مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت سیزدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و تویوتا هایلندر
مجموع آراء: ۱۳۹۱
آراء جیپ گرند چروکی: ۸۹۵
آراء تویوتا هایلندر: ۴۹۶
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی | تویوتا هایلندر |
جیپ گرند چروکی | |
اشکودا کودیاک | پژو ۵۰۰۸ |
؟ | |
فورد اج | رنو کولئوس |
؟ |
اشکودا کودیاک
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۳,۹۶۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۹,۷۲۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
پژو ۵۰۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۶,۶۸۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۴,۶۷۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
اشکودا کودیاک | پژو ۵۰۰۸ | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۹ ثانیه | ۸.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۶۸ گرم/کیلومتر | ۱۳۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۵۶ لیتر |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۹ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۹ متر | ۲.۸۴ متر |
حجم صندوق بار | ۲۷۰ تا ۶۳۰ لیتر | ۱۶۷ تا ۷۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۱,۱۶۸ پوند | ۲۴,۳۳۱ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۳,۶۵۱ پوند | ۳۳,۰۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10114160]
ahmad
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ظاهر به نظر من پژو فنی اشکودا ولی خب مصرف سوخت فوق العاده 5008 دوباره کفه ترازو رو به نفع پژو سنگین میکنه.اگه میشه از عکسهایی استفاده کنید که فرمون طرف چپ هستش من که اصلا نمیتونم وقتی فرمون طرف راسته در مورد فضای داخلی ماشین نظر بدم.
Hamid...Audi
۱ مهر ۱۳۹۷و هنوز هم SUV دیفرانسیل جلو واسه من مفهومی نداره …
saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۷با اینکه طرفدار هیچکدوم نیستم اما انصافا به لحاظ زیبایی پژو زیباتره.فنی و موتوری اشکودا بهتره اما مساله مصرف و آلایندگی کاملا به نفع پژو هست.فاصله محوری و فضای باری خوابیده هم پژو بهتره و البته فضای باری عادی اشکودا.کلا اشکودا با اینکه ماشیناش عالین اما حس داچیارو در مقابل رنو به آدم میدن. انگار یه ماشین و زیر برند ارزون شده فولکسو آدم سوار میشه با اینکه ماشیناش فوق العاده هستن انصافا و پرفروش.
علی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷اگر به دنبال طراحی خاص داخلی هستین قطعا پژو ولی اگه به دنبال کاربردی بودن و کیفیت ساخت و همچنین طراحی بیرونی عضلانی تر به نظرم اشکودا معقولانه تره. ضمنا اشکودا از مهندسی فولکس بهره میبره که مطمئننا خدمات پس از فروش خوبی خواهد داشت .
با تچکر
ایلیا
۳۱ شهریور ۱۳۹۷به پژو رای دادم بخاطر جذابیت ظاهرای طراحی بی نقص داخلی و مصرف سوخت کمتر، البته دیف جلو بودن و موتور 1.6 پژو واقعا رو مخه
سروش
۳۱ شهریور ۱۳۹۷نقطه قوت پژو طراحی عالیشه. نقطه ضعفش: همیشه تک دیفرانسیل بودن کراس اورها، انجین تکراری برای تمام مدل ها. یه مکانیک ایرانی تو روتردام هلند وقتی یه رنو کلیو ۲۰۰۶ رو برای تعمیر برده بودیم میگفت هیچوقت سراغ فرانسوی ها نرید اگه رفتید فقط ۵-۶ سال اول خوبن. توهین به فرانسوی دوست ها نباشه من فقط نقل قول میکنم: میگفت مثل فرقونی که روش بدنه سوار شده هر چقدر شیک و زیبا و خوب به نظر میان صاحبش رو بعد از ۵ سال بیچاره میکنه. زیر بندی چند تا فرانسوی و آلمانی و ژاپنی ۸-۱۰ سال کارکرده رو نشون داد فرانسوی ها همه پوسیده و ول شده بودن ولی فولکس، اشکودا، سئات، اوپل و ژاپنی ها خیلی سرحال مونده بودن.
