فولکس واگنمرسدس بنز

دوئل فولکس‌واگن پاسات آلترک و مرسدس بنز E کلاس آلترین

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت چهاردهم، اولین دوئل از گروه کراس استیشن‌ها

دوئل‌های گروه کراس استیشن‌ها در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

مرسدس بنز E کلاس آلترین

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

پلت‌فرم: MRA مرسدس

امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار، کابین خیره‌کننده، صندوق بار بسیار بزرگ

نقاط منفی: گزینه‌های محدود پیشرانه، آپشن‌های سفارشی گران‌قیمت، هندلینگ ضعیف‌تر از نسخهٔ معمولی

 

فولکس‌واگن پاسات آلترک

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری بسیار راحت و ساکت، چسبندگی بالا با سامانهٔ چهارچرخ محرک، توانایی بکسل فوق‌العاده

نقاط منفی: قیمت کمی بالا، لیست محدود پیشرانه‌ها، تجهیزات استاندارد نسبتاً کم

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن آلترک

مرسدس E220d آلترین

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۰ ثانیه ۸.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۲ لیتر (ترکیبی) ۵.۳ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۳۶ گرم/کیلومتر ۱۳۸ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۶۳۰ کیلومتر ۱۹۲۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۷ متر ۴.۹۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۹ متر ۲.۹۴ متر
حجم صندوق بار ۶۴۰ لیتر ۶۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۵,۳۸۵ پوند ۳۶,۲۴۸ پوند
قیمت موردبررسی ۳۶,۵۹۰ پوند ۳۸,۰۰۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10201228]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    کی بنز رو میزاره فولکسو برداره؟ قیمت هاشونم تقریبا یکیه اصلا دلیلی برای انتخاب پاسات نیست با اون قیافش?

    1. محمد

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      قیافه اش بد نیست واقعا
      رقابت نزدیکی دارن
      اما پیش بینی من اینه که فینال رو بنز-آئودی دوئل میکنن

  2. ahmad

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    با توجه به قیمت و فنی تقریبا یکسان به نظر مرسدس گزینه بهتری میاد

  3. shirko

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بدون هیچ چون و چرایی بنز

  4. (Saeed(peugeot

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بنز کجا و فولکس کجا
    رای من بنز

  5. Mad.z.Max

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    من معمولا از آلمانیا طرفدار ب ام و هستم و کلا محصولات بنز رو در قیاس با بقیه، کمتر دوست دارم، ولی این یکی خیلی خیییییییلیی زیبا و جذاب و خاص و دوست داشتنیه! چقدر خوبه آخه! دلمو برد همین چنتا عکسش فقط..
    عالیه، عالی!! نکته جالب دیگشونم که خب بخشیش بخاطر دیزلی بودنشونه، مصرف سوخت خارق العاده ایه که دارن..
    بازم ما بی بهره ایم تقریبا از دیزلی های سواری.. : (

  6. Maskvich

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    همیشه از استیشن متنفر بودم ولی اینجا بنز بهتره

    1. شانون

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دنیا شانس اورد ما قدرت نداریم
      وگرنه مردم رو قتل عام میکردیم چون استیشن دوست دارن مثل بعضی کشورا فقط سدان دوست ندارن
      اینطوری بگم پلیس سوئد استیشن ها و به قول خودشون تا ۲۰ تا مدل مختلف تو پلتفرمای مختلف رو ازمایش کردن گفتن استیشن بهترین پلتفرمه

      همیشه دلم خواسته یه استیشن کراس اور داشته باشم. یه ائودی a6 allroad

      یاد بگیریم مثل یه فرد معمولی تو غرب به همه سلایق احترام بزاریم

  7. peyman

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    سلام
    دوستان یه سوال داشتم
    کلاس C350 و C300
    کلاس E350 و E300
    از چه سالی این مدل ها رو موتورش توربو کرد
    دقیقا همونایی که توایران داریم
    وسازگار با بنزین ایران هست یا نه
    چون اکثر موتور ها ی توربو با بنزین ایران به مشکل می خورن
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

  8. ali a

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (776 ديدگاه)

    طراحی داخلی بنز واقعا جذابتره…طراحی بیرونی سلیقه ایه….مشخصاتشون مشابه همه …قیمتشون هم خیلی نزدیکه…باک فولکس بیشتر میگیره…انتخاب خودم بنز…

  9. javad

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ولوو نیست
    ولی این مدل تویوتا هست:(

  10. milk

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلطان این کلاس ولوو
    من به ولوو رای میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا