نوبت به قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال رسید که به گروه کراساوورهای بزرگ لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان بیوک انکلیو و آکورا MDX بودیم که در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۲۷۴ رأی به ثبت رسیده است. طی این دوئل بیوک موفق شد با کسب ۸۶۹ رأی یا ۶۸ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه آکورا ۴۰۵ رأی دریافت کرده است. حال امروز در آخرین دوئل گروه کراساوورهای سه ردیفهٔ لوکس، لینکلن MKT و اینفینیتی QX60 در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
بیوک انکلیو | آکورا MDX | لندروور دیسکاوری | لکسس GX |
بیوک انکلیو | لندروور دیسکاوری | ||
ولوو XC90 | آئودی Q7 | اینفینیتی QX60 | لینکلن MKT |
آئودی Q7 | ؟ |
لینکلن MKT
لینکلن برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ کراساوور فول سازی بنام MKT را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی این خودرو رونمایی شد که تولید آن در ماه جولای ۲۰۰۹ آغاز شده و با مدل ۲۰۱۰ به بازار آمد. MKT دومین کراساوور ساخت لینکلن و بزرگترین کراساوور حال حاضر این شرکت محسوب میشود درحالیکه در بین خانوادهٔ شاسیبلندهای لینکلن بالاتر از کراساوور MKX و پایینتر از اسیووی نویگیتور قرار میگیرد. این کراساوور لوکس آمریکایی بر روی پلتفرم D4 فورد ساخته شده که با دیگر کراساوورهای فول سایز این گروه خودروسازی یعنی فورد فلکس و فورد اکسپلورر مشترک است. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد MKT طول زیاد است که آنرا تا حدودی به لیموزینها شبیه کرده و میتوان آنرا تلفیقی از یک کراساوور با یک لیموزین دانست. لینکلن برای مدل ۲۰۱۳، این کراساوور فول سایز را مورد فیسلیفت قرار داد که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۱ رونمایی شد و طی آن تغییراتی در نمای جلو و بهروزرسانیهایی در داخل خودرو انجام گرفت. MKT همچنان در یک نسل در حال تولید است و بهاحتمالزیاد در سال ۲۰۲۰ از سبد محصولات لینکلن کنار خواهد رفت. این کراساوور لوکس آمریکایی هماکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود. موتور اول که برای دوئل ما هم انتخاب شده است از نوع ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی مشترک با سدان MKS است. این موتور ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه قدرت آن پس از فیسلیفت مدل ۲۰۱۳ به ۳۰۷ اسب بخار افزایش پیدا کرد. پیشرانهٔ بعدی اما از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت است. MKT در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به بازار عرضه میشود درحالیکه انتقال نیرو در آن صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد. این ماشین از ابتدای عرضه در ایالاتمتحده، یعنی از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از ۴۱ هزار دستگاه فروش داشته است درحالیکه سال گذشته موفق به فروش ۴ هزار دستگاه شده است.
اینفینیتی QX60
اینفینیتی اولین بار در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۱۱ کراساوور کانسپتی بنام JX35 را معرفی کرد و سپس به دنبال آن، نسخهٔ تولیدی این کراساوور فول سایز در نمایشگاه لسآنجلس همان سال رونمای شد. این خودرو که روی پلتفرم D نیسان مشترک با نیسان مورانو و نیسان پثفایندر ساخته شده است، نخستین کراساوور سهردیفهٔ اینفینیتی محسوب میشود؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نامگذاری محصولات اینفینیتی، نام JX35 هم در سال ۲۰۱۳ به QX60 تغییر پیدا کرد. همزمان با این تغییر نام یک نسخهٔ هیبریدی هم برای این کراساوور لوکس ارائه شد. پسازاین برای مدل ۲۰۱۶ هم QX60 دستخوش فیسلیفتی قرار گرفت که تغییراتی را در چراغهای جلو، سپر جلو و جلوپنجره ایجاد کرده بود. تولید نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ QX60 در اواخر سال ۲۰۱۵ آغاز شده و از فوریهٔ ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. در حال حاضر در بین شاسیبلندهای اینفینیتی، QX60 دقیقاً در جایگاهی پایینتر از مدل QX80 قرار میگیرد با این تفاوت که QX80 یک اسیووی فول سایز بدنه روی شاسی است درحالیکه QX60 کراساوور فول سایزی با ساختار یکپارچه است. این خودرو در ابتدا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به بازار عرضه شد که ۲۶۵ اسب بخار قدرت داشت. این موتور که برای این دوئل هم انتخاب شده است، همچنان برای QX60 ارائه میشود درحالیکه قدرت آن برای مدل ۲۰۱۷ به ۲۹۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همانطور که اشاره شد، پس از تغییر نام و برای مدل ۲۰۱۴، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای QX60 ارائه شده که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۵۰ اسب بخار استفاده میکند. در هردو مدل نیروی موتور صرفاً توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. QX60 از سال ۲۰۱۲ تاکنون در ایالاتمتحده بیش از ۱۶۸ هزار دستگاه فروش داشته است و سال گذشته نیز با فروش ۴۲ هزار دستگاه بیشترین فروش تاریخ خود در این کشور را تجربه کرد.
مشخصات فنی
لینکلن MKT | اینفینیتی QX60 | |
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۰۷ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۷ نیوتن متر | ۳۶۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۶ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۱۳۳ کیلوگرم | ۲۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۲۷ متر | ۵.۰۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۹۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه | ۴۴,۴۵۵ دلار | ۴۴,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9879068]
(Ali(Chevy Nova
۲۹ آبان ۱۳۹۶خداى لىنکلن خىلى خوشگله
من لىنکلن رو انتخاب مىکنم
حامد
۲۹ آبان ۱۳۹۶خدایی با تمام علاقهی که به لینکلن دارم ولی این مدا واقعا زشته
HORSE
۲۹ آبان ۱۳۹۶چرا این مدل اینقدر زشته؟!!؟؟!؟
orangotan
۳۰ آبان ۱۳۹۶طراحیش بیشتر شبیه َوَنِ
شاهين
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن خیلی چیزا هست، با اباهته، لوکسه، با کلاسه ولی این مدلش اصلا خوشکل نیست
Mohamad
۲۹ آبان ۱۳۹۶باهات موافقم.
مخصوصاً عقبش زشته.
Mehdi TuRbO
۲۹ آبان ۱۳۹۶داش علی چجوری به این میگی خوشگل خدایی ؟؟
Saeed Boroomand
۳۰ آبان ۱۳۹۶از نزدیک مثل بقیه مدل هاش و همچنین به مقدار کمتری مدل های بیوک. وقتی از نزدیک دیده میشن لوکس بودن و هماهنگی و تفاوت و زیبایی رو درشون میشه دید…
CNA
۲۹ آبان ۱۳۹۶اقا علی لینکلن کجاش خوشگله
یعنی من هر جور حساب بکنم بی ریخت ترین ماشین کل تاریخ محسوب میشه البته یکم اغراق کردم ولی واقعاً بی ریخته
charger
۳۰ آبان ۱۳۹۶درسته که خیلی زشته اما بی ریخت ترین ماشین تاریخ تویوتا پریوسه
mehran.Jy
۳۰ آبان ۱۳۹۶این دیگه زشته برادر من
Mohammadreza
۱ آذر ۱۳۹۶با این حرف جناب (Ali(Chevy Nova nd دیگه میشه گفت که ایشون صرفا با تعصب نظر میدن و اصلا ایشون واقع بین نیستند. تعصب اصلا چیز خوبی نیست توی هیچ زمینهای
car lover
۱۰ شهریور ۱۴۰۳زشت ترین ماشینی که تو زندگیم دیدم
یعنی 405 از این خوشگل تره
Fericuda
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن طراحی از مد افتاده ای داره و پشتش هم اصلا زیبا نیست
مشخصات فنی هم غیر از مصرف سوخت تفاوت دیگه ای ندارن
رای من اینفینیتی
Roham
۲۹ آبان ۱۳۹۶جالبه!
من خیلی با طراحیش و به خصوص طراحی پشتش حال می کنم.
گرچه گرد پیری رو چهرش نشسته ولی از اون ماشیناست که همیشه خاص و منحصر به فرده و امضای خاص خودش رو داره
البته اگه آسیایی ها و به خصوص چینیا بذارن!
(Ali(Chevy Nova
۲۹ آبان ۱۳۹۶دوستان امریکایی باز امروز براتون از یه هىولاى 2400 اسبى مطلب دارم که سال1967 تولىد شد
Hurst Hairy Olds
شرکت اولدزموبىل و شرکت تىونىنگ هرست سال 1967 و براى مسابقات درگ محصولى رو تولىد کردن براى نمایش
این محصول بر پاىه اولدزموبىل 442 مدل 1967 بود
این هىولا مجهز به 2 موتور 425 اىنچ بىگ بلاک اولدزموبىل تورونادو بود و قدرتش به 2400 اسب مىرسىد
این هىولا یه موتور در عقب و یه موتور در جلو داشت و بصورت 4×4 بود
The car debuted at a meet in Bakersfield, California on March 4, 1966. Driven by Joe Schubeck, the Hurst Hairy Olds began as a fully trimmed and later upholstered Oldsmobile 442 in body in white (BIW) form. Hurst installed not one but two 425 in³ (7 L) Oldsmobile engines and Toronado transaxles both front and rear; a pair of drag parachutes were mounted in the stock taillight positions and four-wheel disc brakes were fitted as well. Two engines meant two of virtually everything in the cockpit related to the operation of the car, including two cable-operated shifters, two tachometers, two sets of oil pressure and temperature gauges and even two accelerator pedals. Additional power was provided via a Cragar Equipment-modified 6-71 GMC supercharger atop each engine, each burning a blend of nitromethane and alcohol. Weight was reduced through the use of aluminum body components and Plexiglas windows. The result was a 2400-horsepower, four-wheel-drive exhibition drag racer which smoked its front and rear tires down the length of the race track with times in the eleven-second range.
