آئودیمازراتی

دوئل آئودی SQ7 و مازراتی لوانته S

امروز به چهارمین قسمت از دور دوازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم که به گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت اختصاص دارد. دوئل قبلی این گروه بین پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR برگزار شد که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۱۸۳۷ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل رنجروور توانست با دریافت ۹۸۶ رأی و کسب ۵۳ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی پیروز شود درحالی‌که پورشه موفق به دریافت ۸۵۱ رأی شده است. حال امروز در چهارمین و آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس، آئودی SQ7 در برابر مازراتی لوانته S قرار گرفته است.

مازراتی لوانته S

آئودی SQ7

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

؟

رنجروور اسپرت SVR

مرسدس-آام‌گ GLE63

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ب‌ام‌و X5 M

لامبورگینی اوروس

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

لامبورگینی اوروس

آئودی Q7

Q7 نخستین کراس‌اوور آئودی بوده و در اصل آغازگر خانوادهٔ Q این شرکت محسوب می‌شود. نسل اول Q7 برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و حرکت قدرتمندی را به‌عنوان نخستین تجربهٔ آئودی در بخش شاسی‌بلندها آغاز نمود. نخستین نسل این کراس‌اوور بزرگ تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه دیترویت همین سال نوبت به معرفی نسل دوم آن رسید که با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. این خودرو روی پلت‌فرم MLB 2 گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با دیگر کراس‌اوورهای بزرگ این گروه خودروسازی یعنی بنتلی بنتایگا، فولکس‌واگن توآرگ، پورشه کاین و همین‌طور لامبورگینی اوروس مشترک است. این نسل از Q7 در ابتدا با دو پیشرانهٔ بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی به همراه یک نسخهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌شد اما در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ آئودی برای اولین بار نسخهٔ اسپرت این ماشین را با نام SQ7 رونمایی کرد. این مدل برخلاف دیگر کراس‌اوورهای اسپرت بازار به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 دیزلی مجهز شده است و در رقابت‌های ما هم تنها خودروی دیزلی گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس محسوب می‌شود. این موتور از دو توربوشارژر معمولی استفاده می‌کند اما علاوه بر این دو توربوشارژر، به‌منظور حذف تأخیر توربو، آئودی یک توربوشارژ الکتریکی را هم برای آن نصب کرده است؛ بنابراین SQ7 اولین خودروی تولیدی دنیا است که از توربوشارژر الکتریکی استفاده می‌کند. این پیشرانه با تکیه بر این سه توربوشارژر خود می‌تواند ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. چندی پس از معرفی آئودی SQ7، از پیشرانهٔ دیزلی قدرتمند آن در بنتلی بنتایگا هم استفاده شد. آئودی Q7 سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از ۳۸ هزار دستگاه فروش داشته است و بدین ترتیب بیشترین فروش در طول تاریخ خود در این کشور را به ثبت رساند.

مازراتی لوانته

چند سالی است محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها در بازارهای جهانی موجب شده شرکت‌هایی که هیچ‌گاه در طول تاریخ خود شاسی‌بلندی را تولید نکرده‌اند هم به فکر ساخت چنین خودروهایی بیفتند. یکی از این شرکت‌ها مازراتی است که برای اولین بار با معرفی کراس‌اوور کانسپتی بنام کوبانگ در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ نشان داد که قصد دارد برای اولین بار به این بخش وارد شود. سپس نهایتاً حدود پنج سال بعد این شرکت ایتالیایی نخستین کراس‌اوور تولیدی تاریخ خود را با نام لوانته در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرد. تولید این خودرو که بر روی پلت‌فرم مشترکی با سدان‌های مازراتی گیبلی و کواتروپورته ساخته شده است، در سال ۲۰۱۶ در کارخانهٔ مازراتی در تورین ایتالیا آغاز شده و فروش آن از ماه میهمان سال در اروپا شروع گردید. لوانته در ابتدا با یک پیشرانهٔ دیزلی و یک پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه گردید. پیشرانهٔ بنزینی که از نوع ۳ لیتری V6 توئین توربو است، خود در دو نسخهٔ معمولی و S ارائه می‌گردد. این موتور در لوانتهٔ استاندارد ۳۵۰ اسب بخار قدرت و در لوانته S قدرتی برابر با ۴۳۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند؛ اما به‌تازگی در نمایشگاه نیویورک امسال که کمتر از یک ماه پیش برگزار شد، مازراتی نسخهٔ قدرتمند و اسپرتی از لوانته را هم با نام تروفئو رونمایی کرد. این مدل که پرچم‌دار خانوادهٔ لوانته محسوب می‌شود به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است. این موتور که توسط فراری ساخته شده است، ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد؛ اما از یک سو به جهت هماهنگی بیشتری با رقیب آلمانی و از سوی دیگر به خاطر اینکه لوانته تروفئو تازه معرفی شده و هنوز اطلاعات زیادی از آن در دست نیست، ما در این دوئل همان لوانته S را انتخاب کرده‌ایم. مازراتی لوانته سال گذشته در بازار ایالات‌متحده حدود ۵ هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

آئودی SQ7

مازراتی لوانته S

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۳ لیتری V6
سوخت دیزل بنزین
تنفس سه توربو توئین توربو
قدرت ۴۳۵ اسب بخار ۴۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۷ ثانیه ۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۶ ثانیه ۱۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۹۵ گرم/کیلومتر ۲۵۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۵ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۲۳۸۰ کیلوگرم ۲۱۱۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۷ متر ۵.۰۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۳.۰۰ متر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۵۴۰ لیتر
قیمت پایه ۹۰,۰۰۰ دلار ۸۵,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9978493]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی من تو این سگمنت پورشه کاین توربو یا رنجرور اسپرت svrرو بیشتر دوس دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. عاشق موتورهای 12 سیلندر

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (195 ديدگاه)

      دو شاسی بلند مورد علاقه من هم در بین همه SUV های بازار ، اس وی آوتو بایوگرافی و لینکلن نویگیتور هستند.
      نکته ای که ذهن منو درگیر کرده فرم ادوات کنسول مزراتیه . در کیفیتشون هیچ شکی نیست ولی این فرم چینش در محصولات خیلی ارزونتر به چشم میخوره .
      اس کیو 7 به نظرم کابین مدرن تر و شکیل تری داره .
      هر روز که این مقایسه ها رو میبینم بر تعداد ماشین هایی که نمیتونم بخرم اضافه میشه

      شادزی مهرافزون

  2. Mohammad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    Audi واقعا عالی ساخته اونم با موتور دیزل

  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    آئودی شیک تر و جالب تر
    رای من آئودی

  4. charger

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    این چه دوﺋلیه ؟؟؟؟؟؟؟
    دیزلی و بنزینی با هم؟؟؟؟؟؟

  5. آرمین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (343 ديدگاه)

    از لحاظ زیبایی کلی که آئودی واقعا بهتره مخصوصا نمای عقب خودرو و حالا کابین و نمای جلوی خودرو ممکنه سلیقه ای باشه و مازراتی فقط سه برتری به آئودی داره: قیمت،فضای صندوق و وزن ( البته درهندلینگ و نه ایمنی)
    و واقعا این که چرا طراحی چراغای عقب همه مدل های مازراتی دلچسب نیستن رو متوجه نمیشم چون واقعا با توجه به لوکس بودن این برند طراحی گیراتر و جذابتری ازش انتظار میره و تنها چیزی که فکر میکنم به مازراتی اعتبار داده چند مورد هستش : علامت تاج یا نیزه مانند زیباش، کابین نسبتا شکیل، تعداد کم در سطح خیابان بخصوص در ایران، و اصلی ترین مورد نام برند (مازراتی) که حس لوکسی رو به شنونده و گوینده منتقل میکنه که حتی برای جوک های اقتصادی هم استفاده میشه و کاربرد داره

  6. ایمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    اگه لوانته تروفئو تو این دوئل بود آئودی قطعاً بازنده مطلق این دوئل بود ؛ مگه میشه موتور فراری روی مازراتی نصب بشه اونوقت آئودی بره بالا ؟؟؟؟

  7. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (803 ديدگاه)

    Sq7 یه ابهت خاصی داره

  8. Wrx

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    دوستان یه سواااال دارم ببخشید ربطی به این بخش نداره ولی اگه میشه جواب و نظر بدین 🚨🚨🚨🚨🚨
    یه بی ام و سری ۵اتاق ۵۲۰هست که نوشته شیش سیلندره
    مدلش ۲۰۰۵و ترخیص ۲۰۰۸هست
    میخوام بدونم حجم موتورش چقدره ۲۵۰۰یا ۳۰۰۰؟
    و این که قیمت گذاشته ۱۱۸بدون رنگ با ۱۷۰تا کارکرد
    به نظرتون ارزش خرید داره ؟
    رنگ ماشین سفید با مانیتور سانروف کروز و موس جلو و مانیتور عقب و صندلی برقی و کیت mکامل

    1. محمدرضا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (91 ديدگاه)

      موتورش ۲ لیتری هست اما به نظرم اصلا به صرفه نیست.چون یکی از اشنایان ما این خودرو رو داشن اما هم قطعه های مصرفیش هم هزینه نگهداری خودرو بالا هست واقعا و استهلاک بالایی هم داره.به شخصه تو این رنج قیمت با یکم بالا پایین Lexus ES350 پیشنهاد میکنم که خودرویی هست که خودم الان دارم که میتونین مدل ۲۰۰۸ رو با کارکرد بالا هم بخرین و خیلی راحت استفاده کنین.

  9. Ali Keyhani

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتخاب سخته،ولی چاره ای باید یکیو انتخاب کرد،من SQ7 رو انتخاب میکنم با احترام به اونایی که مازراتی رو انتخاب کردن❤

  10. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    با اینکه سخته یه طرف دوئل ائودی هس اما من مازراتی رو به خاطر علاقم به خودرو های ایتالیایی ترجیح میدم و نظر شخصیمه اما چیزی که کاملا مشهوده برتری فنی ائودی هست.دوستان کسی میدونه تو کشورای دیگه اروپایی میشه با ویزای تحصیلی خودروی اقساطی خریداری کرد؟و شرایطش مثلا برای خودرویی با قیمت خدود ۴۰ ۵۰ هزار یورو چحوری هست؟

  11. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تف به این شانس ایکس فایو حذف شد .

  12. #ali.m#

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    نمیتونم ادعا کنم یک ماشین بازم و بین پیشرانه بنزینی و دیزل .دومی رو انتخاب کنم .
    گرچه لوانته هم ماشین جالبی از اب در نیومد .
    داشبوردش خیلی زشته البته شاید این رنگ اینجوریه .
    اما الایندگی ائودی خ جالب بود برام الایندگیش خوبه .
    البته اگر واقعا همین عدد باشه که بعید میدونم .
    من به خاطر پیشرانه بنزینی مازراتی بهش رای میدم.

    1. Daytona 1969

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      شما حتی اگر آلایندگی تویوتا پریوس رو همون لحظه ای که تحویل گرفتی دم در نمایندگی اندازه بگیری محاله بیشتر از عدد اعلامی کارخونه نباشه
      همه ی اعداد در شرایط ایده آل اندازه گیری میشن مثل اینکه شما بیای قدرت و استقامت یک ورزشکار رو در زمانی که در بهترین دوران حرفه ایش قرار داره اندازه بگیری

  13. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    900 نیوتون متر گشتاور!فکر کنم موقع لانچ کردن با آئودی آسفالتی رو زمین باقی نمونه!
    SQ7 واقعا بی نظیره

  14. ADAK

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    مازراتی دیگه اون مازراتی سابق نیست
    عددی نیست که بخواد برا آئودی شاخ و شونه بکشه …

  15. فرهاد کرمستجی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    حتی اگه دیزلی هم باشه بازم ائودی رو به مازراتی لوانته ترجیح میدم، هرچند که انتخابم تو این سگمنت ترک هاوک و رنجرور اسپرت هستش

  16. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من صد در صد آئودی رو می پسندم . ضمنا این محصول آلفا خیلی شبیه به محصولات اینفینیتی هستش .

  17. keyvan

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    Audi SQ7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا