مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور سوم، قسمت پنجم، سومین دوئل از گروه خودروهای سبز
نتیجهٔ دوئل قبلی بین هوندا کلاریتی الکتریکی و هوندا کلاریتی هیدروژنی
مجموع آراء: ۴۸۲
آراء هوندا کلاریتی هیدروژنی: ۳۵۶
آراء هوندا کلاریتی الکتریکی: ۱۲۶
پیروز دوئل: هوندا کلاریتی هیدروژنی با کسب ۷۴ درصد از کل آراء
هوندا کلاریتی هیدروژنی | هوندا کلاریتی الکتریکی |
هوندا کلاریتی هیدروژنی | |
فولکسواگن گلف GTE | فولکسواگن e-Golf |
فولکسواگن گلف GTE | |
شورلت ولت | هوندا کلاریتی پلاگین |
؟ | |
تویوتا پریوس پرایم | تویوتا پریوس |
؟ | |
نیسان لیف | تسلا مدل ۳ |
؟ | |
مرسدس بنز B کلاس EV | شورلت بولت |
؟ | |
فولکسواگن e-UP | رنو Zoe |
؟ |
مرسدس بنز B کلاس الکتریکی
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: دوم
امتیاز از کارانددرایور: –
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۷۴۴ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۳۲ دستگاه
شورولت بولت
تاریخ معرفی: نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۳,۲۹۷ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶,۴۸۶ دستگاه
مقایسه مشخصات فنی
شورلت بولت | مرسدس بنز B کلاس EV | |
پیشرانه | الکتریکی | الکتریکی |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | جلو | جلو |
باطری | ۶۰ کیلووات ساعت | ۲۸ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۱۷.۶ کیلووات/صد کیلومتر | ۲۴.۹ کیلووات/صد کیلومتر |
بُرد | ۳۸۰ کیلومتر | ۱۳۵ کیلومتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۵ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۰ ثانیه | ۱۵.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۵۰ کیلومتر/ساعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۱۶ متر | ۴.۳۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۷۰ متر |
وزن | ۱۶۱۲ کیلوگرم | ۱۷۹۱ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۶۰۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۷,۴۹۵ دلار | ۴۰,۸۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10041429]
Radin
۶ تیر ۱۳۹۷من بولت انتخاب میکنم چون هم مصرفش کمتره و هم برد بیشتری داره و هم قیمت ارزونتره و بیشتر از بنز هم فروخته شده ظاهرشم بنظرم از بنز جذابتره و با احترام به بنز به شورولت رای میدم
مرصاد
۶ تیر ۱۳۹۷تموم شد و رفت
حمیدرضا
۶ تیر ۱۳۹۷شورلت از همه نظر سر تر هست خصوصا برد خودرو
Just bentley continental
۶ تیر ۱۳۹۷تا حالا ندیدم بنز اینجوری رایش کم باشه نسبت به ماشینای دیگه.
البته اینجا در همه موارد شورلت بهتره تو هم چیز.
Joseph
۶ تیر ۱۳۹۷فرق تکنولوژی باطری اینجا مشخص میشه ،وزن ماشین با اینکه باطریه بولت بیشتره ولی وزن ماشین کمتره
yaser1986
۶ تیر ۱۳۹۷باید اینو در نظر بگیری که بنز 2012 هستش بولت هم 2016 بخاطر همین بولت برتری داره
سام
۶ تیر ۱۳۹۷منتخب من در این دوئل شورولت بولت است.مرسدس بنز B کلاس فوق العاده زشت و بد فرم است!
Joker
۶ تیر ۱۳۹۷قطعا شورولت بولت رو انتخاب میکنم
مرسدس خیلی بی کلاسه
amir
۶ تیر ۱۳۹۷تقریبا تو تمام شاخص هایی که تو جدول اومده شورلت از بنز بالاتره. ولی جدول خیلی لز پارامتر های کیفی مثل هندلینگ و کیفیت سواری و ایمنی رو لحاظ نکرده. ولی باتوجه به کلیشه ای که از بنز و کلا ماشینای آلمانی شکل گرفته میشه حدس زد که بنز تو اکتر این پارامتر ها نسبت به شورلت حرف اول رو می زنه.
مهدی
۶ تیر ۱۳۹۷قطعا شورولت بولت.طراحی کلاس Bخیلی ناجوره.ولی واقعا حیف نبود bmw i3به اون جذابی وپیشرفتگی روبخاطر این مرسدسbکلاس حذف کنید
محمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۷چطور یه شورلت رو به بنز ترجیح میدبن قطعا اگر دوتا شونو بهتون بدن بخواین یکیو حذف کنین او شورلته این همیشه ثابت شدس ولی واسه ایرانیا قیافه تنها ملاکه شایدم مشخصات روی کاغذ ولی واقیت همیشه توی تست مشخص میشه.
از پدال میخوام تست هندلینگ و آپشن های ارایه دشدرو توی دو ئل ها لحاظ کنه
ایلیا
۶ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز میخوایم ماشین برقی بخریم
روی مصرف انرژی، برد ماشین و قیمت چشممون رو ببندیم؟
دست بردارید از این خود فهمیده پنداری
محمدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷جا داره از پدال درخواست کنم نظرات توهین آمیزو ثبت نکنه
محمدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷پدال که توهین شما رو حذف نکرد ولی وقطی از منطق کم میاری از ادب کم نیار
محمدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷به کمی ادب دعوتت میکنم خود فهمیده پنداری حرف درستی نیست پدال بای نظر شمارو پاک میکرد ولی خودم مجبود شدم جواب بدم
محمدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷پدال جان چرا نظر ایشون که حاویه تهین هست رو پاک نمیکنی ونظر منکه این آقارو به ادب دعوت میکنم پاک میکنی
ایلیا
۷ تیر ۱۳۹۷حرفم توهین آمیز نبود، عذر میخوام اگه باعث رنجش شما شد.
فرامرز
۶ تیر ۱۳۹۷ایرادات اصلی بی کلاس در مقایسه با بولت:
۱) برد خیلی پایین
۲) مصرف بالا
۳) عدم امکان شارژ سریع و زمان شارژ حداقل ۴ ساعته (در صورت استفاده از شارژر با ولتاژ بالا)
۴) پلتفرم طراحی شده برای خودروی احتراق داخلی امکان بهینه سازی در طراحی و کاربرد رو میگیره. به عنوان مثال امکان تعبیه باتری ها در کف خودرو فراهم نیست و در نتیجه فضای صندوق کم میشه و …
Mercede kaviani
۶ تیر ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از مقایسه و دوئل عالی شما
انتخاب من در این دوئل شورولت بولت بخاطر برد بیشتر وموتور قدرتمندتر وفیمت پایین تر
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
فرهاد کرمستجی
۷ تیر ۱۳۹۷یعنی اونایی که اومدن به مرسدس رای دادن واقعا به چیش رای دادین!!!! والا ماهم بنز رو خیلی قبول داریم ولی انصافا یه دلیل متقاعد کننده بیارین غیر از تعصب بچه گونتون.
ایرانی
۷ تیر ۱۳۹۷بین این دوتا شورلت بولت انتخاب قطعی منه
ولی نیسان مدلای لیف خیلی خوب ظاهر شدن فروشش خیلی بیتشر از این دو مدله
ولی بین نیسان و شورولتم دوباره شورلتو انتخاب میکنم
انتخاب من کاملا بر اساس جدول و معلومات خودمه . عشقم کشید شورلتو انتخاب کنم
به هیچکی ربطی نداره حتی به شما دوست فضول عزیز. به تو چه اخه
Saman
۷ تیر ۱۳۹۷بنز بی کلاس یه لگن دیگه از جررمنها :D بردشو واقعن خنده آوره این می خواد با بولت رقابت کنه با اون فروش مضحکش :D تازشم گرونتر هم هست :D زرررشک