از سال ۲۰۱۱ تا به حال دومین نسل از مرسدس CLS چرخهٔ زندگی همانند رولرکستر داشته است! زمانی که برای اولین بار عرضه شد، طراحی جذاب و گیرای آن بسیار مورد توجه بود اما چندی نگذشت با آمدن خودرویی زیباتر، فانتزیتر و دینامیکتر یعنی آئودی A7 ورق برگشت. چندی بعد نیز هر دوی این خودروها تحتالشعاع معرفی BMW سری ۶ گرن کوپه قرار گرفتند. حالا پس از حدود ۴ سال حضور در بازار، بنز آمده است تا آب رفته را به جوی باز گرداند.
برای این که درک کنید CLS جدید چگونه در اینگل اشتاد و مونیخ اعلام جنگ کرده است باید نگاه عمیقتری داشته باشید. از نظر تزئینی،CLS جدید فقط چراغهای جدید جلو، نمای جلوی پایینتر، جلوپنجره و نمای عقب بازنگری شده را دریافت کرده است. نگاهها به سوی بهبودهای انجام شده بر روی این خودروی زیبا جلب میشود و به نظر میرسد که خودرو ظرافت بیشتری را دارد. تغییرات نمای داخلی نیز سبک بوده و در این میان میتوان به اضافه شدن غربیلک فرمان جدید و نویگیشن شناور بنز و نمایشگر سرگرمی اشاره کرد. روی هم رفته به نظر میرسد که این تغییرات چندان نمیتواند آئودی و BMW را نگران سازد. اما اینجاست که میگوییم عمیقتر نگاه کنید! شاید بزرگترین تغییر در زیر کاپوت نهفته است. با اذعان به این نکته که رقبا مدلهای کممصرفتر شش سیلندر را پیشنهاد میکنند و مصرفکنندهها نیز آنها را دوست دارند، بنز CLS400 جدید را با یک موتور ۶ سیلندر توئین توربو معرفی کرده است. این موتور خوبی است و همان موتوری است که سال گذشته در E کلاس تست شده است. موتور ۶ سیلندر تورک بیشتری دارد و نیروی خود را تقریباً به صورت خطی و در دورهای بالاتر ارائه میکند. این موتور قدرت کافی را برای اکثر مصرفکنندهها فراهم میکند البته باید گفت که این موتور شبیه هیولاهای ۸ سیلندر توئین توربوی موجود در CLS550 و CLS63 AMG نیست اما بسیار سریع و در عین حال نرم و روان است. صدای موتور خیلی به گوش نمیرسد و در اصطلاح غرغر نمیکند زیرا که یک موتور برای عملکردهای بالا نیست به همین خاطر است که بنز آن را ساکت و آرام نگاه داشته است. دومین تفاوت کلیدی، سیستم تعلیق با فنرهای فولادی در CLS400 است در حالی که مدلهای دیگر سیستم تعلیق بادی دارند. در حالت Comfort تفاوت محسوسی در سواری بین این مدل و مدل CLS550 با سیستم تعلیق بادی وجود ندارد. سواری خودرو نسبتاً نرم و راحت است و بسیاری از عیوب جاده را خنثی میکند. خودرو در پیچها اندکی کج میشود اما باید گفت که حرکات بدنه به خوبی تحت کنترل هستند. با وجود فرمان سریع و منطقی و پاسخ مناسب پدال گاز، CLS400 به عنوان یک سدان لوکس پیچها را به خوبی طی میکند. اوه ما را ببخشید! باید گفته شود “چهار در کوپه”! با کمترین تغییرات شما عیناً میتوانید حدس بزنید که سواری CLS550 نیز به همان خوبی مدل قبلی خواهد بود. البته موتور ۸ سیلندر توئین توربو قدرت بیشتری دارد و صدای بهتری را تولید میکند. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک CLS550 که مختص این خودرو بوده نرمتر است و به نظر میرسد که بهتر از نمونهٔ ۷ سرعتهٔ قبلی با موتور ارتباط برقرار میکند. در مقایسه با CLS400 به نظر میرسد که این گیربکس سریعتر عمل میکند.CLS550 با دارا بودن سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مزیت بزرگی را نسبت به CLS400 به دست آورده است. در حالت اسپرت این سیستم تعلیق میتواند ثبات و سختی بیشتری داشته باشد و سواری استوارتری را ایجاد کند البته این کار باعث نمیشود که خودرو حالت ناملایم و خشن پیدا کند. با استفاده از این سیستم تعلیق همچنین حرکات بدنه در سر پیچها قدری کاهش پیدا میکند. روی هم رفته قدرت اضافی و سیستم تعلیق بادی، از این خودرو یک سدان اسپرت شکیل و آراسته میسازد. لازم به گفتن نیست که این خودرو بهتر از CLS قبلی است. اگر کارایی و هندلینگ عالی مدنظر شماست،CLS63 AMG همان چیزی است که شما احتیاج دارید. موتور ۸ سیلندر توئین توربوی آن حتی قدرت بیشتری را تولید میکند. نتیجهٔ استفاده از چنین موتوری این است که شما دوست دارید با هر بار فشردن پدال گاز به جلو پرتاب شوید! همانند دو مدل دیگر به نظر میرسد که این مدل نیز با استفاده از گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک بهتر از قبل عمل میکند. سواری خودرو حتی در حالت راحت نیز با ثبات است و در حالت اسپرت این سختی و استحکام بیشتر نیز میشود. هندلینگ خودرو به لطف استفاده از سیستم تعلیق و فرمان با عملکرد بالا به طور قابلتوجهی بهتر از CLS400 یا CLS550 است. این خودرو همانند یک سدان اسپرت شایسته احساس میشود.CLS63 AMG پیچها را با سرعت و دقت و همراه با کنترل حرکات بدنه و چسبندگی شگفتانگیزی طی میکند. اینچنین هندلینگ و چسبندگی را باید در استفاده از سیستم 4matic AWD و تایرهای تابستانی جستوجو کرد. ترمزهایی با اندازهٔ بشقاب غذا (!) و کالیپرهای بزرگ بهآسانی و در هر سرعتی خودرو را بدون کوچکترین مشکلی متوقف میکنند.مدل: CLS400/CLS550/CLS63 AMG
مشخصات موتور: ۸ سیلندر توئین توربو ۴.۶ لیتر/۶ سیلندر توئین توربو ۳.۰ لیتر
قدرت و گشتاور موتور: ۵۸۵ اسب بخار/۴۰۲ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر تورک/۳۲۹ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر تورک
شتاب صفر تا ۹۶: ۳.۷ ثانیه/۵.۱ ثانیه/اعلام نشده
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر): ۱۳/۱۱.۷/اعلام نشده
قیمت:۱۰۶.۵۰۰ دلار/۷۳.۲۰۰ دلار/ اعلام نشده
فواد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳مرسی داش شاهین ای ول. کلا با طراحی CLS خیلی حال میکنم خیلی قشنگه اون منحنیش. خدایی مثل هیچ ماشینی نیس. مدل ۲۰۰۷ الانم از کنارت رد شد سرت رو کاااااامل میچرخونه.
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳همیشه cls رو دوست داشتم و عاشقشم …….
چون از بغل شبیه موشکه….
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳فکر نکنید که فقط بخاطر { از بغل شبیه موشکه….} دوستش دارم …
cls اولین چهار در کوپه جهان است و همیشه در قلب من جای داره.
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آخ چشای این سگ داره….
مهران72
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ClS?
چراغ نسل قبلش فوق العاده بود! لامصب سگ داشت
چرا عوضش کردن!!
ولی این کلاس خیلی ماشینای خوشتیپی داره
چه بنز،چه بی ام و و چه آئودی
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اتفاقاً بد هم نشده
ولی آره واقعاً چشاش سگ داره بدجورم آدمو میگیره
فواد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳البته آقا شاهین شما استادی ها ولی فکر کنم CLS از سال ۲۰۰۵ تولید شده ولی شما نوشتی ۲۰۱۱. البته من حدس میزنم ها مطمئن نیستم. دوستان راهنمایی کنن.
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳مخلصم فواد جان
داداش نسل دومش از 2011 هستش.
ارادت
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان مطلبی درباره ی بررسی اینفینیتی q50 بذار….
دمت گرم……گلم
ارادت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت.
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام وحید جان
داداش جدیدترین مطلبی که از Q50 پیدا کردم یه تست بلند مدت ازش هستش که به امید خدا ترجمه اش میکنم و تقدیمت میکنم.
این هفته البته یه کم سرم شلوغه ولی سعی میکنم برسونم.از دوستان هم اگه مطلب خاصی مد نظر دارن بگن،در حد توانم در خدمتتون هستم
ارادتمندم
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان مطلب زیبایی بود ممنون
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ممنون احمد جان،شما همیشه به من لطف داشتی.
زیگما
۱۱ مرداد ۱۳۹۳همیشه یه جنتلمن cls میخره
آخر کلاسه
نیازی به تعریف کردن ازش وجود نداره
I love Germany and Porsche
۱۱ مرداد ۱۳۹۳همه چیز از این شروع شد. ( منظورم کلاس خودرو های چهار در کوپه است ) و حالا در مدل جدیدش یعنی آپدیت جدیدش قیافه ظاهریش بهتر هم شده , و یه جورایی بهت میگه برو کنار وگرنه نابودت می کنم. درکل تمام نسل های cls خوب بودن و این هم همین طور ولی من با نمای داخلیش مشکل دارم یه خورده حس قدیمی بودن رو میده.
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳زیگما دلم برات یه ذره شده ؟؟؟
کم پیدایی زیگما جون.
زیگما
۱۱ مرداد ۱۳۹۳در خدمتیم عزیز
تابستانی خاطر انگیز با پدال خواهیم داشت انشال..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
خیلی عالی . تکنولوژی هاش نسبت به نسل قبل بیشتر شده . اما مسئله که در مطلب مادر
بهش اشاره نشده ، چراغ های فوق العاده این نسل است . فقط کافیه ویدئوشو در
اپارات ببینید .
من به شخصه با نسل اول CLS بیشتر حال میکردم . کلا وحشتناک بود . جسور .
mehran911
۱۱ مرداد ۱۳۹۳میلاد جان محض اطلاعت سیستم جدید چراغ های مرسدس بعنوان پیشرفته ترین تکنولوژی روشنایی جهان مطرح است واز تمام رقبا مثل آئودی و BMW پیشی گرفته و مرسدس تو این مورد واقعا عالی کار کرده نمیدونم چرا مرسدس بخوبی در مورد این سیستم اطلاع رسانی نکرد!!! من هم به دوستان پیشنهاد میکنم ویدئو این سیستم رو در آپارات یا یوتوب مشاهده کنن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
جدی میگی مهران ؟؟؟ یعنی از لیزر هم بهتره ؟؟؟
بابا دمش گرم .
mehran911
۱۲ مرداد ۱۳۹۳به جان خودم
BMW4ever
۱۱ مرداد ۱۳۹۳CLS نسل اول سال 2004 معرفى شد که خیلى ترکوند اون زمان خیلى ماشین با ابهتى بود اما نسل دومش که اومد دیگه همه چى عوض شد این جدیده بد نیست اما به خوبى اون قبلیش از نظر من نیست
mehran911
۱۱ مرداد ۱۳۹۳cls همیشه خوب بوده هم از لحاظ فنی هم ایرودینامیک و طراحی
datsun
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آفرین به مرسدس سلطان خودرو سازی
ramin
۱۱ مرداد ۱۳۹۳عاشقشم چون اولین سدان لوکس بازار که با کلاس کوپه تولید شده
ALi Reza
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود
آلمانی ها کارشون عالیه!!
یکی از دلیلاش مدیریت سریعترین خودرو ساز ها مثل لامبورگینی و بوگاتی…..مقرونه به صرفه ترین ها مثل خود فولکس واگن…و لوکس ترین ها مثل بنتلی و رولز رویس
ASTON MARTin
۱۱ مرداد ۱۳۹۳تو فضای داخلش فقط فرمونشه که کشته منو :D
عسگری
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اون اوایل که تازه تو تهران اومده بود وقتی میدیدمش فکر میکردم بعد از این ماشین، خودرو قشنگتری هم قراره بیاد؟، نمیدونم سرعت رسوب ما تو این کشور خیلی زیاده یا سرعت اوج گرفتن اهالی خارجه؟؟
احمدرضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۳cls جدید عالیه خیییلی توپه چراغاش با تکنولوژیش تو حلقم
امیرحسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آقا شاهین نشاالله تجربه ی خودتو بنویسی . . .
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ممنونم امیرحسین جان
امیدوارم شما هم یه سلطان(اس کلاس) بگیری. 3>
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۳پس sls من چی؟
دکتر داریوش
۱۲ مرداد ۱۳۹۳این مدل از بنز با این تیپ و طراحی،اونم سری ۲۰۱۵ با این اصلاحات تکنولوژیکی و کیفیتی دیگه هیچ حرفی باقی نمیزاره!!واقعا دلم می خواد بدونم از چیزی میشه ایراد گرفت!! طراحی بیرونی و درونی،از کیفیت ساخت و متریال،از تکنولوژی استفاده شده .یعنی این دیگه خودرویه که میشه گفت آآآآآآآخرشه!!!!!حقیقتا داشتن شعور انتخاب این خودرو یه موهبتیه که خدا نصیب خریدارش کرده!
سام
۱۲ مرداد ۱۳۹۳خیلی بنزه
مرتضی
۱۲ مرداد ۱۳۹۳1: یکی از نا شناخته ترین های بنزه در عین حال بهترین های بنز!!! یعنی تا میگی بنز همه یا کلاس سی یا کلاس اس یادشونه و خوب میشناسن اما این دوستداشتنی رو کمتر
2: بی شباهت به کلاس ای نیست (داشبورد)
3: اون حالت سینی مانند زیر سپر جلوش نمیدونم چرا برام جالبه! و میخوام بدونم فلسفش جز زیبایی و ضریب ایرودینامیک و….. چیه؟؟
4: عکاسش اصلا حرفه ای نبوده ولی دوربین خوبی داشته!!! یعنی خوش شانس هم هست!! حتما برای یه مجلست نه خود بنز
ABBAS
۱۲ مرداد ۱۳۹۳سلام رفقا من از مشهدم تو ماریان سرویس مرسدس بنز کار میکنم رشته تحصیلیم کارشناسی مکانیک خودروست خیلی وقته تو پدالم و از امروزم میخوام دیدگاه بزارم.CLSترکیبی از کلاس sوEیعنی بهترین نقطه قوت این دوتا کلاس گرفته
just 323
۱۲ مرداد ۱۳۹۳واقعا این ماشین با آدم حرف میزنه .. ولی به کمی پشت فرمون این ماشینا نشستن آدمو وسوسه میکنه کدوم دگمه رو بزنه و هر لحظه منظر یه اتفاقه جدید باشه .. دمشون گرم ..
omid
۱۲ مرداد ۱۳۹۳این نوع نمایشگرهایی که حالت تبلت دارند و جدیدا روی مدل های مرسدس نصب میشه شاید در مدل های با طراحی داخلی جدید مثل کلاس C , A قشنگ باشه ولی اصلا به طرح داشبورد این مدل نمیخوره و به نظرم یه نقطه ضعف توی طراحی این نسله.
Farzin
۱۲ مرداد ۱۳۹۳مر30 داداش شاهین!!!!!!!!!!!!!
پیکان جوانان
۶ بهمن ۱۳۹۳بلاخره یه رقیب قدرتمند به سمت پورشه پانامرا خیز برداشت
سید محمد. M
۲۶ مرداد ۱۳۹۴با این که من طرف داره bmw هستم اونم از نوع سر سختش ولی خدایی انصافا این کلاس از بنز(CLS) واقعا حرف نداره ‘اصلا کاری با زیره کاپوتش و موتورش ندارم’ همین طراحی بدنه و چراغای عقبش خیره کنندس و جلوشم به اندازه ی خودش زیباست’
یادمه وقتی برای اولین بار دیدمش شب بود فقط به چراغای عقبش زل زده بودم’ماشین مشکی بود و با اون چراغاش نه تنها من فک کنم همه رو مجذوب خودش کرده بود’
محمدرضا DR
۴ آبان ۱۳۹۵شاهکار مرسدسه این ماشین هیچی ازsکم نداره
راستی 2015این ماشین چرانمیاد ایران
DR
۴ آبان ۱۳۹۵شاهکار مرسدسه این ماشین هیچی ازsکم نداره
راستی 2015این ماشین چرانمیاد ایران ؟؟؟!!’
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یادش بخیر یه زمانی شاهد چنین طراحی های زیبایی و چشمگیری بودیم و درموردشون میخوندیم. ولی حالا آدم رغبت نمیکنه پست هارو باز کمه از بس که طراحی ها بی روح، شبیه و کسل کننده شدن…