(Ali(Chevy Nova
۲۹ آبان ۱۳۹۶نظر سنجى هم براى رفقا داریم و مثل همیشه دم رفقا گرم که استقبال مىکنن
1. hurst hemi under glass barracuda لاىک
2. sox and martin barracuda دىس لاىک
(Ali(Chevy Nova
۲۹ آبان ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. 1965 shelby cobra daytona coupe لاىک
2. 1965 shelby cobra 427 دىس لاىک
Hemichan
۲۹ آبان ۱۳۹۶الگوی وایپر
orangotan
۲۹ آبان ۱۳۹۶مشخصاتشون تقریبآ یکیه اما توی عکس اینفینیتی دلنشین تره
Mohamad
۲۹ آبان ۱۳۹۶فکر می کنم اینفینیتی انتخاب بهتری باشه.
Hosein
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن چقد مخوفه..اینفینیتی هم جلوش خوشگله ولی چراغ عقباش یخورده پایینه!که ماشین او..سگول نشون میده مثل اون شاسی بلند سانگ یانگ البته نه به اندازه اون.
Amin
۲۹ آبان ۱۳۹۶چقد زشته لینکلن،قطعا به اینفینیتی رای میدم
ولی محصولات اینفینیتی اصلا حس لوکس بودن سایر برندا مث ائودی،لکسوس،مرسدس و…رو ندارن،یه بازنگری اساسی خصوصا رو طراحی داخلی باید انجام بدن
جلالى
۲۹ آبان ۱۳۹۶Qx60 یه مقدار بهتر از mkt عمل کرده
عشق ماشین
۲۹ آبان ۱۳۹۶تو اهواز لینکلن رو از نزدیک دیدم .واقعا محشره هر کی از پیشش رد میشد همینطور یه بند نگاهش میکرد.اینو بدون هیچ تعصبی میگم .چون اینفینیتی رو بازم از نزدیک دیدم ماشین خوشگلی هستش ولی نه به اندازه لینکلن .در کل دوتا عالین
حمیدرضا
۲۹ آبان ۱۳۹۶مصرف بهتر اینفینیتی تنها مزیت فنیش نسبت به لینکلن هست قیمتم خیلی تفاوت نداره ولی من به خریداران امریکایی احترام میذارم و اینفینیتی رو انتخاب میکنم
شاهین یزدین
۲۹ آبان ۱۳۹۶قیمت ها واحدش چرا به کیلوگرمه؟!!!!! اونجا ایران نیست که همه چی کیلویی باشه پدال جان،تصحیح بفرمایید
sami
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن از نمای بغل خیلی خوشگله?
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۲۹ آبان ۱۳۹۶طراحی لینکن مثل این آدماییه که تخم چشاشون چسبیده به هم نمای جلوش که *** اینفینتی یه پرستیژخاصی داره
M.us
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن و از نزدیک دیدم آدمو مبهوت میکنه خارج ماشین شاید به خوبیه اینفینیتی نباشه اما لوکسه داخلش هم عالیه اونطرف هم اینفینیتی که طراحی خارجیش خوبه اما داخلش واقعا کم کاری شده قیمتاشونم یکه به نظر من اینجا یکم انتخاب سلیقه ای هرچند مصرف سوخت اینفینیتی بهتر و تو دراز مدت خودشو نشون میده
Mercede kaviani
۲۹ آبان ۱۳۹۶با دسلام به دوست عزیز امیر دهقا
وتشکر از مطلب عالی شما
انتخاب من دوئل لینکلن MKT بخاطر طراحی کلاسیک واینکه زیباترین کراساوور دنیا است
باتشکر دوستدار شما
مرسده کاویانی
امین
۲۹ آبان ۱۳۹۶جناب دهقان نویسنده محترم لطفا در مورد آپشنهای روی هر کدوم توضیحاتی بدید . هر چی باشه ما ایرانی ها عشق آپشن هستیم . توی رای تاثیر داره
mohammad_FM 480
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن واقعا طراحی خاص و مخوفی داره ولی عقبش زیاد جالب نیست البته سلیقه ایه ولی اینفینیتی بنظرم انتخاب بهتری باشه .
اما اگه بخوام ماشین خاص بین این دوتا انتخاب کنم انتخابم لینکلن
ali a
۲۹ آبان ۱۳۹۶این مدل لینکلن و یه سدان لینکلن که خیلی شباهت داره به این مدل طراحی بیرونی و داخلی جذابی ندارن و فروش خوبی هم نداشتن..
Hemichan
۲۹ آبان ۱۳۹۶لینکلن آدم رو یاد SUX 6000
فیلم پلیس آهنی میندازه
ابولفضل نصیری
۳۰ آبان ۱۳۹۶فقط لینکلن همین و بس
کیوان
۳۰ آبان ۱۳۹۶لینکن با ابهت اصیل و امریکائی است اینفینیتی برند رقیب برای امریکایی ها و المانی ها رای من ژاپنی
MAHDI . VENOM-DEMON
۳۰ آبان ۱۳۹۶راستش بر خلاف دوستان امریکایی بازم من این بار اینفینیتی رو انتخاب میکنم
از این مدل لینکلن اصلا خوشم نمیاد و نمیتونم تحملش کنم