مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت هشتم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت اسپرت
آئودی RS3
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۴
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پنج سیلندر توربوشارژ رعبانگیز، شاسی بازیگوش، کابین دوستداشتنی
نقاط منفی: صدای زیاد پیشرانه، قیمت بالا برای خودرویی کوچک، فضای کم صندلیهای عقب
هوندا سیویک تایپ R
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد فوقالعاده، کنترل عالی، سواری خوب
نقاط منفی: استایل بیرونی شلوغ
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS3 | هوندا سیویک تایپ R | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۹۰ گرم/کیلومتر | ۱۷۶ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۴۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۳ متر | ۴.۵۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۲ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۳۳۵ لیتر | ۴۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۲۹,۲۷۶ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۵۵,۸۷۵ دلار | ۳۶,۵۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۵,۸۷۵ دلار | ۳۶,۵۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10196970]
Ferrari Fxx K Evo
۱ دی ۱۳۹۷انتخـاب من ائـودی RS5
با ۰ تا ۱۰۰ = ۳.۵ ثانیه :)
M
۱ دی ۱۳۹۷شتاب آئودی ترسناکه !
موتور پنج سیلندرش که تو آئودی tt هم موجوده فوق العادس !
گارانتی بهتر !
ایمنی هم که دیگه نگم !
در آخر انتخاب من هونداسیویک !
محمدرضا
۱ دی ۱۳۹۷قشنگ ترین کامنت پدال
M
۱ دی ۱۳۹۷خواهش میکنم!
کیان
۱ دی ۱۳۹۷قیمت بیشتر
استهلاک بالاتر هم براش در نظر بگیرید.
هوندا حتی در حالت استاندارد هم شبیه ماشین تیون شده هست، من به شخصه نمیپسندم. همونی که گفتی طراحی بیرونی شلوغ
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۱ دی ۱۳۹۷اگر بحث قیمت نبود به Audi رای میدادم ولی اختلاف قیمت لامصب خیلی زیاده.
رای من Honda.
با قیمت Audi فک کنم بشه M2 خرید.
امیر
۱ دی ۱۳۹۷فنی ائودی قطعا بهتره روی کاغذ
طراحی کابین و خارجی هوندا عالیه
قیمت ارزان سیویک و اختلاف شدیدش با رقیب!!
با احترام به 5سیلندر محبوب ائودی انتخابم سیویک
هم ارزونتره هم خوشگلتره هم عملکرد بهتری در پیست داره وقطعا لذت بیشتری در رانندگی
me84
۱ دی ۱۳۹۷.
.سیویک مورد علاقه منه
با احترامات فراوان به آئودی
(Saeed(peugeot
۱ دی ۱۳۹۷آئودی
Russia
۱ دی ۱۳۹۷آئودی خیلی تند و تیزه حتی A45 هم نتونست بگیرش تو یه درگی که دیدم
ایمنی و کیفیت بالایی هم داره قطعا
اما طراحی سیویک خیلی هجومی و عالیه و قیمت خیلی مناسب تری هم داره
درکل هر دو فوق العادن ??
ahmad
۱ دی ۱۳۹۷ائودی زیباتره ، گارانتیش بیشتره ، فنی بهتره ، توی جدول مشخصات فنی هم ائودی همه چیزش سرتر بود و در اخر اینکه بخاطر علاقه زیاد به خودروهای المانی رای من ، ائودی ، انصافا طراحی رو نگاه میکنی کیف میکنی ، فقط موندم اونایی که به هوندا رای دادن ، اگه به خاطر علاقه شخصی بوده که هیچ ، ولی از لحاظ مشخصات فنی و طراحی کاملا ائودی برتر هست ، چطوری تا الان هوندا بیشتر رای اورده .
Mohamad
۱ دی ۱۳۹۷کسی که به هوندا رای میده فاکتور قیمت رو هم مبنای مقایسه ش میزاره
اگه به بهای این دو توجه کنی، تفاوت 20 هزار دلاری باعث میشه هوندا برتری خودشو اثبات کنه و پا پس نکشه، ضمن اینکه سیویک تایپ آر از بدو معرفی و عرضه افتخارات زیادی کسب کرده و محبوبیتش بسیار بالاست. راستی امتیازات کاربایر هم مزید بر علته اما آئودی هم برای من قابل احترامه.
sina
۱ دی ۱۳۹۷احمد جان
من به سیویک رای دادم و علاوه بر علاقه شخصی این دلایل رو داشتم:
-سیویک با اینکه 80 اسب کمترداره و شتابش 1.4 ثانیه و چهارچرخ متحرک هم نیست ولی تو پیست شونه به شونه رقابت میکنه با آیودی و تایمشون زیر یک ثانیه اختلاف داره (لینکشو میذارم) این یعنی هندلیگ و دینامیک و لذت رانندگی تو سیویک بیشتره همون طور بالا هم اشاره کرده.
-سیویک قیمتش 60 درصد ایودی هست و هزینه تعمیرات و نگهداریش هم با توجه به لوکس نبودنش حتما کمتره.
-سیویک الایندگی کمتر و لذا مالیات کمتری داره.
-سیویک مصرف سوختش کمتره
خلاصه اش اینه از دید من سیویک یه خودروی مقرون به صرفه تر هستش که لذت رانندگی بیشتری رو به ارمغان میاره.
sina
۱ دی ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/magazine/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%a7%da%86%d8%a8%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%ba-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%b3%d8%aa/
sina
۱ دی ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/topic/%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d9%88%db%8c%da%a9/page/2/
ahmad
۱ دی ۱۳۹۷خب البته اونایی که قیمت رو مد نظر قرار دادن ، به نظرم حق داشتن ، چون واقعا اختلاف قیمت زیاده ، چیزی که تو مطلب هم بهش اشاره شده بود ، ولی ناگفته نماند که طراحی داخلی سیویک هم قشنگه ، ممنون از لینکهایی که گذاشتید .
جی کلاس مرسدس
۱ دی ۱۳۹۷خب Audi لوکستر تر فنی بالاتر و کلا بهتره ولی خب قیمتش خیلی بالاتره رای من audi هست اینم بگم که هوندام عالیه واقعا
ارش
۱ دی ۱۳۹۷واقعا مسخره ترین طرفدارای ماشین رو ما آلمانی بازا داریم یعنی اونایی که طرفدار بی ام و بر علیه بنز و آئودی رای میدن .اونایی هم از بنز خوششون میاد میان علیه بی ام و و آئودی رای میدن خیلی مضحکه شاید من دیگه به خاطر این مسخره بازیا رای ندادم .
emad1990
۱ دی ۱۳۹۷من به اعودی رای دادم.به قیمتم کاری نداشتم
پرهام
۱ دی ۱۳۹۷صدای آئودی خیلی خوووبه !
حسین
۱ دی ۱۳۹۷نظرم آئودی بود اما وقتی قیمت رو دیدم احساس کردم رقابت ناعادلانه است و بخاطر اعتراض به این چیدمان ، به هوندا رای دادم!
Mad.z.Max
۱ دی ۱۳۹۷به نشانه اعتراض زمین رو هم ترک کن : ))
آرمین
۱ دی ۱۳۹۷چرا داشبرد آئودی از پلاستیک خشک درست شده حتی یه چرم ، دوخت و یا کربنی بکار نرفته داشبردش حس یه ماشین اقتصادیه اسپرتو القا میکنه چیزی که شاید تو داچیا داستر و ساندرو هم شاهدش باشیم من شخصا بخوام یه خودروی با توان موتور بالا بخرم هیچ موقع سراغ یه هاچبک نمیرم سعی میکنم یا واقعا اسپرت باشه مثل کامارو،چلنجر،جنسیس کوپه،موستانگ و یا سدان باشه مثل سیویک یا هر خودروی سدانی با توان بالا
جی کلاس مرسدس
۱ دی ۱۳۹۷قطعااون ماشینا هم به کیفیت Audi نمیرسن شما نفرتتو جای دیگه خرج کن میدونم از آلمانی ها نفرت داری و این عذاب آورده ولی بهتره خودتو کنترل کنی
حسن
۱ دی ۱۳۹۷تازه
ایودی از شرکتی هست که سر اگزوزهاش هم تقلبیه
جی کلاس مرسدس
۱ دی ۱۳۹۷دقیقا کی و کدوممدل شماها یاد گرفتین تهمت دروغ بزنید نمیدونم نفرتتون از کجاست ولی بهتره کنترل کنید مثل بچه ها چنگول نندازید چون بعدش شاید سیلی بدی بخورید من از تمامیه کشورها دهها اتو دارم سند تقلب و دروغگوییهاشونم دارم ولی بچه نیستم اینجا یه سایت تخصصیه منم دارم لذت میبرم قطعا از نظر من مادر اتومبیل سازی المانه برنداشم برام دوست داستانی هستن ولی از بقیه هم بدم نمیاد قطعا اونام بد نیستن
Achtung
۱ دی ۱۳۹۷میخواستین قیمت ماشین لوکس آلمانی چند باشه؟ دوست دارین مفت باشه؟
amin
۲ دی ۱۳۹۷سیویک یه جوریه که نمیشه بهش رای نداد.
توضیح دادنش سخته.بعضی وقتا باید با دلت رای بدی