بنتلی در ابتدا نخستین شاسیبلند خود یعنی بنتایگا را با یک پیشرانهٔ W12 در سپتامبر سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. حدود یک سال بعد، این سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 سه توربوی دیزلی آئودی SQ7 را برای بنتایگا ارائه کرد و حالا یک موتور V8 بنزینی را هم به لیست پیشرانههای این اسیووی لوکس اضافه کرده و بنتایگا را بار دیگر با قلبی هشت سیلندر ولی این بار از نوع بنزینی معرفی کرده است.
این موتور که از نوع ۴ لیتری V8 بایتوربو است، همان پیشرانهای است که در پورشه پانامرا توربو و کاین توربو بکار رفته است. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور داشته و بنتایگا را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند درحالیکه توانای دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم میکند. برای مقایسه، مدل W12 چهاردهم ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آنهم ۱۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است. نیروی تولیدی این پیشرانهٔ هشت سیلندر توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند درحالیکه ۶۰ درصد گشتاور به محور عقب منتقل میگردد.
این پیشرانهٔ هشت سیلندر جدید مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور دوازده سیلندر بنتایگا دارد بهنحویکه در سیکل ترکیبی تنها ۱۱.۴ لیتر بنزینی مصرف میکند؛ بنابراین حالا بنتایگا V8 با یک باک پُر بنزین میتواند تا ۷۴۵ کیلومتر را طی کند. این موتور همچنین به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها هم مجهز است که میتواند نیمی از سیلندرها را تنها در ۲۰ میلیثانیه و بدون آنکه راننده متوجه شود غیرفعال کند. علاوه بر این، سیستم توقف/حرکت نیز بهطور استاندارد برای این ماشین در نظر گرفته شده است. بنتایگا V8 به لطف پیشرانهٔ کوچکتر، حدود ۴۵ کیلوگرم سبکتر شده است اما هنوز هم ۲۳۹۵ کیلوگرم وزن دارد.
بنتایگا V8 در ظاهر نیز تفاوتهایی جزئی با برادران W12 و V8 TDI خود دارد که ازجملهٔ آنها میتوان به جلوپنجرهٔ مشکیرنگ آن اشاره کرد. علاوه بر این، تمامی تزئینات کرومی خودرو نیز در این مدل به رنگ مشکی درآمدهاند که نمای اسپرتتری به آن بخشیدهاند درحالیکه سر اگزوزها نیز مشابه مدل دیزلی و به شکل عدد هشت انگلیسی هستند. برای بنتایگا V8 همچنین برای اولین بار ترمزهای کربن سرامیکی بهصورت سفارشی ارائه شده است. این ترمزها که در جلو ۴۴۰ میلیمتری با کالیپرها ۱۰ پیستونه و در عقب ۳۷۰ میلیمتری هستند، بزرگترین ترمزهایی محسوب میشوند که تاکنون در یک بنتلی نصب شده و همچنین بزرگترین ترمزهای جلو در یک خودروی تولیدی هم بشمار میروند. از دیگر ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد بنتایگا V8 نیز میتوان به کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگهای ۲۲ اینچی پنج پرهٔ جدید اشاره کرد.
همراه با پیشرانهٔ جدید، بنتلی برای کابین بنتایگا V8 نیز تریمهای جدیدی را ارائه کرده که ازجملهٔ آنها میتوان به تریم فیبر کربنی اشاره کرد. علاوه بر این غربیلک فرمان چوبی یا چرمی هم برای این اسیووی لوکس قابل سفارش است. همچنین برای این ماشین امکان سفارش سیستم صوتی پریمیوم ۱۹۵۰ واتی Naim با ۱۸ بلندگو هم وجود دارد که قدرتمندترین سیستم صوتی در این کلاس محسوب میشود. یکی دیگر از آپشنهای قابل سفارش برای بنتایگا سیستم سواری پویای بنتلی است که در اصل یک تکنولوژی کنترل الکترونیکی فعال بادی رول بوده که از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت و همینطور تعلیق بادی چندحالتهٔ استاندارد خودرو استفاده میکند.
انتظار میرود بنتایگا V8 قیمت کمتری نسبت به نسخهٔ W12 داشته باشد اما مطمئناً آنقدر ارزان نخواهد بود که برای بسیاری از افراد، گزینهای مقرونبهصرفه تلقی شود چراکه ممکن است این خودرو یک اسیووی لوکس با موتوری کوچکتر باشد اما هنوز هم یک بنتلی است؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ اصلی W12 و موتورهای V8 دیزلی و بنزینی، قرار است برای بنتایگا یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی هم ارائه گردد. انتظار میرود این مدل از قوای محرکهٔ هیبریدی پورشه پانامرا E-Hybrid استفاده کند که شامل یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 به همراه یک موتور الکتریکی میشود. بنتایگا پلاگینهیبریدی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در ماه مارس معرفی خواهد شد.
حامد
۲۵ دی ۱۳۹۶بنتلی و رولزرویس یعنی ۱۲ سیلندر!!!
میترسم یه روزی برسه که از موتورای ۶ سیلندر استفاده کنن
درسته که تکنولوژی پیشرفت کرده ولی ۱۲ سیلندر خیلی دوست داشتنیه?
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶اتفاقا 6سیلندر هیبریدی هم تو راهه
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶حتمی منظورت موتور rs۵؟
Madjid
۲۶ دی ۱۳۹۶.
فقط و فقط و فقط … ” لامبورگینی اوروس”. ??
بنتایگا باید بساطی که پهن کرده رو جمع کنه ، رئیس داره میاد ???
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۶استونو جا انداختی
aura
۲۵ دی ۱۳۹۶دقیقا من اگه پول بنتلی رو داشتم میخواستم ماشینم حتما غرش دوازده سیلندر بکنه
درسته یکم عقب موندگیه که سوخت بیشتر مصرف میکنه ولی خب دوازده سیلندره دیگه ?
Khosrow
۲۵ دی ۱۳۹۶حاجی کسی و چیزی منتظرت نمیمونه / عقب موندگی چیه — …
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶اینکلیس ی موتور هم بلد نیست بسازه ؟!! موتور پورشه؟!!خیلی تأسفیدم ☹️
Just bentley continental
۲۵ دی ۱۳۹۶بفرما داداش علی دوباره داری ماشینای اینگلیسی رو می کوبی
چرا وقتی می دونی حرفت غلطه ولی می زنی
خیلیم خوبه بنتلی و پورش همکاری کنن دمشون گرم
بنتایگا با موتور پورشه واقعا شتاب خوبی پیدا می کنه مصرفشم پایین اومده
مرسی اینگلیس و المان.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶پدر جان همیشه متچکر من((خودتون یه جا گفتید سنه زیادی دارین)) این سطح از شوخ طبعی با این سن و سالی که دارین واقعا قابل ستایشه.
ای کاش هممون وقتی به سن شما رسیدیم بتونیم اینطور شوخ و شَنگ باشیم.
حدود 70 سال عمر کردین((اگه درست نمیگم اصلاح کنید)) امیدوارم 170 سال دیگه هم خدا بهتون عمر با عزت بده.?
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶دوست عزیز اینجا بحث سر سن نیست تیترو میدونم برات که ی متعصب رو محصولات به ظاهر اینگیلیسی هستی سخته ی بار دیگه بخونی . ((( بله موتور پورشه))) . الان به سن ربط داشت؟!!بازم میخونم برات ((((( موتور پورشه))))) میدونی چرا صد بار دیگه هم بخونم اذیت نمیشم چون مولتی فکر میکنم نه با تعصب . حالا هی بگو سن مهمه.ولی با این حال بدون برام خیلی عزیزی و لذت میبرم باهات چلنج میکنم و برنده میشم تو بیشتر موارد.
با تچکر
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۵ دی ۱۳۹۶علی جان شما کلا مشکل داری، خودت خوب میدونی دلیل استفاده بنتلی از موتور و پلتفرم پورشه زیرمجموعه فولکس بودن و کاهش هزینس و ربطی ب توانایی مهندسیش نداره.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶((حالا هی بگو سن مهمه.ولی با این حال بدون برام خیلی عزیزی و لذت میبرم باهات چلنج میکنم و -برنده میشم تو بیشتر موارد-.))
…………
بله خب من سعی میکنم احترام سن و سال شما و موی ((سپید)) شما را نگه دارم.
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶ماشاالله انقدر با ((( ID ))) مختلف از در و دیوار میریزین رو سر من ، منو یاد (((بره ایی ))) ما بین (((گله گرگها))) میندازین . دوست عزیز یا برادران اینگلیسی که عاشق انگلستان هستین و این همه وقت برای حمایت از محصولاتش تو سایتهای مختلف میذارید که دلیلش ((( الله اعلم))) . من مشکلم با صنعت و مردم اینگلیس یا استایل زندگیشون نیست . من در کل از اینکه قدرت رسانه ایی و اینترنیتی رو جهتشو به نفع خودشون میگیرن و بزرگنمایی میکنن با تیترهای خارج از واقعیت . یا رقیب کشی بصورت نامحسوس میکنن یا حتی با برنامه های پیشرفته عکسهای upload شده خودروهای آلمانیرو مات و کج و کله نشون میدن و حتی کارهای فاجعه بارتر که حوصله تایپشو ندارم .
ضمنا من جز اولین کسانی بودم مشکل شرکت اپل را بابت کند کردن عمدی رو کردم و کاملا تشخیص دادم اصلا انتظار چنین کاری از ی همچین شرکت معتبر و بزرگی را نداشتم با اینکه عاشق محصولاتشم .امیدوارم هر چه زودتر به عمق حرفهای من برسین و با هم سینک بشیم .
thank u brother
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶چشم پدر جان ما که حرفی نداریم.
هرچی شما بگید.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۵ دی ۱۳۹۶علی جان اتفاق کوچیکی مثه استفاده بنتلی از موتور پورشه چ ربطی ب توانایی انگلیس در ساخت موتور داره دقیقا؟!!! همه توانایی های صنعت انگلیس در ساخت پیشران رو کنار میذارم و فقط ب یکی از اونا اشاره میکنم، اگه آدم منطقی باشی این یه مورد برا درک قدرت انگلیس در ساخت موتور کافیه… موتور Emdrive…اینم لینک شرکتی ک مخترع موتور تاسیس کرده، البته هنوز مونده تا ب قدرت مناسب برسه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶بله درست میگید بنتلی جان مخترعش آقای Roger Shawyer هستش.
اگه به مرحله عملیاتی برسه بعد از جت انجین بزرگترین اختراع بشر در این حوزه میشه.
حالا پروژه ی sabre شرکت Reaction Engines آلن باند هم بماند.
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶دوستان مقرش انگلیسیه
و به قول ویلیامز که میگه واسه کاهش هزینه وو اینا
مدیرت اصلی دست فولکسه
Ali
۲۵ دی ۱۳۹۶این که استفاده از موتور پورشه به خاطر کاهش هزینست درسته ولی فکر نمیکنم اگه بنتلی میخواست خودش موتور بسازه بتونه در حد یا بهتر از موتور هشت سیلندر پورشه بسازه…
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶بنتلی و رولزرویس به عنوان لوکس ترین و سلطنتی ترین خودروهای دنیا هم باید تحت مهندسی آلمانی باشن تا بهترین بشن
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۵ دی ۱۳۹۶باز یه آلمان پرست متعصب دیگه…
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۵ دی ۱۳۹۶این داستان نمیخواد تموم شه؟!!! هزاربار گفتم هرنوع اشتراک قطعات بخاطر زیرمجموعه بودن بنتلی و رولزرویس هس و ربطی ب توانایی مهندسی این شرکت نداره.
امیدوار بودم با معرفی پلتفرم فوق العاده معماری لوکس رولزرویس دیگه این مسخره بازیا تموم شه ولی متاسفانه فایده نداره.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶جناب ماتئوس هِتْزِنِرْ اگه این همه که وقت آرایش و پیرایش نامتون کردین صرف تحقیق میکردین این حرف رو نمیزدین.
منکر این نیستم که ب ام و و فولکس کمک بسیاری به رولز رویس و بنتلی کردن و خواهند کرد.
ولی این حرف شما کاملا غلللللللللللللطه.
