در ادامه مسیر برگزاری دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز سراغ گروه سدانهای کامپکت لوکس رفتهایم. در دومین دوئل این گروه، جگوار XE و آلفارومئو جولیا پای به میدان رقابت گذاشتند که مجموعاً موفق به دریافت ۱۹۸۴ رأی شدند. از این تعداد آراء، سهم XE برابر با ۷۰۰ رأی است درحالیکه جولیا ۱۲۸۴ رأی کسب نموده و بنابراین با اخذ ۶۴ درصد از کل آراء بهعنوان پیروز دومین دوئل گروه سدانهای کامپکت لوکس به مرحلهٔ بعدی راه یافت. امروز اما شاهد رقابت مرسدس بنز C کلاس و لکسس IS خواهیم بود.
مرسدس بنز C کلاس | لکسس IS | بامو سری ۳ | اینفینیتی Q50 |
؟ | ؟ | ||
آئودی A4 | ولوو S60 | جگوار XE | آلفارومئو جولیا |
؟ | آلفارومئو جولیا | ||
کادیلاک ATS | آکورا TLX | فولکسواگن آرتئون | کیا استینگر |
؟ | فولکسواگن آرتئون | ||
جنسیس G70 | بیوک ریگال | آئودی A5 اسپرتبک | بامو سری ۴ گرن کوپه |
؟ | ؟ |
مرسدس بنز C کلاس
بسیاری از منابع، آغاز حیات C کلاس را از سال ۱۹۹۳ و با معرفی سدان W202 میدانند و معتقدند که این خودرو نسل نخست C کلاس است؛ اما این ماشین بهعنوان جایگزینی برای سدان 190E معرفی شد که از سال ۱۹۸۲ بهعنوان یک سدان کامپکت لوکس و همینطور کوچکترین محصول مرسدس بنز به بازار آمده بود؛ بنابراین میتوان 190E را نسل نخست C کلاس دانست. درهرحال حیات C کلاس بهعنوان کوچکترین سدان مرسدس بنز آغاز شده و در ادامه توانست به یکی از موفقترین محصولات این شرکت تبدیل شود. البته با معرفی مدل CLA در سال ۲۰۱۳، عنوان کوچکترین سدان مرسدس به این خودرو منتقل شد. 190E تنها بهصورت سدان تولید شد اما در مدل W202 نسخهٔ استیشن هم تولید گردید و سپس در نسل بعدی، مدل کوپه هم به خانوادهٔ C کلاس اضافه شد. البته C کلاس کوپه داستان پیچیدهای دارد که در دوئل خودِ آن، بدان میپردازیم. اگر 190E را نسل نخست C کلاس بدانیم، نسل کنونی آن، نسل پنجم محسوب میشود که برای اولین بار با کد W205 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد. این نسل از C کلاس در طراحی بسیار به مدلهای بزرگتر E کلاس و S کلاس شباهت دارد که همین موضوع انتقاداتی را به طراحی آن وارد داشته است. بااینحال C کلاس در این نسل از گستردهترین خانواده بهرهمند شده است چراکه نسخهٔ کابریولت نیز به مدلهای آن افزوده شده است. این سدان لوکس آلمانی با پیشرانههای مختلفی عرضه میشود که نهایتاً به مدل C63 AMG با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو متعلق به مدل AMG GT ختم میشود که این مدل پرچمدار خانوادهٔ C کلاس بهحساب میآید. C63 در دو مدل معمولی و S به ترتیب با ۴۷۵ و ۵۱۰ اسب بخار قدرت عرضه میگردد. ولی ما برای این دوئل مدل C300 را انتخاب کردهایم که مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.
لکسس IS
IS نیز کوچکترین سدان لکسس محسوب میشود که نسل اول آن برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ بهعنوان یک سدان کامپکت لوکس و جهت رقابت مستقیم با مرسدس بنز C کلاس، بامو سری ۳ و آئودی A4 معرفی شد. نسل اول IS علاوه بر نسخهٔ سدان، در نسخهٔ هاچبک هم تولید میشد اما این مدل را نمیشد بهطور قطعی یک هاچبک دانست چراکه از طرفی به یک استیشن هم شباهت داشت و به همین دلیل آنرا چیزی بین هاچبک و استیشن میدانند. درهرحال در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۵ نسل دوم IS رونمایی شد که در این نسل خبری از نسخهٔ هاچبک-استیشن نبود اما در عوض نسخهٔ کانورتیبل به خانوادهٔ IS اضافه شد. نسل دوم این سدان کامپکت لوکس ژاپنی تا سال ۲۰۱۳ به تولید رسید تا اینکه از آپریل همین سال نسل سوم یا کنونی IS روی خط تولید رفت. طراحی این نسل طبق زبان طراحی جدید لکسس شکل گرفته که از خصیصههای بارز آن میتوان به جلوپنجرهٔ دوکیشکل و استفاده از خطوط تیز و شکسته خصوصاً در چراغهای جلو اشاره کرد؛ اما نسل سوم IS تنها بهصورت سدان تولید میشود چراکه در این نسل مدل جدید RC جایگزین نسخهٔ کانورتیبل IS شده است. نسل سوم IS روی پلتفرم New N تویوتا ساخته شده که با مدل بزرگتر GS و همین کوپهٔ RC مشترک است. این نسل بهتازگی فیسلیفتی را هم تجربه کرده است. لکسس IS نیز مانند رقیب آلمانی با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد که شامل موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی، ۲.۵ لیتری V6 و نهایتاً ۳.۵ لیتری V6 میشود. در این رقابت اما مدل IS200t شرکت کرده است که موتور اول استفاده میکند. این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. در این مدل برخلاف C300 امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود ندارد اما این آپشن در مدلهای بالاتر مثل IS250 ارائه میگردد. بالاترین مدل این خودرو نیز IS350 نام دارد که به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
مرسدس بنز C300 | لکسس IS200t | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۱ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۶ ثانیه | ۱۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۵۵ لیتر (ترکیبی) | ۸.۴۰ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۶۵۳ کیلوگرم | ۱۷۲۲ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۹ متر | ۴.۶۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۴ متر | ۲.۸۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
قیمت پایه | ۴۰,۴۲۵ دلار | ۳۸,۸۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9790016]
مجید
۲۶ تیر ۱۳۹۶من به سامورایی سخت کوش خیلی احترام میزارم ولی بین این دوتا با توجه به طراحی و قابلیت انتخاب سیستم دو دیفرانسیل و امکانات و اپشن بیشتر به ستاره سه پر رای میدم
اما در کل من به سلطان باواریا علاقه دارم
بنزما
۲۶ تیر ۱۳۹۶به بنز رای میدم ولی طراحی نسل قبلش رو
خیلی بیشتر دوست داشتم
فرشاد
۲۷ تیر ۱۳۹۶نسل جدیدش رو از نزدیک ببینی، نظرت عوض میشه؛ واقعا نسبت به عکساش، شیکتر و زیباتره
محمد
۲۶ تیر ۱۳۹۶پیشنهادی به تیم پدال عزیز که هم جذابه هم نظرسنجی رو جامع تر میکنه!!!
….
به نظر بهتره علاوه بر دوئل های روزانه، آخر هر پست، لینک دوئل های قبلی همان کلاس خودرویی گذاشته بشه تا شدت و ضعف رقابتهای قبلی و همینطور مشخصات اجمالی باقی شرکت کنندگان هر دسته خودرویی هم بصورت آرشیو سریعِ کلِ روندِ نظرسنجی تا رقابتهای فینال دردسترس باشه
اگه سایر دوستان هم موافقن اعلام کنن
ممنون از سایت شدیداًً دوست داشتنیتون
aston martin
۲۶ تیر ۱۳۹۶باید بنز و بی ام و رو با هم مقایسه کرد نه بنز و لکسوس رو
Moein
۲۶ تیر ۱۳۹۶اتفاقا این مقایسه کاملا منطقی و نزدیکه تا حدی که انتخاب فقط به یه سری چیزای جزئی کشیده میشه.انتخاب من لکسوسه با احترام مطلق به سلطان اشتوتگارت.
aston martin
۲۶ تیر ۱۳۹۶نتایج نظر سنجی به تنهایی ناقض حرف شما هست نیازی نیس من چیزی بگم
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶دیس لایک هایی هم که شما خوردید به تنهایی ناقض حرف مبتدیانه ی شما هست. نیازی نیس چیزی بگم
MOBIN POURMAND
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش خدایی عاشق جمله بندیت شدم.
فوق العاده ای
Ali.usa
۲۶ تیر ۱۳۹۶به شخصه اصلا از طراحی لکسس خوشم نمیاد
زیادی شلوغ طراحیش
شبیه کاغذ موچالن
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶این نسل لکسس برای رقابت با بنز خعلی قدیمی شده متاسفانه
امیدوارم هر چی زودتر یه نسل درخور نام لکسس معرفی بشه .
DEADPOOL
۲۶ تیر ۱۳۹۶مشخصات تقریبا شبیه همه فقط تاجایی که شنیدم یکم این لکسس خپله وسنگین ولی بنز چابک تره ولی به هرحال به لکسس رای میدهیم باشد که رستگار شویم?
فیصل
۲۶ تیر ۱۳۹۶این رقابت که معلومه برنده کیه ولی جدول رو که نگاه کنیم میبینیم لکسس تقریبا از نظر فنی چیزی کم نداره از مرسدس.
Dybala
۲۶ تیر ۱۳۹۶این ls خیلی ضعیفه نسبت ب رقباش بخاطر قدیمی بودن
معمولا هم توی تستای اخیر و مقایسه ها، اخره
هرچند اگر نسل جدیدش هم بود باز به c رای میدادم چون از این ls خوشم نمیاد
فرزاد لاکچری
۲۶ تیر ۱۳۹۶مرسدس پدر به حق تمام خودروسازی جهان
الف.ی
۲۶ تیر ۱۳۹۶طراحی عقب لکسوس رو دوست دارم و از طراحی جلوی بنزم خوشم میاد ولی طراحی جلوی لکسوس و عقب بنز رو زیاد نمی پسندم.
Ahmad
۲۷ تیر ۱۳۹۶عین خودمی
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶از نظر فنی وقیمت که تقریبا یکی هستن .
میمونه سلیقه که من به لکسس رای میدم به خاطر طراحی خشن و جذابش و داشبور عالی .
نت
۲۶ تیر ۱۳۹۶این جلو پنجره 2 خطه بنزc300 خیلی زیباتر از جلو پنجره استیل بزرگ اس 500 مدل 2017 هست.رینگ بنز در تصویر دوم خیلی زیبا هست.,ولی چراغ عقب بنز تو تمام مدلهاش زشته
نت
۲۶ تیر ۱۳۹۶رینگ هر دو ماشین بنز و لکسس تو تصویر اول که کنار هم هستند زشته ولی رینگ بنز تو تصویر دوم قشنگه
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶خوب البته که به سانتافه و گرنجور نمیرسن !!!!
Saman
۲۶ تیر ۱۳۹۶امپراطور کیفیت ودوام ،طراحی بسیار زیبای داخلی، اسطوره بازده و کم خرج بودن و سلطان بلا منازع کم استهلاکی و بیگانه با تعمیرگاه و….=لکسس :-) از اون طرف بنز هم بدک نیست ولی داخلش خیلی زشته و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان و استهلاک اصلن در حد لکسس نیست و کلاس لکسس رو هم نداره :لکسس برندی هستش که فقط خودروهای لوکس و اشرافی میزنه ولی لوگوی بنز رو میشه روی خودروهای حمل زباله هم دید :D
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶میخوای دیگه بسه؟؟؟
اینجور کامنتا فقط دید بقیه رو نسبت به ژاپنی دوستا عوض میکنه.
سامان اذری
۲۶ تیر ۱۳۹۶بخدا این سامان که این کامنت رو نوشته یه نفر دیگه هست ها والله من نیستم
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶میدونم شما نیستی ?
دااش سامان شما که عشقی?
سامان اذری
۲۶ تیر ۱۳۹۶فدات علی داش
مرسدس بنز
۲۶ تیر ۱۳۹۶جالب من امروز تازه فهمیدم کلاس مرسدس از لکسوس پائینتره!
تا این موقع فکر میکردم مرسدس با ارزش ترین برند لوکس و یدک میکشه مهبتی بود این کامنت برای من
ali راست میگه باید طوری کامنت بذاری که ذره ذره دید بقیه از آلمانی ها بد بشه باید روشتو و عوض کنی
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶نه بهتره که توهین نکنیم .درست نیست
من فقط خواستم یه تذکر کوچیک بدم بهش .
??
Amir Schumacher
۲۶ تیر ۱۳۹۶.
داداش خیلی خوشم میاد ازت …
تجربه ثابت کرده هر ماشینی که بیشتر تو پدال در موردش دریوری های الکی گفتن بیشتر محبوب شده.
با ماشین های ژاپنی و امریکایی مشکلی ندارم ولی ضربه ای که امثال شما ها به ماشین های ژاپنی و امریکایی و طرفدارانشون میزنین هزار نفر مثل من ( اگر بالفرض محال بخوان هم همچین کاری بکنن ) اصلا قدر به انجامش نیستن.
Amir Schumacher
۲۶ تیر ۱۳۹۶ادامه بده … تو میتونی ????
رضا اعتمادیان
۲۶ تیر ۱۳۹۶احسنت با این طرفداریت از برند لکسوس
شنیدید که میگن طرفداری بد بیشتر تخریب میکنه تا دشمنی خوب
ونوم اف ۵
۲۶ تیر ۱۳۹۶از نظر جدول تقریبا برابر هستن ولی حداکثر سرعت بیشتر و مصرف کمتر و قیمت کمتر و استهلاک پایین تر باعث شد به لکسوس رای بدم
مرسدس بنز
۲۶ تیر ۱۳۹۶از کجا میگی استهلاک پائینر مگه خودت اینارو داشتی؟!
این نفرت از آلمانی ها در بعضی از کابرها عجیب و جالبه شما اگر مرسدس در اون موارد بالاتر بود بازم رای به لکسوس میدادی چون متاسفانه از آلمانی ها بدت میاد این باعث میشه من و خیلی ها هم از آمریکایی ها نفرت پیدا کنیم و هرجا هستن رای بر علیهشون بدیم این رفتار دودش تویه چشم خودتون میره
Roham
۲۶ تیر ۱۳۹۶آمار این دو چقدر به هم نزدیکه!!!!
برنده این دو فقط از روی سلیقه و البته گاها تعصب کاربرا میتونه باشه وگرنه از نظر فنی تفاوت محسوس و چشمگیری وجود نداره
Hamid.Hellcat
۲۶ تیر ۱۳۹۶اگه واقعا قرار باشه انتخاب کنیم
شک نکنید همه بنز رو انتخاب میکنن
اینکه یه ریموت با آرم بنز تو جیبت باشه کافیه
SPEED
۲۶ تیر ۱۳۹۶اینجا سلیقه دخیله و من بنز را انتخاب کردم
Achtung
۲۶ تیر ۱۳۹۶حیف نیست به اسم مقایسه بنز رو کنار این میذارین؟! بی ام و ای کادیلاکی آئودی نبود؟
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶حیف نیس شما به خاطر این همه اطلاعاتتون تو این سایت نظر میذارین؟؟ کارشناسی کارانددرایوی، کانسیومر ریپورتی، موتور ترندی چیزی. چون اونا که نمیفهمن میان لکسوس رو با بنز و بی ام و و کادیلاک مقایسه میکنن. طبق مقایسه ای که یکی از همین سایتا انجام داده بود، همین لکسوس رتبه بهتری از بی ام و و کادیلاک به دست اورده بود. یادت باشه بهشون بگی هیچی بارشون نیس از ماشین!!! کارشناسی اون سایتا برازنده ی شماست!!
سروش شیرازی
۲۷ تیر ۱۳۹۶با وجود اینکه بنز فوق العادس و له شخصه هر مدل بنزی رو تو خیابون میبینم سرم به سمتش بر میگرده ،ولی وقتی دو تا ماشین توی یه رنج از هر لحاظ باشن من ماشینیو انتخاب میکنم که کم اصطحلاکیش کمتر باشه،با چیزایی که تا الان دیدم لکسس و در کل تویوتا خیلی کم اصطحلاک تره ،اما اینکه ماشینای المانی کلا ماشینای با پرستیژ و با کلاسی هستن شکی نیس اما اصطحلاک خیلی مهمه ،شاید اگر به شخصه پول در حد این ماشینا رو داشتم ببنزو انتخاب میکردم اما الان لکسس رو انتخاب میکنم
Achtung
۲۷ تیر ۱۳۹۶مثل این میمونه که بگین من گنجشک رنگ شده رو به قناری ترجیح میدم چون هزینش کمتره
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶اگه همون گنجشک رنگ شده از قناری بهتر باشه چرا که نه انتخابش میکنم.
نمونش هم زیاده rx یکی از همین گنجشک ها هست که ب قول شما رنگ شده(من قبول ندارم)و از قناری های المانی جلو تره و همشون رو شکست داده .
حالا یا قناری ها واقعا قناری نیستن یا شما حرفت اشتباهه.
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶این رتبه بندی های سلیقه ایه به درد شما و امثال شما میخوره.
تو آمریکا پرفروش ترین ماشین لوکس هستش لکسوس RX. تو کل دنیا هم جزو 3 شاسی بلند پرفروش لوکسه. خوشم میاد مردم خود آمریکا هم به این رتبه بندی های سایتاشون اهمیتی نمیدن. وگرنه الان باید به قول شما RX رتبه ی آخر می بود از لحاظ فروش :))))))
Amir Schumacher
۲۷ تیر ۱۳۹۶در ایران هم پراید پر فروش ترینه ، پس بهترینه ??????
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶نوید،جان میدونی شکست بعنی چی؟برای مثال چلنجر مشتانگ رو شکست داده تاالان .
لکسس هم همینطور لطفا اینو درک کنید
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶مجید جان واقعا دیگه حوصله بحث در این مورد رو ندارم
میگن کسی که خودشو زده ب خواب نمیشه بیدار کرد .شما نمونه ی کسی هستی که خودشو زده به خواب .
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶اینکه میگم بی منطقید برای همینه. بازار داغونی مثل ایران که اکثر مردم قدرت خریدشون تو همون پرایده و هیچ رقیبی تو قیمت خودش نداره رو با بازار آمریکا که سراسر رقابت هستش و انواع برندهای مختلف توش هستن و مردمش هیچ تعصبی ندارن مقایسه میکنید. بابا ایول به شما. البته میدونم خودتون هم اینو میدونید ولی چون چیزی ندارید بگید، این مقایسه ی اشتباه رو دائم میگید.
ضمنا ایشون گفتن لکسوس RX تو رتبه بندی ها آخره. مگه این رتبه بندی ها رو غیر از اینه که برای مردم انجام میدن؟ پس چرا تو عمل یه اتفاق دیگه میفته؟ مطمئن باش اگه این رتبه بندی ها بی طرفانه و منطقی بود اولا باید همشون تقریبا عین هم میبودن نه اینکه اختلافای زیادی بینشون باشه. یه سایت یه رتبه بندی میکنه سایت دیگه میبینی کلی اختلاف داره رتبه بندیش. ثانیا اگه ماشینی مثل لکسوس RX بدترین بود که مردمشون مغز … نخوردن که بیشتر از همه بخرنش. پرفروش ترین الزاما به معنی بهترین نیست تو آمریکا. ولی قطعا به معنی یکی از بهترین ها هستش. نه یکی از بدترین ها. بنز و لکسوس و بی ام و به ترتیب پرفروش ترین برندهای لوکس هستن تو آمریکا، چون بهترینن تو لوکس ها
سروش شیرازی
۲۷ تیر ۱۳۹۶توی این مقایسه از نظر بحث فنی و همه چیز توی یه رنج هستن،نمیتونین بگین کدوم ماشین واقعا بهتره ،هر کدوم یه برتری نسبت به اون یکی دارن،شما توی کشوری هستی که المانی رو به ژاپنی ترجیح میدن ،به نظر شما چرا لکسس ان ایکس بیشتر از ایکس 3 تو خیابون هست،؟پس اینا یعنی گنجشک خریدن؟یعنی همه اشتباه میکنن؟شما فکر میکنید که لکسس یه برندیه که بی پرستیژه؟این همه ادم که تو خیابون ان ایکس سوارن احمقن؟توی همه جای دنیا برند لکسس رو لوکس و کم اصطحاتک میدونن ،اما مثل این که اشتباه میکنن باید از شما مشاوره بگیرن و به جای ماشین کم اصطحلاک ماشین المانی بخرن
AREF AREFI
۳۰ تیر ۱۳۹۶داداش اینو ولش کن به حال خودش . میگه فروش تویوتا و لکسوس پایینه. آره دیگه حتما فروش پایینی داره تویوتا که حدود ده ساله بزرگترین خودروساز دنیاست