در اقدامی عجیب، اشکودا تصمیم گرفته به تولید هاچبک کوچک سیتیگو پایان دهد و این شامل نسخهٔ الکتریکی آن بنام سیتیگو e iV هم میشود. البته انتظار خداحافظی با نسخهٔ بنزینی سیتیگو را داشتیم زیرا از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور داشته است اما نسخهٔ الکتریکی آن تازه سال گذشته معرفی شده بود و از ویژگیهای لازم برای جلبتوجه در این سگمنت برخوردار بود خصوصاً با توجه به اینکه ارزانترین خودروی الکتریکی گروه فولکسواگن محسوب میشد. موضوع عجیبتر اینکه اشکودا نسل جدید یا جایگزینی برای سیتیگو در نظر نگرفته و میخواهد توجه خود را روی مدلهای بزرگتر معطوف کند.
رئیس بخش فروش و بازاریابی اشکودا «آلین فاوی» دراینباره به اتوکار گفته است:
سیتیگو کنار رفته و در اروپا تمام نمونههای آن فروخته شدهاند. هیچ جایگزینی برای سیتیگو وجود نخواهد داشت و ما قصد نداریم در آینده خودرویی به این اندازه داشته باشیم. اگر روزی نسخهای از پلتفرم MEB گروه فولکسواگن ارائه شود که اجازهٔ تولید خودروهای کوچکتر را بدهد، ما یک نسخهٔ اشکودا از آن خواهیم داشت ولی من چیزی در مورد چنین برنامههایی نمیدانم؛ اما تا آنجا که به سیتیگو مربوط میشود، بازی به پایان رسیده است
سیتیگو e iV در وبسایتهای اشکودا در آلمان، فرانسه و ایتالیا دیگر به فروش نمیرسد اما هنوز در بریتانیا و اسپانیا قابل سفارش است. این هاچبک کوچک شهری به یک موتور الکتریکی با ۸۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ظرف ۱۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. سیتیگو e iV از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۳۶.۸ کیلووات ساعتی برخوردار است که با هر بار شارژ کامل آنها طبق معیارهای WLTP میتواند بین ۲۲۵ تا ۲۷۵ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این ماشین نیز به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اما حذف سیتیگو e iV موجب خالی شدن سبد محصولات اشکودا از خودروهای الکتریکی نمیشود زیرا اوایل هفتهٔ جاری این شرکت کراساوور الکتریکی انیاک را معرفی کرد. این خودرو با پنج نوع قوای محرکهٔ تمام الکتریکی مختلف به بازار عرضه میشود که قدرت آن بین ۱۴۸ تا ۳۰۶ اسب بخار است. حداکثر بُرد انیاک هم به ۵۱۰ کیلومتر میرسد.
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹از اینا تو کیش بود
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ولی از نو فولکس
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹بیچاره ی بی حاشیه تازه می خوان سر شو هم ببرن
مانی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹قربانی سود بیشتر شد