((بنتلی و رولزرویس به عنوان لوکس ترین و سلطنتی ترین خودروهای دنیا هم باید تحت مهندسی آلمانی باشن تا بهترین بشن))
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶اسممو کپی دارم سریع پیستش میکنم نیاز نیست زیاد وقت بزارم
بیکار هم نیستم زیاد وقتمو خرج کامنت گذاشتن بکنم .. اگه طبق حرف خودت واسه هر نظر دادن بخوای مطالعه داشته باشی و تو این سایت و اون سایت دنبال لینک و عکس و خبر باشی و وقتی که بابت تایپ کامنت و اسمت میکنی رو حساب کنیم باید بگم خیییییییییلی وقت ازاد داری ( همون بیکار خودمون )
منم مدتهاست میام سایت منتها حوصله ندارم زیاد و فقط میخونم و میرم
باید اعتراف کنم که عاشق صنعت المانهام .. من یه جرمن باز متعصبم .. اما این باعث نمیشه به برند یا کشور دیگه ایی توهین کنم … البته ممکنه قبلا بوده باشه ولی تازگیا نه
انگلیس هم ماشینای خوبی میسازه خودم خیلیاشون میپسندم ولی اگه بدون کمک آلمانها میتونستن بهترین باشن حتمن این کارو میکردن حتی اگه اون دلیل کاهش هزینه یا هر چیز دیگه باشه
متاسفانه ما دستمون نه به ماشینای خوب المانی نه انگلیسی ن هیچ کدوم دیگه نمیرسه فقط میایم اینجاها اعصاب همو خورد میکنیم و میریم
من همتونو دوست دارم بابت حرفای تندم اگه زدم پوزش میخام ?♥️
الف.ی
۲۵ دی ۱۳۹۶من خودم آلمانی باز تیر ولی غیر متعصبم
داداش ماتئوس داری اشتباه میزنی
نظرات مریخی!!!!!!!!!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶الف ی جان این نظر دوستمون مریخ رو رد کرده و از کهکشانی دور میرسه!!!!
الف.ی
۲۵ دی ۱۳۹۶قشنگ بود
دوستان گرامی توجه کنید قطعه ساختن یا نساختن نمیتونه کاملا بیانگر قدرت و توانایی و دانش مهندسی یه شرکت باشه
دوستانی که راجع به همین مکلارن میگن نمیتونه موتور بسازه پس دانشش رو نداره یه سوالی ازتون دارم : الآن هوندا و رنو که موتور فرمول یک می سازن ولی از نوع داغونش رو یعنی دانش و توانایی مهندسیشون از مکلارن بالاتره؟؟؟!!!!!!!
دوستان کلا سعی کنید هیچ چیز رو ملیتی نگاه نکنید ممکنه در یک چیز خاص یک ملت سرآمد در کل دنیا باشن مثل ژاپنی ها در پشت کار ولی فکر نکنم قدرت خودروسازی چیزی باشه که بشه با این غلظت کشوری رو توش برتر اعلام کرد
mehran911
۲۵ دی ۱۳۹۶یه سوالی ازتون دارم : الآن هوندا و رنو که موتور فرمول یک می سازن ولی از نوع داغونش رو یعنی دانش و توانایی مهندسیشون از مکلارن بالاتره؟؟؟!!!!!!!
.
بله بالا تره ساخت پیشرانه فرمول یک در سطح بالا بینهایت به تجربه و تست احتیاج داره بینهایت
در بهترین حالت ممکن توسعه یک موتور جدید یک سوپراسپرت با وجود سیستم های شبیه ساز و تست کامپیوتری حداقل و حداقل به دوسال زمان احتیاج داره حداقل به دو سال برای اونم برای فراری
مکلارن باید تجربه کنه
ساخت موتور های بنزین سوز در مسابقات با بازده گرمایی چهل درصد به بالا نیاز به علم تجربه ی بسیار بالایی داره
همین موتور V8 پورشه یکی از بهترین موتورهای ماژولار دنیاست این موتور از نظر ابعاد کوچکترین موتور V8 توربوی تولید انبوه دنیاست این موضوع باعث میشه موتور در پائینترین نقطه قرار بگیره که باعث کاهش ارتفاع ثقل و بهبود هندلینگ میشه
الف.ی
۲۵ دی ۱۳۹۶شایدم شما درست میگی مهران جان
ولی این که فقط بسازی و کیفیت رقبات رو نداشته باشی میشه همین ایران خودرو و سایپا
فقط ساختنش که مهم نیست درست ساختنش هم مهمه
موتور های هوندا این فصل 380 رده
رنو 340 رده
فراری و مرسدس هرکدوم 20 رده پنالتی دریافت کردن
تازه اینکه موتور رنو و هوندا از نظر قدرت هم به مرسدس و فراری نمیرسه
اینکار این دو شرکت یای زحمت نکشیدنه یا وجود انتخاب بهتر برای خرج هزینه است یا ناتوانیه
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۵ دی ۱۳۹۶خیلی شیک و دوستداشتنی به نظر میاد اما نظرم در مورد داشبورد و کابینش چیز دیگه س
Khan
۲۵ دی ۱۳۹۶خب الان این یازده لیتر تو چه سرعتیه واسه چندسیلندر؟
مثلا ماشین سرعتش کم باشه، چهارسیلندر کار کنه اونوقت مصرفه چنده؟
کلا کسی میدونه یه توضیحی بده بی زحمت که این خاموش شدن سیلندرها چقدری رو مصرف بنزین تاثیر داره
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶این 11 لیتر به طور میانگین یه همون ترکیبی حساب شده و برای 8 سیلندر.
کلا غیر فعال سازی سیلندرها که با ecu سر و کار داره حداکثر 30 درصد تو مصرف سوخت تاثیر داره((اگه اشتباه نکنم)).
حالا بسته به تکنولوژیش در صورت عدم نیاز ممکنه حتی بتونه 7 سیلندر هم غیرفعال سازی کنه.که درصده مصرف سوخت به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه.
هنوز یه چند سالی برای بالغ شدن این تکنولوژی زمان نیازه.
net
۲۶ دی ۱۳۹۶اصلا به بنتلی کراس اور نمیاد و زشته
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶سدان هاشو بیشتر میپسندم
یاس ی
۲۶ دی ۱۳۹۶همکاری بین شرکتها در دنیایک امر عادی هستش و دلیل ناتوانی یک شرکت به حساب نمیاد، برای شخص من خیلی خنده داره این موضوع که بعضی از دوستان این موارد عادی در دنیای امروز را به این شکل مطرح میکنن، اگر کمترین مطالعه را در زمینه صنعت( منظور تمام صنایع هستش) هم نداشته باشیم ولی هر روز داریم میبینیم و میشنویم که فلان شرکت با شرکت دیگه ای یک دستاورد جدید داشتن، صنعت خودرو به خاطر هزینه های بسیار بسیار زیاد خواهان این مدل از همکاری ها هستش، الان شرکتهای نو پای چینی با همکاری شرکتهای دیگه دارن موتور میسازن بعد به نظر شما شرکتی با سابقه ی بنتلی یا بی ام یا تویوتا به خاطر نتونستن از موتورها و پلتفرم مشترک با شرکتهای دیگه استفاده میکنن !!!!!!!!!!!!!!! حتی بحث کردن راجع به این مورد خنده دار و مسخره است. حتی اگه از سر تعصب به یک برند یا کشور هم باشه مطرح کردن اینجور موضوعات یا عمدی میتونه باشه یا واقعا به خاطر عدم آگاهی. ببخشید شاید یکم تند گفتم ولی باور کنید یکی مثل من روزی یکبار میام سایت پدال مطالب جدید بخونم و از تجربیات بقیه دوستان استفاده کنم ولی وقتی بعضی کامنتها را میخونم احساس میکنم بهتره فقط مطلب را بخونم و به کامنتها سر نزنم چون جیزی به تجربیاتم اضافه نمیشه که هیچ به جاش اعصاب آدم خورد میشه از بحثهای بیهوده ی بعضی از دوستان راجع به موضوعاتی که شاید خودشون هم جوابش را میدونن .
یاس ی
۲۶ دی ۱۳۹۶قطعا یک شرکت توی یک زمینه قویتر از شرکتهای دیگه هستش ولی نمیتونیم شرکتهایی با این سابقه طولانی را به نتونستن محکوم کنیم. ببخشید که خیلی طولانی شد.