اینجا با این که پژو طراحیش خیلی بهتره. فنی یه کم به نفع اشکودا ولی تو اقتصادی ها برام دوام و کیفیت خیلی مهمه. رأی من اشکودا
saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۷من خودم اصلا طرفدار ماشینهای فرانسوی نیستم و واقعیتشم خوشم نمیاد ازشون و گاها ازشون انتقاد میکنم و کلی دیسلایک میخورم.اما بعضی حرفا و انتقادها هم دیگه در حد شوخیه و واژه انتقادو کلا خراب میکنه.در صحت نقل قول شما شکی نیست اما اینکه یه تعمیرکار چون صرفا تو هلند بوده حرفش نه سند میشه و نه قابل اتکا .این همه حجم فروش داره همین خودرو در اروپا.بعد نکته بعد اینکه چه بخوایم چه نخوایم صنعت خودرو سازی داره به سمتی میره که طول عمر ماشین 5 سال باشه در غیر اینصورت به لحاظ اقتصادی توجیه نداره دوام بیشترش و بایستی جایگزین شه والا باعث ضرر و در نهایت ورشکستگی کمپانی میشه.از بابتی با توجه به پیشرفت تکنولوژی چه در فاز طراحی چه موتوری چه آپشنهای رفاهی وهمینطور ذات مصرفی بودن خودرو همه تو دنیا دنبال محصولات جدید و به روز هستند و نه نگهداری خودرو تو درازمدت. حالا ایرانو نبینید که ماشینم صفر میخری ریقشو میکشی بعدش 2 برابر میفروشی.انتقاد به تک دیفرانسیل بودن و عدم تنوع موتور منطقیه.مثلا برای این ماشین یه موتور 2 لیتری توربو خیلی منطقی تر بود.به هرحال به نظرم نقل قولها اگر از منابع موثق و کارشناسی نباشه فاقد ارزشه.یکی گفت یکی ادعا میکرد یکی تو خارج…..
سروش
۳۱ شهریور ۱۳۹۷بله این که صنایع و کارخانه ها به دنبال کهنگی عمدی هستند شکی نیست. اما چند درصد مردم هر ۵ سال خودروی صفر می خرند؟(منظورم ایران نیست). در اروپا ماشین دهه نودی کم نیست. همه هم ماشین باز نیستند و حاضر نیستند بخش بیشتر درآمدشون رو در خودرو هزینه کنند. ما اعضای سایت پدال ماشین باز هستیم و سلایق خودمون رو نمیتونیم به کل جامعه تعمیم بدیم. یک مسئله اینکه بیشتر مردم با درآمد متوسط به پایین توان خرید خودرو صفر هر ۵ سال ندارند. مسئله دیگه خیلی از کسانی که توان مالی دارند، علاقه ای به خرید خودرو صفر و مصرف گرایی در این زمینه ندارند. پول رو در مسکن، سفر، غذا و تفریحات دیگه خرج می کنند. صحبت شما درسته مکانیک صرفا یه نظر داده و مرجع معتبری نیست. اما به تجربه ی این شخص میشه کمی فکر کرد. در هیچ جای دنیا خودروی ۵-۱۰ ساله اوراق نمیشه
saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۷حرف شما درسته .هنوز خیلی ماشین های مدل پایین در اروپا استرالیا …تردد میکنن بدون مشکل .اما نکتش اینه اگر شما در اروپا و سایر کشورهای جهان اول ساکن باشید (نه صرفا توریست ) و درآمد ثابت با حقوق متوسط داشته باشید متوجه میشید بدلیل رقابت تنگاتنگ ،تعویض خودروهای اقتصادی (نه لوکس و پرفورمنس) بدلیل شرایط لیزینگ خاص حاکم و بهره کم و گاها برای مدلهایی که بدلیل فرارسیدن سال جدیدبرچسب مدل سال پیش میخورن و به خاطر همین قضیه تخفیفهای عجیب غریب میدن و … برای اکثریت اقشار (به شرطی که ماشین تو همون حد بخوان نه قصد ارتقا مثل لوکس کردنو ..داشته باشند)امر ساده و دست یافتنیه و لازمش صرفا داشتن کار ثابت و عدم داشتن سو سابقه و تخطی مالی هست (حتی در بعضی اوقات بعضی کمپانیها بدون پیش پرداخت اقدام به تحویل خودرو در اقساط بلند مدت میکنن).اما بدلیل بهای سوخت و وجود وسائل نقلیه عمومی و مترو خوب و در دسترس گاها استفاده از ماشین شخصی بر خلاف آمریکا و کانادا چندان باب نیست جز در آخر هفته(علت علاقه زیاد مردم اروپا هم به ماشینهای استیشن به همین استفاده ازش در آخر هفته ها برمیگرده بیشتر).بنابراین ناخوداگاه میزان استفاده از خودرو کاهش پیدا میکنه و باعث افزایش عمر خودرو میشه به صورت اتوماتیک. در نتیجه کسی اگر علاقه به خودرو روز تکنولوژی …نداشته باشه عملا نیازی به تعویض خودرو حالا به هر برندی نداره (صرفا تفاوت بیشتر برمیگرده به هزینه های مصرفی).بنابراین این داستان بیشتر به عدم تمایل و فرهنگ صرفه جوییشون و کم استفاده کردن از خودرو مخصوصا تو کشورهای کوچک اروپایی برمیگرده دوست عزیز نه عدم توانایی مالی.
سروش
۳۱ شهریور ۱۳۹۷پژو در بخش های زیادی خودروی شایسته ایه. در اروپا هم خوب میفروشه. هیچ شکی نیست. در بخش دوام که در اقتصادی ها برای من خیلی مهمه بسیار ضعیفه. این ها نظره. سلایق متفاوته و طبق نظر افراد نمیشه حکم برتری مطلق داد
پویان
۳۱ شهریور ۱۳۹۷روتردام چه کار میکردی ؟
405 مال 20 سال پیش هنوز سالمه .
در کل از المان ضعیفتره ولی نه انقدر که مردم فکر می کنن
سروش
۳۱ شهریور ۱۳۹۷آقا پویان این ۴۰۵ سالمی که شما میگی چند تا قطعه فابریک داره؟ با تعویض کل قطعات معلومه سرحال میشه. تعمیر، صافکاری، نقاشی در اروپا به صرفه نیست. در اروپای غربی دستمزد هر ساعت کار مکانیک ۱۰۰-۲۰۰ یورو هست. قیمت قطعات بماند. خیلی وقت ها هزینه تعمیر بیشتر از قیمت دست دوم سالم همون خودرو میشه. اینجاست که دوام مهمه
امیر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷فنی و طراحی و قیمت کودیاک بهتره
قطعا کیفیت کودیاک هم بهتر از پژو هست
Saeed..peugeot
۳۱ شهریور ۱۳۹۷رای من ۵۰۰۸ به خاطر طراحی فوق العادش و همچنین بحث آلایندگیش…..ودر کل عاشقه پژو هستم.
aston martin
۳۱ شهریور ۱۳۹۷هیچ وقت از جلو پنجره اشکودا خوشم نیومد
aston martin
۳۱ شهریور ۱۳۹۷آقا یکی نیس بدونه این “نسخه بررسی” دییقا چیه که چند هزار تا بیشتر بابتش پول میگیرن؟://
امیر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷نسخه ی بررسی ممکنه آپشن هایی داشته باشه و قیمتش از نسخه پایه بالاتر هست.در کل نسخه ی خاصی نیست اون ماشینی که بررسی اش میکنن آپشن دار هست :))
امیر دهقان
۳۱ شهریور ۱۳۹۷سلام
قیمت پایهای که ما برای ماشینها ذکر میکنیم متعلق به ارزانترین نسخۀ اونها هست درحالیکه ممکنه نمونۀ مورد بررسی از لحاظ موتور و گیربکس با نسخۀ پایه متفاوت باشه.
مثلاً قیمت پایهای که برای اشکودا کودیاک ذکر شده متعلق به ارزانترین نسخۀ این ماشینه که موتور 1.4 لیتری بنزینی 125 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دستی داره و دیفرانسیل جلوئه
اما نمونهای که ما در دوئل بررسی کردیم و مشخصاتش ذکر شده، بالاترین نسخۀ کودیاک هست که به موتور 2 لیتری، گیربکس دوکلاچه و سیستم چهارچرخ محرک مجهز بوده و از نوع Sportline هست.
اختلاف قیمت بیش از 10 هزار پوندی بین نسخۀ پایه و نمونۀ مورد بررسی هم بخاطر همین تجهیزات و موتور قویتره
امیر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷اشکودا بهتره اما پژو هم زیبا تره،به نظرم کودیاک بهترین SUV میان سایز غیر لوکس دنیاست…
:::فرشاد:::
۳۱ شهریور ۱۳۹۷از همه نظر ۵۰۰۸ رو تحریک کنندهتر میبینم.
امیرحسین
۳۱ شهریور ۱۳۹۷دوستان حیفه پژو حذف بشه… یه کاری بکنین
omid622
۳۱ شهریور ۱۳۹۷بخاطر کیفیت و استهلاک کم اشکودا کودیاک
مهدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷رای من اشکودا.پژو۳۰۰۸از۵۰۰۸جداب تره.ولی اشکودا ساده وباکیفیته
AMG 63
۱ مهر ۱۳۹۷به پژو رأى دادم ، طراحى داخلیش خییییلى خوبه ، طراحى بیرونیم جلو پژو ، کنار و پشت کودیاک ولى از لحاظ موتورى فرق آنچنانى ندارن که بعضى ها میگن فنى کودیاک بهتره !
خدایى دم پژو گرم ، شاسى بلند ٧ نفره بسازى وزن ماشین ١۴٨٠ باشه ! فوق العادست