اوپل

گذشته در آینده با اوپل مانتا GSe الکترومود کوپه!

اوپل به تازگی از خودروی تک سخت مانتا GSe الکترومود خود رونمایی کرده است.

این خودروی ویژه به‌صورت رسمی برای گرامی داشت ۵۰ سالگی اوپل مانتا تولید شده اما درعین‌حال پیش‌نمایشی از راه‌اندازی زیربرند GSe برای خودروهای الکتریکی و پرفورمنس این شرکت می‌باشد.

مانتا GSe تمام الکتریکی و جدید به عنوان اولین خودروی کلاسیک بازسازی شده اوپل توصیف شده و از قطعات الکتریکی مدرن در زیر بدنه کلاسیک خود سود می‌برد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مدل قدیمی جای خود را به پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتون متر داده است.

  • کوپه‌ای الکتریکی با گیربکس دستی

البته اوپل گیربکس ۴ سرعته دستی مانتای قدیمی را در جای خود نگه داشته و بنابراین در این کوپه الکتریکی می‌توان دنده‌ها را تعویض کرد. رانندگان همچنین می‌توانند با درگیر کردن دنده چهارم حالت اتوماتیک گیربکس را فعال کنند. مزیت‌های گشتاور آنی باعث ایجاد چنین حالتی برای گیربکس شده‌اند.

یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۳۱ کیلووات ساعتی از پیشرانه الکتریکی حمایت کرده و باعث ایجاد شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری می‌شود. درست همانند محصولات الکتریکی و عادی اوپل، مانتا GSe الکترومود از ترمز احیا شونده و شارژر ۹ کیلووات ساعتی سود برده و شارژ کامل باتری حدود ۴ ساعت طول می‌کشد.

  • نمای جلوی خاص محصولات اوپل

اوپل در طراحی این خودروی بازسازی شده از جدیدترین عناصر طراحی خود استفاده کرده است. نمای جلوی این خودرو شباهت زیادی به محصولات اخیر این کمپانی آلمانی دارد. مانتا GSe در واقع پیام‌های زیادی همچون “من در مأموریت الکتریکی هستم” را روی بخش جلوی خود پخش می‌کند. چراغ‌های عقب‌گرد و نمادین نیز جای خود را به نمونه‌های سه‌بعدی LED داده‌اند.

این خودروی نمایشی دارای رنگ بدنه زرد جذابی بوده که با کاپوت مشکی‌رنگ تضاد زیبایی ایجاد کرده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز طراحی خاصی دارند.

کابین مانتا GSe جدید بهبودهایی را نشان می‌دهد که شامل جدیدترین نمایشگرهای دیجیتال می‌باشد. پانل به اصطلاح ناب این خودرو متشکل از نمایشگرهای ۱۲ و ۱۰ اینچی بوده و کمی هم به سمت راننده متمایل شده‌اند. اوپل همچنین از سیستم صوتی سطح بالای مارشال در این خودرو استفاده کرده است.

محصول الکتریکی و کلاسیک اوپل دارای یک جفت صندلی اسپورت با خط مرکزی زردرنگ است که حمایت و راحتی بیشتری برای بدن دارند. فرمان سه پره نیز طراحی متفاوتی نسبت به نمونه کلاسیک داشته و از علامت زردرنگ در موقعیت ساعت ۱۲ سود می‌برد. پانل‌های داشبورد و درب‌ها نیز طرح خاکستری مات را به خود گرفته‌اند تا تضاد خوبی با رنگ‌های زرد و مشکی ایجاد کنند. نهایتاً نیز باید به پوشش سقف آلکانترا اشاره کرد.

  • زیربرند جدید GSe برای خودروهای الکتریکی پرفورمنس؟

اوپل مانتا GSe الکترومود آخرین محصول این برند با نشان GSe نخواهد بود. این شرکت در حال کار روی محصولات الکتریکی شده پرفورمنس برای آینده‌ای نزدیک بوده و یکی از آن‌ها نسخه داغ از کورسا الکتریکی کنونی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    چقدر قشنگه اوپل داره راهشو پیدا میکنه ؟

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اما به نظرم مالی هم نشده !
      راسیاتش یه جوریه ، روح نداره !
      اولین مشخصه‌ی بارز این سبک طراحی‌ها ، چراغ‌ها هستند که اوپل زده‌ نمای جلو را پکونده با این نئون‌ها !
      طراحی داخلیش هم خسته‌کننده و کار شاخی نکرده با اینکه میتونست مدرن اما کلاسیک بسازدش !
      اپل با این کارها زنده نمیشه !
      برای زنده شدن باید فکری به حال رقابتی کردن خودروهای امروزی‌اش با رقبا بکنه و نه اینکه یه طرح کلاسیک را فقط با رینگ جدید و فنی برقی ارائه کنه !!!

      خیلی از شرکت‌های آمریکایی هستند که چنین کاری را خیلی شیک‌تر و تمیز‌تر انجام میدهند که پدال هم مقاله‌اشان را گذاشته مثل بلیزر برقی یا موستانگ برقی که هم اصل و اصالت طراحب گذشته‌اشان را حفظ کردن به زیبایی هرچه تمام‌تر و کامل‌تر و هم اینکه به تکنولوژی برقی روز مجهز شده‌اند !!!

      1. mahan

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا نوید خان خواستم همین نظرو بگم شما به طور جامع بیان کردید.بعد شاید همچین ماشینی رو تو عکس ببینیم و جالب باشه اما حاظرم شرط ببندم کمتر کسی اینو می‌خریم.

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          والا چی بگیم آقا ماهان
          نمیدونیم بگیم کلاسیکارو ریخته تو مدرنیته یا مدرنیته را ریخته تو کلاسیکا !!!

          مثل این میمونه که یه دست کت‌‌وشلوار طرح کلاسیک انگلیسی را با کفش کتونی نایک سِت کنی !

          اُپل تا سال ۲۰۰۰ اُپل بوده و از وقتی افتاد دست آمریکایی‌ها ، همون بلایی سرش آمد که سر دِوو آوردند ( نم‌نم ضعیفش میکنند و سپس گودبای پارتی میگیرند ) !

        2. mahan

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقاً نوید جان مثال جالبی زدی و حق مطلب رو ادا کردی.مثل این میمونه که پشت یک ماستنگ فست یک یا مک وان بشینی و وقتی گاز بدی به جای غرش موتور صدای آرمیچر بیاد یا حتما تجربه رانندگی با خودرو های آمریکایی قدیمی رو داری اون بد قلبی و سنگینی جلو و در رفت پشت و اگه فرمون رو زیاد بچرخونی به واسطه موتور قوی ماشین می‌چرخه و وقتی ازسر پیچ می خوای با سرعت عبور کنی بعد یک فرمون دادن به چپ باید یکم به راست متمایل کنی و … به جای این لذت ها به نرمی پاسات برات بچرخه برای من که قابل قبول نیست.این نسخه ها تو نمایشگاه قشنگند تو دنیای واقعی کمتر کسی رو وادار به خرید می کنند.در مورد اول هم درسته با اون همه پتانسیلیهو نمودارش پایین اومد و محو شد

  2. ممد ژانگولر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    این مدل ماشین ها ایده آل ترین حالت برای همه صلیغه هاست
    تلفیق طراحی های قدیم با تکنولوژیه روز
    آهنگ مدرن تاکینگ بذاری با سی سی کچ صفا سیتی منگوله شمال ?

  3. محمد مختاری آذر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پیکان مدرن و به روز معرفی شد پیکان نسل جدید از اوپل با رنگ زرد

  4. امیر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    حیف تک ساخت هستش. ولی خب ماشین جالب و قشنگیه با پیشرانه الکتریکی این مدل هم مشکل ندارم چون گیربکس دستی داره.

  5. Zakaria

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    نسبت به ماشینای الکتریکی حس خاصی ندارم، اما این یکی رو به شدت دوست دارم. تو یک نگاه عاشقش شدم خیلی ترکیب جالبیه

    1. محمد امین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      منم حس خوبی نسبت به این ماشین دارم ، با گیربکس دستی و طراحی جذابش خیلی خوبه ،مخصوصا رنگش،این بهترین برقی هست

  6. Porsche 911

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    عالی هم اوپل مانتا رو به یادم آورد هم این خودش واقعا خوبه !!!
    بی نظیر

  7. Ninja

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    مثل این میمونه اهنگ تکاشی سیکس ناین رو تو گرامافون گوش بدی
    یا یه اهنگ شجریان گوگوش و هایده رو تو باند و سیستم گوش بدی

  8. Sajjad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    خیابونا رو اینجوری قشنگ کنید

  9. امیرعلی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    سلام چرا درباره فورد لایتینگ مطلب نذاشتین؟

  10. Aryan???judo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    وای خدا عالیه خیلی خوب شده هیچ وقت تا به حال با یه خودروی الکتریکی ارتباط برقرار نکرده بودم اما این واقعا عالیه ولی چرا تک ساخت اینو اگر انبوه سازی کنن خیلی به نظرم پرفروش میشه البته با یه قیمت مناسب

    1. ایران

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      بله واقعا فکر خوبی هست که ماشین های قدیمی با موتور و تکلونوژی جدید رو تولید بشه ترکیب جالبی هست

  11. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    دارم درست میبینم؟ شیشه ها دستیه؟ نه به پیشرانه و صفحه نمایش بزرگ نه به این!

  12. Sina10

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    چقدر زیباست!!!
    ایکاس خودرو سازای آمریکایی هم بیان و اسطوره هاشون رو با طراحی کلاسیک مثل این بسازن ، فعلا چلنجر فقط این وارو کرده ، ایکاش بقیه هم اینکارو بکنن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره ای کاش،این طراحی اپل خیلی منو یاد بارکودای مرحوم انداخت…

  13. Nima RST

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    جیگریه واس خودش

  14. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی بدون شک قشنگترین ماشین الکتریکیه که تا حالا دیدم ، چقد از استایل کلاسیکش که شبیه پونی کار هاست خوشم اومد ، امیدوارم اوپل هم به یکی از خودرو ساز های سطح بالا مثل بقیه هموطناش تبدیل بشه و دوباره به اوج برگرده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    قشنگ ترین طراحی که توی این دو سال اخیر دیدم همین بوده،البته با الکتریکی بودنش مخالفم اما همینم خیلی خوبه،تفلیق طراحی کلاسیک با المان های مدرن که میشه یه طراحی بی نظیر بین این همه طراحی عجیب و غریب با خطوط تیز…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا