رقابت در کلاس خودروهای سدان و لوکس بهطور باورنکردنیای فشرده است. کیفیت بالا و تصویر ذهنی مشتریان از برند در این کلاس نقش مهمی ایفا میکند بنابراین به هر اندازه که از تکنولوژیهای جدید در این دسته از خودروها استفاده شده باشد احتمال موفقیت بالاتر میرود.
آئودی امیدوار است با نسل جدید A6 موفق باشد. این خودرو که از سدان لوکس و پرچمدار A8 الهام گرفته از تکنولوژیهای مشابه و قیمت ارزانتری سود میبرد.
بامو سری ۵ هم قدمهای مشابهی را دنبال میکند و از تکنولوژیهای سری ۷ بزرگتر به همراه دینامیک بهتر و راندمان بالاتر استفاده میکند سالهاست که برندهای آلمانی در این کلاس حرف اول را میزنند اما یک گزینه جدید چند سالی است که خودنمایی میکند.
شاید همگان ولوو را با شاسی بلندهای نابش بشناسند اما سدان S90 هم همانی را عرضه میکند که آئودی و بامو دارند.
- آئودی A6
نام خودرو | آئودی A6 40 TDI S line |
قیمت (پوند) | ۴۲۰۰۰ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۱ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۳ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۳ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۴۵۰ |
آئودی با تولید نسل جدید A6 هم فستیوالی از تکنولوژیهای جدید به راه انداخته است. این خودرو در کلاس سدان های اجرایی لوکس با رقبای بسیار قدرتمندی روبرو است.
پیشرانه جدید این خودرو نرم و روان بوده و پرفورمنس مناسبی ارائه میکند. این خودروها بخش اعظم زمان را در بزرگراهها سپری میکنند بنابراین باید پرفورمنس قابل قبولی داشته باشند. این موضوع به همراه راحتی و آسایش کابین از جمله مهمترین فاکتورهای خرید هستند.
پیشرانه در زمان شتاب گیری عادی صدای زیادی نداشته و گیربکس نیز هماهنگی خوبی با آن نشان میدهد.
علیرغم اینکه از رینگهای بزرگتر و سیستم تعلیق اسپورت تر در این تریم S Line استفاده شده اما کیفیت سواری A6 خوب است. بهترین عملکرد سیستم تعلیق در سرعتهای پایین بوده جایی که دست اندازها به خوبی جذب میشوند و هیچگونه لرزشی به کابین راه پیدا نمیکند.
در سرعتهای بالاتر و در بزرگراهها، دستاندازها کمی پایداری خود را تحت تأثیر قرار میدهند اما در کل سیستم تعلیق خوب بوده و راحتی سواری آئودی را نشان میدهند.
نظرات آزمایشکنندگان: چراغهای جلوی ماتریکس LED این مدل فوقالعاده بوده و در شب باعث بهبود ایمنی میشوند. این چراغها بهصورت خودکار نورپایین را در زمان روبرو شدن با خودروی مقابل انتخاب میکنند.
- بامو سری ۵
نام خودرو | بامو 520d M sport |
قیمت (پوند) | ۴۰۷۷۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۷ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۴ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۳ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۴۵۰ |
خانوادهی سری ۵ از چند عضو تشکیل شده است. این مدل که در تست حاضر است با آئودی A6 S Line برابری میکند.
وزن سری ۵ حدود ۱۱۵ کیلوگرم کمتر از ارباب حلقهها بوده و این موضوع مزیت زیادی از نظر شتاب گیری و هندلینگ دارد. با قرار دادن کنترل دامپر متغیر در نرمترین حالت شاهد سواری نرم و پایدار هستیم که دستاندازها را کاملاً جذب میکند. این در حالی است که از رینگهای بزرگ و لاستیکهای دیواره کوتاه استفاده شده است.
در حالت اسپورت شاهد عملکرد خوب شاسی هستیم که دامپ های سفتتری داشته و کنترل حرکات بدنه نیز بیشتر میشود. در کل شاهد پایداری بالای سری ۵ هستیم.
سواری کلی این خودرو شبیه A6 است اما در برخی شرایط که A6 به تقلا میافتد سری ۵ به خوبی دستاندازها را جذب میکند و تواناییهای بیشتری دارد.
فرمان سری ۵ بهترین بوده و هیچیک از خودروهای دیگر بازخورد این فرمان را ندارند. توازن وزنی فرمان سری ۵ دوستداشتنی بوده و احساس بیشتری دارد. این موضوع به همراه شاسی چسبندهتر باعث ایجاد درگیر کننده ترین خودروی مسابقه شده است. این مورد در رانندگیهای روزمره خودش را نشان میدهد جایی که راحتی و کیفیت سواری سری ۵ بر رقبا میچربد.
موضوع مهمتر دربارهی این خودروها میزان ریلکس بودن سواری آنهاست. با وجود گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که تعویضهای نرم و سریعی دارد، 520d راحتترین، آرامترین و درگیر کننده ترین خودروی این مقایسه میباشد.
- ولوو S90
نام خودرو | ولوو S90 D4 R-Design |
قیمت (پوند) | ۳۸۷۶۰ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۷ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۹ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۹ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
S90 نشان دهندهی عصر جدیدی است که برای ولووی سوئد شروع شده اما آیا از جذابیتهای کافی برای شکست حریفان برخوردار است؟
پیشرانهی ۲ لیتری این خودرو به اندازه کافی قوی عمل میکند و شتاب قابل قبولی دارد.
منعطف بودن پیشرانه با بامو برابری میکند و هر دو در بحث شتاب گیری بین دندهای بالاتر از آئودی قرار میگیرند که بخش اعظم آن به خاطر گیربکس A6 است که از نوع ۷ سرعته بوده و یک دنده کمتر نسبت به دو رقیب دارد. آئودی در دندههای طولانیتر بهطور قابلتوجهی کند بوده هرچند که قدرت بیشتری دارد. با این وجود آئودی آرامش بیشتری از ولوو دارد. تعویضهای گیربکس به اندازهی بامو نرم و روان بوده اما در زمان تخت گاز رفتن به پای گیربکس باواریایی ها نمیرسد.
تریم R-Design شاسی اسپورت تری داشته و کنترل بدنهی خوبی را شاهد هستیم. البته نباید آن را به اندازهی رقبا پایدار و مطمئن دانست. چسبندگی این خودرو به اندازهی A6 بوده اما فرمان سبکتری دارد. در واقع فرمان ولوو چابکتر و تنظیم پذیرتر از رقیب دیفرانسیل جلوی خود بوده اما با دینامیک بامو یارای رقابت ندارد.
کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت میگیرد اما زمانی که در میانهی پیچ با یک دستانداز مواجه شوید شاهد به تقلا افتادن S90 خواهید بود. حالتهای رانندگی نیز تأثیر چندانی روی فرمان پذیری و هندلینگ آن ندارند.
-
قضاوت نهایی
رتبه اول: بامو سری ۵
سری ۵ همچنین به خاطر ترکیبی از تواناییهای گوناگون رتبه اول را در اختیار دارد. این خودرو آرام بوده و دامپرهای تطبیقی آن محدوده وسیعی از راحتی تا چابکی را پوشش میدهند. پیشرانه قوی بوده و گیربکس نیز بهتر از آئودی عمل میکند. همچنین راحتی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز درجهیک است. بامو کمی صندوق تنگتری دارد اما فضای آن کاملاً کافی است و از نظر هزینههای مالکیت هم کمی پرهزینهتر است اما خب در چنین سطحی این مورد یک مشکل محسوب نمیشود.
رتبه دوم: آئودی A6
به لطف تکنولوژیهای جدید، کابینی فوقالعاده باکیفیت و فضای کابین و بار زیاد، A6 انتخاب بسیار خوبی است؛ اما سیستم اطلاعات سرگرمی بامو به اندازهی کابینش خوب بوده درحالیکه کیفیت سواری آئودی هم به پای سری ۵ نمیرسد و از نظر هیجان رانندگی هم بامو دست برتر را دارد. همچنین هزینههای خرید آئودی بیشتر از رقیب است.
رتبه سوم: ولوو S90
ولوو S90 چیزی متفاوت نسبت به رقبا ارائه میکند. این خودرو نه سریعترین و نه آرامترین گزینه است اما سواری آن تیزتر از آئودی حس میشود. فضای بار ولوو ۶۵ لیتر کمتر از A6 است که یک نقطهضعف بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز نسبت به رقبا خوب و تیز نیست. ولوو مصرف سوخت بیشتری دارد اما خب قیمت آن کمتر است و این موضوع میتواند برای خریداران یک مزیت باشد.
- رقبا
جگوار XF
قیمت: ۳۸۶۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری
این خودرو از نظر هیجان رانندگی رقیب بامو بوده اما از نظر کیفیت و فضای کابین و بار و آرامش به پای آن نمیرسد. XF ارزانتر است اما خب در برابر این رقبای جدیدتر و پیشرفتهتر قدیمی به نظر میرسد.
مرسدس بنز E کلاس
قیمت: ۴۰۰۶۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری
یک پیشرانهی قوی، فضای بار ۵۴۰ لیتری، کابین جادار و سیستم اطلاعات سرگرمی خوب باعث تولید محصولی شدهاند که جایگزینی جذاب برای سه خودروی حاضر در این مقایسه محسوب میشود. E کلاس از برخی تجهیزات نیمه خودران جذاب هم برخوردار است.
منبع: autoexpress
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۷بی ام و سری 5 و سری 3 جدید فوق العاده هستن استاندارد جدیدی تعریف کردن.امسال سال بی ام و است.
s.h
۲۸ مهر ۱۳۹۷بی ام و به درد یه جوون که پدرش پولداره میخوره چون به یه پیره مرد نمیاد و ائودی به درد یه ادم مثلا 35 میخوره که پولداره خود ساخته هست ولی ولوو به درد هرکی که واعقا رسمیه میخوره حالا چه پیر مرد چه هر ادم ارومی و حتی از e کلاسم دوست داشتنی تره
m4
۲۹ مهر ۱۳۹۷چه مقایسه جالبی بود s.h :)
مزدا
۲۸ مهر ۱۳۹۷خدایش ادم مونده کدومشو انتخاب کنه واقعا برا من هرسه تا بهترین هستن .خوش به حال کسای که سوار میشن
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷سری۵ این نسل خیلی خیلی قدرتمند ظاهر شده.آئودیa6هم عالیه واقعا
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۷من هر ۳ تاشونو دوست دارم . بطور مثال پشت ولوو x90 که نشستم با ی مشکل اساسی برخورد کردم که از مهندسی سوئدی انتظار بیشتری داشتم و ان هم این بود سیستم مولتی مدیا بسیار کندی داشت و بطور عجیبی هنگ میکرد و لگ داشت ضمنا موتورشم بخاطر داشتن سوپر شارژر بسیار حساس به بنزین مزخرف کشورمون بود که به نظرم به درد ایران اصلا نمیخوره .من همین مشکل مولتی ودیارو تو هواپیماهای (((ایرباس))) هم برخورد داشتم که در ((( بوئینگ))) وجود نداشت و احساس میکنم در مولتی مدیا آمریکا حرف اول و آخرو بزنه.
با تچکر
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷هر سه تاشون عالین???
فقط طراحی عقب S90 یکم خزه ??
Amir
۲۸ مهر ۱۳۹۷به شایستگی بی ام و در جایگاه اول قرار داره.بهترین انتخاب در گروه خودش هست و واقعا یه ماشین کامله.
Bilbo
۲۸ مهر ۱۳۹۷یک مقایسه عالی و جامع…مرسی از این رقابت
#ali.m#
۲۸ مهر ۱۳۹۷رتبه بندی عادلانه بود .
سری5گل کاشته
ولی انتخاب من ولوو هست .از نگاه کردنش سیر نمیشم .
عااشق چراغ عقبش شدم .
Ahmad
۲۸ مهر ۱۳۹۷علت تفاوت مالیات جاده ای ولوو با بی ام و و آئودی چیه؟؟
دانیال روشنی
۲۸ مهر ۱۳۹۷نمای خارجی بی ام و
نمای داخلی آئودی
در کل بی ام و توی این کلاس در کنار e کلاس در سطح دیگه ای هستن .
Amin
۲۸ مهر ۱۳۹۷تو این رده ها خیلی سخته با آلمانی ها رقابت کردن
امیر
۲۸ مهر ۱۳۹۷طراحی داخلی و خارجی ائودی یه چیز دیگس
آئودی
ولوو
بی ام و
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
به این میگن ایرانی اصیل تعصب کهکشانی چجوری به این نتیجه رسیدی
یارو نشسته پشت ماشینا سیر تا پیاز ماشینارو بررسی کرده بعد شما چهار تا عکس دیدی کل رتبه بندیشو زیر و رو کردی؟
مگه همه چی به قیافس ؟ تازه اونم سلیقه ایه اگه از من بپرسی میگم بی ام و قشنگ تره
امیر
۲۹ مهر ۱۳۹۷خوشم میاد خودت جوابتو میدی عزیزم
دقیقا این نظرات سلیقس و هیچ کسیم پشتش ننشسته ک بخواد نتیجه رو بقول شما زیرو رو کنه
یکم فک کن بعد بیا قضاوت کن
نظر شما بی ام و نظر من ائودی یکی دیگه میگه ولوو…!!!
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷سری۵این نسل در۹۸صد رقابت هاش اول شده یعنی من تاالان حدود۶۰مقایسه ازش مطالعه کردم وفقط دریکیش اول نشد که اون یکی هم مدل۵۴۰انتخاب شده بود که دراصل بایدمدلM550انتخاب میشد اما چون اون رقابت شرطش موتور۶سیلندربود ولیM550موتورش۸سیلندر هستش.هربار یه رقابت جدید میادفقط به جایگاه دوم وسوم وچهارم نگاه میکنم.یه جورایی انگار رقبا واسه دوم شدن رقابت میکنن.
shirko
۲۸ مهر ۱۳۹۷هر سه تا ماشین فوق العاده ای هستن ، ب ام و واقعا امسا عالی کار کرده ، ائودی هم بسیار پیشرفت کرده ، ولوو هم سرشار از ایمنی وزیبایی فقط نمای عقبش مثل نمای جلوش زیبا نیست !!
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷جای E کلاس خالی
الهی
۲۹ مهر ۱۳۹۷مخصوصا طرح جلوی ولوو با چشمای آدم بازی میکنه.. ابهت ازش میباره… آدما یاد دیپلماتها میندازه…
Kamran
۲۹ مهر ۱۳۹۷E کلاس از برخی تجهیزات نیمه
خودران جذاب هم برخوردار است
بنازمت ای پدر خودروسازی :))
–
انتخاب من مرسدس E کلاس
کاوه
۲۹ مهر ۱۳۹۷.ولوو واقعن زیباست. یه سروگردن از رقباش زیباتره. مثل خود سوئدی ها. زیبا و امن و آرام.