در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه هاچبکهای سابکامپکت رسیده است. در پنجمین دوئل این گروه دو هاچبک لوکس یعنی مینی کوپر و دیاس ۳ در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این نبرد مجموعاً تعداد ۱۳۶۲ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، مینی موفق شد با کسب ۹۹۷ رأی یا ۷۳ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه دیاس تنها ۳۶۵ ای دریافت کرده است. امروز اما در ششمین دوئل گروه هاچبکهای سابکامپکت رقابت میان نیسان میکرا و اشکودا فابیا برگزار شده است.
آئودی A1 | آلفا میتو | فورد فییستا | امجی ۳ |
آئودی A1 | ؟ | ||
پژو ۲۰۸ | سوزوکی بالنو | رنو کلیو | هوندا فیت |
پژو ۲۰۸ | ؟ | ||
تویوتا یاریس | فیات آرگو | فولکسواگن پولو | سئات ایبیزا |
؟ | ؟ | ||
نیسان میکرا | اشکودا فابیا | مزدا ۲ | اوپل کورسا |
؟ | مزدا ۲ | ||
مینی کوپر | دیاس ۳ | کیا ریو | شورلت سونیک |
مینی کوپر | ؟ | ||
سوزوکی سوئیفت | سیتروئن C3 | هیوندای i20 | میتسوبیشی میراژ |
؟ | هیوندای i20 |
اشکودا فابیا
اشکودا برای اولین بار نسل نخست فابیا را در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۹۹ رونمایی کرد. این یک خودروی سابکامپکت بود که بر پایهٔ پلتفرم A04 گروه فولکسواگن مشترک با فولکسواگن پولو و سئات ایبیزا ساخته شده بود. نسل اول فابیا که در سه نسخهٔ هاچبک، استیشن و سدان ساخته میشد تا سال ۲۰۰۷ روی خط تولید قرار داشت. سپس در نمایشگاه ژنو همین سال نسل دوم فابیا رونمایی شد. در این نسل اما نسخهٔ سدان از خانوادهٔ فابیا حذف شده و این ماشین صرفاً در دو مدل هاچبک و استیشن به بازار عرضه شد. نسل دوم فابیا پس از تجربهٔ فیسلیفتی در سال ۲۰۱۰، تا سال ۲۰۱۴ به تولید رسید تا اینکه سرانجام نوبت به نسل سوم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی شد. این نسل روی پلتفرم A06 گروه فولکسواگن ساخته شده که همچنان با دیگر هاچبکهای سابکامپکت این گروه خودروسازی یعنی پولو و ایبیزا مشترک است. همچنین نسل سوم فابیا مانند نسل قبلی فقط در دو نسخهٔ هاچبک و استیشن به تولید میرسد. این خودرو هماکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازارهای جهانی عرضه میشود که یکی دیزلی و بقیه بنزینی هستند. موتور دیزلی از نوع ۱.۴ لیتری توربو است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود. موتورهای بنزینی هم شامل نمونههای ۱ لیتری سه سیلندر و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر میشود که هردو از نوع توربوشارژ هستند. هرکدام این دو موتور نیز خود در دو سطح قدرت مختلف عرضه میشوند که ما برای این دوئل نسخهٔ قدرتمندتر موتور ۱ لیتری سه سیلندر را انتخاب کردهایم. این مدل ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم گیربکسهای پنج سرعته و شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
نیسان میکرا
نیسان برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ نسل نخست هاچبک سابکامپکتی بنام میکرا را معرفی نمود. این خودرو که در دو نسخهٔ هاچبک سهدر و پنجدر تولید میشد، از اکتبر همان سال در بازار داخلی ژاپنی و یک سال بعد در بازار اروپا عرضه گردید. سپس در اوایل سال ۱۹۹۲ نسل دوم میکرا در ژاپن رونمایی شد. در این نسل تنوع مدلها تا حد زیادی بالا رفت بهگونهای که علاوه بر دو مدل هاچبک سهدر و پنجدر قبلی، مدلهای سدان، استیشن و کابریولت هم به خانوادهٔ میکرا اضافه شدند. پسازاین، نوبت به نسل سوم رسید که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۲ رونمایی شد و در آن دوباره نسخههای سدان و استیشن حذف شدند؛ اما کاهش تنوع مدلهای میکرا در اینجا به پایان نرسید زیرا نسل چهارم آن که در اکتبر سال ۲۰۰۹ رونمایی شد فقط بهصورت هاچبک پنجدر ساخته شد. این نسل که در برخی بازارها با نام رنو پالس عرضه میشد، در سال ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه کرد تا اینکه نهایتاً سال گذشته به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به نسل کنونی یا پنجم داد. این نسل که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس سال گذشته رونمایی شد، در ظاهر از زبان طراحی جدید نیسان استفاده کرده که به برادران بزرگش مانند ماکسیما و مورانو شباهت دارد و کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده است. این نسا از میکرا که مانند نسل قبلی صرفاً بهصورت هاچبک پنجدر ساخته میشود، مانند اشکودا فابیا با سه پیشرانهٔ مختلف شامل یک نمونهٔ دیزلی و دو مدل بنزینی به بازار عرضه میشود. ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب، پیشرانهٔ ۹۰۰ سیسی سه سیلندر بنزینی توربوشارژ میکرا را انتخاب کردهایم که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
مشخصات فنی
اشکودا فابیا | نیسان میکرا | |
پیشرانه | ۱ لیتری ۳ سیلندر | ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۹۵ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر | ۱۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۴ لیتر (ترکیبی) | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۱ لیتر |
وزن | ۱۰۳۵ کیلوگرم | ۱۰۶۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۹ متر | ۴.۰۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۷ متر | ۲.۵۲ متر |
حجم صندوق بار | ۳۳۰ لیتر | ۳۰۰ لیتر |
قیمت پایه | ۱۱,۲۹۵ پوند | ۱۱,۹۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9873653]
حامد
۲۲ آبان ۱۳۹۶من اشکودا رو انتخاب میکنم بخاطر؛
قدرت بیشتر
حجم صندق بیشتر
فضای بیشتر سرنشینان
ولی انصافا نیسان هم خیلی خوشگله
شاهین
۲۲ آبان ۱۳۹۶هیچکدوم سلیقه واقعیم نبود ولی به اشکودا رای دادم برای اولین بار.
