سیلندر دولیتری هم داره که پلاک بشه بعد خیلی خیلی خیلی هم از ولوو بهتره شیکتره برندشم بهتره چرا کسی تو ایران جای ولوو آئودی نمیخره
حالا تا قبل از اینکه لکسوس rx خبر نسخه ۷نفره رو بده و جذب RX بشم من پولشو داشتم بجای rx و ولوو حتما آئودی میخریدم
Amin
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ائودی تو ایران خدمات پس از فروش و بازار دست دوم به شدت ضعیفی داره
ميلاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶من به آئودی رای دادم بخاطر ۶سیلندر بودنش،آلمانی بودنش، دیزاین جذاب داخل کابینش.فکر کنم کافی بود واسه رای دادن بهش.
mohammad_FM 480
۱۲ شهریور ۱۳۹۶وقتی اکسی 90 رو میبینم واقعا مشخصات برام اهمیتی نداره .فقط طراحیش کافیه تا منو دیوونه کنه …??
با افتخار رای من ولوو??
mohammad_FM 480
۱۲ شهریور ۱۳۹۶خب البته ماشینی که از اکسی نود ببره به احتمال خیلی زیاد برنده نهایی این سگمنت میشه (بین ماشین هایی که تو جدول گفته شده)
amin
۱۲ شهریور ۱۳۹۶رای من آئودی به خاطر عشقم به موتورهای ۶ و ۸ سیلندر
Serial Winner
۱۲ شهریور ۱۳۹۶.
کیو ۷ در تقریبا اکثر موارد برتر از ولووئه ، به احتمال زیاد برنده ی این سگمنت همین کیو ۷ باشه. :-*
ولوو رو از نزدیک دیدم ، زیاد خودش رو از بقیه ی ترافیک جدا نمیکنه ،
R
۱۲ شهریور ۱۳۹۶به این میگن رقابت. نه رقابت لامبورگینی با فراری .خیلی شبیهن خیلی آدم میمونه دوتاشونم فوق العادن خیلی سخته
MAHDI . TUNING
۱۲ شهریور ۱۳۹۶یه سوال اقای دهقان
کلا چند تا گروه داریم؟
امیر دهقان
۱۲ شهریور ۱۳۹۶بعد از انجام اصلاحات و بازنگری در گروهبندیها، نهایتاً تعداد کل گروهها به ۳۵ عدد رسید.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶امیر دهقان عزیز اگر ممکنه در پایان هر دوئل بنویسید که دوئل بعدی بین کدوم کلاس و چه خودروسازهایی هستش.
حميد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو واقعا از نظر طراحی یک سرو گردن از آئودی سرتره و رای من بدون شک ولوو
arash66
۱۲ شهریور ۱۳۹۶جوری حرف میزنید جزو تیم طراحی یکی از برند های مطرح هستید !
کجای طرای ولوو بالاتر از کیو 7 هست، بله درسته فقط در طراجی چراغ جلو سر تر هست بقیه موارد که شبیه کیو 7 نسل قبل هست.
FKP
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو از لحاظ ظاهری خیلی ظریف تر و شیک تره و طراحی مدرن تری داره ، از نظر فنی هم همین بس که با موتور 4 سیلندر میتونه رقیب یک موتو 6 سیلندر باشه ، رای من 100% ولوو
arash66
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز XC90 T6 با توربو شارژر و یک سوپر شارژر به این قدرت رسیده، آئودی فقط از سوپر شارژر استفاده کرده خوب طبیعتا موتور ولوو با حجم کمتر اسب بخار بیشتری رو ارائه میکنه .
FKP
۱۳ شهریور ۱۳۹۶آقا آرش مهم نیست از چه راهی به این اسب بخار رسیده باشه ، مهم اینه که با 1002 سی سی حجم کمتر ، تقریبا همون خروجی رو تولید میکنه
arash66
۱۳ شهریور ۱۳۹۶شما مثل اینکه نمیدونید عمر مفید موتور توربو در حالت عادی کمتر هست، لابد نیمدونید که هزینه نگهداریشم بالاتر هست ؟
به مصرف سوختشون دقت کردی ؟
مسئله گشتاور هم برای یک اس یو وی هم مهمه درسته ؟
احمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو از هر لحاظی بالا تر از آئودیه
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶بچهها هر چی فکرش رو میکنم، انصاف نیست نویسندگان و صاحبان پدال، روزانه این تعداد بالای مطلب رو رایگان در اختیار چندین هزار نفر بذارن، در حالی که میتونن همینها رو به مجلات بدن و حق تحریریه بگیرن. سایتهای بزرگ مثل زومیت، ماهی چند میلیون پول به جیب میزنن از طریق آگهیهای تبلیغاتی، پس براشون کاملا میصرفه که مطالب رو رایگان منتشر کنن اما یکم بررسی کنین میبینین که پدال اونقدر آگهی نداره که دخلش با خرجش بخونه. اگر کمی وجدان داشته باشین که دارین، با پیشنهاد اشتراکی شدن پدال با مبلغهای مناسب و کم ۵ یا ۱۰ هزارتومان برای هرماه، موافقت میکنین. درسته کسی از مفتی بودن بدش نمیاد اما یکمم انصاف داشته باشیم بد نیست.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۲ شهریور ۱۳۹۶فرشاد جان من متاستفانه بعضی جاها انصاف ندارم.
یکیش همینجاهاس.
من مشکلی با تبلیغات به سبک زومیت برای پدال ندارم.
ولی پولی شدن هرچند کمش هم باعث ریزش زیاد مخاطب از پدال خواهد شد((یک ذره هم شک نکن))
من آدمی هستم که علاقه ای زیادی به خرید پولی و اشتراک مثلا برای فیلم و سریال و نرم افزار و مخصوصا گیم ندارم.
یعنی شرایط کشور جوریه که یا جوری شده که مردم حاضر نیستن ،مثلا برای گیمی که فوقش یک هفته بکشه تا تمومش کنن مبلغ های مثلا بین 30 تا 70 دلار پول بدن یا فیلم یا ……
اگه قرار باشه تمام این چیزها رو به صورت صد در صد قانونی تهیه کنیم و بابتشون پول بدیم در عرض چند ماه چند میلیون پول میطلبه که از عهده ی من یکی خارجه.
نمیدونم شما حالا چه اصراری دارین که پدال این کار رو بکنه؟؟؟!!!
شمایی که این حرف رو میزنی و دلسوز شدین،میخوام ازتون بپرسم که آیا تمام نرم افزارهای گوشی و کامپیوتر و فیلم و سریال و…..که تا الان استفاده کردین بابتش پول یا حق اشتراک پرداخت کردین؟؟
اگر جواب شما نه هستش که این موضوعی که مطرح کردین اصلا ارزشی نداره.
چرا؟؟
چون آدمی که اینطوری از حق اشتراک و پرداخت پول حرف میزنه باید کاملا خودش تمام مواردی که گفتم رو رعایت کرده باشه،وگرنه با عذض معذرت باید بگم اسم این درخواست چیزی جز فریب و خود شرینی نیست.
اگه تند حرف زدم به دل نگیر و ناراحت نشو سبک حرف زدنه من همینه عینه شمشیر.?
پس به دل نگیر.
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶شما اسمش رو بذار فریب و خودشیرینی، ایرادی نداره عزیز❤ من خودم قبلا تو وبسایتهای مختلفی مدیر بودم، اگر این فعالیتها سودی برای سازنده سایت و نویسنده نداشته باشه، دیر یا زود از ادامه فعالیت، سرد و زده میشن. تو بحث بازیها و اپهایی هم که فرمودی، مخصوصا اونایی که خارجی هستن، اونقدر درآمدشون از راههای قانونی بالا هست که با دانلود غیر قانونی امثال ما، دچار مشکل مالی نشن، اما پدال چی؟ من ترجیح میدم برای تامین هزینههاشون حق اشتراک بدم اما مثل بقیه سایتها، حجم آگهیهای تبلیغاتی از حجم مطالب بیشتر نشن.
- A M I R -
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز شک نکن اگر پدال قرار بود خسته بشه توی همون ۲ سال اول میشد ، الان نزدیک ۸ ساله که پدال با قوت تمام داره مطلب تهیه میکنه و منم توی این چندین سال هیچ وقت کوتاهی از پدال ندیدم
نامبروان بوده و هست ??
حمیدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ارباب حلقه ها سرتره
بهتر از ولوو بود درسته طراحی ولوو خوبه ولی ائودی به صرف تره
amirhosein
۱۲ شهریور ۱۳۹۶من با افتخار به ولوو رای دادم به خاطری طراحی بهتر ایمنی اول در سطح جهان و بازدهی بهتر موتور تقریبا با 4 سیلندر و 1998 سی سی حجم موتور با ائودی با 3.0 لیتر حجم موتور و 6 سیلندر قدرتی نسبتا برابر تولید کرده توی نو اوری ها که صد درصد ولوو بهتر بوده این موتور ولوو سال 2015 موتور برتر سال شد
https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015/
جلالى
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ولوو خىلى خوب کار کرد
ظاهرش هم بهتره
با موتور کم حجم تر 4 سىلندر هم کم و کاستى از اون ماشىن نداره
عطا
۱۲ شهریور ۱۳۹۶اصلا نمیگم طراحی داخلی ولوو بد هست ولی اصلا به جذابیت ائودی نیست.خودتون مقایسه کنید.
arash66
۱۳ شهریور ۱۳۹۶دقیقا !
ارش
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوستان درسته آئودی بهتره ولی به ولوو هم رای بدید سزاوار این نیست با این اختلاف بازنده بشه ولوو خیلی پیشرفت گرده
رامکال
۱۲ شهریور ۱۳۹۶رای من آئودی.
یک چیز جالب چرا توی عکس از وولوی فرمون راست استفاده کردند ولی برای آئودی نمونه فرمون چپ رو مورد استفاده قرار دادند.
ساسان
۱۳ شهریور ۱۳۹۶تلاش ولوو قابل تحسینه..و من ولوو رو از نزدیک دیدم..نتونست خیلی نظرمو جلب کنه..ازمعدود خودروهایی هست که تو عکس بهتر و قشنگتره تا درمحیط بیرون….خب فک کنم جای هیچ بحثی نمیمونه برای آئودی کیفیت کمنظیر آئودیم بزاریم کنار.یه نگاه به دیزاین داخلیش بندازید…نتیجه مشخصه
مصطفي
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ولوو بدون شک تو این رده بندی اول هستش و فقط و فقط بی ام وی شاید توان رقابت باهاش رو داشته باشه
ساسان
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ولوو ماشینی نیست که از آئودی کم بیاره جلوش پس رای من حتما ولووووووو!
رام
۲۶ تیر ۱۳۹۹خب اگه منطقی قضاوت کنیم از یه لحاظ مقایسه شون درست نیست ولوو با اینکه ۴ سیلندره اختلاف چندانی با آئودی ۶ سیلندر نداره. من شخصا بیشتر طرفدار ولوو هستم. هر چند رو کاغذ آئودی برنده این رقابته