انتخاب من تو این سگمنت مزدا 2 هست. اگه بخام اندازه آعودی یا مینی خرج کنم ماشین این سگمنتی نمیخرم.
جهانگیر رومی
۲۲ آبان ۱۳۹۶انصافا داشبورد نیسان کل اشکودا رو می ارزه
مجتبی
۲۲ آبان ۱۳۹۶MICRA طراحی خوبی داره هم داخل و هم خارجی
کیفیت هم که دیگه معلوم هستش.
من به MICRA رای میدم.
Hosein
۲۲ آبان ۱۳۹۶واقعا دو تاشون عالین.قدرتشونن کاملا کافیه نسبت به وزن و کلاسشون.ولی نیسان خیلی خیلی ناز شده.چقدر عالی میشد اینا جایگزین پراید یا ۲۰۶ میشدن
حمیدرضا
۲۲ آبان ۱۳۹۶اشکودا دلیل خاصیم ندارم ازش بیشتر خوشم اومد
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۲ آبان ۱۳۹۶فقط نیساننننننننننننننننننننن
orangotan
۲۲ آبان ۱۳۹۶مطمئنی میکرا با نام رنو پالس به فروش میرفت؟
جالبه میکرا با طول بیشتر فضای کافی برای سرنشین عقب نداره
حسین
۲۲ آبان ۱۳۹۶اینایی که به نیسان رای دادن فقط به قیافه جلو ماشین رای دادن وگرنه هیچ چیزش از اشکودا بهتر نیست
Mohamad
۲۲ آبان ۱۳۹۶اونایی ام که به اشکودا رای دادن به یه مشت مشخصات رو کاغذ رای دادن که در اولویت نیست.
Hamid...Audi
۲۲ آبان ۱۳۹۶انصافا منطقی ترین کامنت تاریخ پدال بود…
میشه بپرسم معیار شما واسه خریدن ماشین چیه؟!
فقط زیبایی؟!
ستار
۲۲ آبان ۱۳۹۶اشکودا ظاهر دمده وخسته ای داره.مخصوصا نمای عقب.مخالف سرسخت طراحی های محافظه کارانه ام
انتخاب من نیسان .از اون انتخابا که شک نمیکنی بینشون
:::فرشاد:::
۲۲ آبان ۱۳۹۶اشکودا قویتره اما من به نیسان رای میدم به دلیل طراحی داخلی و خارجی بهتر، برند محبوبتر، قابلیت اعتماد بیشتر. . .
امین
۲۲ آبان ۱۳۹۶در واقع انتخاب بین ظاهر دلفریب نیسان و تکنولوژی و پرفورمنس عالی اسکوداست
من شخصا حاضرم ماشینم زشت باشه اما با اشاره پدال گاز از زمین کنده بشه
#ali.m#
۲۲ آبان ۱۳۹۶پرفورمنس؟
اگه این پرفورمنسه پس نیسان gtr چیه؟
شتاب 0تا100اینا هم اندازه 206وزانتیاست .
چجوری ممکنه با اشاره گاز از زمین بلند شه .
مگه چلنجر دیمنه .
ARIAN
۲۲ آبان ۱۳۹۶چرا پنجره های عقب میکرا دستیه؟
Mohamad
۲۲ آبان ۱۳۹۶اسم نیسان خیلی بیشتر از رقیبش برام ارزش داره
کیفیتم که جای خود
پس نیسان
mohammad_FM 480
۲۲ آبان ۱۳۹۶بعد از مدت ها اولین کامنتو تو این دوئل دارم میزارم…
مشخصات اشکودا بهتره اما طراحیش زیاد جالب نیست .
رای من نیسان چون بنظرم طراحی بهتر بیشتر بدرد این کلاس میخوره تا 5 اسب قدرت بیشتر…
البته نباید فراموش بشه مصرف سوخت بهتری هم داره..!